-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #137561 üzenetére
A 17 éves R1-en (100+e km van benne ) nincs kipörgésgátló
Elől sc1 volt neki, hárul corsa. Kicsit sok volt a magabiztosság amit a slick első adott Haver azt mondta utána hogy ha van tempó akkor rendesen mocorog a hátulja, de itt elindult és nem tapadt vissza. (lehet jobb is...)
A tempó amúgy nem volt rossz, megnéztem a részidőket abban a körben, 43 vége, 44 eleje lett volna ha végig megy a kör. Itt már az utcai gumival óvatosan kell ráncibálni a gázt lapon egy 1000esen
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #137610 üzenetére
"Ez már másik fórumokon is felmerült, hogy kell "kimotorozni" egy motort?"
Odaadod az aktuális MotoGP világbajnoknak, és nem tud vele jobb köridőt menni mint te, akkor 100% kimotoroztad a motort
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #137877 üzenetére
Sehogy
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #137893 üzenetére
Régi a kép, de mindig ez jut eszembe, amikor a 600km futott első gumit le akarom venni, mert már tolja az orrát a gixxer
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #137905 üzenetére
Nem szenvedek most ezzel, a geometria most jó. Kisakkoztam melyik hátsó gumihoz kb. milyen magasan legyen az eleje. Én arra gondoltam mikor már elkopott az eleje és nem tartja az ívet rendesen. Pirellinél ez jellemző, ahogy kopik el, szépen lassan, jól érezhetően megy el a tapadás. Úgy 300-350 kakucs kör után már nem fog úgy az első, érezni hogy nem tartja úgy az ívet. Ledobni ilyenkor nem szoktam megyek még vele úgy 100 kört, na ilyenkor már a köridőn is eléggé meglátszik. Feldobok egy frissebbet egyből megjön 7-8 tized. (lehetne még menni vele vagy 100 kört, de ennyire tolom rezsicsökkentett módban )
Jövőre tervben van hogy dunlop lesz megint elől, az sokkal jobban tapad szinte a végéig.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #138080 üzenetére
"kakucsring...azt nem neveznem annyira palyamotorozasnak sem, mert nincs nagy tempo, "
Kakucsring bevezetés a pályamotorozásba Rengetegen járnak oda mostanában, és szerintem nagyon is jól teszik. 80% utcai motoros csak botorkál körbe még kakucson is.
Viszont látok bőven ellenpédát. 20+éves túramotorral úgy fordulnak kiülve/lábtartót karcolva hogy csak lesek néha. Szerintem kakucson is elég jól látni ki az aki jól tud motorozni, nem kell ehhez Mugello
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #138097 üzenetére
Jaaa.. Hát én nem nevezném pályamotoros oktatásnak amit ott művelnek. Oktatnak sokan már kakucson, de 90%ban nem pályamotorozás tehcnikákkal foglalkoznak, csupán a zárt pálya előnyeit használják ki (ami érthető). Meg van egy nagy üres beton placc a pálya mellett, ahol lehet a bólyakerülgetős gyakorlatokkal is foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Dr. Romano #138219 üzenetére
Innen válassz: [link] Nekem a medium van napi használatban kb 2 éve simán bírja. Jó a rögzítése, jó melegen tartja a térdet, és szemből jól is védi.
-
yodamastah
őstag
"szerk: Gumi... a rosso IV ma is jol vizsgazott. NAGYON sok van meg benne hozzam kepest. Kb barhol raadhatom azt a 95LE-t, meg sem mozdul keresztbe. "
Jó az a gumi, de a pálya is jól tapadt ma. Rég esett már, nem volt poros, jól fel volt gumizva délutánra.
Vízszintes csíkok az normális, a pirelli/metzeler pályagumik is ilyenek pár éve.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #138244 üzenetére
Hát lehet nincs annyira lent mint egy átlag túramotoron, de épp tegnap panaszkodott egy haver hogy az RS-en lábtartót kell cserélnie, mert a gyári alacsonyan van.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #138249 üzenetére
Nem ismerem annyira a Triple-ket hogy tudjam mellyik verzión milyen lábtartó van. Havernak RS van, most vette pár hete. Tegnap panaszkodott kakucson hogy a földön húzza a lábtartót. Kényelmetlen vagy sem, feljebb kell rakja ha állandóan leér. Az hogy neked pont jó az örvendetes, attól még másnak lehet hogy használhatatlan.
Rinyacsík gumi/felni méret függő erősen.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #138336 üzenetére
Persze 70-80%ban átlag utcai motorok vannak motoros napon.
Lényeg ha sokan előzgetnek, akkor ne menj faltól falig, hagyj helyet kanyarokban kívül, belül, és akkor nem fogsz senkivel összeakadni.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #138341 üzenetére
Ahogy Persu írta, kerüld a hirtelen, kiszámíthatatlan manővereket. Pl hirtelen ív váltás, egyenesben ahol mindenki húzza hirtelen gázelvétel/fékezés.
Figyelj amikor mész fel a pályára hogy jó irányba menj (van rá tábla), és mikor lejössz, kézfeltartással jelezd előre.
Menj gyorsan. Versenypályára mész, a tudásodnak megfelelően próbálj tempósan menni. Saját határaidat is úgy tudod kitolni, ha tempót mész. Nem kell túlerőltetni, a lényeg hogy ne kezdj el lassan menni indokolatlanul. Semmiképp ne állj meg. Ha bármi baj van, és indokolt lassan menni vagy megállni kézfeltartással jelezd, húzódj le a pályáról, lehetőleg nem keresztbe motorozva a pályán.
Nem tudom vezetéstechnikában hol tartasz, ha az elején, akkor olvass ide vonatkozó szakirodalmat. Esetleg egy tréningre sem árt benevezni. Van ilyen kakucson is.
Guminyomásra figyelj, pályán jobban fel fog meni a nyomás mint közúton. A gumidhoz passzoló nyomásnak járj utána. (kiindulásnak első pályanapra szerintem ez kb jó a legtöbb utcai sport gumihoz: elől 2.1, hátul 1.9 hidegen)
És a lényeg: élvezd a motorozást
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #138345 üzenetére
Valtozo, de hetvegen jo idoben sokan vannak.
Ma kellett volna kijonnod, van kb 15 motor
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bacus #138447 üzenetére
"Majd a másik fél esik, lesz 600e kár. Ezt hogyan rendezitek? Megy felesbe?"
Haverral így toljuk évek óta. A motor az enyém, de felesben használjuk. A megegyezés a következő: Az üzemeltetési költségek mennek felesbe (box bérlés, gumik, szervizek). Ha valaki töri a motort akkor a törést maga fizeti. Esztétikai prolémákkal nem foglalkozunk. Műszakilag viszont hibátlanra vissza kell állítani a motort esés után.
Elmúlt 3 évben 3 esés volt, kettőt én estem, ő egyet. Mindenki maga fizette a javításokat. Esztétikára pedig nem adtunk. Ami funkcionálisan hibátlan az marad a motoron. Pl: csúszás miatt karcok, vagy egy kis horpadás a kipufogón: emiatt nem fogunk másikat venni stb... Ami fontos: fék, futómű, váz, kormányzás legyen rendben.
Persze eleve egy ütött kopott 2004-es gsxr-ről van szó. De hát ilyen egy dobálós motor. Nem szép, nem menő, de legalább nem kell félteni.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #138538 üzenetére
600 nekem mindíg jobban bejött. Könnyeb 600al menni, és az élmény szerintem nem rosszabb semmivel. Gondolom nem mugello lesz a célpont
Utcára egyértelműen jobb az 1000. 600 állandóan váltani kell hogy menjen. Pályán nem nehéz 10e felett tartani.
Kezdő pályamotorosnak is inkább 600at ajánlanék. Oké ha veszel egy mai modern 1000est telehányva elektronikával, azzal nehezebb fejreállni. De egy K5 1000 az nem vigyáz rád
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #138541 üzenetére
Nem en hring, pring, ering-re gondoltam. Kakucsra 300at vennek.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #138795 üzenetére
Attól még hogy néha vered neki 200-al, nem kéne tempót menni olyan szakaszon ahol bekötő út, vagy kereszteződés van. 130 felett már senki nem tudja megitélni mennyivel jössz, az elsőbbéged el is felejtheted.
A jelenlegi motorod gyakorlatilag sportmotor. Max azért nem mész 200 felett mert nincs rajta fejidom, és levisz a szél -
yodamastah
őstag
Én estem robogóval kb. 60al nyári hálós kabátban (spidi) . A feladatát ellátta, vagyis a protektorokat a helyén tartotta. Szét is szakadt több helyen (könyök, váll, felkar, háta), de én nem sérültem meg a felsőtestemen. Az esés pillanatában 39 fok volt, szóval részemről nem lett volna alternatíva amit magamra is vettem volna.
Szóval egy ilyen kabi kb erre jó. Városban úgy 50-60ig a semminél sokkal jobb. Egy esés után pedig esélyes hogy kuka.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz V.Stryker #140704 üzenetére
Dupla csuklós az egyik legjobb ha védelemről van szó. Estem ilyenben, a térdet komolyan védi oldal irányú ütés ellen. Használat közben nem kényelmetlen, sőt! Ami fontos, olyat kell venni ami 3 ponton rögzíthető, és bepattintós. Nem az átfűzős/tépőzáras. Sokkal gyorsabb fel le venni az ilyet, és mindíg pontosan méretre van állítva. Nekem a Leatt dual axis bevált nagyon.
Viszont! Szerintem ez a fajta térdvédő csak robogóval jó. Motoron a tankot nem jó szorítani vele.
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #140781 üzenetére
"Szóval, van köztetek Arai vagy Shoei tulaj, ha igen, mi a véleménye a bukósisakjáról? Válaszokat köszi!"
4 Shoei sisakom volt, 2 most is használatban. Áltlalában minden sisakvásárlás előtt körbepróbálom a teljes felhozatalt HJC-től felfelé. A vége aztán az hogy megveszem a shoei-t. Drága de tényleg ennyivel jobb mint az átlag.
Ez pl olyanokban nyilvánul meg, hogy a neotec II 3év napi használat után pont ugyanúgy működik mint az első nap. Ugyanazzal a határozott, kellemes fémes kattanással záródik le, pedig naponta van hogy 20x fel van nyitva. Vagy hogy a belseje pont olyan kényelmes mint új korában, és nagyon kicsit tágult csak.
Mellette az ellenpéda. Van egy nyitott MT sisakom, kb 20-30 használat után eltört a plexi mechanika. Oké ez 30ezet ft volt, és tartaléknak vettem. De 2 forintot nem ér az egész Kényelmetlen, gagyi, megbízhatatlan. Mondjuk legalább jól néz ki
Araival nem tudom összehasonlítani shoeit. Szreintem kb egy szinten lehetnek. Az döntsön ami a fejedre jobban passzol.
HJC-im voltak még. Átlag minőség, de szerintem jók. Messze nem olyan kényelmes mint a Shoei. A legrosszabb drága sisakom egy Schuberth volt. Kényelmetlen volt és 4x kellett plexit cserélni gariban. Egy év után eladtam.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz MMiklos86 #140833 üzenetére
"Ám a harmadik évben vettem észre, hogy egyre nehezebben záródik az áll-rész. Pontosabban lecsukom, kattan, aztán később felnyitnám a plexit és jön vele a fél sisak."
Shoeire 5 év gari van. Egy ilyen hibával vidd vissza. Nekem egyébként semmi ilyet nem csinált soha. Épp ellenkezőleg 3 év után is úgy záródik mint első nap. Pedig nem keveset használtam. 180-200napot motorozok egy évben (elmúlt 3 télen csak pár hétre raktam le a tmaxot)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #141132 üzenetére
Min. 16"
El is adom a Tmax-ot
dzsampi
Amit te szerenél (jól fogyaszt, város és elővárosra is jó, nagy raktér) arra egy xmax 300 vagy egy forza 350 a legjobb. Ha mindenképp 125 kell akkor xmaxot ne vegyél. Ekkora testhez kevés a 125. Nmax vagy pcx. Pcx-nek meglepően nagy a csomija. Nmax szerintem kényelmesebb, jobban ki lehet nyújtani a lábad.csongi
"Autós szemmel, a kesztyűtartóba több minden elfér. "Xmax-ot dobozzal használtam. 6 szatyor kaja fért bele. Dobozzal több mint 100 liter azért az nem egy kesztyűtartó. Oké 2 méteres deszkát nem tudtam vinni vele. De mondjuk egy zakó befér az ülés alé úgy, hogy nem kell kettéhajtani
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #141134 üzenetére
Nagy kerék tényleg jó, csak ott csomagtér megy a levesbe. Ha csomagtér fontos szempont, akkor 14+15 coll a legjobb kompromisszum (xmax/forza). 20. szezont tolom bp-en motorral. Mentem sportmotorral, xmaxokkal, tmax-al sokat. Próbáltam sok robogót, nagykerekűt, kiskerekűt, 50-650 ccm-ig. Ha minden számomra fontos szempontot figyelembe veszek, xmax 300 volt a legjobb. Nagy csomagtér, és a 14-15 coll stabilitása már rendben van.
Tmax 15-15 coll, 120al berakod kanyarba és szépen vonalon hinta nélkül befordul. Biztos nem cserélném le egy scarabeora
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #141140 üzenetére
Scarabeo amúgy tényleg jó, nekem esztétikailag nem tetszett sosem. A három dobozos azért nem egy városi motor. Xmax egy közepes testű robogó, és a csomagtartója ehhez képest hatalmas. Ha nem kell a raktér, és kell a nagy kerék akkor SH300/350 úgyis visz mindent.
Tmax stabilitását 120-al csak azért említettem, mert 15 collos kerékkel is lehet jó stabil egy robogó. Igaz nem klasszikus robogó felépítése van. Ez az oka. Nem a csak a kerék méret számít.
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #141143 üzenetére
Persze pénzt spórolni nem lehet, csak időt, és rengeteg bosszankodást. BP robogóval egy élmény, én imádok csapatni a városban
Sokan keresnek meg ismerősök hogy BP-en robogóznának vagy motoroznának, mert nem bírják a dugózást. Igyekszem lebeszélni mindenkit. Gondolják meg jól, mert egyáltalán nem olcsó, és veszélyes. Motorozás folyamatos veszély és küzdelem az elemekkel. Vagy meleged van, vagy fázol. Nincs az a luxus mint autóban, hogy szól a kellemes zene, 22 fok van bármikor.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #141147 üzenetére
Nem felejtettem ki. Írtam hogy ha muszáj a 125, akkor nmax/pcx. Véleményem az, hogy ha már az ember motorozásra adja a fejét, akkor megéri letenni a nagymotoros jogsit, és máris nincs beleszorítva 125ccm keretbe. Nmaxból is inkább 155öst vennék, nagyon megéri az a plusz pár lóerő.
-
yodamastah
őstag
válasz Tamás9x #141413 üzenetére
Rakd ki a napra fél órára a gumit amit szerelni akarsz. 40cm körüli vas elég kell legyen. Használj perem védőt, ha félted a felnit. Használj szerelő pasztát/zselét. Figyelj oda, hogy ellenoldalon a gumi a felni mélyedésben fusson (legyen összemnyomva). Így kevésbé feszül azon az oldalon ahol pajszerezel.
Kézi szerelés küzdős tud lenni, de ez ilyen. Én olyan géppel szerelek amin van duck head, de ezzel is szoktam birkózni. Gyakorlat sokat segít.... Nézz videókat, tele van velük a net.
-
yodamastah
őstag
válasz Tamás9x #141417 üzenetére
Útközbeni szerelésre Motion Pro BeadPro lehet még jó választás. 2az1-ben szerszám. Le lehet cuppantani vele a gumit a gumiágyból. A kisebb BeadPro aluból van, jó könnyű. Túrára ez jó lehet. A nagyobb verzióból létezik kínai másolat, annak emberi ára van. Nehezebb szereléshez úgyis kell a nagyobb.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!