-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz Graphics #38802 üzenetére
Akkor 100%, hogy valahol illesztési probléma van. Turbo csövek bilincseit nézd át, illetve nálam (106ló 1.5dci) az a cső szokott problémás lenni, ami a turbóról megy az intercooler-re, mert elég barom megoldással rögzül a turbóhoz, esetleg arra nézz rá. (neked lehet nincs intercooler, de attól még lehet szintén ilyen barom megoldással van a cső a turbóra applikálva)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Graphics #38804 üzenetére
Múltkor én is mászkáltam így egy keveset, de szerintem hosszútávon nem jó a motornak, hiszen mivel kisebb a töltőnyomás, jobban megterheled a motort.
Óvatosba használgathatod szerintem, de minél hamarabb nézesd át, illetve ezt a pár csatlakozási pontot te is át tudod nézni így nagyhirtelen.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Graphics #38806 üzenetére
Uhh, ha ennyi km van benne és most cseréltél turbót, HK csapágyat pedig nem, akkor azt nagyon nem ártana.
Bár ha ez a 64-5 lovas verzió, ott lehet nem okoz problémát, egyébként is a 106 lovasokat érintette elsősorban ez a HK csapágy probléma. Viszont ennél voltak olyan sztorik, hogy sok km., turbo csere, HK csapágy gyári, majd az új turbóval szétpergett a motor.
Tavasszal a turbócserekor cseréltettem én is a HK csapágyakat.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Doki16 #38809 üzenetére
Azt mondják az okosok, hogy 160-180k km körül érdemes cserélni. De nyilván függ a használat módjától, olajcsere periódustól.
10k körül van a csapágy, valami 6-8k körül a csavarok (érdemes a HK csavarokat is cserélni), meg egy olajteknő tömítés kell még ez szintén valami 5-6k környéke.
Nyilván egy olajcserekor érdemes megejteni.
(Ha kellenek a pontos összegek, akkor valamikor előtúrom a papírokat, de ilyesmi összeg volt)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Ismét visszajött a fékezés közben gyors index villogás, ha jól sikerült megfigyelnem, akkor ez csak felkapcsolt tompítottal jelentkezik. (illetve reggelente párásabb az idő, azóta érzékelem)
Meg most jött vele még egy szépség....ha ég a tompított és rükibe rakom, nem jön ki jel a tolatóradarra, illetve a tolató lámpa csak nagyon halványan ég és ég vele halványan hátul az összes index, helyzetjelző és féklámpa is....egyre jobb.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nos közbe (remélem véglegesen) sikerült megoldani. Bár nem volt kellemes egy bő másfél órát eltölteni a tűző napon a csomitartóban...
Bár az én hülyeségem is, mert közben cseréltem a rendszámvilágítást és az egyik szofitát beleejtettem a csomagtartó ajtóba.....kárpit le, zár ki, bányászás....Na de a hátsó lámpa. Először megtréfált, mert egyesével kiszedegettem az izzókat, közben ment a tompított, index, tolató (meg néha beugrottam megtaposni a féket, hogy változik-e valami), aztán úgy tűnt, hogy a hátsó ködök izzójával van valami.
Majd kiderült, hogy a csatlakozók nem az igaziak, mindkettő picit meg volt égve a 3. lábnál (test). Megtakarítottam, utána WD40 és továbbra is sz@r.
Na aztán ahogy rángattam-mozgattam a csatlakozót, akkor néha jó volt. Valószínűleg ki van kopva, így lötyög össze vissza: hol érintkezik.-hol nem. Megfeszegettem a lábait, most stabilnak tűnik és minden izzó működik, ahogy kell.Amikor neki álltam így festett:
tompított, index, tolató felkapcsolva --> éésss villog a tompított/féklámpa, halványan ég az index, a tolató nem világít és halványan ég a ködzáró. Tehát volt baj szépen.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz tigerscorpio #38851 üzenetére
Szia, scenicnél nem tudom pontosan hol van, de megane esetében a legegyszerűbb a lökhárítót levenni és utána hozzáférsz mindenhez.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Vannak még mókás weboldalak: A történet tanulsága, hogy ne bízzon a francia autókban
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Annó én is linkeltem valami prospektusból egy képet, de most én sem találom.
Viszont a kolléga felettem linkelt egy szösszenetet.Azonban az a baj, hogy a renaultnál ez a felszereltség téma picit érdekes. Egy modellhez tartozik, vagy 2-3 paletta és azokon sem biztos, hogy egyformák a felszereltségi szintek.
Sőt, még egyik évben pl.: valami a Dinamique része volt, az nem biztos, hogy a következő évben is része volt, tehát követhetetlen.pl.: az enyém is teljesen más, mint a mi a linken felsoroltaknál van...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Szia, a lökhárítót le kell venni, hogy ki tudd szedni a lámpát.
Nem nagy dolog, talán 10-15perces művelet, ha először és egyedül csinálod.(#38949) diablo1984: simán a dobbetét felől a szerelőnyíláson át cserélhető. Annó asszem a TC csinált ebből egy cikket, meg videó is volt, hogy mekkora egy sz@r a megane, mert az izzócseréhez el kell bontani a fél autót. De ez nem így van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39178 üzenetére
Nem 2tömegű, az nem búg meg sípol.
Az alapjáraton, üresben rázza a kasztnit (mint ha rossz lenne a tartóbak). Leállításkor puffan-zörög. Illetve ha rükibe kis gázzal vagy gáz nélkül elindulsz, akkor is hallod a csörgését.A leömlő után a kipufogó cső kúposan, egy bilincs segítségével rögzül. Na itt tud fémes nyüszögő hangot kiadni. Szét kell szedni és a csatlakozást hőálló zsírral bekenni, utána kb. 1-1.5évig rendben lesz.
Én is szoptam már vele, mert durva hangot produkál és azt hittem valami komoly probléma van.A búgásodra továbbra sincs tippem...(illetve nyilván valamilyen csapágy).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz -=Tiger=- #39239 üzenetére
Hajtókar csapágy:
"Nos mint kiderült a csavarokat is cserélni kellett, így a csapágy 8k + csavarok 10,5k + olajdekli tömítés 7k.
Egyébként azt mondják az okosak, hogy 160-180k km-enként illik ezt megejteni."Ez egy közepesen kopott csapágysor (illetve indexen azt mondták, hogy láttak már ettől rosszabbat):link
Megállapítani, hogy milyenek csak szétszedés után. Illetve van olyan eset, hogy hallod a csapágyak zörgését, viszont akkor már régen rossz.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz King Unique #39289 üzenetére
Akkusaru levételnél a csomagtartót lezárja.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz SPeti1984 #39485 üzenetére
Hogy mennyit bír ki azt elsősorban a tankolt gázolaj és a gázolaj szűrő csereperiódusa /minősége/ befolyásolja.
Az enyémben 350k km után köszönik jól vannak.
Ez az 50k km hülyeség.
Egyébként lehet javítani (felújítani) is, ha esetleg megadnák magukat. Az olyan 20k/db ártól megy.Nincs benne kéttömegű.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #39545 üzenetére
Nemrég szoptam be ezt én is, bár nekem 1.5dci.
Nálam a négy résolaj csőből kettő (amik már voltak cserélve) teljesen szétment, megette a gázolaj.
Nálam is volt olyan gázolaj szag az autó körül, mintha szét lenne valahol pocsolva, illetve az utastérbe is jött be.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39696 üzenetére
Szia, remélem jó a [link].
Ezeken minden látszik. Az izzó tipusát nem tudom, hátha így képről valaki megtudja mondani.
Én ledeket raktam bele, de hamar megadták magukat, állítólag valami feszültség szabályzó/csillapító kellett volna eléjük, hogy bírják.
Ha találsz ilyen izzót, akkor forrasztani sem kell, csak csere.
Egyébként meg simán otthon forrasztható.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #39717 üzenetére
Ööö, akkor most torziós vagy tekercsrugós?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39728 üzenetére
Nekünk rugó van. (holnap után kerülnek vissza a gyári rugóim az autó alá, így lesz majd egy eladó 30-35mm-es hibátlan komplett FK ültetőrugó szettem eladó ILYEN illetve ha ki tudom operálni a lökös levétele nélkül, akkor FK hűtőrácsom is lesz feleslegben ILYEN)
Az izzók a képen látható barna műanyag foglalattal együtt vannak, ezt a barna foglalatot lehet(ne) óvatosba lehúzni a két "saru"ról. Nagyon óvatosan, mert könnyen letörik a saru, valamelyik képen látszik is, hogy egybe jött le nekem is. Az izzófogalatok nagyrésze nekem rá volt olvadva, ezért nem jött le.
Az izzókat pedig szintén ki lehet húzni a barna foglaltból, viszont ezek mindegyike össze volt olvadva a foglalattal, így roncsolás nélkül nem jött ki.Ha a barna foglalatot letudod szedni úgy, hogy a két fémsarut nem töröd le az alaplapról, akkor csak ahhoz forraszd hozzá az új izzókat, szerintem ez a legegyszerűbb.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39747 üzenetére
Igen erre gondoltam én is, hogy sima izzót lenne érdemes keresni és azt felforrasztani. Igen megáll, ha normálisan forrasztod rá.
Meg kell nézni/kimérni, a csatlakozóban, hogy hova megy a +/-.
Annó, amikor a ledeket forrasztottam, akkor megvolt, hogy melyik-melyik, de nem jegyeztem fel sehová és már több, mint 2éve szórakoztam vele, így nem emlékszem.A lomok meg azért lesznek eladóak, mert úgy fest megy az autó is a háztól (ha sikerül emberi áron eladni).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39753 üzenetére
Egyelőre dilemmában vagyok. Civic 8gen, megane 3, focus mk3 esetleg alfa 159.
Mondjuk úgy, hogy bele untam/meguntam. Jobbra/szebbre/erősebbre vágyom. Már tavasszal el akartam adni, de akkot valahogy lebeszéltem magam. Most biztosan megy ha megveszik. [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39755 üzenetére
Megane3 esetében még ez benne lehet a pakliban, hogy németből hozni egy 2.0dci-t.
Focusokat nagyon sokan ajánlották, de valahogy azt raknám utolsó helyre, azok nekem olyan sterilek/hidegek.
Ufo civiceknél én meg pont az ellenkezőjét tapasztaltam, hogy nagyon egyben vannak kívül-belül. Mindenki dícséri a motort is (2.2ctdi) a futóművet is, meg mindenét.
Reálisan olyan 6-6.5-el lehet vele eljárogatni (vagy lépve neki, még többel), ahogyan a 2.0dci-nél is hasonlóan alakul a fogyi.És akkor amire titkon vágyom már közel 10éve az a 159-es alfa....nos viszonylag jók erről is a vélemények és a 2.4jtd motorról is, még is ettől tartok a legjobban.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Köszi srácok, jöhet kritika és javaslat, mert egyelőre még csak körvonalazódik a dolog.
Illetve ufo civic 2.2ctdi és megane3 2.0dci mindenkép bent van a kosárban.rob210: te miket javasolnál?
tresh: német autók közül mit tudnál mondani?
Focus túltárgyalva, H astra régi, J nem igazán fér bele, golfból az 5-ös férne bele, de az nagyon nem adja....mi van még?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Visszaraktuk tegnap az autó alá a gyári rugókat....hát szörnyű. Én nem is tudom, hogy így hogyan tudják emberek nap mint nap használni. A kinézete is borzalom és majd fel borul...
Mondjuk ami pozitív, hogy sokkal lágyabb, halkabb, kényelmesebb.
Ja, meg érezhetően magasabban ülök.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#39792) moriak: FK ILYEN, igen kombin
(#39796) FerNandor: ott van a linken, elvileg 30-35mm-t ültet. Stabilabb, keményebb, merevebb. Hangosnak úgy értem, hogy az egész autó hangosabb, mert a merevségéből/keménységéből adódóan erősebben reagál az úthibára. Jobban zörögnek a dolgok az autóban. Állítólag jobban nyírja a futómű alkatrészeket, én ezt nem tapasztaltam. Nálunk viszonylag sz@rok az utak mégsem kellett évente futóműalkatrészeket cserélni.
Jah, hátránynak még megemlíteném, hogy ugye lentebb kerül az egész autó, így magasabb padkák/fekvőrendőrök/kocsifeljárók esetében kellő óvatossággal kell eljárni. Illetve a rossz minőségű hepe-hupás földutak felejtősek. Én viszonylag gyorsan hozzászoktam, hogy mit szabad vele és mit nem, akár parkolásnál is milyen padkára állhatok rá teljesen.Sajnos amikor raktuk vissza a gyárit, hülye voltam és csak utána csináltam képet, de egy régebbi van róla hasonló szögből.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #39803 üzenetére
Mert az a terv, hogy eladom. (mármint az autót)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #39807 üzenetére
Egyelőre pedig a civic felé hajlunk, nekem tetszik kívül-belül. Tegnap sikerült egybe beülnöm, megnézni tüzetesebben, azóta még nagyobb a szerelem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #39810 üzenetére
De hiányozna.
A képletben párom is benne van, igazából egy részt miatta is történne az autó csere.
Viszont amit én preferálnék laguna3/c5 kombi, az szerinte túl nagy.
Illetve ő mindenkép a civicet erőltetné (egyébként meglepően tágas belülről és a csomagtartó is nagy).Így ha találnánk megfelelőt, igazából el is dőlne gyorsan a dolog.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#39812) FerNandor: hátőő érdemben erről nem tudok nyilatkozni, mert ez egy 1.4 benzin volt, ez teljesen halk, csendes. Nem kereskedés volt, hanem a házunk előtt az egyik garázstulajt leszólítottam, akinek ilyenje van, hogy megnyalogathatnám-e az autóját, aztán tök segítőkész volt, körbemutogatta.
(#39813) diablo1984: ha laguna3 vagy megane 3, akkor mindenképp kombi. A megane 3 szintén bejövős, csak azzal amit már írtam az a bajom, hogy szinte csak 1.5dci van belőle, ami jelenleg nem alternatíva.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #39880 üzenetére
Jó nektek. Újabbakra már ilyen monstrum-szörnyszerkezeteket raknak: [link], egy db van az egész kipuff rendszeren a hátsó dob előtt. 13K az ára (után gyártottban 5K)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39905 üzenetére
Nekem elől Brembo van, sima alap változat. Köztudott, hogy a nem verseny, hanem polgári cuccaik nem a legkiválóbbak. Igazából erről nekem egy negatívumot mondtak (szerelő és alkatrészes is), hogy új korában óvatosan fékezzek, mert 1-2 nagyobb fék és meghullámosodik a tárcsa nagyon könnyen.
Nos, már közel 100k km van benne és még bőven jó, tavasszal volt rajta betét cserélve.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Akinek volt megane 2 grandtour csomagtaró beázása, annál mi volt a hiba/megoldás?
Tudom, hogy volt róla párszor szó, de hiába keresgélek a topikban, nem találom.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #39957 üzenetére
Igen, ahol a pótkerék van.
Már többeknél olvastam, hogy ilyen előfordul, mondhatni típus hiba, viszont nálam még ez soha nem fordult elő, aztán múlthéten, amikor voltak nagyobb esőzések, akkor vettem észre.
Köszi akkor ránézek valamikor aztán kinyomom valami tömítővel.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Srácok, támadt egy perverz gondolatom.
Megane3 6sebességes automata váltóról van-e valakinek tapasztalata, vagy hol tudnék utána járni, hogy mennyire jó-nem jó? [link], picit elkalandoztam erre felé.
Pár ez már árban túllépi a keretet, de lehet megoldható lenne.(#40039) Lacy6: emlékeim szerint az enyém mellett, még minden irányban van hely az akku tartóban.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
2014.09 róla az első itthoni adat, ott 125k km-t ír.
Tehát gondolom ott körül hozták be, mondjuk az más kérdés, hogy az itthoni vizsga előtt tekertek-e egyet az órán.Más: beapplikáltam az összefoglalóba az autós képeket, ha valakinek valami változás van, vagy szeretne belekerülni, akkor szóljon.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #40063 üzenetére
Szia, biztosan jó lesz, ha jól emlékszem -=Tiger=- -nek van hasonló. Annó én is feldobtam ezt, hogy veszek egy ilyet.
Viszont ami elriasztott, hogy vámon rá vannak szállva az ilyen cuccokra, aztán ha szerencséd van, akkor megérkezik, ha nem akkor meg sem érkezik, meg még valami jó kis büntit is fizethetsz. Na, én ez utóbbi miatt vetettem el.“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Autóhifi
- Aliexpress tapasztalatok
- Futás, futópályák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- További aktív témák...