-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rolcsi099 #64065 üzenetére
Nem egyszeru kerdes.
Mennyire illesztettetek a henger dugattyut?
Elmeletileg nem kell bejaratni. De pl rotax 122 es eroforrasnal van, h 2 szazadra illesztik a henger dugot, ami mar nagyon passzentos. Oreg szakik szerint ( pl Szikszai), vannak dugattyuk, amik valtoztatjak az alakjukat az elso hoterheles utan. Pl osszeesik 1-2 szazadot. En ebben valahogy nem hiszek, de o honolta az en hengeremet is, amit nem jarattam, baja nem lett.
Az am6 os blokknak van kulonolajzasa. Nincs szukseg plusz olajra.
De.
Meg tud szorulni a dugattyu, es nem a bejaratas hianya miatt, ha nem jol szamoltatok ki a kompresszioviszonyt, nem jo a prestav, vagy nem jo a karburator beallitasa, vagy nem jo a gyuruhezag.
Mindent ellenorizni kell, es merni, nem csak osszerakni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rolcsi099 #64086 üzenetére
Ne haragudj, de elolvastad, amit irtam?
"elmeletileg nem kell bejaratni"
Mindenkepp valaszt aksrdz, akkor te is deritsd ki, hogy: Mennyire illesztettetek a hengert? Mekkora a prestav? Mekkora a kompresszioviszony?
Ezektol fugg, h meg fog-e ragadni jelenleg.
Valaszt akarsz olyan kerdesre, amire nem lehet valaszolni informacio hiany miatt.
A klasszik jaratas folyamatat leirom, ami semmit nem er, ha barmelyik ertek rossz, a fent emlitettek kozul.
Etz ket ugy kell bejaratni, h kb max fordulatszam egyharmada, majd idonkent kiforgatni teljesen, majd megvarni, mig visszahul.
A 2 szazadra illesztett rotax 122 nel kulon megadjak a max fordulatot 500-1000-1500 km utan.
De ezt nem lehet atultetni egy am6 minarelli blokkra.
A kerdesedre nem lehet valaszolni.
Lehet megragad mint a szar, akarmit csinalsz vele, lehet semmi baja nem lesz semmitol.
Nincs eleg info.ez nem ilyen egyszeru szakma.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #64331 üzenetére
Hisztigep. Megint hazhoz mesz a lofaszert.
Megneztem a lorenzo replikat. A belsejebe bele van himezve h jorge lorenzo. Egyebkent ugyanolyan mint a schoei nxr erzetre. Elment a kedvem tole. Nem akarom mas sisakjat viselni...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
nem kene eroltetnie a gondolkodast, mert az nem megy neki.
ilyen fassagokat reg hallottam mar.
matyizik a harminc eves szarjaira - oke
de ez a klasszik vaskalapos, szelsoseges, alkalmazkodni nem tudo es akaro reakcios oregember ideologia ez nagyon agyzsibbaszto.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64507 üzenetére
A szupersport odaver a sportturanak, de egy harminceves karburatoros fos szupersport, allitolagos 210 000 km utan igencsak kopott, vadonatuj koraban volt 130 loero... Azmeg h 210 van benne tokeletesen elarulja a hasznalat modjat. Az a motor sosem volt kiforgatva. Semelyik nem bir ennyit, ha hasznaljak. Szoval akarmennyire is hangosan es agressziven mondja a velemenyet, attol meg az egy vitrinmotor, ami nem volt a szo klasszikus ertelmeben hasznalva. Egy 200 lovas 1.4 es motort...hogyis fogalmazott? Elkeni mint a szart? Ez egy igazi szenilis hulye.
Vegyel 4 tuszelepet darabjat 20 ezerert egy harminc eves motorba, hu de olcso fenntartani. Utanegeto bazz a szekunderlevegot osszekeveri a vadaszgeppel.
Csodalom hogy nem kevert bele a sztoriba egy chemtrail elmeletet. Esetleg karvalytoket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #64516 üzenetére
ha nem a fittingnel jon hanem ott, ahol "nyomod a kar vegevel" a fofekhengert, akor bizony fofekhenger felujitas ele nezel.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Ferdzsoo #64519 üzenetére
nekem az elso karbis r6 osom olaszbol volt. gyonyoru allapot, karcmentes,
ami vagy azert volt, mert palyaztak vele, vagy tenyleg nagyon vigyaztak ra, viszont akkor rengeteg km lehetett benne, hogy megerje behozni. de sehol semmi hiba nem volt rajta, se a segedvazon, sehol nem volt nyoma javitasnak. az oraja tuti vissza volt tekerve, kb 25 000 el vettem meg, de mar csontos volt a valto, es masik lancszett volt rajta, de a fektarcsak is tokeletesek voltak, es gyariak. sajnos elutottek vele igen hamar, kb 10 e km-t raktam bele, de patika allapotu volt. szoval nekem bejott az olasz motorNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Ferdzsoo #64531 üzenetére
Igen, en 3 r6 kozul valasztottam ki a neppernel. Az egyiknek a segedvaza repedt volt, es a bal oldalidom matricaja alatt nem jol tisztitottak le a feluletet, piszokra raktak ra. Egyertelmuen puffos volt, ami nem lett volna baj, de ugyanannyiert vettem a hibatlant.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64541 üzenetére
autonal en mindig a legalacsonyabb fordulatot hasznalom.
mielott vki a szivehez kapna, tobb mint 100 e kmt nyomtam le igy, egy autoval, szoval nem karos arra az autora, azokra az autokra, amiket hasznalok. volt egy autocserem, a jelenlegibe 30 ezret raktam bele. van hogy 1200 vel megyek, semmit nem tapasztaltam, hogy szethullana. mindketto 1.2 es benzines, szivocsovenkenti befecs, 16 szelep, 75 lo. mivel itt altalaban fogyasztasra megyek, nem porgetem. ha sietek, akkor viszont nemet autopalyan 5000 kornyeken megyek, - mondhati uvegelem - de ez nem sokszor fordul elo, mert inkabb elobb indulok el okolszabaly, hogy az europai ciklus miatt a papiron megadott fogyasztast akkor fogja hozni, ha fegyelmezetten 120 al mesz autopalyan a legnagyobb fokozatban. es nincs dugo, meg szel sem.
motornal mas a helyzet, altalaban sportmotorjaim voltak, azokat arra hasznaltam, amire valok. nyomatekcsucson, versenypalyan. illetve odafele es hazafele is. a legnagyobb terheles, az, amikor a kozegellenallas miatt nem megy tovabb a motor a legmagasabb fokozatban, es az osszes loerot arra hasznalod, hogy legyozd a legellenallast. ilyenkor passzirozod a dugattyut a hengernek, a fotengelycsapagyazas minden ilyenkor kap a legtobbet. ez az, ami szetkurja a motort, az nem terheles, ha a max fordulatod 1/3 aval mesz tobbszazezer kmt, a legnagyobb fokozatban. igy tud sokaig menni minden. amugy minden beszarik, ha tenyleg mesz vele. ez van.a nagyfordulatu motoroknal a nyomatekcsucsra van hangolva a kipufogo, csak ott tolti tul a hengert a legjobban.
epp ezert ha le van vagva belole, hogy hangosabb legyen, egy magasabb fordulatszamtartomanyban fog dolgozni, amit altalaban el sem ernek azok a motorok, amikhez igy hozzanyulnak.kiegeszites.
volt itt egy srac a topicban, aki szinte rangatva hasznalta a rotax blokkos egyhengeres bomoset, es az tulment a 100 ezer km en. szoval az alacsony fordulati olajhianyt nagyon konstrukciofuggove tennem, fogalmazhatunk ugy is, hogy ahol ilyen van, az konstrukcios hiba.
elmeletileg benzines otto motor a fojtoszelep miatt, illetve az allandoan gyulladokepes keverek szuksegessege miatt akkor fog a legjobban fogyasztani, ha teljesen nyitott fojtoszeleppel nyomatekcsucson mesz felgyorsitasz, majd hagyod gurulni alapjaraton. eleg faszul hangzik, de az ilyen fogyasztasra matyizo emberek csak igy tudjak hozni a legjobb fogyasztast. es itt a hangsuly azon van, hogy a legnagyobb nyomateknal van a legjobb a fajlagos fogyasztas is.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
ezt egy videobol nem fogjuk megtudni.
nekem a stilussal es a tartalommal volt egyarant bajom.
mesedelutan gyerekeknek. ettol fuggetlenul nem azt jelenti, hogy rosszul csinal valamit.
rengeteg tapasztalata van, sokkal tobb, mint nekem, de nagyon szelsoseges ember.
ha belekerdeznek nehany elmeletebe face to face az tuti hogy elkuldene az anyamba. legalabbis volt par ilyen mesteremberrel dolgomNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
szerelos tortenetekbol rengeteg van a tarsolyomban
pl amikor egy rsv allt a szakinal, es elkezdte tasi sztajlban fikazni, hogy ennek a szarnak az olajpumpaja az ontvenyben van, amit nem lehet cserelni. mindenki egykent kopkodni kezdte, en meg rakerdeztem a szakinal, hogy szokott-e ez galibat okozni? ugy ertem, ennyire gyakran kene cserelni? persze a valasz az volt, hogy dudogott meg valamit, aztan ahol tudott keresztbe tett nekem ezutan.
aztan a masik. az olaj. egy szaki - miutan beinditottam az r 6s emet - azonnal ravagta, hogy ennek szelephangja van. mondom neki, nemreg ellenoriztem, es 2 nel inkabb kisebb a hezag, a tobbinel oke. amugy meg kurvara kussolni fog egy sor negy, nem hangoskodni, mert csokken a hezag. oke, akkor ez is elkezdett dudogni, meg hogy milyen olaj van benne. mert hogy en rossz olajat rakok bele. es elkezdte osszekeverni a meleg es hidegoldali viszkozitast, amikor belekerdeztem jobban. nah hat ott sem latnak szivesen.
egy hiresebb fickohoz is mentunk innen endruval, chatteringelt a kuplungja az yzf 1000 nek.
a szerelo azt mondta, hogy szetszedtek darabokra, de nem talaltak semmit. kerdeztem, hogy lenyelezeted?
nem, ez annyira eros, hogy ilyet nem merek vele. igy nem is sikerult produkalni a hibat. (es szerintem innen fuj a szel, hogy egy 140 lovas motort aki nem nyelez le, annak ezek a regi motorok fennyel mennek)
es sorolhatnam hogy hany es hany helyen gyokerek, foleg ha semmi mast nem teszel, csak kerdezel valamit, mert tenyleg kivancsi vagy az okokra, es gondolkodni szeretnel, nem beharapni valami fassagot mint egy agyatlan barom.
ettol fuggetlenul ezek az emberek el tudtak vegezni a munkajukat, mert tobbekre nagyon sokan felneznek, es istenkent tisztelik oket.
a legjobbat el sem mondtam.
egy "honda buzi" (mint kesobb kiderult) cegnel akartam dolgozni. felveteli beszelgetes volt. eppen az atepitesre varo cx 500 rol beszelt, es kerdezte, tudom-e miaz. mondom igen, az a guzzi koppintas.
na ott lattam, hogy elhult a fonok, es tajtekozni kezdett volna legszivesebben. elvagtam magam. csak ezert.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64551 üzenetére
valaszoltam.
a nyomatekcsucson van a legjobb fajlagos fogyasztas.
tehat amint becsukod a fojtoszelepet, a hatasfok romlik. azert hoztam fel a hypermiler-peldat.
ezek az adatok a user manualban elerhetok szoktak lenni, de leginkabb regebbi motoroknal. ha fogyasztasra mesz, a legalacsonyabb fordulat es ennyi. a grafikon semmit nem mutat, amit ne ereznel.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64563 üzenetére
a teljesitmenymeres mindig teljesgazzal tortenik.
ahhoz, hogy megtudd, hogy mekkora a motorod teljesitmenye barmilyen gazallason, meg kene merni ugy is.
a manualokban csak a teljesen nyitott fojtoszelepes diagrammot talalod meg.
tehat az, hogy 1/4 gazon hol a legjobb a fajlagos fogyasztas, azt nem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64566 üzenetére
igy van. ezert hoztam a hypermiler peldat. ez bizonyitja, hogy a hatasfoka teljesen nyitott fojtoszelep mellett a legjobb a legjobb hengertoltottsegnel. de. igy nem hasznalod a jarmuvedet, foleg nem ugy, hogy egyfolytaban a nyomatekcsucson tolod, mert ott sok lesz a fogyasztasod. ezert irtam, hogy legalacsonyabb fordulat es csok.
a kipuff meg miert ne oda legyen hangolva? foleg nagyfordulatu motoron, ahol hatalmas az oblitesi veszteseg alacsony fordulaton? oda beraknak egy exup szelepet es azzal megoldjak azt, a meretezes meg a nyomatekcsucsra lesz rakva.
de ez is konstukcio fuggo. pl a legfrissebb r6 oknak szemmel lathatoan hosszabb a rendszeruk, hogy alacsonyab fordulaton dolgozzanak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64571 üzenetére
ehhez a kipufogo meretezeshez kell egy nagy szeleposszenyitas ertek.
ha ez nincs, nincs ertelme a szamolt kipufogonak sem. alacsony fordulatu motoroknak nem nagy a szeleposszenyitasuk, igy szinte mindegy mi van rajta.a nyomatekcsucsot ne keverd ossze a teljesitmenycsuccsal. nem a vegen van
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64573 üzenetére
voltam a red baronnal is felvetelen kiemelt varolistas lettem
nekem tetszett a ceg filozofiaja, beszeltem kennel is, (japan ficko tolmaccsal, nagyon szurrealis elmeny)
ami a legjobban tetszett, hogy ha elszant vagy, nem kell hogy szerelo legyel, pszichologiai vizsgalaton eldontik, hogy van-e affinitasod ehhez a szakmahoz, vagy nincs.
(bar nalam a pszichologiai vizsgalat azt hozta ki, hogy nincs )
a fegyelem viszont hatalmas volt, amig ott voltam, es nagyon kepzik videokkal az embereket.
tehat eleg nagy tudast halmoztak fel, de azert nem mernokok vannak ottNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #64588 üzenetére
ahogy nezegettem itt 65000 nel sincs kulonosebb bajuk, erre a hatso telo problemara nem tudok mit mondani, egyreszt, mi az, hogy nem lehet szetszedni? mi az hogy nem lehet megjavitani egy szimeringet?
azt hittem valami olyan problemakkal talalkozunk, hogy elszakad a primerlanc, vagy vezerles problemak, vagy generatol alloresz, vagy valami betegagy szindroma.
nagyon nehez kerdes ez, mert lattam mar "30 ezres" gs 500 ast, aminek vege volt a fotengelycsapagyazasanak, es a vezerlese atugrott, volt nalam cb 500, "40e km" nel, ahol vezlancfeszitot kellett cserelni, ugyanolyan gyenge pontjai vannak ezeknek, az olcso lancfeszito. szoval en probalom kerulni azt, hogy markakra bontom le a megbizhatosagot.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #64633 üzenetére
Kinek mit jelent a szitalas, kinek mit jelent a remeges...
Van olyan jelenseg, h elpattog a tarcsa feluleterol a fekbetet. En erre tippelnek. Ha a tarcsa hullamos lenne ennyire, nyomogatna s fofekhengeredet.
De ezt leiras alapjan nem lehet megallapitaniNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
a full floatingnal ha nagy benne az utes akkor szet tudja utni a fekdugattyukat, aztan van a meglepetes celegyenes utan ha ramarkolsz a fekre, es kettot kell pumpalni. de a hullamot nem fogod erezni, akar az uszonyeregnel, el fogja nyelni.
a baj az a gyari tarcsakkal, hogy nagyon vekonyak. voltam a bmw muzeumban, megneztem troy corser s 1000 rr jet, a tarcsa minimum 5 mm vastag volt. egyszeruen vastagabb anyag kell, hogy birja a hoterhelest. ezeket az utcai tarcsakat hamar hullamosra lehet fekezni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64912 üzenetére
Az en tapasztalataimbol kiindulva.
Az elso sild jo a sar ellen ha elotted megy valaki, meg nap ellen is. A szemuveg azert jobb, mert barmit belehelsz. krossz palyan, kb 20 perc utan a sima sisakban nem kaptam levegot, illetve a plexit nem tudod lehajtani, mert minden paras lesz.
Ez kb olyan, mintha terhelesprobat csinalnal sisakban. Ezert jo, hogy nem teljesen zart, es nem a sajat levegodet szivod vissza.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #64970 üzenetére
Azert a hsz ed utolso mondata nagyon odabasz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64985 üzenetére
Mennyivel nagyobb az uszoszint?
Inkabb a gyarit allitsd be, mert egyreszt sokat kap, masreszt ha elereszt a csapod es tulfolyik, akkor feltoltod a.hengeredet benzinnel, ha nyitva van a szivoszelep, aztan van meglepi inditasnal.
A fulladozast egy sima alapjarati csavar tekergetessel is eltuntethetted volna valszeg, attol fuggoen mennyit emeltel az uszoszinten. Igy most tobbet kap mindenhol.Milyen gyururol beszelunk most?
Leszedted a hengerfejet?
Ott nehany tized lehet max.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #64996 üzenetére
Ha nem mukodne rendesen a benzincsap, nem menne a motor, ezt teljesen kizarnam. Ezert van a pri allas a csapokon, hogy azzal toltsd fel a karbit.
Egy negyutemun ennyi gyuru van. Te az olajlehuzo 3 reszbol allo gyurujet talalod soknak. Elotte ket kompressziogyuru.
A gyuruhezag a gyuru ket vegen merendo bent a hengerben. Sztm te masra gondoltal.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz rolcsi099 #65009 üzenetére
Sajnos nem tudjuk, mit jelent neked az, h nem nagyon akar kiporogni.
Hibajelenseg leirasat konkretabban kellene megfogalmazni, de forumrol.ugyse tudunk motort diagnosztizalni.
Egy 50 kobos 2T t forgatni kell, hogy menjen. Ha nem dadog, nem hagy ki, akkor nem gondolnam rossznak, plane, ha felul megy.
Valoszinuleg a kipufogo cseret erzed, mert nagyobb fordulaton dolgozik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xbox Series X|S
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Hegesztés topic
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- PHP programozás
- Politika
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest