Aktív témák
-
nord_
veterán
Akkor egy kis olvasgatni való:
http://www.fotoklikk.hu/files/gondolkodo-miert-hasznaljuk-az-uv-szurot.pdf -
-
nord_
veterán
válasz lugosi #10482 üzenetére
"mert aligha van bárki is, aki szándékosan úgy akarna képet szerkeszteni, h a fejét előtte rögzítőbe teszi - mivel már pár centivel lejjebb vagy följebb is már teljesen más eredményt lát! hogyan lehet így kontrasztot, világosságot beállítani?
Ebben több csúsztatás és nagyotmondás van mint az eddigi vitában összességében"
Nagy lótúrót.
-
nord_
veterán
válasz Zoli bácsi #10583 üzenetére
Aztán amikor vázat cserélsz, dobhatod ki az utángyártottat: pl. D200 > D300, D80 > D90. ;)
-
nord_
veterán
válasz FireShadow #10641 üzenetére
mi felett siklottam át?
Makrózásnál neked az a fontos, hogy milyen közelről tudsz fényképezni vagy az, hogy az a kis valami, amit le szeretnél kapni, minél nagyobb legyen a képen?
Ráadásul a pár centis távolságot kenheted a hajadra, ha pl. a bogarad emiatt állandóan elrepül. ;) -
nord_
veterán
Ha sokat fényképezel alapérzékenység körül (ISO400-ig), jobban jársz, ha megtartod a D80-at. (Illetve, ha szereted a beépített színmódokat: fekete-fehér beállítások kis túlzással filmest idéznek, olyan jól sikerültek.)
Amiben a D300 nagy előrelépés: ISO400-tól fölfelé sokkal jobb képminőség, valamivel világosabb, 100%-os lefedésű kereső, sokkal jobb AWB, AF-rendszer, AF fine tuning, érezhető, hogy kemény munkára tervezték: elnyűhetetlen érzést ad.
-
nord_
veterán
A kovetkezo lepcso a D300 volt (D300s-nek szamomra nincs ertelme), viszont kicsit jobban a temaba melyedve kiderult, hogy azok az aprosagok, amikben tobbet nyujtana a D90-nel, nem mervadoak.
.
.
.
Igy en jelenleg a D90-nel tartok, legalabbis tervben van. Viszont az 50mm-es problemarol en is hallottam... Sot, van meg azon kivul par AF-D-m is. Eselyes, hogy gond lesz?Hm... szóval mégis van olyan dolog, ami nem apróság és ami mégis fontos? ;)
-
nord_
veterán
válasz adnoctum18 #10718 üzenetére
Nem szégyen az! Én egy F100-at használok!
-
nord_
veterán
válasz adnoctum18 #10725 üzenetére
Jó kis gép az.
Régebben, a filmes időkben úgyis azt mondták, hogy a váz csak a szükséges rossz az objektív és a fotós közt. Persze, ennek ellenére én lennék a legboldogabb, ha valaki hozzám vágna egy F6-ot. -
nord_
veterán
Erre gondoltam eloszor en is, csak nem lattam ertelmet.
Hm, volt egy pár fixem, nem szoktam a levegőbe beszélni. ;)Ne felejtsuk el, hogy dx-en (arrol beszeltunk) mar 22.5 mm az a 15mm...
Én közelinek tartom.
Persze, nem vagyunk egyformák: gondolom van valamilyen zoomobid alulra. Próbáld ki, hogy egy pár napig csak a 24 és 35mm-es gyútávra tekered a zoomgyűrűt. Aztán meglátod, hogy egyrészt mennyire érzed közelinek, másrészt melyik gyútáv a témáidnak leginkább megfelelő.
Ráadásul nagyon nem mindegy, hogy ez az általad említett, DX-re vetített 22.5mm különbség milyen fókusztávnál jelenik meg! (Ultra)nagylátónál ez tetemes különbség, 150, 200mm-től fölfelé pedig teljesen elhanyagolható.Gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha az ember fixeket használ, akkor (fullframe-es vázon fullframe obikkal) egy 24-50-105 vagy 20-35-85 sor az, amelyik jól kihasználható, ha nagylátótól indítjuk a sort és egy alapzoomnak megfelelő fókusztartományt szeretnénk lefedni.
-
nord_
veterán
válasz lover summer #10742 üzenetére
Ha teszel fel képet (vagy képkivágást), akkor biztosabban tudunk bármit is mondani.
Látatlanban egy kis piszokra tippelnék az érzékelőn.
Ilyen esetekre érdemes beszerezni ezt:
http://www.nika.hu/hu/search.html?lookfor=pump%C3%A1s+tiszt%C3%ADt%C3%B3&x=16&y=23 -
nord_
veterán
válasz lover summer #10744 üzenetére
Milyen beállításokkal (jpeg beállítások, tömörítés vázon belüli mértéke) készült a kép?
PS-ben sokat állítgattál? Milyen minőségben mentetted el PS-ben a képet?
Mert ha az ég foltosodására gondolsz, akkor valahol itt kell keresnünk a hibát. Nem látok olyan dolgot, ami az érzékelő koszosodására utal. -
nord_
veterán
válasz FireShadow #10783 üzenetére
Melyik obikra gondolsz?
Mert alulra ott van a 18-55, 18-55 VR, 18-70 (ez volt a D70 kitobija), fölülre pedig az 55-200 és az 55-200 VR.Egyébként lehet, hogy inkább egy D40-et keresnék. Alapobik ezzel is kiválóan mennek, viszont jobb a jpeg és árban se több, mint a régi 70-es.
-
nord_
veterán
válasz FireShadow #10789 üzenetére
gözöm sincs hány expo van benne
Letöltöd a PhotoMe vagy Irfanview (+ pluginok) progit és az egyik módosítatlan képnél a Shutter Count vagy Total Pictures sorokat megnézed. ;)
-
nord_
veterán
válasz Konflikt #10838 üzenetére
MM-ban volt kint anno Canon 5D is. Nincs ebben semmi különös, autószalonban ennél jóval drágább autókba is beleülhetsz, sőt, ha van, akkor a tesztautóval is mehetsz egy kört.
Sőt, ez a normális. Minél drágább valami, annál kevésbé szeretne az ember látatlanban vásárolni. -
nord_
veterán
Az a minimális kulcsszám-különbség egy dolog. E mellett az igen fontos infó az, hogy az SB-800 bevilágítási szöge gyútávra vonatkoztatva 24-105 mm, míg az SB-900-é 17-200(!) mm.
Mindezek mellett van még pár különbség a 900-as javára, egyértelműen ez a legjobb Nikon vaku.Abban viszont teljesen egyetértek, amatőr használatra az SB-600 nagyon jó megoldás! Vesz az ember hozzá még egy fényterelőt vagy kupakot és kész.
-
nord_
veterán
válasz runner 125 #11111 üzenetére
Egy AF-S obi azért húzósabb nem de?!
Nem bizony. Amikor még együtt lehetett kapni a Nikkor 50 F1.4-ből, a Nikkor 60 F2.8 micro-ból a régebbi 'sima' és az új AF-S változatot, azok bizony egy árban voltak.
-
nord_
veterán
válasz Bandesz99 #11187 üzenetére
kerdes: a gyari markolatok novelik a kep/sec szamot, de vajon az utangyartott is kepes ra?
en ketlem. vkinak vmi tapasztalat?Már miért növelnék a gyári markolatok a sorozatot? (Az, hogy a D300-nál ezt megjátszották, közel se jelenti automatikusan azt, hogy a D80-nál is igaz...)
-
nord_
veterán
válasz optimus753 #11563 üzenetére
Az ismerőseid a D700 ellen vannak???
Fotós kérdésben többé ne kérdezd őket. -
nord_
veterán
Amiket írsz, azzal egyetértek, kivéve két dolgot:
- alapérzékenységen a D700 előnye nem zéró. Személy szerint a D300-at nem tartom olyan jónak alapérzékenységen, mint a D700-at vagy az előd D200-at. A D300 egy kurvajó riporterváz, APS-C kategóriában az egyik legjobb magas érzékenységgel. ISO400, 800 fölött rendezvényfotózásra kiváló. Viszont érezhetően erre van belőve a szenzor, ISO200-on emiatt nem az igazi.
- D700 nem csak annak jó, akinek a 14-24 alá épp nincs semmije. A nagyobb pixelméretek miatt a régebbi objektívek egyszerűen megtáltosodnak rajta. Amire az ember maximum az 'egész jó' jelzőt (85 F1.8), az 'átlagost' (35mm F2) vagy inkább az 'épphogy átlagost' (180mm F2.8), használhatta D300-on, az a D700-on mind igen kiválót mutat!! A 180-as például úgy rajzol már nyitott rekeszen D700-on, mint ahogy D300-on csak F5.6-on...---
Nyilván, az ember azt vegye meg, amire futja a keretből. Egyrészt azonban sanszos, hogy egy rendszert azonban nem egy délután alatt kell felépítenie a fórumtársnak. Másrészt pedig a világítástechnikában létezik alternatív megoldás is (ami jelen esetben nem azt jelenti, hogy gagyi). Érdemes megkeresni mcgoat nicknevű fórumtársunkat, ő bizony nagyon jó dolgokat árul (többen tapasztaltuk már).
-
nord_
veterán
Én meg azzal a fotóssal értek egyet, aki azt mondja: a rendelkezésre álló keretből a lehető legjobb felszerelést vegyük meg. (Kissé szégyellem, mert már elfelejtettem a nevét... csak arra emlékszem a vele készült riportból, hogy ő az a pali, aki esetében nem ő megy az NG-hez, hanem a National Geographic megy hozzá, ha fotót akar. )
-
nord_
veterán
(Hát, ha az ember nem fotóriporter, hanem műkedvelő hobbista / amatőr fotós, akkor azért belefér az idejébe néhány csere. Én inkább azt vallom, hogy fixekkel lehet legjobban tanulni - még sok-sok év után is sokkal megfontoltabbnak, tudatosabbnak érzem a komponálást, ha fix obi van a vázon.
De ezen nyilván nem veszünk, nem vagyunk egyformák. ) -
nord_
veterán
Inkább ezt javasolnám:
http://www.quasar.hu/catalog/qproduct_info.php?cPath=315&products_id=892975Valamivel drágább, de cserébe mindenben jobb:
- egyrészt dupla akkora a teherbírása, ami egy D300s + 70-200 kombónál nem mindegy (és tudni kell, hogy gyakorlati szempontból mindegyik állványnál rdemes kevesebbel számolni, mint amit ráírnak a dobozára);
- másrészt könnyebb és kisebb összecsukva, ami egy városban sétálós fotózásnál nagyon nem mindegy! (saját káromon tanultam: az első állványom egy dögnehéz darab volt, ami egy idő után csak a kocsi csomagtartójában utazott, ugyanis nem volt kedvem málhás szamárt játszani );
- harmadrészt nem 3D, hanem gömbfejjel szerelt, ami sokkal gyorsabb, könnyebb beállítást tesz lehetővé (szintén saját tapasztalat: 3D-ről váltottam gömbre, eszem ágában sincs visszacsinálni a cserét, pedig használom városban, természetben, tárgyfotóra, makrózásra is). -
nord_
veterán
Hoppá, akkor rossz honlapot néztem, mert ott a 30ezerben a fej nem volt benne...
(Hát igen, egy jó állvány akár örök darab is lehet - talán már nem is fogsz emlékezni az első gépedre, amikor a jól kiválasztott tripod + fej párost még mindig megelégedéssel használod!)Esetleg nézz be az állványos ropikba, mcgoat topiktársunk jó árban tud hozni állványokat.
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
válasz szpetri #11771 üzenetére
Ha a képeid döntő többsége ISO 800-1600 érzékenység környékén készül, válaszd a D300-at.
Ha viszont alapérzékenységen szereted használni leginkább a gépet, akkor a D200 jobb megoldás.A "sokpöttyös AF" jó dolog, főleg sportfotónál lehet nagyon nagy használt venni. Az AF Fine tuning pláne jó (már ha belefutsz olyan objektívbe, amelyik nem pontos a vázadon).
Aktív témák
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen autót vegyek?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Nintendo Switch
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Vallás
- Revolut
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...