-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
Ez tömören baromsag, pontosítok. Ha látnál egy 10éve felsőkategóriás sim2 vagy runco gépet, eszedbe sem jutna a mostani új gagyi műanyag optikás vackokat megvenni. Persze van kivétel, akinek arra van pénze.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
99%-ban igen, de az f35 99%-a 2560*1600
Nem pedig a 21:9 változat (2560*1080). Ritka mint a fehér hollóRunco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz ctrlaltdel13 #59286 üzenetére
Itt a megoldasod. Ne sajnald ra, egy komolyabb proci hasznaltpiaci ara is innen vagy meg innen sem kezdodik.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-okto-dac8-8ch-dac-amp.7064/
vagy veszel egy miniDSP dacot, bar igaz az csak rca kimenetes.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nekem volt F22 Avielo gépem. Szinkereke Vizsim, amiben eltér a sima vizsimes gépektől az a fényerő és kontraszt aránya. Mérten nálam 2600:1 on off kontrasztot tudott őj lámpával es ha jól emlékszem 19fl körül 102" 1.2gaines vászonfelületen. DCI-P3 91% színtérlefedettség mellett.
A sokak birtokában lévő VizsimBright model nagy fényerő cserébe Rec.709 88% maximális szintérlefedetség illetve 2000:1 alatti kontraszt. Együtt lehet vele élni de avatottabb szemeknek nem opcio
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ledes a jó megoldás nagy Gaines vászonfelületre. Runco Q750i vagy D Legmodernebb PT120 Luminus ledekkel 120" Gain 1.0 felületen 20Fl színtértől függetlenül. 100% DCI-P3 vagy 88% BT2020. Kontraszt 2200:1 vagy dynamic 1-es állásban 9600:1 mérten és észrevehetetlen, 2-es állás 16000:1 amit mértem,de a működése már felfedezhető. Valamit valamiért
Anamorphic prizmával simán rámerném tenni 3m vagy 320-as veszteség mentes vászonfelületre. hoznná a 16fl-t
Viszont így már 1,6- 1,9 milla körül jár a költségvetés
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Mármint madVR-amire értettem abban az esetben ha szobán belül szeretné valaki elhelyezni a projektort.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
Ezt az eredményt kétlem hogy a vászonról mérte bárki is! Erre nem alkalmasak a párszáz ezer forintos műszerek. Jobb esetben ez egy vetítő objektívjével szembefordított műszerrel történt mérés, ami a vetítő kontrasztját mondja meg és nem azt a képét amit nézel. Gondolom te sem szembe ülve nézed a filmet a vetítővel?
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
Mértem Péjé LS5 gépét takarítás, új lámpa és lámpa bevetési szög beállítás után. Ha jól emlékszem 2700:1 volt az on/off kontrasztja. A saját LS5 gépem 3300:1 amit tudott. Igaz ebben összesen 800 vetített üzemóra volt. Aki megvásárolta 2 baratja társaságában láthatta egy JVC X3 mellett, hogy a szóbanforgó Runco gép majdnem megfogja Dynamikus irisz mellett a JVC-t fekete szintben.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A szóban forgó Runco dlp gépben az egyik legjobb hatásfokú dinamikus irisz van. Szinte láthatatlan! 200 álása van és elektromágnes működteti. Nem összekeverendő egy Epson 9400 vagy JVC x7900 dinamikus irisszel. Néhány drágább DLP gépben az irisz állás mellé gamma korrekciót is alkalmaznak. Sim2 Runco stb...
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
válasz tobias40 #60071 üzenetére
kapcsold ki az edidet a projektor menuben. Második főmenu alul ahol a lapmat tudod kapcsolni, állítani
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz tobias40 #60081 üzenetére
Akkor lehet csak az f32 gépben van lehetőség kikapcsolni, vagy máshol van a menuben. nézd végig.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #60179 üzenetére
Megnyugtatlak, hogy egy komolyabb vetítővel előben még drasztikusabb a különbség!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #60333 üzenetére
Vannak jó fényvisszanyerésű Gain 1.2-1.5-ös ALR vásznak. Bár ezek nem elterjedtek magyarországon és nem is igen beszerezhető 1400-1500Euro alatt mérettől függetlenül. Az itt kiskereskedők által forgalmazott szurke "ALR"-nek kimondott veszteséges vászonfelületekkel nem összekeverendő. A Szürke felület nem=ALR(Ambient Light Rejecting)
A szürke vászonfelület=szürke vászonfelület, ami jobb esetben egyenes arányban lecsíp a fehér maximális fényerejéből és ezzel megegyezőleg elméjíti a fekete szintet.
Az erősített vésznaknak csak pozitív előnyei vannak. Nagyobb kontraszt, nagyobb fényerő. Ritkán felbukkanó HOT-SPOT jelenség csak az olcsó vagy felület sérült vásznak tulajdonsága.
Gain 1.5 erősítésig ez a jelenség nem tapasztalható nagyátlagban. Az eréített vásznaknál a megadott erősítést(Gain értéket) a vászon középontjában márik.
Ez a betekintési szoggel a szélek felé változik es átlagosan 10-20% csokkenés mérhető.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #60337 üzenetére
Ha fizetnének érte sem használnék Gain 1.0-ás vásznat, veszteségest meg sem említem. Egy jó vászon nem hot spotolhat! Egy kinai alacson költségvetésű valami Európai márka fedő neve alatt igen! Amelyibe marokszámra hintik az üvegport, lévén a legolcsóbb alapanyag az fénylik mint a boka tö..
Van akinél indokolt az ALR, hangsújozom nem egyenlő a 0,8 gaines szürke felülettel, viszont ha már vetítünk akkor teremtsük meg a feltételeket....
Minden felesleges fényerőt kontrasztra lehet fordítani.
Amit most használok az is 1.2 gainértékű fehér felület. Igaz a német gyártó portfóliojában nem szerepelt de egyedi kérésre 2,5hónapos időintervalumban legyártatták nekem. Hot-Spot-nak semmi jele, tökéletesen homogén képet kaptam. Voltak kikötéseim amit egytől egyig teljesítettek.
Csak érdekességképpen leírom. ScreenLine vásznat használtam előtte 1.2 Gaineset. megmértem ugyan azt a gépet mindkét vásznon ugyanabból a távolságból és ugyanakkorára kizoomolva. Az új vásznon ami ugyan úgy gain 1.2-es 12% nagyobb fénysűrűséget kaptam és 150:1 nagyobb on/off kontrasztot.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Tegyunk fel 2db 100" méretű vásznat, az egyik Gain 1.0 a másik Gain 1.2 erősítésű. A gain 1.2 vászon javára van 20% fényvisszanyerési többlet. Bekalibráltan mondjuk 20fl fénysűrűségre a gépet amivel vetítünk a gain 1.2-es vászonfelületen 24fl fénysűrűséget mérhetünk 100% D65 fehér esetén.
Viszont mivel minden vászonfelület Diffuz, ez álltal nem egyenes arényban emeli a fekete szinjét a projektornak az erősítéssel. Ehhez még hozzájön az is hogy technológiai okokból a gépek fekete szintje enyhén vagy durván géptől és fényforrástól fuggően hidegbe húz. Magyarul kékes ha még szemmel nem is látod.
Az eső bekezdésben keletkezett 20% fénysűrűség töbletet ami az erősített vászon(Gain 1.2) eredméynez ha elég számodra a 20fl akkor kontrasztra fordíthatod ami egy átlagos DLP hatásfokával számolva 15-20% kontraszt növekedést eredményez azonos fénysűrűség mellett az erősített vászon javára.
szemléltetés
Gain 1.0 mérhető kontraszt 2000:1 20fl fénysűrűségű D65 mellett
Gain 1.2 mérhető kontraszt 2300-2400:1 20fl fénysűrűségű D65 mellett[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #60348 üzenetére
AVX- oldalon a Projektoros topikban tavaly nyáron levezettem egy F32 Vizsim gép álltalam tuningolt adatait, számtalan méréssel összekötva és megmutatva.Tudásom szerinti maximum ami elérhető egy F32 Vizsim géppel. 2 tökéleltesen vetítésre optimalizáslt környezetben meglett mérve a gép számtalanszor, illetve nálam az új tulaj kérésére.
Zozi mozitermében XYscreen vízszintes 315cm szélességű, valóságban olyan Gain 0,7-0,8 veszteségű vászon lehet. 25,9fl volt nyitott irisszel és 16fl fénysűrűség mellett 2600:1 kontrasztot ért el.
Cutler mozitermében Screeen Research 300cm széles gain 0,9-0,95 veszteségű vászonfeluleten a nyitott iriszes fénysűrűség 28fl volt. 16fl mellett már 3500:1 kontrasztra volt képes.
Nálam otthon Hivilux Gain 1,2 nyereségű 292cm széles vászonfelőleten nyitott irisz mellett 38fl volt a fénysűrűség. 20fl mellett nálam 3679:1 volt a kontraszt, 16fl-t is 4100:1
Mivel minden vászonfelület egy kicsit kisebb volt így a mérések csak viszonyításnak jók, viszont szemléltetik a vásznak közötti különbségeket. A legnagyobb(ZOZI) és az én vásznam közötti vízszintes külunbség oldalanként 11,5cm.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #60353 üzenetére
Ez minden projektornál ugyan igy van amelyikben lehet zárni az iriszt. A fix iriszeseknél is van javulás a vászon gain értékének növekedésével. Viszont ennek mértéke minimális. Pl az említett F32 gép nálam teljesen nyitott irisszel 1697:1 kontraszt Cutlernél 1600:1 Zozinál már csak 1500:1 alulról.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #60357 üzenetére
Novekszik a fekete szint de minimálisan a fehérhez képest. Mivel a vászonfelületek diffuzok! Egy D65-re kalibrált fehér fényben rec709 esetén ha jól emlékszem 71,5%-ban van jelen a zöld, 21,5%-ban a piros és a maradék 6-7% a kék. Minden gyárilag jól beállított vetítőnek a fekete szintje enyhén kékbe kell hogy húzzon, olyan 7000Kelvin körülire.
A kék ad hozzá a legkevesebbet a fényerőhöz így a vászonfelülettel érinkezve a fényszórása is nehezebb. Ez egy trükk a gyártók által a jobb feketeszint elérésére amit a komolyabb vászon gyártók is kihasználnak. Ezért nem egyenesen arányosan növekszik a feketeszint a Gain erősítéssel! Ezáltal minimális de mérhető kontrasztnövekedés van.
Hivilux német céggel vedd fel a kapcsolatot! Amúgy elsőre rossz méretet küldtek így a kellemetlenség és a plusz 1hónap várokazásért cserébe megtarthattam a vászonfelületet. Mérete 292*125cm, 21:9 felület csak a feszítéshez a két függőleges oldalon nem számolták rá azt a kb 6cm-t ami a feszítéshez szükséges.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ez az említett F32 Viszim tuningolt gép nálam, ha jobban megnézed az abrán az 0%-os fekete szintnél a színhőmérsékled 7400Kelvin. A színes ábrán is látni h a fekete pont a kékben van.
-
-
Ez a Gép a Runco VX22i 3chip DLP, szintén 7500K a fekete.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #60360 üzenetére
Nincs egyedileg gyártattam, a White Classic anyag már megszünt náluk.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #60386 üzenetére
A sony lezernel is lathato kek zold vibralas mivel foszfor kerekes… ar nem mindenki erzekeny ra mint ahogyan a szivarvanyra sem dlp eseten.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Egymillából kijön egy szurke vászon amit itt ALR-nek mondanak és használtan egy 9400 epszon.
Hangsúlyozom a szurke vászonfelület nem egyenlő az ALR-el.
Egy ALR vászon nem az amire csak rámodják mert szurke....+-13 fokosz szögben érkező fényt enged be az ezen felöliket kizárja tudása legjava szerint. Strukturája nem sima, nagyítő alatt egy tojástartóra emlékeztet. ALR felületből ritka vagy szinte nincs is veszteséges felület![ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ezen frankón szemléltetik mi a különbség egy ALR, sima fehér és egy szürke vászon között.
Mindenki nyugodtan nézze meg otthon ugyanezzel a módszerrel a szurke ALR-nek kikiáltott vászonfelületét. Nem véletlen kicsi a betekintési szöge egy ALR-nek.https://www.youtube.com/watch?v=IM3iTcMkmc0
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Igen, viszont itt igen komolyan keverik a szürke vásznat az ALR vászonnal! Bár az ALR szóval könnyebb eladni dolgokat ugyan úgy mint a 4K logóval
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Atomgeszi #60416 üzenetére
ALR-nek nincs! Szürkének csak abban az esetben ha van felesleges fényerőd, a géped jól kalibrálható és javítani szeretnél a fekete szinteden.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60423 üzenetére
Na ide figyelj Szepi!
En eddig egy rossz szót nem szoltam rád pedig a szakmai hozzáértésed általam erősen megkérdőjelezhető! Az hogy szemből fotozgatod itt a vásznaidat az nem mond el semmit. Belinkeltem egy videót is direkt mert nincsenek tisztába az emberek itt a forumon a dolgokkal. Elég odaálni a vászon oldal kerete mellé és befelé tekinteni a közepe felé. Ha nem látod a vetített képet csak egy sötétszürke, esetleg fekete egybefüggő felületet akkor az ALR. Ha látod akkor.......
Abszolút nem tolok semmit és a megélhetésem sem a projektoros dolgokból van, mint neked! Szeretem az egyenes beszédet, csak a tisztánlátás végett írtam le h a szürke az szürke de nem egyenlő ALR!
FullHD régi felsőkategóriás DLP vs Sony 4K. Szerintem ezt nem kell boncolgatni, ezt te is tudod, lézer ide vagy oda, azonos fényerőn alul marad! Kicsit jobb fekete..több pixel, minden másban alul marad. Az általad eladott használt Sony gépek nagy része azért ilyen-olyan okokból megfordult nálam vagy Vhiktor vagy Batyó kollégánál. Természetes mindegyiket megmértem. Ezzel nem célzok semmire csak nekem nem kell tolni a sódert, mindennel tisztában vagyok!
Lejáratás is csak a te fejedben fordul meg egy szakmai forumon, mások vagyunk!
viszont ha már itt vagyunk, te mint forgalmazó, vászon gyártató akkor linkelj már be ide a nagyközönségnek az általad gyártatótt ALR vászonról egy fényszórási jegyzőkönyvet.
Biztos sokan kiváncsiak rá.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60436 üzenetére
Köszönöm az infót az általad forgalmazott vászonról akkor értékeljük is ki!
Szóval a Screenline Radiance 0,8 (Szepiscreen) NEM ALR vászon, a gyártó sem annak hívja!
A vászonnak Gain 0,8 értékű vesztesége van 0 fokos betekintési szögben amely 45 fokban már Gain 0,4-re csökken. A környezeti fény visszautasítás 32% (A jobb ALR vásznak 80-90%-al rendelkeznek) Ebből alapból 20%-ot elvégez a 0,8Gain szürke felület ami felett még képes 12%-ra. Mint ahogyan írtam már , az ALR vászonfelületek erősítettek, Gain 1.2-1.5-ig nagyátlagban, ezen felül 80-90% környezeti fény kizárással rendelkeznek a vászon síkjától számitva 70 fokos szög alatt. Magyarúl szemből engedik be a fényt -+12,5 fokos irányból! Az UST ALR-t leszámítva.Kis gyakorlatiasság. Párosítsuk ezt a vásznat egy 4K Sony projektorral. Tegyük fel, hogy a vászon mérete a mai trendeknek megfelel, legyen a vízszintes szélessége 300cm. Ahhoz hogy emberi szemmel egy 4k(3840*2160 pixel) felbontású vetített képen minden képi részletet érzékeljünk, nem ülhetünk távolabb a vászontól a vászon szélességével egyenesen arányosan. Szóval 3m széles képtől 3m-re! Ha középen ülünk akkor 20%-os fénysűrűség veszteséget tapasztalunk ha a 3m széles kanapé szélen akkor már a Szepiscreen Radiance vászonfelületen 60%-ot. Majd azél menj el nézz meg egy tényleg ALR vászonfelületet.
Embere válogatja van aki ezzel beéri. Engem nem érdekelnek a fotóid, tudom mi a szürke vászon előnye és hátránya, nem erről volt itt szó hanem a vásárlók megtévesztéséről. (ami már fogyasztóvédelmi kérdés)
Ez engem nem minősít, én sima fórumozóként bármit mondhatok, de TE mint kereskedő, illene tisztában lenned az általad forgalmazott termékekkel, mivel TE felelősséggel tartozol minden egyes vásárló felé!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Belinkelem egy általam elfogadható ámbár olcsó gyártó ALR vászon palettáját. Gyönyörűen kiolvasható a táblázatból 63-95% környezeti fény kizárással rendelkeznek Gain-től és vászonfelülettől függően.
-Vagy itt a Stewart FireHowk G5 73% környezeti fény kizárással.
https://www.stewartfilmscreen.com/en/materials/firehawk-g5
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Stewart FilmScreen 150 89%
DE hogy ellenpélda is legyen, StudioteK 100 sima fehér Gain1.0 felület is rendelkezik 15%-al
https://www.stewartfilmscreen.com/en/materials/studiotek-100
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60446 üzenetére
Nem kötekedek, mint mondtam szeretem az egyenes beszédet! Nevezzünk mindent a néven, almát almának, sültkrumplit meg sültkrumplinak! Be is fejezem mert veled értelmetlen vitába szállni. Egy dolgot azért kiemelnek..”Nektek ALR” mindenki másnak 0,8 gaines szürke a szakmában!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60450 üzenetére
Teljesen félreérted és mindig magadból indulsz ki! Ez a te szinvonalad nem másé!
Mivel egy szakfórumon vagyunk ahol rengeteg szakszó megfordul bizonyos szabványokat jelentve, te próbálsz kereskedőként egyfajta irányvonalat mutatni. Termékeket hibás jelzökkel illetve, félrevezeted a nagyközönséget. Ebben semmi irigylére méltó nincs, csupán a szakmához értő, magasabb rálátással és tapasztalattal rendelkező, fogalmakkal tisztában lévő forumozókban ez egyfajta véleményt fogalmaz meg feléd és munkásságoddal kapcsolatban.
Ha kevered az ALR és a szürke vászon fogalmát ebben nincs semmi baj, én segíteni próbáltam, hogy a közeljövőben magsabb szintre emelhesd a tudásodat.
Ha egy terméket a szabványok bizonyos kritériumokhoz kötnek, azt egy szakfórumon köteles vagy annak nevezni. Viszont nem vagy köteles a fórumon jelenlenni.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #60452 üzenetére
Itt a projektoros topikban 2015-óta vagyok jelen.
Az első komolyabb(nem tisztitás) projektor szerelésem 2017-ben történt mivel beleuntam bizonyos szervízekkel elvégeztetett munkákba. Ritka az az ember magyarországon, én személy szerint csak egyet ismerek(Batyo) aki nagyobb tapasztalattal rendelkezik projektorok szervízelésével, javításával kapcsolatban nálam. Én nem ebből élek! Velem bármilyen mélységig le lehet menni muszaki tartalomban vagy kalibrálással és a vetítők működésével kapcsolatban de neked már meghaladja a képességedet egy vászon minősítése. Viszont én sem tudhatok mindent és elfogadom az okultabb, tapasztaltabb véleményt. Batyóval napi kapcsolatban vagyok mint ahogy a házimozi MAG közösséggel is jó viszont ápolok veled ellentétben. Te mindenkinél okosabb vagy, mindenkinél jobban tudsz mindent és mindenkit sértegetsz.
"Szakmáról még én sem beszélek" Hidd el, minden viccet félretéve ez jobban is áll neked.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Atomgeszi #60456 üzenetére
illetve döntik meg függőből(teteje távolabb van mint az alja a nézőtől) hogy a jelenség a nézőt elkerülje.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #60814 üzenetére
Hát nem, Projektorok jelenleg és csak is a dlp gépek, azok kozül is csak a jobb csúcs gépek 1000:1 ANSI kontrasztnál tartanak. Más technologia talán a felénél.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz cinemazealot #60821 üzenetére
Megfelelú dmd hűtés hiányában történnek ilyen problémák. Kiszáradt paszta, elporosodott ventillátor, hibás ventillátor stb..
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz ctrlaltdel13 #60836 üzenetére
21:9 vaszon meret anamorfikus prizmaval.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz ctrlaltdel13 #60836 üzenetére
Semennyire.
Én is ezen aggódtam mielőtt betettem volna a 292cm széles 21:9-es vásznat. Körbetelefonáltam, utánna olvastam aztán kipróbáltam. Nekem a center vonalátóból 90cm-rel vannak előbbre a frontok jelenleg. Dirac szépen rendbetette, szuperul megoldotta a térleképzést. Sokkal jobb lett, hallgathatóbb az összes koncert és zene. Úgy vettem észre hogy jobban alergiás a hátfaltól való távolságra mint az oldalfaltól.
Húzd szét a frontokat, próbáld ki.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Atomgeszi #60849 üzenetére
A kommerszebb gyártóknál is nagyjából el lehet menni 1.2-1.3gain erősítésig mindenféle hotspot jelenség nélkül.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz Atomgeszi #60853 üzenetére
Ezzel nem foglalkoztam de eszemben sem jutott Viszont itt a felhasznalok 10%-a vetit csak 300cm szeles vagy 135” kepatloju vaszonfeluletre ezek kozul is akiket ismerek en vetitek csak 1.2 gaines erositesure. A tobbiek 0.8-0.9 gaines vesztesegu jobb esetben hangatereszto feluletet hasznalnak. Ezekre a feluletekre azert kell mar a lumen igy mindenki Lehetoleg tavolrol vagy kulso helssegbol vetit, szolval 99%ban targytalan.
Maradtam az 1% en🙂 418cm-rol 292cm szeles. Lazan 1,2* feletti tav.
forumtars egy tolem szarmazo Runco LS5 geppel szeretne 120” feluletre. Az a gep igy fejbol 5m tavolsagbol kepes 265cm szeles kepet vetiteni avgy alkalmaz egy optikai tukrot amivel novelheti a tavot. Bosegesen belefer ebbe meg egy 1,5 gaines vaszonfelulet is az altalad linkelt gyarto tablazatabol.
Ez azoknak erdekes akik 3m rol vetitenek 3m vizszintes szelessegu vaszonfeluletet. Na ez megint a felhasznalok 1%-at erinti, am ebben az esetben ajanlott figyelembe venni!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- LG NanoCell 50NANO813QA 4k Smart TV! 50"/HDR10 pro/Local Dimmig/Game Optimizer/ALLM/Beszámítás
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- Nvidia Shield TV PRO 2019 eladó (még 1 hónap Alza garanciával)
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen