-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100803 üzenetére
Szerintem ez azért volt, mert ezzel az 5-6MB/s-es konstans sebességgel sok gyengébb class10 kártya már nem bírt el, főleg akkoriban, nekem 2010 óta megvan a gép.
Pl. a 8GB-os Kingston-om szintetikus tesztekkel mérve is megbízhatóbban hozta a 10MB/s szekvenciális írási tempó környékét, nem emlékszem már pontosan mennyivel, de jól láthatóan lassabb volt írásban a papíron szintén class10 sebességű UHS-I kártyám, amivel a baj volt. Olvasásban az UHS-I kártyám kb. dupla tempót hozott, de a hajamra kenhettem. A Sandisk Extreme meg vígan 30MB/s felett ír folyamatosan, szval az nem meglepő, hogy jó azóta is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #100937 üzenetére
Az Sv650-en rövid (8-9km) utakkal is 3-4000km, mire elkezd elszíneződni a Motul 7100.... Az 5100 sokkal hamarabb elkezdett feketedni.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100953 üzenetére
Ezen még a gumi is gyárinak tűnik! Az ár is szuper, ez tényleg az azonnal indulni kategória volt. Grat hozzá nektek.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100955 üzenetére
Akkor tuti ez az. A kopás is kb ennyi lehet 11K km-nél. Ha jól emlékszem, nálam az első gumi olyan 14-15 000 környékén kezdte a kopásjelzőt elérni.
Nem egy túl jó gumi finoman szólva, de nekem pl. teljesen jó volt A-ból B-be ésszel elgurulni, ha már kifizettem a motorral. Mondjuk most a Pilot Power 3-assal azért nagyobb lett a fun-factor. -
HSM
félisten
válasz zgospel #100958 üzenetére
Nálam akkoriban elég szűkös volt a költségvetés, így bőven megérte, hogy a gyengébben tapadó, de nagyon tartós gyári gumival le tudtam tolni nagyon-nagyon sokat.
Azért így is bőven volt mit élvezni a motorozáson, persze, az önbizalomnak annyira nem jó, viszont tanított némi önfegyelmet, hogy józanabbul kellett csinálni a dolgokat. -
HSM
félisten
válasz zgospel #100961 üzenetére
Ennyire nem volt azért rossz az a gyári gumi... Lehetett azzal döntögetni, csak nem túl mélyen. Az úthibák semmivel nem voltak gázosabbak, mint most, ugyanúgy, ahogy a por sem lett tapadósabb.
Hidegben sem volt különösebb baja, ezt szerettem benne, se hidegen, se melegen nem tapadt túlzottan, lehetett vele kalkulálni. A kockásra kopás is megvolt, az sem volt különösebb gond.
A pánikolás azért erős túlzás, annyit írtam egyszer, hogy szerintem gáz, de aztán Mike felvilágosított, hogy ott sem olyan fekete-fehér a szituáció, mint "kívülről" én naivan gondoltam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100969 üzenetére
Típusspecifikus tanács... Ami eszembe jut, tankolásnál óvatosan, nagyon sekély a tank a betöltőnél, ha reflexből csak tankolnád a tank belső felületkezelése látja kárát.
Nagyon soknál nincs rendesen beállítva a TPS szenzor, a beállítás dealer módban (házilag is előszedhető) pillanatok alatt ellenőrizhető. Az On/Off gázreakción sokat segít.
Olajból szerintem érdemes bele jófélét, gyárilag 10w40 az ajánlott. Nálam Motul 7100-al nagyon szépen működik minden, az 5100-at se a motor, se én nem szerettem. Szerintem az ideális viszkozitás 5w40 lesz nálam bele, legközelebb olyat tervezek bele rakni, 7100-ból. Eddig volt benne 10w40, az melegebb időben tökéletes, hidegben majdnem, most 10w30 van benne, az hűvösben tökéletes, de melegben a tömött város már picit sok neki, az 5w40-től várom az adatlapja alapján hogy ezen két viszkozitás előnyeit ötvözze.
Ami még hasznos lehet, hűvös időben túl erős az olajhűtő szvsz, főleg országútra, így tartósan 15 fok alatt én kitakarom a felét, kétharmadát, sokkal szebben működik úgy, tavasszal pedig ahogy jön a meleg, kiveszem a takarót. Kb kétszer 5 perc szezononként, bőven megéri.
Ezek a specifikus dolgok, amik eszembe jutnak, azon kívül csak a szokásos dolgok vannak, kenési pontok, pl. főfékhengernél ahol a kar éri szereti, ha van kis teflonos szilikonzsír, stb...
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #100979 üzenetére
A dealer módhoz ez kell [link].
Nyilván ez csak olyanoknak, akik értik is, mi történik itt. Maga az ellenőrzés pedig, hogy a kijelzőn a vonalkának a hibakód kijelző előtt alapjáraton középen kell lennie, és kis gázadásra is már fel kell ugornia a felső állásba. Ezen a videón [link] meg is csinálják egy TL1000-esen a tesztet és beállítást, lényegében ugyanaz a történet az SV-n is. Benne van amúgy a szervíz kézikönyvben is az eljárás, ha jól emlékszem.(#100980) Horvi: Igen, az az eszköz egy jó drága vicc.
Amúgy nem elég középen lennie alapjáraton, akkor jó, ha kis gázra már feljebb is ugrik, azaz érzékeli, hogy adtál gázt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100991 üzenetére
Szívesen. Remélem hasznára válik.
-
HSM
félisten
válasz DonThomasino #101182 üzenetére
Amit tudok, nálam a 8 éves sisak a mai napig szuperül tartja a fejem, a mai napig passzentos a plexije, gyárilag kaptam hozzá pinlockot, és szuperül meg vagyok vele elégedve, mert nagyon jól ki lett találva, és a kivitelezés, minőség is első osztályú. Egyszerű, fapados, mégis minden rajta van, ami szükséges, a szellőzése is jó, hiába nincs rajta sok szellőző. Egy RAID2-m [link] van egyébként, nem is volt vészesen drága.
-
HSM
félisten
válasz DonThomasino #101184 üzenetére
Mikor bementem egy szimpatikus motoros boltba, még nem volt preferenciám, kb. tudtam, mik az "ajánlott" márkák, de ennyi. Dupla D gyűrűs és üvegszálas héj, ez a két fontos szempontom volt akkor. Felpróbáltam a bolt összes sisakját, ami a fejemre jött, és ez volt a legmeggyőzőbb, kényelemre, szolgáltatásokra, minőségi benyomásra, és még az ára is kedvező volt. Instant vittem, és most már mondhatom, hogy hosszú távon is állatira bevált.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #101486 üzenetére
Ezért kell olyat venni, amit úgy terveztek, hogy előbb törjön az adaptere, mint a felfogatás helye. Nekem pl. ilyen a gyári SV650 gomba is, alapból egy nagyobb felületen felfekvő adapteren van a gomba rögzítve a vázhoz, ezáltal nagy erők hatására az adapterből szakad ki a gomba, nem a vázból. [link]
Sajnos tény, nem minden típushoz vannak ilyen jófélék. -
HSM
félisten
válasz szilchi #101532 üzenetére
Most nézem, nem a gyártás változott, hanem kétféle van... Levehető kupakos, és fix kupakos... [link] [link]
Más a cikkszámuk is, NGK4339 a levehetős szemben a NGK4179 fix-el.Az iridiumos úgy látom, leszedhetős ebből is: [link].Megnéztem, ők azt írják, hogy bizonyos nagy rázkódással járó felhasználásnál előnyösebb a fix kupakos, mert lerázódhat a letekerhetős adaptere, ezért van kétféle.
-
HSM
félisten
válasz Formaster #101877 üzenetére
Arra próbáltam célozni, hogyha a sok apró költséget és kockázatot hozzádod már korántsem biztos, hogy annyival jobban jársz.
Bőven akadnak típusok, amiknél az árkülönbözetből a regadó sem jön ki, nemhogy bármi más.
Persze, nyilván vannak/lehetnek esetek, amikor bőven megéri.[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz zgospel #101924 üzenetére
Igen, GSX-S1000.
Érdekes, többen is néztük ott a tesztnapon, hogy milyen derékul szól gyári dob létére. Lehet, időközben halkítottak rajta, passz. Mi eléggé meg voltunk lepődve, ez hogy férhetett bele az EURO4-be. De határozottan nem villanymotor hangú volt, sőt. Nyilván nem egy nyitott dob hörgését és durrogását produkálta, de na.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Autókon sem a plusz helyigénye, sem a plusz súly nem probléma, valamint ott azért jóval egyszerűbb dolga is van. (Nincs kanyarban dőlés, és plusz két kerékről jön jel.)
Amúgy ha már potenciális életben maradás... ABS flame nélkül csak annyit mondanék, szerintem a legtutibb egy jó vezetéstechnikai képzés. Az minden motorra jó. Én pl a Safetysen voltam, a két képzési szint 90k volt, de bőven megérte, párszor már kihúzott a bajból az ott szerzett tudás.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #102063 üzenetére
Viszont ott a technikát is megmutatják. Mikor én voltam, volt egy kistermetű vékony hölgy is, még ő is felemelte a dögnehéz vasukat.
(#102065) energy4ever: Attól függ, mi a cél. Ha biztonságosan motorozni akarsz megtanulni, akkor Safety, ha B125 jogsi kell, akkor meg az. Sajnos még a normál A-s jogsinál sem nagyon tanítanak vezetéstechnikát, a B125-ön meg még annyi sincs.
-
HSM
félisten
Én csak azt nem értem, miért mindig csak a védőfelszerelések vannak kiemelve.
A vezetéstechnika legalább olyan fontos. Tegnap pl. majdnem az orrom előtt, tőlem kb. 5 méterre csaptak el egy motorost, meg egy robogóst. Tipikus szitu, zöldre vált a lámpa, kilőttek, és nem néztek jobbra, jön-e egy "még átférek asárgánpiroson" autós. Jött.
Csávón volt legalább egy térdprotektor, de szerintem mindenki sejti, mennyit ért volna. Pedig ez egy nagyon alap vezetéstechnikai dolog, hogy csak akkor mész, ha tényleg meg is kaptad az elsőbbséged.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Novics #102336 üzenetére
Annak úgy kéne működnie (pont ilyenem van évek óta, príma holmi amúgy), hogy szépen felrakod, benyomódik az a golyó, az élesíti a riasztót, pittyen egyet, és onnantól ha mozgatod, akkor jön a három pittyegés és utána riasztás. Elsőre azt mondanám, túl lassan próbálod felrakni. Ilyenkor ha egyből leszeded, mielőtt a három pittyegés végigmenne akkor nem fog visítani.
Leszedni is csak annyira kell, hogy a kis golyócska a riasztóban ne legyen benyomódva.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #102495 üzenetére
A probléma ott szokott lenni, hogy azokon átadás előtt a szalonban kellett volna beállítani, és nagyon sok esetben ez valamiért elmaradt. Pl. nálam is teljesen rosszul volt beállítva. Mondjuk ha már az ember tud róla, hogy ez ilyen bajos terület, semeddig nem tart beállítani, csak mondjuk elmentem már vagy 4 évet és bő 10 000km-t, mire tudomásom lett róla és ránéztem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102552 üzenetére
Nem-e? Miért ne lehetne?
Így nézett ki nem olyan rég a hátsóm egy kb. 200km-es Mátra-túra után, amikor éppcsak futtában kentem még kicsit rá, miután ránkszakadt az eső féltávon (tehát kb. 100km után):
Jó, én még kis grafitpot is rakok bele, így még bírja egy darabig miután kiszáradt is.Én teljesen átszoktam erre, mert bár lényegesen több vacakolás így bekenni, de szép öntisztuló lesz a lánc, nem az a lemoshatatlan ragacsos vacak, ami az utca összes koszát összegyűjti, mint a láncspray-k.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102554 üzenetére
Jaaa, így már értem.
Kb. 3000km-t mehettem el így. Egy kis ecsettel kenem be a görgőket középen és a kis gumigyűrűket a szélen. Mókás, pont a láncspray-k ragacsosságából lett elegem. Eredetileg átmeneti megoldásnak szántam, hogy míg csinálok magamnak egy automata olajozót addig kenegetem "kézzel", de aztán megszoktam.
(#102555) Teasüti: Én úgy tudom, a görgők kenése fontos ezeknél a láncoknál is. Ha nem kened erősen melegedhet, és az viszont már nem jó a zsírnak sem a csapoknál.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102558 üzenetére
A gyári kézikönyv is motorolajat ír elő a gyári O-gyűrűs láncra, szóval nem hinném, hogy rossz lenne neki. Az automata olajozósok 40-50e km-es lánc élettartama is ezt látszik megerősíteni.
A vezérműláncban nincsenek O-gyűrűk amúgy, annak nem is kell, az alapból olajban fut. Kézileg én viszonylag keveset kenek rá egyszerre, kicsit kisebb az ecsetem az ideálisnál, de olyan bő 100km-re teljesen jó így is. Az a baj, nem tudok tutit, mert azért sokszor befutok pl. egy esőbe, az pedig a spray-nek is nagy ellensége, nagyobb túrát pedig pont nem csináltam, mióta kenegetem, leszámítva ezt a megázós/Mátrázóst.
(#102559) Teasüti: Oké, kibírja, de egyfelől hőtágulás is van, másfelől a zsír felhígul, márpedig úgy igencsak könnyebben távozhat, ha már nem 100%-os a gyűrű.
(#102560) Formaster: Néhány kissé ferde láncszemem sajnos már nekem is van, még a láncspray-s korszakból, pedig még csak 21k km van benne. Mondjuk én a tisztítását nem vittem túlzásba, kb 6000km-enként pucoltam le megfelelő anyagokkal, mondjuk akkor alaposan. Sajnálom amúgy, mert a lánckerek amúgy még príma állapotban vannak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #102620 üzenetére
Sajnos sokan hiszik, hogy ha protektorban vannak, akkor biztonságban vannak, pedig úgy is rendesen meg lehet szívni, főleg, ha túlzottan magabiztossá válik az ember.
A legjobb, ha mindkettő van, egy alap védőfelszerelés és megfelelő vezetéstechnikai háttérismeret és józan ész, lélekjelenlét.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102642 üzenetére
Ilyesmiket az sv650 fórumain is lehetett olvasni. Én ugyan nem vagyok szakértő, de a félszintetikus 5100 motult nem tulzottan szerette ugy egeszeben a motor, most a szintetikus MA2-es 7100-al szvsz tökéletes, pedig a gépkönyv nekem is csak MA-t ír. Írtam régebben részletesebben is erről itt, ha érdekel a kereső kidobja.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #102646 üzenetére
Nem tudom pontosan mire akarsz ezzel célozni, én egyszerűen azért raktam bele MA2-es olajokat, mert ezt tudtam Motulból kedvező áron beszerezni megbízható forrásból, és mert minden jel arra utalt, amennyire meg tudtam ítélni, hogy az MA2-esnek is tökéletesen jónak kell bele lennie, kb. amit vlevi is írt.
Pedig van (volt?) mindkettőből sima MA-s is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #102650 üzenetére
Persze, egyértelmű, a félszintetikus Motul 5100-am is MA2 volt.
(#102651) zgospel: Sorry, én nem ezt tapasztaltam. Igaz, én 600-as Horneten ültem, de az kis fordulaton kb nem csinált semmit. Az SV viszont 3000-től elég rendesen tol. Tény, felül elfogy 9000 körül, ezt aláírom, a legtöbb sport-rokon blokkos sor4 600 meg ott kezd csak igazán ficánkolni. Ott kijön teljesen, hogy 72 lóval szembe azok közül az erősebbek inkább 100 körül vannak. De ugye ehhez azért rendesen meg kell forgatni, hogy ez előjöjjön belőlük.
"Egy 116 lóerős motorra ne mondjad már hogy alig megy"
Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy ha nem forgatja, akkor alig megy. De ezt ki is próbálhatod, berakod jó nagy sebességfokozatba az FZ6-ot, ne forogjon túl sokat, aztán sok sikert a nyelezéses "kilövésekhez".Milyen évjáratú SV650-en ültél amúgy és melyik változaton? S vagy N?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen