-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Pedig az egy teljesen jó automata. Fékezel megáll, gázt adsz elindul. Ennél csak egy undorítóbb van, a fokozatokkal büntető automata, ami elég bosszantó tud lenni, hogy adott esetben a legalkalmatlanabb pillanatokban jut eszébe váltani....
(#79884) Mosquito34: Ebben tuti benne van az is, hogy sokan csak azért válasszák azokat a modelleket, mert abból van DCT-s, mivel eléggé Honda unikum még ez az automata-dolog.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #79886 üzenetére
Igen.
Szerencsére engem csak kocsiban bosszantott automata, motoron nem szeretném azok után kipróbálni.
Sajnos a pilóta látja csak, milyen út jön, vagy mit akar csinálni, ez pedig minden fokozatos automata veszte.(#79888) canniball: Ez tény.
Nekem mondjuk megérte, hosszú távon tervezem megtartani a masinát.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Moleman #79890 üzenetére
Nekem nem volt bajom a variátorommal, meg a robogómmal, jól működött. De elég utálatos volt, hogy bőgetni kellett, akár ha csak egy métert akartam menni. A nagymotor sokkal jobb, csak picit engedek a kuplungon kifelé, és már el is indult, nyugisan, csendesen.
Motoron semmi hátrány nincs a kézi váltóval városi szaladgálásnál sem, egyesben többet megy az SV-m, mint egy 50-es robesz kompletten variostul. Szval ha városban ugrálni kell, ahhoz simán jó a manuális is, én pl. városon belül általában csak kettest és hármast használok az induláskori egyesen kívül, hosszabb egyenesekben esetleg berakom négyesbe, és annyi. Teljesen élhető.
Az autópályázás is kb. úgy nézett ki, hogy beraktam hatodikba, és a következő megállásig ki sem vettem belőle...
Egyedül a dugós részek tudnak hosszú távon fárasztóak lenni, mivel az SV-n kicsit "nehéz" a kuplungkar, és elfárad tőle a kezem. De az nem gyakori szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz horvathkrisz #79898 üzenetére
Szerintem jól döntöttél a Vulcan-al. Szép is, jó is, az ereje is rendben van, nekem messze a legszimpatikusabb a felsoroltak közül. Szerintem nagyon eltalálta ezt a modellt a kawa. És a 4 év gari is baba.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79943 üzenetére
Na ezaz.. A Triumph az egyik legkönnyebb a kategóriájában, a 765-ös száraz tömege mindössze 166KG. Az a +19KG semmi a Duke-hoz képest (főleg, ha a vezetőt is beleszámolod), viszont a 118 lóereje révén erőből nagyon más dimenzió, több mint másfélszerese áll rendelkezésre gyakorlatilag azonos súlyhoz. A vezethetőségéről pedig eddig is csak szuperlatívuszokban beszélt, aki próbálta. Sajnos nekem még nem volt hozzá személyesen szerencsém, remélem ez idővel változik majd.
Nézd, egy hengerről nehezen tudom elképzelni, hogy olyan szép sima legyen, mint a három vagy 4 hengeres motorok. Még a V2-es SV-m is tud ám rázni, pedig az szinte tökéletes egynesúlyú a 90 fokos hengerszöge révén.
Persze, ha valaki a szupermoto-s stílust szereti, annak ez A NAGYBETŰS tökéletes gép ebben a kategóriában, ezt aláírom.
Ami az MT09-et illeti, azt is igen jó gépnek tartom, a régi 675-ös Street Triple ellen elég erős ajánlat volt. De az új 765-ösbe már belerakták azt a plusz erőt, hogy megint inkább ara billenjen nálam a mérleg....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Injektor szvsz a trükk neve. 4,5 év alatt egy kezemen meg tudom számolni, hányszor fordult egynél többet a főtengely, mire beindult.... Ehhez képest egy karburátoros gépet sokkal trükkösebb, köszörülősebb beindítani. Amúgy 2 hónap állás után nekem is épphogy beindult, mint írtam, nem sokon múlt....
Idén csak alig több, mint egy hónapot állt, így simaliba volt indítani. De azért már éreztem az akksin, hogy nem olyan erős, mint korábban, szerintem a következő télre már benne lehet a csere. Akkor lesz 5 éves.
(#79949) tboldi: Retrocsomagolt MT09 vaddisznó. Remek csomag az is. Nekem is tetszett.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79951 üzenetére
Nekem a külseje nem adja valahogy az újnak, mondjuk a régi sem volt ilyen téren a kedvencem. Valahogy nem áll össze. Az MT10, főleg ez az új Tour, nagyon tetszik kékben [link], feketében, ami stílusban nagyon hasonló, de ez valahogy nem. A Tracer nagyjából tetszik az MT09-ből, de leginkább az XSR900.
(#79952) demars: Az elmúlt héten szép idő volt nagyrészt, jól elvoltam, nem kellett már a jegeket kerülgetni.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #79955 üzenetére
A témában szereplő márka csizmája nekem másfél év alatt hullott szét kb.
Az összes többi holmim remekül tart.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #79962 üzenetére
Teljesen állítható Showa SF-BPF teló van rajta, nem tudom, honnan vetted, hogy KYB... [link]
A 41mm stimmel, de szvsz untig elég kell legyen egy ilyen könnyű motorra. Egy GSXR750-en sincs nagyobb, az ezres 43mm-es... Hátul is tartályos, állítható Showa rugóstag van, szvsz hibátlan csomag ezen a téren.A 19KG-ot is a két motor száraz tömegéből számoltam. 166KG-ot specifikálnak a Triumph-ra, 147,5KG-ot a Duke-ra. Ez barátok közt is szűk 19kg. Mindkettő a hivatalos gyári oldal száraz tömeg adata, nem a hasamra ütöttem.
Ez a "könnyű irányítani" dolog... Az SV650-esem is könnyű irányítani. Amúgy nem hiszem, hogy olyan marha kicsi lendtömege lenne annak a majd 700ccm-es egyhengernek. A keskenység pipa, de lendtömegének szvsz igencsak lennie kéne.
Ami meg a színvonalat illeti... Nem hiszem, hogy ez lenne a szerencsés megfogalmazás. Valószínűleg egész más a két motor erőssége és gyengesége.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79964 üzenetére
No jó, de én a Street Triple R-ről beszéltem, nem az MT09-ről. A Triumph-nál kb. mindenki áradozott az irányíthatóságáról, aki tesztelte, az MT-nél ennél lényegesen vegyesebb volt a kép. Akik direkt összehasonlították is erre jutottak, hogy erőben egyértelműen veri az MT, de kezelhetőségben, manőverezhetőségben sokkal jobb az angol gép.
Az az igazság, a supermoto-k engem nem igazán érdekelnek. Ha baráti körből valaki egyszer odaadja egy körre szívesen kipróbálok majd valami ilyesmit, de amúgy nem valószínű. De az tény, hogy jó technikával durva dolgokat lehet produkálni, pl. a GSXR1000 fékereje is valami egész elképesztő volt az SV képességeihez képest, annak szinte földbeállt az eleje, iszonyat durva volt, messze 100 feletti tempónál nevetséges könnyedséggel micsoda lassulást lehetett vele produkálni mindenféle felkészülés és gyakorlás nélkül is. Ugyanakkor az technikailag kb. ugyanez volt, mint a Triumph 765 R, Showa BPF teló, durva dupla tárcsás brembo fékkel.
A Supermoto-knál szvsz ez az egyik trükk. Ráraknak nagyon jó féket (mondjuk egy tárcsával, ami hajlamos el is melegedni, ha határra hajtod lefelé a hegyről), nagyon jó futóművet, tapadós gumit, harapós áttételt, és emiatt tényleg sokkal ütősebbek (főleg szerpentinezésben), mint egy átlag utcai/túra motor a 40 éves technikai színvonalú olcsó futóművével, agyonspórolt, ehhez képest alig fogó (de legalább el nem melegedő ) dupla tárcsájával, és ehhez jön a supermotoknál a kis tömeg és lendtömeg, mint extra. De szvsz egy jó geometriájú, jól megépített, jó futóművű hagyományos naked szintén erősen mosolyt fakasztó élmény.
Sajnos nagyon sok komolyabb nakedről nincs tapasztalatom, de a GSXR1000 tesztelés után egy hétig konstans vigyorogtam.... Hiába volt kissé nehezebben irányítható, mint az SV.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79967 üzenetére
Hát nem tudom. Lehet, velem van a baj, de én vagyok bő 100kg, én az SV-t sem érzem nehéznek, pedig az is 168kg szárazon.
Egyszer remélem lesz lehetőségem ezeket megfelelő helyen kipróbálni. Bár mint írtam, nekem az SV650-ből is ami hiányzott ilyen körülmények között az 4 dolog volt: jó futómű, harapósabb fék, tapadósabb gumi és még olyan 40-50 lóerő. De azért így is nagyon szoktam évezni, ha elgurulok vele kanyarogni.
(#79968) persuader: Néhány videón panaszkodtak rá. De nyilván sok változós a dolog.
Amúgy egyszer megnéznék egy ilyen összehasonlító tesztet, profi pilótával supermoto vs valami sportosabb naked, mi lenne a végeredmény. Azért azokkal is nagyon lehet menni....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #79994 üzenetére
Semmi baja nem lesz, ha a hideg láncra fújod, kicsit megtologatod, majd békén hagyod elpárologni az oldószert.
Amúgy újkorában elvileg le van kenve, de gondolom látszik a görgőkön, ha megnézed, száraz-e vagy van rajta valami kenőcs.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz canniball #80000 üzenetére
Hehe...
Amúgy sosem mondtam, hogy ez egy jó, tapadós gumi lenne, sőt. Ez újonan is elég khm, korlátozott képességű volt. Viszont ettől még biztonságos motorozásra alkalmas, de tény, hogy nem ezzel fogok pályarekordot dönteni valamelyik gokartpályán...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80043 üzenetére
Én a MotoSafe-ért sajnáltam a 8000-et, de a WorkSafe az adatlapja szerint pont annyit csillapított, mint az erősebb betéttel a MotoSafe, így megvettem inkább azt 4000-ért, annyiért szerintem korrekt ajánlat. Ugyan a flancos cipzáras tok helyett csak egy kis műanyag dobozka járt hozá, de teljesen praktikus, tette a dolgát. Csak sajnos én hülye valahol elhagytam.
Jelentősen csillapít, de a forgalmat hallani benne, amennyire feltétlen kell. Nekem sajnos Angliáig pályán már kicsit kevés volt, legalább egy napig csöngött utána a fülem, de az út első felén még tökéletes volt.
(#80042) bigdady: Lehet bármilyen sisakod, pályatempóban van zaj... Ott nem úszod meg vagy a fülvédelmet, vagy a halláskárosodást. Én előbbit válaszottam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80049 üzenetére
Nekem a motoros kabát zsebébe tökéletes volt az a műanyag tok... [link]
Csak tényleg én voltam a hülye, hogy valahogy mégis elhagytam mikor hazajöttem... Pedig ott már a 3M-et használtam, ezt csak hozni kellett volna. De tény, hogy a motoros kiadás a tutibiztos, és azért az jóval komolyabb tok.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #80052 üzenetére
70-80 közötti tempóig elvagyok csak a sisakkal, de afelett kell fülvédő, mert 1-2 óra után már nem esik jól. Hát még egy 1700km-es úton, pályán.
Amúgy itt az is játszik, hogy nekem az SV650S gyári fejidomja és plexije pont a sisakomra tereli a szelet, ami elég jelentős zajt generál, ha kiállok a "szabad" légáramba sokkal halkabb lesz ugyanaz a tempó. De tervben van ezt javítandó egy spoileres MRA plexi, csak sajnos nem mérik azt sem olcsón, ellentétben a füldugóval.
(#80054) Moleman: Annyira ocsmányul és igénytelenül néz ki így, hogy én inkább félreraktam, és bakancsban motoroztam....
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #80058 üzenetére
Nem is a szélzaj a gond, hanem hogy ha sokáig ér. Ott sajnos egyformán károsodik a fül mindenkinél. Minél nagyobb a zaj, annál rövidebb ideig nem okoz gondot. Szval jobb erre vigyázni, ne akkor derüljön ki, hogy kellett volna fülvédő, amikor már rosszul hall az ember. Mert sajnos helyrerakni a fület utána már nem lehet.
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80061 üzenetére
Durva..
(#80062) BoB: Ez bizony sajnos így igaz. Azt hittem, az erősebb betétes MotoSafe-nek megfelelő dugasz bőven elég lesz (ugye a hatalmas hype ), de sajnos nem volt, és erre nem voltam felkészülve, így út közben kb. félúton, mikor éreztem, hogy nem lesz elég, már nem igazán tudtam mit kezdeni a szituációval. Visszafelé nem véletlen jöttem a jóval erősebb 3M dugóval. Azzal már semmi bajom nem volt érkezéskor és utána sem, pedig elég béna voltam a ki-be rakosgatásával.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80111 üzenetére
Próbáld meg ugyanezt pinlock nélkül 15 fok alatt... Megálláskor 3s alatt lepi be az egészet a pára, totál használhatatlan. Pinlock-ban meg röhögve motorozol 0 fokban is és kristály tisztán kilátsz.
Bár érdemes kiszedni, ha nem kell, mert picit ront a kilátás "minőségén".
(#80112) Atomgeszi: Plusz egy belső réteg a plexin [link]. Ősz végén beteszed, tavasz végén kiszeded.
Tiszítani ugyanúgy lehet, mint a plexit, bár elég könnyen karcolódik, óvatosan kell. Nekem már sok éves, semmi baja nincs. A plexim karcosabb kívülről.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80117 üzenetére
Vannak vicces napok, amikor napközben elmész 15 fokban, és miközben fagyizol a haverokkal beesteledik, és már az 5 fokban mész haza....
-
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80228 üzenetére
Enyém is elég szűk, nekem jó volt. Tény, meg kell szokni. Meg ami fontos, hogy jó pozícióban legyen benn, akkor csillapít jól és nem nyom. Nekem a WorkSafe-hez volt kis pálca betenni, az nagyon praktikus volt.
(#80231) canniball: Én nem is értem amúgy, a kicsi mire jó. Az alig csillapít valamit. Legfeljebb ilyen városi krúzoláshoz tudom elképzelni hangos bukóval, oda talán elég.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80331 üzenetére
Olvastam... De attól még nem lesz harapósabb az a 11kw...
Lehet érdemesebb lenne inkább egy rendes A vagy A2-t csinálnia. Így egyszeri költségben tudom, hogy több, de ezzel azért sokáig le lenne a gondja a közlekedésről, és a mosoly faktor is sokáig a helyén maradna.
Az én szememben ez a 125ccm mint kategória inkább a fogcsikorgatós spórolásról szól, mint az élvezetes kölekedésről. Főleg, ha ki is mész néha a városból.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80331 üzenetére
Hát nem tudom. Én 50-es robogó (kb. 4 év) után tettem le a korlátlant. Nem volt gáz, az oktató először egy 125-ös gépre rakott, mentem vele pár alkalmat, aztán 250-esre, és csak utána ültem egy GS500-ra. Abszolút korrekt, biztonságos felvezetés volt. Szerintem még ez a GS500 féle 50 lovas kategória sem egy olyan nagy hűha, amitől reszketni kéne, de a tévedés jogát fenntartom, ez csak a személyes véleményem. Személy szerint én jobban féltem az 50-es robeszon, mint most a nagymotoron, azzal totál ki vagy szolgáltatva, mert lassú, ezzel viszont nyugodtan előremehetsz a sor elejére, mert nem fog egy türelmetlenebb alsókategóriás családi autó fellökni, ha nem nyomod ki a szemét is.
Látod, az SV650-el sem haltam még meg, pedig már űzöm vele a várost több, mint 4 éve, gagyi gumikon, ráadásul.(#80336) Sputnyik123: Én a pestiben jártam barátnővel, nagyon kedvesek voltak, virágot is kapott.
Elég jóféle holmikat sikerült a nővérdenek vennie, amennyire meg tudom ítélni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80339 üzenetére
Oké, de nálad se véletlen a 300-as, és nem a 125-ös Ninja lett a befutó...
A fórumtárs figyelmébe a 390-es, nem pedig a 690-es Duke-ot ajánlottam....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80341 üzenetére
No igen. Amit sokszor leírtam, rutinpályára, kis tempóra kezdőknek szvsz az SV650/Gladius blokkja a lehető legrosszabb. Erős, nagyon határozottan reagál a legkisebb gázkar-mozdulatra is. Ugyanakkor nem minden nagymotor ilyen. Egy hagyományos 4 hengeres sokkal barátságosabb karakterű, erőtlen, határozatlan kis tempónál, pl. a Honda vezetéstechnikán 600-as Hornet még barátságosabb szvsz mint egy GS500. Nem az ereje, hanem a karaktere miatt. Nem forgatod, gyenge, és egyenletes, teljesen jó. Olyasmikkel kellene oktatni....
Gondolhatod, nekem milyen volt, mikor robogó után, első nagymotornak az A letétele után elhoztam az SV650-et, ráadásul a rossz útviszonyok miatt az elején gyökketővel, hát, többször félreálltam átgonolni, egyáltalán mi történik... Leírhatatlanul rossz élmény volt az első 10-20km. Nem veszélyes, csak baromi rossz, hogy a motor azt csinálta, amit ő akart, nem azt, amit én. Viszont miután kiismertem, úgy 50-200km után, már teljesen jól és biztonságosan tudtam vele menni bármilyen körülmények között. Ma pedig már nem is kéne más motor ebből a kategóriából, nagyon szeretem így 4,5 év után is, főleg ezt a határozott, erőteljes természetét, ami némileg megnehezítette a barátkozást az első utakon.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz canniball #80345 üzenetére
Nagyon más dolog, ha egy rövid akcióra tudnak engedni, vagy amikor mindig, mindenkinek annyiért adják...
(#80350) CyberPunk666: A fórumtárs is ezt írta: "Egy KTM Duke 125 ami nagyon tetszik, nem gyors motort szeretnék, csak valami harapósat városba és a környékre."
Ezért írtam, hogy városon kívülre, plusz harapós is legyen, az szvsz inkább a 300-as kategória (Duke-ból 390-es van csak), nem pedig a 125."Így lett a tudja amit kell és nem is túl sok kezdőnek metszetében a 300-as."
Pontosan. Magam is dilemmában voltam anno, 125, 250 vagy vmi nagyobb, és abszolút az jött le, hogy a 125 nagyon sok kompromisszum, a 250-essel viszont már együtt tudtam volna élni.Mi asszem összefoglatuk a tapasztalatokat, majd a fórumtárs eldönti, mi lenne neki a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80392 üzenetére
A kinézetük amúgy nekem is tetszik... A hang terén viszont akkor más az ízlésünk.
(#80394) runner 125: A boxermotorok hangja az atom, én monjduk főleg a régi 911-esekét kedvelem, de a Subaru se rossz. Viszont ez a csörgő zörgő borzalom, azt hittem, megsüketülök a csörömpöléstől, mikor mellém állt egy ilyen a lámpánál. A megnézéssel sem volt baj mondjuk, azt hittem, mindjárt felrobban. A motor amúgy állat volt, mármint a többi, nem csörgő-zörgő része.
(#80395) canniball: Azért erősen korlátozott volt a cuccok köre, amire élt az akció. Szerintem ők sem bolondok, ha tudnák 20%-al olcsóbban nagyobb mennyiségben adni a cuccokat akkor úgy tennék. De nem gondolnám véletlennek, hogy ők sem adják se olcsóbban se drágában, mint akár csak a netes külföldi webshopok, ahol ugye még bolt sincs. Ezeknek ennyi az ára, sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #80400 üzenetére
Nekem nagy kedvenc a Panigale is kinézetben. De a száraz kuplung meg a csörgés nekem inkább idegesítő, mint bármi más.
A dizájnt meg meg lehet nedves kuplungra is csinálni, ez pl. egy átlátszó fedél SV650-re: [link], szerintem tök jó, és ez nem csörög-zörög.
Persze, értem, amire célzol, hogy van akinek ez az unikum, ami bejön, hogy csörög.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80406 üzenetére
Az olajból a kopadékot kiszedi a szűrő, mielőtt eljuthatna a motorba, az 2000Ft olajcserénként, nekem bőven megéri azt cserélgetni, hogy ne kelljen a csörömpölést hallgatni.
Inkább előny, hogy nem nyírja el a motorolajat, elég egy egyszerűbb fajta is. Bár a váltó úgyis nyírja szorgalmasan, szval nem biztos, hogy sokat nyersz vele. Hogy melegíti az olajat, nem nagy szám. Inkább, mint egy megsült száraz.Van egy sejtésem, hogy nálad a "normális" motor versenymotort jelent, oda tényleg a száraz kuplung való. Nincs dugó, nincs hegymenetben elindulás, egy rajtot meg csak túlél valahogy. Ja, igen, és cserélni is könnyebb, és az erőt is jobban átviszi. De ezeknek utcai motornál elég kicsi a jelentőségük.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80412 üzenetére
Az olajpumpa nem pont az az alkatrész, amit féltenék némi finom kopadéktól. De tény, az kap.
Az olajat amúgy nem olyan könnyű szvsz elfüstölni... De tény, pályán tempónál nyilván a hűtése sem gond a száraz kuplungnak, nem véletlen írtam a rajtot.
Szívesen meghallgatom viszont, neked mi a jelentősége ezeknek utcán. Gondolom, nem szoktál csak úgy félreállni lamellákat cserélni... -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80415 üzenetére
Nem, szerencsére nem.
Én amúgy pont úgy tudom, a nedves bír többet, pont mert hűti az olaj. Tehát ebből nekem pont az jön le, hogy a nedves a jobb utcán, mert kevésbé hajlamos leégni.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80418 üzenetére
A rajt gyakorlás amúgy tipikusan kuplunggyilkos tevékenység. Mindig hagyni kell elég időt a menetek között, hogy lehűlhessen, különben jön a füst.
Egyébként hogy mennyi olajat kap szvsz erősen motorfüggő lehet, az SV650-en nagy gond nem lehet vele, ahogy beindítom a motort, egyből normálisan nyit a kuplung, míg álló motorral "szárazon" eléggé összetapad, ami eléggé azt sejteti, hogy főleg fordulaton kaphat az bőven olajat.
(#80420) persuader: Itt lehet a kutya elásva.
(#80428) geresics: A bukós felsorolásból csak a negatív oldalról hoztál érveket, így elég mókás. A drágább sisaknak is van nem kevés olyan tulajdonsága, ami miatt érdemes lehet azt választani. Halkabb, kényelmesebb, könnyebb, jobban szellőzik, ha úgy állítod be, tartósabb, kényelmesebb (pl. dupla D-gyűrű az olcsó sisakok 99%-án nincs) a legtöbb esetben, és erre jönnek rá az egyéb finomságok, pl. hogy mondjuk alapból jár hozzá pinlock, ami az olcsó sisakhoz vagy nincs is, vagy mondjuk +10K-ért. Szerintem a motorozás élményéhez és komfortjához ez elég durván hozzájárul, én biztosan nem ezen spórolnék.
Fulldugó... Marketing mellébeszélés, amiről beszélsz. Tudod, mi a beszéd frekvencia-tartománya? Kb. 300-tól 4000Hz-ig.Nézd meg nyugodtan, a MotoSafe is csillapít ott is szépen. [link]
És itt van, ami nekem volt fehér WorkSafe, az is ugyanezen értékek: [link]
Ez mind szép és jó, csak a gyakorlat az, hogy így is ki kell vegyem a fülemből, ha mondjuk fizetek a benzinkúton, mert különben alig értek valamit, miközben jóval kevésbé véd és csillapít, mint a filléres 37dB-es 3M dugó. Sokkal kényelmesebb, ez az egy nagy előnye volt csak a szememben. Szóval ilyen csaka mesében van, hogy csak a szélzajt szűri, de a beszédet nem. Sajnos a zaj nem válogat, ott is terheli a füledet, ahol a beszéd. Persze, kicsit lehet csalni, hogy azt kevésbé szűröd, de sok értelme nincs.
(#80430) Ferdzsoo: Pontosan. Még a 250-es gépek is iszonyat vérszegények egy tempós haladáshoz. De ahogy írod, azokat legalább már nem söprik le a sietősebb kamionok az útról....
(#80432) Moleman: A Fazer és a nyomaték? Biztos jól nézted? Sok jó dolgot tudnék róla mondani, de a nyomatékosság egész biztosan nincs köztük. Ha szereted a nyomatékot, akkor inkább egy SV650-et tudnék ajánlani. Lehet, csak 72 ló, de az tol kis fordulaton is, jobban, mint a sor4-ek.
[link]
Azok inkább akkor mennek jól, ha alaposan megforgatod őket, akkor kijönnek a plusz lovak a ménesben.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80435 üzenetére
Ezt meg tudtam csinálni a CB400SF-el is, amivel tanultam, 2-3000rpm között vígan elgurult városban. Csak ha húztam neki ilyenkor gázt, nem történt semmi. Visszaváltottam, nem történt semmi. Visszaváltottam mégegyet, valami már történt....
De megértem, ha ezek tetszenek, akkor ezzel kell együttélni.(#80436) zgospel: Ne érts félre, tök jó füldugóknak tartom őket. Csak kicsit sok volt a mese szvsz geresics leírásában. Nekem sajnos ki kellett vennem, ha tényleg érteni akartam, mit mondanak, nem csak sejteni, pedig szívesen megspóroltam volna.
Sajnálom is rendesen, hogy elhagytam a worksafe-em, még a régit, ami pont olyan volt, mint a motosafe erősebb dugója, rövidebb túrákra szuper lett volna, mert tényleg sokkal kényelmesebb, mint az alternatívák...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80438 üzenetére
"Tenyleg art a kuplungnak? "
Csak annyi következtetést vontam le álló helyzetből, hogy kb. azonnal nomrálisan kezd működni, ahogy beindítom a motort, tehát nem lehet rossz az olaj-ellátása, ha azonnal megkapja az adagját... Én úgy gondolom, ha alig csak "csöpögne" rá kis olajka, akkor azért bőven idő lenne, mire észhez tér.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80441 üzenetére
Mint pl.? Mi más a beindításkor, mintha csak elkezdem tologatni sebességben kuplungolva azon kívül hogy kap a nyakába egy adag olajat?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80445 üzenetére
Dehogy, én pont úgy képzeltem, ahogy leírod. Jó alaposan megszórja olajjal, nem 5 barral, hogy az válkassza szét, de jól végiglocsolva, ami pont annyit segít a lamellákon, hogy az olajtól megváltozik a felületeik súrlódási tényezője, és olajosan már nem tapadnak össze attól a pici erőtől, ami marad a rendszerben kikuplungolva.
(#80446) Moleman: Én is szerettem, nagyon jó kis szerkezet volt. Nálam pont fordítva volt, én eredetileg S2-es Fazer 600-at szerettem volna, mert 4 henger, meg mert gyönyörű a váza és tetszett, még kicsit birizgáltak a CBR600RR-ek (2005 és újabb) és a 2005-ös R6-ok (ugye,a jó futómű, idomok, és azok is tetszettek, no meg 120 paci is imponált). Namost, viszont pont a CB400SF ébresztett rá, hogy nem biztos, hogy ezekkel azt kapnám, amit szeretnék, ugyanis nekem nagyon nem jött be ez a "kezdőbarát" hülyebiztos alul gyenge karakter. Tök jó, hogy fordulat nélkül sem tépkedi a láncot, de ugyanakkor sokat kell váltogatni, ha ki akarod használni, és ehhez jön a szupersport 600-akon a nagyon hosszú egyes, tehát hogy kb. 60-80km/h-nál jön meg az erő, egyesben, amit a mindennapokban én nem igazán tudtam volna kihasználni. Ezen felül az sem tetszett, hogy egyenletes sebességgel ha van fordulat, elég idegesítő a hangjuk. Hiába szép, mikor húzod neki és leforgatod, mikor csak döcögsz vele adott sebességgel, elég felejthető élmény. No, nálam itt jött a képbe az SV650. Városban is ideális áttételű váltó, kis fordulaton is komoly erő, és a gyakori fordulatszám tartományban sokkal élhetőbb, izgalmasabb hang. Ja, és váltani is keveset kell rajta városban, mert nincsenek egymás nyakán a sebességfokozatok.
A legjobb az lenne szerintem, ha valahol tudnál egy-egy próbakört menni az említett motorokkal.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80449 üzenetére
No, de hogy nem tud menni oda olaj, amikor vannak üres helyek a lamellák között?
[link]Sajnos (szerencsére?) SV650 kuplungot nem láttam még szétszedve, de RS125-ön volt szerencsém egy komplett cserében is részt vállalni.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80453 üzenetére
Természetesen nem. Nem is állítottam soha, hogy részt vennének. Azok a helyek az olaj bevezetésében vesznek részt, amik utána ahogy elfordulnak egymáson a lamellák szépen beolajozzák az egészet. És huss, máris nincs összetapadva a kuplung, ahogy beröffentetted a motort (olajzást).
Persze, ez sem fogja 100%-osan megszüntetni a súrlódást a kuplungban, tehát igen, csattan az egyes.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80457 üzenetére
Oké. Tegyük fel, hogy úgy van, ahogy mondod. Akkor azt mivel magyarázod, hogy amikor leállítod a motort, össztepad a kuplung (nehezebb tolni is így sebeségben), de hiába tolod, az olajtól összeragadt lamellák ellenállása nem változik, hiába mozgattad meg, nem engedi jobban, hacsak nem indítottad be közben a motort? Én itt egy változót látok, az pedig hogy olajat kap, mikor beindítom.
(#80458) Lomha 8V: Mint írtam, más motoron szereltem már szét és össze egy motorszerelő ismerőssel, szval azért némi fogalmam van róla, miből áll, hogy működik...
AMúgy csak próbálok dolgokra rájönni. Többször volt már, hogy valamiről bebizonyosodott, hogy nem úgy volt, ahogy gondoltam, vagy hogy mégis. De ehhez először meg kell vitatni a témát.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80461 üzenetére
Az tök oké, hogyha jár a motor, akkor az a kuplung tökéletlen nyitásán keresztül picit hajt előre, ez egyértelmű, de ha leállítottad a motort is könnyű marad tolni egy ideig, pedig ott már nem segít be semmi sem....
(#80462) persuader: Voltak témák, amiben nem tudtatok meggyőzni.
(#80464) Lomha 8V:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs