-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
tresh: Tegnap egy 80km-es ut soran pl. ketszer akadt meg kicsit a valto. Ez nem azt jelenti, hogy nem tudtam betenni 3-asba, csak erosebben kellett nyomni. Maskor tobbszor is elofordul, valamikor egyszerse.
Most ezert szedessem szet a kocsit, kuldjem el a valtot, fizessek 100eFt-ot?!
Szoval koszi a linket, de az en valtom NEM halt meg, csak nem tokeletes, neha meg-megakad.Tehat ha lehet, evezzunk mar kicsit vissza ehhez az "otthoni valtogyogyitas" temahoz, mert inkabb erre varnam a valaszokat, hogy mit nyomjak bele, amitol jobb lehet a valtonak. Mert ennel a xadonal olvastam par forumon, hogy valakinek semmit nem ert, valakinek tobb szazezres javitastol mentette meg a valtojat (a tobb szazezres termeszetesen automata).
Szoval elso korben inkabb ilyen konnyen kivitelezheto, olcso praktikakat varnek.
Persze ha ezek nem valnak be, akkor megint visszakanyarodhatunk a "bonott vs felujitas" temakorhoz, de most nagy remenyekkel gondolok erre a Xadora.Ha Debrecenben lehetne ilyen kapni most valahol, mar indulnek is erte!!!
Amugy nem volt kuplung cserelve meg. Az lesz majd a kovetkezo, mert hidegben "felsir" a kinyomo. De mondta a szerelo, hogy raer.
-
aktív tag
Pont most hivtam Oket Igen, van raktaron, de csak ez: GÉL Ez 28 ml. 2.300.- Ft
En viszont ezt neztem ki: EX120 Mert ez elvileg +20%-al jobb, meg hogy a fecskendonek koszonhetoen gondolom konyebb beletenni a valtoba. Viszont csak 9ml.
Melyiket vegyem? Jo a gel, mert akkor mar indulok is erte!!!
Szerk.: Ugy nez ki a gel is 9ml. Akkor mi a kulonbseg? Az EX120 20%-al jobb?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Megvettem a Xadot... mostmar csupan annyi problemam van, hogy toltsem bele? Mert nezegettem a valtohazat felulrol, de sztem ezt alulrol kellene megoldani, nekem meg se aknam, se emelom... :S
-
aktív tag
Sracok!
Nekem is meg tudnatok nyilazni, hogy merre keressem a valto olajbetolto-nyilasat, mert nem birok kiigazodni a kepeken. Az en valtom nem igy nez ki, mint a szerelesi utmutatokon. Teljesen mas a valtobowden csatlakozas, mint mas google-s kepeken.
En ezt latom:
Elol keressem, a legszuro alatt? Vagy hatul, a tuzfal kozelebe?
-
aktív tag
De a dizelnek mashol helyezkedik el. Ha minden igaz, megtalaltam a megoldast:
Ez az en valtom:
Renault Megane II (2003-2006) 1.4L Petrol 5 Speed Manual Gearbox JH3105Es akkor a kepen jelolt fekete pocok lenne a betoltonyilas, ugye?
Varom a jo idot, hogy szepen lemossam, lewaxoljam a kocsit, aztan majd csinalok rola kepet, igerem
-
aktív tag
Na! Laza 2 oras szerelessel sikerult betolteni a Xado valtorevitalizalot! Koszonom mindenkinek a segitseget!!!
A valto tul volt toltve, igy egy kicsi kifolyt belole, aztan belenyomtam. Felhivtam a szerelomet, azt mondta, hogy direkt tolti tul az ilyen fajta valtokat, hogy az otodik fokozat is beleerjen, mert rosszul vannak tervezve ezek a valtok. O azt mondta, hogy felesleges megint tultolteni, jo ez igy is. Szerintetek?
Vegul csak alulrol kellett betolteni, felulrol nem volt sehol eleg hely.
Leszedtem a muanyag burkolatot, viszont amikor tettem vissza, akkor vettem eszre, hogy elol, ahol harom helyen kellene rogziteni (ket szelen es kozepen), de a bal oldaliba sehogy nem tudtam becsavarni, nem fogott ra semmire, es amugyis csak ket csavart szedtem ki. Csak nekem ugy remlett, hogy ket szelsot... Bar a lengokarnal is van egy-egy csavar a ket oldalt, azok is elteroek voltak (az egyiket harapofogal, a masikat torx-al kellett csavarni)
Szoval igy picit lotyog a burkolat bal oldalt. Nagy problema?Par percet jarattam a kocsit, egy rovid kort csaptam vele, ez eleg, vagy menni kellene meg, hogy dolgozzon az anyag?
-
-
aktív tag
Teljesitmenyadot meddig kell fizetni? Marc. 15-ig? Mert nekem nem jott semmi...
-
aktív tag
biker: Szerintem a tobbiek azt akarjak mondani, hogy egyetlen egy kocsi alapjan nem lehet sem egy tipust, plane nem egy markat elitelni.
Erre szoktam mindig azt mondani, hogy ird be a YouTube-on "Ferrari burn", es nezegesd a sok videot, ahogy a Ferrarik maguktol leegnek varosi forgalomban. Attol azert meg nem olyan rossz az a Ferrari.
Bar inkabb a hutoviz folyjon, mint hogy ramgyulladjon a kocsi
-
aktív tag
biker: Oke-oke, ertem en! En veletlenul sem mondom, hogy a Renault a legjobb. Ar/ertekben viszont eleg jo, es jobb, mint egy Suzuki En magamat azzal nyugtatom (es ebben Ti is sokal segitetetek ), hogy ennyi penzert mas markaval sem jartam volna jobban.
MMA87: Nekem az uj Lagunanak az eleje a C6-os Citroen-re emlekeztet Amit en linkeltem, az sztem kivul-belul nagyon szep. Ha nagy kocsi kellene, erosen elgondolkoznek rajta.
-
aktív tag
válasz -cobra- #17323 üzenetére
-cobra-: En is azt mondom, hogy ezektol a kocsiktol telen varosbi hasznalatra elfogadhato a 9 literes fogyasztas. Plane, ha meg 10-20 percig melegited a kocsit, amig kiasod a hobol.
tresh: Tenyleg jo aron vannak a kocsijaik. Remelem mind totalkaros volt, kulonben mi rossz bizniszt csinaltunk a mienkkel
-
aktív tag
Kifogyott a szelvedomoso a kocsibol. Tescoba voltam tegnap, mar nem arulnak telit. De a napokban meg lesznek minuszok. Nyarit merjem mar beletolteni?!
-
aktív tag
Hat koszi sracok... mostmar tenyleg nem tudom, mit csinaljak
Este elnezunk akkor valahova mashova, ha ott sincs teli, akkor kap 1 liter nyarit. -
aktív tag
válasz vallas #17375 üzenetére
vallas: Miota beletoltottem csak par kilometert mentunk meg a kocsival, ezert nem irtam eddig velemenyt rola, de mar most erezheto a hatasa. En azt hittem, hogy az egyesnek kopas miatt van furcsa hangja es ezert ugy gondoltam, hogy ez keramia reteg majd megszunteti a hangot. Ennek ellenere a hang talan csak egy hangyanyit csendesult, viszont - egyelore - a fokozatok jobban kapcsolhatoak. Mivel varoson kivul meg nem voltam, miota beletettem a Xadot, igy az 5-bol 3-asba visszavaltassal kapcsolatosan nem tudok nyilatkozni (de azt sztem nem fogja teljesen megszuntetni, max. kevesebbszer fordul elo).
Szoval most varom a joidot (mert multkor 2 orat fekudni a betonon nem volt annyira jo), hogy tegyek bele meg egy adag Xadot (probalom az EX120-at beszerezni), meg hogy szepen lemossam a kocsit, meg kifenyezzem.
Meg majd lehet a motorba is kiprobalom a Xadot.Bar a motornal mar nem varok javulast: Az en fogyasztasom iden, a fed.comp. szerint: 8.4 L
Tehat ebbe benne van a sieles hegyek-volgyek kozott 4 emberrel+felszerelessel, 10-20-30 perces jaratasok, amig a kocsit takaritottuk, es legnagyobb reszt varosi haszanalat. Nagyon elegedett vagyok!Vallas: Tehat ha - eddig meg - nem is javitotta meg teljesen a valtot, de azert valami erezheto a Xado hatasabol. Kezdi elterelni a gondolatomat a valtojavitas/csere-rol. Nagyon szepen koszonom Neked a tippet!
Ja, amugy tegnap Auchanban sem volt teli szelvedomoso (vagyis csak 5L-es), de vegul a Lidl-ben sikerult venni. Orulok, mert azert ma reggel lattam egy par teljesen befagyott pocsolyat. Szoval koszonet FerNandor -nak es rob210 -nek is
Szerk.: (#17388) SZATA Idokepen holnap estere -7 -et mutat, szoval jobb sztem, hogy 2 liter teli ment bele. Csak nyugodtabban alszok igy, de azert koszi!
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
MMA87: Mint mar irtam: Amikor megvettuk a kocsit, akkor az elso hosszabb (oda-vissza 80km) uton visszafele felgyulladt a "kornyezetvedelmi lampa". Kicsereltettuk a katalizatort meg a hatso kipuffogot, lampa elaludt. Aztan karacsonykor, amikor jottunk haza, akkoris felgyulladt a lampa, 2 napig egett is folyamatosan, aztan egyszercsak megunta, elaludt... azota semmi.
Lehet csak beazott valami csatlakozo, lehet a lamdaszondaje... lehet Neked is csak ennyi baja volt.De amugy laikuskent en is azt mondom, mint a tobbiek: egy ilyen cserejehez felesleges 100km-t autoznod, barmelyik szerelo kicsereli.
Elsovel vagy a hatso szondaval van a baj? -
-
aktív tag
tresh: En hiszek Neked, csak en ilyesmiket olvasgattam (bar ebbol van, ami I-es Megane-re vonatkozik):
"Hátsó lambda-szonda hibával mehetsz nyugodtan az autóval:
mikor rájött a szám.gép, hogy rossz (ez eltarthat egy ideig, ezért nem gyúlladt ki azonnal törlés után a lámpa), onnantól nem veszi figyelembe a jelét, hanem úgy megy, mint egy hátsó lambda nlkküli motor, lényegében hibátlanul. AZért hosszabb távon nem árt kicserélni..
Az első lambda-szonda, az már jobban meg tudja hülyíteni a motort..""Egyébként a hátsó lambda szonda a motor mûködésére nem hat ki, csupán ellenõrzõ szerepe van. (környezetvédelem, EOBD)" - Ez viszont tuti Megane I -re irtak.
-
aktív tag
tresh: Jo, de ha ez tenyleg igaz, hogy a hatso visszaall alapertekre es nincs "check engine" lampa, akkor honnan jossz ra, hogy a lambaszonda rossz? A leirasok szerint a hatsonak nem kellene nagy fogyasztast produkalni, nem?
Mert MMA87 eseteben gondolom a nagy fogyasztas miatt dugtak "gepre", es csak azert derult ki.Amugy egy szonda 30eFt, es nekem az uj univerzalis fem katalizatorom is annyi volt
Szerk.: MMA87: Megkerdezhetem, hogy miota van meg a kocsid, es mennyit mentel vele azota? Meg mennyire hasznaltad hosszabb tavokra? (100km felett)
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
tresh: Haaat, nekem mar mind1, de nem hiszem, hogy sikerult volna 45eFt-ert gyarit szerezni barhonnan. Kipufogosnal csinaltattam meg, egyuttal csereltettem a hatso dobot is (az is univerzalis). Ott mutogatta a szerelo, hogy a gyari dob szetnyilik egy helyen, ennek az univerzalisnak pedig nincs ott hegesztes. En hiszek neki...
A gyari katalizator meg keramia beteses, ez meg fem. Szerintem (remelem) tobbet fog igy birni, es nem fog csorogni, mint a gyari.
En sztem jol jartam vele. Amig hasznalni fogjuk ezt a kocsit, szepen kiszolgal, es a hangja is nagyon fincsi lett.De amugy en se nagyon semmibol az univerzalis cuccokat....
MMA87: Es miota van meg, mennyit mentel vele osszesen, miota megvan? Amire kerdezni probalok: legalabb hasznalod rendesen a kocsit, ha mar ennyit koltesz ra?
-
aktív tag
MMA87: Hat remelem azert napi hasznalatban van, ha mar ennyire a tenyereden hordozod.
(#17549) mycso: Nezd a dolog pozitiv oldalat: A trafipaxtol nem kell felned
Gumibol erdemesebb lehet a 195/65 R15 helyett egy nagyobb valtot venni? 205/60 R15-ot? Sokkal jobban tapad, noveli nagyon a fogyasztast?
-
aktív tag
tresh: Igen, az a valtomerete 16 colosban. Viszont most csak 4db 15 colos acelfelnim van, ahhoz cserelni kellene.
Szemezgetek, hogy veszek valami alufelnit a kocsira, de sajnalom ra a penzt. Mert valami szepet vennek, meg akkor legalabb 17 colosat. Nezegetem a felniket, de nagyon keves jo 4x100-as felni van, meg kevesebb, aminek stimmel az agymerete. Szoval meg utana tehermentesitot venni, meg csavarokat, felnikozepet... tul sok macera...Szerk.: Ja, es mielott mondanatok, hogy vegyek gyarit: Annyira nem tetszik, es dragan adjak.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
aktív tag
mycso: Ha mar penzt vernek el erre, akkor mar nagyobb kulonbseget szeretnek. A 16 col nem sokkal nagyobb, "nem vagyok vele elorebb", illetve csak a nyug van vele, eleg keves 16 colos gumit latok, dragabbak is... de ha tudtok valami szepet es olcsot mutatni, lehetoleg gumival egyutt, amit egybol fel tudok tenni a kocsira, akkor varom a linkeket!
-
aktív tag
tresh: De 17 colosbol is van valtomeret: 205/50 R17. Ha ilyen gumit teszek a 17 colos felnire, akkor a kerek atmeroje semmit nem valtozik (2mm-ert), tehat csak a gumi lesz "peresebb", a motornak ugyanakkora kereket kell meghajtani, nem hiszem, hogy sulyban pedig akkora kulonbseg lenne a 16 vagy 17 col kozott.
A gumiszelesseg meg igy ugyanakkora, mint a 205/55-nel.
De megertem, hogy esszerubb lenne (a magyar utakra) a 16 col, csak azt nem erzem olyan nagy valtasnak. Akkor marad a kis acel 15 colos a disztarcsaval... nem is olyan csunya... -
aktív tag
tresh: Hat igen, ugy lenne az igazi... vagy egy 285 szeles uthenger Amugy sok 17es felnin latom, hogy a hatso gumik kicsit szelesebbek. Ti feltennetek elsokerekes kocsira hatulra a szelesebb kereket?!
(#17596) Reaper04: Hat szerintem en is maradok a gyarinal. Az olcso, nincs gond vele. Az alufelni maceras, draga, es azonkivul, hogy jol nez ki, nem sok elonye van.
(#17597) mycso:
- A 18 colos durvan nez ki, tetszik, de: draga, es tehermentesito kell hozza, a guminak se markajat nem latom, se gyartasi evet.... szoval arra a gumi meg 40-50eFt, ha cserelni kell.
- A fekete nem tetszik.
- A CC felni meg 205/50-es gumival van szerelve, az nem valtomeret, szoval 100eFt+gumi... es meg annyira nem is tetszik....
- Az utolsonal meg megint ki tudja, milyen gumi van rajta... nem rossz, nem rossz, de nem ez az elkepzelesem.Meghat az is hozzatartozik, hogyha 17-18as kereket tennek fel, akkor kicsit ultetni is kene rajta. Szoval osszesen lenne 150-200eFt-ba, hogy kicsit szebb legyen a kocsi, viszont minden masban rosszabb lenne, es meg az erteken is rontana, mert "boyracer" lenne.
(#17600) MMA87 Varnam a joidot, hogy lemossam szepen, polirozzam, waxoljam, aztan lefenykepezzem, es vegul photoshoppoljam Lesz kep, igerem!
Szerk.: Ez a felni nem draga, ha ilyen aron megy el, mar csak zoldre kellene festetni a peremet, es akkor egesz szep lenne.
(#17614) tresh: tudom, hogy hatsokerekesnel van igy, pont ezert mondom, hogy eleg hulyeseg elsokerekesre feltenni...
(#17615) MMA87 azt akarom, hogy igy nezzen ki: Megane vagy Megane
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
tresh: 18-asbol is van meg valto meret, ez pl sztem szepen meg van csinalva: Megane RS, bar gondolom sokaknak a szine nem fog tetszeni
(#17615) MMA87: Sztem 17-18 colnal ultets nelkul van egy kis "traktor" beutese a kocsinak De jo lenne latni egy kepet 17 colos felnivel ultetes nelkul... mindjart nezek valamit.
Ahhh.... ezert mondom, hogy nagyon maceras... felesleges penzkoltes....
-
aktív tag
tresh: Haaat, amit Megane-okhoz lattam az 40-50eFt (csak rugo).
Nezzetek hulyenek, meg izlesficamosnak, de amugy ezen meg talan elgondolkoznek: Alessio Csak keves a leiras, sztem kene meg hozza tehermentesito (ET-szam sincs, szoval lehet nyomtavszelesito is), meg le kellene festeni a felnit, meg gumit venni ra... szoval ezzel is 100eFt-nal lennek...
-
aktív tag
tresh: Alig van par hirdeto, aki normalisan kitolti. Pedig nem kellene tul sok adat. Meg a sok gumikereskedot birom, hogy sosem irnak gyartasi evet. Tudom, hogy ezzel sokakat atvernek, es eladjak a meg elozo evezredbol maradt gumikat, de igy meg sem nezem a hirdetesiket, pedig lehet lenne, amit megvennek...
Na mind1, ma beszeltem a gumissal, jovoheten hozza a gumikat, ha addig nem latok jo alufelnit, akkor marad az acel. Utana mar nem cserelek, akkor lesz teli es nyari szett is.
Most csereltuk 50eFt-ert elso lengescsillapitot Bilsteinre, 2 ev gar van ra, biztos nem cserelem le
-
aktív tag
tresh: Haaaat, nem megyek le hidba ettol a felnitol. Nem rossz, de a szine is olyan semmilyen, meg kar, hogy sikban van, nincs formaja.
Nem mutat tul rosszul, de sztem picurka ultetes kene ennek is, meg kisebb ET szamu felni, vagy nyomtavszelesito, mert a hatso kerek igy olyan kis bena... -
aktív tag
mycso: Jol hangzik! Es mennyire raz az uj rugoktol a kocsi? Nekem igy is mindig zorog valami a kocsiban, attol felek, hogyha felkemenyitem (ultetem) a futomuvet, akkor meg csattogosabb lesz. Neked ez milyen? Gyari rugok vannak?
Amugy a hatulja szepen ul a kocsidnak, az eleje mintha picit fentebb lenne.Szerk: A tompitottat nagyon konnyu cserelni, 3 perc. Adok utmutatot hozza, az alapjan nagyon egyszeru! Csak utana a sarvedo kupakot csavard vissza jol, mert kulonben elhagyod, mint en
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Koszonom a reszletes leirast!
Igen, a Tied az "arany kozeput", sportos, de meg nem extrem kategoria. Viszont az furcsa, hogy a 16 colos felnire, miert 205/55-os kereket tettel? Amugy nem nez ki rosszul igy a felni ezzel a gumival, jok az aranyok, igy nem annyira pufi... de a valtomeret a 205/60 lett volna! A kalkulator mar nem ajanlja ezt az elterest, mert 28mm-el kissebb, mint a gyari meret.Ismerosod 1-es Meganeja nagyon szep. Igenyesnek tunik. Bar ilyen gumikkal mar nem mernek menni. Meg ezt a festest is nagyon feltenem.
De ilyen beallitasokhoz mar jo lenne egy sajat garazs, vagy valami jo ismeros, hogy ilyen pontosan eltalalni, hogy uljon a kocsi.
Felnivasarlastol is azert felek, mert sok felni magaban jol nez ki, a kocsin meg szarul. -
aktív tag
Igen, elneztem a meretet, tenyleg az a valto.
Baratode akkor photoshoppolt, vagy mitol ilyen szep a fenyezes?
Adjatok tanacsokat! Ha jon a joido, akkor szeretnem lemosni, polirozni meg waxolni Roniket. Ezekre jo a Tescos cucc, vagy vigyem mosoba? Mondjuk jobban szeretnem magam megcsinalni majd egy kellemes tavaszi napon... -
aktív tag
Multkor mar irtam, hogy kezd egy pici javulas erzodni a valton, miota a Xadot beletettem, viszont tegnap ota megint elojott, hogy az egyest nem szivesen akarja bevenni, kicsit eroltetni kell.
Irtam, hogy majd ha jon a joido, beleteszek meg egy Xadot, de most megint inkabb a cseren gondolkozom.Illetve elso korben egy olyan kerdesem lenne, hogy nem okozhatja-e ezeket a "megszorulasokat" a kinyomo gyengulese? Vagy leallitott motornal ennek nincs szerepe? Tehat ha allva is ezt csinalja, akkor TUTI a valto akad?
En a valtokulisszara is gyanakszom, de a szerelo azt mondta, hogy azzal nincs baj, mert lekotottek es ugy is csinalta... legalabbis ezt mondta, nem voltam ott.Az 1.4-es motorhoz csak a JH3-as valtot lehet tenni?
Honnan lenne erdemes beszerezni, valaki tud egy megbizhato darabot? -
aktív tag
MMA87: Az ajtobehuzon levo gumi kopasat azert ugyesen megoldotta a noi tulajdonos Profi munka
Szerintem Ronikem megerezte, hogy kertem ma arajanlatot a valtora, mert most voltunk vele a Tescoban, es most megint jol ment a valto... ennek a kocsinak lelke van
Szerk.:
(#17785) Reaper04 En Matizzal meg annyit sem mertem volna menni : Bocsiiii[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen