-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #51835 üzenetére
Érdekes az a GS500. Én is azon (is) tanultam motorozni, de annak semmi baja nem volt a váltójának, simán megtalálható volt az üres. A kuplungot meg kell szokni, nagyobb erőhöz erősebb szerkezet kell. Nem olyan vészes forgalomban.
A váltónál az a trükk, hogy ne egyhelyben állva próbáld visszaerőltetni üresbe/egyesbe, hanem lassítás közben válts vissza lehetőleg (ha ez nem sikerül, akkor is lassan guruljon a motor, miközben pakolod a váltót, illetve a kuplung picit kiengedése is helyre lökheti a rossz helyen lévő makacskodó váltót, rá lehet érezni), valamint hogy induláskor kuplungolás után ne egyből dobd az egyest, hanem csak egy picivel később.A Gladiussal tényleg nagyon vigyázz majd, a GS500 egy lomha dög hozzá képest, főleg egyesben. Tanulómotornak sem biztos, hogy nagyon erőltetném, elég finom gázkezelést igényel, meg kell szokni. Amúgy imádnivaló az a V2 blokk, nagyon élvezetes és takarékos is, a váltó is príma. A járása is sokkal kultúráltabb a GS500-nál, legalábbis annál, amin én ültem.
Mondjuk bátor volt az oktatód egyből az 500-asra tenni, engem motoroztattak vagy 2 órát egy 250-esen előtte, hogy szokjam, és jól tették.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #51853 üzenetére
Az oktató engem (és nyilván a motorját is) féltette, én ültem volna egyből az 500-ra, de ő ragaszkodott a fokozatossághoz. A fórumtárs története is jól bizonyítja, hogy okozhat meglepetéseket egy ilyen erős gép. Én óvatos vagyok, nekem nem volt ilyen gond, de azért tanulni jó, ha megvan a fokozatosság elve. Pedig én is megszívhattam volna, mert én is jól megszoktam már jogsi előtt az 50-es robogóval az ON/OFF gázt...
(#51855) bogyo112: A gázfröccsökkel visszagangolás még akár működhet is, de felesleges, nem fogod úgy pörgetni a Galdius, hogy ilyesmi praktikára legyen szükség. A gáz rángatást viszont nagyon erősen verd ki a fejedből, a Gladius azt bünteti. Amúgy ha tisztelettel bánsz a gázzal, akkor semmi gond nem lesz.
Én még anno a korlátlan A-t csináltam a GS500-al, akkoriban az Ak jogsihoz voltak még a 250-ek.
(#51856) FIREBLADE78: Szép apránként kell gyakarolni, és menni fog. Szükség lesz rá a forgalomban.
-
HSM
félisten
válasz Outlander #51858 üzenetére
A 600-as Fazer abszolút ártalmatlan, hülyebiztos motor. Pörgetés nélkül semmi meglepetés nincs benne, szépen tolerálja a tiszteletlen gázkezelést is. Ellenben egy Galdius csúnyán büntet ilyenkor az alacsonyan ébredő nagy nyomatéka révén.
Mind1, én csak ezt kívántam hozzátenni a témához, hogy a Gladius gázkezelését csak ésszel.
(#51859) canniball: Igen, itt az új jogsi-szabályokban lehet a kutya elásva.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51861 üzenetére
Nagyon más egy kismotor, mint egy nagy. Az 50-es robogó pl. nekem az első pár hát után már kb. ON/OFF gázkezelésű volt. 125-ből ugyan csak 2T-vel mentem, de ott is a 30 lóerő és alul gyenge konstrukció miatt masszív gázzal kell indulni, és utána is lehet rángatni majdnem büntetlenül a gázkart. Ugyanakkor ha ezt elsütöd egy Gladiuson pl., aminek jó nyomatékos a blokkja kis fordulaton, olyat ugrik alólad, hogy minimum becsokizol. Poros aszfalton SV650-el sikerült úgy indulnom (mérgesen, kövér gázzal), hogy kb. 60-ig kapart alattam a kerék.
