-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14661 üzenetére
Nos, felhívtam ma őket, azt mondták, hogy olyan keveset hallották hogy nyikkan, hogy ezért nem érné meg megbontani. Holnapig még benn marad, meghallgatják újra, és ha holnap is keveset nyikkan, akkor azt mondták várjak vele addig, amíg mondjuk több km-en keresztül is nyikorog. Tehát beindították, egy 5 másodpercig szólt, majd mikor csúsztatták megint szólt, aztán elmúlt és nem jött elő a probléma....
Ha holnap azt mondják hogy jó ez még így, akkor nem cseréltetem ki, nem érdemes megbontani, ezt mondták.
SocketA: vezérléscsere után a párás-nyirkos hideg időben előfordul, hogy a szíj még nem állítódott be rendesen, ezért nyikkan, de kinyomócsapágy is lehet. Marha egyszerű a dolog, ha indítás után kapásból benyomod a kuplungot és nagyobb gázzal elkezdesz kiállni garázsból csúsztatott kuplunggal, akkor a kinyomód szar, ha viszont a kuplungtól függetlenül nyikkan, akkor meg szíj vagy valami más.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14664 üzenetére
Hát nálam kb ha egész este kinn áll a hidegben, akkor jön, önindítózáskor ha kuplung + start gombot nyomom, illetve mikor reggel korán önindítózás után 30 sec-el állok ki a garázsból + mikor a héten -7 volt, akkor kiálltam és indítózás után 1 percre rá még hallottam.
A legegyszerűbb, ha holnap reggel fék+start gombbal indítasz, ha nem hallod, akkor valószínű kinyomó, ha hallod, akkor valami más lesz. Ez a jelenség csak kinyomott (benyomott) kuplungnál illetve kuplung csúsztatásnál jön elő. Amúgy 120.000km körül ez aktuális vagy 10 éves korában, nem csak Renault-nál, olvastam hogy Octavia sem bírja tovább...
Most józan paraszti ésszel gondolkodom, mert nem vagyok szerelő, csupán a működése alapján gondolom ezt:
tehát ha rossz a kinyomó, akkor a lendkerék és a kuplungtárcsa nem tud úgy eltávolodni egymástól ahogy kellene, s súrlódás léphet fel, ami a kuplungtárcsa intenzívebb kopásával jár, illetve sebességbe tenni nehezebb lesz az autót (talán? ). Azért egy hozzáértő emberke is leírhatja
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14694 üzenetére
Egy órás állás semmi. Próbáld ki úgy, hogy este lerakod és reggel indítva csinálod. 1 óra alatt ha eléri az üzemi hőfokot előtte, le sem hűl a motor rendesen.
Ma kapok árajánlatot kinyomóra, nekem az lesz a problémám. Kicseréltetem végülis. + a hátsó ablakspriccolóm gondja is megoldódott. A szivattyú adta meg magát, 7-8000ft + 5e munkadíj a csere.
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14698 üzenetére
Tudom láttam 5ezer + postaköltség, szal 7-8 ezernél ott van... Ez alapján megcsinálhatnám, de nincs kedvem a hidegben most szopni.... Váltócsúszka van elbaszódva benne. Elvileg mindig működnie kell, nincs olyan ha nem használom pár napig, nem jön belőle a lé.
Nekem néha az 1-es 3-ast nehezebben veszi, majd mikor bemelegszik az autó, megy szépen, szerintem a nyerítésen/süvítésen kívül ez is lehet jele. + tegnap megtudtam hogy a csapágy beáll, szétcseszi a kuplungszerkezetet valamint a váltó odalát is kitörheti, de ez extrém eset.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Váltóolajat ne akarjatok cserélni Nem tudom mit kaptam, de majdnem megállt bennem az ütő, mikor meghallottam az összeget.
-
_NCT
őstag
Enyémben már kis is cserélték, szóval...Sajos tudom az összeget. 17k munkadíjjal...
Viszont annyira nem csinálták meg drágán, klubbon láttam mostanában is érdeklődtek tagok, 10-12k körül írták.... 5ezer meg a munkadíj gondolom...
A dolog pikantériája, hogy az ablakmosó szivattyúmat is cserélték, az 11k munkadíjjal
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Megnéztem, 3 liter olaj kell a bocimba, átlagban 3-4 ezer ft /liter, szóval ennek sajna ennyi az ára....
SocketA:Még nincs kész, csak az ablaktörlő és váltóolaj csere. Kinyomó ezután jön, most kapom majd elvileg az árajánlatot.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14734 üzenetére
Gyárilag ha jól tudom 5w30-as olajat ajánlanak Renyóba. ELF SXR 5W-30 szokott általában a márkaszervizben belekerülni, illetve szervizfüzetben is megtalálod, hogy ezeket ajánlják.
10w40 asszem nem tesz túl jót a motornak, az 5w30-as olaj "vékonyabb", hidegben könnyebben indul vele az autó, illetve gondolom a kenése is jobb.
Többieknek: nem tudom milyen olaj került a váltóba, ezt nem kérdeztem meg, de megfogom. Mert ha Tranself 75w90 NFJ akkor kurvadrágán tették bele. Ha motul vagy Castrol vagy valami jobb, akkor megértem...
Kíváncsi leszek a kuplungjfelújításra milyen ajánlatot kapok. 100-110 körül saccolom, és akkor az egy jó ár, Zoli 90-ért csinálta valakinek klubról.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Megkérdeztem közben tőle, nekem is 90-ért csinálja... 3 hónap garit ad az alkatrészekre
40-50k a kuplungszett és mindenhol kinyomó nélkül. Kinyomó (mivel természetesen a drágábbik kell nekem) 30-tól indul. Legalábbis Bárdi és Unix-nál ahol eddig néztem.
Ha a szerviz ilyen 130k-s árajánlatot fog adni a komplett kuplung mókára, akkor szarok a farmra és elviszem Zolihoz, de ha ilyen 100-ért megcsinálják, akkor inkább ott csináltatom. Garancia min 2 év lesz az alkatrészekre emiatt már megéri. De majd meglátjuk, beírom, hogy mit mondtak.
Amúgy Te is Zolinál szervizelteted?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
_NCT
őstag
Megnéztem egy párszor fater Renault-jában, nem volt aranysárga, de fekete sem. Ő a gyári intervallumokat tartja be, eddig semmi baja a motornak, napi 40-50 km-t is megy. Persze én rábízom mindenkire hogy ha 10km-enként cseréli akkor úgy, de azért nem kell annyira fosni ettől, ha nem valami lepusztult sz*rt veszel, aminek a torka véres.
SocketA: nincs nagy baj, de ha már meg lesz bontva, akkor megnézik milyen állapotban van a tárcsa és a szerkezet meg a többi, ha kell inkább most kicseréltetem. A kinyomót se lenne most muszáj, nagyon kezdeti stádiumban van, de később úgyis ki kellene cseréltetni, most van a szervizben, minek várjak vele.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
No kinyomócsapágy alsó munkahenger cserével munkadíjjal pikk-pakk 61.000.-
-
_NCT
őstag
Az új Gulietta vagy mi a tököm meg a 156-os valóban az, de csillagászati áron adják őket. Annyiért használtban valami jóféle Ódiba tenném a popóm. Vagy az új Megane-ba
Más: lenne egy intim kérdésem mindenkihez akinek M2 vagy M1 van, vagy csak simán szereti az autóját rendben tudni. Ki mennyit költött már idáig az autójára? 2 féle árat várok egy szigorút, amiben az is benne van, ami nem lett volna muszáj és egy lightos, ami csak a kötelező cseréket takarja.
Nekem a szigurú szerint eddig: 170 vezérlés és a kuplung felújítás vagy 120 vagy 60 lesz, attól függ kell-e cserélni a tárcsát meg a szerkezetet, váltóolajcsere + ablakmosó szivattyú 28k.
Kíváncsi vagyok, hogy csak én vagyok olyan, hogy mindent megadok a kiskurvámnak, vagy más is szeret minden apró kis szarságot rendbe tetetni az autóján. Igaz az én autóm idén tölti a 10.-et, de nem akarom lelakni teljesen :S.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
A lightos nekem 170 idáig, a vezérlés volt muszáj.
Előbb lefelejtettem még a védelmet, ami 140k lesz
ESP: jah és ez még az olcsóbb verzió, de itt mindig megjegyzem az okoskereket is ami 50k legalább, szóval 120-ból kijön a dolog, okoskereket nem mindig muszáj cserélni. Nekem a 10 év alatt nem cserélték, szóval én cseréltem. Helyben 220-at mondtak vezérléscserére....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Figy, mindenki a pénztárcájához mérten szerelgeti, javíttatja. Jobb mintha semmit sem törődnél vele, majd 2 év múlva egy pusztulatot adnál tovább valakinek. Én ahogy most kicsit számolgattam, úgy érzem az ésszerűség határain kívülre léptem. Bár azt megfogadtam, hogy én mostanában nem fogok rá költeni, ezeket megcsináltatom és szervizet 5 év múlva akarok max látni... Viszont most jóideig nem lesz vele (remélem) gondom.
Tudod hogy miket kell megcsináltatni, szépen apránként megcsinálod/megcsináltatod. Csak azért érdeklődök, hogy van-e még1 olyan állat aki ennyit költ a kocsira mint én. Ráadásul a szervizes ma mondta, hogy nem is kéne cseréltetnem sem a kinyomót, sem a kuplungszettet, tehát 120ezertől megkímélhetném magam, de később úgyis kell cserélni, félre van téve rá a pénz, inkább most csináltatom meg, mikor megvan rá a lóvé, kitudja később mire kell....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Mindekettőtöknek M1 van, ugye? Maszek szerelőhöz jártok?
Mod: úgy néz ki eddig én viszem a prímet ár tekintetében És akkor szerencsémre a szélvédőt kicseréltette előző tulaj, mert volt rajta egy kis pötty, 220k, igaz Casco-s volt.
Az a baj h Cegléd közelében nincs normális szerelő, Zoli 60km-re, Kecskemét 30km-re van....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz wertigo1984 #14846 üzenetére
Tudom,de egy kb 15-20 eves fastra meg tuareg nem ugyanaz.Azert irtam,h megneznem a 2 auto helyett a tuareget
-
_NCT
őstag
Úristen mennyit írtatok baszki
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14852 üzenetére
Én itt azt felhoznám, hogy maszek szerelőre 100k-t írtál, 120e a márkaszerviz, ahol bekerül a javítás az adatbázisba, illetve garanciát is kapsz (számlával, akinek fontos), amit maszeknál nem biztos. 170 volt okoskerékkel együtt, maszeknak is megkell venni a kereket, ami 40-50k. 20ezerrel többért csinálják, nekem megéri, ráadásul közelben van.
Ma megkérdeztem főnökömet aki tud beszerzési áron hozni dolgokat, a kuplungfelújításom 120 (munkadíjjal) helyett 110 lenne, de akkor utazási költségem van az alkatrészekkel, kb ugyanott vagyok. Lehet hogy csak a kinyomómat kell cserélni, ez holnap kiderül, ez 60ezer lesz, beszámolok majd a tapasztalatokról. Igazából megnyugodtam, hogy maszek szerelőnél kb 10-15-el lenne olcsóbb ez a manőver, de ez kb az utazási költségben többe lenne, nem érné meg maszekolnom. Ha lenne cegléden egy normális maszek, kérdés nem lenne, hogy hozzá viszem, vagy márkaszervizbe, de így nem maradt más választásom. Eddig normálisak voltak velem, pontosak, ők is tudják, hogy csóróság van Mo-on és nem azt mondta a szervizes, hogy nem adja meg a váltókódot és az alkatrész cikkszámát + egyebeket, hanem derítsem ki ahogy akarom, hanem megadott készségesen mindent, mondta h nézzek utána nyugodtan bárhol, ha találok olcsóbb alkatrészt.
Majd ha valamivel esetleg pofátlankodnak, ott hagyom őket, de jelenleg nem indokolja semmi. Igaz hogy 10-20-al drágábbak mint a maszek, de ez van....
Az biztos, hogy én is olyan idióta vagyok, aki szereti az autóját és mindent megad neki, de ez addig tart, amíg nincs családom és van rá félretett pénz. Később az autón fogok spórolni, csak ugye az ember első autóját megbecsüli, szereti, imádja, szerelmes lesz bele, aztán benő a feje lágya.....
Igaz én azért is akarom üzembiztosnak tartani az autót, mert tervben van külföldi út, és nyugodtabb vagyok normális autóval elindulni, mint amiről tudom, hogy több sebből vérzik....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14864 üzenetére
Unixból számolva is olcsóbban jövök ki, még ha 20%-om lenne, akkor is. Katalizátorhoz nem tudok hozzászólni, de nekem a szervizben odaírták a legolcsóbb és legdrágább megoldást is, én választottam ki, mennyiért akarom szervizeltetni. Vezérlésnél ugyanez volt, nem a legdrágábbat kell nézni, mert akkor tényleg szarul jösz ki belőle. Nekem csak a vezérlés ( ha nem vesszük bele a hosszbordás készletet és okoskereket) akkor 90ezerért jött ki szervizből. Nem akarok senkit győzködni, a maszek olcsóbb ez tény, de van mikor nem sokkal jobban éri meg szarakodni.
Szoval en azt latom, hogy nagy kulonbseg van, de hozzateszem, hogy nem kertem arajanlatot ugyanarra a javitasra a szakszervizben es a maganszerelonel. Nyilvan akkor derulne ki!
Na ez az amit én megcsináltam már vagy kétszer Hidd el én sem vagyok a pénztárcám ellensége, de van hogy nem éri meg szarozni.. Ezt mondta ma a főnököm is, h márkaszerviz létére jó áron dolgoznak, nem érné meg szarakodni nekem vele.
Persze van a másik véglet, hogy kinyomócsapággyal kuplungszettel + munkadíjjal szekszárdon 40.000-ért csinálják meg amit nekem mondjuk 120-ért..... De azért 400km-t nem utazok otthonról
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14869 üzenetére
Oké, néha felnyerít, azután egyre többet, a kapcsolódó alkatrészeket is folyamatosan vágja tönkre. Mi egyszerűbb? Kifizetni esetleg 100-at mikor van rá pénz, s akkor biztosan nem vág tönkre semmi mást, nem költesz rá azon az egy-két alkatrészen kívül, vagy esetleg későbbre halasztani a dolgot, mikor nem biztos, hogy pont lesz rá pénzed, s több mindent kellene cserélni, mert más is tönkre ment (konkrétan kuplungra értem ezt). Én ezt így fogom fel, nem szeretem halogatni a dolgokat. Nem egy ismerősöm csinálta ezt, hogy halogatta-halogatta, aztán 100ezres költségből 300 lett, maszeknál. Nekem tökmind1 hogy 10 éves, vagy 3 éves, ugyanúgy költeni kell mindkettőre, a 3 évesre még jobban odafigyelsz, mert fiatal és azt akarod, hogy jó sokáig kihúzza, a 10 évesre meg azért költesz, mert már idős és nehogy esetleg még valami gebaszt okozzon a meglévő probléma, illetve üzembiztosnak szeretnéd tudni.
Alufelnis kérdésre: pont hogy eladásnál lehet még pluszba írni az alufelnit, beépíteni az árba.
Amúgy ez a nem lesz tőle jobb meg gyorsabb. Ennyi erővel csak arra költsünk, ami zavar a vezetésben, vagy ami esetleg plusz lóerőt ad? Gyakorlatilag így az autó felére nem kéne költeni. Vagy nézd azt, aki a waxolásra, polírozásra, tisztításra költ 30-40ezret egy csomagért. Nem lesz tőle jobb, gyorsabb, üzembiztosabb. De van akinek az is fontos, hogy szép legyen. Hidd el eladáskor sokat fog számítani, hogy mennyit áldoztál rá, habár a ráköltött összeget csak te magadnak tudod ledolgoztatni vele, azt visszakapni sosem fogod, ablakon kidobott pénz, ha azt nézzük. Senki sem fogja honorálni, hogy márkaszervizbe vagy maszekhoz vitted, max ha leinformálható, gyorsabban adod el, a vételárban érvényesíteni nem lehet. No de ha mondjuk most ráköltök 3 kilót, és 5 évig nem kell szervizbe vinnem, már nyertem.
Én úgy vagyok vele, magamnak csináltatom, nem másnak.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14873 üzenetére
Nekem azt mondta ma a srac,hogy csak akkor csereltessem kuplung szettet,ha szar,a jot felesleges kiszereltetni h egy masik jot tegyenek be.Mondhattak volna h kapasbol minden cseres,de probalnak minnel esszerubben hozzaallni a dolgokhoz, ezert tettszenek eddig.Amugy uleshuzat: en 30.000 korul lattam nagyon jobuleshuzatokat,inkabb azt csinaltatnam. Persze ha 50-bol megvan a felujitas,akkor azt
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14879 üzenetére
Ennyi is volt. Most megint utálni fogtok, de nekem márkaszerviz a 1.6 16V 2002/11 BM0C típusú M2-höz 39.834-ért hozta a vezérműszíj készletet.
Jahm, most látom az első az készlet 23.100-ért.... Na az nem kutya Ugyanitt látok 16-17.000-ért is készletet...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Hámló ajtófogantyúm van, bézs belsővel, eléggé irritáló, hogy olyan dzsuvásan néz ki az ajtófogantyú. Króm fogantyúról mi a véleményetek? Nagyon gypsy-s lenne bézs belsővel?
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14886 üzenetére
Jah basszus de, most nézem Ez az amire én gondoltam
Mod: hát szerintem ez elég ocsmányul néz ki beige belsőhöz. Feketéhez még csak-csak.... De azért eléggé bicskanyitogató, hogy 45 font körül akarják ezeket adni..... A másik meg hogy 170 $ körül láttam kesztyűtartóhoz beige ajtót, amiben benne van az a kurva nyitó
Hétvégén alkotókedvemben voltam.... Nem sikerült
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz FRENK1988 #14904 üzenetére
De, de rájöttem h rosszat linkeltem Szóval nem a kilincset akartam, hanem a belső ajtónyitó kapaszkodót.
SocketA: már leszarom, megrendeltem tegnap a munkát, a héten remélem kész lesz, mert már elegem van ebből a kurva esőből meg hóból, hogy állandóan korán reggel szarrá ázok
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Hatalmas zene Ha költeni kell a kocsira, mindig eszembe jut
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14953 üzenetére
Azt tedd hozzá, hogy amit eddig ráköltöttél, az bukta, 1.1 milláért nem biztos h eladod. Ha 300-at mondd a szerelő, röhögd ki és gratulálj neki a szakmunkás okleveléhez. Még a legdrágább helyen ahol kérdeztem is 200-at mondtak rá, okoskerékkel, de neked olyanod nincs. Szóval 120-ból márkaszervizben röhögve megvan munkadíjjal, maszek olyan 80-100-at mond majd rá.
Szóval amennyiből most megcsináltatnád a kocsidat full-ra, annyit buknál az eladásnál, aztán kitudja mi lesz a következő autóval... Lehet ugyanúgy vezérléscsere + egyebek, főleg ha dízelt veszel...
Mod: kell neked a dízel? :S Úgy tudom te is keveset mennél naponta, azt ugye tudod, hogy az indítózás-leállítás a dízel nagy ellensége?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest