-
Fototrend
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
PBA
aktív tag
Jogos, ha szar akkor szar. Egyébként a szolgáltatás műszaki hátterét nem a Telenor adja, hanem egy hazai, állami tulajdonban lévő cég alcége, a nevében az Antenna szó is előfordul.
A hangparát is ők tudják megoldani, mivel a videó adatfolyamok újraenkódolását ők végzik (és nem a Telenor).
[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
Jaj, olyan izé vagy!
Engem amúgy szórakoztat Darvinya hibalistája, ráadásul minden bizonnyal igaza is van, és tényleg fennállnak ezek a problémák, ami amúgy nem oké egy szolgáltatásnál. A tévés szolgáltatások engem sem izgatnak, kb. 7-8 éve lemondtam a kábeltévé előfizetést, és semmi mást nem üzemeltem be helyette. Szóval nagyon nem izgat, hogy a tévécsatornák milyen technikai problémákkal működnek.Ellenben az már felizgatna, ha a Netflixen vagy az HBO online felületén gond lenne az anyagok minőségével, asszinkron lenne, sz@r lenne a feliratozás, stb. Verném az asztalt!
-
PBA
aktív tag
válasz Somatom #55511 üzenetére
Pár hónapja voltunk kint Berlinben a kollégákkal négyen, mind EQ-s Telenoros adat és hangalapú kártyákkal. Ha jól rémlik, 5 db kártyából 1 db stabilan ment 4G-n kint, a többi csak 3G-n volt hajlandó. Nem sikerült megfejteni, hogy mi a jelenség oka. Azt sem tudták megmondani, hogy az az egyszem kártya miért hasít szépen, szemben a többivel.
Más EU-s országokban nem tapasztaltunk különbséget, ment a 4G minden kártyán. Ez lehet QOS beállítás is a Telenor rendszerében, ezt nem tudom, de az biztos, hogy többféle QOS létezik a rendszerben, ezt személyesen láttam. Amúgy roamingból minden adatforgalom hazajön VPN-en a Telenorhoz és innen lép ki a publikus internetre. Emiatt magas a latency is. Az ingyenes hangroamingot meg IP adatfolyammal oldják meg, hallani is a minőségén. De használható, elmegy, csak épp fapados.
-
PBA
aktív tag
Azt ne felejtsd el, hogy nálunk ZTE hálózat épült tesztcéllal, nyugatabbra szerintem nem ZTE van. Így valószínűleg a 4G-s hangátvitel implementálásával se szívtak annyit, a ZTE eszközökkel meg úgy látszik, nem annyira egyszerű...
Na jó, nem teszt, hanem pilot hálózat volt ez anno a ZTE-nek. Amolyan játszótér. A Telenornak meg olcsó...
[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
válasz darvinya #55784 üzenetére
Állami szolgáltatónk (aki szegről végről a tévészolgáltatás technikai hátterét adja, a Telenor meg az átviteli közeget) nem éppen jól muzsikál. Persze az ügyfélszoli se áll a helyzet magaslatán ezek szerint.
Drukkolok, nehogy eladja magát Telenóri az állambácsinak, mert akkor aztán a mobil szolgáltatások terén is hasonló színvonalra számíthatunk...
-
PBA
aktív tag
Én komolyan nem értem azokat, akik mindenen fanyalognak. Ez annyira magyar mentalitás és annyira tipikus.
Igen, lezárult ennek a Telenoros csomagnak értékesítése, tudható volt, hogy mi a vége dátum. Lehet utána most hujjogni, de haver, ha a boltban egy hétig akciós valami termék, akkor a rákövetkezendő héten bemész, hogy de "mé' lett má' vége az akcijónak"???
Külföldi felhasználhatóság: tévedés, korlátlan adatforgalmat nem kötelező a Telenornak biztosítani az EU-n belül. A törvény nem határoz meg semmiféle korlátlan adatforgalmat EU-n belülre.
A kivonulásos rémhírterjesztést külön élvezem... igen, az ügyfélszolikon már nyomtatópapírt sem kapnak, mert úgyis kivonulnak. Sőt, a villanyszámlát se fogják fizetni, ezért az ügyfélszolgák generátoros bicikliken fognak tekerni, amíg neked ügyintéznek, mert csak így lesz áram. Hiszen kivonulnak... ja, nem. Csak vételi ajánlat érkezett, amit megfontolnak az első negyedévben, oszt majd valami lesz.
-
PBA
aktív tag
válasz Ispán_Péter #56198 üzenetére
Küldenek Valentin napi virágcsokrot, hogy kiengeszteljenek.
inkább legyél továbbra is Trékomos.[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
válasz Somatom #56240 üzenetére
Egyetértek. A torrenthuszárokat jó lenne távol tartani a hálózattól, esténként most azért érezhetően terheltebb már a cella, ahol lakom. Aki munkára használná, annak nem árt, ha marad sávszél. Aki nagyipari felhasználó, az meg vagy fizesse meg az erőforrások jelentősebb használatát, vagy legyen elég neki a torrentezésre 1-2Mbit és csókolom. Remélem, hogy finomhangolják majd a QOS beállításokat.
-
PBA
aktív tag
Azt azért nem árt tudni, hogy 100%-os rendelkezésre állású rendszer nincs. Ilyet egyik szolgáltató sem kínál, nem hogy a háttérrendszerekre, weboldalakra, de még az alap 2G telefonszolgáltatásra sem, lásd ÁFSZ.
Érthetetlenül világvégeként tudják megélni az emberek, ha épp nem lottózhatnak vagy internetezhetnek, el vannak kényelmesedve, és akkor még finoman fogalmaztam.
-
PBA
aktív tag
válasz Dave1984 #56523 üzenetére
Tök mindegy, hogy poreszt nézni vagy melóhoz kell a net. Nem vállaltak 100%-os rendelkezésre állást. Az, hogy általában nincs kiesés, az egy plusz, amit kényelmesen megszoktunk. Értem, hogy kellemetlen a dolog, de számon akkor sem kérheted, mert bőven a vállalt értéken belül vannak.
-
PBA
aktív tag
válasz Viktor0610 #57377 üzenetére
Sajnos esténként nagyon sokszor megfigyeltem én is, hogy "túlterhelődik" a hálózat, és jelentősen leesik a sebesség, megnő a válaszidő. Ez leginkább este 7 és 11 óra között jellemző. Ez nem router kérdés vagy probléma. Sajnos sok a korlátlan csomagos felhasználó egy-egy cellában, és ennyi jut csúcsidőben.
-
PBA
aktív tag
válasz #71835392 #57951 üzenetére
A cikk marhaság. A UPC koax hálózata egyre gyatrább állapotban van. Időnként a hálózati megoldásaik is eléggé érdekesek. Az utóbbi időben annyira megbízhatatlanok lettek, hogy mobilnetre váltottam, és sokkal stabilabb lett, arról nem is beszélve, hogy a feltöltési sebességem 3-4-szeresére nőtt. A Vodafone mobil hálója meg hát... kösz, de inkább nem.
Ezek alapján a UPC + Voda egy olyan kombó nekem, ami inkább ingyen sem kell.
-
PBA
aktív tag
válasz Statikus #57985 üzenetére
Felfelé beszélgetés közben nem fog váltani 2G-ről 3G-re, csak lefelé. Ez minden hálózaton így van, hiába fikázod a Telenort. Próbálj ki másik mobil hálót egy feltöltőkártyával, aztán meglátod. Vidéken a Telenor és a Telekom kb. egyforma. A Vodának jó a 3G-je (elvileg), de a többiről inkább ne beszéljünk.
-
PBA
aktív tag
válasz azbest #60177 üzenetére
Anno én is bejelentettem, csináltak az égvilágon mindent, frissítést küldtek a SIM kártyákra, stb, ennek ellenére az elmúlt 1 évben semmi nem változott, nincs 4G roaming egyik német hálózaton sem. 10 db céges előfizunk van, adatkártya, voice + adat, egyiken sem megy azóta se. Szóval én sokat nem remélek, legalábbis nem túl gyorsan. Ellenben a 3G roaming az műxik, viszonylag elfogadhatóan.
-
PBA
aktív tag
-
PBA
aktív tag
válasz Viktor0610 #63701 üzenetére
Azért ilyenkor maximális mértékben tudlak bennetek sajnálni, milyen lehet az, ha egy ügyfél ilyen fogalmazási és értelmezési nehézségekkel megáldva ott ül veled szemben, te meg csak pislogsz rá az asztal túloldaláról, mint hal a szatyorban... Ilyenkor nagyon tudom sajnálni az ügyfélszolisokat. Respekt!
-
PBA
aktív tag
válasz darvinya #64050 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy sokszor az ügyfél stílusa meghatározza a segítőkészséget és a kiszolgálást. Más területen dolgozok, de találkoztam már tufa/okoskodó ügyféllel. Hogy is mondjam, nem igyekeztem előzékenyen minden kínját megoldani, azt szoktam mondani, hogy mindenkinek joga van hülyének lenni, és persze a következményeit elviselni. Ez is egy következmény. Vagy fogalmazhatok másképp is: amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten. A te hozzászólásaidból talán tévesen, de van egy olyan sejtésem, hogy nem feltétlenül a megfelelő hangnemben kezdesz bele egy-egy ügyintézésbe. Pedig csodákat tud tenni, ha a másik embert emberszámba veszed és emberként kezeled. Ez a "mindenki hülye csak én vagyok villamos" sokaknak kinyitja a bicskát a zsebében. Én például nem állnék le veled ilyen esetben vitatkozni, de hogy egy gyufaszálat nem tennék odébb az érdekedben, az is teljesen biztos. Tapasztalatom szerint vannak, akik észreveszik magukat ettől és tanulnak belőle. Van aki viszont nem - na ők szenvedhetnek és dühönghetnek életük végéig, hogy mindenki és minden szolgáltató egy köcsög.
-
PBA
aktív tag
válasz martonl #65779 üzenetére
Ez egyáltalán nem biztos hogy így lesz, sőt, minimális a valószínűsége. A 700-as sávban megnyerhető blokkok technológia függetlenek lesznek, a szolgáltató adhat rajta 4G-t vagy 5G-t, vagy akár ketté is bonthatja a blokkját, és mindkettőt is adhatja rajta. Példa erre a tervezett Digi hálózat, kettébontották a blokkjukat 2G-re és 4G-re.
-
PBA
aktív tag
A roaming témához kapcsolódóan: nyilván nem limitálja a roamingot szándékosan a Telenor az EU-s tagországok hálózatain. Viszont ahogy más is írta korábban, érdemes tudni, hogy minden adatforgalom (és hanghívás is VOIP-on) hazautazik az itthoni Telenor hálózatba egy bérelt vonalon. Ezért van az, hogy külföldön is magyar Telenor IP-t kapsz netezéskor, illetve emiatt baromi magas a latency, ping is. Az országokból az adatfolyam fix kapacitású bérelt vonalakon utazik haza, értelemszerűen a nagyobb kapacitású bérelt vonal sokkal drágább is. Előfordulhat, hogy bár a kinti hálózat adott cellája nem terhelt, de bérelt vonal hazafele telített, és emiatt akadozik vagy lassú a net. Mindemellett a hanghívások is ezen a bérelt vonalon utaznak, és természetesen prioritást élveznek az adatforgalmazással szemben.
Tehát nem olyan egyértelmű a dolog, probléma esetén a Telenor is lehet ludas. Ezt mindig egyszerű amúgy kideríteni, ugyanazon eszközbe be kell pattintani egy helyi SIM-et, és megnézni, úgy milyen a sebesség.
Anno a németországi 4G is érdekes volt, váltig hülyének néztek, szerintük minden fasza volt, szar a helyi háló, a SIM kártyám, volt mindenféle mondás. Végül csak kiderült, hogy tényleg el volt tolva a dolog a Telenornál, ezért nem engedett fel a hálózat 4G-re.
Ezzel együtt is maradok Telenor előfizető, az igényeimet ők fedik le a leginkább. De roaming tekintetében lenne mit fejleszteni - technikai értelemben.
[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
válasz Somatom #67618 üzenetére
Már csak az a nagy kérdés, hogy ennek a flottának van csak limitálva a roaming adatforgalma, vagy úgy cakk-pakk mindenkinek szar? Ez utóbbit nem hinném, mert abból lázadás lenne szerintem. Akkor viszont csak Péterék tudnának ez ügyben lépni, de azt meg nem tartom valószínűnek, hogy meg fog történni. Mondjuk ha csinálsz képernyőképeket a helyi SIM és a Telenor SIM által elérhető sebességekről, arra már nehezebb bullshitet nyomni. Főleg, hogy több országban is ezt tapasztalod. Ez egyértelműen Telenor limitáció, ami nem korrekt.
-
PBA
aktív tag
válasz nyisziati #68370 üzenetére
Hát, a Vodafone nem pipálja le a Telenort az ország nagy részén. Ha olyan eszközöd van, ami a CA-t nem támogatja, vagy nem minden metódusát, akkor lehet hogy nem tudod kihasználni a két T hálózati lehetőségeit. Nem rossz a Vodafone sem, de jelentősen elmarad a hűlózati kapacitása. a 3G fedettsége viszont nem rossz.
-
PBA
aktív tag
válasz Somatom #68907 üzenetére
Ahogy mondani szoktam: szívemszotty, te ingyen dolgozol? Ingyen tolnád bele a pénzed bármibe is? Ha nincs osztalék, egy idő után befektető sincs, azaz nem fogsz tudni miből hálózatot építeni, és arra EFI-ket toborozni. Nem a cocializmusban élünk már. Ha nem szimpi, van két (és fél) másik szolgáltató, akikhez át tud az ember szerződni.
Amúgy lenne pár cuccom, amit el kellene fuvarozni EU-n belül ide-oda, de csak a szigorúan vett költségeket fizetném ki neked, hasznod nem lehet rajta. Mehet a dolog?
[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
válasz Edgar2621 #69020 üzenetére
AZ EU-s flatrate roaming bevezetése óta sajnos elég sokszor köhög a roamingot kiszolgáló rendszer a Telenornál. Nem egyszerű a dolog, mert minden hívás, SMS és adatforgalom egy IP csatornán hazautazik. Na, ez nem mindig működik, néha szűk a bérelt vonal, stb. Olyankor történnek a nagy csodák. Nem lenne rossz, ha gatyába tudnák rázni - én kedveled a Telenort mint szolgáltatót, nem kívánok váltani sem, de a roaming tényleg gyakran problémás, és régen nem volt az.
Nem, ne kezdjük el, hogy telített a helyi hálózat, nem ez a probléma. A bérelt vonal telített, amin hazautazik az adatforgalom.
[ Szerkesztve ]
-
PBA
aktív tag
válasz prozodus #69036 üzenetére
És ez milyen szempontból releváns, hogy egy "egzotikusabb" országgal volt-e roaming szerződésük vagy sem? Én arról beszéltem, hogy _technikailag_ azokkal, akikkel szerződésben álltak, régebben (értsd: olyan 4-5 éve vagy még régebben) nem volt technikai gebasz. Igaz, maga az egész roaming rendszer is kicsit másképp épült fel akkoriban. Azóta jött az EU-s szabályozás, és született rá egy költséghatékony megoldás (minden adat és hangforgalom hazautazik IP-n), és ennek a technikai háttere nem mindig stabil a Telenornál.
Ez semmilyen relevanciában nincs szerintem azzal, hogy 12 éve volt-e roaming szerződésük pl. Tadzsikisztánnal vagy sem.
-
PBA
aktív tag
válasz dkovizoli #69060 üzenetére
Annyiból nem offtopic ez teljesen, hogy a szolgáltatóknál _evileg_ van monitoring rendszer, ami jelzi ha tömeges hívás érkezik be ugyanarról a számról külföldről. Ilyen esetben ha valaki ezt észre veszi, és valóban egyértelműek a jelek, akkor már a szolgáltató blokkolni tudja ezeket a hívásokat. Már ha van olyan, aki erre odafigyeljen, és foglalkozzon is vele.
-
-
PBA
aktív tag
válasz Viktor0610 #69099 üzenetére
No hiszen, engem 2 hónapja hajtottak így el. Szééép.
[ Szerkesztve ]
-
-
PBA
aktív tag
Sajnos a ZTE nem feltétlenül volt anno jó döntés. Nyilván occó volt, a kis kínaiak pilot projektként nyomultak vele, de sok gyermekbetegsége van (volt?). Nem tudom, azóta fejlődött-e a ZTE hálózati részlege, nyilván igen. De ettől a bázisok HW-e nem fejlődik, max szoftveres patch-ek vannak. A HW limitációkat (és hibákat) nem feltétlenül lehet így javítani.
A hálózatmenedzsment például nem erőssége a ZTE-nek...