-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3041 üzenetére
Esetleg szurok helyett valami felkenhető, majd megkötő gumi réteg ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3046 üzenetére
Drágának drága, bödösnek kedetben büdös, de aztán megköt és nincsen szaga, másrészt ez rugalmas marad, elvileg nem türik, a szurok pedig előszőr még valamelyest rugalmas, de aztán idővel kristályos jellegű szerkezetet vesz fel és törik, porrá málik !
Legalábbis ilyen a szimpla bitumen kence.
Van kaucsukos bitumen alvázvédő anyag is autókhoz, az elvileg hosszabb időn keresztül rugalmas marad a gumi tartalma miatt (én az autóm alvázához ezt szoktam használni, Body 300)Jah és van szintén autó kaszni munkához kaucsuk, ragasztó-tömítő elnevezésű készítmény (Body 999), vagy még esetleg a Body 950, kaucsuk bázisú rücskösítő anyag.
Ezeket mindegyiket lehet kenni, megfelelő hígítással, és mindegyik gumis, nyúlékony réteget képez, nem törik.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3080 üzenetére
Három sínes rendszer ??
Neked olyan van, nem a normál kétsínes ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3083 üzenetére
Akkor a harmadik "sín" az nem folyamatos, hanem pont szerű, minden talpfán van egy érintkező ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha a régi U profilos sínre gondolsz, akkor hiába pucolod, mert arról már lekopott az ónozás és azért rozsdál, az már somsem lesz jó.
Amúgy nagyon finom csiszoló papírral próbálkozhatsz, vagy van fém radír, ami szintén jó erre.
De az igazi és tartós az lenne, ha újra lehetne ónozni, vagy ki kell cserélni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3118 üzenetére
Érdekes megoldás, köszi az infót !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3127 üzenetére
Hát nem semmi !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3131 üzenetére
Szép fogás !
Érdekes megoldás !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3145 üzenetére
Igazán nagyon jól sikerült ez a saját készítés !
Nem is rossz ötlet a régi, már romos, sérült kocsik forgóvázait megmenteni és felhasználásukkal új kocsit építeni házilag !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3151 üzenetére
A szürkét a zöldikére kézzel festetted ?
Érdemes valami szalagot, mondjuk egy csík szigetelőt használni az festés szélén, hogy éles, egyenes legyen a határvonal és ne rezketős, továbbá szerintem matt, vagy félmatt festéket érdemes használni, ez a nagyon fényes, csillogó nagyon mű hatűsú !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3154 üzenetére
Hú, az a macskakőminta de régi dolog !!
Még nekünk is van egy-két ív olyan vagy 30 évvel ezelőttről.
Gondoltam is, hogy szkennelem, és sokszorosítom, mert tetszik, és azzal készíteném az úttest felületeket !
Szépen alakul a kis asztal !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3156 üzenetére
Nagyszerű, köszönöm !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3158 üzenetére
Jó, hogy ennyi féle kuplungot gyártanak, no meg sírendszert is, hogy törjük a fejünket, hogyan kapcsoljuk össze őket !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3168 üzenetére
Debrecenből autóval nem érek ennyi idő alatt Pestre !!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Én is gyártottam világítást személykocsikba, csak saját áramkörrel, saját panellal, saját gyártásban és stabilizált világítással, amit a Zzemoki nem tud.
Ha visszakeresel (pár100 oldalt) talán még meg is leled valahol a képét.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3171 üzenetére
Szevasz
Jah, ismerős a repülő, eddig 2 alkalommal mentem vele, több járaton át.
Amerikába 3 járattal, 2 átszálással, oda-vissza, portugáliába meg oda hárommal, vissza kettővel.A vonat út viszont tényleg szép és érdekes lehet, egyszer biztosan kipróbálnám !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3173 üzenetére
Járnak még a régi, piros, emeletes londoni buszokból ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3176 üzenetére
Az félelmetes sebesség !
Annak már a szele is elvisz, ha a közelében vagy !Érdekes, hogy Londonban nem csuklóval oldották meg a busz nagyobbítását, befogadóképesség növelését, hanem mintegy rátettek még egyet a tetjére.
Sok a kicsit, szük utca, vagy mi lehet ennek az oka ?
Vagy egyszerűen nekik ez jutottott eszükbe, nem a csukló, vagy a fogatban való közlekedés ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3212 üzenetére
Szevasz
A buszok még egész elmennek modernebb változatban is, jól néznek ki, de a taxik nagyon idétlenek, modern vonalak, de igen régies, kerekített formával...
A régebbi, szögletesebb mindjárt jobb !Ezek a vonatok mivel mennek, áram, vagy dízel ?
Felső vezetéket nem látok, de a sín érdekesen meg van emelve, mintha szigetelő papucsokon állna.
Netán abban jön az áram és nincsen segéd sín ?A cipők újfajta díszítés a fán, vagy csak valaki szórakozott kicsit ?
Látom, ott nincs sok víz a folyóban, errefelé a tavasz bőséges volt vízben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
applause #3217 üzenetére
A mozdonyok motorja olyan 300-400mA-t vesz fel( régebbi fajta, egy motoros)
A váltó, legalábbis a régi fajták egy pillanatra akár 1,5A is bezabálnak.A 0,75 négyzetmilliméteres vezeték asszem 6A-re hitelesített így elvileg az elég mindkettőhöz, de ha több méterre kell vezetni, akkor már tetemes lehet a feszültségesés, így indokolt lehet az 1-1,5-ös is.
Azért inkább az 1-eset javaslom, az a biztos.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3216 üzenetére
Jó, hogy ott még engedik az ilyen öreg taxikat is taxiként közlekedni, mert itt asszem már a kora miatt sem engednék, még ha az állapota meg is felelne, meg az emberek többsége is asszem azt mondaná, hogy "mi ez az ócskaság, nem konfortos, lassú,, ebbe én nem szállok be!"
(Bár lehet akadna pár olyan is aki pedig kifejezetten szívesen ülne bele.)Nekem egy öreg, 79-es, w123-as mercim van, igaz ez jelenleg nincs olyan makulátlan állapotban, hogy alkalmas lenne taxizásra, de mondom, tudtommal nem is engednék.
Az utolsó ilyen típusú taxit vagy 10-15 éve láttam.
w124-esek most is vannak szép számmal taxiként, többségében igen szép darabok.
Azok fiatalabbak, 85-92 között gyértották asszem.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
applause #3220 üzenetére
A régi, U profilos sín rendszerben volt külön szakaszoló sín is a tápcsatlakozós mellett.
Az egyik negyedes egyenes darab megfelelő szála csak meg volt szakítva, kivágva egy kb. 1mm-es darab belőle, a másik ugyanígy nézett ki, csak ott van a megszakítás mindkét oldaláról kivezetés is.A mindkét végén megszakított (szakaszolt) síndarabra a megszakított oldalnak megfelelő pólust kell csatlakoztatni egy külön kapcsolóval kapcsolhatóan, így csak akkor kap áramot, mikor szeretnéd.
A régi rendszerben a trafó (FZ1) úgy volt egyenirányítva, hogy volt egy föld pont, ami nem változott és a másik pólus ahhoz képest pozitív, vagy negatív értékbe ment át. Így a nem megszakított sínszál mindíg állandó volt.De valóban a forrasztás a legolcsóbb megoldás, ha van hozzá megfelelő eszközöd és van némi gyakorlatod, kézügyességed is hozzá. A pályánk felújításakor már én is forrasztottam a táp vezetékeket, már csak azért is, mert nem volt több árambeadó darabom és nem illettek volna a pályába sem.
Mivel a mi terepasztalunk több darabból áll, így az egységeken belüli sínszálakat fixen összeforrasztottam, és minden egyes egységen van árambetáplálás, így a maradék, mobil összerakás erintkezése nem lényeges.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3226 üzenetére
Itt azért kicsit veszélyesebb átsétálni a vágányokon, mit itthon !
Egyik, hogy gyorsan mennek, de főképpen, hogy ott van a tápvezeték is, amire szerintem még cipőtalpon keresztül sem lenne érdemes rálépni !Mekkora feszültségen üzemelnek ezek a segédsínes vonatok, mert biztosan nem 25KV-ról, mint itthon ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3225 üzenetére
Jó látni ezt a sok szép régi járgányt, ráadásu gyönyörű, újszerű állapotban, amilyen itthon legfeljebb csak a vasúttörténeti parkban látni !!
Vajon miért van az, hogy úgy tűnik, jobban becsülik a régit, használják, és karbantartják, újszerű, jó állapotban működik minden, itthon meg utálják a régit és kihajítják ??
A járműpark is olyan hogy rozsda rozsda hátán és az összes szilen tkiporlott már a járgányokból, csörög a futóművük, mintha csak egy szák fémgolyót ráznák !
Igaz, ez utóbbinak a "jóminőségű" út is az okozója.Én is próbálom karban tartani az öreg járgányomat, de az itteni közalkalmazotti fizetésből elég nehéz, jó ha szinten tudom tartani, nem hogy javítani rajta.
Azért még próbálkozom.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3229 üzenetére
Ezt nem tudtam.
Szerintem sem lehet több 1500V-nál, mivel a szigetelő mérete és formája teljesen az itthoni metró segédsín szigetelőkre hasonlít, ahol pedig csak 850V fut, egyen formában.
(megsülni már azon is bőven meg lehet)Asszem a 3 illetve 4 áramnemű járgányoknál is a minimum az 1500V, rendszerint DC-ben, kevesebbet még nem olvastam.
4 áramnemnél van 1500V és 3000V, rendszerint DC-ben, majd 15 és 25KV váltóban.Az elővárosi szerelvényeknél pedig előfordul 850, 1500, és még 3000V is, úgy rémlik.
A városi villany járgányok meg 400 és 700V között működnek (rendszerint 650V-on).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
applause #3231 üzenetére
Normál, felszíni állítóművel rendelkező váltót is el lehet bújtatni, pl. úgy alakítod a terepet, hogy elférjen alatta, vagy éppen egy épületet teszel oda és az épület alatt lesz az állítómű, ez csak ötlet, fantázia kérdése, ezért én nem fizetnék sokkal többet.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Velem beszélted.
Tudtommal csak a külön elemes, esetleg egyéni trafós alapkészletek voltak 9V-osak, legalábbis nekem úgy volt, a normál modell mozdonyok azok mind 12V-osak !
Bár hivatalosan áramgenerátoros kapcsolással szoktak LEDeket meghajtani, mert az egyes LEDeknek különbözhet a nyitó feszültségük a gyártásból fakadóan és azon túl a hőmérséklettel is változik, de ez a kocka is alkalmas lehet a céljaidhoz, mivel itt nem akrod úgysem a csúcsra járatni a LEDeket, így az eltérések elhanyagolhatóak, de a 3,3V-os változatához mindeképpen javasolnék egy 15-20 ohmos ellenállást is a kimenetére kötni, mert a 3,3V direktben sok lehet a LEDnek illetve fölöslgesen nagyon nagy fényerővel fog világítani !
Szerintem inkább a 3V-os verziót kéne alkalmazd, arra nem kell külön ellenállást kötni, mert egészen biztosan egyik fehér LEDnek sem lesz sok, nem tudnak ekkora feszültségről olyan áramerőt felvenni, hogy bajuk legyen és sokkal szolidabban fognak világítani, ami valósághűbb lesz.
Amúgy az jó, hogy alacsony fesz. esésű ICt akarsz alkalmazni, annál alacsonyabb fesz-ről már be fog kapcsolni a világítás.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha figyelted az általam készített kapcsolás kapcsolási rajzát, akkor láthattad, hogy ott van egy egyenirányító híd a stabilizátor és a LEDek előtt !
Másképp nem is lenne jó, mivel a stabilizátor nem igazán szereti ha fordított polaritást kap !!
Így tehát a kocsi belső világítása folyamatosan megy, akármilyen áramirány is van a sínekben, de ugyanígy megy váltóáramú pályán is, mivel ezt egyenirányítja a híd !Más a helyzet, ha zárfényt szeretnél.
A LEDek elvileg maguk is egyenirányítanak, ami a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy egyik irányban vezetnek és világítanak, másik irányban nem vezetnek és nem világítanak.
A gyakorlatban azért LEDekkel nem egyenirányítanék, mivel a LEDek szinte mindegyike adatlap szerint csak 5V feszültségig bírja a fordított áramot, gondolom, utána már átüt a kristály és tönkremegy a LED.
Persze ritkán használunk LEDet magában, közvetlen a tápfeszre kötve, rendszerint beiktatunk a LEDdel sorosan az áramkörbe egy áramkorlátozó ellenállást is.
Ez az ellenállás viszont nem csak nyitó irányban korlátozza a LED áramfelvételét, hanem záróirányba is, úgyhogy amennyiben a LED nagyobb feszültségen záróirányban is átvezet, akkor sem megy tönkre, legfeljebb akkor is fogyaszt valamennyi áramot, nem csak nyitó irányban.A lényeg a lényeg, szokás a LEDekkel sorosan kötni egy egyszerű egyneirányító, kisáramú diódát is, aminek a záró irányú feszültség tűrése minimum akkora, mint amekkora feszültség az adott kapcsolásban maximum előfordul. Így biztosan semmi baja sem lessz a LEDnek.
A zárfény esetében, közvetlen a kerekről jövő tápszálról kell az egyik illetve másik irányt leválasztani egy-egy egyenirányító diódával, majd előtét ellenállás és a zárfény LED, amit a megfelelő végre építesz be és kész is !
Pl. így:Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
jákob13 #3266 üzenetére
A piros villany, és a zöld "kroki" megvan nekünk is, csak sajnos a villanynak a hajtáslánca, vagy a motor szénkeféje már betegeskedik.
Valamikor ez volt a leggyorsabb gépünk, mint a rakéta úgy ment, kanyarban teljes gázon azonnal feküdt, most meg csak berregni tud és betegesen vánszorogni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez nem bonyolult, ez egy egyszerű diódás, egyenirányító kapcsolás.
A fehér LEDknél ábrázolt 4db. 1N4007-es dióda, abban az összekötésben, ahogy rajzoltam, magát a Graetz hidat képezi !
A Graetz híd a váltóáram, illetve a váltakozó polaritású egyenáram minkét irányú kitérése esetén ad kimenő áramot, azonos polaritással.
A fehér LEDekt lennének a kocsi belső világítása, a pirosak pedig a zárfények, iránytól függően.
A két piros LEDnél csak fél egyenirányítás van, vagyis ott csak a bejövő áram egyik irányú kitérésére van kimenő áram is.1N4007:
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)1N4148 (és a dióda áramköri jele):
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)Diódahíd (közepes áramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Diódahíd (kisáramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Fehér LED (huzallábas):
Fehér LED (felület szerelt - SMD):
Fehér LED színek:
Ezek közül a meleg fehéret javaslom a vasúti kocsi belső világítására, de mozdonyok főfényszórójához is, pláne, ha az egy gőzös !
1,8mm-es, hosszú, csapos, piros LED:
(ezt lehet betenni végzárfénynek a meglévő furatba, vagy a fuar helyre kifúrás után)Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #3286 üzenetére
Szevasz
A hiányzó képek pedig itt vannak:
1N4007:
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)1N4148 (és a dióda áramköri jele):
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)Diódahíd (közepes áramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Diódahíd (kisáramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Fehér LED (huzallábas):
Fehér LED (felület szerelt - SMD):
Fehér LED színek:
Ezek közül a meleg fehéret javaslom a vasúti kocsi belső világítására, de mozdonyok főfényszórójához is, pláne, ha az egy gőzös !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ez 600V-1,5A-es, untig elég a céljaidnak.
Igazából nem is a típusszám az érdekes, hanem a paraméterei, ami legyen legalább 100V-os (bár az 50V is elég lenne) és legalább 1A-es, innentől kezdve minden jó, csak férjen be méretben.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3290 üzenetére
Mestere vagy az épület készítésnek, ráadásul egyszerű anyagokból !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3291 üzenetére
Szevasz
A válaszom igen !
Az a szabályozó, amit én alkalmaztam, az LM317-es, lineáris integrált stabilizátor.
A bemeneti feszültsége kb. 3V-tól 40-ig terjedhet, a kimenete pedig 1,2V-tól 37V-ig állítható.
A nagyobb tokozású verziók 1,5A folyamatos terhelést bírnak, a kisebbek, amit használtam a kapcsolásomban, azok 500mA max. terhelést bírnak.Tehát bőven belefér a 24V-os fesz tüske a 40V-os bemeneti fesz. határba.
Ráadásul, ha a szabályozó bemenetére egy nagyobb kondit is kötünk, akkor az a 24V-os impulzus nagy részét el is nyeli és nem kerül rá az IC-re, így semmiképpen sem károsodhatnak, és garantált a kimeneti feszültség stabilan tartása is.
És mivel egy kétutas egyenirányítóval indul az egész kapcsolás, így maga a váltakozó áramú táplálás sem gond neki.
Az menetirányszerinti, irányváltó végzárfényt viszont nem tudom, hogy ebben a váltóáramú rendszerben meg lehetne e valósítani, csak olyan biztos, ami folyamatosan világít mindkét felé.Az áramkör puffer akkuval való kiegészítéséről írtam is, hogy én is gondolkodom rajta, van is ráv tervem, egy olyan megoldás lenne, hogy a kocsi aljára egy mikrokapcsolót tennék, amivel lehet ki-be lehet kapcsolni az akkukat, ha pl. eltesszük, nem használjuk egy ideig a kocsit, vagy nem akarjuk üzemeltetni a belső világítást.
A probléma az, hogy nem találtam eléggé kicsi méretű akkut, ami nem foglal el nagy helyet és nem rondítja el a kocsi belsejét.
Ráadásul vékonyban is csak hengeres van, szögletes nincsen, csak nagyobb, ami talán jobban illeszkedne a kocsi belsőhöz.Másik megoldás lehetne erre a szuper kondenzátoros megoldás, amiből igen nagy kapacitás igen kicsi méretben beszerezhető és akár a kocsi alján is elfér, tömege pedig gramm alatt van, tehát még a TT méretnél, esetemben sem okoz semmi gondot a vontatási tulajdonságokban !
Ennek már utána érdeklődtem, neten már 500-600Ft-ért lehet kapni alkamas példányt, az itteni boltokban viszont sajnos csak nagyon korlátozottan kaphatóak ezek, és drágábban.
900Ft-ért tudtak egyet mutatni, ami talán jó lenne, már nem elékszem pontosan a feszültség értékére, hogy megfelelő e vagy sem.
Jelenleg más projektem dolgozom, de ha majd újra belekezdek a modelvasúti kocsi világításba, akkor ennek a vágáre járok és szólok !Az eddigi áramköröm normál kondikkal készült, amikből megfelelő kapacitásút, és méretűt a kocsiba téve, mx. 5-6 másodprec utóvilágítást lehetett elérni. Ezeknek töredéke a kapacitása az említett másik típushoz képest.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
applause #3295 üzenetére
Szevasz
Amennyiben mindkét trafó ugyanolyan iráyba van kapcsolva, azonos polaritásúak a sínszálak, akkor nem lesz zárlat, de érdemes a két trafót nagyjából egyforma menetfokozatba tenni, hogy ne változzon a vonat sebessége lényegesen.
Nekünk is van két ilyen átmenetünk is, az említett módon semmi gond velük.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3308 üzenetére
Igen lehetséges.
A magas frekvenciás, tű impulzusokat a nagy induktivitású, alacsony frekvencián működő motorok nem veszik el ez biztos, már csak a maguk tehetetlensége miatt is meg sem tudnának nyikkanni, és ráadásul a nagy induktivitású tekercselésük magas frekvenciával szemben minden bizonnyal jórészt szigetelőként viselkedik, míg egy kicsi induktivitású, magas frekvenciás tekercs ezt le tudja választani a vonalról, ilyesmi az elmélet, de agyakorlati pontos értékeket nem tudom.
De lehet hogy kicsi értékű kondival is meg lehet ugyanezt tenni, az a is képes magas frekvencián vezetővé válni, alacsony frekvencián meg szigetelni.Ehhez viszont már váltakozó áram kellene, egyenáramon nem megy.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3320 üzenetére
Ha azt sikerül szépen elkészíteni, kellően vékony vezetékből, megfelelő formával, akkor az fantasztikusan emel az asztal értékén minden szempontból !!!
Az oszlopokat papírból, vagy műanyagból készítetted ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3324 üzenetére
Ügyes, szépen alakul !
A munkavezetéket hanyas rézdrótból készíted ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Most volt az elmult hétévégén megtartva a NOHAB és a V-43-asok születésnapja, mert hogy ebben az évben van az 50. évfordulójuk, hogy munkába álltak a MÁV kötelékében !!
Az biztos, hogy nem a szépség és takarékosság, korszerűség bajnoka a szili, de hogy nagyon tartósra sikerült az egészen biztos, hoszen még most is több mint 300db. szaladgál belőle szerte az országban, a vaspályákon !
A NOHABban pedig az a vicces, hogy habár 13 éve a MÁV már kiselejtezte őket, az azóta fennmaradt, megmentett példányok folyamatosan tevékenykednek, némelyek komoly napi munkát is végeznek !
A 006-os éppen az árvíz ideján is dolgozott.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3328 üzenetére
No, ez nem is rossz ötlen, nem gondoltam rá, hogy így akár hibrid pályát lehet készíteni és mindkét, modellvasúti áramnem működhet egyszerre !!!
Igazi, komoly, több áramnemes terepasztalod lesz a végén !
Már csak a mozdonyok maguk nem többáramnemesek, mint a valóságban mostanság gyakran !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3337 üzenetére
A jelalak a lényeg, az a kapcsolásból még nem derül ki számomra !
Ha a jelalakot tudjuk, akkor már meg lehet csinálni mással is.Elsőre valami négyszögjel generátorra gondoltam, de az itt szerintem nem lenne túl hasznos, sokkal inkább valami fűrészfog generátor, vagy legfeljebb minimális kitöltési idejű négyszög, amolyan tüske impulzusok sorozata 10KHz-en.
Aztán ennek az erőssége, vagy feszültségének a nagysága ami adja a világítás fényerejének szabályozását.Ennél pontosabbat nem tudok pontos leírás nélkül.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3344 üzenetére
Ennek az egyszerűbb változatai voltak egyszerű alapkészletekben.
De a mozdony ott csak kéttengelyes volt és a kocsik csak natur, fröccsentett műanyagok, festés nélkül.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!