A túrabicaj hozzáállással vigyázz, sok a hasonlóság, de a motoron kicsit más szabályok érvényesek a +200kg és a nagyobb sebességek okán. Sokminden van, amit a motoron tudatosan másképp kell csinálni. Szerintem nagyon jó befektetés pl. egy vezetéstechnikai képzés, nagy segítség a biztonságos közlekedéshez szükséges technika és mentalitás elsajátításában. Legalábbis nekem az volt, én a Hondás srácoknál voltam. -
HSM
félisten
válasz Daywalker #51866 üzenetére
Hááát.... Mit veszünk veszélyesnek... Nézd meg ezt a képet, kb. mindent elárul: [link]
Az FZ6-al vagy FZS600-al vígan elgurulsz kezdőként is 2-3000rpm között, ha megnézed az olyan max 34NM.
A Gladius szóba se fog állni veled ilyen alacsony fordulaton, 2000rpm a minimum, de érdemesebb inkább 3000rpm körül tartani, hogy szépen járjon a V2. Namost 3000rpm-en a Gladius már közel 50Nm. Azért nagyon nem ugyanaz. (Egy kép, ugyan SV-ről, de itt látszik 4000rpm alatt is, amit tud ez a blokk: [link], a Gladius kicsit több nyomatékot tud alul)
Ezekben az esetekben nagyon nem mindegy az a másfélszeres erő, ami a V2-ben van.Persze, fel lehet így is fogni, hogy "hülyeségből" fakad, szerintem meg a rossz megszokásból elsőre lehetnek meglepetések, amin sokat segíthetne a fokozatosság. Oké, kevés óraszám, de amíg az ember tanulgatja úgyis csaka pályát, semmi vesztenivaló nincs, ha 1-2 órát más motorral megy.
Persze, lehet így poénra fogni, de volt az oktatómnak olyan esete, hogy beparázott a tanítvány, és belehajtott a gumifalba, mert a nagy parájában leblokkolt, és nem húzta be a kuplungot csak húzta tovább a gázt.... Hülyeség? Nem, szerintem ez a tapasztalatlanság, és ha engem kérdezel, inkább egy 250-esen történjen ez, ha az illető tapasztalatlan, mint egy 500-ason.
Arról nem beszélve, 1-2 óra ára semmi, akinek nincs párezer forintja ennyire, az utána mégis miből akar motorozni? Sajnos nem a szeretet hajtja a szekeret hanem a benzin.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #51870 üzenetére
A mértékegység ugye megvan, hogy a Nm és a ft-lbs között a váltószám ~1.35? A linkelt képeden mondjuk olyan 35ft-lbs 3000-en, ami 47.4NM, amiről én is beszélek. Az áttételt megnéztem, közel azonos a Fazer és Gladius egyesben.
Én arról beszélek, hogy amikor az ember TANUL motorozni, akkor nem fogja forgatni a gépet, hanem úgy vált, ahogy azért kényelmesen elmegy a motor. Egy sor4-nél ez 2-3000rpm, egy V2-nél inkább 2500-3500rpm.
Mivel az FZ6 féle sor4 blokkok magas fordulatra vannak belőve, így ebben a "kényelmes" üzemmódban elgurulsz velük. A Gladiussal viszont nem tudsz a motorkarakterisztika miatt ennyire "erőtlenül" motorzni, tehát sokkal jobban kell vigyázni a gáz adagolásával.Egyáltalán nem szokatlan az ereje (így 2 év után bőven elviselném az ezres erejét, de nem kell a fogyasztása/hőtermelése miatt ), sor4/v2 flémet kelteni sem szeretnék, csak azt mondom, tiszteletlen gázkezelésre a Gladius sokkal jobban büntet, mint egy FZ6, hiába papíron gyengébb motor.
Igen, az ER6 hasonló erejűnek tűnik, bár az nem jön át a képről, mennyire reagál hevesen a gázra. A V2 suzuki elég érzékenyen, az első kilométereken vagy 3 parkolóba is megálltam anno, hogy egyáltalán felfogjam, mi történik... Pedig előtte a GS500, meg egy sor4 400ccm masinát már gyönyörűen vezettem, azokhoz képest elsőre ez egy vadló volt.
No, mindegy, szerintem már így is 3X annyit beszéltünk erről, mint amennyit érdemel az egész.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz canniball #51877 üzenetére
No, én meg 4 - 5,5L között járok el a 650-el. A 6-8L ennek éppen a másfélszerese. Sokat megyek városi forgalomban, ott nekem pont jó, hogy a 650 nem egy kazán (így is melegem van a legtöbbször), az 1000-es mindenki szerint sokkal jobban "fűt".
Jó ez nekem. Utas nélkül amúgy elég fürge, csak utassal szoktam idő előtt elfogyasztani az erejét, de ennyi kompromisszum nekem belefér az előnyökért.
A fogyasztásnál azzal is számolj, hogy a 17L-es tank túra üzemmódban nem éppen nagy még a 650 étvágyához sem, ráadásul nem túlzottan szeretek tankolni megállni.(#51878) Daywalker: Ne szívd már annyira mellre. Ne vegyél Gladius-t, sírnál a futóművétől.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51911 üzenetére
Néztem... FZ6-nak és az SV-nek is 15,X az áttétele egyesben. A GS-el nem foglalkoztam, az érzésre is nagyon lomha egy SV/Gladiushoz képest.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51921 üzenetére
Végigszámoltam. De úgylátom, Te nem.
Végeredmények:
FZ6: 15,996
Gladius: 15,754Tehát a két motor áttétele egyesben durván másfél százalékkal tér el, ami praktikusan semmi. A hátsó kerékméret is durván ugyanakkora átmérőjű (160/60 szemben 180/55).
-
HSM
félisten
Akkor szúrd be csak a kép linkjét, linkként. Akit érdekel, úgyis megnézi, viszont akinek mobilnetje van, így megkíméled a felesleges és jelentős adatforgalomtól.
Nekem pl. mobilról csak 100MB-om van havonta, annál erősen anyázós egy ilyen bő 6MB-os előre nem látható elkerülhetetlen képbe botlani. No offense.Így: [link].
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Mondtam, hogy ne vedd támadásnak.
Számomra amiket felsoroltál nem opciók. "Tömörítős" böngészőt nem fogok használni olyan weblapokra, amikre be kell jelentkezni. Ez kilőve. A prohardvert egyszer nézd meg, milyen szép, ha képek nélkül nyitod meg, ez is felejtős. Marad ami eddig, havi 1-2 fogszívás, amikor egy topikba így linkelnek képet. Szerencsére ritkán fordul elő.(#51945) persuader: Amit én írtam, az a teljes áttétel (azaz a három arány, amiket leírtál a katalógusból) együttes hatása. A motor fordulatszámát mindkét motor egyesben kb. a tizenhatodára csökkenti, mire a kerékig jut.
(#51946) Burt1793: Ez a három van csak. Primer és szekunder áttétel és a váltó.
(#51951) persuader: Simán összeszorzod őket. Gyakorlatilag az FZ6-nál a primer áttétel dupláz (1.955), a váltó és szekunder közel 3X-ozza a nyomatékot ( 2.875 és 2.846).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51958 üzenetére
A mérőpadon a főtengelyre számítják vissza. AMiket írt, azok a fogaskerekek méretarányai. Pl. ha egy 10 és egy 20 fogas van, az iránytól függően 0,5 vagy 2.
Ha 340Nm-t mérnek a főtengelyen attól még bármennyi ébredhet a keréknél, az erőátvitelen múlik. Igen, azt is jól érted, egy extrém "rövid" váltóval a 150Nm-es motor is képes nagyobb nyomatékot leadni, csak ott lesz a bibi, hogy szempillatás alatt "le fog forogni", neked pedig elkerülhetetlenül váltanod kell majd egy kevésbé extrém fokozatba, miközben a 340Nm-es motor a hosszabb váltójával még sokáig maradhat a hosszú fokozatában. Szóval ez játék a számokkal.Én végigszámoltam egyszer, egy SV650 pl. nagyobbat ugrik 100km/h-ig, mint egy GSXR600, pedig papíron 72 lóerő szemben 120-al. Csakhát 80-nál váltani kell a kettest (idő), 110-nál a hármast (idő), közben a GSXR-en 130-ig csak húzni kell neki egyesben... Utána persze nagyobb sebességeken massszívan elmegy a GSXR, ahogy el is kell neki.
(#51960) persuader: Az az egy érték az az általad is írt 3 érték szorzata volt, tehát én egyből a teljes erőátvitel szorzójával számoltam. [link]
15,x azaz 15 egész valamennyi, nem emlékeztem hirtelen, mennyire jött ki a vége.Amúgy teljesen irreleváns, mekkorák a fogaskerekek, az egymáshoz mért arányuk számít. Gondold végig, lenne különbség, ha 10 és 20 fogaskerekes lenne, vagy 20 és 40? Nem, semmi nem lenne, mindkettő felezi a fordulatszámot, és duplázza a nyomatékot.
(#51959) polimorf: Ha nem érdekel a fizika, akkor nem kell ezen csodálkozni. Magam is csak pár hónapja okosítottam fel magam a témából, mivel érdekelt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51962 üzenetére
A légellenállás még nem igazán jelentős 100km/h körül. Ami viszont nagyon jelentős, hogy a "gyengébb" motorokon szokásos rövidebb váltó már leforgott 1-2 fokozatot, mire oda eljutsz. Itt jön képbe, mekkora a maximális megengedett fordulatszám, meddig tudod használni a nagyobb nyomaték-szorzót.
Ha megnézel egy tipikus motor-váltót, a legtöbbjén nagyjából 2,5 az egyes, és 1 körüli áttétellel ér véget a 6. fokozat. Tehát egyesben 2,5X annyi erő hajtja előre, mint 6.-ban! Ez óriási különbség.
A nagy, 1000-1200ccm motorokban ott szokott a trükk lenni, hogy viszonylag hosszú az áttétel (pl. FZ1 Yamaha csak 10 környékén van az egyesben a nyomaték szorzója, szemben a korébban tárgyalt hatkilósok 16-jához képest, nem kell több neki, megoldja "erőből" a nagy motor), tehát később kell csak a kisebb szorzójú fokozatokba váltani.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Persze, a gyárban meg tudják mérni így is, sőt, nyersen a blokkot is motor nélkül, nekik adott minden. Ugyanakkor így nem fogsz méréseket találni, legfeljebb a katalógusadatot.
A mérőpadi méréseknél, amik "közkézen" (pl. google) elérhetőek, azok viszont a kerékről számolódnak vissza, belekalkulálva a mechanikai veszteségeket is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51972 üzenetére
Itt a gearing commander [link], megnézed, milyen sebességnél, melyik fokozatban mennyit forog a motor, megnézed a fékpadi mérést, mekkora nyomaték tartozik hozzá, és beszorzod a sebességfokozatban elérhető nyomatékszorzóval. Kb. ennyi.
-
HSM
félisten
válasz csongi #52017 üzenetére
Nem mindig játszadoznak ezzel. Változó. A sokszor a túra is hasonló váltót kap, mint a sportmotor-rokon. Pl. Yamaha FZ1/FZ6. Viszont máshogy hangolják a blokkot, papíron kicsit erősebbre középen, és kisebb maximális teljesítményre. Nem mindig jó a végeredmény amúgy. Viszont vannak érdekesebb konstrukciók, amiknek máshogy hangolják a dolgait. Pl. az SV650, dícsérték is a blokkot orrba-szájba, a rajongótábora is hatalmas, nem ok nélkül.
Nekem karakterisztikára a legszimpatikusabb motorok az MT09 és az SV1000, mindkettő nagyon disznó, jól összepárosították bennük a dolgokat.(#52019) polimorf: Nekem a legrosszabb a sor2-es GS500 volt, amivel mentem. Mint egy kertitraktor. A 650-es V2 gyönyörű simán jár hozzá képest, hacsak nem erőltetem kis fordulaton nagy gázzal, de ez nem szokásom, nem is szeretik a motorok. Azt nem érzem lényegesen rosszabbnak egy sor4-nél ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #52096 üzenetére
+1.
Nekünk éjjel járkált egy időben egy marha hangos motor az ablak előtt, tiltáson pörgetve, többször ébredtem fel rá. Ha egyszer megláttam volna ki az....
Képzelheted, az autósok körében milyen mértékben növelhette a motorosok iránti szeretetet... Motorosként még én is ledugtam volna a torkán a sportkipufogóját.(#52097) ludsimon: Nem véletlenül van törvénybe meghatározva, milyen hangos lehet. Gondolj bele, hova vezetne, ha egyre többen használnák ezeket... Így is borzalmas zajos egy nagyobb város, képzelheted mi lenne akkor.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Peczek #52149 üzenetére
Nekem ugyanolyan gyakran fordult elő városban autóval, hogy nem adták meg. Nemegyszer lassítás nélkül mentek át előttem jobbkezes úton elsőbbség megadása nélkül, vagy a háromszög/stop tábla mögül...
Úgyhogy én autóval is úgy közlekedem, hogy meg tudjak állni, ha ilyennel találkozom. Párszor már szanaszét törték volna a kocsim, ha nem így teszek. Motoron meg pláne, ott nem csak a kocsit nullázná egy ilyen....
Nincs mit tenni, egyre több ember nem fogja fel, hogy a vezetésnél emberélet a tétje a tevékenységnek, amiért felelősséggel tartozik...
Elég, ha csak azt megnézed vezetés közben, hányan nyomkodják a telefonjukat, hányan nem használják a visszapillantó tükröket, hányan nem ismerik a táblákat... -
HSM
félisten
válasz runner 125 #52208 üzenetére
"Zúzósan még nem hajtottam meg, de az előző tulaj és a kereskedés szerint a VTEC vezérlés miatt túrán simán felveszi a versenyt az ezresekkel."
Szerintem ezt úgy kell érteni, hogy mindkettővel egyforma sebességre fog limitálni jó esetben a józan ész közúton. No, meg milyen "ezresekkel". Egy DL1000 ~100LE, míg egy S1000RR majdnem 200. Azért az nem egészen ugyanaz az állatfajta.
Szerintem amúgy bőségesen elég lesz annak a motornak az ereje. Én az új DL1000-be vagyok kissé beleszerelmesedve, pedig az csak 100LE.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #52288 üzenetére
Ki lehet azt hozni kevesebb, mint a feléből is.... Úgy azért már nem annyira horror.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #52294 üzenetére
Igen, éreztem én, hogy nem lesz az igazi álom-tanulómotor. Nem nagyon szeret 2000rpm és kb. 15km/h alatt működni az a blokk. Afelett szuper, de ez a bólyázás pont nem az, amire jó. A kuplung tényleg nehéz, sor4-es gépeken jóval könnyebb szokott lenni. Ahogy bólyázni is ezerszer jobb egy sor4-el, sokkal kiszámíthatóbban, vajsimán működik extrém pici tempóknál is.
No sebaj, valahogy majdcsak átvészeled, aztán ha majd nem bólyák közt kell majd menni teljesen jó lesz.(#52296) bogyo112: Naked kivitelben szerintem nem ronda. Kicsit semmilyen, egyszerű, de rondának nem mondanám. Én csak azt nem szerettem benne, hogy szeretett kis gázzal indulva sunyin lefulladni, amivel én mentem, és elég "rázós" volt a járási kultúrája is.
(#52303) RAiN91: A betét anyaga nagyon nem mindegy. Ha megégeted, akkor is romolhat a fékerő.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #52313 üzenetére
Érdekes, hogy ilyen drága. Esetleg azért kérdezgess rá máshol is, hátha tudnak jobbat.
Én azt számolgattam, kb. 15 év alatt megveszem újra a motort, de 15 év alatt akár ellopják, akár én csinálok valami hülyeséget, akár az utca embere éli ki magát rajta, máris "jól jártam". Persze, 228 ezerért nekem se kellett volna, az nagyon horror.
Amikor én kötöttem, a sportmotorokra nagyon fújtak, de a tiéd sem az elvileg.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #52323 üzenetére
Mint írtam, a sportmotorokra fújnak, az nem lep meg, hogy ilyen drága. De nyilván megvan az oka, azt a fantáziádra bízom.
(#52316) canniball: Természetesen igen, alapjárat (~1300) és kb. 1800-2000rpm között egyenetlen, rángatós, de mint írod, ez azért nagyon nem egy tipikus/normális üzemállapot. Egyedül dugóban érezni hátrányát, nem tudok 8-10km/h-val egyenletesen döcögni, csak kb. 15-től felfelé.
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52336 üzenetére
Ennek az 1,5km-nek inkább piszokul örülni kéne. Amit megspórolsz rengeteg időt reggel-este, sokkal értelmesebb motorozásokra fordíthatod, mint aki mondjuk egy órát szív a forgalomban mindig ugyanazon az úton reggel is, este is egy héten 5 napon, a választás lehetősége nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Az viszont nagyon jó, ha van többféle útvonal. Engem amúgy a buszsávok szoktak megmenteni a belvárosban. Mondjuk nagy élménynek így se mondanám. Persze, 100X jobb a tömegközlekedésnél és autózásnál, mosolyogva érek be nem meggyötörten, de nagyon nem ugyanaz, mint mondjuk kigurulni egy jó motoros útvonalra, amikor csak a tájra és az élményekre kell kb. figyelni, nincs állandó veszély minden irányból.
Mondom ezt kb. 4 év kétkerekű városi közlekedés után.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
Az durva. Nekem szerencsém volt, nem ment tönkre (elvileg) semmi, a felni is épnek tűnik azóta is.
(#52355) runner 125: Beltéri garázsban tényleg csak magadat fárasztod és a karcokat gyűjtöd egy ilyennel. Esetleg még a szellőzésen ronthatsz vele.
(#52356) Daywalker: Hacsak nem mindig mosás után teszi rá mindig lesz ott némi por, ha pedig van, jön a csiszolás. Lásd pl. zsebben hordott gorilla glass...
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #52360 üzenetére
Az nem jó. Én is éltem falun egy időben, nálunk szerencsére nem volt ilyen baj a bogarakkal. Pedig már majdnem azt hittem, a galamboknál nincs rosszabb.
A szellőzést arra értettem, hogy véletlen se tudjon párásodni. Bár ez egy zárt garázsban nem valószínű, hogy előfordul, pláne minőségi ponyvával.
Így viszont érthető a takarózás.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52693 üzenetére
Csak arra vigyázz, a megfeszülő résznél nehogy elszakadjon. A hátsó felfüggesztés mozgása miatt kell a lazaság, ne tudjon megfeszülni és szakadni. Nem tudom pontosan, hogy kell beállítani, nem vagyok szerelő, de pont a szakadás veszélye miatt kell nagyon óvatosan beállítani a szakaszosan nyúlt lánc feszességét, hogy a "rövid résznél" se szakadhasson el. Ha tempónál elszakad, az elég veszélyes és kellemetlen tud lenni.
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #52739 üzenetére
Miért vesznének el lóerők az acél lánckeréken? Annyival azért nem könnyebb az alu a hajtás egyéb részeinek tömegéhez képest.
A lánc öregedését is nem elsősorban a külső kopás okozza, hanem ha elszökik a gyűrűk mögül a kenés, és kikopik a csap. Az a nyúlás fő felelőse. -
HSM
félisten
válasz Daywalker #52751 üzenetére
No igen. Sokan hisznek ezekben. +könnyebb gumi, könnyebb felni, könnyebb féktárcsa....
De nekem mindig felesleges felhajtásnak tűnt a nagyja közútra....
Persze, azt el tudom képzelni, hogy egy mondjuk 2KG-al könnyebb felni érezhető, de hogy egy kis lánckeréknyi?
Azt nem vitatom, hogy versenyben nyerhetsz vele mondjuk tizedmásodperceket, ami sorsdöntő lehet, de hogy a mindennapokra van-e bármi hasznuk, már számomra erősen kétséges. -
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52753 üzenetére
Nekem az utastól megszabadulva szokott megtáltosodás érzésem lenni...
(#52754) Daywalker: Ebben viszont tévedsz. A főtengelyhez képest a teljesítmény pici része elvész minden egyes áttételnél. Először a primer áttételnél, utána a váltó fogaskerekei között, utána pedig a lánchajtáson.
A meghajtás súlyának nincs jelentősége a teljesítmény szempontjából, ellentétben ezekkel. A kisebb tehetetlen tömeg csak abban segít, hogy könnyebben pörög fel elvileg a motor, valamint javul az úttartás a kisebb rugózatlan tömeg révén.Ha az áttételhez nyúlsz, az sokkal durvábban fog változtatni, mint bármi más, szóval az úgy nem lesz releváns.
-
HSM
félisten
válasz Laraxior #52756 üzenetére
Nemcsak erre jó. Nemcsak rövidíteni, hosszabbítani is lehet rajta, ha mondjuk sokat autópályázol, és gyárilag úgy szétpörögné magát a motor.
Az egykerekezés szerencsére nálam nem pálya. Amúgy se a V2 motor, se az alu váz nem szereti az ilyet, szóval nálam duplán ellenjavallott.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52759 üzenetére
Ebben lehet igazság, amit a láncról írsz, erre nem gondoltam.
Amúgy az 520-asról 415-ösöre váltott láncnál nemcsak a súly, ami számít, hanem az a tény, hogy a 415-ben nincsenek O-gyűrűk, így emiatt is kisebb a "gördülési ellenállása".
A gumi súlyának hatása viszont a padon szvsz mérési "hiba". A lóerők a fordulatszám és nyomaték függvényében számolódnak, azok pedig nem függnek a meghajtott kerék súlyától semmilyen formában. Legalábbis, ha nem tévedek.
Ugyan nem volt a kezemben azonos fogszámú Alu/Acél lánckerék, de a kilós spórolás nekem kissé túlzónak tűnik, tekintve, hogy az acél lánckerekek is hatalmas kivágásokkal ki vannak könnyítve. Biztos ilyen durva a súlybeli eltérés?
(#52758) Daywalker: Meg jól be lehet vele paráztatni az utast, ha véletlen kicsit elemeli az elejét.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52794 üzenetére
Visszaszámolja.. Inkább megbecsüli. Vannak erre formulák, kb. mennyi erő vész el milyen kapcsolatokon. Más a veszteség pl. szöghajtáson, mint láncon. Járműtechnikai szakirodalom foglalkozik ezzel, én csak belelapoztam.
A vékonyabb láncszett kompletten simán el tudom képzelni, hogy bőven 1kg feletti spórolás, én arra gondoltam, ha azonos lánchoz való alu és acél fogaskerekek közt nem tűnik nekem reálisnak ennyi súlykülönbség. Persze, normálisan kivágott acél lánckerékre értettem, ami a legtöbb motoron megtalálható. Amúgy utánanézve azt az infót találtam, hogy durván fél kg a súlybeli difi a hátsó lánckerék esetén a két anyag között.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #52861 üzenetére
A konklúzió, hogy az Isten óvjon az ilyen felelőtlen, közveszélyes járművezetőktől, nemcsak motorral.
Személy szerint minimum munkatáborba zárnám az ilyet, kemény fizikai munkára, minimum 5 évre. Annak talán lenne némi elrettentő ereje.
(#52862) tboldi: Jobbulást.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
De most komolyan azt gondolja bárki is, hogy egy "korlátozott jogsival vezethető" mondjuk 60LE-s autóval nem tudott volna a nő olyan sebességgel menni, hogy pontosan ugyanúgy lerepüljön a kanyarívről?
Az Audiban vélhetőleg megtalálható vezetéssegítő elektronikák és felfüggesztés nélkül még kisebb sebességen is vígan elszállhatott volna...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok