-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #84006 üzenetére
Volt pár Viszont en fel tudom hozni, hany 10e kmt turaztam sportmotorral
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #84013 üzenetére
Hát nagyjából igen. Karból csuklóból nem lehet. Persze nyilván nem úgy, hogy tartod magad 100 kilométereken át hátból, combból. Autópályán hasalás a tanktáskán, könyök a combon.A hegyi utakon meg ugye sok a kanyar, és ha kicsit élvezetesebb tempóban mész akkor úgysem ülsz a seggeden a motoron, hanem rakosgatod magad ide oda. Nyilván ehhez olyan útvonalat kerestünk mindig, hogy a motorozás legyen élvezetes, nem pedig hogy pl előbb érjük el az úticélt. Azért gigantikus túrákat nem csináltam én se sportmotorral. Ilyen 2600km körüli volt a rekord 3 nap alatt. Egy nap 900km volt a max amit gsxr-el mentem.
Egy átmotorozott pályanap az euroringen sokkal keményebb szerintem
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #84140 üzenetére
"A japan motorok futomuve pontosan a te felhasznaloi mintad miatt allithatatlanok. "
Kollégám jut erről eszembe, akinek megnyomkodtam a motorját amiko megjelent először melóban a Ducati 996-tal. Futómű csutkára betekerve, seprűnyél volt az, nem futómű. Japánoknál a csillapítást tényleg nem lehet így elzárni.
-
yodamastah
őstag
válasz basel00 #84164 üzenetére
SBK futamon voltam brnoban egyszer. Környéken volt egy szállásunk pár 10 km-re a pályától. Azt már nem tudom hogyan foglaltuk le. Nem volt drága. Szerintem simán 2x annyian vannak egy MOTOGP futamon, azaz ajánlom minél előbb foglaljatok szállást. Szerintem neten találsz ezer lehetőséget erre.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #84158 üzenetére
Egyszer voltunk ilyen feliratkozós Suzukis nyílt napon hringen. Lehetett menni ott mindenféle motorral. De csak felvezető mögött gyökkettővel. Sok értelme nem volt.
-
yodamastah
őstag
Barmit is veszel legyen hozzá hosszú távú support. Nekem motty van, és bár jó a cucc a mai napig, már rég megszűnt a cég: ha bármi kell hozzá, megszívtam Még a hozzá való szotfverekre is kincsként kell vigyázni mert letölteni se lehet már sehonnan
Egyébként a mottynak a nagy hátránya, a hozzá való gagyi bosch szonda. Nem lehet tudni mikor szarik be. Lehet elmegy 5 évet, lehet 2 hét alatt tönkremegy, és elkezdi a +- végelen értékeket dobálni. Emiatt viszonylag gyakran rá kell nézni hogy stabil e az adat ami jön belőle...
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #84464 üzenetére
Nekem sikerült párszor visszatolnom az első kerék csúszást térddel. Volt hogy az első gumi csikorogva csúszott és nem estem el (pirelli). De ez mind motorféken, elcsukott gázon apex közelében sikerült abszolválni. Viszont ha még húztam az első féket és megcsúszott az eleje abból fetrengés volt eddig mindíg.
De ez teljesen logikus is. Ha lapon vagy, már nem állsz a féken és ekkor csúszik meg az első gumi, akkor tovább forog előre meg csúszík is oldalra, ilyenkor tud úgy sodródni hogy nem esik ki azonnal alólad. Ha húzod a féket és megcsúszik, akkor megáll a kerék, és nem egy guruás közbeni sodródás lesz belőle, hanem kivágja az elejét.
Gázon az erős motor is ki tudja tolni az elejét. Még motogp-ben is látni olyan eséseket ahogy rárakja a gázt lapon, már megy is ki az eleje.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Chrys_ #84483 üzenetére
SBK-ban olyan gumival mennek ami "boltban" kapható relatív gumihoz közel van. (Pirelli Diablo Superbike). Felni méret, gumi méret megegyezik az utcai spormotorokéval. A VB-s keverékek nem kerülnek ki egy az egyben a bolti változatokba.. A pirelli egy évben olyan 40-50 féle sc keveréket fejleszt, ezeket tesztelgetik, meg tolják ki a VB-s gumikba. A bolti SC gumik maximum évente változnak ha minden igaz.
A motogp-n használt gumi tehcnológiához a bolti gumik közelében nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #84640 üzenetére
Játszós pályamotornál fontos hogy olyan motor kell amit nem féltesz, és nem gond az sem ha kukára töröd. Nem fogsz tudni felszabadultan motorozni ha félted a motort. Amúgy is fosni fogsz mert magadat félteni fogod, de ha attól is parázol hogy mi van ha törik a vas, akkor az nem lesz nagy élvezet.
Én valahogy úgy kezdenék neki a pályamotorozánsak, hogy mondjuk van 2.5 millió forintom amit hülyeségre/hobbira el tudok költeni, máshonnan nem hiányzik. Veszek egy forgalomból kivont max 12 éves 600as pályagépet 800e magasságában. (szoktak ilyenek lenni). Kiegészítőkre még elmegy minimum 3-400e (szerszámok, ruha, gumimelegítő, emelő, tartalék alkatrészek). Kell egy dobozautó amivel kihordod. Totálisan hulladék fos is jó (de klíma legyen benne!). Ez mondjuk 5-600e. néhány pár használt slick-re 100e. EZ olyan 1.7-1.8 millió ft. Ezen felül lennie kell tartalék zsetonnak hogy ne kapj infarktust hogyha hirtelen rá kell dobni a motorra szervízre 100-200k-t. vagy venni kell egy sisakot mert odakoccant.
Ez az alap. Ezzel a csomaggal viszont évekig el lehet karcolni. Ha nem töröd kukára a motort, akkor nagyon sokat nem kell belelocsolni.
Egy pályanap mennyiből jön ki az köridő függő. Amíg lassan mész 1 pár hard slick elég lehet az egész szezonra. Ha már nagyon jó a tempó, oda kelleni fog az új gumi. Netán épp mondjuk szívsz a futómű beállítással, napi 2 pár gumi is kuka lehet.
Tegyük fel a fenti képletből kivonod a dobozautót mert már van, valamint sor4 600 helyett RS-t veszel (ami nem hülyeség mert a gumi tétel is spórolósabb lehet). De akkor is úgy indul a móka hogy nem árt ha van 1.5m Ft fölösleges hobbizásra elkölthető pénzed.
Egyéb lehetőség: utcai sportmotor rendszámmal, pályaidommal. Néha kigurulsz pályanapra egy jobb fajta utcai sporgumival, jól ézred magad és szarsz a köridőre
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
kanyar abs kell. pont.
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #84674 üzenetére
-
yodamastah
őstag
válasz Lomha 8V #84683 üzenetére
Lehet az nem fog menni hogy valaki friss jogsival kölcsön motorral motorozik egy nagy kört az országban és majd eldönti jó e neki a gixxer. Örülhet ha túléli a napot Másik hogy ki fog neki motort kölcsönadni? Én nem adnám oda az tuti
Szerintem mehet elsőre a sportmotor, de amint megvan a gép, azonnal fejet kell ugrani a tanulásba, és amint lehet, pályázni kell. A gsxr 600 sporteszköz, nem közlekedési eszköz. Ennek megfelelően illik hozzá állni, és megtanulni kezelni.
-
yodamastah
őstag
válasz Lomha 8V #84691 üzenetére
A hivatalos kölcsönző az majd odaadja a 3 napos jogsisnak a gsxr-t? Nem csodálkoznék ha lenne kikötés hogy x év jogsival lehet csak gixxert kölcsönözni.
Egyébként elsőre garantáltan kényelmetlen lesz, mert nem tudja hogy kéne ülni rajta. De ha esetleg jól tartja magát akkor is fárasztó lesz. Emiatt nem kell kölcsönözni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Pontosan nem tudom milyen papírjaid kell legyenek a blokkhoz. Nem kell forgalomban legyen. A lényeg hogy legyen a származásáról hiteles okiratod. pl: [link]
Lehet érdemes lenne felkeresni egy okmányirodát, ahol részletesen elmondják mi ennek a menete. És/vagy egy kompetens szervízt.
Az én esetemben a szervíz intézett nagyjából mindent. Én csak a papírokat irkáltam alá amikor kellett.
-
yodamastah
őstag
D-air overál nagy királyság, csak kell hozzá vagy 2millió ft. Minden esés után vissza kell küldeni a ruhát, és várhatsz rá 1-2 hónapot. Szezonban ez nem olyan vicces. Szóval érdemes kettőt tartani. (bár 2.nak elég lehet egy olcsóbb ruha).
Cserébe viszont sokat lehet spórolni egyéb helyen. Kulcscsont törés kockázatát jelentős mértékben csökkenti. Csak ez be tudja hozni a ruha árát.
Egy review ezzel kapcsolatban:
"First off this suit is the best suit I've ever worn. Fits great and functions exactly the way I hoped. I crashed during a race over 2 months ago. The suit deployed and provided incredible protection. No injuries - fantastic protection. I contacted Dainese the very next day at the email addressed supplied and they responded sending me to the North American Dainese D-Air team. 2 months and still I have no suit and the recharge and certification fee to get the suit operational is over $800.00. "
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #85066 üzenetére
Egy haver tavaly részese volt egy halálos balesetnek, ahol több személy sérült. Ő teljesen vétlen volt, de az autója kukára tört. (híradó tele volt vele anno) Összesen Kb 3 év lesz mire kártalanítják.
-
yodamastah
őstag
válasz Something_ #85468 üzenetére
Sajnos ez ilyen. Van hogy elmegy 2-3 évig, van hogy pár hónap után elfossa magát.
-
yodamastah
őstag
válasz Something_ #85602 üzenetére
Bemegy a kosz a szimmering alá, ott megragad, az olaj meg kifolyik mellette. Ilyen papír darabokkal próbálkoztam már én is kipiszkálni a koszt is több-kevesebb sikerrel.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Jóhogynem az egész motort ki nem akarta cseréltetni veled
Szimmering gyári oem az mondjuk egy 10khuf max, olaj pár ezer ft. A többi meg munkadíj. Az egész megvan mondjuk 2-3 óra alatt. Teljesen rutin alap művelet az egész.
Gond akkor lehet ha megsérült a becsúszószár, mert mondjuk a sok mocsok szétkarcolja. Ekkor még sokat lehet rajta javítani, ki lehet csiszolni a mély karcokat. De ha ez sem segít, a becsúszó szár csere is opció. Igaz könnyebb és jobb biznisz azt mondani hogy vegyél új villát
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #85612 üzenetére
Nem a porvédőt lehúztam előtte. De nem mondom hogy szuper bevált és gyakran sikeres művelet ez a papírdarabbal tisztogatás
-
yodamastah
őstag
válasz canniball #85749 üzenetére
Mármint hogy? Az hogy a túragumi eltaknyosodik, lemorzsolódik, és gyűlik fel mintha rá lenne kenegetve? Igen teljesen ok. Valójában azért néz ki ilyen hülyén ahogy üsszegyűlik a gumi darabokban a szélén mert nincs kanyarban rendesen terhelve. Ha lenne kicsit jobb kanyartempó, kanyarból kigyosítás akkor nem gyűjtené össze a gumit hanem lemorzsolná és leesne, ott maradna a pályán ilyen kis galacsinokban. Ezeken a fotókon én semmi kopást nem látok, csak hogy összegyűlt a lemorzsolódott gumi a minták széle mellett.
Kopást meg lehet mérni tolómérővel. Egy sporttúra gumival le lehet tolni 20 pályanapot mire elkopik a gumi oldala.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #85756 üzenetére
Van kakucson infrás jeladó. De vihetsz sajátot is. KOmolyabb pályákon tudsz transzpondert bérelni. De a saját infrás tökéletesen elég, ráadásul menet közben látod mit csinálsz.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #85762 üzenetére
Egszer hringen rámraktak egy ilyet pályanapon és kijött hogy 1:58:2 az ideális időm Persze forgalomban nem sikerült egyszer sem 58at menni
Milyen szimulátorra gondoltál?
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
válasz Lipton #85774 üzenetére
Motornál LE-nek van a legkisebb jelentősége kakucson. Szűk a pálya, nagy sportmotornak ide kicsit nagy a tengelytávja, kis íven nehezen fordul. A másik hogy a pályán több helyen is ide oda kell dobálni lapról lapra a motort, és egy 200kilós géppel ezt marha nehéz gyorsan csinálni. Hiába tudna gyorsabban is kanyarodni a motor, lassan tudsz csak végigmenni a kanyarkombináción, mert nem tudod fél másodperc alatt lapról lapra átrakni. Emiatt pl a könnyen átdönthető kisebb tengelytávú motorok nagy előnyben vannak. Érdemes megnézni a kis srácok hogy mennek a gyerekmotorokkal. Úgy fordulnak ide-oda a kis motorral mintha egy nagy pályán mennének.
Gokart esetében a súly is sokkal kevesebb. Egy ezres sportmotor egy 80 kilós motorossal 280kg. Gokart meg olyan 180. Ez kanyarban brutális különbséget jelent. Tapadó gumi felület is több a 4 kerékkel stb...
Kecskemét minden szempontból jobb, leszámítva hogy még kicsit szűkebb és lassabb kanyarok vannak. Főleg hogy most átépítették és a hátsó gyors kanyarok is lassabbak lettek.
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #85839 üzenetére
Nem feltétlenül azért olcsóbb mert szét van hajtva. Hanem mondjuk mert erősen kérdéses az eredete. Veszel egy fénymásolt olasz adásvételis motort fél áron, aztán döntsd el honnan van valójában...
-
yodamastah
őstag
válasz canniball #85895 üzenetére
Amit én feltettem az túlmelegedett és szétszakadt. Tavaly kb úgy nézett ki hogy 1 nap egy első gumi kuka. Állítottam mindent mindenhova (guminyomás, csillapítások, geometria), próbáltam máshogy vezetni a motort, a végkövetkeztetés pedig az lett, hogy egyszerűen a soft pirellik nem bírják a folyamatos terhelést a kis pályán egy bizonyos köridő alatt. Túlmelegszik a felülete, és széttépi magát igen gyorsan. Egy nagyobb pályán ez nem jön elő, mert ott van ideje kihülni. Sajnos csak soft elsőket vettem egész évre
Így nézett ki a szétszakadt első.
Ennek kb semmi köze nincs a belinkelt túra gumikhoz, amiken semmi kopás/tépés nincs, csak a összegyűjtötték a lemorzsolt gumit
Ja és igen az nagyon nem mindegy hogy túra vagy slick. Egy túra gumi olyan kemény, hogy azt nem tudod megtépni pályán. Persze nem is tapad olyan jól. Valamint túl tud melegedni a folyamatos terhelés miatt, és elkezd kiszámíthatatlanul csúszkálni. Slick guminak 80-90 fokos hőmérséklet teljesen normális, egy túragumi meg 30-40 fokosan érzi jól magát.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #85911 üzenetére
Jobban véd az 1részes, mivel nem tud szétmenni a zippzárnál. Sajnos nem úszod meg hogy rád szabják ha nem találsz konfekció ruhában olyat ami megfelel. Lehet érdemes eleve varratni egyet. Van itthon cég aki rád varr ruhát, és egész jó minőség. Az ára meg kb egy közepes ruha ára.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #85915 üzenetére
Itt pl: [link]
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #85927 üzenetére
Városban melegben a perforált bőrbe is bele fogsz rohadni.
-
yodamastah
őstag
3 Spyke kesztyűm volt. kettő csak motorozástól szétment igen rövid idő alatt (cserélték gariba, kaptam újat). A harmadik egy eséstől kuka lett. Amúgy nem voltak rosszak. (mind akkor csúcsmodell volt)
Spidik jól bírták, most is van egy középkategóriás modell amiben 2 szezon van és jól van. Bár kényelem szempontból nem a legjobbak, itt ott mindegyik nyomott (3 volt összesen).
Amit nagyon utáltam az egy diadora volt, mocskos kényelmetlen, nem szellőző fos volt. Elajándékoztam 1 év után. Igaz ez inkább egy túra modell volt. Ebben egyszer estem, de ott az árokba szálltam be, nem tudom betont hogy bírta volna
Ami legjobban bírta eddig az egy frank thomas kenguru kesztyű volt. 4 esés kellett hogy széthulljon. Jól védett és kényelmes is volt. Ezt elraktam emlékbe (remélem még megvan). Az utolsó esés után hihetelten hogy nézett ki, és közben a kezem nem sérült meg egyáltalán
GP plus nagyon jó benne motorozni, pont ott lágy ahol kell, de csak abban a tartományban enged mozogni ahol kell. Mellette kényelmes is nagyon. Egyébként meglepően jól bírta a kakucsos csúszást. Pedig lent volt mindkét kezem. Nem szakadt szét a varrás sehol. Tempó mondjuk nem volt az is igaz. Láthatóan mindkét tenyér csúszó protektor dolgozott. (más kesztyűmnek a tenyere ilyenkor már legalább 1 réteg kiszakadt.)
(kesztyűre sosem sajnáltam a pénzt, és soha nem sérült még meg a kezem, pedig általában az le szokott érni.)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz -Mike- #86777 üzenetére
When asked - as usual - at the pre-race press conference at the Sachsenring why he takes his foot off the peg - Rossi gave his standard answer, that he didn't know, but that it felt a natural thing to do, and it felt like it helped him brake. But he also revealed a fascinating detail: When he and Jeremy Burgess look at the data, and compare the corners where he does his signature leg wave with the same corner when he leaves his foot on the peg, there is no difference at all. The data shows exactly the same braking time and force, the same weight distribution, no difference whatsoever.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- PlayStation 5
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Elden Ring
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Medence topik
- További aktív témák...
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!