Aktív témák
-
TitiRii
senior tag
még mindig senkinek nincs érdembeli tapasztalata véleménye az uj kiszemeltemről? Beta M4 motard (Beta Alp 4.0 alapokon)
jo kis 349ccm es 25 kw os városi futkorászos masina, drzn gondolkodtam de az már 350 feletinek minösül és bizony nem mindegy hogy évente 8 vagy 32 a kötelezőm
1.2m az ára + regadó meg üzembe helyezés, azaz 1.424 re jönne ki
Már csak el kéne adni a Gilera RC 600 at, fájó szivel ugyan de egfyre jobban ugy néz ki hogy muszály lesz :'( pedig most lett felujitva teljesen, uj benne amit csak el tudok képzelniAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
TitiRii
senior tag
mert tul sok fentartani
32 a kötelező 6000 lesz a teljesitmény adó
6l/100km (min 5 ha nem huzom neki)
holott nem vadulok csak közlekednék vele
ellenben pl az a beta 8000 kötelező/ év
teljesitmény adó vagy ugyan anyi lesz vagy kcisit kevesebb, fogyasztás meg 4 liter körül
azon felül az uj moc
nem mondom 100% ra hogy eladom
mivel elég sok munka és pénz fekszik az rcben, igy bukni nem akarok rajta, ha valaki épkézláb árat fizet érte akkro lehet róla szó
tehát ilyen 400e ft okért nem hogy nem álok szoba senkivel, hanem még meg is sértödök
600 nál már tárgyalok, , bár ha azt veszük hogy gyakorlatilag minden uj benne... és még sm nek is át van épitve a 800 reálisabb lenne de anyit sztem épp ezsü embern em ad érte, mert már van ktm is anyiért(igaz az nem gilera és nem ilyen jó mint ez, és nem 20kw papiron :d de fiatalabb)
a beta meg nekem is nagyon bejön, a héten valamikor megyek is tesztvezetniAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
-
senior tag
válasz [lAyCsI] #4807 üzenetére
Nah ja..
Hosszú történet, a Prohardveres: 'Mindent a robogókról' topicban végigkövethető 'vívódásom' robogó témában, röviden annyit, hogy kölcsön kaptam egy nagyrobogót mondván adjam el, és addig míg el nem viszik pedig használjam. Na használtam is, egy hétig munkába (és csúcsforgalomban bárhová máshova) még soha az életbe nem jutottam be olyan gyorsan mint a robogóval. Megtetszett hogy 'csak' a vezetésre kell koncentráljak, se váltás, semmi 'finomkodás', csak kényelmesen húzod a gázt, és mégy, figyeled a forgalmat, a tájat.. Nagyon megtetszett az is, hogy beférek vele oda, ahova nagymotorral nem, avagy pedig nem 'mertem volna beférni' egy nagymotorral.
Végül kerítettem egy közepes méretű, 150-es, 4T Honda robeszt (Honda @150 a 'fantázianeve'). Olyan vele menni, mint egy könnyed álom.. ))
[Szerkesztve] -
Daren89
tag
a beta az olasz gyártmány de ktm blokk van benne. Ott virít az oldalán hogy made in austria
Sent from my MacBook Air
-
TitiRii
senior tag
válasz Daren89 #4809 üzenetére
hát nem mindegyikbe sztem
ha lenne 350 es 4t ktm motor supermoto akkor azzasl sztem már találkoztam volna
(vagy enduro vagy cross)
Fido te meg szégyeld magad, motor helyett robogó...
itt a cégnél egy 100 ccm es peug robogoval nyomulok ha ki kell vinni valamit a közelbe.
rémálom, elöbb is majdnem a nyakamra jöttek ahogy fordultam ki, fordulok motor felpörög és reflex szerüen huzom a hátsó féket mint kuplung és keresném a váltókart
menet stabilitás 0, utartás 0, egyedül a kényelme jó, de egyébként pl egy 125 ös enduro vagy supermotohoz képest is rémálom vezetni.űmár in ditványoztam hogy cseréljük le
[Szerkesztve]Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
senior tag
válasz TitiRii #4811 üzenetére
Akkor Te nem jó gépen ülsz, a variátor beállítás szar lehet rajta, a kezelőszerveket meg, hmm, hát azt meg kell szokni.
Hidd el, azért a jóra rálehet kapni..
És állítom hogy jobban lehet menni egy kicsi, de azért mondjuk átlag 70-80Km/h-ra képes robogóval mint nagymotorral. (Jó, mondjuk vannak elképesztően nyomulós nagymotorosok is, de állítom hogy kísértik a sorsukat.) Egy kisebb robogónak mindig (szivesebben) nyitnak rést az autósok ha már szar a helyzet és túl közel van a szembejövő és túl keskeny a két sáv köze... DD -
TitiRii
senior tag
nem erröl van szó, hanem arrol hogy a futomű és a váz meg se közeliti egy alo katewgoriás motorét, a suly hátúl van, a kerekek kicsik vékonyak a teleszkopok nagy a rugozatlan tömeg , kicsik a rugoutak, a váz meg össze viszsa csavarodik nyeklik csaklik.
iszonyta kezelhetetlen akár megszokom akár nem ,pl a 600 as gilerához képest, fele anyira se merek vele nyomulni..
de kinek a pap kinek a papné, én maradok váltos rendes motoroknál, nicns aza pénz hogy robogóra rá lehesen kényszeriteniAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
senior tag
válasz TitiRii #4813 üzenetére
Nekem mindegy, csak két kereke és motorja legyen..
Az a baj a nagymotorral - hogy pl a GSX 750-et is - sajnáltam a dugóban, nyári hőségben araszolva használni, kínzás volt neki ez. Be kellett lássam, munkába menni a nagy forgalomban nem egy nagymotor a legjobb választás. Ideiglenesen vettem ezt a robeszt míg el nem készül végre a 250-es CB Hondám, aztán meglátjuk hogy melyiket tartom meg..
Speedmotor (GSX-R) project meg úgyis húzódik - és egyre inkább affelé tendálok hogy pályára kéne menni száguldozni valami külön géppel.. Amikor nagymotor volt alattam nem bírtam megállni hogy ne húzkodjam neki minden kb 100 métert elérő hosszabb egyenes szakaszon. Egy ilyen robogó meg gyorsul úgy 80-ig, aztán eléggé lelohad. Jobban tudsz figyelni, sokkal békésebb dolog, ergo nincs benned az hogy vandálkodj vele.. -
TitiRii
senior tag
supermotot erre találták ki, lámpától lámpáig és össze vissza forgolodásra
probálj ki egyszer egy ktm et vagy ezt a betát is akár, söt 125 sm gépet, iszonyat könyüek, nagyon jól irányithatóak, jol belátható minden, padka, lépcsö nem akadály és ahol a kormány átfér ott a motor is.
és ugyan akkor hoszabb utakra turázásra is jók.
nem is vagyok hajlandó más motorra ülni
chopernek az irányithatósága sztem borzalmas, nagy az utánfutás, nehéz.. igaz nagyon kényelmes. speed kényelmetlen csak nagytemponál manöverezhető jol. robogok már kifejtettem. enduro-supermoto a legjobb (naked bájkokkal is hadi lábon vagyok egyenlőre.) sztem ami magas és nem kell görnyedni rajta, az a jó motor.
szerintem !Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
TitiRii
senior tag
válasz [lAyCsI] #4817 üzenetére
drz már egyel magasabb adó kategoriaan agyobb motor miatt ergo a mostani 600 as gilerámal megegyező adot kéne utána fizetnem
és mivel uj motor 300ft/kw és nem 160 ft
ugyan akkor kisebb gyengébb ergó nem lenne jó biznisz lecserélnem a gilerát akkor
a beta atol hogy nálunbk nem ismert elvielg komoly cég, a triálokon föleg csak betákat nyertek egy idöben, és az enduro versenyeken is ott voltak, most kezdztek el utcai gépeket is nyomatni.
eddig az alp 4.0 rol csupa jót hallotam, az m4 pedig ugyan az a blok és váz csak a futőmü más.
egyenlöre meggyöző csak gondoltam megkérdem van e valakinek személyes tapasztalata is vele.
a 349 ccm meg épp hogy bele fér a 150- 350 ig kategoriába amire már csak 8000/év a kötelező szemben a 350 feletti 32/év el
én sem vagyok a saját pénzem ellenségeAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
senior tag
válasz [lAyCsI] #4816 üzenetére
Hmm.. Hát igen, a hétvégi túrák így elmaradósak lesznek..
Nem is tudom létezik-e olyan motor ami tényleg mindenhová jó..?
Már csak azért sem hiszem, mert a motorozás, a motoron való 'érzés' szubjektív dolog. Kinek ez, kinek az a fontos.
Különben én sem tudtam volna elképzelni két héttel ezelőtt a robogózást. Fújtam rájuk, nem tekintettem alternatívának és tessék. Az utóbbi időben ültem olyan nagyrobogókon, hogy nyálam csorgott vezetés közben, olyan jó volt az üléspozíció, az egyensúly, a vezethetőség, a blokk duruzsolása, minden passzolt rajta, kézre esett, jó érzés volt. (Piaggio X9 nagyrobesz volt konkrétan ilyen és a legjobb, de kipróbálhattam a Suzuki Burgmant, MBK skylinert, és tartósan egy Malaguti Madisont is.) Külön kategória ez és nem kell elvetnie, vagy lebecsülnie senkinek sem a kényelem, a komfort érzését ami ezekkel a gépekkel 'jár'. -
Topiccsendőr
addikt
Nekem városban endurókkal nincsenek jó tapasztalataim. Túl magasan van a súlypontja, lassúbb haladáskor jobban kell egyensúlyozni, mint egy gyorsaságin, amelyik kő stabilan megy 2-3 km/H-val is hozzá képest. Nomeg a széles kormány. Nagyon meg kell szokni.
Explosión de dos tiempos
-
senior tag
válasz TitiRii #4818 üzenetére
Supermoto-enduro - hát igen ez nekem még hiányzik, de pótolni fogom, gondolkodom is erősen, hogy legközelebb tartsak-e ki a speedmotoroknál (GSX-R) vagy átnyergeljek valami 'terepesebb' bringára, mert 'hülyülni, állatkodni, motortbőgetni, egykerekezni, rendőrkanyart csinálni' ezekkel lehet a legjobban..
Az igazság ugyanakkor az, hogy pl Yamaha XT660-as, vadiúj tesztmotorral mentem már, jó is volt minden, csak egy dolog zavart de nagyon akkor sportmotorról átülve: mégpedig a 'vitorlázás' a szélben. Magasan ülsz, a szél belédkap és menetközben 70-80-90 Km/h-nál egyszercsak észreveszed hogy dülöngélsz, 'libegsz' jobbra-balra, éppen mikor milyen irányból fúj a szél. Ez a kicsit bizonytalansághoz hasonlító érzés baromira nem tetszett, sportmotoron ilyet nem tapasztal az ember.
Ugyanakkor meg télen (akár nyáron) annál nincsen jobb mikor az ember kimegy a pusztába, a hóba-sárba és túr mint a vaddisznók, száguldozik, kicsiket ugrat a buckákon, dombokon, kipörgő kerékkel fordul, 'hányja a sarat' le-fel egy enduróval...
Majd eccer.. -
TitiRii
senior tag
válasz Topiccsendőr #4824 üzenetére
na az meglehet
a héten sort akarok keriteni a tesztvezetélsre
majd akkor szerzek pár infot rólaAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
Topiccsendőr
addikt
Vagy a KTM-ben is Rotax van???
Explosión de dos tiempos
-
[lAyCsI]
addikt
egy csupasz 600-ast tudnék javasolni a problémáid megoldására,
monggyuk egy Hornetet... sztem tökéletes alternatíva mindenhova,
nemrég láttam '98-as évjáratút 800 kiló környékén, sztem egész baráti
és mégsem egy dodzsem fílingű konzervdobozon ülsz
[Szerkesztve]-= No way back from Here =-
-
TitiRii
senior tag
válasz [lAyCsI] #4827 üzenetére
minden oriás egyhengeres ráz
még az enyém is, bár nayira nem mint egy lc4 es
ezzel együtt kell élni, ez adgya a filingjét
hát itthon nem, de külföldön sem az igaz
ha meg rotax a blokk akkor azért za ad okot némileg a nyugadalomraAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz [lAyCsI] #4828 üzenetére
Én nem hallottam rosszat a Beta-ról, olvastam egypár tartós tesztet is, pl. a Beta Alp-ról nagyjából az a zsáner, mint a Yamaha Tricker, pozitívak voltak a visszajelzések. Meg csak néhány éve kezdték behozni hozzánk. Szerintem nem olyan rossz.
[link]
[Szerkesztve]Explosión de dos tiempos
-
TitiRii
senior tag
válasz Topiccsendőr #4831 üzenetére
hát akkor az m4 sem lehetolyan rosz mivel szinte megegyezik az alp 4.0 val.
ha tudtok online teszteket rola (bármelyikröl) jöhetnek alinkek. egyenlőre ugy néz ki, kénytelen leszek megvenni a motorevütAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
Robi_73
őstag
-
rebel56
tag
válasz TitiRii #4805 üzenetére
Szia!
Szerintem ha új motor vásárlása egyáltalán felmerülhet Nálad, és mégis a fenntartás miatt aggódsz, akkor le kellene ülnöd egy papírral és egy számológéppel, hogy a kevesebb tényleg több-e.
1.
A Gilerának több a kötelezője, de olcsóbb lesz a teljesítményadója! (20*160=3200)
A Betanak kevesebb a kötelezője, de több adót kell majd rá fizetni! (25*300=7500)
Számold ki, én ezeket összevetve úgy számoltam, hogy évente 15.000-rel lenne olcsóbb a Beta.
Egyébként most hallottam egy lehetőségről, ha belépsz egy klubba, és a járműved megfelel a feltételeknek, akkor regisztráltathatod nosztalgia- és hobbijárműként, majd köthetsz kedvezményes biztosítást kb. 7.000 Ft-ért (+5.000 Ft a tagsági évente).
2.
Nézzük a fogyasztást. A különbség nagyvonalúan legyen mondjuk 2 liter/100 km. Ez 20 liter/1000 km, azaz körülbelül 5.000 Ft a különbség 1000 km-enként a Beta javára.
Mennyit motorozol egy évben?
Mivel supermoto-ban gondolkozol, gondolom nem külföldre szeretnél túrázgatni, és ha nem munkaeszközként használod, csak szórakozásból a városban, akkor évente 5.000 km-t saccolok -> 6x5.000= 30.000 a benzinköltség megtakarítás.
A számításaim szerint mindennel együtt évente 45.000 Forintos összmegtakarítást sikerülne elérned a váltással. (abban az esetben is, ha nem tudtam igénybe venni a kedvezményes biztosítást). A helytelenül becsült adatokat természetesen helyettesítsd be.
3.
A ''bukás''. [link] - Gyönyörű ez a motor. Egyedi, nem fogsz hasonlóval összefutni az utcán. (még alap RC-vel se nagyon). Valószínűleg jobb élményt is nyújt, mint a Beta, de ezt csak gondolom.
Számold össze mennyit költöttél rá összesen. Vond ki belőle azt, amennyit az eddigi legnagyvonalúbb érdeklődő ajánlott érte (ha volt).
Saccolni sem tudom az összeget, de gyanítom, hogy igen nagy. Oszd el 45.000-rel, hány évig tudnál vele motorozni úgy hogy még mindig jobban megérje.
Ha megveszed újonnan a Betat, befizetsz egy rakás összeget regisztrációs adóba, forgalomba helyezésre, stb. amit mind buksz ha el szeretnéd adni. Főleg hogy mivel nem túl ismert, szerintem nehéz lesz jó áron eladni.
Én ezeket mérlegelném a vásárlás előtt.
[Szerkesztve] -
TitiRii
senior tag
válasz rebel56 #4836 üzenetére
Persze ezeket mind én is átszámoltam.
és nagy szerelmem a Gilera.
DE
a Gilera csak egy 15 éves motor, még ha most egy csomo dolog uj is benne.
Sokkal drágább a szervizelése is, mivel 4000km enként pl olaj csere(2,5L), 20.000km enként szij csere.(10e ft)
és ott van hogy csak papiron 20kw, amit a yard vagy megesz vagy nem. ha nem akkor a jogsim se jó rá és nem 20*160 lesz a fentartása
Pontosan tudom hogy nekem eddig menyibe van, és 650 volt eddig rá a legjobb ajánlat(de akkor még nem volt eladó) nekem meg még kell rá költenem hogy köv szezonra használni tudgyam megfelejen az igényeimnek, és le tudgyam vizsgáztatni.
ha jelenlegi álapotában 650 ért elvinnék akkor kerestem is volna az üzleten, bár megélni nem lehetne belőle
A Beta viszont egy vadi uj motor, 2 év km korlátozás nélküli garanciával, és sokkal egyszerübb szerkezett mint a Gilera(gilera viz hütéses, és elég sok hiba forrása, beta lég-olaj hütésü.)
Ez még nem egy eldöntött tény, és mivel tudom mennyi idö eladni egy motort, ezért raktam fel már most.
tény hogy az általam leg optimistább elképzelés szerint is minimum még 600e ft hiányzik a betához.Amiből a Gilerával még évekig motorozhatnék, és fent tarthatnám.
na de ha vezsek is Betát akkor azt sem 1-2 évre venném.
az évente 5000km meg azért karcsú, a kocsit váltotta fel nálam a motor, azzal éves szinten 20e körül mentem, vegyük azt hogy csak fele anyi ideig hazsnálom(márpedig a valoságban azért többet, és csak oda megyek vele ahováa motorral, no tura no vadulás) az akkro is 10.000km
meg ez most egy hirtelen felángolás részemről aztán ugyis kiderül majd hogy mi lesz vagy mi nem lesz
ezért is megyek megnézni személyesen, kiprobálni hogy eldöntsem melyik nyujt nagyobb élményt. rc kicsit nehézkes kicsit kemény kicsit nyers. Kiváncsi vagyok a beta milyen
na meg a technologia. hiába volt modern a korában az rc, akkor is csak 18 éves technologia, he nem régebbi
bár aszem kár magyarázni a bizonyitványom, egy olyan dologról amit még én sem döntöttem el. egyenlőre maradgyunk anyiban hogy ismerkedek a lehetőségekel és mérlegelek, számolgatok. aztán ha szerelmes lettem és a pénztárcám is engedi akkor meglátyuk(azért kellene bezsélni beta tulajokkal megtartos teszteket keresni)
de thx ez egy elég épitő hozá szolás voltAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
TitiRii
senior tag
válasz rebel56 #4836 üzenetére
számolgattam egy kicsit én is, pontosabb adatokkal
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/kilowatt.
tehát
gilera adója jan 1 töl:
20*120 ft 2400 ft (ha elhiszik hogy anyi amenyi a forgalmiba van irva, mer ha táblázat alapján nézik ki akkor dupla enyi)
gilera kötelezőja 1 évre 32.000 ft a legolcsobb helyen
fogyasztást számoljuk nagyon optimistán 6 literrel
1 szezonban vegyünk csak 8000km et ami messze az alatt van amit kocsival el szoktam menni. és 280 ft os átlag benzin árral számolok most.
tehát 32.000+2400 = 34.400 amit adóraott hagyok és 6*280*80=134.400 amit üzem anyagra összesen tehát 168.800 elméletben a fentartása 1 évben
Beta:
25*300 ft 7500 (ha 25kw os, de nem tudom ezt se pontosan még csak egy utalás volt arra hogy valamivel épp hogy alatta van egy cikben)
kötelezőja egy évre 8000 ft a legolcsobb helyen
fogyasztást optimistán itt 3 liter körülire sacolom
tehát 7500+8000 = 15.500 ami adóba megy és 3*280*80 = 67200 ami benyára
összesen tehát 82.700 1 évben
ez nálam 86.100 ft megtakaritás /év
szerviz költségeket egyenlöre nem számolok mert nem tudom a betának mi mibe fájna(az bizztos hogy az olaj csere harmad anyiba mivel 850ccm deci kell bele szemben a gilera 2,5 literével. és ez sem mindegy hogy 10 vagy 3 az olaj csere
tehát azt a 600.000 ft ot amit optimistán össze kéne szednem a gilerára 6.9 év után hozná be. e felett már nyereséges
persze ez elmélet. és a szerviz költségek sokat nyomnak a latba, de feltételezhetően a gilerát többet kell szervizelnem idösebb kora miatt, kérdés hogy az alkatrész árak menyire eltéröek.
viszont a betát az elsö 2 évben csak kopo dolgokkal kell elátnom, mert garis igy ha valami bezsarik azt elvileg nem nekem kell állni.Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
Daren89
tag
Jól néz ki ez a Gilera
Sent from my MacBook Air
-
TitiRii
senior tag
-
Topiccsendőr
addikt
Szombaton Euroringhez lenne kedve néhány embernek?
Explosión de dos tiempos
-
Daren89
tag
válasz Topiccsendőr #4821 üzenetére
sztem nincs igazad. Enduro a legjobb városban, Ha tudsz jól motorozni én pl 90 el szambázok a tömöt kocsisor között
Sent from my MacBook Air
-
Daren89
tag
-
Daren89
tag
persze a supermoto is király
Sent from my MacBook Air
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daren89 #4846 üzenetére
Akkor én nem tudok jól motorozni.
Egyébként én lassú tempóról beszélek. Gyors tempónál még a hülye is fent tud maradni a motoron, a giroszkópikus erő miatt. De én 2-3km/h sebességnél szűk helyen majdnem levertem egypár tükröt. Imbolyog egy gyorsaságihoz képest, aminek teljesen lent van a súlypontja.Explosión de dos tiempos
-
TitiRii
senior tag
válasz Daren89 #4847 üzenetére
hali
igen az rr 525 ben valóban lc4 es blok van
de a töbit akár hogy nézem nincs rá irva hogy made in austria vagy ktm
és a ktm kinálatában sincsenek hasolno blokok
(főleg a 450 es 4 szelepes re gondolok most)Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
Aktív témák
- iPhone 15 Pro 128GB FEHÉR TITÁN MAKULÁTLAN
- iPhone 14 128GB Lila Független Mint Az Új/1-3 hónap gar./Akku 92%/p3826
- minigép/ i5 6500T 35W/ Dell 3050 micro/ garancia/ ingyen foxpost
- Új Modell Apple Watch Ultra 2 49mm Black/2025.09.21 Apple Gar./p3825/
- Cisco SG200-50 smart switch - 48+2 portos Gigabites
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs