-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #63391 üzenetére
Köszönöm szépen az építő kritikát, nagyra becsülöm, hogy leírtad őszintén!
Magam is alapvetően ezekre jutottam, és igyekszem is nem erőltetni ezeket a dolgokat, hát, van még mit csiszolni magamon.
Ami a kipuff témát illeti, én se szeretem, ha valaki lármázik, de amíg jó érzéssel, intelligensen van használva, addig nincs vele bajom. Az SV gyári dobja is igen hangos lenni, szóval ha olyan helyen/időben vagyok akkor csak "lopakodó" módban használom.
Amúgy nekem ez nagy kedvencem: [link], ha nem lenne nekem a gyári is épp elég hangos, tuti kapna ilyet, mert gyönyörű a kinézete és a hangja is.(#63392) StoneBridge: Akkor csak óvatosan! Hamar rendbejön az ilyesmi, aztán lehet menni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63397 üzenetére
Gyors/lassú csillapítás, és big piston fork tényleg nem kell, meg monoblock brembo fék sem, de egy alap állítható patronos villát és rendes, ellendugattyús féket mindenképp fogok rakni az SV-re, mert úgy gondolom, sokat adna hozzá. Legalábbis nekem.
Érdemes őket összehasonlítani mindenképp, ugyanis az SV-re is rá lehet tenni hasonló futóművet, féket. Ja, belekerül 2-300 000 forintba, de szerintem ez nem tétel az előnyeihez képest. Nyilván ezért a pénzért nem is lesz GSXR1000 belőle, csak egy (szvsz sokkal) jobb SV650.Leírhatod akárhányszor, hogy puha a rugóm, ha a gagyi csillapítási rendszer okozza a teleszkópomban a bajaim 80%-át.
A fékkel nem értünk egyet, de máskor is előfordult már. Nem fotel okosság, hanem én így tapasztaltam. Persze, könnyű a foteleket szóban dobálni.
(#63401) Grillo: Szerintem csak simán átmegy ennyi erő, hogy nem fogja semmi a kereket. Meg ahogy (#63410) Czimby is írja, melegen kevsébé megy már át.
(#63403) baboss: Nem is jó hátul.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #63428 üzenetére
DOT szám alapján 8 éves a gumi, de ebből 4-et szalonban állt, szóval nyugodtan számolhatod azt a gumit 4 évesnek is. Semmi baja nincs azt leszámítva, hogy egy nem valami tapadós, kemény keverék. (Szerelő/gumis is azt mondta, hogy használható még, tavaly év végén ki kellett műteni egy csavart a hátsóból.) Azonnal cserélném, ha nem lehetne vele biztonságosan közlekedni, de amíg lehet, addig miért adjak ki rá egy valag lóvét és dobjak ki egy használható, még kb. 5000km-re elég gumit? A semmire nem szívesen költök 60-80 000-et.
Igen, meg van égve valamennyire a hátsó fékbetét, de fogni fog, csak az adagolás, ami elég vacak vele így. De az ki lesz cserélve a következő szervízen, de csak ezért nem fogom elvinni.
A saját/mások biztonságát sem veszélyeztetem egy másodpercig sem, nyugodj meg. Már ezerszer írtam, hogy fejben dől el, nem a motoron. Bele kell kalkulálni a vezetésbe, mit tud alattad a technika, és aszerint vezetni. Ez ugyanígy van a legegyszerűbbektől a legmodernebb szupervasakig bármire ülsz.Néhányotoknak a fotelból azon kéne picit elgondolkozni, vajon tényleg mindent jobban tudtok-e így messziről jólmegmondani, mint akinek mondjuk a motorjáról szó van.
(#63429) HGabor89: Azt írtam, "belekerül 2-300 000 forintba, de szerintem ez nem tétel az előnyeihez képest." Kivastagoztam a részt, amit értelmezni kellene. Nyilván, ha most lenne ennyi lóvé a zsebemben, akkor már ez lenne a motoron, nem csak beszélnék róla.
(#63430) runner 125: Miről beszélsz ember? Szállj már le a magas lóról!
Milyen 500-ezres szar műszaki állapotú motor? Egy 3,5 éves, egygazdás, rendesen karbantartott, hibátlan állapotú motorról beszélsz! Ha neked a "szar műszaki állapot" fogalma azt jelenti, hogy egy kemény keverékű gumim van (ezt tették rá gyárilag) és meg van kissé égetve a hátsó betét, akkor nem sok közöd van a motorok műszaki állapotának megítélésről. Csak szólok, hogy millió körül mennek ezek, nem a feléért! De hülye leszek másnak gombokért odaadni, nem azért vettem szalonból újonann, hogy valaki utána röhögjön a markába.Azt is jól megtávszakértetted, mióta motorozom. Hát nem. Nem egy éve. 2009-ben vettem a robogómat, amivel 2011-ig mentem, és egy év kihagyás után 2012 végén vettem az SV-t, amit azóta is használok. Ez sajnos sehogysem egy év.
Őszintén szólva magasról tojok rá, ki ossza vagy nem ossza a gondolataim. Szerencsére akadnak, akik adnak a véleményemre. Nem feltétlenül itt, ebben a topikban. De nyugodj bele, nem sokáig fogom itt rontani a "jó levegőtöket", eléggé kezd tele lenni a hócipőm.
(#63431) Czimby: Ahogy nézegettem, abban gyárilag már megfelelő keménységű a rugó.
Neeem, nincs rácsavarva tökig az előfeszítés. Azt csak kipróbáltam pár útra, de pont azt csinálta, amit írsz, így visszaállítottam a súlyomnak megfelelő előfeszítésre.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63448 üzenetére
Gondolkoztam ezen a vonalon is, mit lehetne helyette. Ugyanis el tudnék viselni még 30-50 lóerőt is a ménesben. Ugyanakkor nem igazán találtam olyan motort, ami megfelelne az igényeimnek, és tetszene is. Az SV1000S lett volna még a legközelebb (jó motor, futómű, V2 ), de az meg nekem már túl torkos, hamar megissza, ami befér a 17L-es tankba.
GSXR tetszik, de abból minimum egy fiatal 750-es lenne jó. De jól megkérik az árukat (sokkal, sokkal több lenne a ráfizu, mint egy futómű-fejlesztésnél), torkosabb is jóval, és nem is olyan praktikus/kényelmes a mindennapokban.
SAG amúgy megvan, végig is játszottam a kalandot, hogy SAG nélkül, nagyobb előfeszítéssel, de katasztrófa.
Hát, 1misi körül ér a motor, és szerintem 2-300 000-ből ki lehet hozni a fejlesztést, ha türelmes vagyok vadászni az alkatrészekre. Szerintem ennyi belefér. Ha pedig majd eladom a motort pár év múlva, visszarakatom rá a gyári cuccokat, és tuning futóművet meg eladom külön. Mindenki máris boldog.
A bicós hasonlatod annyiból nem jó, hogy az SV-nek jó a váza, és a hátsó rész megmunkálása is korrekt, tehát hogy úgy mondjam, tud profitálni a jobb cuccokból. Nyilván, motorikusan nem lesz erősebb, de azért az a nyomatékos 72 paci sem olyan kevés.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63458 üzenetére
Ezzel a hsz-eddel is csak magad minősítetted tovább. Ahogy az előzővel is. [link]
Hajrá, hajrá, csak így tovább. -
HSM
félisten
Hát nem tudom, 2008-as vagy fiatalabb SV650S-ekre rákeresve 4db van, legolcsóbb 950 000ft HAHU-n, aztán egy majdnem kerek 1misiért, és kettő 1,1misiért.
A 2008 a gyártási év, nagyon nem ugyanaz egy 2008-ban gyártott és 2008-ban forgalomba helyezett motor, mint gy 2008-ban gyártott, és csak 2012-ben forgalomba helyezett, ami 4 évet szalonban töltött, megfelelő körülmények között, nem pedig az utcán.L0 még tuti volt, azaz 2010-es gyártású, az a fehér színű kék csíkkal, azt Angliában úgy tudom a mai napig kapni. De hogy gyártják, vagy csak készlet, azt passzolom.
(#63462) fattyu: Azért mert kettőtöket irritálom, még nem biztos, hogy mindenki kiszavazna.
-
HSM
félisten
válasz Lipton #63508 üzenetére
Náluk voltam, ők javították. Szépen merőlegesen állt bele egy kisebb csavar, ráadásul tök középen, szóval korrektül tudták javítani. Tudom, ezzel a gumival már nem érdemes végsebességet próbálgatnom, de nekem élhető a max 130-as tartós tempó, amit elvileg bír. Tényleg szépen megcsinálták, nem félek tőle, hogy normális tempó mellett széthullana. Azóta megtettem 2000km-t, nem volt gond.
Igen, jelenleg sajnos elég szűkösek az anyagi forrásaim, de bízom benne, hogy ez idővel változni fog, és akkor nem lesz gond se egy jó gumit venni a motorra, se egy jobb futóművet. De addig nagyon meg kell nézzem, mire adok ki tízezreket.
Fékbetét pedig van, azért nem ugyanaz, ha meg van kissé égve és nem fog tökéletesen, mintha vason mennék vele... Utóbbi nagyon gáz, de az égett betét fog is, megszorulni sem fog, a féknyerget se teszi tönkre és a tárcsát sem. De mint írtam, a következő (1800km múlva 12000-es szervíz) szépen ki lesz cserélve az is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #63512 üzenetére
Nem az számít, hány km... Le lehet vezetni millió km-t katasztrófális technikával is.
(#63513) fattyu: Mond az neked valamit, hogy értő olvasás? Nem ártana megismerkedned vele.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ujskodas #63515 üzenetére
De 2008-as. Csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem teljesen mindegy, mikor lett forgalomba helyezve.
(#63517) yodamastah: Én nem gondolom magam megmondóembernek. Véleményem van bizonyos dolgokról, ez tény. Ahogy másoknak is, erről szól a fórum, hogy beszélgetünk, megvitatunk témákat, ennyi.
(#63518) Teasüti: Pont fordítva... Leginkább a hétvégi túrák, amik pénz/idő hiányában sajnos elmaradtak, helyette inkább a napi közlekedés megoldására volt használva a motor, napi 15-30km közötti távokra, heti átlag 4-5 alkalommal. Ebből nagyjából ki is jön a km-állás.
A hétvégi túrák nagyon jók km-t gyűjteni, pl. amikor itteni fórumtársakkal meglátogattuk a Tátrát, egy nap alatt belemászott bő 600km.(#63520) bogyo112: 40 hétvége, alkalmanként átlag 200km, neked is kiadja a matek a 8000km-t. Pedig többszö ülök rá, és látod, mégis kevesebbre jövök a ki a végén km-ben.
(#63524) StoneBridge: Én pont ezért nem járok egy ideje... Még régebben a robesszal elmentem párszor, de volt pár necces szitu, úgyhogy a nagyvassal még nem voltam, és nem is tervezem, nem hiányzik, hogy lezúzzon valami kétbalkezes.
Pedig amúgy jó móka lenne.... -
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #63729 üzenetére
Ez idegesített a GS500-ban is, mikor azzal jogsiztam. Kisgázzal könnyen és sunyin le tudott fulladni, már azt hitted megy szépen és egyszercsak paff. Bezzeg az SV650... Mint a dízel autó. Gáz nélkül kiengeded a kuplungot és megy.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #63731 üzenetére
Ez is tény. De valahogy ez mégis sokkal kellemesebb. Mondjuk kisgázzal máris rángatás sincs, míg a GS úgy is tudott sunyin fulladni. Forgalomban elég bosszantó tud lenni.
(#63733) StoneBridge: Nem hiszem, hogy a gázbowden játéknak ehhez lenne bármi köze.
Nemc csoda, hogy elvileg hasonlóan nyomatékos, ha jól tudom, az is 270 fokkal ékelt főtengelyű, gyakorlatilag egy sorba rakott V2.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63735 üzenetére
Dehogy erőltettem... De én így szeretek indulni ha nem sietek, kis gáz, kuplung ki, és szépen nyugisan előre. Namost, amikor jogsizol, akkor különösen nyugisan teszed mindezt. A fene se számít rá, hogy szűk 2000-es fordulatról befullad.
Úgy egyébként egy teljesen jó karban lévő, újabb fajta GS volt, semmi más gond nem volt vele. Csak ez, induláskor, ráadásul amikor már úgy érződött szépen elindult, akkor tudott teljesen váratlanul megállni a szekér. Sehol máshol, meg amúgy gyönyörűen is járt/húzott, szóval én nem sejtettem műszaki hibát a jelenség hátterében.
(#63736) bogyo112: A rutinpályán kétségkívül. Emlékszel, írtam is neked, hogy bár kitűnő motornak tartom ezt a Suzuki 650ccm V2-es blokkot, de valahogy a rutinpályára mégsem valami jó.
Nyilván meg lehet szokni a GS500 működését, no, meg Te inkább túrázgatsz vele elmondásod szerint, ott azért nincs annyi megállás/indulás, mint mondjuk amikor benyalsz egy dugót a fővárosban, és mondjuk hely sincs kikerülni...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63753 üzenetére
Ki mondta, hogy nem csúsztatom a kuplungot?
Mondjuk legutóbb két napja hazafelé a Lánchídon nem fértem el, folyamatosan jöttek szemből, és természetesen a szűk sávban is cikkcakkban álltak az autók.
-
HSM
félisten
Lehet, az újabbak nem szeretik... Nekem már az újabb kétgyertyás blokkos van, a Gladiusban is az van, bár ott még kicsit tovább alakították. Érdekes, mindenesetre, hogy a régi jobb ilyen téren. No, nem mintha sok gondot okozott volna, hogy 1800rpm alatt nem tükörsimán húz gáz nélkül.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63840 üzenetére
Vatta újonan 0km-el csak nem volt még... Akkor is éppen ilyen volt.
De 12k-nál lesz aktuális újra szinkronizálni, akkor kiderül. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63848 üzenetére
No, akkor majd olyan 1600km múlva jelentkezek a szervíz/szinkron után.
-
HSM
félisten
válasz Something_ #63850 üzenetére
Akár az is lehet.
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #63853 üzenetére
Minek javítsam meg, ami jól működik?
Bocs, de azért nem fogom, mert a net másik végéből Te látatlanban úgy ítéled meg, hogy az nem jó. Amíg nekem megfelel, nem látom okát, miért költenék rá. -
HSM
félisten
Szó szerint ezt mondta a gumis is tavaly szezon végén.
Nem baj, nem ezzel fogok sebességi rekordokat döntögetni, de ésszel bőven használható.(#63856) Lipton: Nem téged nyírt ki majdnem kétszer. Bocs, azóta szkeptikusabb vagyok.
Főleg a főváros környékén használom mostanság közlekedni, néha rövidebb túrák, nem igazán megyek vele tartósan 130-akat sem. Leginkább 100 alatt van használva. Nyilván nem ilyen gumival mennék világvégetúrázni, vagy autópályázni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lipton #63856 üzenetére
Nekem azt írja amúgy a kézikönyv a javításról, hogy belülről javítható (pipa, úgy történt), max 130-as tempó, hogy ne melegedhessen úgy fel az abroncs, amitől megsérülhetne (pipa, nem megyek tartósan 130 felett), illetve, hogy cserés a gumi, ha az oldalfalba megy vagy 6mm-nél nagyobb a lyuk (ez is pipa, tök középen és 3-4mm közötti lyuk).
A gumis is kb. pont ezeket mondta. -
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #64070 üzenetére
A fordulékonyságával amúgy az égvilágon semmi baj nincs, ezt alátámaszthatom. Szinte magától dől kanyarban. A kis tempót nem szereti inkább, motorikusan.
-
HSM
félisten
válasz Something_ #64074 üzenetére
Hát, tartok tőle, hogy a kutyából nem lesz szalonna... De amennyire kell, tudok vele kanyarodni gyökketővel is, szerencsére. De a szlalomban nem ezzel fogok körrekordot menni, az is szent.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #64677 üzenetére
Első blikkre a beállított max bitráta vagy maximális kulcsképkockák számára gyanakodnék. Ugye, ezek a kódolások úgy működnek, hogy eltárol kulcsképkockákat, és utána csak az ahhoz képesti difit... Ha pedig túl sok minden változott a képen, és nem fér bele új kulcskép, akkor jönnek fura dolgok.
Én erre gondolnék, sok minden változik az aszfalton, és kell kis idő, mire beleférnek ezek a bitrátába, és akkor rakja helyre a dolgokat teljesen, és akkor egy pici időre jobb a kép, aztán megint nem anynira, aztán megint...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #64682 üzenetére
Nem a kamera, szerintem, hanem a beállítása a kodeknek. De persze, a kamera hardvere is benne lehet, ki tudja, mit bír benne a proci, kártyaíró, stb. A kodeket általában gyárilag belövik valahogy. De megér egy próbát a 30-as beállítás is, hátha jobb. 1080/60 az nagyon durva bitráta-igényű, ha szép képet akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Természetesen nem YT meg hasonló videók alapján alkottam meg a képminőségéről a véleményem, hanem végignyálaztam az akciókamera topikot, és megnéztem egy rakás eredeti, vágatlan, nyers felvételt.
Ha már Capt. Obvious.Majd meglesem a telóm mit tud. Röhögni fogsz, már van tervem rá, hogyan fog bekerülni a plexi mögé a sisakba.
(#64699) bogyo112: No igen, ismerős... Nekem is itthon figyel egy jó kis tükörreflexes gép (Canon 550D), na az tud videót felvenni. Csak azt meg nem vinne rá a lélek a sisakra eszkábálni.
Én azért ennyire nem vagyok konkrét csávaó, mint a videóban, aki 300-al szaladgál a tankra szerelt Canon 5D-vel. [link]
Mondjuk itt nincs is baj a keyframe-ekkel, youtube alól sem.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lipton #64702 üzenetére
Igen. Miért ne? Szépen befér, csak a rögzítést kell okosan megoldani, ki is látok mögüle rendesen. Nyilván nem rendszeres videózásra lenne így használva, csak pár rövidebb körre.
(#64705) Teasüti: Ennyi! Bevallom, nekem eszembe se jutott, de jó ötlet, lehet, kényelemsebb is lenne úgy, mint kibújni a kesztyűből.
(#64728) .mf: "Enélkül rendes szép éles 1080p van"
Esetleg egy ily módon készült felvételt tudnál mutatni, mégis mit jelent ez a gyakorlatban? Hátha csak bénán készült felvételeket volt szerencsém korábban látni.
Mert a képminőségét leszámítva a mai napig tetszik a cucc, de én tényleg csak akkor látom értelmét a videózásnak, ha szép éles FHD lesz a kész anyag.(#64695) .mf: Meglestem a telóm videóit, durván 70MB fél perc 1080P/30FPS-el, a részletező 19,1Mbit/s-nek írja, én is kb ennyire számoltam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lipton #64761 üzenetére
Néhány rövidebb karikára egy-egy kisebb videót csinálni olcsón szerintem teljesen jó.
Ezért kár lenne komolyabb kamerákat venni.Nyilván vicces a kép, szerintem ezzel semmi gondom nincs, nem szépségversenyre készülök vele.
(#64765) fattyu: Ahogy ülök a motoron, kb. a műszercsoportból takarhat ki minimálisan. Egyenesen nézve nem sokkal takar ki többet, mint a tulajdon orrom, nincs a látómezőmben.
(#64766) AndrewTdi:
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #64768 üzenetére
Most miért? Szeretnék csinálni pár rövid gurulásról valami épkézláb videót, de azért nem akarok ~30 000-ért komoly kamerát venni (mert totál pénzkidobás lenne), de van egy telefonom, ami teljesen jó lenne a feladatra, de valami olyan hely kéne neki, ahol védve van menet közben, és nagyjából arra lát, amerre én.
Nyitott vagyok a jobb ötletekre, tőlem ennyire futotta. -
HSM
félisten
válasz Something_ #64770 üzenetére
Tiszteletben tartom a véleményed.
Nem is akarok normális lenni. Jó így nekem, hogy olyan vagyok, amilyen lenni szeretnék. Ami a mai világban normálisnak számít, attól én a falnak megyek. -
HSM
félisten
válasz Lipton #64772 üzenetére
Jogos az észrevétel egyébként, ami a rögzítést illeti. Csakis akkor indulnék ezzel el, ha sikerül ebben a pózban megbízhatóan, fixen rögzíteni, hogy véletlen se tudjon elmozdulni, és véletlen se okozhasson balesetveszélyes szituációt. Erre nem találtam még 100%-os megoldást, azért nem lett még "élesben" kipróbálva az ötlet.
Más sisakkal és kamerával már sikerült hasonlót, az jó is lett, itt kicsit kevesebb a hely.
Meglepően jó minőségben vesz amúgy a telefon fel videót, és nem, nem egy Ipad méret, kis keskeny 4"-os fón, ez még nem óriástepsi méret.Örültem, hogy egyeseknek bearanyoztam az estéjét. De amúgy tényleg. Tudok én magamon is nevetni, nincs ezzel bajom. MOndjuk a napiszaron nem szívesen látnám magam viszont, az azért nem lenne szvsz sportszerű. Remélem, csak rossz vicc volt egyesektől.
-
HSM
félisten
válasz mrhero #64847 üzenetére
Ami a felhajtott bukót illeti, szerintem is hülyeség úgy menni, hogy fel van hajtva.
Viszont zárt sisak tulajaként azért láttam másokon, hogy sokszor milyen jól jön a nyitható állrész. Például túrán egy megállásnál a nyitható sisakot elég felhajtani, máris lehet orrot fújni, enni, innni, beszélgetni. Nekem meg ha akarom, ha nem, le kell vegyem az egészet, amit egy idő után erősen nem kíván az ember, pláne mindig vacakolni a maszkkal is alatta, és esetleg még a füldugóval is. -
HSM
félisten
válasz runner 125 #65033 üzenetére
+1.
A tisztelet legyen meg a gép és a természet felé, és akkor nem lesz baj.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Spórolós topik
- Battlefield 2042
- Ukrajnai háború
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EAFC 24
- Hálózati / IP kamera
- Futás, futópályák
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs