-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89869 üzenetére
Kicsit meghajtottam az enyémet, benéztem 10e fordulat fölé kis lejtőn, illetve [fúrtam egy lyukat a sisaktartóba] a karbin lévő kézi szivatóhoz, egy körkivágóval, de szuper lett. Sajnos kell a szivató, ha nem akarok 30-at rárúgni. Szivatóval elsőre indul, és kb. azonnal le is vehetem.
Szolid végáttétellel 100-as utazót tudnék, az elég jó, de inkább kapaszkodok. Kb. 70 km van benne, bejáratottnak minősítem. Télre marad a BR8ES, de nyárra beteszek egy Denso 9-es hőértékű gyertyát. Tuningot befejeztem, majd még az első féket kell gatyába ráznom kicsit könnyezik. -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89871 üzenetére
Igen, az említett app volt, automata szivató elment a régi karbival, erre meg kézit tettem fel, melegben nem kellett, el volt zárva, de most már kell, meg így nagyobb feeling az indítás. Igyekeztem a lehető legjobban összerakni a gépet, de nem ez a tervezett sebessége, bahajoltam mint a robogós h*lyegyerekek. A saját órája 90-ig van skálázva az a 75 gps.
Gyorshajtás csak annyi, hogy ennyiszer léptem át a 45-öt, de beállíthatsz 100-at is akkor nem számolja.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz #TOTTI #89870 üzenetére
Csak nem bírtam ki, szétkaptam a féket, fémtisztára letakarítottam, új csavarokat és felújító készletet kap. Most úgyis úton leszek pár péntekig, akkor összerakom.
-
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89882 üzenetére
12-es karbihoz, alap szivacs esetén 80-as, red filter és társai esetén 82-84-es főfúvókát tennék a Giannelli Extra mellé. Ha jól rémlik cseréltél hengert, ha a talptömítés vastag papír, esetleg pasztázva is (ami ajánlott) már magas lehet, abból is lehet vékonyabbat venni, esetleg alumíniumot, amivel be tudod állítani a préstávot (~1mm), sokkal erősebb lehet ugyanaz a henger, úgy gondolom 7500, de inkább ~8-9000 lenne az a fordulat, ahol a kipufogó leadja a maximális nyomatékát, ez 5-6000 fordulaton gyengébb mint egy gyári dob.
-
#TOTTI
őstag
Kérdésem lenne, most, időm nincs próbálgatni, de most hogy hidegebb van, csinálja azt a motor, hogy ugyan nagyon jó, de gáz ráncigálásra néha torpan, lehet a hideg miatt reszterhelésen csinálja, több a levegő, vagy több az anyag?
A karbon membránt betettem, bár elötte is csinálta, súbert feljebb teszem próbaképp, amúgy fut szépen, ma is tekeregtem egy kicsit, első féket teszteltem. Teljesen felújítottam, 7500Ft-ból. Jasil kittel.
Ma is jól vette a lapot:[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Ha mégis szivató rendelés mellett döntesz, ez jó választás a kép alapján jó a tiédhez, jó minőségű és piaggio kapcsolatos az elektronikus csatlakozója is. Ne keserítsen el a kókány, ha nagyon zavar, cseréld egy bontottra, a karbi környékét pedig pillanatok alatt le tudod takarítani egy féktisztítóval, ecsettel.
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89924 üzenetére
A dugó felső holtpontja a hengerfejhez széléhez képest a távolság ne legyen nagyobb mint ~1mm, ami még fontos, hogy a beömlő csatorna aljához a lehető legközelebb, de semmiképpen sem a beömlő alsó pontja felett legyen a dugó teteje az alsó holtponton. Levett hengerfejnél ez látszik. Magát a préstávot egy dugóra ragasztott vastagabb cinnel, tudod mérni, de ugye ehhez le is kell húzni a hengerfejet, ha össze van rakva, akkor akár a gyertya helyén is be tudsz dugni egy L alakú cin darabot.
-
#TOTTI
őstag
Levegős karbifűtésnek nagyon kevés értelmét látom, sőt még nem is találkoztam ilyennel, vizessel igen, de nem használom.
Csavarhúzóval tekerve csak az alapjárati keveréket tudod állítani, illetve az alapjárati csavarral a subert esetleg emelni. Ez a gyertyaképen nem változtat. magát a karburátor beállítani a légszűrő, főfúvóka cseréjével, a részterhelést pedig a subertű cseréjével esetleg a 3-5 fokozat megfelelő kiválasztásával tudod.
Én úgy szoktam, alapjárati csavar teljesen ki, az alapjárati levegő csavar (légszűrő felöli) pedig mondjuk 1 fordulat ki és akkor ha stabil az alapjárat addig csavarom be az alapjárati csavart (szinte középen) amíg el nem kezd a fordulat egy kicsit emelkedni.
-
#TOTTI
őstag
Örülök, így már jó úton jársz.
Én tegnap meg ma, variáltam kicsit, szíjam 500km alatt olyan 0,5mm-ert kopott, jól megy a gép, de ez sok. Végül betettem egy (fehér malossi 26kg helyett) kék polini 22 kg-os nagyrugót, görgőből 6,9-est, (6,5 helyett) valamint a szíjat kihézagoltam, eredmény, hogy a gyorsulásom sokkal jobb lett, sokkal többet töltök 70-80 között mint eddig. Fordulatom ugyanott van (8800) de azt érzem, hogy könnyebben megvan az áttét és a szíj sem csúszik. A kopott szíjal így is sík úton belement a 89-be, végattétel nélkül kb 9500-as fordulaton. Illetve mindent is kitakarítottam, szuper lett. -
#TOTTI
őstag
Amíg jó idő van, nem terveztem, de van erre emberem aki amúgy pont Zsolt, csinált már kettőt nekem, ő fogja valamikor novemberben. Valahogy az összes robogóm ülés bajos, uv. szívott.
Kerekeket, deknit, fékkarokat is szintereztetni akarom, bár agyalok, hogy kereket inkább gumicserekor, nem csúnyák csak feketét akarok.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #90050 üzenetére
Nem a meredekségére gondolt, hanem a mobil tárcsa pálya aljáról levenni, így jobban kifut ugyan a szíj, de a variátor karaktere jobb nem lesz, illetve a görgők pályáját is kötelezően marni kell, ezt nehéz jól megcsinálni, inkább egy használt sportvario. De nekem mindig a varió az utolsó, igaz egyben a legfontosabb.
-
#TOTTI
őstag
Nagyon szép az ülés, a héten nekem is meglesz, meg pár elem szinterezése is. Illetve 3 elemet újra fényezek ha már úgy is darabokban van. Sisaktartót belső részét csinosítottam ki, csavarok cseréje újra, új kédert is sikerült, illetve pár szolid matriva is kész lesz hétfő délre. Aztán kb. kész. Kormányon csinosítgattam, fékeket újítottam fel. [kép] [kép]
Subered biztosan teljesen leesik? Nem marad rés alatta? Lehet ezeken már túl vagy. Illetve a gázbowdent is lazítsd le teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz sityupityu #90098 üzenetére
Ez egy 15/50-es alfaerre, ezzel megegyező.
Nem törvényszerű hogy egyenesnek kell lennie, ott kevesebb a veszteség, de ilyen ~9-10 lóerőnél nem mérvadó, nem szerettem volna túlzásba esni és egy örökösebbet szerettem volna ez 16,6%-os kb. mint a 15%-os 13/44-es malossi, de nem hangos és selymesebb is. -
#TOTTI
őstag
Sziasztok, el sem hiszem, hogy egy dekni szinterezés, berugó szerkezet felújítás/összerakás, meg 3 elem újra fényezése és kész leszek. Végáttételelre leszek még kíváncsi.
-
#TOTTI
őstag
válasz KTMHobby3 #90144 üzenetére
Most nehogy egymás értékrendjéről akarjatok vitatkozni. Hadd legyen mindenkinek saját. Én is bicajozok, már állva tekerek fel a mecsekre, e-bikeos meg elgurul mellettem és élvezi a tájat, ugyan alig kerül többe az e-bike, de olyankor szívesen cserélnék vele.
Más: Betettem a végáttételt a fordulat, ahol 80-al ment eddig az ark, ott most 93-al megy. Hideg van nem akartam kínozni, gyorsulása észrevehetően nem változott, végsebesség körül viszont javult. [kép]
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz sityupityu #90148 üzenetére
Igen, a lehető legkisebbet akartam, a kihajtásban csapágyat is cseréltem, sokkal halkabb lett! Eddig a vége sík úton 86-89 volt, lejtőn 95, most szerintem meglesz a bűvös 100, lehtőn 110, de utazó kb 85-90 lesz, városban bőven elég.
-
#TOTTI
őstag
Csak egy észrevétel hátha másnak is segít, ha a varió, kontraszt kuplung is végletekig be van hangolva, nagyon nagyon fontos a varió hézagolása, tized mm pontossággal. Most volt időm kikisérlezetezni mert számít, két jónak tűnő beállítás között 1mm is lehet. Kuplungom is magasan nyit, nem szerencsés ha nincs ott az összes erő induláskor, ne is csússzon és lehetőleg a csapszegtöl alig mérhető távolságra legyen a szíj induláskor.
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #90190 üzenetére
Inkább leírom, hogy én hogy szoktam csinálni, nem azt, hogy hogy kell:
Feltételezzük, hogy a blokk, henger, karburáció rendben van, minden elem tiszta és ami kell le van kezelve kenőzsírral.
Gyári varió és tuning varió is más-más görgő méretekkel üzemel jól.
Először is neten utána járok, hogy az adott henger és az adott kipufogó (rezonátoros) hol üzemel a legnyomatékosabban. Tegyük fel, gyári henger esetén, (polini sport 70, malossi sport 70 is) ez a 8500-9000 közötti tartomány.
Alapvetően az a cél, hogy a legnyomatékosabban induljunk, a legnyomatékosabban fusson ki a varió lehetőleg fix fordulaton, ha megvan az áttétel akkor a henger erejétől függően a fordulat emelkedésével, még nő a végsebességünk.
A görgőket úgy választom meg, hogy lehetőleg, 8750 körüli tartományban pörögjön, ez gyári variónál kb. 5,5 gr., blokkja válogatja. Tegyük fel ha ezzel érezhetően túlpörög és csak hangja van, nem húz akkor nehezebbre cserélem kb. 6 gr. Ha alacsony a fordulat és megint csak nem igazán húz akkor mehet az 5 gr. Majd ezt még lehet finomítani.
Itt jön képbe a kontraszt rugó, ami a legfontosabb szerintem, hogy a lehető legpuhább kontraszt rugóval üzemeljünk ami még feszesen tartja a szíjat, a minél kisebb hajtási veszteség miatt, 22-25 kg. maximum. Ha esetleg puha a rugó és úgy érezzük fenékkel, hogy beejti a szíjat, akkor mehet keményebb rugó. Ha túl kemény akkor az van hogy jól pörög jól fogja a szíjat, de szenved, nem megy be a szíj a hátsó csapszegre, nem lesz meg a maximális áttét. Ugyan majdnem olyan jól fog menni, de szenved a hajtás, kopik a szíj.
A kuplung kisrugóknak pedig az elindulásban és a fordulat felvételében van szerepe. Én úgy szoktam és azt szeretem, ha nyomatékcsúcs alatt 1000 max. 2000-as fordulaton nyit. 8750-es nyomaték csúcsra hangolt variónál olyan 6500-7000, ezt a kuplung pofák súlya és a kuplung kis rugók keménysége adja meg. Polini kis rugókat használok, egy gyári kuplungba a legkeményebb kék 2mm-es vastagságú rugó kell, hogy a kívánt fordulaton induljon, egy könnyitett kuplungba elég a sárga kisrugó, azonos fordulathoz.Ha a kuplung kisrugó túl puha akkor már 3-4000-es fordulaton elindul a motor, de addig erőtlen lesz amíg el nem éri azt a fordulatot ahol már a maximum közeli nyomatékod adja le a motor, ez különösen kellemetlen pl. dombon felfelé elindulás, hogy ugyan lenne erő a motorban, de már ráengedi a hajtást a hátsó kerékre alacsony fordulaton és csak szenved, míg egy ideális rugóval könnyedén gyorsítana is dombnak felfelé, mert ideális fordulaton lenne.
Hézagolás is nagyon fontos amiatt, hogy a variátor oldalon a lehető legalacsonyabbról induljon a szíj, de még ne csússzon, ezzel együtt jár, hogy kuplung oldalon a lehető legmagasabban van, így lehet a legnagyobb erőt átvinni a hátsó kerékre, ezzel lehet elérni hogy szinte kiszaladjon alólad a robogó induláskor. Ha a hézagolás nincs akkor már szinte lábbal kell belökni a motort, utána erőre kap 20-30 km/h környékén, ha csak kicsit kevés, akkor csak az első 5-10 km/h a gyenge, utána megindul, ebben az esetben egy fordulatra hangol kuplunggal is gond, lehet mert a motor felpörög majd beesik a fordulat és újra össze kell szednie magát. Ilyenkor hő és kopadék is termelődik rendesen. Jól hézagolt varióval majdnem ugyanolyan erővel elindul a motor nagyobb dombnak felfelé is mint sík úton.Most nem esett szó sport varióról, állítható sport kuplungról, oversize tárcsákról, egyenes marású tárcsáról, mert az elv ott is ugyan ez, kicsit tolódnak az értékek. Ami még fontos, hogy rezós kipufogó, könnyebb görgő, direktebb légszűrő betét (malossi red filter) betétele után mindenképp kell főfúvókát cserélni nagyobbra, esetleg a subert is feljebb emelni. Szolidabb végáttétel alapvetően nem igényel újra hangolást ezt saját példámból tudom, ha nyomatékcsúcson üzemel a varió el fogja vinni.
-
#TOTTI
őstag
Megosztok egy videót, van egy rezonancia amit hallok ablokk körül, avatott füleket kérdezném mi lehet? Magasabb fordulaton elmúlik, lehet a rezonátorból jön, vario feszes új, görgők is újak. Főtengelyen csak gyujtás/vízpumpa van ill variátor. Menetdinamikailag rendben van, talán nem is főtengely csapágy, tűgörgő is új. Összeépítés óta megvan a hang, kb. 200km-ert futott.
-
#TOTTI
őstag
válasz dinnye2023 #90243 üzenetére
Karbi akár maradhat is ha rendben van.
-
#TOTTI
őstag
válasz nyogo83 #90267 üzenetére
Ez adta, már mindent lefűztem, gyujtás, vario, hajtókar akkorat kattant ha áthajtottam, meg mindkét csapágy rágódott, hangja volt. De már 70cc elött is csak a varióra fogtam, mert rajta volt a henger cserekor. Gyári tengely volt, külső tácsa ricni is el volt nyalva, inkább cseréltem, kalapács nélkül össze ugrott, feszteleníteni is könnyen sikerült. Az új tengely szettet (TOP9928320), stage6 redukáló tűgörgő 10mm-re, eltolt ék, polini zéger, tavalyi ajándék ár nettóján kaptam egy kontakttól, igy rávettem magam.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz #TOTTI #90268 üzenetére
Be is építettem a vázba, harmadik rúgásra indult, kidolgozta a sok olajat és szépen jár, amint feltelt fagyállóval egy teljesen néma blokk lett, rátett füllel is.
https://youtube.com/shorts/CPaon2qDQk4?si=HYmdbk-magj4XlDV
Örülök, hogy rávettem magam, ettől kicsit nyugodtabb az ünnep.
-
-
#TOTTI
őstag
Annyira sikerült eltolnom az előgyujtást, hogy egyik alkalommal hátrafelé indult el a motor. Ilyet még nem láttam.
Ma kicsit jó idő volt, le lett fotózva a szerkezet: [kép]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gyúrósok ide!
- Home server / házi szerver építése
- Futás, futópályák
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...