-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #98567 üzenetére
A burkolat alatt van, há' mer' sleeper.
Bájdövéj kapott egy menci matricát is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Geller72 #98582 üzenetére
Én 194 cm vagyok, de az esetek 90%-ában egyedül használom az autót, úgyhogy ez nem gond.
A Sportban van tempomat, 6. fokozat, és a kinézett példány 5 ajtós is.De nem biztos, hogy cserélek, egészen megszerettem ezt a kis Jazz-t is. Habár nem bánnám, ha ~20 lóval erősebb lenne, de az igényeimet tulajdonképpen kiszolgálja.
-
tboldi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #98584 üzenetére
Persze, kipróbálnám, de mint írtam, nem biztos, hogy cserélem. Anyum kolléganője szeretne másfél millióért autót venni, a Honda Jazz az egyik kiszemeltje, és felmerült, hogy eladnám neki az enyémet. Én meg csak nézegetem, hogy ha megtörténne az adásvétel, akkor mit vennék helyette. Többek között felmerült már a 8. generációs Honda Accord Tourer is 2 literes benzinessel.
(#98585) Geller72: Konkrétan ezt nézegettem. Az újat is megvárnám, és ha nem lesz drágább 5,5 milliónál, akkor lehet, hogy az lesz inkább. Az 1.4 turbót már vezettem többször is az S-Cross-ban, imádom azt a motort.
Egyébként láttam már az újat a pozsonyi autószalonon, de sajnos nem lehetett beülni. -
tboldi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #98660 üzenetére
A vezérlés beállításán/összerakásán vagy 4 órát szarakodtunk...
Én a Jazzen állítottam pár napja szelephézagot. Először 2-3 óra volt szétszedni (légszűrőház, szívósor, EGR-szelep, szelepfedél), majd kb. ugyanennyi összerakni, de elbaCtam a hézagot és csattogott az autó. Nekiálltam még egyszer, itt már kevesebb, mint egy óra volt szétszedni és ugyanennyi összerakni, viszont elejtettem egy csavart, aminek a megkeresésével elment további 2 óra.
Viszont most minden fasza.Azért a motorszerelés nem rakétatudomány. Ha valamilyen szinten technikai beállítottságú ember vagy és tudod mi az a 10-es dugókulcs, meg nyomatékkulcs, akkor ha elég időd van bármit meg lehet csinálni. Kell egy szervíz manual az tutti, meg persze szerszámok, az is biztos, anélkül nincs esélyed.
Az autószerelés detto.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tarill #98713 üzenetére
Vélhetően valós 126858 km - fél órával ezelőtt értem haza, azért tudom pontosan.
40k a gyári periódus, és hagyományos csavaros-kontraanyás.
Először azt hittem egy YT videó miatt, hogy túl kicsik a hézagok, de kiderült miután összeraktam, hogy ellenkezőleg. Végül a gyári szerelési útmutatóban szereplő minimum értékre állítottam (sz: 0,15; k: 0,26), és jó lett.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz energy4ever #98962 üzenetére
A2 már 18 éves kortól megszerezhető, az efölötti korlátlan A meg csak 24-től. Illetve 2 évnyi A2 után már 20 évesen is meg lehet szerezni az A-t, de ez számodra már lényegtelen, 2 év múlva így is-úgy is 24 leszel.
Hogy párhuzamosan csinálhatsz-e több kategóriát, azt nem tudom. Viszont ilyen nincs, hogy B után várnod kell még 2 évet.Saját példa: 17 évesen, 2012-ben tettem le a B-t, majd egy évvel később az A2-t, és 2016-ban, nem egész 21 évesen a korlátlan A-t.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
#csakamannfiltermindenből
Erről jut eszembe:
A Jazz-nél egy kicsit bajban voltam a tömítésekkel. Szelepfedél-, EGR-átvezető és szívósortömítésből Victor Reinz-ot vettem, darabonként kb. 5k Ft-ba kerültek. Ezekkel nincs is gond, viszont az EGR-szelep, illetve csonkjának tömítésével volt egy kis szívás. A csonk és a hengerfej közötti tömítést csak az Ajusa gyártja utángyártottban, és csak az Unixnál kapható éppen ~1500-ért, de ott sem volt raktáron, rendelni kellett. A csonk és a szelep közti meg egyáltalán nem létezik utángyártottban, a gyárit kellett cikkszám alapján megrendelnem potom 3600-ért. A többi tömítés viszont kb. feleannyiba került a gyári Hondához képest (nem tudom, ki a beszállító), de minőségben simán vannak legalább olyan jók. -
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #99000 üzenetére
A többségnek szezonális jármű a motor, így nincs sok értelme az egész éves matrinyának.
Na, meg aki kirándulni/tájban gyönyörködni szeret, az eleve nem megy pályára.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz energy4ever #99003 üzenetére
Lehet használni a telefont naviként, sőt, kihangosítóval (sisak alatt) még telefonálhatsz is.
A konzolban nem tudok segíteni.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #99009 üzenetére
Akkor is sokkal kisebb lenne a célcsoport.
szerk.: Persze, jó lenne, ha lenne, de szerintem már annak is örülni kell, hogy legalább a normál 10 napos és az 1 hónapos matrica féláron van csak a motorosoknak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #99012 üzenetére
Ezt beszéld meg velük, én csak ismételni tudom magamat.
-
tboldi
nagyúr
Tarill!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ez az érzés inkább abból adódik, hogy új gyertyák kerültek be a használtak helyett.
A Jazz is kicsit olyan kelletlenül forgott 4000 fölé ezekkel a kb. 50k km-t futott gyertyákkal. Miután kicseréltem mind a 8-at (pontosan ugyanolyan NGK BKR6E-11-ekre), egyből jobban vette a lapot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nyugi, másnak is be szoktam szólni. Mondjuk a "kilométerert" gyakoribb.
Amúgy a Te motorod nem attól nyomatékos, mert V2-es, hanem mert nagyobb a löket, mint a furat mérete. Ezek a 15-20k rpm-ig is elforgó motorok meg épp ellenkezőleg, nagy furat, kicsi löket. Nem sok köze van ennek a hengerek számához és azok elrendezéséhez.
Példa: Honda Jazz (L13A1) vs. Suzuki WagonR+ (M13A)
Henger: sor 4 - sor 4
HŰT: 1339 ccm - 1328 ccm
FxL: 73x80 mm - 78x69,5 mm
Nyom.: 119 Nm @2800 - 116 Nm @4200Ebből látszik, hogy ugyanaz a hengerszám és elrendezés mindkét alanynál, nagyon hasonló a hengerűrtartalom és a csúcsnyomaték is, mégis a Honda kisebb fordulaton adja le azt.
És tudom, hogy sokat példálózom az autómmal, de most ehhez volt a legkönnyebb nyúlni.(#99431) Teasüti: Pláne!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #99479 üzenetére
Ez nem feltétlenül jelent jót.
------------------------------
Visszakanyarodva a 6 hengeres motorokhoz...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #99482 üzenetére
Nekem szerencsére még nem volt semmilyen általam okozott balesetem, csak az az egy ominózus önhibámon kívüli eset. Ott az volt a másik fél "szerencséje", hogy az Astránál volt, ami pont akkor vonult ki Magyarországról, úgyhogy a MABISZ vette át a kárügyet. A hölgyeménynek kizárólag a bíróság által kiszabott büntetést (250k) és a perköltséget (72k) kellett fizetnie - 24 havi részletben.
szerk.: Egy félresikerült tolatásom nekem is volt, de ott a másik fél egy korlát volt.
1-2 héttel azután történt, hogy meglett a Jazz. Reggel, 3-4 óra alvás után mentem a vasútállomásra, agyilag nem voltam toppon, így sikerült a parkolás. Az eredmény egy 5 Ft-os méretű horpadás lett a csomagtérajtón, semmi más (a matricától jobbra, az élen).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs