-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz mokus1 #118240 üzenetére
Azt hiszem ideje lenne tisztázni hogy pontosan melyik típusról beszélsz: FZS600 vagy FZ6? Most meg linkeltél egy FZS1000-et. Nem tudom követni
A Kawa 174 kg-ja száraz tömeg, amiben nincsenek benne a folyadékok, a teli tank és az akksi. Menetkészen egészen biztos 200 fölött van az is.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Nem motoros videó, de azért az megdöbbentő hogy ekkora oltári nagy kretének vezetnek az utakon. Az ilyen kretének manővereit kell kivédenünk rendszeresen. [link]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Pfiucska #118444 üzenetére
Igaz, motorral nem kell fizetni. Viszont az autók között kevésbé illik, mert ha mondjuk fel vannak festve a helyek akkor elfoglalsz egy egész autónyit és lehet hogy kicseszel valakivel, mert állhattál volna a járdára is. De mondjuk a 13. kerületben vannak olyan szűk járdák hogy szerintem alapból nincsenek másfél méter szélesek sem, nemhogy még ráparkolva, úgyhogy szituációtól is függ hogy éppen hogy adja ki. A járdán jobb eséllyel nem fogják rányitni az ajtót, vagy ki-beparkoláskor felborítani.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #118446 üzenetére
Fogalmam sincs. A közteresekkel az a tapasztalatom, hogy a jól bevált, becsapdázható, vagy a lakosok által rendszeresen bepanaszolt helyekre szeretnek kijárni, mert ott mindig van kapás. Ahol tudják hogy bármelyik hétköznap odamennek és találnak elég büntetendő tételt.
Legalja szervezet a közterületfelügyelet, mert nem a megelőzés a dolguk, hanem a pénzbeszedés.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #118495 üzenetére
Motoroknál mondjuk az automataváltó engem inkább taszít, de ez elsősorban amiatt van ahogy én használom (vagy inkább használnám ) a motorom. De másmilyen felhasználásra simán el tudom képzelni.
Viszont egy gyorsváltó, pláne ha még blipper is van (lefelé) az nálam maga a mennyország.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jacis #118536 üzenetére
Megengeded azért hogy még írjunk ide, mesterem? Vagy már csak az "úgysem tudja kihasználni a gumit" szintű üres közhelyek puffogtatása üti meg a nívódat?
Minden harmadik hozzászólásod kb arról szól, hogy mennyire unod olvasni az adott témát. Ilyenkor nyomj egy CTRL+W-t, az segít.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Viiktor1989 #118551 üzenetére
Mi a cél? Nyugiban végigmenni vagy sportosan akarod?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Viiktor1989 #118556 üzenetére
Na ezt azért volt érdemes tisztázni, mert így kvázi
hülyeségfelesleges számodra amit előttem írtakEgyrészt szerintem sem az utcán kéne ezt betanulni meg gyakorolni, a legtöbbet a cél érdekében több Kakucsringes és/vagy Euroringes képzés, majd ottani gyakorlás jelentené.
Másrészt a Mátrában ha szar technikával is mész, többet számít a helyismeret, meg a bevállalósság. De leginkább a helyismeret. Akik körbemotoroztak azoknak nagy része nem először és nem is másodszor járt ott gyanítom. Mi is ha kimegyünk akkor azt az egy szakaszt toljuk egész nap fel-le, és még mindig nem tudom fejből az összes kanyart
A helyismeret hiányát lehet pótolni bátorsággal, csak egy idő után nincs értelme, és az az idő hamar eljön.A technika egyébként az lenne, hogy ülj ki fél seggel (a seggvájatod az ülés peremén legyen), és vidd a felsőtestedet a kanyarba befelé és lefelé amennyire csak tudod. Ezáltal megy a kanyarív felé a súlypont, és minél bentebb van a súlypont annál nagyobb lesz a kanyarsebesség azonos dőlésszög mellett ahhoz képest mintha meg se mozdulnál a motoron. Tehát alap esetben biztonságosabb, mert nem kell akkorát döntened, és több tartalék marad a gumidban.
Az ellenkormányzásra nem kell rájátszani külön, mert ha a kiülést és a felső test mozgását jól csinálod az ellenkormányzás ösztönösen megy majd a kellő mennyiségben, és önmagában nem az ellenkormányzás a kulcsa a jó kanyartechnikának, sőt, sokadlagos. Legalábbis a Mátrában biztosan.Viszont ezzel az lesz a baj, hogy minél inkább kiülsz és viszed befelé a fejedet az ívbelső felé, annál kevésbé fogod belátni az amúgysem belátható kanyart. Szóval a helyismeret megint kelleni fog, plusz ha lesz előtted valami bibi, akkor később fogod tudni lereagálni.
TLDR: helyismeret, felső test befelé (és lefelé) mozdítása, fél seggel kiülés, pálya képzések és pálya gyakorlások.
Szerintem.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #118593 üzenetére
Nekem a Kakuccsal az a bajom, hogy egyhangú. Nem nagyon vannak féktávok és szinte egyformák a kanyarok. Ja meg hogy a 8 éves gyerekek úgy mennek el a hónom alatt, hogy össze-vissza szarom magam minden alkalommal
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #118603 üzenetére
Áh, azok a Chrobák meg egyéb iskolák növendékei, nekik nem a térdük meg a könyökük van lent kanyarban, hanem a sisakjuk, esélytelen megfogni őket
Arra gondoltam hogy a sikán kivételével kvázi egyformák a kanyarok, sebességben is meg ívben is, nincsenek komolyabb fékezési pontok, sem kigyorsítások. Melósnak melós azt nem tagadom, kell hozzá a kondi. De pl az Euroring kanyarjai változatosabbak. Kecskemét is változatosabb, de az szűk és ott 50-es robogóval jobb időket lehet menni mint a 200 kilós nagymotorral
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #118644 üzenetére
Mondjuk az a vicces, hogy a Budaörsi úton például nappal magasabb a zajszint minden áldott nap, mint a mérési pontokon a ring közelében egy átlag nyílt napon. 80 dB vs 50 dB.
Azok a lakók akik panaszkodnak akkor nem panaszkodtak amikor az ezredforduló környékén kurva olcsón vettek telket Szilason. A pálya már akkor is ott volt. Meg akkor sem amikor 300 euróért adnak ki F1 alatt egy szobát, meg 5 lakókocsi parkol a kertben.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz etnies #118795 üzenetére
Ezekkel a Beverlykkel lehet valami. Párizsban mondjuk komolyabbat ment vele a helyi Kvártáráró
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
[link] minden napra jut már egy menekülő robogós?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #118951 üzenetére
Tök jó, viszont nem hazudtolta meg magát a Kawasaki, mert a méretéhez képest jó nehéz lett
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #118953 üzenetére
Annyi az oka hogy Kawasaki
Z1000, Z900, Z650, amik hirtelen eszembe jutnak durván 20-30 kilóval simán nehezebbek a kategóriaátlagoknál.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #119062 üzenetére
Értem amit mondasz, de felhasználói oldalról egy fiatal és keveset futott motortól azt várja az ember, hogy nem lesz vele gond, pláne ha csak márkaszervizbe hordja, ahol minden gyári dokumentáció, tudás és képzés rendelkezésre áll. Ha meg mégis valami gond van, akkor a márkaszerviz meg kéne tudja javítani az elvárt minőségben. Pláne 15 ezer / óráért, ami a márka színvonalához képest elég drága. Ennyiért már magasabb szolgáltatási minőséget várhat el bárki, joggal.
Lehet hogy a szerviz a hülye, de mivel ők a márkaszerviz, ezért ők a KTM képviselői, és ha nem tudják megoldani akkor valamilyen szinten érthető hogy az jön le végül, hogy a KTM szar.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119072 üzenetére
Hát én inkább be se másolom hogy miket szoktam kapni
Ez a két véglet a leggyakoribb amit megkapok dióhéjban:
- lassú vagy, balfasz vagy, technikás egyenesek, motorozz gyorsabban
- hova az anyádba száguldozol, donor vagy, köcsög motoros, miattad utálnak minkethttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jacis #119091 üzenetére
A szécsényi ezek szerint nem véletlen hogy a legolcsóbb találat még ilyen kevés km mellett is. Egyébként elképzelhető hogy jó vétel lenne, és hogy tényleg csak az olajcsere miatt világít. Valszeg sufniztak rajta egy olajcserét maguknak és ők nem tudják a computerbe beírni. El kéne vinni vásárlás előtt egy BMW szervizbe és ha szerintük rendben van akkor jó vétel.
A Full Gasosokat még én is néztem bő 2 évvel ezelőtt, és már akkor sem számítottak friss hirdetésnek. Az áruk forintra ugyanennyi volt. Nem értem mi ebben nekik az üzlet, hogy éveken át rohasztanak drága motorokat.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #119096 üzenetére
Ha nagyon jóhiszeműen állok hozzá akkor azt, hogy az eladó is lehet bizalmatlan ilyenkor. Például magamból kiindulva én is valószínűleg meggondolnék egy ilyen akciót, mert nem tudom hogy kik meg hányan jönnek majd oda és mi a valódi szándékuk.
Viszont részemről az is igaz, hogy én már a hirdetésben leírtam volna mindent, sőt, meg sem hirdettem volna javítás előtt.Furcsa az biztos.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #119109 üzenetére
Ebben az lehet a trükk így szemre, hogy angliai, körülötte tanulórendszámos motorok vannak, lehet ez is az volt. A 2200 km inkább mérföldben lehet annyi. Elképzelhető hogy összetörték. Ha csak esztétikai sérülések történtek főelemeken, tehát műszakilag nincs is baja, akkor is simán GTK-ra lehet venni egy ilyen motort. Ha mondjuk karcos lesz a váz, vagy a hengerfej, azoknak a szakszerű javítása a csere, ami általában már ki is meríti a keretet. Lehet hogy kint felvették érte a pénzt, eladták "roncsként", itthon meg valami ügyeskedő rátette a kezét és olcsón helyrepofozta. Ettől még lehet jó.
De mindezt 2 nem túl jó fényképből találgatom csak Hiszen szokás szerint se képek, se pontos leírás.
Meg kéne nézni élőben alaposan. De általában akik nem írnak semmi szöveget, vagy a "több info telefonon" típusú időmilliomosok arra próbálnak rámenni, hogy majd dumával rámelegítik valakire.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz sajtee #119119 üzenetére
Van. Pláne hogy olyan helyre viszed ahol még nem voltál és nem is ismersz senkit. Ha van ismeretség (pl egy szervizen keresztül) akkor pár ezer Ft eltekintési illetékért cserébe egy péntek délutánon átmegy bármi. Ez az NKH csodája A pár héttel ezelőtti Mozaik utcai balhé óta nem tudom hogy változtak-e.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jacis #119141 üzenetére
Te S1000R-t nézel, ő meg S1000RR-ről beszél. Egy R betű az eltérés. ami nem mindegy
Az R-eknél jóval kevesebb problémáról lehet olvasni mint az RR-eknél, de az R-nek is a 2014-15 körüli szériában, ha amcsi vagy angol fórumokat olvasol alaposan, akkor találni jópár főtengelyhibát.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Rant:
Mekkora barbárnak kell lenni egy ilyen művelethez? Esztétikai érzék a béka segge alatt, de komolyan. És úristen mennyi ilyen van még a Triumph csoportokban...Szóval fogja a Street Triple 765 gyári fejidomát, fúr bele 4 lyukat a paraszt, és rácsavarozza a 675-ös (a korábbi széria) Puig utángyártott förmedvény plexijét, mert zavarja őt a menetszél. Egy nakedbikeon
Én nem hiszem el, hogy ez nem bántja a szemét, pláne úgy, hogy a gyári plexi teljesen belesimul a dizájnba és olyan mintha a fejidom része lenne. Majd büszkén ki is posztolja.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #119223 üzenetére
Milyen típusok voltak amiből leengedted az olajat? Gyári gyorsváltó volt, vagy utólagos? Az se mindegy hogy a gyár milyet használ, és az hogy van kalibrálva.
Sok motorba ilyen rugós kapcsolót használnak (nem tudom mi a szakszó) a váltás érzékeléséhez, ami pontatlan, viszont rugó nélkül egy nyúlásérzékelővel szerelt változat sokkal megbízhatóbb és pontosabb is lesz.
A KTM Duke 790 bemutatásakor azt is elmondták, hogy átalakították a váltót a gyorsváltóhoz, hogy tartósabb legyen. Hogy pontosan mit, azt nem írják sehol
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hugi0 #119229 üzenetére
Ez a mi felesleges meg mi nem egy elég meddő vita. 90 lóerő is felesleges ennyi erővel meg még lehetne sorolni hogy mi minden felesleg van motorokon.
Egyszer kipróbálsz egy jó gyorsváltót, utána soha többé nem akarsz anélkül motorozni Nem sznobság, hanem bazi jó móka. Főleg ha még lefelé blippel.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jacis #119250 üzenetére
Gratula hozzá, látom a faceliftes lett végül Nagyon fasza motor, mentem pont ilyen színű 2017-essel.
(#119255) runner 125 amiket írtál azok közül szerintem egyedül a Tuono a valós alternatívája ennek.
Az MT-10 valamivel kevesebbet tud, sokkal relaxáltabban ülsz rajta, nem ennyire kifinomult, és 10 literes fogyasztás alatt nem lehet vele eljárni (hatótáv miatt írom). A Z1000 nehéz és szintén kevesebbet tud. A Tuono tudja ezt a finom műszerszerű működést és felszereltségben is ott van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119393 üzenetére
Igen, de ennek az a szimpla oka van, hogy nem tudunk egykerózni
Az említett videóhoz kapcsolódóan:
Én osztom yoda véleményét, nekem sem tűnik az az előzés meg a kanyar semmi extrának. Viszont az ember valóban nem tűnik valami pronak, elég darabosan kezeli a motort, és az az egykerék is szarul nézett ki. Ha nem kapta volna fel, akkor valószínűleg hírértéke sem nagyon lett volna és most nem beszélnénk erről.A balesethez kapcsolódóan:
Én kb amióta elkezdtem közlekedni utálok bármilyen kereszteződésben előzni. Még akkor sem ha egyébként szabályos. Itt Bp-n már többször megtörtént, hogy előztem védett útvonalon, a kisutcából jobbra kikanyarodók pedig rendszerint nem néznek el jobbra, csak balra, és ha balról nem jön semmi akkor már tolják is. Mindig csak az én reflexeimen és tudásomon múlott hogy ezeket megúsztam. Anyám, feleségem, meg még ismerek olyan átlag sofőröket akik biztosan telibeverik a kikanyarodót.
Motorral is próbálom ehhez tartani, ha látok valakit a kereszteződéshez begurulni vagy várakozni, akkor már nem kezdek bele az előzésbe, várok amíg áthaladtunk és utána előzök.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #119437 üzenetére
A bélés kimosható, a többi része fertőtleníthető, nem is ezzel van a baj leginkább, hanem hogy szemre nem biztos hogy megállapítható hogy estek-e már benne. Meg legtöbbször ilyen tizenéves sisakokat árulnak, fene tudja mennyit és hogyan használták, mennyire degradálódtak az anyagok.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #119442 üzenetére
Magamból indulok ki: én az enyémben bukfenceztem egy nagyot, de az esés nyomait mégsem találom rajta. Ellenben az ajtón kimenetelkor párszor lehúztam az élét a hátsó "spoilernek" az ajtófélfán, és azok a nyomok szépen látszanak rajta, pedig ott csak a fényezés sérült.
Ja meg egyszer seggre estem a lépcsőházban elég csúnyán, és a sisak az alkaromon lógva tompította az egészet. Fene tudja hogy ott is mekkorát kapott, a csattanás viszont elég nagy volt. Szemmel látható nyoma ennek sincs.szerk: vagy vak vagyok
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz FIREBLADE78 #119453 üzenetére
Típus, méret, képek, évjárat, ár?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119457 üzenetére
Valszeg ez az első videód amit végignéztem
Ez alapján szerintem itt most óriási a kettős mérce. Dodor kvázi ugyanezt csinálja, ugyanitt. Az egyetlen különbség kb az, hogy ott nem mozdulatlanul ülnek az emberek a motoron, mint itt, hanem arra vannak tanítva hogy mozogjanak, és hogy miért.
Dodorra mindig azt mondod hogy életveszély és faszság az utcai kanyarképzés (pontosan nem fogom idézni, de nagyjából ez a lényege mindig amit írsz ezzel kapcsolatban). Erre a Drivexesre meg azt mondod hogy kurva jó, csak azért mert Mackó tartja. De persze ez nem száguldozás és full biztonságos.Egyébként ezzel a KTM-mel simán kimehetnél Euroringre, csak egy sima pályanapra, képzés nélkül is. Az ottani képzések kicsit megdrágultak idénre. Na nem mintha a Pegasoval elzavart volna bárki is, de a mostani motorod sokkal potensebb.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119459 üzenetére
Hát ez még nekem mindig ugyanúgy kettős mérce, elég erősen
Elfogadom hogy neked Dodor az kb a nemezised, Mackó pedig maga az isten, és ettől nehéz eltekinteni. Nekem egy fokkal könnyebb, mert egyikük képzésén sem akarok részt venni, és elég távol vagyok bármelyikük stílusától. Sőt, Mackó az maga a két lábon járó támogatói tartalom, de ezt már egyszer kibeszéltük.
Mi a limit a "versenyzős" tempóhoz? Mikortól mondod azt hogy odáig még oké, onnantól meg már nem?
Meg érted, attól hogy mondjuk egyik ember 70-80-nal tud elfordulni ott ahol egy másik 90-100-zal, az lehet hogy előbbinek versenyzős tempónak tűnik, de közben lehet hogy a gyorsabbnak az csak egy casual tempó és nem is erőlködik rajta.
Saját példát tudok mondani erre is: a Mátrában még tavasszal az egyik topiklakóval motoroztam (nem nagyon ír ide mostanában, de nem akarom említeni név szerint, majd jelentkezik ha úgy érzi). Ő negyedik-ötödik fokozatban gurulgatott olyan sebességgel, amihez nekem már a komfort zónámon túl kellett volna vállalnom magam.
És ez kívülről is teljesen jól látszik: látszott rajta hogy full lazán félgázon gurulgat, és a kanyartempója még így is jelentősen jobb volt, miközben én meg próbáltam gyorsan menni. Szóval neki az bőven-bőven komfortzónán belül volt még, én meg már a sajátom széle fele voltam. Igaz mentem már ott tavaly sokkal jobban, amikor még jobb formában voltam Én utcán nem is szeretek és nem is szoktam feszegetni a határaimat.
Nagyjából ilyen szitukra mondta Chrobák Jani nekünk többször is, hogy pályán aki kívülről úgy tűnik hogy húdegyorsan megy, tépi határon mint állat, és jó a körideje, az egy dolog. Viszont aki kívülről semmi extra látványban, közben meg a körideje ugyanolyan jó, na az az igazán gyors. (Nem tudom már szó szerint idézni, rég volt de szerintem érthető).
(#119460) Somatom nem is kevesen. FB hirdetésekből is egyre több jön velem szembe, aki utcai kanyarképzést tart. És az a durva, hogy mindegyiken vannak rendszeresen, többen is. Ennyi erővel én is oktathatnék
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119466 üzenetére
Senki nem mondta hogy kérjél bocsánatot, és senki nincs felháborodva sem semmin.
Megnéztem ezt a videót is: a jól belátható kanyarban ahol száz méterekre ellátva sem jön senki, bemegy a felezőre, picit át is lóg, ez az az óriási probléma? Ha a szűkebb és/vagy nem belátható kanyarokban csinálná akkor teljesen érteném, hogy mi a bajod, de amiket itt látok abban az ég világon semmi nincs.
Ha a jól belátható úton 190 fölé húzhatom akkor az miben más mint egy ilyen viszonylag enyhe ívű és hosszan jól belátható kanyarban kicsit belógni?
Ha túramotorral megy valaki tempót a kanyarokban akkor az rendben van, ha sportmotorral akkor meg nem?A versenyzős kérdésre sem válaszoltál igazából semmit. Fattyu videója egy átlagos daily commute Budapesten, nem értem hogy mitől lenne releváns.
Engem egyik sem zavar konkrétan, de két nagyon hasonló esetnél az egyiken ki vagy akadva a másikon meg nem, és ez mi ha nem kettős mérce?
A GoBike magazin alapvetően egy TV műsor. Azok a szponzorációk nem csak a reklámról szólnak, hanem a számlagyártásról is.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #119472 üzenetére
És aki több műfajt is űz egyszerre azok hogyan gondolkoznak?
(#119473) ath
"komolyan elgondolkodtam egyszer csinálok egy hungáriázós videót"
Ha a Kerepesiről befelé haladva, a Stadionoknál ráfordulsz a Hungáriára az MTK stadion irányába, és a Salgótarjáni úti kereszteződésnél még átférsz a lámpán, akkor te vagy a legnagyobb királyhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen