-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz xtremetuning #17167 üzenetére
Hát semmit mert nem láttam működés közben ezidáig
-
yodamastah
őstag
A gond az hogy a fókuszált vászon képe nem lesz olyan jó szemből sem. Vehetsz stewart-ot is, valamennyire csillanni fog és látszani fog a vászon texturája (ha jó a vászon akkor csak kicsit, de látszani fog). Arról ne is beszéljünk mennyibe kerül egy tényleg jó fókuszált szürke vászon
Legjobb a matt fehér + fekete falak kombó. Csakhát ezt egy nappaliban nehéz összehozni
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Sajty1 #17216 üzenetére
Nálam elhúzható "függöny" van a palfonon a hátsó falon és kétoladalt is. Faltól falig (20nm a mozi/nappali) A padlóra is érdemes kiteríteni a vászon elé egy nagy fekete anyagot, ha világos pl a parketta. A szoba úgy fog kinézni mint egy barlang amikor ezek be vannak húzva, de a kép sokkal jobb lesz
-
yodamastah
őstag
SXRD/DiLA normális hogy kéri/elbírja a sharpent mert lágy(abb) a képe. Míg mondjuk egy jó DLP tud annyira karcolni, hogy egyáltalán nem kell neki.
Vicces volt amikor az első 4K jvc-t teszteltem, napokig ment nálam, aztán amikor visszakapcsoltam az Avielot olyan érzés volt mintha letakarítottam volna a koszos szemüvegem.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
yodamastah
őstag
válasz AVhelper #17745 üzenetére
Király lesz a megjelenítőket kalibrálni, kell majd REC709 és REC2020 beállítás. 2x meló
Főleg jó lesz hogy egy rakás megjelenítő nem fogja tudni kirakni a 100% REC2020 gamutot, és jó kis trükköket kell alkalmazni hogy az elérhető gamut a helyén legyen.
Legkirályabb hogy már most hegyekben jönnek ki a 4-5K megjelenítők és a közelében nincsenek a REC2020nak
Lesz itt fejetlenség pár év múlva
-
yodamastah
őstag
válasz Dexar007 #17770 üzenetére
Hát ez a kérdés nehezen értelmezhető. De ha a 0 alatt azt érted hogy ne legyen sharpen akkor a rövid válasz: igen.
A hosszabb:
BD forrással általában egy kis sharpent elbír a kép. Vetítő düggően van amelyik kifejezetten kéri Pl egy .95'' DC4 DMD-s projektroron nem fogod érezni hogy kéne a sharpen, míg egy .65'' DC3-on sokkal inkább. Vagy a Sony/JVC meg is szereti a sharpent. Csak aztán óvatosan a sharpennel, el tudja venni a kép természetes, filmszerű jellegét. Nem szabad összetéveszteni az élességet a részletgazdagsággal. Lehet egy kép szép részletgaztag úgy is hogy nem vágnak az utólag kiemelt kontrasztos élek mint a beretva.
Nameg azt sem árt figyelembe venni hogy sharpen és sharpen között minőségben elég nagy különbségek tudnak lenni
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
válasz xtremetuning #18359 üzenetére
Prémium házimozi DLP kategóriában rég kellene hogy történjen valami. Aki ma 40ezer eurót kiad egy DLP projektorért, az már veri az asztalt hogy márpedig ennyi pénzért legyen már 4K. Ne kelljen 2 év múlva óriási buktával lecserélni.
Persze meg lehet magyarázni hogy a képminőség nem csak felbontás, de a 4K marketingje nagyon erős, és projektorok esetében (nagy látószög) még jogos is az igény.
A belépő katergóia 4K DLP az meg nagyon odébb van. 4K DLP panel 1.38'' méretben van jelenleg. Nem tudom a pontos árát, de kijöhet jópár W1070 belőle Ilyen drága és ekkora chiphez és a 4K felbontáshoz az olcsó optikák se passzolnak. Szóval megfizethető 4K DLP nagyon távolinak tűnik még 1 chipesben is.
Ha jól tudom nincs technológiai akadálya az olcsóbb gépekben alkalmazott kisméretű (.65'') 4K DMD megépítésének. Nem tudom miért nem hozták még ki.... Talán megtérülési gondok vannak.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Cseneles #18379 üzenetére
Én tisztában vagyok vele hogy kevés a néznivaló. De ez most lényegtelen. A felbontás növelő trend óriási erővel nyomul és nem lehet kimaradni belőle. Projektoroknál főleg nem, hiszen itt lenne is értelme.
Marketing szempontból a 4K kiváló fogódzó. Gyakorlatilag bárki megérti hogy a nagyobb felbontás az jobb. 4K>2K. A nagyobb az jobb. Az képminőség többi meghatározó jellemzőjét sokkal nehezebb kommunikálni. Talán még a kontrasztot könnyű. Nem véletlen hogy a kontraszt hazudozás ilyen végletekig elment az utóbbi években
-
yodamastah
őstag
válasz lajthabalazs #18381 üzenetére
Egy átlag filmben nem ritka az éjszakaiból nappali jelenetbe váltás. Mivel töksötétben nézel filmet projektorral, egy ilyen jeleentváltás már 100 cd/m2 fényerő is kellemetlenül vakító tud lenni.
Ezt a 4000 kandelát én sem értem. Ez olyan hülyeség lenne mintha a házimozi hangrendszerek a valós hang dinamika tartományt visszaadnák. Aztán egy akciófilmben a csatajelenet után mehetne mindenki a fülészetre.
Ezt a fényerőt kültérre vagy jól bevilágított helységekbe tudom csak elképzelni. Házimozira kizárt.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz szepi0808 #19610 üzenetére
Minden házimozi megjelenítőt érdemes kalibrálni, ugyanis (ideális esetben) kalibráláskor a teljes videolánc vizsgálatra kerül. Problémák vagy helytelen beállítások forrás oldalról nem ritkák, és hiába tökéletes gyárilag a vetítő, ezeket a pontatlanságokat is ki kell küszöbölni.
-
yodamastah
őstag
válasz Neoteric #19724 üzenetére
Persze hogy működik. Nincs ebben a tuningban semmi újdonság. Amikor még az svga prezis projektorokkal bohóckodtunk tizenéve már akkor is ismert tunig volt ez. Annyi a gond, hogy megfelelő szűrőt találni nem olyan könnyű. Valamint figyelni kell arra hogy nagyon jó legyen a szűrő minősége, mert a gyengébb hozzáadott optikai elemek sokat el tudnak dobni az ANSI kontrasztból.
-
yodamastah
őstag
válasz Festina86 #20053 üzenetére
800e-1 millió ft körül találod a legjobb ár/teljesítmény arányú gépeket. Sony HW40/HW55 800e-1000e vagy egy JVC x500 1300e bruttóért, ezek jó középkategóriás gépek, szerethető, pontosra beállítható képpel.
Esetleg ha levadászol egy pár éves alig használt HW50 vagy JVC X3/30/35 ezekből is ki lehet hozni jót, még kedvezőbb áron. (pl. Most kalibráltam be egy zsír új X30-at és fullos CMS nélkül is meglepően pontosra sikerült belőni.)
Annyira kell vigyázni hogy jól meg kell nézni a használt gépeket. Főleg a JVC-nél X3/x30/x35 voltak optikai bajok, meg a vacak lámpa sorozatok.
DLP nem tudok ajánlani ebben az árkategóriában. Persze használtban pár éves komoly DLP projektorok néha megjelennek. De ezek a jó vételek ritkák, és nem sokáig vannak meg.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
W6000 pár órát volt csak nálam. De már nem is emlékszem rá. Azt sem tudom már hogy nézett ki, nemhogy milyen volt a képe
Függetlenül attól hogy mit írtam a W6000-ről és a W5000-ről. Önmagában a DC3 nem biztos hogy jobb képet és jobb kontrasztot jelent a DC2-vel szemben. A chip köré projektort is kell építeni, és azt el is lehet rontani Azt sem szabad elfelejteni, hogy a DC-n belül több szint van. Nagyon nem ugyanaz egy top grade chip, mint a belépő szint. (tudtommal csak DC3-on belül van 7 szint)
Egyáltalán nem elkézelhetetlen hogy egy nagyon jól sikerült DC2 gépnek jobb képe volt, mint egy később gyengébben sikerült DC3 modellnek. (Mondom ezt csak általánosságban, nem a két benq modellt hasonlítom most össze )
-
yodamastah
őstag
válasz SirAlo #21300 üzenetére
Normál esetben lámpa előtt forgó színkerék amikor színsáv váltásnál tart, a DMD nem vetít semmi képet (off állapotban vannaka tükrök).
Brillantcolorral ez az időszelet is belép a színkeverésbe (CMY). Így nagyobb fényerő és kontraszt érhető el.
Az olcsóbb alap vetítőknél nem ritka hogy brillantcolor mellet sokat romlik a színvisszadás pontossága.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Sim2-t nem nehéz kalibrálni, jó a szoftvere és nagyjából csinálja azt amit kérsz tőle Eleve az egész vetítő kalibrálás nem túl bonyolult, könnyen megérthető és kivitelezhető. Ami nehéz az inkább a sok gyengébben sikerült vetítőt rávenni arra hogy csinálja azt amit kérsz tőle. Másik hogy képben kell lenni hogy a teljes videoláncban hol lehetnek buktatók amik útját állják a jó beállításnak. Vagy pl nehéz amikor az ember leül egy teljesen ismeretlen konfiguráció elé, és 1-2 óra alatt ki kell találni hogy a rendelkezésre álló lehetőségekkel honnan közelítse meg a jó beállítást. Ehhez kell pár év tapasztalat és néhány átvészelt szívás, de összességében az egész művelet nem igényel agysebész tudást
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz gabika1969 #23497 üzenetére
Gyakori volt hogy kalibrálás előtt a kuncsaft azzal keresett meg, hogy állandóan ide oda állítgatja a képet, de nem elégedett. Filmről filmre állítgatna, de akármit csinál sehogy sem az igazi. Ami az egyikkel jó, az nem jó egy másikkal és fordítva. Egy jól kivitelezett végpont + színhőmérséklet + gamma + 75 ponton mért (25 RGBCMY szaturáció 3 fényességi értéken) manuális kalibrálás után ez az "állandóan állítgatná" érzet megszűnik. A siker persze viedolánc függő, nem egyformán jól kalibrálhatók a gépek.
A megjelenítendő forrás anyag (BD) cél kalibrációs értékeit szabvány rögzíti. Ez jól mérhető és ha a megjelenítő engedi, jól megközelíthető. Jó beállítás csak egy van, nincs olyan hogy ez jobban tetszik vagy az. Pontosabban van ilyen, de az egyéni ízlés magánügy ez esetben
Példa:
A 100% vörös REC709 megjelenítő esetében:
x= 0.6400 y= 0.3300 Y= 0.2126
Itt az x és az y az 1931es CIE diagramon az x és y koordinátát jelenti.
Az Y pedig a mért 100% fehérhez viszonyított fényességet.Ez és csak ez a jó 100% vörös. Nincs olyan pl hogy ami ennél színesebb az jobb.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz szepi0808 #24490 üzenetére
Csak érdekességképp. Sajnos Kb fél éve mennie kellett az Avielonak. Utána kellett egy "gazdaságos" megoldás. Sony HW55 vagy valamelyik JVC ez volt a két opció. Alapból a JVC felé húzok, de azért még ránéztem mindkettőre. Igaz nem sokkal, de továbbra is a JVC lett a favorit . Szóval kb fél éve X30-al tolom, és nagyon meg vagyok elégedve. (ki tudtam próbálni, és streaking nincs!)
Ja és igen, a Sony homályosabb volt. (az RC nekem még minimumon is sok volt, úgyhogy mindent kikapcsolva hasonlíottam őke. Utólag élesíteni úgyis tudok a HTPC-vel, szóval ez nem volt szempont)
Egyébként kb ogyanolyan jó választás lett volna a Sony is. Egyszerűen húzott magához a nagy natív kontraszt, és jóval olcsóbban is kaptam meg az X30at. (új volt mindkettő)
Hiányzik az Avielo szuper tiszta éles, dinamikus, pontos képe, de minden sötét jeleneten vigyorgok most
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz szepi0808 #24534 üzenetére
Én kicsit mindíg jobb szerettem a JVC-t, mint a Sony-t. Ugyanazon az áron is a JVC vettem volna meg, de mindkettő hasonlóan jó választás. A JVC ellen a gyengébb megbízhatóság meg a lámpa mizériák szólnak. De a JVC képi világa az jobbban tetszik, nekem ez a fontosab (új szériás lámpával vettem)
Mondjuk azt is hozzáteszem hogy az alap koncepció az volt, hogy dinamikus írisz és minden sharpen trükk a vetítőben off. Nálam az alap hogy projektor oldalon amennyire csak lehet nem nyúlunk a képbe. Jó .. elfér egy kis sharpen, mert a legtöbb BD elbírja, de a Sony RC minimum álláson is sok volt nekem.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ha megvan az 500:1 az már nagyon jó, mert az emberi látás amúgy sem tud egyidejűleg óriási dinamika tartományt átfogni. 1000:1 vagy 20000:1 ANSI kontraszt között már nem fogsz különbséget látni. A gond inkább ott van, hogy akár az 500:1 eléréséhez is nagyon jó szoba kell ha vetítesz. A csúcs DLP-k felmennek 1000:1 ANSi kontrasztig, de egy fehér szoba 50:1-et is tud csinálni belőle.
Másik, hogy nem csak az ANSI kontraszt számít. Egy gyengébb optikai rendszerű vetítőnél a kép tisztasága, brillanciája nincs meg, akkor hiába relatív jó az ANSI kontraszt, fátyolosnak tűnhet a kép. Mintha kicsit lapos lenne. TV-nél ilyen gondok nincsenek.
A gond csak az, hogy ha legalább 4 négyzetméteres képet szeretnél, akkor vetíteni kell és kész
Bizony láttam én is nem egy ****** drága DLP projektort amin a 2000:1 on/off sem volt meg. Sajnos a DLP fronton ez elég nagy lemaradás, és fejlődés az nincs semmi. Az főleg gáz hogy a nagyon drága LED-es gépek szinte mind szenvednek ezzel a gyenge 2000:1 körüli natív on/off kontraszttal.
-
yodamastah
őstag
válasz szepi0808 #24679 üzenetére
Ne feledjük ezt a 300:1et a saját méréseikhez kell hasonlítani. Náluk az SXRD 400:1 körül van. Én mindíg úgy mértem hogy teljesen kivontam a szobát a mérésből, ami növeli a mért értéket.
A Sony 20-25 százalékkal jobb ebben régóta, és ez megvan most is.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nekem volt D80 és D80E is. A D80E határozottan jobb gép. Itt vezette be a Sim2 a Unishape lámpa vezérlést amitől jobb lett a kontraszt és a fényerő. Egyedül szivárványban volt rosszabb mint a D80.
Ha valaki DLP-t szeretne, akkor nyugodtan rá lehet mozdulni a D80E-re. 1M alatt DLP nincs a közelében lenne. Ne feledjük, ez egy .95" DMD-s gép!!! Megfelelő optikával ez a chip mármikor alázza bármelyik .65öst kép tisztaságban és élességben. 500k-t röhögve megér ha jó az állapota. Jól meg kell nézni, akár belül is, és ha minden rendben és tetszik a képe akkor hajrá. Lámpa fényerőre kell még ránézni, ha új gyári lámpa kell bele, az húzós lesz (bőven 100e felett). Lehet érdemes eleve úgy számolni hogy kell bele egy új lámpa, és akkor nincs meglepetés
Amikor a D80E kifutott kb 6-6.5k eur volt az ára. Sajnálatos módon helyette nem jött semmi. Egyszerűen kivezette a Sim2 ezt a modellt. Szerintem azért mert annyira jó lett, hogy túl közel volt a képminőség a jóval magasabb árú 1 chipes Sim2 modellekhez (Pl HT380)
-
yodamastah
őstag
válasz Gigi01 #24902 üzenetére
San Andreast moziban néztem 3D-ben. (Nagy ritka esetek egyike amikor moziba megyek )
Egész jó volt a 3D-je ahoz képest hogy konvertált 3D. Viszont a film gyönyörűen mutatta hogy mi a gond a konvertált 3D-vel. Az esetek nagy részében egészen jól néz ki, főleg a közeli felvételek. A gond ott van, hogy az emberi térlátás olyan 200 méterig tart. Utána nagyjából 2D minden. Kimész egy hegyoldalra és nem látod a távoli tájat térben, csak a közeli dolgokat. ennek ugye az az oka hogy nincs távol egymástól a 2 szem.
Na most ebből az következik, hogy azok a filmjelenetek amikben messzire ellátsz lapos, gyakorlatilag 2D kellene legyen minden ami távol van. A filmeket néha viszont úgy csinálják meg, hogy a nagytotál jelenetek is térbeli hatásúak legyenek. Mert hát ugya azért ültél be 3D mozira hogy 3D legyen Emiatt olyan érzésed van mintha kicsi maketteket néznél. Mert nagytotál és mégis ott a távoli dolgokon térhatás. Nagyon zavaró volt ez szerintem. Sok külső jelenet van a filmben és számomra ez a jelenség nagyon zavaró volt. Autók/házak/helikopterek olyan hatással jelentek meg mintha kis játék figurák lennének. Pedig a film vizuális effektjei kiválóak, szóval nem emiatt volt ilyen béna. 3D szemüveget levéve azonnal eltűnik ez az érzet.
Egyénként én sem 3D-zek. A vetítőm tud 3D-t, de szemüvegeket sem vettem hozzá
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz M@trixfan #24987 üzenetére
Anno még az RS1-et teszteltem amikor kijött. ANSI kontrasztban és on/off kontrasztban is sokkal jobbak frissebb JVC-k. De ahogy a Szepi is írta elég nagy a szórás, főleg az optikai minőség/konvergencia és az x35nél megjelent streaking hiba ami nagyon változó tud lenni.
-
yodamastah
őstag
Javaslom óvatosan ítélkezni a projektorok képéről fotók alapján. Egy olyan láncolat ez, ahol sok helyen el tud mászni a reprezentáció a valósághoz képest. A kamera és monitor amin a fotók visszanézésre kerülnek sokat tudnak csalni. De a legnagyobb csalás hogy teljesen mások a körülmények. Fényben, windows desktoppal körülvéve nézünk vissza a képeket egy kitudja hova kalibrált, szűkebb dinamika tartományú, de nagy fényerejű monitoron nézzük vissza, sokkal kisebb méretben.
-
yodamastah
őstag
válasz Márton #25147 üzenetére
Ez nagyon igaz Szerintem amúgy a 4K upgrade mizéria izgalmasabb része a szélesebb gamut. Nagyon kell már valami jól eltalált gamut szabvány ami átlépi a REC709-et, és a film printek gamutját közelebb hozza. RE2020 jó lenne, de az a szívás hogy annyira széles a gamut hogy megjelenítő oldalról nehezen tartható. Talán DCI elérhetőbb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz xtremetuning #25298 üzenetére
Mér a szakujságíró az valaki?
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben (videóval!)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- EA Sports WRC '23
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Mercedes topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen