Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz Cs1csó #59611 üzenetére

    Igen. A legnagyobb különbség talán a Netflix és a Scroll közt elméleti síkon maradva az, hogy a Netflix kínálata nincs közvetlen kihatással azokra a filmekre, amik nem képezik részét. Másképp fogalmazva egy film kikölcsönözhetősége, torrenten való fellelhetősége, vagy bolti ára nincs összefüggésben azzal, hogy a film, vagy ahhoz hasonló filmek elérhetőek-e Netflixen.

    Ezzel szemben, ha egy oldal elkezdi kapni a pénz a látogatások után akkor is, ha nem jelenít meg reklámot, az annyit jelent, hogy elkezd függetlenedni a reklámozóktól, ergo emelhet árat. Ha emelhet árat, akkor legrosszabb esetben hasonló oldalakhoz fordulnak a reklámozók -> ezek az oldalak is emelhetnek árat ANÉLKÜL, hogy kapnának pénzt a reklámok megjelenítése nélkül.

    Naív lelkemmel azt remélem, hogy ez hosszú távon oda vezethetne, hogy elkezdenének csökkenni a reklámok az oldalakon, illetve maguktól is figyelnének az üzemeltetők a felhasználóbarát üzemelésre. Továbbá a programban közvetlenül résztvevő oldalak elkezdenének egymással komolyabban versenyezni az oldalon eltöltött idő növelése tekintetében (minőségi elemzések, hírek, stb).

    Az ublock által generált több reklámot úgy értettem, hogy az oldalak az "üres" látogatásokat igyekszenek pótolni azokon, akik nem hasznának blokkolót, ezt pedig csak nagyobb, egyszerre megjelenített reklámfelületekkel tudják elérni. Szóval, ha egynap úgy döntene MINDEN internetező, hogy ublockot használ, azzal komoly gondokat okoznának az online médiának. Ezért már most is sok oldal ellenségesen lép fel a blokkolókkal szemben. A Google is ugye pár hónapja ki szerette volna rántani ezek alól a talajt a Chromium alapú böngészőkben. Míg, ha mindenki Scrollra váltana, akkor alapjaiban változna meg az online hirdetési forma és javulhatna a tartalmak minősége. Ez ellen pedig valószínűleg a Google sem lobbizna.

    Szerintem érthető a Mozilla lépése ebbe az irányba. Jelenleg ugyanannyira függnek a fejlesztőik a reklámozóktól, mint az online média tagjai. Ha a Google végül tényleg meglépte volna a blokkolók tiltását, valószínűleg a Mozilla sem húzta volna sokáig, mire kierőszakolják tőlük ugyanezt a lépést.

    mod: ezeket a (#59613) hozzászólásod előtt kezdtem írni. :R

    (#59612) ledgeri: Jogos és jogos. Viszont, ha pl csak a minőségibb magyar oldalakra gondolsz, akkor is egyre több és méretesebb reklámokkal lehet találkozni csökkenő tartalom mellett. Ez tudtommal a reklámfelületek árának csökkenéséből adódik. Erre az egyik megoldás az oldalanként bevezethető premium, a másik pedig az ami a Scroll-nál merült fel.

    (#59614) colomb2: Nem feltétlen kötelező ugyanaz, csak példának hoztam fel. Én is ettől tartok, hogy megmaradnak a nagyobb amcsi kiadóknál. Valószínűleg itthon kellene egy nagyobb érdekképviselet, ami közrefog több oldalt. Akkor még esélyük is lenne felkerülni a térképre. Bár akkor meg annyival kevesebb jut az adott oldalaknak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák