-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mycso
Topikgazda
Az én esetemben a HF tömítés volt egy kis részen átégve, igazából az enyém sem volt gyilkolva, egyszerűen megadta magát a HF tömítés 343.275km után. Pedig én is tényleg odafigyeltem a melegítés/visszahűtés dologra, már csak a turbó miatt is, csereperiódusok rövidítve, stb. ...tehát nem indokolta semmi.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Az 1.5dci elég nehezen melegszik, sőt durva mínuszokban, alapjáraton még akár képes üzemiről visszahűlni.
1.7ctdi szintén nehezen melegszik, még talán rosszabbul, mint a renault.
Nekem meg most megint van valami, de már a tököm tele van, hogy évente cserélek termosztátot, de úgy fest megint az lesz.
Nálunk -10 volt ma reggel az indulással nem volt baj, viszont a vízhőfok már gyanús volt.
Viszonylag jó ütemben elkezdett melegedni (klíma auto 25fok - én lesz@rom mit illik, fűtök mert fázok), a második vonalig el is araszolt (kb. 8-10km), majd elindult a vonal felé, de ott meg is állt (picivel felette).
24km, 2000-eknél váltogatva.
Ahogy az utam végefelé közeledtem akkor kezdett volna talán fentebb indulni.
Ez jó így? Mert nem hiszem.
Amikor volt reggelente -2/-3 akkor teljesen jól működött, ma reggel megadta volna magát a termosztát?
Na majd hazafele kíváncsi leszek.
Az a baj, hogy nem emlékszem tavaly milyen volt hasonló mínuszokban.Jah beindítás után fél-egypercet szoktam járatni az időjárástól függően, majd go.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
A motortéri biztidoboz a ph2-ben fejjel lefele van, így nem ázik be, viszont ha ott biztit kell cserélni, akkor az egy félnapos játék...mintha a csomitartó ajtóba menő kábelköteget is módosították volna, mert ph1-nél szakadós-törős
Hogy konkrétan még mik lettek javítva nem tudom, de miden fórumon azt hangoztatják, hogy a ph2 a jó, mert egy csomó mindent javítottak (de senkitől nem láttam, hogy konkrétan miket).Diesel motoroknál volt valami upgrade, de azt sem tudom pontosan, hogy mi...
pl. ugye 101 lovas dci-ből lett 106lovas, 6gangos, kéttömegűvel.De legtöbb esetben az összes fórumon (külföldin is), csak a külső változásokat találom:
első lámpa, első lökös (ezek cserélhetőek, ha mindkettő cserélve van)
hátsó lámpa (ez nehézkesen cserélhető, mert más a kábelköteg)
műszer egység (ez tudtommal nem cserélhető)
belső világítás (nari vs fehér)
központi kijelző
fejegység“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz cellpeti #35451 üzenetére
Szerintem nem, nekem nem sikerült, csak a lámpa kivétele után.
(#35453) moriak: kikapcsolod az ablaktörlőt és úgy indítasz. Maga a lapát része az külön cserélhető.
(#35455) g.gergo: ez a porlasztók alatt valami kis fémgyűrű??? Volt szaga az autóban, mondjuk lámpánál megállva??
Mert nekem van valami olaj vagy gázolaj, aztán egy idő után sült olaj-gázolaj (talán inkább gázolaj), viszont hiába néztük, szemmel nem találtunk semmit, illetve random érzem csak --> néha igen-néha nem. És megőrülök, de nem tudom mit cseréljek ki.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz zsizsef #35504 üzenetére
Nekem hátul Delphi volt és most is arra cseréltem. Ez van a minőségi tárcsák közül emberi áron (csapággyal együtt kell m2-nél). Jól fog, hangtalan, egy baj van vele, hogy kb. 80k km-ert bírt, egy garnitúra betét fogyott el rajta, míg elől a gagyi brembora most lesz rárakva a második garnitúra betét és annó egyszerre lettek cserélve. (bár nyilván betétfüggő is, mintha hátra annó lpr betétek mentek volna)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Doki16 #35512 üzenetére
Tudni kellene, amit már kérdeztek tőled, hogy van-e részecskeszűrő.
Egyébként ezt találtam hozzá:"szia
nézd meg alul a kipufogót, csak igy lehet eldönteni, van-e benne részecskeszűrős.
ha magyarországi a kocsi 99% hogy nincs benne részecskeszűrő és 5 liter RN0710 olaj kell beleszóval nézz a kocsi alá, ha a váltó környékétől egyenes végig a kipuf.cső egészen a hátsó kipufogóig akkor nincs benne részecskeszűrő.
ha a váltónál van egy külön hengeres forma a kipufogón, akkor a tiéd részecskeszűrős és 5 liter RN0720 kell bele.
Az elmúlt 2 évben EGY azaz 1 olyan fórumozóval találkoztunk itt, akinek külföldről behozott a kocsija és van benne részecskeszűrő.
És a motorháztető alatta a zárhídon is jelzik:[link]"(#35508) zsizsef: hááát nekem a delphi tárcsák betéttel, 40% kedvezménnyel voltak valahol 35k körül vagy 38, már nem emlékszem pontosan. (unix)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #35554 üzenetére
Nekem is projis és fos a lámpám. Igazából bármit rakhatsz bele, nyilván fog valamennyit javulni, de sosem lesz az igazi. Célszerű picit fentebb állítani is, természetesen úgy, hogy szembe még ne legyen zavaró, viszont így nagyjából lehet vele látni.
Neken OSRAM van, de amit index-en ajánlottak GE az is jó, páromnak utóbbit vettünk az astrába,
Szerintem az osram erőteljesebben és messzebbre világít, viszont a GE sokkal fehérebben világít. Bár nehéz összehasonlítani, mert az enyém projis az asztrának meg sima tükrös a lámpája...Ködös-esős időre valami sárga-kadmium sárga lenne az igazi, csak azzal meg más körülmények között nem látsz semmit. Max. ködlámpába érdemes valami sárgát venni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
mycso
Topikgazda
válasz FrankMonzano #35630 üzenetére
Megane 2 (3 és 5 ajtósak) a kacsaseggűek (vagy vasaló). 2002-2006 PH1 és 2006-2008 PH2 (facelift).
Illetve vannak ilyen átmeneti modellek is, pl. 2005-ösből van ph1 és ph2 is.Nekem a hondák olyan fapadosak-csúnyák-semmilyenek, legalább is ez a generáció, ami belefér a pénzedbe: MK7. Az ufó már bejönne MK8, csak ugye azok meg árban jóval fentebb vannak.
Nyilván ezt helyetted nem tudjuk eldönteni, összességében a hondával nincsen baj, sőt jó gépek, csak amit fent említettem az a bajom velük.
Egyébként a 307-es meg személyes kedvencem, szerintem iszonyat szép autók. Bár arról motorikusan semmit nem tudok.....“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FrankMonzano #35633 üzenetére
Olyan nagy szarvas hiba nincsen. Pontos listát nem tudok, a változások nagy része külső. Diesel motoroknál volt nagyobb változás, illetve fék és futómű alkatrészekben van még különbség a ph2 javára.
Legegyszerűbben a lámpákról, lökhárítóról tudod megkülönböztetni, illetve belül az óracsoporton megvan cserélve a km/h és a fordulat mérő. ph1: bal oldalt van a km/h, ph2: jobb oldalt van a km/h
Elől ph1 vs ph2
hátul ph1 vs ph2Sőt ph2 utolsókból 2008, még volt egy kis átszabás: [link]
(#35635) FrankMonzano: tényleg, Ck. a te embered m2 benzin ügyben, neki pont egy 1.6-os m2 ph1 van.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Hányósszmájli Gyönyörü Renault Megane!
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FrankMonzano #35641 üzenetére
Hátőőőő a népítélettel az a baj, hogy körülbelül annyi valóságtartalma van, mintha egy vicclapban olvasnál valamiről. Ezt már annó az autós topikban jól megfogalmazta valaki: "Az a baj, hogy a népítéleten nem lehet IQ alapján szűrni".
Tényleg 0 információ tartalma van annak az oldalnak, ha infókat szeretnél 1-1 bizonyos autóról, akkor megkeresed a magyarországi klub-fórumát és ott kérdezel, na ott valós hibákról fogsz valós válaszokat kapni.Illetve ez az egész totálkár-os oldal az utóbbi pár évben nekem picit olyan semmilyennek tűnik, mint valami kacsa-magazin...nem sokat adok a tesztjeikre.
Pedig annó tényleg jókat írtak (2-3 éve).Ja igen totákáros berkekben és itt is az autós topikban egy dolgot kell megtanulnod:
Francia sz@r, francia diesel még sz@rabb, az audi is sz@r, különösen akkor ha diesel és még automata is. Ami űber jó az a focus meg a punto. Na meg természetesen a japánok --> civic, jazz, yaris, corolla...nagyjából ennyi. Az a topik erről szól már évek óta.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #35652 üzenetére
Na de ez az, hogy bár sokan szidják a dci-t (nyilván azok, akik életükben még nem is láttak, nem hogy használtak vagy szereltek ilyen motort) és megmerem kockáztatni főleg a kisköbcentisek esetében, hogy az egyik legjobb HA nem a legjobb diesel motor.
Ez az egyetlen és egyedüli tipikus hibája, ami egyébként inkább az erősebbekre jellemző (100le <), de nyilván nem árt az óvatosság, hogy a hajtókar csapágy "gyenge" és 200k km körül megadhatja magát.
Más gyakra előforduló hibáról nem tudok!
Az, hogy józsinak a népítéleten széthullott a turbó, mert egy 400-ról visszapörgetett sz@rt vett és rúgja neki hidegen is és 40k km-enként cserél olajat, természetesen tescosra az nem infó. Mint ahogy az sem, hogy az üa. rendszer megadta magát a soha nem cserélt go. szűrő és a vasutaspista gázolaja miatt.Tehát tényleg nincs általánosítható motorikus probléma a hk. csapágyon kívül. Amire szintén nem mondanám, hogy húde nagy gond, hiszen használt vásárlás után az első olajcserével egybeköthetjük ezt a komoly 20.000ft-os akciót (csapágyak, tömítés, pucolás, munkadíj).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz .:Kristian:. #35744 üzenetére
Ne, bassz...most írt rám sly, hogy az egyik haverja akar venni egy 2004-es RS-t. Bár gondoltam rád, mert mondtad régebben, hogy keresgélsz.
Írtam neki is, hogy turbo-benzin renaultokat nem ismerem, de indexen feldobom a témát, ott jobban értenek hozzá. (ja és mindenképp szólnod kell, ha megvetted )
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz .:Kristian:. #35781 üzenetére
Olvastad, amiket indexen írtak? Fogyi haladósan városban 9.5, pályán 7.5. Gonfolom akkor főúton 7alatt.
Nagyon hiba nincsen velük (mitsubishi turbó). A futóművet írták ami kényes, bár ez elég relatív. Elvileg ugyan az van alatta, mint az enyém alatt. Alkatrészárak nem vészesek, esetleg a fék ami drágább mint egy mezei 1.6-nál.
Már most egyébként biztos? Mikor mentek érte?[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Futómű ennél kocc ugyan az, mint az én dci-mnél. Ugyan olyan árakkal.
Fékből általában a gyári brembo van hozzá, az minimálisan drágább, tehát nem nagy dolog.
Egy városon kívüli fogyira lennék még kíváncsi 90-100-as tempó, aztán lehet elgondolkodnék én is rajta.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
B@sszus, ez nagyon durva, hogy mennyire semmi áruk nincs ott az autóknak.
Indexen dícsérték a2T motorokat, hogy jó konstrukció. Bár arra nem kaptam azóta sem választ/linket senkitől, hogy mik a fizikai különbségek a 165 vs 224 lovas között.
Indexen egy 165lovas van valakinek, ő aszondja, hogy szedi a lábát, bár nyilván való.
Kényesség meg a szokásos: turbó, lendkerék --> ha nem vigyáztak rá akkor cumi, ha vigyáztak rá, akkor no problem.CC-ből is van ám 2T 165 lóval.
CC-n tavaly én is őrlődtem, de egyelőre nem tudtam meggyőzni magam, hogy kell az nekem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FRENK1988 #35876 üzenetére
Volt talán hamarabb is ph2.
Illetve a műszerfala ph2, így gondolom hátul volt törve. Bár nemértem miér ph1 lámpát raktak bele. Főleg, mert a csatlakozójuk sem egyforma.
Egyébként így első ránézésre szépnek tűnik.Viszont biztos rettentő jófej az eladó, hogy egy tip-top 100k km alatti futású, jól felszerelt (pl igen ritka gyári navi) és ritka 2.0dci-t ilyen olcsón ad.
Már a leírása sem szimpatikus "4l-es fogyi" aha, azt megnézném én is.
Mod.: plusz hiányoznak körben a gt spoilerek, meg a gt hátsó lökő + dupla kipuff
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz bejoe08 #35918 üzenetére
Pedig amiket leírtál, azok alapján valószínű, hogy csak valami apró test vagy érintkezési probléma.
Megane esetében az oxidált csatlakozó szokta a "légzsák + villáskulcs" effektet előidézni, mégpedig a vezető ülés alatt lévő. --> szétszed, megpucol, összerak.Az össze-vissza működő lámpák, pedig testproblémák, általában a hátsó lámpa környékén keresendő a probléma. Ha a testpontok/kábelek rendben vannak, még esetleg a hátsó lámpákat érdemes kiszedni és a bennük lévő panelt (áramkör) átnézni. Ott tud még áthúzni: megolvad, deformálódik, oxidál, ilyesmi.
A kp. zárra nem tudok mit mondani, abból még csak olyat láttam, ami gombnyomásra vagy nem zárta le az összes ajtót, vagy nem nyitotta ki.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FRENK1988 #35951 üzenetére
Így képek alapján nehéz jót/rosszat mondani. Egy biztos, én a panoráma tetőért odavagyok.
Egyébként mi lenne a cél?
Mert ugye linkeltél 3ajtós 1.5dci-t, 5ajtós 1.6 és 2.0-t...tehát ebből nehezen derül ki, mit is szeretnél.
Mire fogod használni? Illetve a mostani autóddal mi a terv?(#35954) tresh: én meg 2.0dci vagy 2.0T amit szívem szerint vennék. De valószínűleg full rendberakatom az enyémet és az marad nagyon sokáig.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Na ja, itt is van baj...
"égessenek el ha hazudok, Ford mondeo 2 literes benzines nem ,hogy nem tudott megelőzni de még többször le is gyorsultam, Opel Wectra 2 literes benzines porrá lett alázva minden helyzetben ott hagyta a megane az 1,4-es motorral-al, Honda Crx 1,6 16v ott maradt gyorsulásban és végsebességben is. Ford Fusion 1,6 16v már előzött tehát gyorsabb volt {én gonosz voltam}és nagyon ott hagytam még párszor próbálkozott de későb feladta."
Pozitív irányba is felesleges hazugságokat leírni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #36024 üzenetére
Ez inkább égett/elégett olaj/gázolaj szag. Szerintem nekem nincs AC-m.
Végignéztünk tényleg mindent üa, kipuff, levegő csövek. Alulról, felülről, mindenhonnan. Leállítva, alapjáraton, 3000-es fordulaton, de semmi, sehol semmi.
Végigpiszkáltuk az összes csatlakozási pontot, bilincset, lefogatót, minden szir-szart, de semmi.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz cellpeti #36046 üzenetére
Megane 2?
Ha igen, akkor Koan meganeklubból.(#36044) rob210: teljesen patikatiszta az egész blokk, vadi új az alsó motorvédő. Sehol egy folyás vagy olajfolt. És mint írtam megnéztük aknán alulról-felülről-mindenhonnan, leállítva-alapjáraton-magas fordulaton és semmi. Én egyelőre feladtam, mert már nincs ötletem.
Majd valamikor megyek bakot cseréltetni, esetleg akkor átnézzük megint, hátha azóta már van valami nyom.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Nők, nőügyek (18+)
- Óra topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen