-
Fototrend
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jlaudio
tag
Miután a régi Panasonic kompaktom kezdi beadni a kulcsot ideje lecserélnem (7 éves). Régóta szemezek a DSLR gépekkel csak nekem mindég nagyon drága volt, most viszont jó árban találtam D5100 Nikont. A kérdésem az lenne, hogy a 11500 expó és a 21500 az soknak számit ennél a tipusnál? Egyébként még éppen, hogy garanciában vannak tehát kb olyan 2 éves gépekről van szó. Van ennek a tipusnak valami jellemző hibája amire odakéne figyelni? Újat nem akarok venni, mert nekem nagyon drága lenne és az évi pár alkalmat akikor használom nem éri meg (kirándulások, szülinapok..)
-
jlaudio
tag
válasz sarasota123 #38990 üzenetére
Az EL 14a az kompatibilis, ebayen olcsóbban is kapsz ha nem sürgős és ki tudod várni, hogy kinából tovább tart a szállitás. Utángyártottnál arra ügyeljél, hogy kompatibilis legyen a gyári töltővel és a vázzal is, mivel az olcsóbbakat nem ismeri fel sem a gyári töltő sem a váz, ezek jellemzően portrémarkolatokhoz valók, csak abban működnek.
-
jlaudio
tag
Mennyivel nagyobb a keresőképe a d500-nak a d7200 képest? És a d610-nek a d7200 képest? Mivel szemüveges lettem és a mostani d5100 keresőképe túl kicsi ahoz, hogy szemüvegben kényelmesen használhassam, a d7200 az már sokkal jobb, nagyobb és talán világosabb is, persze pentaprizmás ami nyilván jobb a tükörnél.
-
jlaudio
tag
válasz gergo5991 #39003 üzenetére
Tudom, hogy lehet állitani dioptriát a keresőn de attól még nem lesz nagyobb a kereső képe, tehát szemüvegben nem látom jól, szemüveget meg mindig levenni, homlokra tenni ahonnan sokszor lecsúszik az elég macerás. A d7200 keresőképét pl jól látom szemüvegben is, ezért vagyok kiváncsi, hogy pl a d500 és a d610 keresője mennyivel nagyobb mint a d7200? Persze a FX-es d610 keresője nagyobb kell, hogy legyen a d7200-nál a kérdés csak az, hogy mennyivel és, hogy a d500 keresője mennyivel kisebb mint a d610-esé?
Egyébként +0,7 és + 0,5 valami cilinderes szemüveg amit mindig kell hordanom, olvasáshoz is...[ Szerkesztve ]
-
jlaudio
tag
válasz mikrofon #39065 üzenetére
Én is a 18-35 1,8 szemezek egy ideje, csak egy baj van vele, hogy nekem elég drága. A Sigma usb dock arra jó, hogy akkor is tudjad kalibrálni az obid ha erre egyébként a vázad nem alkalmas, mint pl nálam a D5100. Persze sokkal több mindent tudsz állitani a dockal mint pl a géped vázán de ez obi függő, jó kis dolog egyszer megveszed és az összes Art, Sport és Contemporary obihoz jó. De sajna a 17-50 f2,8 az régebbi modell és ezért nem kompatibilis a dockal, a multkor pont azért ugrott egy ilyen obi, mert nálam masszivan frontfokuszos volt és az én vázamon nem lehet állitani... Pedig amúgy elég jó obi csak sajna a Sigma nem akarja frissiteni, hogy kompatibilis legyen a dockal.
-
jlaudio
tag
válasz mikrofon #39071 üzenetére
Picit kevered a dolgokat, a 24-70 az FX-es obi, az 50-100 az DX-es ahogy a 18-35 is DX-es. Ami fényerős sajna az nagy és nehéz pláne ha FX-es... Az 50-100 f1,8 amúgy a 18-35 f1,8 párja, itt nem értem, hogy mi hiányozna mivel 18-tól 100mm le vagy fedve szinte a 24-105 f4 átfogását kapod (ez meg FX-es obi).
Az 50-100 f1,8 az a tesztek alapján meggyőző, persze mégdrágább mint a párja a 18-35, sokat töröm a fejem, hogy ebbe a két obiba fektessek e be, vagy váltsak Fx-re, ami nem tetszik az a stabi hiánya, mondjuk a 18-35 az még ok stabi nélkül de az 50-100 az már elég gáz, 100 mm-t kitartani kézből stabi nélkül? -
jlaudio
tag
válasz mikrofon #39436 üzenetére
A Sigma dokkolójával is problémás a kalibrálás, pláne a zoomokkal, hiába kalibrálod be pl 35mm-en a négy távolságra ha a tárgy amit fotózol pont a négy érték közzé esik akkor a fókusz nem lesz pontos...
Sajna a Nikon drágán adja az obikat, és az árához képest gyenge minőséggel, mert pl multkor 3 db 35mm f1,8 DX obit próbáltam az üzletben és mindegyik decenteres volt... Persze ezek viszonylag olcsó obik de sajna a méregdrága FX obik is elég silány minőségűek, nagyon nagy a szórás, könnyű kifogni decenteres darabot, ez azért már gáz, a Nikon minősége egyre rosszabb.
Szóval az ember lassan oda jut, hogy elege van az egészből, hogy az eredeti Nikon obik még amellett, hogy drágák még silány minőségűek is és nemigen hoznak ki DXre semmit, más gyártótól meg fókuszproblémások és akkor arról már ne is beszéljünk, hogy évek óta ugyanazokat a vázakat tákolják, kicsit nagyobb felbontás, kicsit több fókuszpont és itt az új modell
Máig sem értem, hogy élő módban miért nem lehet hisztogrammot kitenni a kijelzőre mikor ezelőtt 12 évvel a Panasonic kompaktom tudta ezt a szolgáltatást? És ez csak egy példa rá, hogy a Nikon (és a Canon is) mennyire semmibe veszi a saját vevőit.
Én már úgy vagyok vele, hogy már nem veszek semmilyen obit és a vázamat sem cserélem le másik DSLR-re, gyűjtöm a pénzt és váltok milcre, mert a Nikonból már elegem van. Pár éve a Sony hol tartott? Kullogott a nagyok után, most hol tart? A Nikon és a Canon nagyon benézte, ha nem hoznak ki hamar valami jó milcet ami versenyképes lehet a FF Sony A9 és A7-el illetve a Fuji XT-2 vel APSC-n akkor lassan de biztosan eltünnek a piacról. -
jlaudio
tag
Használ itt valaki Sigma 30 f1,4 ART-ot? Megéri ez az obi az árát? Vennék már valami fix obit a D5100 vázamra, a Nikor 35 1,8-ból három decenteres darab után kimentem az üzletből, más obi ami ekv. 50 mm körül lenne DX vázon csak a 35mm FF obik, de ezek már drágábbak és nehezebbek, igaz később akár FF vázzal is lehetne használni.
-
jlaudio
tag
Használ itt valaki Sigma 18-35 ART-ot Nikonnal? Szeretnék egy új obit venni a Nikon d5100 gépemhez, jelenleg van egy Nikon 18-105 VR obim és egy Tokina 11-16 f2,8 nagylátóm, eredetileg egy Nikon 35 f1,8 fixet akartam de a 3-ik decentrál példány után megondoltam magam. Tudom, hogy voltak/vannak fókusz problémák, egy havernek van egy ilyen obija, az övé nagyon problémás, lehetetlen rendesen beállitani, igaz használtan vette és elég kopott volt már de például LV módban nem téveszt a fókusz.
Szóval én egy új példányt akarnék vásárolni, netes rendelés lenne igy sajna nem tudom kipróbálni vásárlás előtt, már vettem is egy USB dokkolót hozzá, tehát elméletileg majd tudok rajta állitani ha kell.
A neten sokat olvasgattam egyesek szidják a fókuszt mások szerint OK, változtattak valamit ezen az obin a megjelenése óta, már vagy 4 éve gyártják történt valami fejlesztés rajta ami javitja a fókusz problémákat? -
jlaudio
tag
válasz Lac-coo #40438 üzenetére
Nekem van már dokkolóm hozzá a kérdés az, hogy be lehet e állitani úgy, hogy tökéletesen működjön? Minél többet olvasok a neten róla annál jobban elmegy a kedvem tőle, sokan nem tudták beállitani dokkolóval sem, a baj az, hogy DX-re nemigen van más alternativája, kezd elegem lenni a Nikon-ból, DX el lett felejtve, semmi jó fényerős zoom sincs csak az ősrégi stabi nélküli f2.8 17-55 amit ha jól tudom már nem is gyártanak.
-
jlaudio
tag
válasz Viperator #40443 üzenetére
Nem, ugyanazon a vázon beállitod és bizonyos távolságokon, fényviszonyokon pontos máson nem, addig viszed amig el nem találják vagy meg nem unod és eladod, a haver obijával egy hétig "szórakoztunk" és nem tudtuk beállitani, gondoltam változtattak valamit rajta és a mostan gyártott modellek jobbak de a külföldi fórumok szerint nem.
-
jlaudio
tag
válasz Viperator #40447 üzenetére
Tényleg nincs gondod vele? Nem is kellett kalibrálni? Milyen vázon használod? Lehet, hogy neked valami új változatod van, olvastam külföldi fórumokon olyasmit, hogy a Sigma változtatott valamit az obin, de hivatalosan semmi ilyesmit nem irnak, persze nem is lesznek hülyék elismerni, hogy aztán mindenki ki akarja cseréltetni a régit ingyen...
-
jlaudio
tag
Nekem is Kinai infra távirányitóm van, szerintem ugyanazt tudja mint az eredeti, 2 éve teszi a dolgát 1 dollárért...
Amúgy tévedsz a vezetékes távirányitóval kapcsolatban, van értelme nem hiába árulják igaz kicsit speciálisabb felhasználásra való (Bulb mód).
Szerintem vegyél nyugodtan kinai infra távot a géped úgysem tudja megkülömböztetni az infra jelet, mert az ugyanaz a kinai másolatnak is mint az eredetinek. -
jlaudio
tag
válasz metal01 #40850 üzenetére
Tokina az fényerősebb de nincs stabija, a Tamron az nagyobb átfogású és stabis, mondjuk ha állványról fotózol akkor a stabit úgyis ki kell kapcsolni, tehát marad a nagyobb átfogás, szerintem a képminőség amit meg kéne nézni, nekem van Tokina 11-16 ami szerintem jó kis obi, a Tamront nem próbáltam szóval össze kéne hasonlitani őket, hogy lássad neked melyik felel meg.
-
jlaudio
tag
válasz Zotyatv #40859 üzenetére
A 17-50 az nagyon jó kis obi de ki kel próbálni, hogy ne legyen fókusz problémád, mert a d3100-on nem lehet állitani, a 17-70 nem ismerem de az már kompatibilis a dokkolóval tehát tudsz állitani a fókuszon ha problémád lenne.
Más obi a Sigma 18-35 lenne, ezen én is sokat vaciláltam de végül is egy fix 35mm Art-ot vettem -
jlaudio
tag
válasz Throme #40863 üzenetére
Több mint 1 évet vártam, hogy kihozzák a C verziót de szerintem nem lesz belőle semmi, a Sigma APSC fronton a 18-35 és a 50-100 f1,8-at "erőlteti" vagy van még a 17-70 f2.8-4 ami sokak szerint nem annyira jó obi?
Akartam valami jó kis obit a Tokina 11-16 és a 18-105 mellé, persze fényerőset és olyat amit lehet dokkolni ha netán téveszt a fókusz mivel a d5100 vázamban a Nikon kihagyta ezt a szoftveres funkciót . A 18-35 az optikailag nagyon jó de az a példány amit kölcsön kaptam az minden 3-4 képet melléfókuszálta és sajna dokkolóval sem lehetet beállitani és a haver vázán is ugyanazt csinálja, na ezután már nem mertem beválalni.
Elkeztem nézegetni a képeimet és rájöttem, hogy a legtöbb képem ekv. 35-50mm között készült, ergo gondoltam akkor keresek valami fixet.
Először a Sigma 30 f1,4 ART-on akadt meg a szemem, de végül 35 f1,4 Art-ot vettem, mert ez jobbnak tűnik, FF kompatibilis (ha majd FF-re váltanék nem kell eladjam) igaz, hogy nagyobb, nehezebb és drágább mint a 30-as.
Ami még nagyon tetszett az a 24-35 f2volt de ez elég drága és nagyon nehéz viszont mindenki dicséri
Szóval a 17-50 az egy álom maradt, nem igazán értem a Sigma gondolkozását, pont a legjobban keresett APSC obit nem akarják felújitani igaz FF-en sem akar jönni a 70-200 f2.8 ART. -
jlaudio
tag
válasz #50440192 #41176 üzenetére
Először is BOLDOG ÚJ ÉVET mindenkinek!
Dávid sok sikert kivánok neked remélem sikerül elérned a célodat amit kitűztél magad elé, szerintem nem kell parázni, vegyél egy vázat egy zoom obival és kezdjél el fotózni.
Az jó, hogy olvasgattad a kezelési útmutatót de a gyakorlati fotózás a lényeg ebből lehet igazán tanulni (otthon visszanézed a képeidet és látod a hibáidat, elgondolkozol, hogy mit kellett volna máskép csinálnod, hogy jók legyenek a képek...). Neten rengeteg hasznos jó oldal van, youtube, magyar nyelven is találsz sok jó szakkönyvet amivel fejlesztheted a tudásodat.
Nehéz tanácsot mondani, hogy milyen vázat vegyél, APS-C vagy FF? Tudnod kell, hogy ránézésre nem mondja meg senki egy jól sikerült képről, hogy az FF vagy APS-C géppel készült, az amatőr tapasztalatom azt mondatja velem, hogy lényegesebb egy jó minőségű obi mint egy csúcs váz, persze a legjobb ha mindkettő megvan, DE egy drágább vázon egy átlag obi nem fog feltétlenül jobb képet adni mintha ugyanaz az obi egy olcsóbb vázon lenne.
A gyártók szeretik túlmisztifikálni a dolgokat, egy belépő vázzal is lehet olyan jó képet késziteni mint egy felsőkategóriás vázzal, persze ez függ a körülményektől, nyilván sportfotózásra egy belépő váz nem igazán alkalmas, de átlag utca, tájfotó szerintem akármelyik vázzal megy.
Én a mai napig is egy d5100 nyúzok, használtan vettem vagy 3 éve, volt benne vagy 2000 expo de nem cseréltem le, mert a pénzt inkább obikra költöm, nemrég vettem egy 35mm Art obit ami pl sokat dobott a képeim minőségén, szóval szerintem inkább jó obit vegyél és a vázon spórolj. -
jlaudio
tag
válasz Throme #41223 üzenetére
Nézd lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, nem azt akartam mondani, hogy egy D5100-el menjen esküvőt fotózni, csak a saját példámat emlitettem, hogy nem kell feltétlenül új vázat venni talán szerencsésebb egy megkimélt használt váz és a külömbözetből egy jobb minőségű obi, mint egy új váz egy alap obival.
Szerintem az esküvő az pont az a téma amit talán a legnehezebb fotózni és oda általában nem egy vázzal megy a fotós...OPiiPO - talán igazad van és túl sarkalatosan fogalmaztam, szerencsésebb a nehéz kifejezés vagy úgymond egy átlag ember aki nem fotós valószinüleg nem tudja megkülömböztetni.
Én amatőr vagyok és az is maradok, a képeimért nem kapok pénzt csak a saját magam örömére fotózgatok, a spórolt pénzemen vásárolgatok ezt azt a hobbimhoz, ezért talán máshogy látom a dolgokat, kevés pénzből is lehet jó felszerelést venni amivel jó képeket lehet lőni, akár még kiállitásra valót is, a lényeg, hogy a gyakorlati tapasztalatot és a technikai tudást semmi sem pótolja, igaz a profi szinthez ez nem elég oda tehetség is kell-enne.
Én azért fotózok, mert megnyugtat, kikapcsol, stresszoldó de valószinűleg ha ebből élnék már utálnám -
jlaudio
tag
válasz t_a_m_a_s #41254 üzenetére
Ezt én is igy gondolom, gyakorlás, könyvolvasás, youtube szerintem is a használati utasitás olvasásától még senki sem tett szert profi szintű tudásra, szerintem aki már tud dolgozni valamilyen DSLR vagy Milc géppel annak mindegy, hogy milyen márkájú vagy tipusú gép akad a kezében az alap úgyis ugyanaz, rekesz, záridő, fehéregyensúly, ISO, fénymérés módja, fókusz tipusa ez minden gépre érvényes, a többire meg majd rájön az ember használat közben.
Mostanában éppen Michael Freeman - Fotósszemmel cimű könyvet olvasgatom, na ilyenkor jön rá az ember, hogy milyen szintű és mennyiségű tudásra van szükség, hogy az ember profi szinvonalon teljesitsen és ez csak a képkompozició része, ott van még a megvilágitás, vakuzás, a helyes expozició, képszerkesztés...
Mondjuk én nem vennék kezdésnek FF gépet, mert minek is? Ahogy már mondtam az előző hozzászólásomban egy alap DSLR géppel is ugyanolyan fotót lehet késziteni mint egy drágával, egy kép nem azért lesz jó, mert FF vázzal vagy a legújabb vázzal készited, hanem azért, mert tudod, hogy mit és hogyan kell csinálni.
Nonszensz, hogy azt hiszi mindenki, hogy a profik csak FF gépet használnak és mindig a legújabb vázakat, persze ha ingyen kapják, mert márka nagykövetek akkor igen de ha a saját pénzüket fektetik be akkor már a többségük már nem a legújabb vázakat részesiti előnybe.
Van egy fotóriporter ismerősöm (kis vidéki lapnál) aki pl D7200 használ, kérdeztem, hogy miért nem FF, nem engedheti meg a lapkiadó magának? A válasza az volt, hogy megengedni megengedhetné de ő nem akart FF gépet cipelni, mert minek is mivel a szerkesztőnek és az olvasóknak úgyis mindegy, nem látnának minőségbeli külöbséget és szerintem is igaza van. -
jlaudio
tag
Nem mondta senki sem, hogy profi vázzal rosszabb lenne dolgozni, de a kedves fórumtárs aki tanácsot kért nem fotózott még komolyabb géppel és igy szerintem neki mindegy, hogy belépő vagy profi váz vagy, hogy croppos szenzor vagy FF úgysem tudná kihasználni pl. egy D5-ös képességeit. Neki inkább egy d7xxx kellene, mert ezt olcsóbb és szerintem sok mindenben jobb is mint egy d610, nem beszélve arról, hogy az obik is olcsóbbak, szerintem nem igazán nézett utána, hogy mennyi pénz pláne újonnan egy FF obi pl. egy 27-70 vagy 70-200, mert ugye ez a minimum amivel egy esküvőre el lehet menni...
Amúgy lehet, hogy a d610 és a d7200 között csak 90gr a külömbség de evel csak két probléma van:
1 a d610 az nem profi gép, csak belépő a FF világába
2 a d7200 fókuszrendszere sokkal jobb mint a d610 (kipróbálva)
De ha most vennék vázat én is d610 vennék d7200 helyett, de mondjuk én jellemzően nem fotózok gyenge fényben, ami azért esküvőn gyakori és sajna ott nem lehet a pillanatot megismételni, csak egyszer húzzák fel a gyűrűt a templomban, csak egyszer van első hitvesi csók, nyitó tánc... Ha ezeket a pillanatokat elbaltázod akkor nem tudom mennyire lesznek boldogok a megrendelők. -
jlaudio
tag
válasz szecsgeri #42075 üzenetére
Nem próbáltam még a Zomei-t egy időben én is egy ilyesmi szetett akartam de végül is egy Lee starter szett lett vásárolva, ez elég jó én meg vagyok elégedve vele. A Nisi pár éve még nem számitott nagy számnak, én anno egy polárt akartam venni a Nisi-től de egy Hoya HD-t vettem... Most nagyon nyomják a reklámot, hogy a Nisi milyen jó, igaz árban se olcsó már
Most én is valamilyen Lee Bigstopper-t vagy alternativát keresek, sajna ezek nagyon nem olcsók...[ Szerkesztve ]
-
jlaudio
tag
válasz dssport #42184 üzenetére
Igazad van, sajnos senki sem pártatlan, minden gyártó a sajátját dicséri és igyekszik úgy beállitani a dolgokat, hogy csak az ő termékével lehet jó képeket csinálni. Sajnos ez egy ilyen világ, tökéletes rendszer (fotó) nincs, minden rendszernek megvannak az előnyei és a hátrányai. Sokan istenitik a Sonyt meg a Fujit én nem mondom, hogy rosszak de nem hinném, hogy feltétlenül el kéne adjam a Nikon rendszeremet csak azért, mert a MILC-ek jobbak lennének? Ha 0 kezdeném lehet, hogy a Fujit választanám (nagyon bejön a retró dizájnja) a rengeteg fix obik és időjárás álló váz, igaz kicsit borsos áron.
Szóval én fentartásokkal kezelem a teszteket amiket irogatnak, sokan rengeteget ferditenek, ködösitenek szóval nem árt utánanézni fórumokon, hogy milyen problémák, tipushibák vannak a kiszemelt váznak, obinak... -
jlaudio
tag
válasz dssport #42212 üzenetére
Hát nehéz átlátni a gyártók piaci stratégiáit de valószinűleg azért nincs FF Nikon milc, mert nem elég egy váz ahoz megfelelő objektivek is kellenek, amit nem olcsó kifejleszteni, lásd pont a Sony példáját aki még most sem rendelkezik széleskörű obi választékkal, habár most beszállt a Sigma is az Art-obikkal úgyhogy lassan ilyen téren behozza a lemaradást.
A 7200 vs 7500 esetén a magyarázat egyszerű, ott a d500 ami a profi apsc, a 7500 a félprofi, anno amikor kijött a 7200 akkor ez volt a profi váz, most meg a 7500 le kellett butitani a D500 képest, szóval ékes példája a marketingnek.
A milc az lehet, hogy az innováció (már akinek) aminek vannak előnyei de ugyanúgy hátrányai is, mondjuk árban drágább a hasonló dslr-ekhez képest. -
jlaudio
tag
válasz sasquach #42233 üzenetére
Na pont igy voltam én is most d5100-am van, az ősszel agyaltam, hogy váltok Fuji X-T2-re, hetekig bújtam a teszteket, fórumokat és végül is maradtam Nikonon és vettem egy Sigma Art 35mm obit
Ha abszolut 0 ról indulnék akkor nem lenne rossz az X-T2 de miután évekig öltem a pénzt a Nikon rendszerbe és kiszámoltam, hogy a meglévő rendszerem a kiegészitőkkel (váz, obik: uwa Tokina 11-16 II, zoom Nikkor 18-105, fix Sigma Art 35mm, szűrők: 67mm Hoya Hd cpl és Hd Nano UV és Intensifier, 77mm Hoya Hd Nano cpl és Hd protect, Lee 100 mm satarter kit és adapter 77mm-re, Nikon vezetékes és infra távirányitó) kb mennyiért tudnám eladni és, hogy mennyi lenne ugyanezt megvenni Fujira akkor elment a kedvem az egésztől
Sokan szidják a Nikont de ár-érték arányban szerintem még mindig nagyon jó, mert azért a Fujinál is ha ki akarod használni a váz képességeit meg kell ugye venni a portrémarkolatot (a fogásról nem is beszélve) amivel meg pont a milc előnye veszik el ami ugye a kis méret és súly, árban meg már jól elszálltál és ugye ez még csak a váz, az obiknál pl amit én nagyon szeretek az a UWA ami ugye van a Fujinak egy 10-24 F4 zoom valami 300 000 felett, van Zeiss Touit fix 12mm 2,8 ami nagyon jó kis obi csak drága olyan 290 000 forint, meg valami manuál fókuszos fixek amik amúgy sem érdekelnek.
Na a lényeg, hogy kb nekem nem éri meg elkótyavetyélni a rendszerem azért, hogy utána súlyban ugyanott legyek, minőségben sem igazán hiszem, hogy jobb lenne a Fuji uwa a Tokinánál, a fix 35mm az kb egy szint a Sigmával, a zoomot meg ritkábban használom, a váz pedig még a jövő zénéje, egyelőre gyűjtögetem a rávalót ás majd elválik, hogy D7200, d7500, d500 vagy netalán egy FF D610 vagy D750 habár ezeknél már az a baj, hogy egy uwa obi nagyon drága és nem lehet szűrőt tenni rájuk (emberi árban, nem számolva a Lee és egyéb speciál adaptereket).
Szóval valószinűleg maradok apsc-n jó az a magamfajta amatőr hobbi fotósnak -
jlaudio
tag
válasz Throme #42256 üzenetére
Nem bántam meg, hogy nem váltottam Nikonról, nekem megfelel más meg vegyen amit akar, persze aki 0-ról kezd az is vehet canikont nem muszáj milc-et venni, sőt szerintem túl van erőltetve ez a milc vs dslr téma, nekem személy szerint nem jön be az evf és akármit mondanak is a gyártók azért még messze van egy jó prizmás keresőtől.
-
jlaudio
tag
Kicsit off de tudja e valaki, hogy Lr-ban amikor NEF-et átkonvertelem DNG-be (beállitom, hogy ágyazza be a nef-et a dng-be) akkor a teljesen eredeti NEF fájlt ki lehet e nyerni, tehát nem érdemes külön arhiválni a NEF fájlokat?
-
jlaudio
tag
válasz Throme #43404 üzenetére
Persze, hogy kivártak de szerintem nem akartak ők ilyen sokáig várni csak későn fogtak neki a fejlesztéseknek, a piac is hamarabb fordult, mert például 2013-ban 3 millió MILC-et és 13 millió DSLR-t adtak el, 2016 ban 3,1 millió MILC és 8,2 millió DSLR de 2017 ben már 4,1 millió MILC és csak 7,5 millió DSLR volt a globális eladás. Persze a Sony az jó szokásához hiven leszarta a vevőit és mivel döglődött az SLT simán kinyirta és kijött egy félig kész géppel az A7-el amivel sokan szivtak, kvázi teszteltek a saját pénzükön. A haverem szidja is őket, mert nagyott bukott az SLT vázával, pedig mondtam neki, hogy ne vegyen Sony-t
Sokat olvastam a neten, hogy a Sony ilyen jó meg olyan jó de sokan is szidták őket persze rengeteg kisebb nagyobb gondok voltak velük, persze ez a III sorozat már kinőtte a legtöbb problémát de a tény az, hogy félig kész géppel léptek ki a piacra csak azért, hogy előnyben legyenek. Igaz ezért az APSC Milc bajonetet adaptálták amivel most szivnak, mert nehéz rá obit tervezni szóval nem lepődnék meg ha pár éven belül új bajonett jönne a Sony-nál.
Valaki azt irta, hogy a Sony letarolta a piacot persze konkurencia nélkül egyedüli opcióként nem volt nehéz dolguk. Remélem a Nikon után jön a Canon is FF Milc-el, hogy esenek az árak és legyen végre verseny a gyártók között.
Kiváncsian várom, hogy mit hozott össze a Nikon Milc fronton, még adok egy esélyt neki, ha nem megyek veszek egy Fuji xt-2 est -
jlaudio
tag
válasz papaya #43448 üzenetére
Én is ettől félek, hogy nagyon drágán fog inditani és elnézve a Nikkor obik árait biztosan az objektivek is drágák lesznek, szóval nekem amatőrnek biztosan nem ér meg 3000 eurót egy FF váz egy F4 kitobival
És a Nikon hires arról, hogy szereti befagyasztani az árait persze a Canonnal megállapodva szépen tartják a sokszor 3 - 4 éves vázak árait, itt a Milc piacon kicsit majd rábasznak, mert itt azért 2 évente újitanak és a régi vázak kb 50% olcsóbban mennek, pl most mennyi is a Sony A7 1 változat vagy a 2 változat, a Fuji xt-2? Itt már nem tudják azt megjátszani, hogy egy 5 éves konstrukciót tartsanak a piacon szinte alig engedve az árból, pl d610 ami ugye d600 ami 2013-ban jelent meg, de a d750 se fiatalabb, az áruk viszont még mindég elég magas, ehez képest más gyártóknál mi is volt 2014 ben? Fuji XT-1, Sony A7...
Nem tudom de nagyot kell villantania a Nikonnak ha nem akar csődbe menni, mert a többi gyártó magasra tette a mércét és főleg a minőséget, ha szar műanyag obival áll elő akkor lőttek neki -
jlaudio
tag
válasz Throme #43488 üzenetére
Egyet értek veled, a tükrös gépek legnagyobb problémája a fókusz pontatlanság, ha ez megszünne és a meglévő obikal is lehetne használni én nagyon boldog lennék, mert a márkaváltás az elég nagy anyagi veszteség, pláne ha van egy jó pár minőségű objektived, én is kiszámoltam, hogy a saját Sigma 35 Art meg a Tokina 11-16 kb mennyiért menne el és mennyibe lenne ugyanez pl Fujira vagyis mennyivel kéne kipótolni akkor már elbizonytalanodtam, hobbi alkalmi fotósként mennyire érné meg nekem
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- Netfone
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Asszociációs játék. :)
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Elektromos autók - motorok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen