-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabx76
senior tag
válasz SocketA #25193 üzenetére
Azért szólt jobban a gyári szett, mert oda volt kitalálva. Valószínűleg jobb volt az érzékenysége. Ilyenkor nem a Watt számít, célszerű olyan szettet berakni a helyére, ami legalább olyan paraméterekkel rendelkezik, mint a gyári. Egyéb esetben kénytelen leszel erősítőt használni, attól biztosan megjön a dinamika.
Anno a 19-esemben 16-os Powerbass szett volt, Sony erősítővel. Az nagyon szépen, dinamikusan szólt. Az M2-be már nem akartam erősítőt farigcsálni, ezért igyekeztem kifejezetten fejegységhez kialakított, nagy érzékenységű, de nem túl nagy teljesítményű hangszórókat keresgélni.
Az ár sem feltétlenül szempont. Korábban voltak 16-os, kétutas Pioneer hangszóróim, azok erősítő nélkül szépen szóltak ugyan, de basszus azoknál sem volt. Az M2-be végül egy nem túl drága Herz szett került a fenti szempontok figyelembevételével, és nagyon nem bántam meg. (Ráadásul a magas mm pontosan illeszkedik a gyári helyére)
Sajna lassan a két hátsó ajtóban lévő hangszóró is csereérett lesz (kezdenek recsegni), oda is kell majd valami a gyári helyére.[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz Louies #26028 üzenetére
Üdv!
Mivel látom több vélemény is van, hogy teljesen összezavarjalak ideírom a sajátom is: Nekem van, 3 hónapja vettem egy BT-sat az USB helyett, ezt Androidos telefonnal/tablettel használom. Nekem nagyon jól jött, főleg most, hogy az elmúlt hónapokban gyújtásproblémákkal küzdöttem. Amikor variáltam a trafókkal/gyertyákkal rögtön olvastam ki, hogy melyik hengerben jön elő újra a hiba. A mycso által leírt funkciók is rendesen működtek. (M2 2003 1.6 benzin)
-
gabx76
senior tag
válasz ThodEE #26536 üzenetére
Nekem egyszer - még a 19-esen - esett szét a katalizátor.
Na, azt lehet hallani rendesen. Megálltam a pirosnál és azt figyeltem, melyik istenbarma jár kipufogórendszer nélkül, olyan hangja volt, mint egy traktornak (csörgött, zörgött, stb). Persze én voltam az "istenbarma", viszont az érdekes, hogy pont az ellentettjét éreztem az általatok leírtaknak.
Ugyanis nem esett vissza a teljesítmény. Pont ellenkezőleg: jobban húzott a kocsi. A szerelő szerint azért, mert a szétesett szűrőrendszer miatt kvázi akadálytalanul haladt át a levegő.Akár hagyhattam volna úgy, ha nem érdekel a Föld sorsa, meg persze pont 2 hónappal műszaki előtt következett be, így inkább gyorsan kicseréltem az egész kipuff-rendszert, úgyis ráfért már.
-
gabx76
senior tag
Ha már nyikorgás:
Nektek a napellenző nem szokott nyekeregni? Nekem bizonyos hőmérséklet alatt elkezdi, és rohadt idegesítő. Nem tudom, mi rezeg benne, de ha megnyomom abbahagyja egy ideig. Nyáron nem hallom, csak ilyenkor jön elő.A jobboldali ajtóm is zörög, de ott tudom, mivel van gond. Van egy műanyag távtartó-szerűség (általam ismeretlen funkcióval), aminek kikoptak a patentjai. Szerelő mondta, hogy dobjam ki, nem érdekes, de inkább benne hagytam, hátha biztonságvédelmi szempontból került oda eredetileg.
-
gabx76
senior tag
válasz Sly189 #26787 üzenetére
Tudod pontosan a részeg biciglisek és kóbor macskák/kutyák/rókák/stb. útvonalát is fejből?!
Ősszel este jöttem haza Fehérvárról, nőstény szarvas meg áll az úttesten és bambul szembe. Villogok: semmi. Dudálok: semmi, alig akart elmenni...
Apropó: M2 fényszórót takarított már ki közületek bárki nőgyógyász-módszerrel?! (Izzó helyén rongy-drótakármi kombóval benyúlva) Pára miatt kicsit lerakódott a por a belső oldalán...
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz hossszú #26850 üzenetére
Nekem is volt hasonló, bár akkor nem időnként jelentkezett, hanem kigyulladt és úgy maradt.
A kormány mögött lévő szalagkábel szakadt el. Az enyém meg ráadásul pont az a fajta, hogy egyben kellett cserélni az egészet. (60k-ba fájt) Próbálták forrasztani, de mindhiába.
Nem tudom, mid van, de ha M2 és nem kábelhiba, akkor lehet, hogy tudok segíteni, mert eltettem magamnak a hibásat. -
gabx76
senior tag
válasz FerNandor #26868 üzenetére
Sajnálom, ami veled történt bárkivel megeshet. Pár hete egy ártatlan kereszteződèsben csúsztam meg váratlanul balra kanyarodás közben a nyálkás úton, de megúsztam egy padkára ugrással. Mentségemre szól, hogy zöldem volt, és a szemből jövő kikanyarodott elém jobb kis ívben a macisajt ellenére.
Vot veled valaki? Mióta megszületett a lányom ilyenkor mindig belegondolok, mi lenne vele a hátsó ülésen... Rohdt nagy felelősség és lám, hiába vezetsz óvatosan, ismerős úton, rakat km-mel a hátad mögött, van amire nem lehet számítani.
Unokahúgom amúgy dettó így járt, mint te 2 hónappal ezelőtt. Kis ívű kanyarban, megcsúszott és átsodródott. Sajnos ő nem úszta meg ennyivel, mert jöttek szemben és egy Matizban ült. :-(
-
gabx76
senior tag
Üdv urak!
Gyors kérdés:Tud valaki jó futóművest Baranya/Tolna/Somogy vonalon?!
Fontos lenne, előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz SocketA #27105 üzenetére
Saját tapasztalat alapján ebben a sorrendben nézd át:
- Trafók (felcserélgetve kitalálható melyikkel lehet gond, bár ehhez jól jön egy hibakód-olvasó)
- Kábelezés érintkezése a gyújtás részen.
- Gyertyák
- Befecskendező szelepek (nálam ez utóbbi volt ludas, bár nagyon nehezen derült ki) -
gabx76
senior tag
-
gabx76
senior tag
Ha már ragaszkodunk a gyári megoldáshoz, akkor egy ilyen nekem szimpatikusabb, ha MP3-at is szeretnék hallgatni.
szerk.: Akinek meg update list-es van, annak elég egy kábel.
szerk. 2.Nekem amúgy a gyári cucc a szekrényben pihen, mióta megvettem a kocsit, a kormánykapcsolóra meg szépen ki van vezetve az utólagos tempomat)
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Ez a megoldás van neked?
Nem macerásabb egyszerre két gombot nyomni beállításkor?[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz csibor #27167 üzenetére
Nekem pöccre indul, tegnap -15 volt a parkolóban, mikor indultam. Az ablaktörlő viszont befagyott. ( Nem az üveghez, hanem valami a mozgató mechanikában.) Hazafelé már jó volt.
mycso: 20k az valóban sok érte, én akkoriban nem is láttam ennyiért, csak drágábban. Meg sem fordult a fejemben, hogy kormányt vegyek. Az más kérdés, hogy ha majd valami miatt mégis cserélni kell, akkor már gombosat nézek. (kicsi a valószínűsége, hogy kormánykereket kellene cserélni bármi miatt is...)
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Ahogy elnézem, holnap reggel egy jégtömbből kell majd kifaragni a kocsit. Már 2 órája esik, a hőmérséklet meg tovább csökken... De jól jönne most egy garázs!
-
gabx76
senior tag
Üdv Urak!
Ma viszem a kocsit futóműshöz, mivel egy ideje csúnyán kopog valami elől.
Tegnap viszont meglepett azzal a verda, hogy bár a motor zümmögött, az ablakmosóból viszont nem jött a folyadék. El is könyveltem, hogy cserés a szivattyú. Erre ma reggel megint működik. Létezik olyan dugulás, ami egy éjszaka alatt elmúlik, vagy azért biztos, ami biztos alapon nézessem meg a szivattyút?!
A dolog folyománya, hogy miközben a csöveket ellenőriztem levettem a toronycsapágy burkolatát és elszomorított amit ott láttam: bár laikus vagyok a dologhoz, de jól gondolom, hogy a szakadt szilent-gumi jó előjel egy toronycsapágy cserére?!
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz rob210 #27465 üzenetére
Vele fogom megcsináltatni akkor is, ha a toronycsapágyat kell cserélni. Szóval nem megyek feleslegesen, de ez lesz az első, amit megmutatok neki.
A lengéscsillapítók 3 éve, a kutyacsontok tavaly lettek cserélve. Azért nem baj, ha ránéz a gömbfejekre, lengőkarra stb. Szeretném, ha már úgyis szét lesz kapva, akkor minden pöpec legyen rajta. (legalábbis egy ideig) -
gabx76
senior tag
válasz rob210 #27467 üzenetére
Igen, valóban nem voltam egyértelmű, bocs.
Amúgy természetesen lesz futómű-állítás is utána, azt is ő csinálja, illetve erősen gondolkodom, hogy már a nyári gumiszettet is feldobom...Apropó: Toronycsapágy esetén van lényegi különbség a különböző márkák közt? Sachs-ban, SKF-ben bízom, de van egy rakat egzotikusabb is, jóval olcsóbban...
Ablakmosó-problémára mit javasoltok?
(Csak mert akkor egy kalap alatt a szivattyút is megrendelem egy helyről, ha kell)[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
válasz rob210 #27473 üzenetére
Hazaértem a szerelőtől. A futóművem rendben, a toronyszilent sz*r, így csere lesz mindkét oldalon. A szivattyút is megrendeltettem velük egy füst alatt, de nem tudom a márkát. (Német gyártmány)
Holnap kész is lesz, ha minden igaz. Az abroncs meg marad, ahogy javasoltad. -
gabx76
senior tag
válasz gabx76 #27474 üzenetére
Ma kész lett az autóm, csak a torony szilenteket kellett cserélni, mert elernyedtek/szakadtak + a szivattyút. Hazafelé fülig érő szájjal vezettem végig. Mintha egy másik autóban ültem volna: most tűnt csak fel igazán, eddig mennyire zajos és instabil volt a futómű. Öröm van és bódottá'!
-
gabx76
senior tag
Nekem is fóliázva van B oszloptól hátrafelé és nagyon jól néz ki, de fogalmam sincs, mennyi %-os, mert előző tulaj tette fel. Hátrafelé nem is nagyon lehetett látni sötétben, de vettem erősebb led-et a tolatólámpákba, így azért elviselhető.
Nálunk most 1 éves a lány, kifejezetten jó, hogy nem égeti a nap a hátsó ülésben. + nem süt szemébe a nap.szerk.: találtam képet, ahol látszik a fólia.
Más:
Jön a tavasz, nekiálltam kicserélgetni az elöregedő, tönkrement műanyag/gumi "bizgentyűket a kocsin". Van egy jó pár dolog, amit már meg is rendeltem ebay-ről, de pár apróságot képtelen vagyok beszerezni. pl.: A hátsó lámpák csavarjainál van egy takarólemez, aminek letöredeztek a lábai.Ti hogy oldjátok meg az ilyen dolgok beszerzését?!
(bontó nem játszik, mert amik a környéken vannak, kritikán aluliak... )[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Persze, de ha lehet inkább ezt a képet tedd be kérlek. (Kicsit előnyösebb előlről, bár ez is csak telefonos kép)
Infók: Megane II Dynamique Plus '03 1.6 16v - Pécs(#27762) SZATA: Nem annyira vészes, ha egy helyről több mindent rendelsz. Vettem pl. gumikat a pedálokra ködös Albionból - cca. 1600Ft-ra jött ki szállítással a 2db.
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Köszönöm a kocsi nevében is!
(#27767) mycso: Volt rajta 17-es, talán még emlékszel: 2 éve már beszéltünk erről. Te akkor készültél váltani nagyobbra, én meg akkortájt cseréltem le 16-osokra. Az itteni utak nem tettek jót a futóműnek, azóta is ezt nyögöm, ráadásul ezt olcsóbb gumizni szóval nem bántam meg a kisebbre váltást. Szó se róla, valóban jobban néz ki a nagyobb felni, de nekem elég volt 3 év alatt kicserélni a gátlókat, kutyacsontokat + legutóbb a torony-szilentet.
(#27768) Josi : Jó ötlet, bár nekem nincs bejáratott eladóm, mindig végigkeresem az egész választékot. (a termékek linkjei meg hamar elévülnek)
Próba: Műanyagbizgentyűk[ Szerkesztve ]
-
-
gabx76
senior tag
válasz zsolt1129 #27802 üzenetére
Mi nézegettük, be is ültem párszor. A Clio Grandtour komolyan elgondolkodtatott, hogy ideje autót váltani (most 1 éves a lányom és nagyobb gépre kellene váltani...), de őszintén szólva a beltere nagyon nem jött be. Különösen a zongoralakk középső konzol. Ellenben a Sandero... amilyen spártai, annyira megfelelne az igényeinknek!.
Egyébként igazad van, a motorokat illetően a 900ccm-es turbót nem dícsérik nagyon, az 1.2 szívó nekem halovány. Nagyon jó lenne az 1.4, de inkább az 1.6 akár a Clioba/Sanderoba. Akkor nem nagyon gondolkoznék rajta tovább.[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Üdv Urak!
Gyors körkérdés:
2003-as 1.6 16V M2-be mennyiért tartjátok reálisnak a vezérléscserét? (Kompletten, vízpumpával, munkadíjjal együtt) Kaptam egy ajánlatot, ami szerintem reális, barátom szerint viszont túl sok. Kíváncsi lennék a véleményetekre! Előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen