-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Én ezt gondolom kicsit eltúlzottnak itt a topikban. ABS nélküli fékkel is lehet erőset, határozottan fékezni, ugyanúgy fel kell építeni a fékerőt, ahogy az ABS-esnél is van. Persze, aki fél fékezni ABS nélkül, az vegyen ABS-es motort, de attól még anélkül is lehet komolyat fékezni.
Kedvenc tapasztalatom az ABS nélküli GSXR1000, amit kipróbáltam. Kíváncsiságból bő 100-as tempónál fékeztem vele egy durvát, hát alig győztem kapaszkodni, olyat fékezett, kajak földbeállt az eleje. Szívesen odatettem volna egy tesztre pár ABS-es átlagmotor mellé, mennyivel áll meg rövidebb úton. Mert azokon se ilyen fék, se ilyen futómű, és itt nem az ABS vagy sem a kérdés, hanem a technika képességei.
A második részre... Nem szar duma. Mint ahogy (#81243) CyberPunk666 nagyon helyesen leírta, a legjobb fékerőt mindkét féktípusnál akkor érheted el, ha az ABS nem avatkozik közbe, és te szépen felépíted a fékerőt.
De tény, az ABS segít, ha mégis betojsz, hogy csak kicsit fékezz rosszabbat, mintha jól csináltad volna.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #81252 üzenetére
Megdöbbentő élmény volt. Azóta mindig mosolygok, amikor az emberek az ABS-en pattognak, hogy hű, az nagyon kell... Pedig az csak az egyik fele a képletnek.
De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére
Veszélyes kijelentések.
Igazából nekem is csak annyi volt a bajom az ABS-el, hogy bizonyos körülmények között "meghülyül". Ideális körülmények között a régi rendszerek is tök jól működtek tapasztalataim szerint. Vízen, olajon, jégen, úthibákon na, ott már voltak furcsaságok, ráadásul autón, ahol nem csak két kerék-szenzor van, hanem 4. Ezzel kapcsolatban pedig szkeptikus vagyok, mikor fog kijönni az az ABS motorra, ami MINDEN körülmény mellett jobban fékez, mint egy rutinos, megfelelően fékezni tudó, jó reflexű motoros. Én ott leszek a rendszer barátja.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #81259 üzenetére
Nekem megfelel azonos fékút az esés veszélye nélkül. Csak azt nem akarom, amit régi autós rendszereknél tapasztaltam, hogy voltak körülmények (nem ideális tapadási viszonyok mellett) amikor lényegesen hosszabb lett a féktáv ABS-el, az szvsz iszonyat veszélyes.
(#81260) CyberPunk666: Nem keverem, éppen erre hívtam fel a figyelmet...
Illetve, ami neked nem ment át, hogy arra akartam felhívni még a figyelmet, hogy jó futóművel, gumival fékkel még többet lehet nyerni tök átlag pilótával (pl. én ) mint ABS-el. Ezzel nem méterekkel előbb álltam volna meg 100-ról, mint egy ABS-es átlagmotorral, hanem tízméterekkel legalább.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81263 üzenetére
Na, erről van szó. Tudom én, mi a mérnökség, és hogy mennyire korlát az előállítási költség. Ezért is vagyok némileg szkeptikus.
-
HSM
félisten
válasz #79335424 #81267 üzenetére
Nekem sikerült becsúszni... Pontosan ugyanez az érzés volt. [link]
(#81269) persuader: "Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni. Innentol az abs nyer."
Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet.Próbáltam. Azért írom. Szerencsére csak autóban. Motoron nem szeretném egyik linkelt élményt sem megtapasztalni.
(#81270) CyberPunk666: Elméletileg igen. Gyakorlatilag meg úgy tűnik, mégsem mindig. Nekem is írta ABS fejlesztő, hogy dehát az nem fordulhat elő, hogy a rossz ABS miatt beesik a fékpedál. Pedig biza beesett.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81286 üzenetére
A vizes utas kereszteződésbe csúszás is valós tapasztalat volt. Pedig autóban is ugyanaz a rendszer dolgozik, sőt, autóban még több adatból tud dolgozni, mert kettővel több kerék van...
Szóval pont olyan aggályom a meghibásodás veszélye, mint az, hogy bizonyos helyzetekben váratlanul rosszabbul teljesíthet, mint ahogy én tudnék, és ilyenkor semmi lehetőségem nincs korrigálni.
(#81288) Lipton: Idéznék a linkelt hsz-emből: "Szóval nekem csak annyi a véleményem, hogy ne bízzunk meg vakon ezekben a kütyükben. "
Ma sem gondolom máshogy.Egyébként ha figyelmesen elolvastad volna, amiket írtam, éppen erre hívtam fel a figyelmet, hogy néhányaknál elég fura a görcsös ragaszkodás az ABS-hez, amikor a jó fékúthoz legalább annyira szükség van felfüggesztésre és gumira is.
Nem tudom, éppen feltűnt-e, hogy a saját sv650-emből is gúnyt űztem: "De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel. " [link]
Illetve ezt is írtam: "Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet." [link]
Ebből pont nem az következik, hogy én jobban tudok fékezni az ABS-nél. De nekem a megbízhatóan sz@rabb többet ér. De megértem, ha más máshogy gondolja. Mindenki a saját bőrével játszik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nem volt rá szükség, fel sem merült, hogy bérmi mással is lehetne gond. Úgy csúszott az autó, mintha kb. tükörjégre csúsztam volna. Ilyen a mesében nincs. Érdekes, a bizti kivétele után megint tökéletesen lehetett fékezni.
Elvileg igen, úgy kellett volna neki. De sajnos nem így volt nálunk. Valami olyan meghibásodása lett, hogy lenyomtad a féket, de elengedte a nyomást, és csak akkor fékezett ha pumpálni kezdted. Pedig nem folyt az olaj a rendszerből. A vezérlőnek volt valami nyűgje.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lipton #81297 üzenetére
Ez igaz látod. És ha már benn van az ABS, és mégsem tetszik, még mindig meggondolhatod magad egy kiszedett biztosítékkal, míg ha az anélkülit veszed, abba már nehezen kerül be a cucc.
(#81298) -Mike-: Egy hatodik generációs Ford Escort volt, 1.6-os. A gumijainak és az útnak nem értem, mi a jelentősége, egy 11. kerületi aszfaltozott kereszteződés volt, és a gumik is azonnal jól tapadtak a biztosíték kiszedése után. Semmi extra nem volt abban a kereszteződésben, és éppen ez a morbid a történetben...
Régi vas volt, nem is vitatom, de arra tökéletes volt, hogy elvegye a maradéktalan bizalmam a rendszerrel szemben.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81302 üzenetére
Vízszintes aszfalt út, az autó egyenesen ment tovább előre, miközben én fékezni próbáltam, a pedál meg szorgalmasan rúgdosta vissza a lábam, és az autó alig lassult. Kb. 3 méterrel mehettem túl, ami jelen esetben azt jelentette, hogy komplett belógtam a keresztező útba. Egy határozott, de teljesen normális fékezésre lett volna szükség csak a megfelelő helyen megálláshoz.
Mennyivel előtte indultam el... Jó kérdés, pár km. Semmi lejtő vagy szélsőséges dolog nem volt, szemerkélő esőben szép finoman mentünk. Normálisan lehetett közlekedni addig vele, tök váratlanul dobta ezt a jelenséget be. Utána nem adtam neki több esélyt,épp eléggé megfagyott bennem a vér, azonnal félreálltam és biztosíték ki. A félreállásnál normálisan fogott a fék megint egy fékzésre, ha esetleg a vezérlő teljes meghülyülésére gondoltál.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #81358 üzenetére
"Nincs benne videóm, nincs benne rendezvényem, nincs benne reklámom!"
http://www.Motoros....
Khm....De a tanácsod megfogadtam, nem kattintottam rá véletlenül sem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81362 üzenetére
Úgyérted, a mögötted motorozó plexijén, kabátján, motorján fekete?
Nem kell ahhoz 60km sem, nemhogy 6000...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81365 üzenetére
Nem, ez 2T, vágom én. Ennek bár nem olyan mérgező büdös a füstje, mint a mókolt dízelének, de ez cserébe jól olajozza a mögötte haladót is.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81368 üzenetére
RS125. 2005-ös, 2T, folytatlan. Rajta ülni nagyobb móka, mint mögötte menni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81376 üzenetére
Én sima gyárival mentem, azért annyira nem voltam beájulva az erejétől. Szép és nagyon jó élmény motor, de azért nem egy erőgép. A hangjával nekem sincs bajom, jópofa.
(#81449) Bogyó bá': Pedig jó dolog a riasztó, rendesen zavarja az illetékteleneket, ha ott kell hagyni valahol, plusz hallod, ha valaki bármivel próbálkozik.... Nekem 8077-es Abus van, az elég jól kombinálja a masszívságot a riasztóval.
Az elvileg 18-as. [link][ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81660 üzenetére
"legalább index és kisdugja az orrát, hogy jelezze a szándékát, nem kövér gázzal index nélkül"
Ebben az a durva, hogy ezt nemegyszer elsütik sávváltás címen is... Szval ha kicsit is bedugul az egyik sáv, és a tiéd halad, légy résen. -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81685 üzenetére
"Elvileg ugye az lenne a feladata a rugós tagnak, hogy az út egyenetlenségei ellenére a kerék mindig a talajhoz legyen nyomva. Szerintem ez nincs meg a hátsó keréken."
Eljutottál arra a pontra kb. az első héten, amiért majd szelep emulátort és új hátsó rugóstagot fog kapni az SV-m... (És persze, megfelelő erősségű rugókat előre.)
-
HSM
félisten
válasz Moleman #81722 üzenetére
Hát meg nem is csak magadban, feldőlhet mástól is, és nem hátrány, ha nem egyből az érzékny/drága dolgok törnek.
(#81723) persuader: Alapvetően nálam is a gyári motor a menő, de nekem pl. a gyári, igényes bukógombával semmi bajom nem lett volna. Enyém is kapott. Viszont a tuning cső kb. kizáró tényező lett volna.
(#81735) persuader: Ezért kell gyárit feltenni, ami előbb szakad le, minthogy elgörbítené a vázat.
(#81729) V.Stryker: Csak a motor típus nem... Az biztos, hogy a vázra írt zajszintet nem haladhatja meg a szintén feltüntetett fordulatokon. Ez sportdoboknál is feltétel.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81761 üzenetére
Jaaa... Azt a leírást a jelenségről olvasni is fájt...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81774 üzenetére
Ez tény. Viszont kontra, hogy utcai használatnál balesetnél a 4-ujjas kar alá könnyen beszorulhatnak az ujjaid. No, meg kellően erős fék is kell hozzá a motorra. Egy jobb sportgéppel egy ujjal is lehet nagyot fékezni, egy átlagosabb géppel meg 4 ujj sem feltétlen elég hozzá....
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81779 üzenetére
Szerencséd volt. Volt akinek két törött ujj lett az eredmény....
Amúgy meg lehet szokni mindkettőt. Én utcán, motoron néggyel markolom, ott nem kell azért olyan állatul fogni a kormányt, viszont a plusz erő a karon a kétdugós úszó Tokico-hoz nem árt.
Pedig terepen kerékpáron mindig kétujjal használom, mert ott elég hamart kiugrana máskülönben a kezedből, főleg tempónál terepen.
Amúgy a ki nem mondott nevű sportmotoron amit próbáltam alapból esélytelen volt a négy ujjas használat, egyujjal is kb. csak simogatni kellett a sajátomhoz képest... Elsőre zavaróan erősen fogott a legkisebb erőre is, de hamar megbarátkoztam vele...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #81834 üzenetére
Én egy percig nem vitattam, hogy ezeket a vezetői hibákat nem menti ki az ABS. Én azt állítottam, hogy ehelyett csinálhat más esetekben gondokat.
(#81836) -Mike-: Azt is említettem párszor, hogy nem tudom, hogy a mai top rendszerek hogy működnek a régiekhez képest, de hogy azoknál azért sanszosan meg vannak már oldva a gyerekbetegségek, amikbe pl. azzal a régi vassal belefutottam. [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81847 üzenetére
Majd ha nem lesz ott kisbetűvel a kézikönyvben, hogy a gyártó mossa kezeit, hogy az ABS-el akár nőhet is a fékút bizonyos útviszonyok esetén, akkor oké. Én ezt várnám el, hogy mindig jól fékezzen, ne legyen kisbetű. Oldják meg. [link]
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #81859 üzenetére
Nem trollkodok, csak máshogy gondolom ezt a témát. Elég direkten lettem megszólítva (#81834) Ferdzsoo által, és ha kiforgatják amit korábban állítottam, akkor sajnos nem hagyhatom szó nélkül, mert aztán az marad meg a fejekben... Pedig én is mocskosul unom már ezeket a szalmabáb érveléseket...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81867 üzenetére
Nézd, senki sem tökéletes, ahogy én sem. Mindenki abból próbál főzni, amije van. Azért jó a fórum, mert össze tudja több ember dobni, amilye van, így többen közelebb kerülünk az "igazsághoz".
Igen, a kognitív disszonancia nagy úr, sajnos egyikünk sem mentes a hatásaitól.
No, igen, lehetett volna szervízbe vinni, de mivel nem hiányzott, így inkább használtuk nélküle. Nem gondoltam, hogy később még szükség lesz a történetre, akkor ez a megoldás teljesen kielégítő volt.
Mondjuk az mindenképpen érdekes, hogy írod, miért nem vittük szervízbe... Ezzel gyakorlatilag elismerted azt a pontomat, hogy ez egy plusz meghibásodási forrás, amiből szintén komoly baleset lehet, ha váratlanul meghibásodik...Ami az alakulásomat illeti, racionális vitában ez egy teljesen normális dolog, hogy a vitázó felek véleménye közeledik egymáshoz, ez a szép benne. Ahogy tőletek sem azt az egységsugarú hozzáállást tapasztalom, mint néhány éve, amikor először kirobbant ez a téma. Szval ne aggódj, alakultok ti is.
-
HSM
félisten
Wiki: "A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 27.2 percent.[24]"
Igen, ez azért elég sok. Mondtam, hogy a modernebb rendszerek már lehet javították ezt a rossz tulajdonságot, mint pl. a hivatkozott Bosch terep-ABS.
"Még nem gondolkoztál azon hogy ha szerinted mindenki más rajtad kívül máshogy gondolja a dolgokat"
Ez még mindig egy hibás érvelés. Attól nem lesz igaza senkinek, hogy egy adott környezetben többen értenek egyet vele. -
HSM
félisten
válasz Lipton #81883 üzenetére
Egy aprócska gond, hogy az autóipar korántsem fejlődik olyan tempóban, mint az informatika fejlődött abban az időben.
De azon is el lehet gondolkozni, miért szerelnek olyan futóművet a 2M alatti motorokra a mai napig (tisztelet a kevés kivételnek), amik kb. az 1970-es évek technikai színvonala.
(#81885) Mosquito34: Blokkol a kerék, behúzva marad a fék és felváltva csúszik és fékez. Az ABS viszont (legalábbis a régebbi butább rendszerek) ilyenkor egyből csökkentik a féknyomást, amikor nem feltétlen kéne.
-
HSM
félisten
válasz Geresics #81889 üzenetére
[link]
Ennél hamarabb megállt volna, ha hozzá sem ér a hátsó fékhez, csak visszadob egy-két fokozatot a motorfékhez... És még így is alig állt meg lassabban, mint ABS-el.(#81890) Mosquito34: Akárhányszor linkelitek még ezt a videót semmi értelme nincs. Az emberünk satura fékezte ABS nélkül az első és hátsó kereket is, persze, hogy elszállt, mint a győzelmi zászló...
Ennél mesterkéltebb "tesztet" nem is csinálhattak volna, épeszű ember nem így fékez ABS nélkül.Az enyhén homokos aszfalton annyi történik, mint minden laza felületen, hogy megtalálod a tapadási pontot, és annyira fékezel, és meg-megcsúszva megállsz. Nem kell ezt elmagyarázd, mert évtizedeken keresztül hegyikerékpároztam. És egyszer nem repültem úgy el, mint az a jóember ebből a videóból.
(#81892) Ferdzsoo: Na, akkor ki a troll, hogy bedobsz ide egy szalmabáb érvelést gyakorlatilag nekem célozva, jól felszítod vele a hangulatot, aztán meg röhögsz a markodba a prémiumoddal, hogy megy a cirkusz azoknak, akiknek nem vagyok tiltva? Gratulálok...
(#81893) TommyNagz: Nekem ez teljesen megfelelő alternatíva lenne.
(#81897) HGabor89: " ... gyerek"
Az aláírásodból ítélve az a "... gyerek" idősebb, mint te vagy...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81908 üzenetére
Szalmabáb amiről te beszélsz az nem az, mint a a szalmabáb nevű érvelési hiba, amiről én.
Nem tudhatjuk, lehet egyszer ez lesz a vesztem, hogy nincs ABS-em, ki tudja, ahogy lehet egyszer egy ABS kedvelő szívja meg, ha meghülyül az elektonikus vezérlés. Nem tudjuk sajnos előre. Viszont azt mindenesetre leszögezném, hogy én nem "tüntetek" az ABS ellen, csupán a ferdítések és illúziók ellen, ami szvsz körülöveszi.
Van kétirányú információáramlás, de mit kezdjek olyan információkkal, amik nem az eredeti álláspontom ellen hoznak érvet? Lásd geresics videóját. Oké, látjuk, kicsit rövidebb úton megállt (60m helyett 57m százról), de ugyanakkor az is üvölt a videóról, hogy kb. végig blokkolva van a hátsó kerék, ami messze van a megfelelő fékezéstől. Ha kicsit le-leblokkol, az tök oké terepen, de ez nem az a kategória.
Nézd, nálam ez az elfogadás úgy működik, hogyha megfelelő, kellően alátámasztott erős érvet kapok azt beépítem, ami gyenge, vagy számomra nem hiteles, vagy releváns, azt nem. Én azért járok a fórumra, hogy megvitassam a dolgokat, és ha kapok erős érvet, nyugodj meg beépítem a tudásomba.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81914 üzenetére
De engem tényleg nem érdekel, igazam van-e. Ha erre menne ki a dolog, minek jönnék ide? De az tény, hogy amíg nem dőlt meg, addig védem az álláspontom, és részt veszek a vitában. Ez így korrekt.
Ami a kuplungot illeti, nem hasból vontam le következtetést, hanem a tapasztalataimból vele kapcsolatban. Mind1, ne menjünk bele szvsz. Nincs elfelejtve a téma, ki fogom próbálni, amit beszéltünk alaposan.
A csapágyas témában pedig szvsz elbeszéltünk egymás mellett, mindamellett megjegyezném, hogy a siklócsapágyak egy fajtája a hidrodinamikus csapágy. A trafónál megbeszéltük a dolgokat, mikor linkelted azt az anyagot, az elég meggyőző volt.Neked érthetetlen, 2017-ben miért vonok le következtetéseket a múltból, nekem meg az az érthetetlen, hogy miért olyan nehéz megérteni, hogy ilyen kritikus rendszernél, mint motorkerékpáron a fék, miért nem akarom az életem rábízni egy olyan bonyolult elektronikus kütyüre, aminek meghibásodása azonnal végzetes következményekkel járhat rám nézve. A sima fék szög egyszerű működésében megbízok, erőt fejtek ki az olajoszlopra, az meg továbbítja a fékpofákra. Szög egyszerű, kb. elpuszíthatatlan rendszer, annak pedig végképp 0-hoz közelít a valószínűsége, hogy mindhárom tárcsán egyszerre dögöljön meg mindkét fékkör, míg az ABS-nél van egy centralizált meghibásodási faktor.
Látod, én is a nemtudomot mondtam az új ABS-ekre. Nem tudom, jobban fékez-e minden körülmények között. Nem tudom azt se, rendelkezik-e a régi rendszerek hajlamára megzavarodni. De azt viszont tudom, hogy az anélküli fék ma is épp ugyanúgy működik mint 30 éve, az összes előnyével és hátrányával együtt.
(#81923) Mosquito34: "A lábfék hatását legjobban tehát akkor tudjuk kiaknázni, ha azt azonnal teljes erővel lenyomjuk – szó szerint belerúgunk."
Erre mit lehet mondani? Akkora FAIL, hogy a fal adja a másikat. ABS-es motorral így kell fékezni, anélkülivel itt már vége is a motorod stabilitásának, és métereket buksz azonnal. Nem akarom bántani a teszt szereplőit, mert maximálisan tisztelem a motorozás iránti elhivatottságukat, de ezt amit itt leírtak sajnos nagyon nem állja meg a helyét. Végigtoltam a Safety Hungary mindkét szintjét (ami most már 3 lenne) és ott sem így oktatták a helyes fékezést.Bicikli vs. motor. Hegyikerékpároztál már úgy komolyabban valaha is normális kerékpárral? Meglepődnél, mennyire hasonlóan viselkednek... Persze, kerékpárral annyi difi van, hogy többet tudsz korrigálni testsúllyal, mint motoron, nyilvánvaló okokból. És ez megint nem hasraütés, hanem tapasztalat.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81927 üzenetére
Már egy ideje elengedem az ABS témákat, viszont amikor konkrétan nekem van címezve némi rosszindulattal és szalmabáb érvelési hibával, akkor arra azért inkább reagálok... [link]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #81961 üzenetére
Milyen tempón, hány méter számít jónak?
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #81968 üzenetére
Azt azért hozzátenném, hogy pl. a Safety képzésére egyáltalán nem illettek a kritikái, ott semmi felesleges stuntriding nem volt, ellenben nagyon hasznos dolgokat tanítottak motorkezelés terén, és igencsak szorgosan osztogatták a személyre szabott tanácsokat is.
Jegyeztem az értékeket.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Azért ne repüld át a kormányt. Az ellen tudtommal nem véd a sima ABS.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #82114 üzenetére
A robogó egyébként valamiért irritálja az autósokat... Míg robogóval jártam, sokkal több ilyen kellemetlenség ért, mint most nagymotorral. Egyesek meglátják, hogy robogó, és már túrják le az útról, üveghangon, ha máshogy nem megy.... Volt autós, aki majdnem felborított, úgy ment el mellettem vagy 70-el, amikor tök normális tempóban mentem, hogy utána 100méter múlva utolérjük a (messziről látható) sort és menjünk végig 40-el több km-t....
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #82154 üzenetére
Most volt pár nap, amikor mindenki kedves és előzékeny volt... Majd lesznek napok, amikor belefutsz/belefutok pár kedvésbé kedves/figyelmes autósba... A statisztika azért sokkal stabilabb többezer km átlagával, mint félezerével.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #82201 üzenetére
Jajj.... Ha csak elrepedt, műanyagos lehet tudja javítani.
(#82202) canniball: Arra gondolok, ami kilóg. Aminek sok lóg ki, azt nyomhatja a sisak szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #82221 üzenetére
"Én úgy érzem, hogy simán megérte és egyébként nem élném meg a másodikat, ha egyből nagyot vettem volna "
Ebben miért vagy olyan biztos? Nem tűnsz olyan sügérnek, hogy addig húzd neki, míg meg nem fog meg egy fa... Ha meg mégis, a kis kawával is utol fog érni a baj....(#82223) Kolondrum: Azért ez a dob pofásabb is sokkal.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #82261 üzenetére
Az, hogy erősebb gépen bénázol, az nem egyenlő azzal, hogy kinyírod magad. Nem úgy kell elképzelni a sok pacit, hogy egy rossz mozdulat és meghalsz, ott is szép fokozatosan alakul ki a baj, ha valaki nem figyel. Pl. nekem a legveszélyesebb szitu egy elmért távolság volt, kb. 140-es tempóban, közepes kanyar jó messze, ránéztem az órára, mennyivel megyek, és kicsit komótosabban sikerült ezt tettem, mint gondoltam, és mire felpillantottam, már előttem volt a kanyar, lényegesen nagyobb tempónál, mint amit egészségesnek gondoltam volna... Volt kb. 1-2 másodpercem átgondolni, hogyan úszhatom meg, hogy átrepüljem a szalagkorlátot TK-ra vágva a motort és sanszosan magam is.... Ugyanezt simán meg tudod tenni a 300-as Ninjával.
A váltáshoz kis help: [link]. Ha nem tudod pontosan, mit kéne csinálni simán KO-ra vághatod a váltód ezzel. Én amúgy inkább váltogatok kuplunggal, gáz nélkül, simán, könnyedén működik, ha jó érzéssel csinálod.
Visszadobálhatod egyből is egyesig, de jobban szereti, ha akár csak egy pillanatra ráengeded a motorféket, a lassuláshoz is jól jön.
Persze, hogy rövidek az áttételek, hiszen anélkül elég gyengus lenne. Hagyd forogni. Lámpától lámpáig, ha tudod, hogy meg kell állni, nem lépkedsz fel 4-ig, hanem kihúzatod 1-2-ben, és aztán kuplunggal elgurulsz a lámpáig jó tempóval. Máris spóroltál két váltást.
No igen, az előzések pont. Az SV650-vel is pont így vagyok. A 180 lóerős GSXR1000 már pont tetszett kettesben ahogy kilőtt 100 körül.
(#82264) CyberPunk666: Nézd meg (esetleg számold ki) milyen áttételű váltó van alatta. Sok motor ott van elszúrva. Az SV blokkja ilyen téren viszont piszok jó. Előzni lehet vele, városban jó, hogy keskeny, nem kell sokat váltogatni... De azért nem olyan a 70 ló, mint 100-120 az erősebb közép vasakon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs