Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AVhelper

    senior tag

    válasz c4 #12704 üzenetére

    A képdinamika, vagy közismertebben a kép kontrasztaránya annak legsötétebb és legvilágosabb pixelei világosságértékei közötti viszonyszám.

    Korábbi bejegyzéseimben magam is elismertem már, hogy a legolcsóbb LCD házi vetítők, mint az Epson EH-TW5200 nem produkál olyan alacsony fekete világosságszinteket, mint a hasonló árkategóriájú DLP vetítők, de így is teljesen jól jelenítik meg a sötét árnyalati részleteket, és mivel színhelyes fénykibocsátásuk némileg magasabb az azonos specifikációjú DLP vetítőkénél, ezért relatív képdinamikájuk adott esetben még jobb is azoknál. Mert hiába rosszabb például az Epson EH-TW5200 fekete szintje a hasonló árkategóriájú DLP projektorokénál, ha azt a felhasználók nem tudják, akarjál kihasználni. Tapasztalatból tudom, hogy az otthoni felhasználók többsége, a gamer-ek, a haverokkal nagy társaságban meccset nézők, de sokszor a mozizók sem vaksötétben nézik a vetített képet, így viszont lényegtelenné válik a DLP technológia mélyebb feketéje, viszont annál nagyobb fontossága lesz a 3LCD technológia nagyobb színes fénykibocsátásának.

    Hibás általánosítás, hogy az LCD vetítők képe „dinamikátlan” még abban az értelemben is, hogy azokkal nem lehet elég mély fekete szintet produkálni. Nincs olyan teszt, amely ne szólna elismerőleg például az Epson EH-TW9200 és elődmodelljei natív kontrasztarányáról és fekete szintjéről. De még a középkategóriás Epson EH-TW7200 is elegendően mély feketéket produkál a DeepBlack polarizációs hibát kiküszöbölő technológiával.

Új hozzászólás Aktív témák