-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz BLOODSHOT #468 üzenetére
Akkor elmondom én, hogy lett 40D-m:
Adott volt egy bizonyos mennyiségű összeg, abból kellett felépítenem egy rendszert (érdemes mindig rendszerben, nem csak gépvázban gondolkodni). Három jelöltem volt: E-3, D300, 40D. Az E-3 volt a legszimpatikusabb az összes közül, de annak idején nem lehetett 12-60 SWD-s kitben itthon kapni, no meg rettentően borsos volt az ára. A D300 szintén jó kis gép, de fél órás használat után baromi kényelmetlen volt, egyszerűn kicsi a markolata az ortopéd kezemnek (vagyis inkább csak nem kényelmes, ami fura, mert mondjuk a D80-é meg rettenetesen kényelmes), ráadásul szintén drága volt, az objektívek árán kellett volna spórolnom. Azt meg nem akartam. Szívtam már eleget olcsó, kompromisszumos cuccokkal. Így maradt a 40D, mert ahhoz meg tudtam venni a kinézett objektív triót (Tamron 17-50/2.8, Canon 85/1.8, Sigma 150/2.8), és belefért (épphogy) a büdzsébe. Úgyhogy ha mondjuk a D300-at veszem, akkor most nem lenne fényerős portré objektívem, vagy makróm. Szvsz nem mindegy...
A 40D ára azóta már sokkal lentebb zuhant, meg ugye a rebate is megy még ezerrel... míg mondjuk a D300 ára nem esik annyira (az E-3 ajándék rendszervaku akció viszont durván jó, most tuti azt vennék)
Megint más, hogy bizony vinnem kellett már a 40D-t szervízbe, mert a Sigma 150-nel tévedett az AF (az obi hibája), ráadásul 8000 expónál meghalt a zár (gariban cserélték). Kicsit elkeserítőek ezek a hibák, de a képminősége elsőrangú (D300-zal pariban van, összelőttem őket anno), és a kalibrálás óta az AF rendszer is tökéletesen végzi a dolgát. Életlennek egyáltalán nem életlen, eddigi legdefinítebb képminőséget adó gépvázam. A gyorsaság meg nem téma, akinek nem elég a 6.5 fps... én még lassú (3 fps-es) sorozatot sem nagyon használom ki.
-
madgie
titán
válasz BLOODSHOT #473 üzenetére
Nagyobb a szenzora? Ó mán, a nikon féle DX 28,4 mm2 területű, a Canoné meg 26,68 mm2. Szerintem nem téma, mind a kettő fényévekkel kisebb a Leica méretnél...
Kevésbé zajosodik? Mondom, hogy mindkettőt kipróbáltam, megfelelően kiexponált témánál nem lehet különbséget tenni a két gép képe között iso 1600-ig.
A szín dolog meg végképp szubjektív, én is rühellem a Canon standard színeit, de mondjuk Faithful picture style-ba átváltva egyből gyönyörűek, nem túlszaturáltak lesznek a színek.
Az 51 AF pontról meg annyit, hogy a középső, 3*5 AF érzékelők rettentő jók, mert keresztszenzorosak, de a többi sötétben sokat bénázik. Portrézni próbáltam beltérben, és nem keresztszenzoros AF érzékelő volt kiválasztva (potréállásban, nem akartam átkomponálni, valamelyik bal szélső votl kiválasztva), és eléggé szenvedett. Míg a 40D-nél csak kiválasztottam szintén a bal szélsőt (ott ugye az összes - 9 - AF érzékelő keresztszenzoros), és egy nyekkenéssel beállt, oszt lőhettem.Normálisabb fényviszonyok között viszont tényleg szeretni való az 51 AF érzékelő, főleg C-AF-ben élvezetes, ahogy leköveti a 'prédát'
Amúgy még előnye a nikonnak a zseniális LCD-je. Éles, nagyfelbontású, nem torzítja úgy el a színeket, mint a 40D-jé (amin az élességet sem lehet megállapítani)
(Természetesen zseniális gép amúgy a D300, de a hülye formájú tenyerembe nem illett bele, így eleve kiesett)
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Dare2Live #502 üzenetére
Előre megmondom, hogy sokan ki fognak röhögni ezért, de a héten Nikonnal lövöldöztem, és adott volt a 85/1.8 és volt hozzá egy D80 és egy D300. Mind a két gépet eléggé ismerem, nem először voltak a kezemben, és a D80-at választottam. Miért? Hülye, ortopéd péklapát-forma tenyerembe jobban illett. A D300-nál már nagyon zavaró volt anno az első használatnál, hogy megfogom a gépet, és a markolat meg az ujjaim között van vagy fél centi hézag... tehát hosszútávon az ujjbegyeimmel kell tartanom a gépet, ami nem túl kényelmes. A D80 meg pont kényelmes, és a 85/1,8-at úgysem kellett még beltérben sem iso 400 felé húzni, ott meg még a régebbi Sony CCD is szépen dolgozik.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Hydra SR #545 üzenetére
APS-H-t nem bántani! Az egy dolog, hogy a Canon elkúrta az 1D mark III-at... de ez a "crop" pont a kritikus részeket vágja le egy obi képéből, miközben szép nagy pixelméretekkel operálhat...
22-52mm? Ki használna ilyet? Kérdezd a Pro 4/3 felhasználókat, akik éve óta a kisebb átfogású 11-22/2,8-3,5-ről (ekv. 22-44 ugye) ódákat zengenek
-
madgie
titán
válasz philoxenia #702 üzenetére
Nem élek a szüleimmel, és max 80k-m van egy hónapra (minimálér+némi ez-az). Mégis itt a 40D, igaz 2003 óta majdnem minden megtakarított pénzem a fotózásba van befektetve, és anno vagy két éve egy fotópályázaton nyertem némi pénzt. A cuccaimat folyamatosan cserélgettem, ahogy összejött némi apró.
És pont ezért nem hiszem el, hogy ha valaki DSLR-t akar, akkor egy év alatt ne tudna összespórolni rá. Aki meg nem tud 10%-ot félretenni (mondjuk egyedülállóként), az nézzem magába és igyon kommerszet a jager helyett, meg borsodit a heineken helyett -
madgie
titán
válasz Hydra SR #710 üzenetére
Amíg az a mérce, hogy egy családban egy autó nem elég (a mostani jövedelmek mellett), addig nem hiszem el, hogy túl lennének árazva a DSLR-ek... én megveszem a bérletet, felülök a vonatra, mert az is elvisz. És nincs felesleges könyökkihajolós krúzolás a városközpontban, meg egyéb "értelmes" tevékenységek. No de ne szidjak senkit, nekik az fontos, nekem meg nem
-
madgie
titán
válasz philoxenia #713 üzenetére
2700 Ft egy havi bérletem ára 50 km-re, ne számoljunk fajlagos költséget, mert csúnyán lebőgne az autó
(tudom, nem mindenki diák, de én sem csak az vagyok... meló+2 suli... ja egy hónapja már csak egy ) -
madgie
titán
válasz philoxenia #713 üzenetére
Ja ,és a nagyképernyős lapostévé is kell a megélhetéshez? Nemrég ugye egy új hiper-szuper-izémarket áruházlánc a százezres LCD-vel csalogatta be a nyitáskor az embereket. És rengetegen voltak.
Nem vagyunk szegényebbek, mint anno mondjuk a szüleink, csak k*rvára nőttek az igényeink... e' vanDe már szanaszét offoltuk a topicot, le is állítom magam
-
madgie
titán
válasz philoxenia #719 üzenetére
Ki fizeti az adót? Én, bazze. Ne hasonlíts a segélyekből élőkhöz, 28 éves vagyok, és 10 éve folyamatosan dolgozom. Úgyhogy amíg a kocsmában a segélyekből ivóknak én sem szólok, addig nekem se szóljon senki, ha diákként igénybe merészelem venni a diákkedvezményt...
-
madgie
titán
válasz philoxenia #722 üzenetére
Ismerem az adómat, itt van pont előttem a bérpapír
A tévéről meg annyit, hogy húszéves ITT Nokia zümmög a lakásban, aminek a bal felső sarka már lila évek óta. Valahol meg kell húzni a nadrágot... tévét nem nézek, viszont fotózni szeretek
OFF vége, tényleg
-
madgie
titán
-
-
madgie
titán
válasz killerjohn #8793 üzenetére
Általában rail-en van, ott szép lassan lehet mozgatni... nos, a BBC-nél pont nem így oldották meg, az hóttziher. Valami precíziós daru? Fene tudja, nem vágom én ezt ennyire... de szép, az tuti
-
madgie
titán
válasz killerjohn #8960 üzenetére
NEX-re nem tudsz mit rakni, most adtam el az enyémet. Micro 4/3-ra van egy rakás jó üveg, igaz, picit fejletlenebb az érzékelője, AF-ben viszont ott van a szeren (főleg a Pana és az új Oly). És minden másban is, AF Tracking, ilyesmi.
Mostani sorom Micro 4/3-ra: Samyang 7.5/3.5 halszem, Pana 14/2.5, Pana 20/1.7 és M Zuiko 45/1.8. (kettővel szorozz ha 35mm ekvivalenciát akarsz). Ez a négy objektív kisebb, mint egy 17-55/2.8 és k*rvajó minőség mind, nyitva is. Van még egy 14-45/3.5-5.6 OIS is, de azt alig használom.
Múlt héten vettem egy pótvázat, Pana GF1, 45-50 ezer használtan. Full fém, ügyes kis váz.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz killerjohn #8963 üzenetére
Ígymájó. A 17-55 nálad hasonló látószög, mint nálam a 14-45. Fényerőben persze nem. A 14/2.5-öm egy fényerős 28mm-es nagylátónak felel meg fullframe-en, a 20/1.7 kitűnő alapobjektív. Érdemes megnézni mindkettőt, alig nagyobb a húszas, mint egy pilótakeksz (a 14-es meg pont akkora). A 45/1.8 már nem pancake, de az is olyan apró ,hogy elfér lazán a tenyeremben és kitűnő rajzú portréobjektív (ekv 90mm). A 7.5-es halszem szintén olyan brutálisan jól rajzol, nyitott rekesszel is (sőt), az egy 15mm-es ekv látószög, és ekkora az egész (A bal oldali pöttöm az, a jobb oldali egy FF-re is jó 8mm-es halszem)
szerk: ilyen csepp a GF1 a 45/1.8-cal és itt a saját halszem
fattyu: hö? nekem nyitja. Mindegy, a többi képet nézzétek meg, ott is látszik, milyen pici a cucc.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz killerjohn #8967 üzenetére
Ott van mindkét tárcsa. Az első az expógomb alatt, a másik mögötte. Egyébként a Pana gépeken nyomógombos a tárcsa, mondjuk M módban tekered a záridőt, megnyomod, akkor már a rekeszt állítod, megnyomod, megint a záridőt. P/A/S módban nyomásra expozíció kompenzáció, ilyesmi. EVF-et megértem, bár én alig használom a GH1-en, majdnem mindig a tekergethető LCD-vel komponálok, óriási szabadságot ad (főleg halszemnél)
kiskornel: jelenleg alig van rá normális objektív. Jó elképzelés, de azt tudni kell, hogy az már 2,6X crop érzékelő, még a 4/3-nál is jóval kisebb. AF-ben viszont abszolút bajnok, a tükrösöket körberöhögi a követő AF-je.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz killerjohn #8971 üzenetére
Én is 40D-ről váltottam anno, előtte is vagy négy tükrösöm volt
-
madgie
titán
válasz killerjohn #8995 üzenetére
Átmégy a Developra, megcsinálod egy képre, Copy, vissza Libraryre, kijelölöd mindet, Develop Settings, Paste.
szerk: damn, megelőztek
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
A Magic Lantern-nél nem muszáj megpiszkálni a fényképező firmware-ét. bootolható SD kártyáról szépen be tud tölteni a cucc és ha az vágná tönkre a gépet (99%, hogy nem), akkor nincs olyan szerviz, aki kimutatná. Persze megértem, ha nem hekkeli meg valaki, az volna a jó, ha nem lenne rá szükség
-
madgie
titán
válasz Sza_Sa #10584 üzenetére
Na végre valakinek feltűnik, hogy az egyszerű alkalmazott is csak ember Nekem is olyan jó, mikor munkaidő után kéne még a bolt (!) ügyeit intézni, vagy épp más dolgom lenne, de két perccel zárás előtt beesnek és persze át akarják nézni a komplett szemüvegkínálatot. És akkor vágjál jó pofát, segíts egy órán át, aminek a végén szépen kinyögik, hogy hátőőő, majd meggondolják, szombaton visszajönnek, jó? Persze akkor is öt perccel zárás előtt fognak beesni...
másrészt azt is megértem persze, hogy miért nem szeretnek itthon IRL vásárolni az emberek. Nagyon sokan, mindkét oldalon be vagyunk fásulva, sokszor az eladó felkészületlen, lista, mittomén. Igazából egy ideje inkább webshopokból rendelek, olcsóbb is fenntartani, nem kell végighallgatnom, hogy mit akar rám tukmálni, stb (számítástechnikai boltoknál különösen hajmeresztő, vársz fél órát, hogy 99%-ban ne legyen a keresett termék, de másik hatfélével bepróbálkozzon)
-
madgie
titán
Nem attól leszel tudatos és jó fotós, hogy 100%-ban manuál módban bohóckodsz. De ha így gondolod, kapcsold ki az autofókuszt is, sőt, a fénymérés is felesleges
k1csi: én szeretem az auto ISO-t. Persze nem mindig, de ha jól működik, jó segítség, most hétvégén is jól jött a koncertképeknél. M zuiko 45/1.8, S mód, 1/80-1/100 záridő, auto ISO. ISO 400 és 2500 között szépen elváltogatott magának, az adott fényviszonyoknak megfelelően
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Más meg máshogy tud érvényesülni. Nem tudom, miért kell felhúzni az orrod, mert más másképp dolgozik/gondolkozik Én is tudok M módban fotózni, tudok akár arcra mért spot+korrekcióval is, de az Auto ISO ilyenkor pont bevált, nagyon okos dolog.
Bulifotó amúgy más tészta, ott azért messze nincs annyiféle fény, leginkább a dögunalmas összebújós-egymásra mutogatós, vakus képekről szól a dolog*, nekem ajánlották anno, két bulit végigtoltam, majd az öcsémnek átpasszoltam. Évek óta csinálja, nem tudom, hogy bírja
*: ezt se vedd sértegetésnek, mert nem az: más módon is lehet dolgozni, de a hely tulajdonosa és a bulizók többségben ilyen képeket kérnek.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nekem Panán (ezért írom OFF-ba) úgy működik az intelligent ISO beállítás, hogy a megadott érzékenység paraméter mellett figyelembe veszi a gyutávot is (kábé reciprokkal gondolkodik), emellett ha direkt elkezdem kicsit remegtetni a kezem, akkor csökkenti a záridőt, hogy lehetőleg ne mozduljon be a kép.
Régebben, az első szériás Panáknál bugos volt még ez, 1/30 körül szeretett fixen rögzülni ,az újabbaknál már jól működik, kivéve mondjuk, ha a Samyang 7.5mm halszemet rakom fel (nincs elektronikus kapcsolat a váz és obi között, így nem tudja, mi van a gépen).
cOxeR: a tegnapelőtti koncerten volt olyan, hogy ISO 400-zal kellett lőnöm, de volt, hogy 3200-zal. Mindkettőre nem tudok most példát mutatni, a mft topikba feltöltött pár kép 2500-3200 körüliek. (nem világbajnok képek, de örülök, hogy legalább volt pár refi+füst... spórolni szoktak felénk ezzel is)
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Zozzer888 #10754 üzenetére
Az első gepekhez nem nagyon volt ekv 480 mm körüli nagytele, vagy ha igen, akkor is volt annyi esze a fotósnak, hogy állványról lőtt vele. Olyan időszakról beszélünk, ahol már a 400-as érzékenységű nyersanyag kis túlzással extrémnek számított. Hol vagyunk most attól, a simán használható ISO 1600 -akkal?
Egyáltalán nem vagyok egyébként stabipárti, de csak azért, mert nem használok igazi telét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- Xbox tulajok OFF topicja
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Marvel Snap
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...