-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
-
imibogyo
veterán
válasz dave0825 #99797 üzenetére
Semmi különös, csak egyrészt utólag felesleges kötözködésnek éreztem, másrészt később újraolvasva a hozzászólásodat nem is volt igaz amire gondoltam, mert te a nyomógombra írtad az NO-t én meg az áramkörben gondolkoztam, hogy az inkább NC... Mármint akkor, ha menni is akarsz valahova a géppel, ezért is működik a kábelek rövidre zárása hibás kapcsoló esetén... De legalább még időben visszaszívtam a hülyeségemet... Sry..
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Azért különbséget kell tenni egy adott munkafolyamatnál az "elcseszett idő" és a "ráfordított idő" között. Én rengeteg mindent magamnak szerelek és építek, de elsődlegesen élvezetből, szórakozásból és csak adott esetben, mondjuk spórolásból. Tehát ha élvezi amit csinál, vagy akár tanulni is akar az elvégzett munkából, akkor az nem elvesztegetett idő...
"Time you enjoy wasting is not wasted time..." Talán Lennon-tól származik az idézet (vagy egy könyvből...), nem vagyok benne biztos, de szerintem nagy igazság...
-
imibogyo
veterán
A meghívás az végülis él, csak sajnos nem haladok úgy a kerttel és a házzal, hogy jó szívvel lássak vendégül másokat ezért nem promóztam azóta a dolgot. Úgy voltam vele, hogy akkor szólok itt ismét, ha már vállalhatónak ítélem meg a területet...
Egyébként végre beköltözünk, de annyi még a teendő (és a maszek munka, mint a másik topikban láthattad is), hogy egyszerűen nem érem utol magam... A műhelyről már ne is beszéljünk, mert az konkrétan romokban hever, a CNC marógépemet és a motort még át sem tudtam hozni a másik háztól...
Persze ettől függetlenül, ha ez valakit nem zavar szívesen fogadok bárkit, szinte bármelyik hétvégén. Általában szombat délig dolgozom de utána OK lehet a dolog, vasárnap és hétfőn pedig egész nap itthon vagyok, mert nekem ezek az igazi szabadnapjaim a szombati meló miatt... Mondjuk a jövő hétvégén a szombat is teljesen kilőve rendezvény miatt. Röviden egyeztetés kérdése a dolog.
Ahogy mondtam amúgy is inkább elsőre csak egy ilyen találkozzunk-nyársaljunk-dumáljunk dologra gondoltam, mivel nem ismerjük egymást. De ha valaki nem tudja megoldani a hazaútját, akkor persze állíthat sátrat, 3000 m2-en valahol szorítunk helyet neki...
(#100377) Teasüti:
Én a 3d nyomtatózást most kezdtem (ez a második kreálmányom), a lézergravírozóm már régebb óta üzemel (mondjuk túl sokat ezzel sem foglalkoztam még), a marógépem pedig szintén megtette már az első lépéseit a múltban (csak azóta nem volt időm ezzel sem foglalkozni 1001 más projekt miatt, például a házvásárlás és egyszemélyes felújítása miatt). Szóval ilyen mások számára "elfecsérelt idő" projektekből én is tudok jó párat felmutatni.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Hát ezek a képek még a régi helyen készültek. A mostani helyen viszont nem is csak egy atombomba robbant, így arra azért nem vagyok (még) túl büszke. De majd egyszer befejezem ezt is, ahogy mindent... A mostani műhely-garázs olyan ~38-40 m2, de nagyon kicsi így is. Ráadásul most még bekerült ide egy csomó építőanyag, a másik műhelyből újabb cuccok és az igazán "nagy" dolgok (marógép, motor, szekrény stb.) még át sem kerültek. Szóval itt is bajban leszek.
Viszont egy jó darabig még a nagyobb műhelybe sem tudok belefogni, mert még hátravan a ház köré egy kb. 70 m2 -es terasz elkészítése, valamint a ház szigetelése (azért néz ki a ház is ramatyul, mert felesleges megcsinálni, ha egyszer úgyis el be lesz burkolva az összes fal), és hát ezek is zsebbenyúlósak lesznek...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Elég durva így egy cikkben sorba venni a családi tragédiákat... 2000-ben a nagybátyja, 2008-ban az apja, 2018-ban a bátyja halt meg motoron. Lehet én vagyok beszari, de egy ilyen "sorozat" után nem tudom lenne-e kedvem felülni a motorra, pláne versenyszinten. Tudom, hogy ő profi meg minden és elfogadja, hogy ez ezzel jár, de engem már attól kirázott a hideg, hogy elolvastam...
-
imibogyo
veterán
Annyira gáz dolgot úgysem tudsz csinálni, mint én...
Álló helyzetben felborultam a motorral. Első nap volt nálam a CBR1000F, akkor még működésképtelen állapotban. Ráültem, hogy szerelés közben arrébb toljam a mintegy ~300 Kg-os motort, gondoltam két oldalról megtámasztva nem lehet gond. Hát lett. Leugrasztottam a középállványról a gépet, de a homokos betonon elkezdett csúszni a lábam. Lényegében olyan volt, mint ha milliónyi kis gyöngyön próbálnék "tapadást" találni a cipőmmel, mondanom sem kell sikertelenül. Megindult a motor és már nem tudtam megfogni, pedig nem vagyok egy gyenge gyerek.
Szerencsémre sem az oldalidomok sem az indexek, lámpák nem voltak még felszerelve. És annyit azért tudtam tompítani a motor esésén, hogy a kormánynak és a fékkarnak se legyen baja. Szóval összességében nagyon olcsón megúsztam, de azóta is ég a pofámról a bőr.
-
imibogyo
veterán
Tudom, hogy én leszek az ügyeletes puhapöcs, de a rengeteg barmot látva az utakon én már nem is nagyon sajnálom (na jó, de ), hogy a CBR-t nem lehet visszaállítani a forgalomba.
Tegnap is majdnem frontáloztam. Egy ügyeletes Schumacher 5 (!!!) autót előzött ki egy elnyújtott, nagyon jól belátható kanyarban én meg ugye jöttem vele szemben. Mivel már nem voltam olyan távol amikor őbaromsága úgy döntött, hogy na már pedig most neki előznie kell, és mivel ezt az előzést is olyan nagyképűen oldotta meg (értsd jó nagy ívben került) ezért még a kormányt is el kellett kapnom és két kerékkel lementem a padkára (szerencsére volt). Azt sem tudom, hogy a fenébe nem lehetett észrevenni egy épp, hogy alig füves/bokros területen közeledő 17 m3-es furgont???
Bőven elég lesz nekem (ezzel vigasztalom magam), hogy szabadidőmben kimegyek a 2 Km-re lévő Euroringre, vagy a ~20 Km-re lévő Kakucsra (már ha egyszer elkészülök a tank felújításával, mivel már csak az van hátra) és kész. Mostanában amúgy is tényleges szabadidőm jó ha havi 3-5 órám van, a többiben dolgozom, vagy a házat csinálom (most hétfőre jön például 120 méternyi kerítésanyag és mehet a "móka"). Pár évet legalábbis biztosan elleszek így, a közúti közlekedésből pedig bőven elég az az évi ~20-30.000 Km, amit amúgy is megteszek...
(#101857) geresics: Értem. Csak azért kérdeztem, mert nekem a 1190 Adv. egy nagyon pozitív élmény volt. Ez kezdett el a túra-endurók felé terelni... Bár én amúgy is egy különleges állatfaj lehetek, mert nekem az új AT is nagyon bejött (DCT-vel is, mert mind a kettőt próbáltam). Szóval lehet, hogy a hiba az én készülékemben van...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz dellfanboy #101898 üzenetére
neha elgondolkozok hogy reflektaljak akarmire amit irsz
Te dolgod... Senki sem tart fegyvert a fejedhez, hogy válaszolj, vagy akár csak elolvasd amit írok...de az egyszeruen fenomenalis hogy majdnem az osszes hsz-edbe beleszovod a hazfelujitasod allapotat, komolyan mondom mar csak egy webkamera hianyzik... vagy 40HD kep.
Mivel baromi ritkán írok ide, ez gondolom valami nagyon kibírhatatlan dolog. Engem is zavar pár ember marha hasznos hozzászólása (pl. az ilyenek, ismerős?), mégsem szólok érte, átlapozom és kész. Amúgy meg van pár ember, akit az esetleges kis "motoros találkozó" ügyében érdekelhet, hogy hol tartok, mivel többek között ezért nem jött még ez össze. Persze téged ez nem érint, mert úgy sem jössz...Amúgy meg most visszakeresve, ennyiben említettem meg a házat: 2018.08.24.; 2018.07.05.; 2018.05.21.; 2018.04.11-12.. Ez áprilisig, vagyis 4 hónapra visszamenőleg 5 (!!!) hozzászólás és ezekből 3 a "találkozó" miatti válasz volt, tehát kérdésre reagáltam és nem magamtól írtam be. Huhh de durva.....
mindenesetre azt vagod hogy Schumaher 4 kereken nyomta? most akkor egy szembejovo autos vagy motoros kenyszeritett a padkara? mer arrol semmi erdemleges info..
Mivel egy a jelek szerint általad is ismerten négy keréken versenyző embert hoztam fel példának, szerintem magadtól is meg tudod oldani ezt a hihetetlenül nehéz fejtörőt...nem mintha annyira erdekelne hogy egy motoros topicban egy feher furgonos-al mi lesz, mert azert oket se kell sajnalni.
Ez meg engem nem érdekel, hogy téged mi érdekel. Ez egy szabad fórum. És én, mint motoros is ültem abban a furgonban... Egyébként meg nem vagyok "furgonos", csak most épp abban ültem. És egyértelmű relevancia van a között amit írtam és a között, hogy miért is szeretek egyre kevésbé közúton motorozni, mert azért szoktam haverom XTX-ével...amugy meg ha en autoval megyek, es latom szembe hogy egy motoros eloz, leveszem a labam a gazpedalrol es probalok neki helyet hagyni.
Egyrészt itt nem volt szó motorosról, másrészt meg nem fogom segíteni azt aki barom (maximum a saját testi épségemet és vagyontárgyamat óvandó). Jöhet tőlem autóval, motorral, repülővel, úgy ahogy nekem is meg kell tisztelnem a többi közlekedőt, úgy tiszteljen meg ő is és egyszerűen kezdjen bele 2 másodperccel később az előzésbe. Gondolom ebbe nem kellene belehalni, ellenben a türelmetlenségbe már elég sokan beledöglöttek. Másrészről viszont segítek annak, akivel szemben én döntöm el, hogy segítem. Nagy különbség van a kettő szituáció között, vagyis, hogy kikényszeríti valaki, hogy lehúzódjak, vagy lassítsak, vagy én döntök úgy, hogy segítem...[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz dellfanboy #101921 üzenetére
Fáj valami? Vagy unatkozol? Nem hagyja magát az asszony? Szakadj már le rólam! Beírtam egy (sokkal) hosszabb választ is, mert hülyeségeket írogatsz de basszus alapvető ok-okozati összefüggéseket nem vagy képes felfogni. Ki is lett itt érzékeny, kinek a hozzászólására? Ugyanis te írtál most nekem elsőként én bottal sem piszkáltalak. Még egy egyszerű mondat értelmezése is kifogott rajtad. Büszkeség? Hol írtam én ilyet? Csak azt írtam, hogy most ez van... Az meg külön vicces, hogy azzal próbálsz meg belémkötni, amiről nulla információval rendelkezel. Valószínűleg meglepődnél, hogy minek az elérése érdekében nincs most motorom. De igazából elértem amit szerettem volna és "csak" egy motor birtoklását kellett átmenetileg beáldozni érte, viszont mind a 2 gyerekemnek bebiztosítottam az életét. Szóval tőlem verheted a nyálad a motorodra, nekem ettől nem lesz rosszabb, csak röhögök rajtad...
A kérdésedet is megválaszoltad saját magadnak, pont mint a múltkor. Ügyes vagy. Gratulálok hozzá. Egyébként pedig az xtx kifejezésre a megfelelő kiegészítő szavakkal (mivel már vagy 10x leírtam régebben, hogy 660-ról van szó...) meg csak úgy 600.000 találat van gugliban, és sok főleg típus specifikus topikban (például az xt660.com fórumaiban is így "becézik" őket, senki sem szokta mindig kiírogatni, hogy xt660x, xt660r, csak simán xtx, vagy xtr). Szóval ez megint nem engem minősít, hogy megint nagy arccal és lenézéssel próbálsz (nem is igazán tudom, hogy mit?) kompenzálni.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Így van. Erre próbál ő is rávilágítani...
Egy adott rendszerben tömegközéppontot csak tömegátrendeződéssel (a tömeg térbeli eloszlásának megváltoztatásával) lehet elérni. Például, ha lehasalsz a motoron, kihajolsz a motorról, leesik rólad a bukó menet közben stb., vagyis változik a tömeg rendszerben vizsgált eloszlása..
De csak azért mert a rendszeren belül megváltoztatod valaminek (magadnak) az alátámasztási/felfüggesztési pontját, úgy hogy közben a tömeg térbeli eloszlása nem változik (nem változik az üléspozíciód, csak a feneked helyett a talpad veszi át a tartó szerepet, ha már ez az eredeti példa), úgy nem lesz tömegközéppont változás sem a "rendszerben".
Egy adott rendszernek ráadásul lehet változatlan a tömegközéppontjának elhelyezkedése önmagában vizsgálva, míg a "külvilág" számára folyamatosan változik annak elhelyezkedése. Például egy eldobott villáskulcs, vagy bézbózütő esetében...
Ugyanez igaz a motorra is. Ha egy olyan abszurd példára gondolunk, hogy egy motor és motorosa teljesen ugyanúgy "egykerekezik", mint ahogy normál esetben egyenesben megy (csonttá van fagyva a motor a motorossal), akkor nem változik a tömegközéppontja önmagához képest a kerekezéskor, de természetesen az aszfalthoz viszonyítva magasabbra kerül a tömegközéppontja, tehát ahhoz viszonyítva meg változik.
(#102302) Formaster:
Egyrészt ebben az esetben eleve a motor kerekei lennének az alátámasztási pontok. Másrészt attól, hogy én most a vasrácsot a sarkánál akasztom fel festéshez, vagy a közepénél, attól még nem változtattam meg a tömegközéppontját, csak másmilyen pozíciót fog felvenni.Amire (szerintem) te és duni84 is gondoltok az az, hogy "lábból" adott esetben könnyebb "kibillenteni" a motort az "egyensúlyi állapotából", de ettől még ha semmi más az ég egy adta világon nem változik a rendszerben, akkor a tömegközéppont ugyan ott lesz, csak a tömegközépponthoz képest hosszabb lesz erőkarod. Egy tányért ha középen alátámasztasz, akkor a szélén ezt is könnyebb lesz kibillentened, mint mondjuk a középpontjától 2 mm-re, ettől még a tömegközéppontja ugyanott lesz neki.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
KTM 790 Adventure R - hanganyag
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #103075 üzenetére
úgy vélem az igényeség mértéke párhuzamba vonható a monetáris elhelyezkedéssel
Én viszont ezzel nem értek egyet. Az igényesség nem pénz kérdése. Láttam nagyon sok gazdag igénytelen embert munkám során és láttam rengeteg nagyon igényes alapvetően kiskeresetű embert. Szóval szerintem itt egyáltalán nincs párhuzam. Inkább az általad is említett önigazolás talál csak könnyebben táptalajt egy szegény(ebb) embernél, mert van mire fognia, de ettől még nem ennek az oka az igénytelensége. Persze a megvenni kívánt tárgyaknál van egyértelmű összefüggés az anyagi helyzettel (milyen meglepő...), akarhat az ember jó autót, ha nem telik rá, de lehet egy olcsó autó is igényes, tehát ha nem pénz alapon mérjük az igényességet (magyarul nem csak az az igényes, aki meg tudja venni a jobbat, szebbet drágábbat), akkor megint csak nem pénz kérdése. Egy Lada is lehet nagyon igényes (személyesen is ismerek olyan embert, aki kis pénzből tartja életben a Wartburgját, a mai napig gyári állapotában) és egy gazdag(abb) is lehet igénytelen akár csak az autójára , vagy a motorjára...
-
imibogyo
veterán
válasz julius75 #103273 üzenetére
Egy jól beállított kiegészítő lámpa (pár) miért is kellene hogy azonnal seggfejet csináljon a motorosból?
Mert sokan akkor is használják amikor nem kellene. Azon gondolatmenet mentén, hogy "ha már felraktam hadd világítson...", vagy "hú de menőn néz ki, mi lenne, ha este az M5-ön is így mennék végig Szegedtől Budapestig...". Sőt személyesen hallottam már olyan "okos" embert is, aki magyarázta, hogy mióta fenn vannak neki a GS-en, azóta sokkal jobban tisztul előtte a sáv... Persze mert rohadtul nincs kedve senkinek a vakítását élvezni, inkább lehúzódnak akkor is, amikor egyébként ezt nem tennék meg. Nem csak motoros téma ez természetesen, de nekem is a sok vakító barom miatt van úton egy automatikusan sötétedő visszapillantó, elegem lett folyton átbillentgetni az én manuálisomat...
Tudom, hogy te beleírtad a "jól beállított" kritériumot és ez sok esetben meg is oldja a problémát, de még egy jól beállított is tud zavaró lenni, ha akkor használják, amikor nem kellene.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz julius75 #103277 üzenetére
De egy motoros számára még fontosabb a láthatósága.
100%-osan egyetértek. De csak addig a pontig, amíg ez nem megy más rovására. Nappal alapvetően nem is tud mások rovására menni (szerintem), legalábbis én még nem találkoztam ilyennel, de este igen sűrűn. Azért is írtam mindenhol, hogy én sötétben vezetésről/vakításról beszélek. -
imibogyo
veterán
válasz tboldi #103396 üzenetére
Ja, ok... Itt nem néztem (melóhelyről nem tudok túl sok mindent) . De ezek szerint csak én vagyok annyira igényes erre, hogy ha lehoz valaki egy megjelenés előtt álló motorról egy cikket, akkor abban is benne kellene lennie ezeknek az infóknak? Vagy csak én nem láttam ezt az első linkeden?
(#103397) geresics:
Köszi! Nagyon nem kerestem utána, de a Google első jó pár találatában ez nem szerepelt. Mondjuk a gyári oldalt tényleg nem néztem, és a tiédet sem (a nagyon egyértelmű nevű oldalakat megpróbálom kerülni a munkahelyi logban )...[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #103673 üzenetére
+1 a TKC80-ra. Mondjuk kicsit gyorsan kopik. DR650-en talán valami 5-6000 Km-t bír mindössze (persze a DRZ könnyebb majd 20 Kg-val). Érdemes még megnézni a Dunlop D606-ot is, ha inkább a terep az elsődleges (KLR tulaj ajánlotta anno, szóval nem tudom milyen, neki bejött, én nem próbáltam).
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #103681 üzenetére
Valószínűleg a tömeg lesz a kulcs (épp ezért én konkrétan DRZ-t használó tulajokkal beszélnék első körben, ahogy te is mondod), mert nekem a DR650-en "tökéletes" volt az én (nem túl magas) tudásszintemnek. És földúton is csak pont annyit csúszott és forgott el, amennyit az ember egy terepmotortól el is vár. Ha pedig leginkább a terep a fontos, akkor még mindig ott vannak a terepre optimalizált gumik, de azok sokszor elég drágák és aszfalton is (általában) jobban kopnak.
(#103678) runner 125: Hát igen, sajnos ez van... De én úgy vagyok a gumik áraival, hogy amennyi szabadidőm egyáltalán általában akad motorozásra, nekem egy 4-5000 Km-t kibíró gumi lényegében azt jelenti, hogy az adott teljes évet kibírta, úgy pedig már nem olyan vészes az a havi 6.000 Ft-os átlag a két gumiért. Legalábbis ilyen számolásokkal szoktam magam vigasztalni és az asszonyt lenyugtatni a hobbi-kiadásaimmal kapcsolatban...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #103710 üzenetére
Érdemes még meglesni az ADV / DS sisakokat is, ezek legtöbbje eleve úgy van tervezve, hogy több kialakítást is támogat egyszerre. Vagyis plexis, szemüveges (plexivel, vagy anélkül), "sülttel", vagy épp anélkül is használható (és természetesen ezek variációiban).
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #103783 üzenetére
Mondjuk ezt bármi másból is 5 perc lett volna legyártani.
De egyébként ja... A CBR felújításakor is jól jött és jól fog jönni a jövőben is, pl. egy belső műanyag bowdenmegvezető elem el volt repedve és boltban 3900 Ft lett volna. Cirka 20 perc alatt ki lehetett nyomtatni (és úgy 200 Ft-nyi anyag ment el rá). Vagy pl. tegnap a CNC marógép motorjának és a Nema23-as léptecseknek gyártottam új felfogatásokat. Mondjuk én még nagyon kezdő vagyok és még a gépet is több ponton upgradelnem kell, így nem mindig túl szépek még a nyomataim, de a funkciójukat eddig még mindig be tudták tölteni az adott elemek.
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #103787 üzenetére
Pédául 4 darab (szemre 4x8 centis) textilbakelit darab süllyesztett fejű önmetsző csavarral. Vagy van itthon pl. ipari gumim targoncatorony oldalvezetőjéből (nem tudom, hogy került hozzám, de sok ilyen vackom van ami csak úgy jött valahonnan ), az aztán beba...na, ha az ide-oda "rugdosástól" lejönne, ha a toronyban a több tonnás terhelés nem szedte le, miközben a torony oldalához dörgölődött, ráadásul olyan merev/kemény, mintha bakelit lenne (de nem az). De ugyanezt mondhatnám valami izmosabb keményfából is, azok is nagyon strapabíróak. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ABS, PLA, vagy PETG anyag ezek bármelyikétől is erősebb, jobb lenne. Arról nem is beszélve, hogy egy alap modell is négyes szériában legalább 60-180 perc, ha normálisan kitöltöd, annyit meg én sajnálok az ehhez hasonló projektekre rászánni.
-
imibogyo
veterán
válasz Ferdzsoo #104675 üzenetére
Így van. Egyébként mind a kettőnek az Einhell gyártja a gépeket (az egyiknek biztosan, de úgy tudom a másiknak is ő a bérgyártója), tehát ha valami gyorsan kell és épp nem kapható egyik boltban sem, akkor onnan is lehet választani...
Nekem is alapvetően ilyen olcsóbb gépeim vannak Einhell, Extool, Parkside, Workzone és hasonlók (8-10 darab komolyabb gépemtől eltekintve, amik Makiták és kék Bosch-ok) és nincs velük semmi gond, ha az ember a helyén kezeli őket. Nekem ez a mostani már a hatodik teljes ház/lakásfelújításom (és nem, nem csak kis munkákról beszélek) és mindet a jelenlegi gépparkommal nyomtam végig. A levegős gépeim is Einhellek (egyenes csiszoló, vésőkalapács és egy csomó apróság), azok is rendben vannak.
A traktor-donor Isuzu teljes szétbontásához is egy Workzone 125-ös sarokcsiszolót (na meg a nagy Makitát) használtam és kb. 45-50 korongot használtam el vele 1 hét alatt. Simán bírta és még most is szép hangja van (az azóta eltelt további 1 év intenzív használat mellett).
Sokan szeretik lebecsülni ezeket a gépeket, de nem fogják fel, hogy ha az ember nem ezekből a gépeiből él elsődlegesen, akkor egyszerűen nem éri meg 94.000 Ft-ért venni például egy sarokcsiszolót, amikor tudok venni mondjuk 10-20.000 Ft környékén is egész tűrhetőt. Ami gép meg ténylegesen termel, na arra kell költeni és nem szabad sajnálni a rávalót (a CNC-n használt marómotor pl. egy tök jó befektetés volt, mert durván 2 nap alatt visszahozta az árát, pár hónap alatt pedig a teljes gép árát. Ha veszek egy olcsóbbat, akkor egyáltalán nem biztos, hogy ez így lett volna, mert nem tudtam volna olyan minőségben dolgozni...
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz etnies #105424 üzenetére
Lehet, hogy túl régóta vagyok nyugaton...
Lehet...Szerintem meg biztos. Én is látok sok mindent, ami a "nagy nyugaton" jól tud működni, mégis itthon nehezen tudom elképzelni, hogy ugyanez menne pusztán szemléletbeli, morális különbségek miatt.
Napi szinten látom itthon azt amiről te beszélsz (folytás nuku, 70-el haladás smkp-n stb.) és éppen ezért értek egyet Bogyó bá'-val és nem veled. Te magad mondod ki, hogy mennyire szarnak mindenre az emberek, mikkel okoskodnak, ezek után amellett érvelsz, hogy uccu adjunk nekik még plusz 5-15 LE-t hátha akkor majd okosabbak és szabálykövetőbbek lesznek. Szerintem ez egy marha nagy logikai bukfenc.
A környezetszennyezős, rendszámtalan járműves és forgalomakadályos résszel alapvetően én is egyetértek SMKP esetén, de épp ezért van ott a B125. Szóval én is azt tartom észszerűnek, hogy tereljük csak szépen az embereket a nagyobb motorok felé, de azzal nem értek egyet, hogy ezt kvázi alanyi jogon tegyük meg. Aki B-s jogsit szerez, annak pedig külön lehetőségként (ami ráadásul relatíve egyszerű és olcsó amennyire hallottam, nem tudom, mert én rögtön korlátlan A-val kezdtem) most is van lehetősége a B125-re...
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #105455 üzenetére
Ahogy mindig... Sajnos...
-
imibogyo
veterán
Nem volt itt valaki közületek a hétvégén Örkényen (Euroring felé mentek)? Aprilia Pegaso Strada, KTM 950 (?) Adventure, meg valamilyen Honda talán NC750X. Nem volt időm jobban megnézni a motorokat, azért vagyok ennyire bizonytalan.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz coccolino #106047 üzenetére
Normális minőségű munkát végezve az esztétikával sem szabad bajnak lennie. Minimális gyakorlással kivitelezhető én anno 3 motornak is újrafestettem a dobját és még eladás után is hosszú évekig szépek maradtak. 90%-ban az előkészítés minőségén múlik a végeredmény (rengeteg, rengeteg csiszolás és portalanítás, alapos zsírtalanítás), nem szabad elkapkodni semmit sem és akkor nem lesz gond még fújós festékkel sem.
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #106578 üzenetére
Pedig szerintem a Castrol is jó olaj...
Szívesen...
-
imibogyo
veterán
-
imibogyo
veterán
válasz runner 125 #106592 üzenetére
Egyébként a verdcit tényleg az, h manapság már nagyon tré olaj nincs a piacon.
Teljesen egyetértek.(#106593) V.Stryker:
Igazából azt akartam mondani, hogy alapvetően minden olaj aminek megfelel a specifikációja, az mehet bele a motorba szerintem, mert baja nem lesz tőle.
Hát baja biztosan nem lesz szerintem sem (mármint dedikáltan az olaj miatt), ekkora különbség szerintem nincs közöttük, ahogy runner is írta, én is így gondolom...tök f.szság megvenni a legdrágább olajat, azért, mert "azt szereti". Meg kell találni tudatos vásárlóként ár érték arányba a neked megfelelőt.
Ezzel is egyetértek így megfogalmazva.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Mentolka #107020 üzenetére
Felfújni és ha "tartja a nyomást" (értsd nem 1 perc alatt enged le), akkor csigatempóban első gumishoz betérni, majd én vennék is egy új gumit (legalábbis én nem bíztam a javítottban, bár nem volt rá okom, de addig jó volt amit elugrottam gumit venni, majd vissza a gumishoz cserére). Valamilyen fújó alkalmatosságot viszont vigyél magaddal az útra. Anno a hasonló "kalandom" során 2-3x is meg kellett állni fújatni, mire elértem a gumishoz. Baromi jól nézhettem ki lábpumpával a hátamon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen