-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabx76
senior tag
-
gabx76
senior tag
Nekem azt mondta a kedves kereskedő, hogy ha ő számítja be (persze hasonlóan ár alatt), akkor nem enged a másik kocsi árából, mert nem éri meg neki. Nem kifejezetten értettem, de aztán rájöttem, hogy bennem volt a hiba: logikát kerestem a dologban, de azt ők nem ismerik. A "lehúzás"-t használják, mint alapvető számítási módszer.
Naná, hogy nem ott vettem kocsit, ráadásul az enyémet is sikerült eladnom magánszemélynek.
-
gabx76
senior tag
Érthető a dilemmád, de kis szerencsével 1-2 nap alatt le lehet zavari egy autó eladást és vételt.Kinézed a kocsit már közben, és ha elkelt a régi azonnal mész a másikért. Ha még aznap el tudsz menni biztosítást kötni, akár rögtön használatba is veheted.
Valahogy én is így csináltam, annyi különbséggel, hogy mikor eladtam 3 volt kinézve, és kellett 1-2 nap míg eldöntöttem melyiket szeretném.
-
gabx76
senior tag
válasz AMD Power #5384 üzenetére
Létezik. Mikor átvettem, az enyémen is 10 körül írta a számítógép. Ha nem nyomom, akkor 7-8 között kajál, egyébként felugorhat 9 fölé.
Országúti viszonyban úgy gondolom le lehet vinni 6,5 környékére. (90-100-as tempóval)Azt is hozzátenném, hogy az új gyertyák/trafók jót tettek e teljesítménynek és a fogyasztásnak is egyaránt.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Ma vittem gátlócserére a kocsit (kicsit eresztettek az első lengéscsillapítók), remélem nem futok lyukra az előre megrendelt alkatrészekkel.
Egyelőre nem hívtak a szervízből: Vagy minden OK , vagy még neki sem álltak a gépnek .
szerk.:hejessirás[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Üdv népek!
Rég írtam ide, de most hót büszke vagyok magamra. Első alkalom, hogy saját autómon kicseréltem a légszűrőket. Tudom, nem nagy dolog, de a műszaki érzékemet tekintve nem kis teljesítmény. Jövő héten jön az olajcsere ismerősnél (neki van aknája), szóval még egy kör és felkészült a gép a nyárra.
It ragadnám meg, hogy ajánljam mindenkinek ezt a helyet. Egy kupacban megkaptam mindent a kocsihoz, ami kellett (olaj, szűrők) és ráadásul nagyon jó áraik vannak. Szállítási költséget 4k felett nem számolnak, és 2 nap alatt ideért a cucc.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Nekem sajnos a szállítási költséget is figyelembe kell vennem. Olajat (5l) ugyan találtam 1-2 ezerrel olcsóbban, de ott pont nem volt raktáron, ráadásul +2k a lett volna a szállítás. Szűrőket (olaj-, lég- és pollen-) olcsóbban viszont sehol sem találtam, így nekem egyértelmű volt a választás.
A kocsi amúgy Megane II Berline 1.6 benzines.Azt ugye mondanom sem kell, hogy a helyi cégek brutál drágák.
Füge007: Köszi, utánanézek az alátétnek!
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
-
gabx76
senior tag
Üdv!
Én vettem anno ilyen interface-t a kocsihoz, de az sima USB-s. Eddig mindössze 2-3 alkalommal használtam, hibát csak egyszer kellett szerencsére kiütni.
Amit írnak róla megfelel az igazságnak, de idő hiányában nem mélyedtem bele azóta jobban. A BT-s verzióról abszolút nincs tapasztalatom, viszont amit írtál jól hangzik. -
gabx76
senior tag
Ez a fejegység-mizéria nekem is sok agyalásba került. A Megane2-ben sajnos tuner list-es fejegység volt, amivel elég nehezen lehetett volna megoldani az aux bemenetet.
Az előző renaultomba vettem viszont egy ilyet.
Némi gondolkodás után kicseréltem a Megane-ét is erre.Ami feltűnt, hogy nincs csatlakozás a távirányítóhoz, illetve a kijelzőhöz, viszont a helye megvan. Pontosabban ott a fejegység hátulján a csatlakozó (még a lábak kiosztása is stimmelne), viszont a csatlakozó lábak nincsenek benne.
A c1-c3 csatlakozókról beszélek.
A fejegység manualjának 5. oldalán látszik is a 3 csatlakozási pont, csak sajnos üresek.Olvastam valahol olyat, hogy létezik VDO-dayton fejegység, amiben ezek benne vannak, és simán működnek is a gyári távval, de meg ne kérdezzétek a típusát.
Szóval elvileg van megoldás a problémára, de gondolom egy ilyen fejegység nem lehet olcsó. A enyém is 30 felett volt pár éva, igaz, hogy SD/USB-s és BT telefon-kihangosítós is egyben.
Amúgy én pont ez utóbbiak miatt tettem be, nekem a táv és a felső kijelző működése annyira nem volt fontos, mont a BT.ps.: Nem gondoltam, hogy találok róla képet, de itt van!
Erről a fórumról szedtem.
Az én fejegységem ugyanilyen hátulról, csak abban nincsenek benne az érintkezők.[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Lejárt a szerkesztési idő, de nézzétek mit találtam (igaz, hogy nem mp3-as és elég vacaknak néz ki, de a lényeg látszik rajta) :
A képeknél látszik a csatlakozósor is.
Ehun-e még1, csak alig látszik a lényeg rajta.
Szintén zenész, csak Opel-hez. (szerintem az átalakító nélkül pont jó lenne a Renault-hoz)
[ Szerkesztve ]
-
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Rég írtam ide, mivel nem volt rá ok. A tavaly szeptemberben vett vasalómat ma vittem először szervízbe. (ez így jól hangzik)Szerencsére csak egy csapágycsere + termosztát-tömítés miatt kellett. Úgy gondolom, ez így 150e km után nem olyan vészes. Ha évente csak ennyit kell költenem nem tervezett szervízre, akkor továbbra is elégedett leszek vele azt hiszem.
-
gabx76
senior tag
válasz AMD Power #8356 üzenetére
Sziasztok!
Nem szeretném megvédeni az ELF-et, lehetséges, hogy minőségileg van nála sokkal jobb.
Abban viszont biztos vagyok, hogy az ELF olajak sem egyformák, az enyémben pl. 5w30-as van, ami ilyenkor is megállja a helyét- (nyáron sincs vele gondom)
A kocsi előző tulaja is ilyet tett bele mindig, gondoltam nekem is meg fog felelni. (utántölteni sem kell szerencsére soha)
Az is igaz, hogy az ára jóval magasabb a 10w40-es olajnál. -
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Vidékre szállítással hol érdemes alufelnit keresni? (használt/új is megfelel ha belefér 80k-ba)
Racingbazar-t, vaterát, autogumibolt.hu-t, autoalkatresz.hu-t néztem már, de hátha ismertek valami tuti helyet... -
gabx76
senior tag
válasz Reaper04 #8597 üzenetére
Én is passzoltam anno a kormányvezérlőt, bár nekem eredetileg működött a gyári rádió is.
Viszont volt korábbról egy BT kihangosítós, SD kártyás fejegységem (VDOdayton), amit nem lett volna szívem elpasszolni. Így maradt a kompromisszum, de nem bántam.Btw. létezik olyan fejegység a VDOdayton sorozatban is, amely kompatibilis a gyári csatlakozóval, kezelőszervekkel, viszont ritka, mint a fehér holló. (Az enyém pont nem ilyen - a csatlakozó helye megvan a hátlapon, a méret és a kiosztás is passzolna, viszont nincs bekötve, hiányzanak a tüskék belőle)
-
gabx76
senior tag
Sajnos lejárt az időlimit, de itt van pl. a VDO Dayton MS 4200-as fejegység leírásából egy kép. Jól látszik, hogy fel van készítve a csatlakozó fogadására. (zöld)
-
gabx76
senior tag
válasz Reaper04 #8603 üzenetére
Garancia nincs rá, maximum annyi, hogy egy cégről beszélünk. (Legalábbis az én Tuner List-es gyári egységem VDO)
Gondolom cégen belül nem túl gyakran térnek el saját szabványuktól.Mellesleg írtam is, hogy ritka, mint a fehér holló.
Gyakorlati tapasztalatom nekem sincs róla, hiába VDO a fejegységem, ez e rész pont nincs bedrótozva.Mindazonáltal nekem nem hiányzik a kormányról történő távirányítás és a központi kijelzés sem,. Automata sebességfüggő - pontosabban zajfüggő - hangerőszabályzás pedig van a fejegységben. A színvilág is pont passzol a műszerfaléhoz, ugyanaz a borostyánsárga.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Holnap végre megjön az új szett felni/gumi a Megane-ra. Már nagyon várom, kiváncsi leszek, hogy néz ki élőben. Radásul nagyon gáz már ilyen időben téli gumin vezetni. Tegnap alig tudtam megálni, mikor egy (idecsúnyátakartamírnidemégse) autóstárs levágta a kanyart az én sávomon keresztül.
Más: valószínűleg cserére érettek a gömbcsuklók a kocsin.
Néztem többet is webshopban. Ezeknél mennyire számít a márka?! (Frap/Birth/Febi/Lemförder, etc)Még valami: Az első fékszett (fékpofák, tárcsa) is cserére érett. Érdemes ilyenkor a hátsókat is cserélni, vagy ráérek megvárni, ha az is elkopott?
Reaper04: Ha nem tudod visszaellenőrizni, vagy tényleg gyanús a beírás, akkor érdemesebb mielőbb cserélni. A vezérlés nem játék: könnyen nagyobb összegű javítás lehet belőle, ha a tervezett időtartamnál jóval hosszabb üzemeltetés miatt partit rendeznek az elfáradt alkatrészek a motortérben.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
-
gabx76
senior tag
válasz Füge007 #8886 üzenetére
Üdv! Nekem tavaly volt hasonló problémám. Lassan fogyott a hűtővíz, és mivel fekete a kocsi nálam látszottak a nyomai itt-ott fröccsenő víz nyomai a motortérben.
A termosztátnál volt szivárgásom. Leszigetelték szervízben, azóta minden OK.szerk.: Igazából nem neked kellett volna válaszolnom, hanem HeavyToys-nak, de most már mindegy, remélem olvassa.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Ma végre megérkezett az új felni/nyárigumi szettem, épp ideje volt lecserélni a télit. Összehasonlíthatatlanul jobb így vezetni. Ráadásul jobban is néz ki.
Megnéztem a fékeket: A hátsók teljesen rendben vannak, az első még kb 5mm, a tárcsa 1-2mm-rel a határ felett. Szóval egyelőre őszre halasztottam a fékpofa/tárcsa cseréjét. akkor is csak elöl kell szerencsére. Viszont a futómű kicsit elöl kopogós, azt jövő héten megnézetem. Remélem, hogy csak gömbcsuklókat kell cserélni!
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Múlt héten végre megjöttek az új tappancsok a kocsira. Hétvégén fel is szereltem, aztán átesett az időszerű tavaszi nagytakarításon is. Ami a kerekeket illeti, soha többé peres gumi. -
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Ma kiderült, hogy lassan felújításra szorul a kormányművem. Az enyhe kopogó hangot, ami a kocsi elejéből jött időnként a kikopott persely okozza. Egyelőre nem akut a dolog, de nyár végén, ősszel a fékkel együtt megcsináltatom. Viszont itt helyben nem nagyon van cég, aki ilyennel foglalkozna, csak Pesten. Az ottaniakat viszont nem ismerem. Tudtok ajánlani valakit esetleg?!
Előre is köszi! -
gabx76
senior tag
válasz Reaper04 #9022 üzenetére
Igen, hallottam ELF-ről rossz véleményt, de az inkább a 10w40-es szokott lenni. Az enyémben újkora óta ilyen olaj van, és 150e km motorhiba nélkül azért nem rossz. Ráadásul a fogyasztás is teljesen rendben van.
Persze nem akarlak meggyőzni, sokat számít, hogy milyen körülmények között használod a kocsit, milyen olaj volt eddig benne és hogy milyen gyakran cserélték azt. -
gabx76
senior tag
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Attól kérdezem, aki már próbálta esetleg: Tolatólámpa-kapcsoló csere nagyon macerás Megane 2-n?!
(azt tudom, hogy fel kell emelni, de mennyire hozzáférhető?)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen