Aktív témák
-
hotkar
aktív tag
válasz fireproof #15592 üzenetére
Hát... ööö... a bácsi összekeverte a dolgokat kicsit.
Amit mondott (havonta lemeríteni...) az igaz, de a NiMH akkumulátorokra! Biztosan hallottál már a memóriaeffektusról. Az speciálisan a NiMH akkuk tulajdonsága, ezért kell néha "megtanítani" nekik, mennyi is a teljes töltés.
A Li-ion akkuk mentesek ettől a jelenségtől, ezért is alkalmasak olyan készülékekbe, amelyeket nem lehet (illetve nem nagyon szeretjük) teljesen lemeríteni (telefon, GPS, notebook, stb). Ezekre gond nélkül rá lehet tölteni, a töltőnek elég intelligensnek kell lennie ahhoz, hogy ne töltse túl. A Li-ion akksik viszont kifejezetten rühellik, ha teljesen lemerítik, pláne, ha úgy is tárolják őket.
-
hotkar
aktív tag
A D90 biztos, hogy nem tud (kipróbáltam, bár a gépkönyvben is le van írva). Szerintem EGYIK se. Az akkumulátor kímélése a fő szempont (a Li-ion akksik a folyamatos, kis terhelést szeretik, a külső vakukban használt alkáli elemek vagy Ni-MH akkumulátorok pedig a rövid ideig tartó nagyobb terhelést).
Valószínűleg ezért nem engedi a gyártó a gép akkumulátorát "nyúzni". -
hotkar
aktív tag
Egy picit hadd szóljak én is bele a gépvásárlásos véleményözönbe.
Én a gépemet nem az AKKORI tudásomhoz, hanem az ELÉRNI KÍVÁNT tudásomhoz vettem (D90). Mi értelme van olyan gépet venni, amit rövid időn belül kinövök?
1. Egyik gépnek sem fáj, ha tanulnak rajta. Az a 10...20e expo, amit tanulásra fordít az ember, nem tétel egy gép életében. Tanuláskor sem szöget beverni használjuk a gépet.
2. Nem feltétlenül a beépített csicsák miatt vesz az ember nagyob gépet, hanem mert pl. jobb a fogása, szebb a kijelzője (D90 már király!), több kezelőszerv van rajta, jobban testreszabható, esetleg van benne fókuszmotor, vagy fejlettebb a vakukezelése. Ezek a dolgok nagyon fontosak lehetnek már "kezdő" korban is.Én akkor tartom célszerűnek a használt belépőszintű gépet, ha még a márkát ("rendszert") sem döntöttem el, de mégis szeretném kipróbálni, tetszik-e.
-
hotkar
aktív tag
válasz Degeczi #18236 üzenetére
Azért van néhány. Pl ez:
http://www.kenrockwell.com/nikon/80200afs.htm
vagy ez:
http://www.kenrockwell.com/nikon/300f4afs.htm
vagy valami népszerűbb:
http://www.kenrockwell.com/nikon/1735.htm
Valószínű, hogy a beépítet fókuszmotort hamarabb kezdték alkalmazni, mint a motoros rekeszállítást.
-
hotkar
aktív tag
válasz charlie_hu #18876 üzenetére
Nekem D90-em van. Néha felbuzdulok, hogy egy másik vázat vegyek, de mindig oda lyukadok ki, hogy másik APS-C érzékelős vázra már nem költök. Egyszerűen nem látok annyi többlet pluszt (sem D7000, sem D300s vonatkozásában), hogy buktával eladjam a gépet, és vegyek egy másik DX-eset.
Inkább arra törekszem, hogy FX vázra is jó objektíveket vegyek.Kivéve a gyevi bírót és a 16-85-öt.
-
hotkar
aktív tag
válasz metron #19341 üzenetére
Az, hogy szétcsúszik, tisztán belső geometria (gépészeti) kérdése, a pontossághoz semmi köze. A zoomgyűrű elfordulása ugyanis nem lehet végtelen (szerintem 90...100 fok), ami még egy kézmozdulattal "bejárható". Ehhez tartozik még egy egyenes vonalú mozgás, amit a tubus tesz meg. A kettő között meg egy mozgásátalakító, amely áttétellel dolgozik.
Ahhoz, hogy a tubus "magától" ne csússzon ki, az áttételnek önzárónak kell lenni. Az önzárás akkor teljesülne, ha a tubus és a gyűrű palástja elmozdulásának hányadosa kisebb lenne az egymáson csúszó anyagok felületére vonatkozó súrlódási együtthatónál.
Na most:
1. vagy kisebb átfogásúnak kell lennie az objektívnek,
2. vagy nagyobbat kellene tekerned rajta,
3. vagy durvább felületűnek kellene lennie,
4. vagy motoros hajtásúnak kell lennie (kompaktok sose csúsznak szét)
5. vagy könnyebbnek kellene lennie (akkor lassabban csúszik).A választás a tiéd
Én pl. jól elvagyok vele
-
hotkar
aktív tag
Szerintem sehogy....
Az az érzékelő tisztításához használható funkció, és a tükör csak a gép kikapcsolásakor megy vissza a helyére. Próbáld ki, de szerintem nem fog engedni exponálni.
Legalábbis a D90-ben ugyanezen címszóval ezt biztosítja. Amire gondolsz, annak "Exposure Delay" a neve, és a tükör felcsapása után (érzésre) fél másodperc múlva kezd exponálni. Ez viszont lehet, hogy tényleg nincs a D60-ban.
-
hotkar
aktív tag
válasz charlie_hu #19688 üzenetére
De, azt akartam kifejezni, csak nem pontosan fogalmaztam.
-
hotkar
aktív tag
Itt most ismét nem az a kérdés, hogy "melyik a jobb", hanem hogy mivel járna jobban. Ha a Pana gépen eddig nem használta a viszonylag bőséges manuális beállítási lehetőségeket, akkor szerintem elég lesz a D3100 is. Újabb, több "felhasználóbarát" lehetőség van benne, könnyebb, stb. Attól, hogy nincs annyi tekerentyű, dedikált gomb, még lehet ezerféle beállítást alkalmazni, legfeljebb nem olyan gyorsan. De nem is riportgépként akarja használni.
Mondom ezt D90 tulajdonosként.
Igaz, én a bridge gépemet arra használtam, hogy kipróbáljam az összes beállítási lehetőséget és üzemmódot (márpedig azokból volt bőségesen). Így a D90 már nem sok újat hozott - csak remek képminőséget, jó fogást és egy egészen kiváló LCD kijelzőt.
(Kardános objektívet meg nem hiszem, hogy akar használni. Nem sok olyan különleges objektív van, amiért érdemes a drágább gépet megvenni.)
-
hotkar
aktív tag
-
hotkar
aktív tag
válasz aleister #21516 üzenetére
Öööö...akkor én rossz tanácsot adtam...
Én úgy gondoltam, hogy ami a valóságban sárgás színű (a megvilágítás miatt) az a képen is az legyen (a törzsfejlődés során csak eddig jutottam). Ahhoz írtam a 2500 Kelvint.Modjuk én nem variálnám át a színegyensúlyt, mert az oké, hogy a sárgás színt fehérre varázsolod, de mi lesz akkor a többi színből?
-
hotkar
aktív tag
válasz andorra #21640 üzenetére
Témafüggő.
A fűszál minden objektívnél ronda, a homogén felületek élei mindegyiknél szépen mosódnak.
Például készítettem két képet - épp a bokeh összehasonlítása miatt - 16-85-tel és ugyanonnan egy 50/1.8-as alapobival.
16-85-tel:
50-essel:
Most legyen okos az ember.
Szerintem a 16-85-é szebb
[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
válasz Octopus21 #21834 üzenetére
Szerintem te összekevered a Nikont valami "C" betűs konkurrenssel. Na ők elég kevés objektívhez adnak napellenzőt - de ha valamihez JÁR, akkor azt úgy is árulják.
Az eddigi 6 objektívem közül csak az 50mm f/1.8D-hez nem adtak ellenzőt, de azt már vásárlás előtt lehetett tudni. No para!
-
hotkar
aktív tag
válasz Degeczi #21838 üzenetére
Szerintem azokhoz nincs, amelyekhez nem lehet a hagyományos bajonettes megoldással csatlakozni. A 18-55-nél forog-mozog a tubus, és a pereme recézett a manuál fókusz miatt, az 50-esnél is mozog a tubus, és semmi perem nincs rajta. A 18-105 azért sokkal komolyabb szerkezet.
-
hotkar
aktív tag
válasz Peethy #22034 üzenetére
Valóban nincs ellentmodás, de nem ezért
Amint az idézett cikkben JÓL látszik, ott Canon gépen vizslatták a szerkezetet. A Canonok pedig - mint tudvalevő - testileg (vázilag) fogyatékosak, azaz nincs bennük fókuszmotor azóta, hogy az EF bajonettet kitalálták (lehet, hogy régebb óta is, nem vagyok teljesen szakértő a témában). Így a Tokinában muszáj, hogy legyen, nincs más választásuk.
A nikonos verzióban viszont nincs, az kardános hajtást vár.
[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
válasz totoro #22062 üzenetére
Nyilván az árfekvéstől függhet a kupak, mert az 50/1.8-on is ilyen szutyok volt, pedig én külön, dobozosat vettem.
Mindenesetre érdemes normálisat venni, mert ha cserélgetésre kerül a sor, akkor félkézzel elég nehéz a másik obira ráimádkozni.
Gondolom, legalább 3-4 cent pluszba kerülhet a normális sapka gyártása
[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
válasz Lethal Gene #22143 üzenetére
Csak egy tipp: nem lehet, hogy ugyanarra az USB portra rá van akasztva valami lassabb periféria (pl. nyomtató, egér, stb)? (Ugyanaz a port több csatlakozóra is ki lehet vezetve.) Ez tud ilyen tréfát csinálni (ha más gépen meg jó a sebesség).
-
hotkar
aktív tag
válasz Lethal Gene #22147 üzenetére
A video nem kíván akkora írási sebességet, mint a sorozat (itt a sorozat alatt a RAW-ban készítettre gondolok).
A sorozatnál az első képeket úgyis a saját memóriájába teszi, és folyamatosan írja ki a kártyára. Ha betelt az erre szolgáló memóriaterület, és írni sem tudja olyan gyorsan a kártyára, mint ahogy exponál, akkor lassul a sorozat.
Normális használatnál semmilyen határértéket nem fogsz elérni.
A teszteknél általában azt is megnézik, hogy egy adott kártyatípusnál milyen sebességgel készít képet, ill. mennyi kép után lassul le. [Nézd meg itt.]
-
hotkar
aktív tag
válasz Octopus21 #22197 üzenetére
Nekem 2 éve van meg a gépem, most először próbáltam ki a világoszöld módot (az a zöld, amikor nem vakuzik). Meglepően pontos. Persze kreatívkodásra nem alkalmas, de ha én 1 hetes DSLR tapasztalattal mentem volna olyan helyre, amit nem sokszor láthatok, akkor azt használtam volna...
Persze annak nincs sportértéke.
Egyébként az "A" mód tényleg nagyon hasznos, persze visszaellenőrizve, hogy a felkínált záridővel ki tudom-e tartani az adott fókusztávolságon a gépet.
-
-
hotkar
aktív tag
Nem tudja valaki véletlenül (vagy szándékosan), hogy D90 hátsó gumiborításának cseréje nagyságrendileg mibe kerülhet?
-
hotkar
aktív tag
A D90 ISO200 alapérzékenysége - na az a marketing. Valamikor régen ezen a fórumon is felmerült már az, hogy a D90 ISO100 érzékenysége csak valami elektronikus leosztással áll elő, semmilyen hatása nincs a zajra.
De, van.
Most készítettem.
Nem akarok vitát generálni, egyszerűen csak azért írom, hogy akit eddig visszatartottak az ISO 100-tól, bátran használja. Gyanítom, hogy a "grízes" égbolt is el fog tűnni.
-
hotkar
aktív tag
Hát...2 hete én is majdnem elcsábultam a D7000 felé, már számolgattam is, mit kell eladnom hozzá.
Ha most vennék gépet, biztos a 7000 lenne a nyerő. Az a szenzor meg a jelfeldolgozó azért néha tudna segíteni.
A kistesók csak a kisebb/sötétebb kereső, meg a kevesebb fókuszpont miatt esnének ki. A beépített fókuszmotor nekem - ismétlem, nekem - nem sok előnyt hozott: előbb-utóbb minden kardános obit eladtam (illetve az 50/1.8D maradt, de már azon is gondolkoztam).
Egyszóval én mindegyikben találtam olyan értéket, amely alapján tetszett volna - az akkor (2009 október) legkisebb kompromisszummal járó gépet vettem meg.
-
hotkar
aktív tag
Itt egy szutyok, dinamikátlan, elmosódott "kattintgatás"
Meg még zajos is...
Inkább félrevonulok képkomponálást gyakorolni.
[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
A páralecsapódáshoz azért néhány szót:
A lecsapódott pára önmagában nem okoz zárlatot. Az ilyenkor képződő víz vegytiszta, és igen jó villamos szigetelő. Akkor okoz galibát, ha a nyomtatott áramköri forrasztásoknál vízben oldható vegyianyag-maradványok vannak, amik vezetővé tehetik a vizet. De erre a korszerű gyártástechnológiában nem sok esély van.
Az viszont elég rémisztő, amikor belenéz az ember a keresőbe, és csak homályt lát. Ekkor kell önuralom, hogy ne kezdjük el piszkálni a keresőt, tükröt, érzékelőt. Ha pára jutott a gépbe, akkor le az objektívet és várni türelmesen. Nyomtalanul ki fog száradni.
Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők