-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #112270 üzenetére
"Sokszor ezek a dolgok csupán apróságokon múlnak, elsősorban két ember egymás közti kommunikációjának sikerén. Például azon, ki tudod-e mozdítani a szerepére egyébként meglehetősen alkalmatlan tagot a passzivitásából."
Ez nagyon sok esetben igaz. De motorvásárlásnál nehogymár a kereskedés úgy viselkedjen mintha szívességet tenne hogy válaszol néhány kérdésre egy potenciális vevőnek. Nem hiszem hogy persunak kellett volna hízelegnie a kereskedő felé hogy léccilécci nézd már meg tünde szemed mit lát a rendszerben.
El vannak szállva pár helyen, és azt hiszik hogy nekik alanyi jogon jár a vásárló aki ott költi el a pénzét. A szolgáltatóipar túlságosan nagy részére igaz ez egyébként.Valószínűleg azt a vásárlót várják akinek szárnyak vannak a hátain, nem kérdez, ha mégis elereszt pár bizonytalan kérdést akkor meg valami kamu dumával leterelhető. Azzal kevés a meló, ellenben nagy a haszon. Az meg elég legalja dolog szerintem...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #112379 üzenetére
Ha viccelni akarnék azt írnám hogy pont ez benne az átverés, mert eladáshoz felrak egy 10 éves road 3-at meg egy doboztartót, hogy hihető legyen a túrás sztori, de valójában vágott slicken élte le eddigi életét a Mátra és a Hungaroring kanyarjain.
Filléres neppertrükkhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112495 üzenetére
Kézikönyvet nem kaptál hozzá?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Az immobiliser megléte a kötelező, ez az utóbbi évtizedekben minden motorban van gyárilag. A riasztó nem kitétel.
Egyébként az Aegon motoros cascora keress rá, egyrészről nálam azt hozta ki legolcsóbb éves díjjal, másrészről van náluk egy olyan opció, hogy az ügyfélszolgálaton (weblapon is) bejelented hogy téli csomagra váltanál, ami által havi 2 ezer Ft-ra csökken a díj. Ilyenkor azt feltételezik hogy a motor a garázsban áll és nincs használatban, tehát a töréskárt nem fedezi, de a lopáskárt igen. Bármikor aktiválható oda-vissza.
Plusz nekem volt velük idén egy cascos ügyem sajnos, de nem kérdezgettek meg nem kötözködtek semmit, kijött a kárszakértő, másfél hónapra rá pedig ki utaltak egy teljesen korrekt összeget és le lett zárva az ügy.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112517 üzenetére
Aha, ez így szokott lenni, az első pár nap a legrizikósabb mindig
Egyébként ha megvan a letört darab akkor műanyaghegesztős meg tudja csinálni szépen.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112562 üzenetére
Gumit úgy érdemes választani, amilyen stílusban motorozol.
A Powert nem tudom mi alapján nézted ki, gondolom ár alapján. Nekem volt sima Power meg 2CT és nem mondanám jónak egyáltalán. Ilyenkor szokták írni, hogy de egy kezdőnek mindegy mert úgysem használja ki amit a gumi tud, hát ez azért nem igaz ebben az esetben, mert a Power lassan melegszik fel, addig csúszkál, ami miatt csak beparáztat és nem mered majd terhelni. A profilja a mai gumikhoz képest lapos, egy új fejlesztéssel sokkal könnyebben lehet irányítani a motort. Ráadásul az elmúlt 15 évben elég komolyat fejlődtek a gumik. Egy új fejlesztésű típus sokkal magabiztosabb és jobban kezelhető még egy kezdőnek is. Kb 30 ezerrel drágább a szett az újaknál, de megéri.(#112560) Gork attól is függ hogy mikor mész, pl télen vagy szezon végén nagyobb esélyed van alkudni mint tavasszal. Vagy hogy milyen motort veszel, az raktáron van-e vagy rendelni kell. Veszel-e extrákat rá, ha igen milyen értékben.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112568 üzenetére
Akik dicsérik azok valszeg olyan módon gurulgatnak amihez tökmindegy milyen gumi van alattuk, vagy még nem próbáltak semmi mást, ezért fogalmuk sincs mit is dicsérnek.
Mik a szempontok neked? Eső? Túrázgatás? Pályanapok? Mennyire legyen tartós?
A Bridgestone S22 és a Pirelli Corsa II elég jó mindenesek a sportgumik között, mivel hátul három komponensűek, a közepük tartósabb keverék, ezért kellően jól bírják a sok egyenes futást, a szélei meg nagyon lágyak, ezért kanyarban stabilak. Hegyes a profiljuk ezért könnyű velük irányítani a motort. De ha mennél esőben is akkor inkább a túragumik között kéne nézelődni.
Az említett Road 5 egy elég tartós sporttúra gumi, a szélei ennek is lágyak és mintázatlanok, elég stabil. Azonban valamivel laposabb, túrásabb a profilja, több erőt igényel a motor döntése a másik kettőhöz képest.Ezeket csak azért írtam, mert ezekkel van személyes tapasztalatom, de van még sok más gyártó és típus a piacon, úgyhogy először a kategóriát kéne belőnöd az igényeid alapján, és utána lehet hasonlítgatni a konkrét típusokat.
Nagy általánosságban azt mondanám, hogy az új fejlesztések között érdemes nézelődni, mert a 2-3 generációval korábbiakhoz képest rengeteget javultak.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112593 üzenetére
Hahun 900 ezer a legolcsóbb Shiver, ami már 11 éves. Ő meg ha jól értem vadiúj 07-ről kérdez.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #112600 üzenetére
Az nem derül itt ki, hogy mihez viszonyítja a jó féket. A többi 70 lóerő körüli kategóriatárshoz, vagy abszolút értékben mondja hogy jó? Ha utóbbi akkor viszont az van amit a többiek is mondtak: R1 tulajtól vicces ezt hallani. Egy másik videóban ment MT-09-cel is, arra is azt mondja hogy jók a fékei, pedig mindenhez viszonyítva az MT-09nek sincsenek jó fékei.
Újonnan nézed vagy használtan? Ha jól emlékszem a 2018-as modellévtől fejlesztettek a futóművén valamit.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #112628 üzenetére
Köszönőviszonyban sincsenek, se hangulatban, se részletességben. A Red Dead 2-t tavaly 2 hét alatt kivittem 87%-ra, a világ legjobb játéka
(#112629) tboldi de van, csak kevesebb mint kéne és az is szar helyen. Egy idő után unalmasak a közte levő részek, megszűnik a hangulat, sok az üresjárat, a beszélgetések ellaposodnak. Olyankor már csak azt keresed kivel lehet Gwentezni A Red Deadben folyamatosan történik valami, nincs üresjárat, nem vagy a küldetésekhez kötve.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #112691 üzenetére
Jók a kérdések, de nincs rájuk mindenkire érvényes válasz. Először azt kell eldöntened vagy megosztanod velünk, hogy a te igényeid mik, anélkül csak vaktában lehet ajánlgatni.
Mennyit szánsz rájuk?
Mik az igényeid velük kapcsolatban? Pl az hogy bőr vagy szövet az totál rajtad múlik, ráadásul van belőlük annyi típus, mint csillag az égen, főleg textilből.
Sisaknál kell beépített napszemüveg, pinlock, felhajtható áll, stb, vagy csak a maximális biztonság számít az adott pénzből és az egyéb funkciók nem?
Hogyan szeretnél majd motorozni 2-3 év múlva? Például ha kijárnál pályára akkor érdemes már most aszerint megválasztani a dolgokat.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jacis #112802 üzenetére
Ettől itthon nagyon távol vagyunk. Másrészt GSXRekkel nem nagyon ingáznak a városon belül. Voltam Barcelonában 2 hetet és bazijó a tömegközlekedésük, rengeteg a metro vonal, és közülük több külvárostól külvárosig megy keresztül a városon. Meg a katalán fizukkal nem akkora kunszt venni egy újabbat.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #112810 üzenetére
Barcelona elég jól van szervezve, legalábbis amit 2 hét alatt le tudtam venni belőle.
Van az óváros, az kb teljesen sétáló zóna. Azon kívül meg a legtöbb utcablokk téglalap alakú, és a párhuzamos utcák többsége egyirányú, felváltva az irányokat. A legtöbb utcában van az úton biciklisáv, de minimum egy felfestett nyom. Motoros parkolóhelyek tonnaszámra. Biciklitámaszok úgyszintén. Közbringarendszerük már nagyon régóta van. A metrókat már írtam. Buszozni nem buszoztam, úgyhogy az passzValószínűleg ott megléphető volt egy ilyen intézkedés, mert az alternatívák és az infrastruktúra jórésze adott hozzá.
Bp-n az ilyen adottságoktól nagyon távol vagyunk, és ha szerencséd van akkor még meg is szúr valaki egy tűvel az 1-es villamoson.
(#112805) Micsurin vagy nagyon elhivatott, vagy van pár mellékes munkája ami heti néhány órában letudható.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #112862 üzenetére
500k-ból elég fullosan fel lehet öltözni, szóval ennyit nem biztos hogy el fogsz/kell költeni. Rajtad múlik. Ez a "ha már ott vagyok nézek valami ruhát" is akkor jó ha nem akarsz időt rászánni, veszel valamit, ami vagy jó ár/értékben vagy nem, aztán lesz ami lesz. Vagy tájékozódsz, körbejárod a boltokat, beszélgetsz az eladókkal, ilyenkor télen még sok helyen vannak jelentősebb kedvezmények, pl a Motostarban 20% jelenleg ha legalább 3 terméket veszel (kettőnél 15%), de meg kell nézni a többi boltot is hogy mit ajánlanak.
Sisaknál a legfontosabb a próba, hogy tényleg passzoljon a fejformádra. A legjobb ha több márka több típusát is felpróbálod. Ha az a bolt van közel az nyilván kényelmes, de lehet érdemesebb 1 napot rászánni a boltokat körbejárni. Normális helyeken az eladó segít leellenőrizni hogy tényleg jó-e a fejedre, és nem tukmálja rád ami nem jó.
A linkelt sisakokat nem ismerem, de ilyenkor érdemes megnézni a gyártó hivatalos oldalát a pontosabb leírásért, plusz ellenőrizni hogy aktuális modellről van-e szó, vagy valami régről beragadt darab a raktárban. Nyilván ha csak a grafika lett kifutó, nem pedig a típus, akkor mindegy is.
Az LS2 Sharp tesztje elég gyenge. Ez a teszt nem a szentírás, de azért elég jó támpont.
A Caberg 2 héjméretben készül, a többi 3-ban.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112889 üzenetére
Párban csak 78 ezer a Supercorsa??? Ez melyik bolt, hol tudok ilyen olcsón gumit vásárolni?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rayoliviero #112894 üzenetére
Ezek vadi új gumik?
Csak neked adja ennyiért, vagy van lehetőség másnak is rendelni tőle?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Czimby #112898 üzenetére
Tárolásról jut eszembe. Amikor a Corsa 2-t vettem volt rajta egy külön matrica a Pirellitől, hogy 5 Celsius fok alatt ne használjam és ne is tároljam, különben károsodhat a gumi. Ennek a miértjéről fogalmam sincs, de ha a Pirelli ezt írja elő akkor valami ésszerű oka biztos van, és kétlem hogy a legtöbb raktár vagy a téli szállítás alatt odafigyelnének a fűtésre.
Mi baja lehet ha fűtetlen garázsban van tárolva?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112915 üzenetére
200 euroért NXR-t? Az kurva jó vétel volt. Én 400-ért találtam olyan mintában ami tetszett is, majdnem vettem, aztán végül Bell lett.
szerk: fotokrom plexit nem néztél még hozzá, vagy nem érdekel? Mondjuk megdupláznád vele a sisak vételárát
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112917 üzenetére
Bell Star MIPS. Mondjuk némileg impulzusvásárlás is volt, mert felvettem a fejemre és ennyire jól még sisak nem illeszkedett mindenhol, nagyon kényelmes az anyaga is Meg mondták hogy 134 ezerért vihetem (175 helyett) és az NXR is kb 130-140 lett volna. Neten sem találtam olcsóbban, úgyhogy vittem. A Race Star nagyon drága már...
A boltban belerakták a pinlockot. Korábban nem volt sosem, de engem meggyőzött. November végén gurultam benne (amikor mondtam hogy néha 2 hengerezett) és kurva jó, semmi pára.
Az AGV K5-höz képest óriási a minőségbeli különbség. TB24-re azért nem ezt fogom felvenni, ez a fagyiba járós sisak Viszont a fotokrom plexire 80 ezret mondtka, az szíven vágott, annyiért tuti nem veszek, majd tavasszal rendelek egy dark smoke vagy valamilyen irridiumosat és cserélgetem.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112917 üzenetére
Közben kifelejtettem a mondandóm első felét.
A legfontosabb hogy kurva jól nézzen ki, ebben egyetértünk de ratyinak azért nem mondanám, jó ez teljesen. Mondjuk a sárga nem tudom mihez passzol a sárgán kívül, gondolom ezért volt 200 euro, de annyiért viszont rohadtul megérte. Még mindig ámulok rajta. Kapni még ennyiért?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jacis #112930 üzenetére
Köszi szerintem is
Instán tudok mutatni több képet róla. A Flickrre próbálom csak a minőségi képeimet felrakni, azokból is csak a lehető legkevesebbet. Az instagram meg elbír mindenthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Czimby #112934 üzenetére
Nekem van egy sejtésem, de 100%-ra nem tudom igazolni, mert hiába keresem se találom a konkrét tesztelési leírást, úgyhogy készpénznek azért ne vegyétek, de sok az összefüggés.
Hogyha megnézed ezeket a sisakokat amiknek csak 3 csillagjuk van, mindegyik a két oldalán vérzik el, homloknál kitűnő eredményeket kapnak. Az ECE minősítést kell megkapni az EU-ban hogy bolti forgalomba lehessen hozni egy sisakot. Ezt néhány évente frissítik, és a legutóbbi 2016-os revízió óta már 5 ponton tesztelik a sisak ütéselnyelési képességét, hasonlóan a Sharp teszthez. Korábban viszont az oldalakat nem nézték, nem volt kritérium, vagyis a gyártók - akik persze
spórolnakköltségoptimalizálnak ahol tudnak - erre nem kellett hogy kifejezetten figyeljenek ha nem akartak. És hát látszik is hogy nem akartak.
Hogy az olcsó sisak hogy ért el ugyanekkor 5 csillagot, azt passzolom, csak találgatni tudnék ismétAz Arai kapta is a savat nagyon sok helyről, hogy a világ legjobbjának hirdetik magukat, közben meg gyengék a tesztjeik, de az Arai filozófiája, hogy a való életben egy esésnél fontosabb hogy a sisak hogyan gördül le a leérkezéskor, pl ne akadjon be, ne tapadjon be, hanem a legördülés által csökkentse a becsapódás mértékét. Ezzel is magyarázták a gyengébb Sharp értékeléseket, de azért a legújabb sisakjaiknál érdekes tudták teljesíteni az 5 csillagot - ami egyébként szintén egybevág az új ECE kritériumok bevezetésével.
Valós körülmények között nagyon nehéz lenne tesztelni, egységesen mérni és ugyanazokat a becsapódásokat szimulálni. De azért alapnak jó szerintem.
Amúgy ha a legeslegjobbra minősített sisakok közül akarsz válogatni akkor a FIM homológ listát lehet nézegetni Érdekes, hogy a legtöbb gyártó nem is kínálja bolti forgalomban ezeket, pl a HJC RPHA 01R nem kapható sehol. Így amikor Crutchlow replikát árulnak azt hinnéd hogy ha neki jó a MotoGP-ben, akkor biztos jó, miközben nem, mert ő egy totál másikat kap. De például a Shoei X-Spirit 3 (X-Fourteen néven fut) vagy az AGV Pista GP RR amik bolti forgalomban is kaphatóak.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz djeperto #112943 üzenetére
A FIM homológ Scorpion nem kapható bolti forgalomban.
A kényelmi elégedettség irreleváns a védelem szempontjából.
Az Exo 3000-nek fekete az értékelése a két oldalán, az a leggyengébb. Valószínűleg itt is az volt, hogy amikor a hivatalos jóváhagyást megkapta, akkor még csak a középvonal 3 pontján teszteltek az ECE-hez, azt teljesíti a sisak, a többivel meg nem foglalkoztak. Ha esésre kerülne a sor próbáld ne az oldalát odavernihttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #112969 üzenetére
Te ilyen write-only módban vagy egyébként?
Abból a pénzkeretből amit legutóbb írtál Motostar, Karasna, Fokt, ebben a sorrendben. Némileg kevesebb pénzből Superzone és Euromotor.
A Shoxnál az olcsó cuccok nagyon gagyik, a drágák meg kifejezetten túlárazottak a minőségükhöz képest.
Szerintem.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Bukósisakhoz irídiumos plexi mennyire sérülékeny, mennyire macerás egy normál plexihez képest? Nagyjából hány szezon után válik vállalhatatlanná a becsapódó bogaraktól?
Normál dark smoke és iridium gold plexi között vacilálok. Utóbbi jobban néz ki, de valaki azt mondta hogy 1 szezon után már szinte vállalhatatlanul karcos volt.
Ez igaz lehet? Jellemző vagy inkább kirívó eset?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #113087 üzenetére
Én sem bírom a beépítettet, vagy 2 éve nem használtam mert megfájdul tőle a fejem.
Ezüst és arany közül melyik jött be neked jobban? Hülye kérdés de mik a különbségek? A boltban nem tartanak, csak rendelésre, úgyhogy nem igazán tudom hasonlítgatni őket.
(#113085) Shin Chen annyi a célja hogy jól nézzen ki és ne lássanak be
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Nikaré #113154 üzenetére
Ne haragudj de ha valóban a tapadás lenne a lényeg akkor nem a Road 2-ig jutottál volna, hiszen csak azon a szérián belül is van már Road 5.
Milyen tapadás a lényeg? Száraz? Esős? Döntögeted rendesen, vagy milyen értelemben kéne tapadnia? Vagy minden körülmény mellett legyen kiegyensúlyozott és ennyi?Mondhatnám hogy vegyél Pirelli Supercorsa V3-at, mert annál jobb száraz tapadást nem nagyon fogsz kapni más street legal gumitól, de valószínűleg nem ez volt az igazi kérdésed.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #113180 üzenetére
Igen, de feltételezhetően az R17-nél megfelelően tárolják.
Nem rég volt itt is téma hogy bizonyos típusoknál meg van adva hogy 5 vagy 10 Celcius alatt nem szabad még mozgatni sem őket. Néhány ilyen típust megnéztem és nincs is nekik raktáron, valószínűleg majd április környékén szállítják.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #113183 üzenetére
Olyan nincs még úgy tudom
Rosso 3 van vagy Corsa 2 (röviden). A Rosso 3 elvileg jobb vizes körülmények között a Corsához képest, de elvileg az is egy sportosabb gumi. Hátul 2 komponens, elöl 1.
A Corsa 2 sportosabb az előzőnél, hátul 3 komponensből áll, elöl 2.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz McReay #113197 üzenetére
Kevés konkrétumot írtál, az alapján nehéz megmondani bármit is. Rövid túrák meg városi használat, de ez mit takar? Mi a fő szempont? Vizes tapadás? Száraz tapadás? Futásteljesítmény? Ár? Valamiben legyen nagyon jó és a többi nem számít, vagy egy kicsit mindenben jó legyen? Normálisan közlekedsz, vagy azért húzod neki és döntögeted rendesen?
Szóval van rengeteg típusú gumi a piacon, mindenféle szempont alapján lehet válogatni.
De ha a fentiekre az a válasz hogy mindegy, akkor gondolom jó a Road 2 is. De a gumik az elmúlt években rengeteget fejlődtek a felhasználói igényeknek megfelelően. Általánosságban elmondható hogy a többlet pénzért többlet szolgáltatást is kapsz (nem biztos hogy egyenes arányosságban), a kérdés hogy ki akarod-e használni.Ha nem akkor gondolom megfelelnek a régi típusok is.
A Roadok közül az 5-tel van kevés személyes tapasztalatom, a többivel egyáltalán nincs.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali fotós kérdések órája
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Crypto Trade
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs