-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #53341 üzenetére
A legtobb gep kepfrissitesi frekveciahoz valtoztatja a szinkerek sebesseget. Szoval a szivarvany jelenseg allando! Amitol fughet a lathatosaga az a vezerlese es a sebessege, szinkerek merete. Allatalaban a magaszabb srbesseg csokkenti a szivarvany hatast, viszont ront a szinteren es a megjelenitheto szineken.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz prime77 #53759 üzenetére
Kontrasztban, mélyfekete szintben a legjobb. Nagyon jo vetítő, sima nem hangatereszto vaszon eseten mondjuk egy gain 1.4 erositesuvel nyugodtan 135" megvetitheto vele kello fenyerovel.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #53768 üzenetére
Az alr vaszon semmit nem fog valtoztatni az On/off kontrasztodon, mivel amennyivel jobb lesz a feketed annyival szurkebb lesz a fehered, egy kivetel ha nyereseges a vaszon de azt ugysem fizeti meg a nagyatlag. Valtozast egyedul az ansi kontraszton tudsz majd merni. Egy ALR vasznas vetitesnek sohasem lesz olyan kepe mint egy optimizalt vetitesi lornyezetben valo vetitesnek feher 1.0 vaszonon. Arrol nem is beszelve, h 15%-nal agyobb fenyero veszteseged lesz egy 0.8gaines alr eseten.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #53774 üzenetére
Van jo Alr hotspot mentes 1.3 1.5 erositessel de ez mar 1milla kornyeke. A feher fal kb 0.9 gain erteku szoval egy 0.8al nem szamottevo veszteseg viszont a vetitodet kalibralni kell szurke vasznon mivel az osszes szint huzza magaval a szurke. Ezt jobb szrmelott tartani.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Dorian #54044 üzenetére
Ha ram hallgatsz 3db kb 1cm szeles furatot csinalsz a beallithatosag végett. Igy kapsz egy kis holtjatekot balra jobbra.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ismételten felkeresett egy elkeseredett tulaj azzal a problemaval hogy keszuleket kitisztitatta szervizben (nem nevezem meg a gondos hivatalos helyet) illetve kapott egy gyari uj lampat is es a vegeredmennyel nem elegedett. Ami nem is csoda hiszen a gep ertekelhetetlen kepet vetít. A készülék egy Sony Hw55es.
Annyi azert szoljon a szerviz mellett h a ventillatorok szep tisztak voltak. De a kepi problemaktra csak a teljes fenyut tisztitas a gyogy ir.
Majd paroraval kesobbi.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #54178 üzenetére
Abban a gepben a piros es a zold panel 80%-al ki kimerten kivan fakulva a kek panelhoz kepest. Polarszurok, diklorikus tukrok epek. Azon a gepen csak egy 3xsrd blokk segit. 5100 orat futott osszesen. Jelensege h szep lilas a szurkeskala amin meg 320 pontos gamma korrekcioval sem lehet segiteni.
Ezt a kepet mar tiszta allapotban keszitettem es amennyit csak engedett a szerviz menu elvettem a kekbol de meg igy is kuka.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #54196 üzenetére
Tok egyszerű, reseteld le referencia modban es merj egy rgb felso also egyuttfutast. Ha barmelyik szin 30%-nal nagyobb elterest mutat, akkor mar kalibralhatatlan a keszulek. Uj lampa ide vagy oda.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #54201 üzenetére
Nem az uv a problema, ha az kenne akkor a kek panel degradalodna, az kapja a legtobb uv-t. A Zöld panel az ami nagyon romlik, ez adja a fenyerot es a hot is ez kapja na meg a gamnaert is ez a felelos nagyreszt.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ha belefujsz kompresszorral konnyen visszanem allithato allapotba rakod a vetitodet. Mivel oltikai rendszer van a gepedben, ezeknek a takaritasa elszivasos vagy laminalis boxban illik rlvegezni. Hs sz objektivbe nezve porszememket latsz azzal ne foglslkozz(mindegyikben van), ugy van megtervezve h ne legyen fojuszban igy nem lathatod a vetitett kepen. Egyetlen negativ hatasa van h ront az elessegen de ehhez mar komplett lencsetag "elopalosodasa" kell. Ha foltot latsz a vetitett kepen akkor az a kepalkotas utjaban van, nevesebben a 3lcd panel utan es az objektiv kozott. A gyari legszurot nem art parszaz orankent cserelni, egyetlen pont ahonnan por kerulhet a fenyutba. Vard meg a garit aztan majd Batyoval vedd fel a kapcsolatot.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Sziasztok!
Szeretnék veletek megosztani az utángyártott olcsó vagy Kinai lámpákkal való üzemeltetésről egy történetet, tanulságot. Pár napja egy forumtárs elhozott hozzám egy jópár éve a tulajdonában lévő JVC D-ILA X3 vetítőt. Nála 2500 óra körüli vetitett időt töltött a készülék. Elmondása szerint, lapos gyenge kép, szürke fehér szint stb. Javítás előtt mindig bekapcsolom a készüléket és ha igényli ránézek műszerrel is mit produkál a vásznon. Mérten 100"-on 5,6fl fényerő jött ki belőle ecoban (12,7fl helyett). Tettem bele próba erejére egy új lámpát és így már 7,2fl amit mértem. A vetítő külleme alapján nagyon megvigyázott darabnak tűnt, látszott hogy a tulajdonosa nagy becsben tartotta. Neki is álltam szétszedni és betekinteni a belsejébe. Nagyjából 2 munkaóra után már csak a komplett optikai blokk fényutastol maradt hátra, nem hiába ezt hagytam a végére mivel ez felel a vetített kép minőségéért. Szerencsére ez még bontva nem volt így kárt még senki nem tett benne. A fény ahogyan kilép a lámpából összesen 15 felülettel érintkezik (pattan, átmegy) amíg eljut a a D-ila blokkig ami a képalkotásért felelős. Ezek zöme hűtve van mivel a fény áthalad rajtuk és ez álltal hőnek vannak kitéve nade ha már levegővel hűtve vannak akkor nyilvánvalóan elkoszolódnak is fügvén az előéletétől és az üzemeltetási helytől. Ez számomra a kissebbik probléma mivel többségben vissza állítható a gyári közeli állapot. Kezdtem a lámpa felöli oldalon a tisztítás amikor a második elem ami egy 45fokban elhelyezett tükör felületén égési, amortizációs foltot fedeztem fel. Ez magas hőtől vagy nagy UV kibocsálytástól keletkezhetett. Ezzel nincs mit tenni...csere
-
-
Tovább haladva elérkeztem probléma mentesen a WireGrid köztes polárszűrőig ami a Piros és a Pöld panel felé vezető uton helyezkedik el az utolsó diklorikus tükör elött. Nem könnyű egy ilyen szűrőt hazavágni de ezt is sikerült..Ezzel sincs mit tenni, ez is csere.
-
-
Ezt leszámítva minden mást rendben találtam a fényútban és közel 6 munkaóra után egy kondánzátor csere majd az első infra vevő is tökéletesen teszi a dolgát tovább. Feltettem a gépet az állványra majd kapott egy teljes gamma kalibrációt így a szürkeskála tökéletes. Mérten 11,6fl ecoban és 15,3fl magas fényerejű módban a gép tökéletes JVC képi világ visszadással. Valahol még így is elvész 1fl a gyári mért állapothoz képest de ennyi szórás a lámpák gyártásában is van, sőt!
A tanulság ebből, hogy sporólni lehet a lámpa beszerzésén de szervíz oldalon a dupláját fogja a kedves tulaj megfizetni. 3 chipes nem DLP gépeknél a tisztítás fokozottan javasolt és felhívnám rá a figyelmet és annak fontosságát.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #54497 üzenetére
Először vegyél bele egy gyari lámpát, ha tovabbra sem novekszik a fenyero akkor nyilvan egy teljes fenyut tisztitas es atnezes javasolt. Balaszt kizarva! Az vagy mukodik vagy nem, esetleg meg ha vidis a lampavezerles alul tudja hajtani a lampat ebben az esetben villoghat vagy vibralhat kisse a kep.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Szeva!
Vászonnál 60cm kifutó elégséges ezt ha csak 100" a vászon akkor olyan 180cm amit lelógna az alja a plafontól számítva, 80-90cm távolságra lenne az ajla a talajtól. Ha motoros a vászon akkor nagy eséllyel lehet végállásokat állítani,így szabályozható a leeresztés mértéke.
-
Egy ajánlott motoros ami még elmegy az X30 fényerejéhez a Bydiumtól
https://avspecialista.hu/Falra-mennyezetre-szerelheto/Bydium-motoros-vetitovaszon-16-9-240x135cm-32C024004R-p80011.html
-
Ez egy strapabíró jó konzol mérsékelt áron. A JVC vetítőhöz viszon kell aluminium szelvényből hosszabb karokat készítened. Én így használtam.
https://www.bestmarkt.hu/techly-022397-univerzalis-mennyezeti-projektor-tarto-ezust-p481006Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Formatter vagy panel hiba. Utobbi esetben nem erdemes javitattni.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
F22 vizsim 1080p gep 2000-2400:1 állapottól fuggoen.
Epson ehtw9300 100" vasznon nalam 7600:1 de nagyobb vasznakon masnal mertem mar 4300:1 kontrasztot isRunco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Dorian #55052 üzenetére
Lehetett látni csak nem figyeltél fel rá mivela probléma kevesebb fényerőn mérsékeltebben jelentkezett. Kis szemléltetés belső tisztitással kapcsolatban. Pár napja egy mozis barátomnál lámpát cseréltem az F32 Vizsimes gépében. Régi lámpákkal 10,6fl fényerőt mértem 305cm széles hangáteresztő vásznon igaz egyik lámpa 250w-os volt a 300 helyett. Beletettem 2 gyári modult és nem emlékszem pontosan de 22fl körüli fényerő fogadott vászonről visszamérten. Felhívtam figyelmét ,h mikor raktam bele a lámpát láttam hogy a szinkerekek iszonyat koszosak, említése szerint 1700 vetített óra óta nem volt tisztítva a készülék. Felhívtam figyelmét, hogy tisztítás után még 2fl körüli fényerő nyereséggel számolhatunk és legalább későbbiekben nem kell tükröket cserélni ha idejében tisztítva lesznek. Átesett a tisztításon majd másnap nála újra mértünk egy értéket ami 26.13fl volt.
Most is szeretném kiemelni a tisztítás fontosságát, nem éri meg elsporolni azt az 1000 óránként 20-40000ft(utóbbi LCD,DLA,XSCRD) költséget géptípustol függően.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Bikkrom #55055 üzenetére
Ranezesre ez csak por de eleg ramaty a foto. Raforditott fisztitasi koltseget nem eri meg a keszulek.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #55197 üzenetére
A szellemkepet lehet allitani menubol, mint ahogyan a fuggoleges es vizszintes eleket is. Jvc vetitoknel 100%
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz Bikkrom #56469 üzenetére
Panel hiba, panel csere. Viszont konvergencia helyesen nem kis feladat és nem igen éri meg cseréltetni. Inkabb add el alkatrésznek a vetítőt, jobban jársz Vagy kérdezd meg Batyót hogy mennyiért tesz bele egy komlett lcd blokkot.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkai #56468 üzenetére
Az objektív a vetítőknél ugy van megtervezve, hogy ha porosodik is sohasincs fókuszban a porszem a lencséken. Szóval a vásznon szemmel láthatatlan jelenség. Az élességet minimálisan és a kontrasztot degradálja de csak mérhető! Ha köralakú szurke foltokat látsz fekete kép vetítése esetén akkor a por a kepalkotás utjábn van a DMD és az objektív belépő fele között.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkai #56481 üzenetére
Az elkoszolódás a vetítő tervezésének biáiból ered, nincs kellő tömitettsége, egyáltalán nincs. A színkereket, DMD felé az összes reflexiós tükröt és a prizmát majd az objektív belépő lencsét kell megtisztítani. olyan lesz mint újkorában ha sikerrel jársz. A tükrökkel csak óvatosan, pár fokos elmozdulás is befolyásolhatja a dmd bevilágítottságát. Inkábbb bizd szakemberre.
Üdv
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz bergyuszi #56482 üzenetére
Egy tisztítás ezt megoldja de fejből nem emlékszem mennyire hozzávérhető az lcd panel és a prizma közötti rész.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Teasüti #56510 üzenetére
Mert a belepo kategoria, sem a kozepkategoria nem hires a minosegrol, sem a felszereltsegrol, a jo keprol nem is beszelve. Vannak gyártók aklk csak felsokateglriaba gyartanak, ott ez elofordul. Pl Marantz vp15s1
Amugy ha egy Nd2 szurot eleteszel a vetitonek 40% szazalekkal hazavagja a fenyerodet jobb esetben. Ha minosegit veszel akkor ezen kivul mast nem vag haza.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Teasüti #56513 üzenetére
Nem játszottam ilyenekkel, de világítsd át pár ezer lumennel és mérd meg. Azt vedd figyelembe h hőnek lesz kitéve igaz nem túl nagynak nagyjából 40-50c-nak.
Nd2 helyett inkáb 15euróért egy állítható mikroszkóp irisz. Jó helyen elhelyezve nő a kontraszt és addig szűkitted amig a kivánt fényerőt nem kapod.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Bikkrom #56553 üzenetére
Sim2 D60, Runco rs1100/900 teljesen ugyan az. A vezérlőprogram ami eltér, mindhárom vetítőnek van egy jellegzetes képi világa de hardveresen teljesen egyenlők kivéve h a runco válogattot DMD és objektívekből épitette vetítőit, így azért ez visszaköszon a vászonról.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Audioquest is aktiv erositest, hasznal a hosszabb kabeleihez. Hosszab. Es nagyobb a hdmi csatlakozo azokon es jelolt h melyik a forras keszulekbe dugando.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz viperabácsi #57093 üzenetére
Nekem lesz eladó ha olcsót szeretnél Sim2 D35 csúcskategóriás Dlp(3100:1 kontrsazt jó feketeszint mellett) de ez csak 720p bár megszégyenít rengeteg full hd dlp-t. Illetve 2db első lámpás JVC dla X3 is április elején. Minden gép maximálisan kitakarított és új égővel kalibráltan értendő.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz viperabácsi #57102 üzenetére
Egyik házimozis vetítőt sem 3m-ről való vetítésre tervezték! Amelyikkel meg kivitelezhető ott akad használtan párszázezres többletköltség a cserélhető objektívégett. Árulnak egy Runco RS1100 Ultrát. Az a gép tudja a kívánt távolságból való vetítést...akár még 270cm széleset is. Nemrég járt nálam egy teljes tisztításon esett át, jó állapotban van. hibátlan gép.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nem mindegyik gépnél lehet állítani a fény bevetési szoget. Amelyiknél lehet ott 100% ra kihozható a max fényerő, ha nincs beállítva találkoztam már mérten 4-5fl különbséggel is. Amelyiknél nem lehet ott a lámpaház a fontos mivel annak a deformálódása okozhatja ezt a problémát. Utángyártott házak előszeretettel produkálnak ilyent. Szemmel is jól érzékelhető a dolog pl.: egy 100%-os fehér fields vetítés esetén zöldes vagy szürkés lilás a a kép szélei felé, nem teljesen egyenletesen hóferér a kép.
Ezt is lehet orvosolni egy kis szakértelemmel, viszont a lámpának a gyujtó gömb tengely ferdülése is okozhatja ezt a problémát.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz achilleuss #57373 üzenetére
Ezek a beallitasok meg a kozeleben sem lesznek nalad! Minden lampa fenyspektruma meg ha kis mertekben is de kulonbozik, minden projektor elkoszolodasa eltero es a kornyezeti fenyvisszaverodesek is, a vetitett fenyero ia kulonbozik.
Semilyen modon nem lehet megkerulni egy muszeres kalibraciot. Ami masnal tokeletes nalad sohasem lesz azzal egyenlo xe meg ahhoz kozeli sem.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Bikkrom #57962 üzenetére
Láttam már 2.0 feletti vásznat. Lehet őket használni de kellő odafigyeléssel. A hotspot jelenség végett megkell ívben hajlítani a vásznat, azt hogy milyen mértékben ez gondolom vászon mérettől és nézési távolságtól függ. Nem javaslom semmiképpen de ha nincs más megoldás.... Inkább egy jobb vetítőben gondolkodnák nagyobb fényerővel és tűéles optikával. azon a méreten már szépen látszanak a képi hibák és a vetítő gyengeségei is.
Esetedben ez 323cm széles képet jelen. Mondjuk 1.0 Gain feluletre azért van alternatíva vetíteni. Például egy kitisztított és gyári lámpával járatott ProjectionDesign f32 Vizsim színkerekes gép is tudna rajt 18-20fl körül. VizsimBright meg kb 24-26fl körül. Ráadásul mindenféle hotspot és ívelt vászon gyártási mizéria nélkül.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz thomasrc #57993 üzenetére
A megdontesnek az oka, h magas erteku gain 2.0 vagy 2.8as szurke vasznat hasznalnak a nagy felulett es a gyenge feketeszint vegett. A hotspot elkerulese erdekeben a vaszon ivelt es a teteje dontve is van annak erdekeben hogy ezt a jelenseget ne a nezo szemebe hanem a plafon fele terelje. A vetito ezt a dolest koveti, ogy se trapez korrekcio sem egyeb aberacio nincs jelen.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Kispotter #58064 üzenetére
Hello.
Az elesseg kerdesevel lehet tenni egy probat, ha van lehegoseg az objektiv dontesere a prizma vagy a lencse pohiciojahoz kepest. A konvergencia az javithatatlan. Ha egyik panel elallitodott a tibbihez kepest akkor kuka. Allitottam mar be egy pana gepen de kb 200000ft alatt neki sem allnek akkkra cumi.
Üdv[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #58068 üzenetére
Szepi...
Nyugodtan hozz egy altalad jonak velt sony hw55 vagy 65 vetitot es nalam osszengedhetjuk a szekrenyembol kivalasztott barmelyik X3 JVC vetitovel egy ugyanazon a vasznon. Par forumos havert athivok de hozz magaddal te is, igy legalabb egyertelmu lesz a latott kulondbseg es annak valos publikacioja. Fényerőben egy kicsit jobb a hw65, viszont dughatok a gepbe egy modernebb teljesen megegyezo gyari specifikacios egot es igy mar ez sem mondhato el. Az interpolaciorol meg annyit, h muve teszi a kepet aki meg bekapcsolja annak kb mind1 milyen kepet nez. Nem véletlenül nem foglalkozom Sonyval, batyo sem!
Üdv[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #58070 üzenetére
Az Interploracio azt csinalja, h kiszamol es behelyettesit egy nemletezo kepi tartalmat a mozgas elsimitasa erdekeben. Olyan tartalom ez ami a felvetelen nem szerepel. Ez valakinek bejon, valakinek nem. Valamelyik vetito jobban csinalja valamelyik muve teszi a kepet tole. Izlesek es pofonok. Ez mint a hangban is, a tokeletes a hu visszaadas, de valakinek tetszik a badogos csilingeles.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #58138 üzenetére
Konvergenciat lehet allitani szerviz menuben es utanna azt veszi alapul a felhasznaloi menuben. Azert vasarolom ezeket a gepeket mind hibasan mert meg egy modernebb lampaval mindig megalja a helyet! Tapegyseg csere es meg az 5. Lampa utan is jobb mint egy hw50-65 2.lampaval. Gyarihoz kepest 30% plusz fenyero es vaszonrol merhetetlen kontraszt. Alap alapotban neked lehet gyengebb volt mint a sony de olyan lampaval en mar nem is nezem. Persze van itthon egy ivasaki... Ha valakinek az kell azzal 14,7fl magas fenyereju modban 101" 1.2 vasznon. A modernebbel meg 21fl, kalibraltan meg 19,7fl.
Izlesek es pofonok. Együtt lehet veluk boven elni ezen az aron, ezt ugy mondom h tobb csucs dlp gepem is van itthon. Nem egy Projection design f32re gondolok de van az is a szekrenyben.
Ansi kontraszt amire szoktak panaszkodni a jvc-nel, igen ezeknek 303:1 de ez is lampateljesitmeny es a rendszer hatsfokatol fugg. Nyilvan nem egy dlp ami akar 900-1000:1 is lehet de a nagyatlag 500:1 koruli. Aztan van az epson 450:1 a sony meg valahol az epson korul.
Egyik technologia sem tokeletes.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #58142 üzenetére
Ez az evekig hasznaltad ez nagyban különbözik attol mikor 100% ban kitakaritott fenyuttal bekalibraltan elohuzol uj egovel a szekrenybol egy gepet es melleteszel egy masikat ugyan ugy bekalibraltan es megegyezo fenyerovel vetitve. Igy nincs mellebeszed. Konvergenciara meg hat nrm tudom.... Vagy 30jvc-t tamasztottam mar fel es egytol egyig konvergencia mentes volt, vagy talan egynek kellett a menuben utanna allitani. Ellenben en meg 1db 9300 vagy 9400as epsont nem lattam alap allapotba jonak... Nem hiaba raktak bele a menuben is az allitasi lehetoseget a piros es kek panelnal. Szepen beallitod aztan vetitesz vele konvergencia mentesen egy 100% feheret es jeeee. Roszaszines zoldes foltokban a kep. Szepen hazavagja a homogenitast. Reset es vaooo jo csak konvergencias.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #58150 üzenetére
Ha zónás konvergencia állítást alkalmazol , még ha te a szemed állapotával nem is látod de elcseszi a homogenitást. Interplorációt én nem használok, szeretem azt nézni amit a filmstudió rögzített. Ha TV-n játszod le ugyanúgy döcög kamerafordításnál, így lett felvéve és nem megjelenítő hiba. Igen ez ez ízlés kérdése JVC vagy Sony, ezzel énsem vitázom.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Azt azért még hozzátenném a történethez, hogy vesz valaki 1,6 millioért egy új belépő SONY vetítőt majd beesik a kontraszt 2000:1-re, erre is volt példa vagy megmarad 7000:1 körüli (faszán kiszürkül a fekete és lilás lessz a szürkeskála, és ez RGB együtt futás még faszán 0-100-ig csavarodik egyet és a színtér is épp hogy REC709-et lefedi) mivel garanciális a készülék és ugye a magyarországi forgalmazók NEM NAGYVONALUAK...ezért kilehet kuldeni a Sonynak a garanciás gépet erre a hibára hivatkozva. Eltelik 1 hónap majd visszakerül a gép és nem cserélik ki azzal az indolkással, hogy a SONY nem ad meg gyári kontraszt paramétert így ez rendben van. Nem szedtem szét a készülékeket mivel garanciálisak de a hibát okozhatja egy diklorikus tükör vagy a koztes polárszűrő a zöld panel elött mivel ezt közösen használja a pirospanel is és a kék panelhoz képest alulteljesített a zold es a piros 20-30%-al.
fehérrel jelöltem a lámpa fényének az útját, sárgával a lehetséges hibáért felelős diklorikus illetve polár szűrőt, RGB színnel a panelokat szín szerint. Ha nem ez a ludas akkor maga a panel. A kép nem egy VW270 sem az 500-as sorozat de a felépítése megegyezik teljes mértékben, egy JVC DLA is.Én sem azt mondom ,h minden SONY szar, Jó állapotukban jó vetítők de semmiben sem kiemelkedők! Van pár darab köztük az új modelekből is ami elémkerült. Engem semilyen érdek nem fűz, nem kell nekem oda dalolásznom ahonnan a szél fúj, nem is a szervízelésből élek de az ügyfélnek sem fogom elferdíteni a tényeket.
A mellékelt képen jól látszok , hogy egy 3chipes "XSRD,DLA" vagy az alábbi képen egy LCD(Epsoh 9300) gép optikai útjában mennyi felülettel érintkezik a fény mire belép az objektívbe. A karbantartás, tisztítás hatványozottan fontos mivel a gép ezen fényút 100%-os tisztaságával számol, ezt veszi alapul mind a szürkeskála mind a színtér megjelenítésénél. így ha mondjuk a kék panelhoz vezető útban csak egy enyhe elkoszolódás található mondjuk 10% fényvesztéssel az már a kék panel 10%-os alulteljesítését eredményezi ami teljesen megegyező mértékben mérhető az RGB együttfutásnál.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
AZ XSRD(Sony) és a DLA(Jvc) 2*nagyobb kontrasztra képes mivel az LCD-hez képest 2* halad át a fény a penlon. A panel mögött egy tükör helyezkedik el ami visszakülki a fényt és
csak ezután találkozik a 45 fokos szögben elhelyezkedő WireGrid polárral ami az összefésülő prizma felé küldi tovább(sárgával berajzolt). Ott találkozik a prizmában a 3panel képe mely egyesítve halad tovább az objektív belépő beléhez. Az elkoszolódás nem látható addig a vetített képen amig az nincs a képalkotás útjában bár jól mérhető. Csak a panelok illetve a z összefésülő prima illetve az objektív belépő felén fellellhető kösz, por láthatóü a vetített képen.A képen egy Sony HW55es gép látható.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A képen egy szervíz álltal megtisztított SonyHW55es gép látható majd hozzám került mivel nem hozta az elvárt befektetést. Hogy hozta volna leporolt ventillátorokkal, ettől még ugyan azt a dinamikátlan silány képet vetíti.
Ezekehez egy 1 Chipes DLP gép felépítése baromi egyszerű de a 3chipes is csak 3 prizmával több mint az 1 chipes nagyátlagban. DLP gépekben fény egyedül a TirPrismán és a színkeréken halad át, többi felülettel csak érintkezik, reflektálva van. Nincs kitéve a DMD (10*akkora a hűtés rajt mint egy DLA,XSRD,LCD panelon, megegyezik egy asztalai pc hűtő méretével és felépítésével, persze nem a muanyag buget 200-300000ft-os dlp gépekről beszélek) kivételével nagy hőnek így a degradáció is 10000 óránál még észre sem vehető de még mérni sem igazán mérhető. Persze hanyag felhasználóknál előfordult mér, h cserélnem kellett egy tükröt de ez USER ERROR. Példa képpen itt egy ProjectionDesign F32 gép fényútja.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #58170 üzenetére
Mar mostis van de nem az emlitett aron, azon szerintem soha! Egy 1080p DC4 0.95" Dmd ara 1.4milla es kore meg vetitot kell epiteni esez csak fullhd.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Azért az az FL32 gyári ledekkel pont 80%-al kevesebb fényerőre képes. Ezt az értéket úgy érte el ,hogy meglett "duplázva" a fényereje a legújabb ledekkel. Szóval aki vesz egy ledes Sim2, Runco, ProjectionalDesign gépet ne csodálkozzon ha gyári állapotban 101" Gain 1.2-es vásznon 11,7fl amire képes. 3db PT120 modernebb led bele meg vám és áfásan nagyjából 150-160000ft.
Ettől az értéktől csak a SIM2 M150 ami eltér, gyári állapotban 25%-al magasabb fényerőre képes mivel vízzel van hűtve és magasabb áramerősségen hajtva ugyan ez a PT120 led.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vikthor #58361 üzenetére
Én eddig egy helyen láttam 124nit(34-36fl) vetített képet egy 120" ívelt gain 2.0 nyereségű szűrke vásznon HTPC- vel etetve 4k HDR és Dolby Vision anyaggal. A Gép egy általam felturbózott Runco Q750i volt a legmodernebb ledekkel. Kontraszt közepes ledvezérlés mellett 9300:1 és isszonyú fekete szint társaságában.
Kalibráltam rengeteg Oled, Qled televiziót, azok is átlagban 45-60fl között mozogtak. Szóval ez az 1000, illetve 2000nit papíron jól mutat de még a televíziók sem tudják töredékét sem!
Itthon tudok ha 57fl képet is vetíteni de kb nézhetetlen a kép vagy csak napszemüvegben. Tökéletes tonemapping nélkül a fényerőnek semmi értelme, nem hiába állapítottak meg 14-16fl fénysűtűséget vetített kép esetén természetesen SDR vetítés mellett.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
- Denon Home 250 (Újszerű) 4db wifis, bluetooth-os multiroom hangszóró. Garancia.
- Denon Home 350 (Újszerű) wifis, bluetooth-os multiroom hangszóró. 1év Garancia
- Jbl Quantum Duo hangfalpár (új, bontatlan)
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
- SAMSUNG (QE65QN800AAT) 165CM 8K NEO Q-LED PRÉMIUM ! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest