-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Es motorba melyiket javasoljatok Megane II-be:
10W/40 vagy 5W/40 -
aktív tag
ESP es MMA87: Koszi a linket, igy mar okosabb vagyok!
Meg annyi kerdesem van, hogy valahol olvastam, hogy az ujabb kocsik kepesek kijelezni, hogy mikor kell olajat cserelni bennuk. Ez igaz a Megane II-re?
Karacsonykor irtam, hogy kigyulladt a Service meg a motor lampaja, de aztan tolottem bele egy kis injektor/porlaszto tisztitot, es elmult a lampa.
De most akkor azon gondolkozom, hogy lehet, hogy az olajcseret akarta jelezni? Amugy mennyi idonkent (km) szokas lecserelni?[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Tegnap este sikerult megallnom egy Varakozni Tilos tablanal (persze a parkolohely felfestes megvolt...), mert sehol nem volt hely a kornyeken, mire visszajottem kedves kozteruletes levele ogadott: "Tajekoztatas a gepjarmuvezeto tavolleteben kiszabott szabalysertes helyszini birsagrol". Ez 10esbe fog fajni, ha jol latom?
-
aktív tag
Mikorra lesz kesz, mar nagyon varom De tenyleg erdekelne, hogy miket hallottal/ereztel. Meg szerviz utan, hogy milyen valtozast tapasztalsz. Foleg a valto erdekelne. (Persze azt jo lenne tudni, hogy milyennek is kellene lennie a valtonak gyari allapotaban)
Amugy miota hideg van, nekem egyre finomabban megy a valto
Tegnap pedig arra jottem ra, hogy a valto nem enged egyesbe kapcsolni 10km/h felett... Ti tudtatok, csak en vagyok ilyen hulye?!
Illetve szetkaptam szegeny Ronit tegnap, a kozepkonzolban par tarto ki van torve, meg a hofokszabalyzonak a jobb oldala, ahol a csavar fogna, azert lotyog. Ezt sikerult egy kis drottal rogziteni, igy mar nem mozog Futeskonzol
Viszont nem tudtam rajonni, hogy miert nehez tekerni. Lehet veszek masik panelt, de mar annyira nem zavar, ugysem hasznalom azokat a tekeroket olyan gyakran.Sikerult meghuzni a kormany mogott levo konzolt, igy mar nem mozog, ha indexelek (vagyis csak nagyon eros nyomasra mozdul picit, de tulhuzni nem akartam a csavart), koszonom annak, aki biztatott!
Viszont a jobb oldali ajtonal a tukor masik oldalan levo kis muanyag haromszoget nem tudom leszedni. Elvileg csak huzni kellene, de nekem mar 4 ujjam alatta volt, megsem pattant ki. Valakinek van tapasztalata?!
MMA87: Itt a kep a kesztyutartorol. Tegnap mar nem volt idom foglalkozni vele, igy most meg abban az allapotban van, ahogy multkor csinaltam. De majd probalom kicsit igenyesebben kivitelezni
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Oooo, nem gond, koszi. Csak neha kicsit nehezen veszi be az egyest meg a harmast a valto, es ezert is parazok most, hogy nekem is kinyomot kellene cserelni.
De amikor 30-40km/h-nal mar akartam visszatenni egyesbe (mert tudtam, hogy ugyis megallok) es nem engedte, akkor nem is akadt a valto, hanem csak nem engedi... szoval akkor annyira nem is rossz a valtom, ezert orulok ennyire ennek a felfedezesnek -
-
aktív tag
Olvasgatok most errol a kinyomocsapagyas dologrol, meg a kuplung felepiteserol. Megane II eseteben van "beallitocsavar"?
Multkor mar irtam, hogy elegge fent kezd el fogni a kuplung. Nem lehet esetleg ezen allitani, hogy mar kicsit kisebb felengedesre kontakt legyen?!MMA87: Majd varom a tapasztalatodat csere utan, mert egyik forumon azt irtak, hogy kinyomo csere utan mar jobban lehet adagolni a kuplungot.
-
aktív tag
MMA87: Mi augusztus vegen vettuk meg a kocsit 800k-ert. Akkor egybol rakoltottunk 170eFt-ot:
- Hatso fek csere (8eFt)
- Elso golyalabak csereje (47k), mert a jobb oldali utve volt 1 fokkal
- Katalizator csere (nem lett volna muszaj, de zorgott, engem zavart , 30k), meg egyuttal mar akkor lecsereltettuk a hatso kipuff dobot is (30k korul), mert kezdett ereszteni es igy ingyen volt a munkadij a katalizatorral egyutt.
- Futomu allitas (3eFt)
- Par aprosag: csavarokat az ajtoba, hog ne zorogjon, muanyag elemeket megcsinaltak (motorvedo lemez 4eFt), valtotarto bak (9eFt), ekszij csere (mert ugy csikorgott folyamatosan, mint most hideg inditaskor)Szoval igazabol ezeket sem kellett volna megcsinalni, mert a kocsi ment (max a ferde futomu miatt a gumikat jobban nyalta volna).
- Ezen felul teli gumit vettunk ra 22eFt-ert: 3 eves Dunlop WinterSport 3D gumikat, szerintem az ev uzlete volt
A szerelovel azt beszeltuk, hogy 5eKm mulva megyunk olajat cserelni, 20eKm mulva pedig vezerlescsere (70eFt-ot mondott ra kb.).
Meg nincs meg az 5eKm, de en mar szeretnem elvinni olajcsere, meg akkor egyuttal a valtot megnezetni, mert nekem ez egyetlen "hiba", ami zavar, hogy neha nehezebben veszi az egyest meg a harmast. Aztan nekem igy tokeletes lesz!Lathatjatok a napi sok kerdezesembol, hogy van egy-ket aprosag meg rajta, de ezeket megcsinalgatom/megcsinaltatom, par ezer Forintos tetelek lesznek, szerencsere a kocsi nagyon jol megy.
Amit viszont nekunk es szerintem Neked is MMA87 at kellene gondolni, hogy megeri-e ennyit rakolteni.
Hiszen, ha mi is megcsinaltatjuk a vezerlest a kocsin, akkor tartunk kb. 1.1 millional, amihez ha egy-ket szazezret hozzatennenk, vehetnenk egy fiatalabbat, amivel meg par tizezer kilometert el lehet menni, mielott ezeket meg kellene csinaltatni. De elotte megint akkor lecsereled. Es akkor 2 evente cserelgeted a kocsit, de mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsid lesz.Vagy a masik lehetoseg: megcsinaltatod a kocsit, aztan addig hasznalod, amig elo nem jonnek ujra ezek a nagyobb osszeget igenylo javitasok, de addigra nyilvan a kocsi nem fog erni szinte semmit (hiszen 10 evnel joval oregebb lesz), tehat akkor megint nullarol lehet kezdeni a gyujtogetest egy masik kocsira.
Eszrevettem, hogy az ules oldala kezd egy picit foszlani. Egybol el kezdtem gondolkozni, hogy veszek bele masik ulest, vagy athuzatom majd, ami kerul majd 50-100eFt-ba. Ami eladaskor egy 10essel ha megdobja a kocsi arat....
Szoval en osszesegeben azt mondom Neked, hogy egy 10 eves kocsitol nem kell elvarni, hogy tokeletes legyen. Es en ezert is furcsalom, hogy meg gyari szervizbe viszed ilyen problemakkal. Nyilvan van, amit csak markaszerviz tud megoldani, de mondjuk a vezerlesert 170eFt-ot kifizetni, amikor maszek szerelo 100eFt-al olcsobban megcsinalja..... hat nem tudom.... es nem hiszem, hogy a 170eFt-os vezerlestol jobban menne a kocsi, vagy kevesebbet fogyasztana, ergo: soha nem fog megterulni.
-
aktív tag
tresh: En arra gondoltam, hogy a mostani 2003-as Megane II-onket mondjuk 2 ev mulva lecserelnem a rancfelvarras utana valtozatra, ahelyett, hogy vezerlest meg kuplungot csereltetnek 300eFt-ert, mint ahogy most MMA87 tervzi. Inkabb azt a 300eFt-ot hozzateszem a kovetkezohoz.
Vagyis: 2015-ben nem egy 12 eves, hanem egy 8 eves kocsim lenne, amivel mehetek megint egy 20-30eKm -t, mielott jonne a nagyszerviz, tobb szazezer Forintos raforditassal.Amugy nem ertem az ujabb kocsihoz miert kerulne tobbe az alkatresz?! Ugyanaz megy bele a 2003-a meg a 2006-os Megnane II-be.
Tudom, hogy a vezerlescsere alap, de en bizok a szereloben. Es ez most megint az a kerdes, mint a MMa87 kuplungcsereje: Ott hagyok 100-170eFt-ot, es hazahozom a kocsit, hogy ugyanugy megy. Semmi valtozas. Jo tudom, a vezerles veszelyes lehet.
-
aktív tag
tresh: Orulok, hogy probalsz meggyozni, EZT VAROM! Mert en nagyon szeretem a kis Roniket, es nem akarom eladni.
Viszont en azokrol a vasakrol beszeltem, amik pl. hasznaltauton vannak (elvileg) vezetett szervizkonyvvel 40-80eKm-ekkel benne, masfel millio kornyeken. Sztem egy valosan 40eKm-es kocsiban nem kell meg se kuplungot, se vezerlest cserelni.
En most a kocsival allok 1.1 millonal, amit rakoltottem, es akkor ha meg erre rajonne a markaszervizben elvegzett kuplung meg vezermuszij 300eFt-ert, akkor vagyok 1.4mFt-nal.
Ha egy kicsit hozzatennek, vehetnek egy ilyet. Ha ez tenyleg igaz, valoszinuleg jopar kilomert elmegy szerviz nelkul, es akkor van egy 4 evvel fiatalabb, kevesett futott kocsim... remelem erted a dilemmamat -
aktív tag
Tudom-tudom, de most ne menjunk bele az "allapotot veszel, nem kilometert" temaba Azert irtam, hogyha valos a szervizkonyv! Van Renaultnal ismeros, nyilvan ugy vennem, hogyha O maga mondana, hogy ismeri a tulajt, meg az eloeletet a kocsinak. Csak ugy erne meg. A mi kocsinkat is elvittem hozza, mielott megvettuk, es lebeszelt rola... de csak azertis megvettuk
En amitol felek, hogy teljesen el fogja vesziteni az erteket a kocsi, es tizenevesen mar nagyon-nagyon nehez lesz eladni. Bar, ha meg dragabbat veszek, masfel milla kornyeken, azon meg meg nagyobbat bukok... Kiveve, ha nagyszerviz elott mindig eladom, es ujabbat veszek... En ezen gondolkozom neha, hogy melyiket kene...
-
aktív tag
Szerintem pedig nagyobb kulonbseg van markaszerviz es maszek kozott es szerintem ennek egy nagy oka van: Az alkatresz.
Nekem pl. a kipufogos megcsinalta a katalizatort meg a hatso dobot. Igaz, mindeketto univerzalis, de a katalizator legalabb fem, nem fog eltorni, mint a gyari. Es kijott mindez 60eFt-bol (hatvan valamennyi volt). Gyari szervizben mennyi lett volna? Es mivel lett volna jobb a kocsi?! Semmivel!Vagy pl vezermuszij: Unixnal szetnezel van 38eFt-ert is meg 128eFt-ert is. Maszeknal Te valasztod ki, hogy melyiket tegye bele. En pedig nem fogok 130eFt-os vezermuszijat beletetetni, mert minek? Augusztus vege ota van meg a kocsi, es kb 4eKm-t mentunk vele, pedig volt par "hosszabb ut" is (1-200 km oda-vissza parszor).
En pl Unixnal latok teljes kuplung keszletet 52eFt-ert. Es en ugy olvastam, hogy ilyenkor erdemes az egesz kuplungot lecserelni, nem csak a kinyomot, mert a 3 fo alkatresz "egymashoz simul".
Ha tenyleg csak 10-20% a kulonbseg, akkor en is azt mondanam, hogy megeri a szakszervizbe vinni, amugy nem. Plane - ahogy mar irtam , hogy 10 eves kocsirol van szo.
Amugy az is furcsa, hogy amikor elvittem a Renault szervizbe megnezetni a kocsit, ott felsoroltak egy par hibat es azt mondtak, hogy 100-150eFt-ba kerulne ezeknek a javitasa. Ahogy irtam elso honapban 170eFt-ot koltottem a kocsi felujitasara, viszont ebben benne volt kipufogo+katalizator csere (~60eFt) meg elso ket golyalab csereje (majdnem 50eFt), csak ez a ketto kerult 110eFt-ba, es ezeket a hibakat a markaszervizben meg sem emlitettek... Egyedul a hatso feket mondtak Ok is, meg a maszek szerelo, de azt O 8eFt-ert kicserelte (Akkoris felsorolta, hogy mik kozul valaszthatok. Mondott olcsobbat is, de mondta, hogy azt nem ajanlja, de ez mar egy elfogadhato minoseg, stb stb)
Szoval en azt latom, hogy nagy kulonbseg van, de hozzateszem, hogy nem kertem arajanlatot ugyanarra a javitasra a szakszervizben es a maganszerelonel. Nyilvan akkor derulne ki!
Szerk: Ebben a 2008-as kerdesben is azt irja a forumozo, hogy 140eFt-ot mondtak a katalizator csere. Az auto ertekenek majdnem az otode!
Megegyszer: Nekem az univerzalis fem kat. kijott ~30eFt-bol! En ezek alapjan gondolom, hogy nagy a kulonbseg![ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Es ezert is jo, hogy itt ez a sok kedves forumozo, akik segitenek Neked eldonteni, hogy megeri-e mondjuk 140eFt-ot szanni egy uj katalizatorra, vagy ugyanolyan jo lehet egy univerzalis is. Vagy csak mondjuk peches voltal, es vegyel egy hasznalt katalizatort, mert annak biztos, hogy meg evekig mennie kellett volna.
Szoval ezuton is koszonom mindenkinek a sok tanacsot, velemenyt!
-
aktív tag
MMA87: Alapvetoen en onnan indulok ki, hogy azert vettuk magat a kocsit, mert tavaly is mar tobbszor berelni kellett, hogy el tudjunk ide-oda menni. En 500eFt-nal tobbet nem is akartam kiadni kocsiert, de rajottem, hogy arra tobbet kell kolteni, es ugyanott leszek, mintha veszek meg egy kicsit dragabban. Szoval kb dupla aron most itt van a Megane, viszont valoszinuleg tovabb huzza majd, es sokkal-sokkal jobb kocsi, mint a tobbi kis 500ezres, rengeteg extrakkal.
Szeretjuk, imadjuk Roniket, de nem igazan hasznaljuk ki. Es nekem ezert fajna 100-150eFt-ot kiadni egy-egy javitasert, plane olyan javitasert, ami igazan semmi valtozast nem eredmenyez. (De en amugy is ilyen vagyok, nehezen adok ki ilyenekre penzt, meg egy utazasra is sajnalom, mert elmegyek 1-2 hetig jol erzem magam, aztan mehetek megint melozni egy evig )
Sajnos (Neked is meg nekem is) meg kellene erteni, hogy 10 eves kocsi, nem lehet mindig tokeletes. Persze, a muszaki allapota legyen megfelelo, de ha neha a reggeli -10 fokban "felnyerit" nem kell egybol 120eFt-ot rakolteni, ami egy tv vagy laptop (,stb) ara. De ez az en velemenyem!
Szerk.: Amugy alufelniket is nezegetek ra, de azzal is ugy vagyok, hogy minek adjak ki 100eFt-ot erte, nem lesz tole gyorsabb, sem kenyelmesebb, sem megbizhatobb. Eladasnal sem fog megterulni, max. ha kulon eladom.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Ahogy mar irtam: En azt olvastam, hogy a kuplungot erdemes mindennel egyutt lecserelni, akkor meg - szerintem - mindegy, hogy a problema elejen, kozepen vagy vegen csereltetsz le mindent. De mondom, en is ilyen vagyok amugy, mint Te! Meg csak most kezd kikopni az ules, mar azon gondolkozom, hogy lecsereljem, vagy felujitsam.
Szerintem ha veszek 100eFt-ert egy alufelnit, nem tudom eladni 100eFt-tal dragabban a kocsit, tehat bukok rajta. Ezert nezegetek most olcsobb alufelniket
Ha tenyleg 5 evig nem kellene hozzanyulni a kocsihoz, akkor a 300eFt tenyleg semmi! De en ebben nem is remenykedek
-
aktív tag
Ezt mar lattatok? www.kuplungmester.hu
Renault Megane II 1.4 16V vezérműszíj szett8 2 LE, 98 LE (motor: K4J) vezérműszíj készlet Gates 28 279 Ft
Renault Megane II 1.4 16V, 1.6 16V kuplung szett Valeo 28 760 Ft
MMA87: Szerintem kerj egy arajnalatot itt: Arajanlat keres
-
aktív tag
-
aktív tag
Gyerekek! Ne rontsatok el a napomat!
giigz: Akartunk menni a Kishegyesi Mekibe, de fullon volt. Atjottunk a Piac utcaiba, nyilvan mondanom sem kell, hogy a Piac utcan sehol nem volt hely Szombat este 6kor. Igy vegul megalltam a Pizza Via mellett, ahol egy csomo kocsit allt. A Pizza Viaval szemben van egy picike parkolo, de az is fullos volt. Megis hol a tokomben alljak meg?! :S
Ha most ezert megbuntetnek 15-re, en megkeresem a kozterest es rajta fogok parkolniSzerk.: es ugye a legszebb, hogy vegig fel is van szepen festve a parkolohely... akkor miert nincs rajta az X, hogy ide nem szabad allni? Csak a kapubejaronal van...
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Sracok!
Erre a rozsdara mit mondtok? Kep alapjan veszesnek tunik? Vagy 10 eves kocsinal ez ilyen?! Ezert is gondolkozom, hogy esetleg lecserelni szegenyket egy fiatalabbra.
-
aktív tag
Nem akarom lecserelni, mert imadom, es nekem O kell... de ahogy irtam tegnap: gondolkozok rajta, hogy eladom Ronit, meg par szazezer Forintot hozzateszek es veszek egy rancfelvarrottat, 2007-es korulit.
Mert neten lattam mar masfel milla kornyeken 40ekm-t futott valtozatokat. Arra nekem szerintem par evig nem kene nagyot kolteni.Mivel vezerlest is cserelni kene, meg tegnap este nezegettem a kocsit: valoszinuleg nekem is kinyomos lesz, mert amikor fekkel inditottam be, akkor nem nyikorgott, ha kuplunggal, akkor igen. Persze, szerintem meg sokaig kibirja, mert kettesbe lazan elindul gaz nelkul.
Na, mind1, majd atgondolom meg. Elviszem majd a szerelohoz, aztan megkerdezem, hogy mennyiert fogja csinalni a vezerlest meg a kuplung cseret. Ha mondjuk 300-at mond ra, akkor lehet inkabb eladom, veszek egy fiatalabbat, aztan hasznalom azt is addig, mig nem jonnek elo ezek a problemak.
A kerdesedre valaszolva pedig: a rozsda a vezeto labtere alatt van kb.
Nektek van rozsda a bocitokon?
tresh: Es szted ez "normalis" egy 9 eves kocsin? Ezt vagni kell, vagy eleg felcsiszolni?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Aaa, ehhez en biztos nem nyulok. Majd a szerelo megmondja, hogy mit kell vele csinalni.
De ha kaszabolni kell, akkor inkabb veszek egy ilyet (Ha az adatok valosak, akkor) ezen egy ideig nem lesz rozsa, vezerles meg kuplung csere....
MMA87: Biztos nem tudnam eladni 1.1-ert, ezt tudom. 800-ert (szerencsevel 900) eladnam, hozzatennem a vezerlest arat (legyen 100), meg a teljes kuplung cseret (az is 100), es akkor mar van, 1-1.1 millam. Azt kiegeszitem meg par szazzal, es van egy fele annyi idos kocsim. De hatha sikerult ezeket megoldani, aztan remelem sokaig fogjuk hasznalni, mert nem lenne szivem eladni, nagyon megszerettuk.
Bar azert ez a feher nagyon jol nez ki kivul-belul. Igaz, hogy kicsit egyszerubb felszereltseg... meg dizel...
Neked van rozsdad?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Tudooooom! Dizelt szerintem nem vennek, bar csabito a fogyasztasa. Azert mondom, hogyha a papirforma szerint lehetne venni egy TENYLEG makulatlan allapotut, 4-5eveset, 40-50eKm-rrel, azzal biztos jo par evig nem lenne ilyen (vezerles, kuplung, rozsda) gond.
Bar masfel millaert lehet Focust vennek. Vagy akkor meg egy picit hozzatenni es egy E46 coupe-t
-
aktív tag
tresh es MMA87: Ezt a kocsit csak peldanak hoztam fel! Dizelt nem vennek, tudom, hogy az nagyon koltseges lehet.
En csak azt mondom, hogyha tenyleg ki lehetne fogni olyan kocsit, ami csak par eves, vigyaztak ra, szervizkonnyves, es biztosan tudhato az eloelete, ott azert kicsi az esely nagy meghibasodasnak. Bar tudom, hogy mondjuk egy elektronikus hiba barmikor elojohet, az megint csak nem olcso.Szoval a nagy kerdes: Tegyuk rendbe Ronit, egy hasznaljuk evekig, vagy 2-3 evente csereljuk le ujabbra. Igaz, hogy akkor mindig kicsit hozza kell tenni, viszont mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsiban ulok. Vagy hasznaljuk Ronit evekig, de aztan nehez lesz eladni, es mar szinte semmit nem fog erni, tehat ha kesobb valtunk, akkor joval nagyobb osszeget kell hozzatenni egy ujabb kocsihoz.
Szerk.: Ez a vezermuszijas tema engem is erdekelne. A Gates nagyon gaz? Arra is, amire mi hasznaljuk: evi 10eKm varosi hasznalat?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz rob210 #14975 üzenetére
rob210: koszi mindket valaszt, megnyugtat! De meg mindig kivancsi vagyok, hogy mas M2-es tulajnak is van-e rajta rozsda?
giigz: Boszormenyi uti Shell kut mogott van egy gepi moso (bar meg azt nem probaltam), 690.- Ft-ert alapmosas.
Vagy ami megjobb: Kassain az Esso kut mellett van egy kezi moso, par szaz Ft-ert le tudod kicsit csapatni magadnak. Szerintem annyit meger!Kivancsi vagyok, hogy ide is eler-e a havazas...
-
aktív tag
válasz Reaper04 #14984 üzenetére
Reaper04 es MMA87:
(#14982) mycso: (#14981) SocketA: Nekem nincs. (2007/02) <= ezert akarok en is fiatalabbat PJovo het Csutortokre bejelentkeztem a szerelohoz olajcserere, aztan akkor atbeszeljuk ezeket.
Amugy szerintetek az normalis, hogy fel ora alatt lecsereli az olajat? Nem kellene tovabb hagyni kifolyni?
Ennek a beltertisztito -nak van ertelme?Es a fo kerdes: milyen olajat kerjek bele? Marka? 5w30 v 40 jo lesz akkor?
Szerk.: Reaper04 En felek ezeket otthon megcsinalni, mert ha rosszul csinalom, alatta meg tovabb terjed, akkor hajthatom es is labbal a kocsit Meg nincs is hova felalljak a kocsival..
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz rob210 #14989 üzenetére
rob210: Nem az olajcserelol, hanem az alvazvedelemrol volt szo! Ahhoz kellene felallni valahova.
FRENK1988: Ertem, koszi! Bar nem en veszem, a szerelo. Mondjuk O 13eFt-ot mondott a 4 Literre, akkor lehet csak erdemesebb lenne, ha en vennem meg, de gondolom annak nem orulne, aztan belekopne
Amugy mit illik meg ilyenkor csereltetni? Olajszuro, pollenszuro, tesztaszuro?!
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
MMA87 es Reaper04: En amit csereltetek: vezermuszij, feszitok, gorgok es vizpumpa. A hosszbordasszij - ahogy olvastam - "csak" segedberendezeseket mukodtet, tehat ha ez elszakad, akkor a motor nem karosodik, vagyis a javitas nem szazezrekbe fog kerulni.
De Csutortokon beszelek majd a szerelovel, ha vezerles es kuplung csere beleferne 100eFt-ba, lehet meg is csinaltatnam hamarosan...Reaper04: szerintem mindegyik boci klimas es szervos, nem?! Amugy koszi a tanacsokat, de mivel ez a rozsda javitas elvileg nem lesz nagy tetel, igy sztem profira bizom, az a tuti. De remelem hamarosan en is jobban merem/tudom majd piszkalgatni a kocsit. Nekem is igy nagy elorelepes volt, hogy Vasarnap szetszedtem a kozepkonzolt meg a kormanyt. Vasarnap ujabb szereles kovetkezik: kozepen mar nem zorog a kocsi, meg jobb oldalt van valami, szerintem a visszapillanto takaro haromszog recseg.
Meg be akarom allitana a motorhaztetot, mert picit ferde...(#15029) MMA87: Nekem 3.5eFordulat/perc felett kel eletre. Neha szoktam vele picit jatszani, mert at szoktunk jarni Romaniaba, es ott jobb ut van 110km/h-s sebesseghatar. Nem tudom, hogy az uj hatso kipufogo miatt-e, de nagyon jo hangja is van, es nagyon jol megy. Azt nagyon szoktam elvezni!
Ha meg alacsony sebessegrol van szo, - ahogy mar tobbszor irtam - az akadozo egyes miatt (amirol kiderult, hogy vegulis nem is mindig akadozik ) sokszor kettesbol indulok el (persze ilyenkor meg gurul a kocsi) egy-egy kanyarbol, ilyenkor ezernel meg nem sokat huz a kocsi, majd olyan 1400-tol jon egy is ero.
-
aktív tag
válasz Reaper04 #15036 üzenetére
A K9K az az 1.5dCi, de nem hinnem, hogy abbol lenne klima nelkuli... baaar, talan az uj modellekbol vannak fapadosak, lehet, hogy ott megiscsak van.
Te amugy cserelteted a hosszabordasat is mindennel egyutt?! Vagy a szerelore bizod?
Szerk.: Amugy a vezermuszij es a hosszbordasszij nem olyan mint az ekszij, hogy "csikorog", hogyha kezd elkopni?!
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Manitou #15039 üzenetére
Ez erdekes... Akkor valaki legyen olyan kedves, es mondja mar el, hany szij van a Meganeban, es az miket hajt.
Ugyanis amikor en megvettem a kocsit, valami csikorgott benne folyamatosan. Akkor a szerelo par ezer Forintert ekszijat cserelt benne, es azota semmi hangja. Akkor nekem a hosszbordasszijat cserelte volna ki?! Mert 2-3eFt-ert (ha jol emlekszem ennyi volt) akkor az nagyon-nagyon jo ar lenne erte. Mivel neten keszletben 50-60eFt-at latok. Viszont akkor felmerul a kerdes, hogy csak szijat cserelt, vagy mast is vele?!...MMA87: Igen, en ezt ertem, de erre irtam, hogy ennyi erovel mindent le lehetne csereltetni. En a vezermuszijat nem azert akarom lecserelni, hogy nekem uj legyen, vagy gyorsabb legyen a kocsi. Egyszeruen felek attol, hogy karosodik a motor, ha elszakad.
Viszont a tobbi szijnal (akarmennyi is legyen ) nem all fent ez a veszely, ha igaz, amit a neten irnak...[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Otthon megnezem, de en ugy emlekszem, hogy csak par ezret fizettem "ekszij csere" neven, ezert kotve hiszem, hogy ebben feszitok, gorogok benne lettek volna. Majd megkerdezem. De ez kevesbe aggaszt, a kocsi jol megy. Ha megis elszakadna, ez nem okoz annyira nem gondot... elvileg.
Azonban most hogy egyre tobbet olvasok a vezermuszijrol, ennyi jobban aggaszt, hogy van egy lassan 10 eves kocsim, amiben most lesz meg a 100.000.- Km (legalabbis az ora szerint), es fogalmam nincs, hogy mikor volt rajta cserelve vezermu... vagy volt-e mar?! Mert az eloiras asszem 120eKm, viszont 5-6 ev.
Es ha tegyuk fel tenyleg csak 100eKm van a kocsiban, akkor lehet meg nem csereltek a km miatt?!A szerelo azt mondta, hogy 20eKm-t meg lehet vele menni. De mi van, ha teved? Gondolom akkor nem csinalja meg ingyen a kocsit
MMA87: ha 23 + 36 volt a ket keszlet, meg hozza meg az okoskerek, akkor megis miert fizettel Te 170ezret?!?!
-
aktív tag
válasz Reaper04 #15047 üzenetére
Itt egy a kep a Renault K4M motorrol
En most gyujtogetem az adatokat, hogy mi hol mennyi.
En eddig ugy vettem eszre, hogy a vezermuszij szett tartalma:
1 db vezermuszij
2 db gorgoes ennyi. En nem latok tarcsat sehol. Max valahol meg adjak a vizpumpat, de ez fel van tuntetve.
Majd ertekezzunk mar (akar itt, akar privatban), hogy Te mit cserelsz, es hogy honnan veszed az alkatreszt.
Eleg eroteljesen elgondolkoztam, hogy nem varom meg, amit "letelik" a 20eKm...Boshnal amugy 33eFt-ert van akcios vezermuszij csere, de ez csak a szijakat tartalamazza. Nem tudom, annak mennyire lenne ertelme. ("Utángyártott jó minőségű alkatrészből Vezérműszíj, segédszíj csere munkadíjjal (csak szíjak).")
(#15048) Reaper04 válasza Reaper04 (#15047):
Hosszbordasszijnal szerintem 3 resz van:
A szij, ez par ezer Forint
A gorgo, ami 4-5eFt
A feszitogorgo, ami 33eFt (Bardinal, SKF marka)Ha van kep, akkor konnyu megallapitani melyikrol van szo.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Reaper04 #15059 üzenetére
Nekem Megane II kupe van, 1.4es benzines motorral (K4j730).
Ez alapjan a kovetkezo vezermuszijakat es vizpumpakat talaltam. Arban csokkeno sorrend:Bardi 33.900.- + 9999.- = 43.899.- Ft
Fridcar 30.150.- + 7970.- = 38.120.- Ft
Racing-bazar Vezermu 17900.- Ft
www.fekmester.hu Vezermu 15.617.- Ft + vizpumpa 2.872.- Ft = 18.489.- Ft !!!
Racing-bazar Vezermu 15.350.- Ft
Amit Te mondtal, a Kovacs -nal ott nekem a legjobb ajanlat: Vízpumpa + fogasszíj készlet 36.427.- Ft
Szoval latszik, hogy az atlagos webshopokban kb. 40eFt korul van vezerles+vizpumpa.
A kerdes az, hogy ezek a racing-bazaros hirdetesek mennyire megbizhatoak (lehet felhivom majd Oket), illetve hogy a fekmester.hu -s tenyleg valos-e, ha igen, akkor meg milyen marka/minoseg?! Mert nagyon orulnek, ha 20eFt-ert meg lehetne uszni. Szerintetek? Van valakinek infoja errol a cegrol?,
-
aktív tag
Szuper!
Akkor mostmar sokkal hamarabb fog a kuplung? Majd par kilometer mulva irj mar legy' szives beszamolot, hogy mennyivel masabb igy a kuplung! Valtonal van valami valtozas? Finomabban jar, kevesbe akad?
Ha nem vagyok indiszkret, akkor mennyibe kerult osszesen a kuplung csere?Ablakmoso megtartja a vizet?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen