-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz LustaDick123 #84007 üzenetére
Ha ismered a pályát, az óriási előny, persze, hazai pálya.
Amúgy igen, sokszor a kanyarsebesség hiányzik inkább, amit a rutintalan pilóta a "technikás" egyenesben próbál ledolgozni.Amiről meséltem, ott egyáltalán nem a kanyarsebességemmel volt a baj, az nagyjából szint volt, viszont utána ők még úgy is elnyúltak, hogy pakolgattam a fokozatokat és forgattam is rendesen....
(#84008) zgospel: Na, én meg robogóra nem ülnék már.
(#84010) persuader: 1700-at mentem derékból rendesen tartva magam, kétszer. Igen, nem sportmotoros, hanem emelt csutkakormánnyal. Persze, nyilván váltogatva volt a testtartás, de tartanod kell magad derékból különben lefejeled a kormányt.
Azért az nagyon nem mindegy, kinek mennyire kell előrehajolni. Nekem ez 27 fok. Az nekem nagyjából jó, egy-két fokkal csinálnám csak kisebbre, ha rajtam múlna. -
-
HSM
félisten
válasz zgospel #84833 üzenetére
Szerintem ennek semmi köze a felvonulásokhoz...
A bejelentésről meg annyit, attól, hogy be van jelentve még ugyanúgy útban lesznek azoknak, akiknek mégis arra kellene menniük. A sportkipufogós gázrángatás hangjától se biztos, hogy mindenkiben rokonszenv fog ébredni a motorosok iránt, amit néhányan ilyenkor előszeretettel művelnek....
-
HSM
félisten
válasz demars #84906 üzenetére
Az 5100-as MA2 volt, eredeti, dobozos. Mit lehetett volna ebből jobbat venni? A 7100-am is MA2-es, ugyanabból a forrásból és nálam az elégedettségi mutató annál 10/10. Az 5100-ra 5 pontot sem adtam volna ugyanazon a skálán az alapján, amit nálam teljesített egy csereperiódus alatt. Nem hinném, hogy én rontottam volna el bármit is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #84941 üzenetére
Az ezres GSXR-ből az újabb rövidebb löketűn is 14 000-től piros. Plusz ha azt 14 000-ig forgatod akkor nem ~100LE, hanem 180, következésképpen a piros vonal közelébe se kell forgatni, hogy tartsa a nagy Vara tempóját, tehát kapásból oda jutunk el, hogy simán nem kell azt sem még 9000-ig sem elforgatni a Varás túratempóhoz....
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #84945 üzenetére
Szerintem nem fair összehasonlítás. Azonos menetdinamikával használva van értelme arról beszélni, melyik mennyire tartós. Persze, hogy hamarabb tönkremegy, ha kihasználod teljesen, hiszen ott azonos lökettérfogatból 180 lóerőt préseltek ki, ott azért olyankor fellépnek komoly erők. Viszont a Varának nem is opció az a tempó, így azzal pontosan 0km-t tudsz azzal a tempóval megtenni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #84948 üzenetére
A 100 lóerő és 240KG-os száraz tömeg (250 felett menetkészen) nem éppen GSXR1000 kategória, azt hiszem ebben nyugodtam megegyezhetünk.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #84960 üzenetére
Lényeg: [link]
A legfontosabb, friss tapasztalat, hogy mikor 6000km után a 7100-at leengedtem a motorból, semmi különbséget nem érzékeltem a friss 7100-al. Ugyanolyan szépen működött a váltó, járt a motor. Nyoma nem volt a drámai javulásnak, mint amikor az 5100 után került be a 7100, illetve nyoma nem volt a folyamatos romlás érzetének, ami az 5100-at végig kísérte, hogy 2000km után se volt már az igazi, de 4000km után már alig vártam, hogy eljöjjön a csere ideje, 5000-nél el is köszöntem tőle...
3 féle olaj volt eddig a gépben, amit írtam, valami Castrol az első 1000km-re, az okés volt, utána ment bele az 5100, ami az elején még elment, de egyre rosszabb lett, és azóta 7100-at használok, mert arra már mondhatom, hogy bevált, és teljesíti az elvárásaim, jól működik hidegben, melegben, és 6000km-es cserekor is. Eddig 18 000km van a gépben, nulla motorikus gonddal, ugyanolyan szépen megy és pöccre indul, mint újkorában. Nem várok csodát egy olajtól, csak kb. ezt. Járjon vele szépen, és teljesítsen azon a 6000km-en, amíg benne van.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #85004 üzenetére
Nálam is sokszor kap a tükör, szerencsére masszív, csak újra be kell állítanom.
(#85006) StoneBridge: Elég elkeserítő statisztika...
MT09 hogy tetszett?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #85009 üzenetére
Köszi!
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #85226 üzenetére
Nekem a gyári sima Denso után (amit előírásnak megfelelően 12K km-nél cseréltem) az NGK Iridium határozottan jót tett a motornak. Érzésre közvetlenebb lett a gázreakci. Erősebb szvsz nem lett de határozottan lelkesebben indult meg, mint korábban. Sajnos azt nem tudom megmondani, új sima gyertyákhoz képest milyen volt vagy milyen lett volna.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #85235 üzenetére
Persze, a mérés az igazi, én is amondó vagyok. Viszont sokmindent nem lehet vagy nem praktikus az átlag földi halandónak mérni. Olyankor pedig marad az érzés. Ahhoz azért az ember hozzászokik, hogyan reagál a motorja különböző dolgokra, és amikor ez egy alkatrész cseréjekor hirtelen határozottan megváltozik, azt elég jól érzékeli. Én erről a fajta "érzésről" beszéltem. Ugyanilyen érzés volt a "kaparós" váltó hideg motorral az 5100-as olajnál, és milyen érdekes, a 7100-asnál kb. nem is találkoztam vele egyszer sem. Pedig azt sem mértem egyszer sem, csak "éreztem", érzékeltem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #85237 üzenetére
Ez teljesen igaz.
Értem is, mit mondasz, ugyanakkor pontosan ugyanazzal a hozzáállással álltam hozzá anno az 5100-as olajhoz, mint utána a 7100-hoz, és mégis az egyikkel érzésre elégedetlen voltam, a másikkal nem.
A gyertyacserétől is inkább fogyasztáscsökkenést vártam volna, a papíron hatékonyabb égés révén, ehhez képest jelentékeny fogyasztáscsökkenést nem regisztráltam, viszont jól rácsodálkoztam, milyen jótékonyan változott a gázreakcióra. Pedig semmi más nem változott, gyertya, olaj és olajszűrő csere fért most csak bele 12K-nál, sajna hirtelen mennem kellett és ezek fértek bele otthoni keretek között szombaton.Lehet, nem is az érzés a legszerencsésebb szó erre. Mert pl. a falvakarós váltókar is egy érzet, és azt pl. minden különösebb erőlködés nélkül el tudja dönteni az ember, jelentkezik-e avagy sem. Mondjuk a gázreakció már izgalmasabb téma, de ott is hozzászoksz, hogyan reagál, és érzékeled, ha az változik a megszokotthoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #85239 üzenetére
Látod, pedig a topik véleménye alapján már tavaly meg kellett volna halnom már csak a gumi miatt is, pedig ABS-em sincs, ami szintén komoly életveszély. Ehhez képest napi szinten használom, és még élek.
(#85240) BoB: Sajnos eléggé egyértelmű, mérhető jelei voltak, hogy a kereszteződésben lassult csak nullára a sebességem, jó két-három méterrel a tervezett helyszín (a lámpánál a vonal) mögött.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #85242 üzenetére
És nem csak én vettem észre, hanem egy kedves utasom is, aki akkoriban párszor velem tartott.
Amúgy picit ferdítve tálaltad, nem a spurival kompenzálom, hanem leginkább elkerülöm azokat a kutakat, ahol rosszak a tapasztalatok. A spuri-ról csak azt írtam, leginkább a gyengébb kutas benzinen érezni belőle bármit is. (Mert sajnos nem mindig adott lehetőség elkerülni a gyengébb kutakat.) -
HSM
félisten
válasz Lipton #85254 üzenetére
Nem, hanem a bevált kutas benzin+spuri helyett amikor kénytelen voltam ott tankolni, ahol véleményem szerint nem olyan a benzin, mint a legtöbb helyen, ahol szeretek tankolni, és idő hiányában spuri se ment akkor bele.
A gyertyából semmi nem lett volna szerintem utasnak észrevehető, ugyanolyan szépen járt a régivel és az újjal, csak a gázreakció lett érzésem szerint kicsit élesebb, határozottabb, ami abszolút kedvemre való kis pozitív változás volt. -
HSM
félisten
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #85324 üzenetére
A kuplunggal mondjuk nekem az 5100-al sem volt gond, nem csúszott. Se a 7100-al. Ott lehet az MA/MA2 dolog is játszhat, bár nem vagyok olaj-guru, csak olvastam. Nekem MA2 verziók voltak, és második generációs SV.
Amúgy igen. Ha bevált és ráadásul nem is drága az Eneos, miért ne. Vagy 7100.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #85428 üzenetére
Nekem úgy tűnik, félreértés van ezen termékek rendeltetését illetően. Nyilván nem egy hitelesített nyomásmérő műszer lesz oda nyomorítva, hanem egy olyan eszköz, ami jelez, hogy baj van, még mielőtt szikrázó felnivel eldobnád a gépet....
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #85436 üzenetére
Pont arra próbáltam célozni, hogy jobb, ha előbb tudod, mint ahogy megéreznéd. A pontosságnak itt elég, ha nagyjából megmondja hány BAR van benne, nem kell ehhez két tizedes pontosság.
Nekem pl. volt egy igen kellemetlen élményem a nagy robogómmal, elindultam a lámpától, az egyenesben nem érződött semmi, és amikor durván 50-el fordultam volna rá a kanyarra, akkor éreztem, hogy mindent csinál a hátulja csak azt nem amit kéne.... Szerencsére félre tudtam vele állni, de nem szívesen ismételném meg dupla ekkora tempónál nagymotoron.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz imibogyo #85443 üzenetére
Pontosan. És amikor felmelegszik a gumi, és mondjuk a hideg 2,5 helyett elkezd mondjuk 2,8-at mutatni, akkor is a lényeg, hogy látod, hogy van nyomás, és nincs baj. Ha meg hirtelen 2BAR-t, meg 1,5-et mutat, tök mindegy, mennyi is az pontosan, látod, hogy valami nem oké, és meg tudsz állni biztonságosan felmérni a helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz gyáliSanyi #85525 üzenetére
A videó mutatja: [link].
Nem tudom, "hivatalosan" milyennek minősül, de ma is kapni új, drága sisakokat utcára vele, szval gyanítom hivatalosan is oké. Egyértelműen jobb megoldásként tartják számon, mint a hagyományos gyors-csatot. Dupla-D gyűrűnek hívják egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egyébként a vicc az, hogy "hivatalosan" a kézikönyv szerint nem is rakhatsz az ABS mellé a gyáritól eltérő gumit, mert a gyárira van kalibrálva a rendszer. Legalábbis, amit olvastam kézikönyvet ABS-es motorról abban így volt, jót mosolyogtam rajta, hogy ez mennyire "életszerű".
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #85598 üzenetére
Hibrid...
-
HSM
félisten
válasz vendingo #85681 üzenetére
"nem riad meg ha elfogy az út"
Ez azért elég sok mindent takarhat. Túraendúrókkal sajna nem vagyok annyira képben, de ha nem komolyabb terepképesség a cél, akkor én első nekifutásra egy DL650-re gondolnék. 1,2M körül abból kis szerencsével 2010 körüli is kifogható.
Amúgy a TDM is teljesen jó gép, és ahogy nézem, abból is esélyes egy jóval fiatalabb példány ebben az árban. -
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #85743 üzenetére
Régen meg tervezett élettartam volt. Aztán egy idő után rájöttek, hogy már az akkor modern technikával annyira tartósat tudnának csinálni, amiben már nincs üzlet. Akkor jött a "tervezett avultatás".
A spórolás sem újkeletű dolog sajnos.Nekem pl. többet érne az ismert előélet és a fiatal kor, mint az, hogy bevált és legendás, de öreg és ismeretlen az előéletű.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz vendingo #85748 üzenetére
Nem is az a baj, hogy rétegmotor, hanem hogy most nagyon keresett ez a kategória, így aki mégis eladja, elkérhet érte akár arcpirító árat is, és így is lesz, aki megveszi, mert alig van kínálat....
Én a helyedben inkább a kínálathoz alkalmazkodnék. Miből lehet egy céljaidnak megfelelő dolgot kihozni olcsón? Mindig a magasságoddal jössz, de én is pont akkora vagyok, és persze, kiesik pár kisebb motor, de a többség megoldható. Én most egy K8-as SV650S-et hajtok, és szerintem nagyon jó cucc túrázni, egyedül a lábamat kell a kelleténél kicsit jobban összehajtogatnom. Amúgy sokan raknak rá túrakormányt is, az ülésbe is lehet rakatni extra szivacsot, szval minden megoldható. Sajnos a dobozolhatósága nem a legideálisabb, de aki nagyon akarta, azt is megoldotta. Terepezni gagyi, de földúton, akár elég vacakon is el lehet vele döcögni még a gyári gagyi fullpuha rugóval is, a gyári 150 vagy 155mm-es hasmagasság azért nem olyan rossz. Ehhez képest ebből a típusból választék is szokott lenni, normális áron, és nagyon szuper megbízható kis utazómotor. De biztos vagyok benne, hogy számtalan más, megfelelő típust lehetne találni a sport/sporttúra szegmensből is, ha mint kompromisszum, a gyengébb terepképesség belefér....
-
HSM
félisten
válasz vendingo #85752 üzenetére
Nekem semmi bajom nem volt vele, hosszabb túrán sem (1700km/nap volt vele pályán a max), 2 méterrel.
Ezzel egyet értek, kátyús utak a halála, nem véletlen érik nálam a teleszkóp+rugóstag fejlesztés.
Nyilván nem túraendúró, pláne nem GS BMW, de nyilván azok nem véletlen kerülnek többször ennyibe. Mondjuk ilyen kategóriából szvsz a DL1000XT is nagyon jó, nekem az az egyik kedvencem. nyilván, más árkategória. -
-
HSM
félisten
válasz Moleman #85978 üzenetére
Csak korántsem biztos, hogy mindet ugyanúgy butítja.... No, meg hogy állapítod meg, melyiknél a kódolás és melyiknél más miatt lett olyan? Ha látsz egy ugyanolyan maszatot, nem mindegy, miből lett....
De tényleg szörnyen nézett ki, kb maszatok voltak az út széli fák, amikor az eredetin szép élesek...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- PlayStation 5
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gurulunk, WAZE?!
- Jövedelem
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- általános iskolai rendszergazda
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen