-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
Ha mandju-t megkéritek itt a fórumon...neki van ADL mérése ugyan azzal a patternekkel mint az én mérésem. JVC Z1 optimalizált szobában.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65049 üzenetére
Voltam Zozival Hartbergben egy dedikált moziteremben ahol N5 amit cseréltek NZ9-re. Ha jól emlékszem szavaira fényerőben volt nagy ugrás és élességben. Amúgy az NZ9 az a gép ami egy komolyabb dlp képi világára hajaz....
Ez a lámpa lézer mizéria....személy szerint nekem tökre mind1 a fényforrás. Egy JVC NP5 ugyan azt tudja mint egy NZ7, csak más a fényforrás. Van értelme plusz 1,7millát kifizetni csak h lézered legyen? NINCSEN! Cserélsz bent 2x lámpát addigra úgy is eladod...A lámpa meg 45000ft..
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65052 üzenetére
Az nz8-9 high contrast optikai blokkot kapott. bár én mérget vennék ra hogy csak egy plussz szögbe fordított polár szűrőt mint az elődei. A job objektiv az nz9 esetén rengeteget számít lcd gépeknél. Hatalmasat dob a látványon. NZ8-ban ugyan az van mint az np5 vagy n5 n7 nz7 gépekben.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65158 üzenetére
Végre egy pozitív mért eredmény Sony lézer projektorral kapcsolatban az ország egyik legjobb és hitelesebb kalibrátorától!
Az ANSI kontraszt mérés nagyban befolyásolja a szoba, mérési környezet illetve még a műszer pozíció és távolság is a vászontól. Viszont alacsony ADL esetén egyre kevésbé szól bele a szoba főleg 1%, 2% esetén. így az ott kapott összeg full fekete terem esetén is nagyon keveset változna főként úgy, h dedikált moziszobában mért értékek ezek is.
20000:1 ON/OFF kontrasztú gépek is beesnek 1% adl esetén 5-6-8000:1 értékre az alacsony ANSI kontraszt végett. Viszont egy magas ansi kontrasztú gép (700-1000:1) sokkal kevesebbet veszít 1% ADL esetén. Még az on/off kontraszt érték felét sem!
Köszönjük a közzétételt!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz mandju #65172 üzenetére
Itt meg egy 3chip dlp, Sony házimoziba szánt csúcs gépe illetve a JVC aktuális felsőkategóriás hazimozi projektora látható.
összevetett ANSI kontraszt mérési táblázat. Árazást tekintve :
christie 350.000$, Sony GTZ380 90000€, JVC NZ9 23900€
Ez elég beszédes :Here is an illustrative example; where this particular image measures 5.9% ADL:
Circa 73% of video content resides within the range 0-10% ADL; 82%
within the range 0%-15% ADL; 91%
within the range 0%-20% ADL; and 99.5% resides
within the range 0%-50% ADL (ANSI), with only 0.5% residing[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #65177 üzenetére
Christie eclipse 6chip dlp, rosszul irtam
Viszont itt a Christie 4k 3chip dlp gep csak h ne legyen annyira elrugaszkodott a keplet. Dlp az Dlp
hiába a magas on/off kontraszt. Egy 6-7000:1 dlp a magas ansinak koszonhetoen csuklobol hozza egy csucs lcd kontrasztjat 1% adl-ig boven felette is teljseit. Egyedul az abszolut fekete szint ami az lcd mellett szol.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Masodikra direk a Christie 4km25 rezegtetett 4K gepet raktam be peldanak. Ez megegyezik egy Christie hd10k-m vagy 6-14k-M es a Runco vx22i belso prizma es dmd blokjaval. Kulonbseg egy shift uveg az prizma blokk es az objektiv kozott.. igy a nativ fullhd-bol 4k-t rezegtet illetve a lampa helyett lézert kapott. Nem veletlen a nagyon kozeli kepi hasonlosag.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65254 üzenetére
Azert a fekete szinthez annyit hozzatennek, hogy egy magas ANSI kontrasztu gep 1% adl jelenetektol felfele(2-3-5-10-20%)szemre es merve is melyebb fekete szintre kepes egy bevilagitott jelenet eseten. Hiaba nagyobb lcd,xsrd,dla eseten az on/off kontraszt. Az csak az abszolut fekete szintet jelenti es 1% ADL-ig es alatta lathato.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65262 üzenetére
Adl melle megadott fekete szint szerintem nem releváns. Mivel az a fenyero fugvenye. Az on/off kontraszt fenyero fugvenyeben allando 99% geptipusnal. Az ANSI kontrasztra is csak ugy van hatassal ha a szobaval egyutt van merve. Igy hogy 1% Adl mellett 0,006fl a fenysuruseg vagy 0,6fl az az ertekre es a gep tudasara nezve nincs rahatassal, ellenben a szobadban lathato kepre igen!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #65264 üzenetére
Van bent igazsag csak most kiragadtal 2 vegletet. Vizsgaljunk meg egy 10000:1 on/off kontrasztu Sonyt es egy 5000:1 on/off kontrasztu Dlp-t vagy lezeres JVC NZ8-9 gepeket. Foleg ugy h en meg nem mertem vaszonrol 200:1 ansi kontraszt felett egy dedikalt mozibarlangban teljesen fekete falak eseten sem. Hiaba megadott 230:1/500:1/1000:1 Ansi kontraszt a gyari specifikacioban.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65267 üzenetére
A kontraszt ertek allando a gepeknel. Az hogy te 100nit vagy 50nit feher szint mellett vetitesz az mellett ugyanebben az aranyban emelkedik a fekete szint vagy csokken. Ha kevesebb a fenyesseg laposabb a kep es melyebb a fekete szint, ha magasabb akkor utosebb de gyengebb az abszolut fekete. Egyenes az aranyossag. Az SDR-t 100niten masterelik, ezen is kellene merni meggyozodesem szerint.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65270 üzenetére
Attol fugg mit akarsz osszehasonlitani? On/off kontraszt eseten a fenysuruseg tokmindegy. Full besotetitett szobaban meg feher falak mellett is kis rahatasa van a szobanak az on/off kontrasztra. Ha ANSI kontrasztot szeretnel osszehasonlitani ott mar nagyban fugg a fenysuruseg es a szoba fényvisszaverő/elnyelo kepessegetol a kapott osszeg.
Én 116niten mertem, 0,0067 feketeszint mellett. Zozi 100nit-en az ANSI/ADL kontrasztot.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A következő táblázatot a nemet HKV fórum JVC topikbol ragadtam ki. Minden érték vaszonról visszamért. Jól prezentalja, hogy az első 4k sorozat n7 nx9 ANSI kontrasztja alacsonyabb mint az új generaciós modelleké. Az np5 nz7 már magasabb illetve az nz8, nz9 modellek megkaptak a high contrast optika blokkot, továbbá az nz9 egy nagyfelbontású tű éles objektívet. Ezek a táblázatban is jól látható értékeket eredmenyeznek.
Nem lehet az már kijelenteni, hogy egy Epson vagy egy Sony jobb ANSI kontraszt értékben, JVC oldalon a fejlesztések ezen az oldalon is javulást hoztak.
Álltalam legjobbnak megítélt vetített LCD(dla,xsrd,lcd) kép is a JVC palettájából származik. NZ9 és a Z1 modell. Már egy 3 chipes csúcskategóriás dlp vetített kép élességés surolja alulról. 4K esetén ez elengedhetettlen követelmény ha szeretnéd látni is a felbontás nyújtotta részletgazdagságot.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65290 üzenetére
Azt mondtam vagy mas modszerrel merik mint en, esetleg egy szovet dobozzal kizajak a meromuszer korul a szobat. En 200:1 ansi kontrasztnal nagyobbat meg nem mertem csont fekete szobaban 1000:1 gyari ansi erteku geppel sem.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz makkmarce #65303 üzenetére
Nyilvan nem Xrite hanem valami komolyabb mondjuk klein k10a vagy hasonloval mernek. Annak a muszernek nem gond a fekete, 0,00006 ertekig megmeri.
Az meg hogy ilyen magas Ansi kontrasztot mernek nagy a valoszinusege annak, hogy egy adamantium black szovettem a muszer korul kizarjak a szobat. Lattam mar ilyent forumon, szerintem igy csinaljak. Ez nem a legjobb megoldas mert a vetitett kepet is a szobaban es annak a rahatasaval nezzuk.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #65247 üzenetére
Újra mértem én is a te metódusoddal a Runco VX22i gépemet. Műszer 5cm távolságra a vászontól felfelé megdontve a tesztminta kozepére irányítva.
ON/OFF kontraszt : 5200:1 black 0,0056 white : 29,3447fl (100,54nit)
ANSI kontraszt 262:1ADL Contrast Black
50% 262:1 0,1117fl
20% 730:1 0,0399fl
10% 1346:1 0,0216fl
5% 2104:1 0,0128fl
2% 3140:1 0,0748fl
1% 3896:1 0,0075flígy közelebb rakva a műszert jobban kizárjuk méréskor a szobát, láthatóan emelkedett az ANSI érték illetve 10%ADL-ig. 5% már megegyező volt a legutóbbi mérésemmel amikor a műszer 30cm távolságra helyezkedett el a vászontól.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nem feltetlen az on/off kontraszt a leg zavarobb a degradalt gepeknel, bar 2000:1 nem epp acelos. A fo problema az abszolut feket szint mivolta es homogenitasa. 40% kek, 35% bibor es ezek elegye tobbnyire. Kalibralni a fekete szintet semmivel nem lehet. Ez a problema a zold panelbol ered, alul teljesit. D65 feherbol vegyel el 30% zoldet, ugyan azt a hatast fogod tapasztalni mint a fekete szintnel hardveres problemabol kifolyolag.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A Dynamikus irisznek csak egy parhuzamosan mukodo dinamikus gamma vezerlessel van ertelme. Ilyen gepeknel egy szukulo irisz menten emelkedik a gamma 2.0-1.8 iranyaba es ezzel egy algoritmus szinhelyesen es megegyezo fenyesseggel,luminenciaval megtartja a kepi dinamikat. Runco, Sim2, Barco felsokategorias gepekben ez megtalalhato.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mini-ITX
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Politika
- Eredeti játékok OFF topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen