Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz Chiller #12 üzenetére

    Persze, ott volt a HBM (és HBCC-vel cache-szerű működéssel), de ott a sávszélesség miatt azért viszonylag nagy kapacitás kellett mégis. Drága volt, az érthető.
    Most viszont itt vannak a megfizethető inf. cache-es desktop gpu-k meg a 3D cache-es cpu-k.

    Kicsi (cache) mennyiségben már meg tudják oldani értelmes árban ami a HBM-nél még hihető volt, hogy nem megy.

    Ha általánosan nézzük akkor most az integrációt tolja mindenki ami anno hiányzott/nehéz volt. Akár chipen belül, akár külön összetokozva. CCD-k, (heterogén)cpu/gpu magok, Xilinx fpga és megy rájuk a cache is. (Apple-nél meg már a ram is).

    szerk: Szerintem az is különbség, hogy a gpu-k sokat javultak hatékonyságra. Persze most is van 3-400W-os gpu, de ami APU méretben kijön 50-80W-ból az már kellően erős cucc lenne. És amellé annyira acélos ram sávszélesség nem is kell most relatíve. Régen szerintem sokkal rosszabb volt ez az arány is.

    Nem vagyok annyira benne de belépő/low range gpu-kat kb. 10 éve nem nagyon csinálnak lassan, 1-2 kivételtől eltekintve átnevezés. Nem hiszem, hogy sokat kannibalizálna a pc-n belül ha kicsit fentebb húznák ez a vonalat. Konzolon meg nem látom, hogy alternatíva lenne az alsó-közép pc-s gpu sáv.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák