Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ferenc.v

    tag

    válasz V.Stryker #789 üzenetére

    Szerintem a Pannon partner üzletekben - a keresksdelmi egység, ahol vetted ugye - is vissza kell venniük 3 napon belül és gyári hiba miatt ki kell cserélniük... szerintem.

    Azt viszont nem engedik - és nem is kötelezi senki sem rá őket-, hogy ráfizetéssel egy másik készüléket vásárolhass tudomásom szerint.

    Mivel gondolom azóta több, mint 3 nap telt el, be kell bizonyítanod, hogy valóban hibás a készülék és most már csak garanciális szervizelésre lesz lehetőséged.

  • Landsmann

    addikt

    válasz V.Stryker #789 üzenetére

    A 72 órás csere jogszabálya körülbelül 2 éve megváltozott. Addig úgy volt, ha 3 napon belül elromlott a készülék (a 3 napba nem számít bele az az idő, amíg az üzlet zárva van. Tehát ha csütörtökön veszel, akkor a 3 nap hétfőn telik mle, tehát akkor még visszaviheted, feltéve hogy szombaton nyitva, vasárnap zárva vannak. Ha szombaton is zártva vannak, akkor kedd az utolsó nap amikor még viosszaviheted.), akkor azt a vásárlás helyén szó nélkül kötelesek voltak kicserélni. Namost, ez úgy változott, hogy köteles visszavenni, de az üzlet nem dönthet arról, hogy jogos-e a 72 órás csere. Tehát az üzlet a készüléket elküldi a szervízbe és ha azt mondják hogy jogos a reklamáció, akkor adnak új készüléket, tehát nem a leadottat adják vissza megjavítva. Persze azonnal is cserélhetik, ezt az üzlet maga dönti el, de nem köteles azonnal kicserélni.
    Tudtommal arra nincs jogszabály, hogy a jogos 72 órás csere esetén csak ugyanolyan típust adhatnak, vagy a vételár különbözetének megfizetésével másmilyet is. Tehát ez megint csak az üzletre van bízva. Egy biztos, ha a jogos cserénél ugynahhoz a típushoz ragaszkodik a vásárló és nincs belőle több, akkor a vételkárat vissza kell fizetni, ha a vevő nem kér más típust. Viszont, készülékes csomagot a Pannon nem vásárol vissza, tehát ha elromlik a telefon, nem fogja visszaadni az árát, de ez benne is van a szerződésben ha jól tudom. Persze ilyen esetben is van megoldás. Ha nincs ugyanolyan, vagy olyan más típus, amit az elromlott helyett választana az előfizető, akkor szerintem az ügyet függőben hagyják addig, míg a kívánt típus meg nem érkezik. Gondolom viszonteladónál történt vásárlás esetén csak ugyanabban a boltban lehet megejteni a cserét, míg a Pannon tulajdonában lévő üzletek (az a pár darab, amit megtartottak) esetén ha az egyikben nincs, van lehetőség egy másikban átvenni a készüléket, ha ott van.
    Persze az általános jogszabályoktól némileg eltérhet a telefonos dolog, de amit leírtam, az úgy van minden más meghibásodott tartós fogyasztási cikk esetén.

    Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

  • Gebriel

    veterán

    válasz V.Stryker #789 üzenetére

    Igaza van Landsmann-nek.
    Egyébként ha megemelt hangon beszélsz,ugy hogy mindenki halja(föleg ha sokan vannak),és a fogysztó védelemisekel fenyegetözöl,kinyalják a seggedet is.
    Tapasztalat ;]

Új hozzászólás Aktív témák