-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mycso
Topikgazda
Helló urak.
A mai napon buszozással ütöm el az időt...
Ugyan is az autó nem indul, nem megy az üzemanyag pumpa (nekem nem kézipumpás, hanem elektromos keringető szivattyú van).A kérdés, hogy ezt fizikailag hol találom és, otthon ki tudom-e cserélni?
Mod. : illetve van neki külön biztosítéka, vagy merre érdemes elsőkörben keresgélni, mielőt veszek egy csomó darab ezresért egy ilyen pumpát? Hibakód egyébként nincsen.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #74848 üzenetére
Köszi.
Még egy kérdés, a hátsó ülőlapot hogyan lehet felszedni/billenteni, hogy alá tudjak nézni?Szerencsére nemrég tankoltam, még az is jó móka lesz, hogy a tankot megürítsük, állítólag ha fél környékén van a tank, akkor már kiszedhető a szivattyú.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #74852 üzenetére
Köszi a tanácsot.
Egy bikanagy vastag kábelpáron kapja az áramot, kimegy rá a delej. Ennyit tudtam megmérni.
Meg van egy qrvasok szálas csati, abban nem tudom, hogy mi-micsoda.
A csatlakozók épek, nem égettek.
Majd ha a laptopom feltöltött, még diaggal ránézek, hogy az lát-e valamit.
De úgy gondolom, hogy szivattyú hiba lesz. (sajnos rengeteg a rossz tapasztalat, hogy ez a megoldás a lagunánál ilyen elhalós)Még arra kellene valamit kitalálnom, hogy így a ház előtt a parkolóban, hogyan varázsolok ki a 60l gázolajból legalább 40-et.
Illetve ezekre a szivattyúkra van ajánlott márka?
Árban 50-100 között vannak és mind számomra ismeretlen márka. [link][ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #74860 üzenetére
Hi, figyi már, neked nincs véletlen valami képed vagy irományod a laguna 2.0dci motortéri biztosíték/relé kiosztásáról??
Annó biztosan volt nekem is, amikor a klímakompresszor hibáját kerestük, viszont sehol nem találom.
Ma lenne rá időm, hogy picit nézelődjek a motortérben, hátha csak ott adta meg magát valami bizti.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #74896 üzenetére
Letöröltem annó...
Elvileg, amit találtam neten, hogy valamelyik 70A biztosíték a szivattyúé.
A 70-esek mind rendben voltak.Viszont csak szétkaptam a szivattyú csatlakozóit: (a második kép nem sikerült, de a lényeg látszik) --> a kérdés, hogy mitől...a szivattyú halálától égett meg, vagy valamitől megégett, amitől a szivattyú nem kap áramot. Úgy sejtem egy pár napig ezen még elfogok szórakozni.
Viszont ez alapján meg úgy gondolom, hogy csak kellene valahol lennie egy elhalt biztosítéknak.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nos, többszáz orosz, lengyel és ukrán oldalt elolvasva, ez a jelenség mondhatni általánosan előforduló hiba.
Akinél előfordult, a csatlakozóban ugyan ez a láb volt megégve, viszont 99%-ban nem szivattyú, hanem csatlakozó hibáról írnak. Létezik "csatlakozó javítókészlet" (egy ilyet holnap veszek is ügyesen).
Ami aggaszt, az a szivattyún lévő megégett csatlakozó. Ezt pl. lelkes oroszok a csatlakozó "lebarmolásával" és a vezetékek direktbe forrasztásával oldották meg (volt akinél, nem csak megégett, hanem konkrétan eltűnt ez a láb).
Min1, a napokban teszek egy próbát a köteg csatlakozójának a cseréjével, a szivattyúét meg megpróbálom megpucolni, aztán próba....
(hogy ez eddig miért nem jutott eszembe, hogy orosz oldalakon keresgéljek)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #74903 üzenetére
Hallottam róla, bár én inkább szivattyú problémáról hallottam.
Mindegy, rápróbálok egy új csatlakozóval.Mondjuk, hogy a szivattyún lévő csatlakozóval mit kezdjek, azt nem tudom, egyelőre megtakarítottam a megégett lábat, egyébként az épnek/stabilnak tűnik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
MC Pite #74915 üzenetére
Szia, én úgy tudom, hogy ez konkrétan a 2.0dci lagunáknál előforduló probléma.
Bár most, hogy a netet turkáltam miatta, találtam megane/scenic benzines problémákat is.A csatlakozó a szivattyú tetején van.
Itt van két remek iromány: [link] [link](#74916) zsizsef : szia, neked a szivattyú életben maradt, vagy azt is cserélni kellett?
Utána olvasva mindenkinél, "csak" ennyi a jelenség, hogy megég a csatlakozó, annak is a 4. lába (test). Viszont ezen kívül sehol, semmilyen probléma nem tapasztalható és a csatlakozót kicserélve örök élet +1 nap.
Olyan mintha, ezek a gyári csatlakozók lennének szériahibásak.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Volt most egy hetem, meg párszáz km, mindenféle körülmények között, megane4 1.33@140-el. (intens)
- az ülőlap rövid, az ülés szűkös, viszont az oldaltartás jó
- a sokak által említett zörgéseket én nem tapasztaltam, jól egyben van, a hangszigetelés is jó
- a középkonzol, kemény műanyagból lévő "díszítő" eleme szétQrja a jobb térdem
- a kilátás az autóból, borzalmas. Valahogy túl kicsik az ablakok, az első szélvédő meg túlságosan meg van döntve. Viszont ettől belül picit olyan tank (biztonság) érzésem van.
- ez az érintős r-link, valami borzalom (a kezelése), amúgy jól szól, jól működik
- a váltó nagyon pontos, tetszik
- viszont a motor - váltó hangolása borzasztó, nagy fordulat esések és rossz tartományba
- akkora turbólyuk van alul, hogy elképesztő (az 1.5dci 1000x jobban autózható)
- a kormány túl szervózott, nagyon mű, nem sikerült hozzászoknom, olyan mintha a kormány és a kerekek között nem lenne fizikai kapcsolat. Nagyon mű.
- futómű, elsőre jónak tűnt, sokkal kényelmesebb a lagunától, ám mégis elég feszes. Viszont forszírozva előjön egy olyan jelenség (ebben a kormánymű is ludas), hogy egyszerűen leesik az ívről az eleje, a hátulja is hajlamosabb arrébb mászni. Szürreális élmény. (225/40R18)Most így összességében azt mondom, hogy nem vagyok oda érte.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #75229 üzenetére
Nem csinál ez semmit az előlappal. Nekem jóvan ez így.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz
DonThomasino #75591 üzenetére
Nincs egy képed - linked róla, 2006. 04-05 hóban már voltak PH2 modellek.
Bár azoknál meg alkatrész vásárlásnál lehet rászaladni, mert összvér jószágok --> nekem 2006.05 volt, ph2, vázszám szerint is, viszont voltak benne a ph1 specifikus alkatrészek.2006 előttiek a ph1 első széria a megane 2-nek, ph2 a második "modellfrissített" --> elektronikai lomok, futóműnél pár apróság (talán kormányműnél is valami???), motor téren volt változás (dieselben biztosan).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
DonThomasino #75597 üzenetére
Xenonos vagy nem??
Ha nem és projektoros lámpa van benne, nem pedig sima tükrös, akkor PH2.
A ph2-nek az orrán a lökhárító kerekebb, nem szögletes, a lámpa is ívesebb, nem szögletes.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
DonThomasino #75602 üzenetére
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Milyen csatlakozó ez?Mi van a másik végén?Az aux in-hez nem kell áram, ilyet még nem is láttam, ezzel lehet kinyírtad a fejet.
Közben látom, hogy valami bt technika.Magáról a fejről a tápellátás kábelét csatlakoztasd le pár percre, ha még nem tetted, majd vissza. Annó nálam volt ilyen kínja, hogy ezt a procedúrát el kellett játszani, ezután kérni fogja a kódját.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
Nordik #75739 üzenetére
Hozzá nem értő tulaj, elhanyagolt autó...
Egyébként a kormányműves, légzsákos, gázolajfolyásos hibák általánosnak mondhatók, otthon javítható fillérekből.
A futóműve valóban érzékeny, de ez általában kimerül a párezres stabpálcákban, esetlek 1-1 talpas. Hogy nála ez a bölcső lógás honnan jött...
A rommá rothadt fék, hűtők (meg amit nem mondott, csak látszott, hogy valahogy az egész alja olyan összerohadtnak tűnt) - na ezek nem általánosak, ezeket passzolom, hogy honnan jöttek.
Sajnos a klíma is elromlós...egyébként picit felfújtnak látom én is, ennyire nem szar az összkép --> itt sikerült egy kotvány, fosch példányt megnézniük.
Az enyém nem volt ilyen sz@r állapotban 360k km-nél.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
No, egy kis napi szop@s.
Vettem egy komplett kuplungszettet, mindennel is.
Motorkód, alvázszám alapján a világ összes katalógusa ezt a szettet hozta, hát megvettem.
Öröm.
Lendkerék fel, kuplung fel, kinyomó nem megy fel.... a műanyag "munkahenger????" az természetesen nem a szett része, és ebbe a kinyomóba az én régim nem megy bele.
Szuper...“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #75838 üzenetére
Igen, siker van. (a luk egy műanyagházas, porvédő és folyadék "elosztó/légtelenítő" cső nélküli csapágyat adott és nem passzolt ennek a csőnek a befogadó mérete. Valeora cseréltük, ami kopp olyan, mint a gyári: fémház, porvédő, cső)
Meg-meg csúszott a kuplung, meg elég kemény volt már.
A kinyomó borzasztó állapotban volt, a tárcsa az még határeset, a lendkerék pedig: [link]Ez utóbbinak semmilyen jele nem volt, semmi rendellenes hang vagy rezonancia.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
polonic #75850 üzenetére
Annó "elvileg" 150K km-el vettem, most járok 240K km körül.
Nagyobb részben napi 2x35km ingázás, ez vegyesen város-országút.
Illetve olyan 2-3 heti rendszerességgel pálya 300km + az egyéb városi szaladgálás és téli/nyári kirándulós, akár 1000km-ben mérhető vegyesfelvágott.Tehát mindenre IS használom.
Érdekes ez a lendkerék téma.
Annó a megane lendkereke (1.5dci, 340k km), közel sem mozgott ennyit. Nyilván más konstrukció, de a mozgás alapján olyan, mintha a lagunáé (240k km) sokkal rosszabb állapotban lenne. Viszont a megane lendkerekét hallottam és éreztem is, hogy haldoklik (zörgött kis fordulaton, puffant leállításkor és rázott), na itt semmi jele nem volt.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Nos, napi beszámoló.
Az autó kész (nagyjából)A kuplung, egy álom lett, van fogási tartománya, puhább, igazából nem is tudom, hogy eddig hogyan tudtam vezetni.
Lendkerék: ha a klíma auto állásban van, akkor bármilyen hihetetlen, de 0, azaz nulla rezgés van. Ha kikapcsolom, a klímát, akkor egy minimális, de nem zavaró, talán mint annó a sz@r lendkeréknél, bekapcsolt klímánál...vagy annyira sem.És, hogy miért nagyjából, mert közben még talált egy dolgot a szerelő, ami "végre" engem is utol ért: jobb első és bal hátsó rugó törött. De ez egy következő projekt része lesz. Hát így állunk most.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
polonic #75893 üzenetére
Bekapcsolt klímánál megemeli picit az alapjáratot, így ott egyenletesebben kellene járnia.
Ezekkel a rugókkal, viszont jól be fogom sz.pni...a világon nem fogok tudni megfelelőt keríteni.
Itthon nem találok olyat, ami az enyémben van.
Elől: kék-zöld-sárga (ami érdekes, hogy ezt a katalógus a jobb kormányoshoz hozza...)
Hátul: fehér-lilaEgyedül az utolsóra találtam alternatívát....
Nemtom, aki cserélt már rugót, mennyire kell ezekhez a színjelölésekhez ragaszkodni?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
molnarpeter #75900 üzenetére
Áhh, picit még keresgélek, mondjuk jövőhéten, aztán ha végképp semmi, akkor megveszem az eibach ültető kitet, érdekes módon, abból van az autómhoz való és most 60.000 a szett.
Bontottat semmiképp nem akarok.(#75898) rob210: az a kemény, hogy a catcar, pl.: csak az elsőknél hozza a 4controll kikötést, a hátsóknál nem...pedig elől semmi köze hozzá.
Ezt az "alvázszám alapján hozza" dolgot, már elengedtem, már 2-3x beleszaladtam ezzel az autóval.
Színkód alapján megvan az OE száma, csak itthon nem lehet ilyet kapni.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#75904) MC Pite : ahova járok lomokért (volt fridcar), ő nemtom milyen adatbázisokkal van kapcsolatba, de ment már félre rendelés vázszám alapján.
(#75907) Kornelius07 : szia, köszi ezt láttam (ismerem az oldalt, sokmindent rendeltem már tőlük). No, a catcar szerint ez való az enyémbe előre! Viszont, ami ténylegesen most benne, van, ott a zöld-sárgán kívül, még kék jelölés is van (és egyébként ezt a catcar a jobb kormányoshoz hozza).
Ezért is vagyok eltévedve picit, mert úgy érzem, hogy a világon nem létezik olyan adatbázis, ahol a renault alkatrészeket pontosan be lehetne lőni (annó megane 2-nél is ezzel szopt@m)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Hi, első gátló színjelölését itthon egy kerék levétellel megtalálom, vagy el kell bontani a fél autót, hogy megtaláljam?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
Kornelius07 #76127 üzenetére
Most pont erre jutottam én is, így gyári rugókat veszek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Sziasztok, laguna3-ra milyen kerékőrt vegyek?
M14x1.5, az tuti, de 24mm vagy 29mm hosszú?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz
Quasi_modo #76467 üzenetére
Szia, a fogyasztásod hogy alakul?
Az EDC mennyire működik jól?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
No, sikeresen túlvagyok a futómű birizgáláson is.
Volt már régóta valamiféle kopogásom bal elől, szerelő, futóműves, mindenki IS átnézte, minden szuper-feszes.
A sabilizátor szilentre tippeltek többen is a jelenségből, csak ugye az nem olyan egyszerűen cserélhető.Aztán, találtunk két törött rugót, mondom akkor már 4 rugó, 2 első toronyszett, meg legyen 2 első gátló is (én még ezt tippeltem be a fenti hang forrásának).
A bal első gátlóm, konkrétan már nem volt gátló.Most jóság van a futóműbe, és az autó jó 2-3 centivel magasabb, jól megvoltak fáradva a gyári rugók.
A törött rugókkal, rosszabb úton kívülről, olyan hangja volt, mint valami lovasszekérnek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Áh, új nevünk lett?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Lagunánál ugye kívülről így vannak sorba a hűtők?
Alul elől az intercooler, utána klíma, utána víz?
Ahogy jöttünk haza balatonról a pályán, egyszer csak elkezdett nem olyan jól működni a klíma. Tipikusan az a jelenség, amikor kevés a gáz...gyanítom kaphattam valami kavicsot.
Majd jövőhéten megpróbálok időpontot intézni klímáshoz, bár gondolom fullon vannak.
(nyilván lehet máshol is, baj, majd kiderül)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
DonThomasino #76834 üzenetére
Indítózásnál (pedál lenyom), értelemszerűen ráadja a gyújtást és oldja a kormányzárat.
Viszont csak külön gyújtást ráadni a (#76829) rob210 -ban leírtak szerint lehet.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Após autójában (dacia logan), megadta magát az akku.
15 éves gyári akku!!!
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
zaskar #76897 üzenetére
Nemrég, amikor az enyém megadta magát, gyorsan kellett egy akku, így nem gyári lett.
Picit bánom, a gyárit preferáltam volna én is.(#76901) Fehér Farkas : hátőő, placebo - nem placebo, a gyárik nálam eddig 7-8 éveket bírtak, exide, meg 2-3évente kuka --> a felhasználás ugyan az volt, mint a gyárinál. Mondjuk most nem is erőltettem az exide-ot.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Sziasztok, néha felmerül, hogy a vetítőlencsés lámpák nem az igaziak (xenon, halogén egyaránt).
Bár újonnan egészen jól szoktak szerepelni.
Három dolog történik általánosan:
- megbarnul, lepattog a foncsor a hőtől
- beopálosodik a lencse (por, kosz + a focsor részecskéi)
- valamint a klasszikus lakk sárgulás, hámlásNks, engem mind3 utól ért. Bár a fényerővel egészen elvoltam, de ez most kegyetlennek tűnik, ahogy világít.
Még kevés esti tapasztalat van, majd figyelgetem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
gixxergabi #77234 üzenetére
Amikor nekem ez a gumicső, hasonlóan szétment, ércesebb lett az autó hangja, picit lustábbnak tűnt és talán a fogyasztás is romlott picit.
Nekem ezt dobta, és nem lehetett törölni, illetve beindítás után visszajött egyből:“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Elvileg, regeneráláskor, megy a tükör + hátsó szélvédő fűtés.
YouTube - on, talán valami clio-s arc csinálta meg, hogy a tükörlap mögé beépített egy ledet, ami a tükörfűtésről kapja a kraftot, aztán regeneráláskor diszkréten világít.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA