-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yoshida
aktív tag
válasz kisninja #59934 üzenetére
Tegnap nekem is kijött egy "check emissions" felirat, leállítás után is megmaradt. Hétvégén mentünk vele 250km-t két részletben, akkor még nem volt ez.
Van erre valami általános megoldás, vagy hibakód olvasás kell megint? (Mégane 2 GT ph2 1.6 16V)
Visszaolvasva nem nagyon láttam egyértelmű megoldást
-
Yoshida
aktív tag
amit írtatok izzítógyertyára nyomatékot, meg hogy vigyázni kell, sima gyújtógyertyára mennyire kell vigyázni? (1.6 16V 110 le motor)
rob tanácsára vettem most 4db k20pru densot, 22NM-t látok meghúzási nyomatékra. Ezzel is lehet gondom? Szerintem úgy 5 éve/50e km óta nem volt cserélve benne a gyertya...
(lehet ma nekiállnék, azért kérdezem, nyomatékkulcsom van) -
Yoshida
aktív tag
Mai gyertyacsere meglepi, olajban fürdő hármas és négyes trafók:
kulcs idáig lett olajos:
Robot meg egy másik szerelőt kontaktáltam (kösz Rob a segítséget), ha minden igaz, akkor a szelepfedél tömítést kell cserélni, amiatt mehetett olaj a trafó/gyertya közé...
Ment egy kis olaj a hengerbe is, ahogy kivettem a gyertyákat, azt a tanácsot kaptam a másik szerelőtől, hogy vegyem ki a gyertyákat -mert időközben összeraktam az egészet már-, húzzam le az összes csatit a trafókról, és indítózzak, hogy kiköpje az olajat a gyertyalyuk helyén. Indítóztam, de gyenge az aksi, túl sokáig nem mertem
Nagyon nagyon pici olaj jött csak ki, kis pöttyök formájában találtam meg őket a borításon. Utána összeraktam, aztán pöccre indult, nem füstölt, mintha semmi se történt volna.Az létezik amúgy, hogy jobban harap, szebben indul új gyertyákkal? A régi szerintem úgy 50-60 ezret mehetett, jó nagy hézaguk volt már.
Úgy érzem a check emissions hiba nem a gyertyák miatt van, de jó hogy kicseréltem őket, így kiderült ez a folyás...
-
Yoshida
aktív tag
válasz Mágus2 #63176 üzenetére
Honda Jazznél ez úgy volt, hogy ajánlott volt 50-100 ezrenként EGR csatornát tisztítani/tisztíttatni, különben elkoszolta az EGR szelepet, és akkor EGR csere. A miénkben 160 ezernél volt először tisztítás, szerelő szerint már eléggé el volt kokszosodva az egész járat (mutatott képeket is), de a tisztítással mi megúsztuk szerinte, nem volt baja az EGR-nek. 210 ezerig használtuk, addig kutya baja volt, azt tény.
-
Yoshida
aktív tag
válasz #89309696 #65863 üzenetére
"majd 1500-nál elkezdett kecskét játszani, de még kétezernél is"
Ma reggel ugye hideg volt?
Nekünk a 2-es megane pont ezt csinálta. 0, mínusz pár fok alatt első 3-800m ha 1-esben kell álló helyzetből elindulni, akkor bakkecske volt, gyorsan kettest kellett szúrni, és kis fordulatról felgyorsítani. 2-3-ban már nem nagyon csinálta, a következő hely ahol meg kell állni, és 1-est rakni, az már általában 1km-re volt, és ott már alig volt ugrálás.gyertyacsere 95%-ban megoldotta, talán még a szívócső/pillangószelep vagy micsoda kérne egy tisztítást, de kisebb gondunk is nagyobb mostanában ennél
Más:
Tapasztaltatok már ilyen hibát?
Ténylegesen üzemmeleg motornál (mondjuk 30 perc vagy több gurulás után), akár télen, akár nyáron ha leállítom, és pár percen (amíg a vízhőfok nagyjából még megmarad) belül újra indítok, akkor sokkal tovább teker, akár két, háromszor annyi ideig, mint hidegen, amikor mondhatni pöccre indul.
k4m812 1.6 16V Megane 2 ph2.A másik amit hétvégén vettem észre, és eddig nem ilyen volt, autópálya, tempomat 140-en (ez a gps 130), és egy 110km-es út alatt kb 3szor azt vettem észre, hogy rángat a kocsi. Nagyon finomat, és bármikor amikor ezt érzékelve kikapcsoltam a tempomatot, és lábbal tartottam a sebességet, semmi rántás nem volt. Így kizárnám a váltót, mert faternak dobálta a nissanja az 5.-et, és tudom milyen az amikor először csak majdnem kiugrik sebességből, de mégse (idővel meg totál megszűnik ).
Csinálta 110-re állított tempomattal is az M0-son legalább egyszer.
Egyik alkalommal elcsíptem, hogy a pillanatnyi fogy. mérő is ugrott, rántás körül 7l/100km-ről felment 9l/100km-re egy pillanatra, majd vissza.
Jó misztikus egy hiba az biztos... Gyertyák frissek, 1-2 ezer km van max bennük.
-
Yoshida
aktív tag
válasz eTrade #65889 üzenetére
Trafók sztem gyáriak, 200k van bennük
Szóval csak gyertya volt cserélve.
Általában a helyi MOL-nál tankolunk, de most volt benne egy Auchan-os, pont aznap reggel hm. Erre nem gondoltam eddig. 95 legolcsóbb megy bele.
Na meglátjuk akkor köv. útnál, addig nem kap Auchanost. -
Yoshida
aktív tag
válasz Mukucs #66845 üzenetére
Ez az 1-esben csak megmozdítjuk annyira autófüggő...
1-es Jazzben muszáj kihúzatni különben 2-esben úgy leesik a fordulat, hogy esélyed sincs közlekedni vele. Vagy csúsztathatod a kuplungot 2-esben amíg gyorsít, de akkor hamar kuplungcsere lesz
De az 1.6 megane2 is kéri az 1-est hosszabban szerintem
-
Yoshida
aktív tag
válasz #89309696 #67211 üzenetére
Én örülök, minél drágább, annál kevesebben autóznak, és gyorsul az elektromos autók terjedése (persze jobb aksi kellene még bele) Nekem elegem van már ezekből a fos hőerőgépekből, vagy hogy hívják..
Az ár meg összetett, de nem hasraütött, 2008 válság előtt volt a legdragabb és legjobban keresett. Azóta se értük el azt a keresleti szintet globálisan ha jól tudom.[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
válasz #89309696 #71283 üzenetére
"Nem szabadna termelni legfeljebb keveset, csak a hulladékot kellene felhasználni."
Az a baj, hogy ezt meg nem hulladéknak kéne hívni, hanem komposztálni kellene, és visszajuttatni a földekre.
Még offabbra nem lehet rakni itt?
mégoffabb:
"A jelenlegi tájhasználatunk csak fokozott energia befektetés mellett tartható fenn. A múlt század közepi állapotokkal összehasonlítva elmondhatjuk, termésátlagaink 2-3-szorosára nőttek, ám az ehhez 16-szor annyi energiára van szükségünk, azaz a gazdálkodás energiamérlege romlott, termelékenysége az ötödére, nyolcadára esett vissza. És ez csupán az érem egyik oldala. Ma 44-szer annyi vegyszert használunk, mint a mezőgazdálkodás iparosítása előtt, s e folyamat eredményeként a rákos megbetegedések a vidék férfi lakosságának körében megötszöröződtek. És még mindig nem értünk a sor végére. A megtermelt növények nagy része takarmány, tehát azért cseréltük le a legelőket szántókra, hogy sokkal nagyobb energia befektetéssel etethessük fel a szántóföldi növényeket azokkal az állatokkal, akik egyébként a legelőkön sokkal természetközelibb — ha tetszik: bio — módszerekkel is tenyészthetők lettek volna. És mindeközben a megtermelt növények nyomelem- és sikértartalma rohamosan csökken. Egyes szántóföldi növényekben pl. 70-80%-kal kevesebb nyomelem található. S ha mindez nem volna elég, az Európai Unió egy elemzése arra figyelmeztet, hogy térségünkben a termőföld már nem tekinthető megújuló természeti erőforrásnak, mert keletkezési ütemétől 15-17-szer
gyorsabban pusztul."[forrás]
/mégoffabb -
Yoshida
aktív tag
1 hónapja volt vezérlés, és lambdaszonda cserén a kocsi (megane 2ph2 1.6 GT 2007), és kb 1-2 hete vettem észre, hogy reggel olyat csinál, hogy indítás után egyből indulva (nem járatom hidegen üresen sosem), 1-esbe rakva, elindulok, kuplungról már leszálltam, csak gázzal gyorsítok, aztán 1100-1200 fordulat környékén megtorpan, nem gyorsul tovább, nem emelkedik a fordulatszám, be is lassul szerintem a kocsi, hiába nyomom akár még jobban le a pedált.
De igazából már megy annyival, hogy kuplungolva, 2-esbe váltva, kicsit több gázzal már gyorsulok is tovább. Pont még párszáz fordulatot gyorsítanék 1-esben, és menne a 2-es, de épp előtte fullad be, és így zavar. Ma volt a legdurvább 7 fokban, párás időben délután indultunk a boltba, és két ilyen torpanás volt, utána 200m-re a sarkon megállva, elindulva már nem csinálta. Két három indítás volt még 1 órán belül, félhideg motorral, akkor se csinálta már. Mindig 2-3 nap állás után hidegben jelentkezik a dolog. Mitől lehet ez?
Tudtommal full hidegen a lambdaszonda nem vezérel semmit, "fix 1-es" jele van, a vezérlést se értem hogy függne össze ezzel, simán lehet, hogy megint csak valami elcsesződött a kocsin, mint már annyi minden... -
Yoshida
aktív tag
válasz shifty! #71658 üzenetére
nekem így már egyszer beindult, és megugrott előre parkolóban, mert sebességben volt. viszont ha üresben van, akkor szerintem ilyenkor is beindul. nekem m2-nél az vált be, hogy féken állok, és nyomva tartom a gombot, kb 4-5 sec-ig. érezni azt a pontot, amikor túlugrik azon, hogy indítózni akarna, és szépen megjelenik a gyújtáskor szokásos "karácsonyfa"
-
Yoshida
aktív tag
válasz eTrade #76300 üzenetére
Faternak régen úgy 10 éve összetörtem az alméráját, és rakattunk bele egy bontott kompresszort. Azóta is vígan megy, még töltet se volt cserélve egyszer se a csere óta! (mondjuk ez nem jó , de hűt szépen mai napig) Igaz, évi 10-15k km megy csak bele az autóba.
Nekünk meg a megane 2-nek a kompresszora 190k km-nél, és 11 évnél megkotlott. Nekünk is azt mondta a klímás, hogy kell a töltet csere évente, mert a kenőanyaga degradálódik (ha a motorolajjal nézem az analógiát, akkor végül is logikus).
Nálunk is kellett hűtő, meg szárító csere, plusz az összes csövet át kellett mosni, mert a régi kompresszor tele dzsuvázta a rendszert... aki igazán pórul jár, annak a belső elpárologtató is cserés
Mondjuk azt mondták, 100-ból 1-2 Renault kompresszor hal így meg.
Viszont az évenkénti töltéssel 10 év alatt elköltöd a kompresszor, és csere árát... (én most a 2 évenkénti töltet frissítésen gondolkozom)
-
Yoshida
aktív tag
Nekünk a jazzben 10 évesen egy osztrák síelésen merült le az elem szerencsére reggel még nyitotta, csak lezárni nem tudtuk a parkolóban
Mindent lehetett zárni kulccsal, talán a hátsó ajtó volt trükkös csak.
Akkor mondták, hogy max 10 évig mennek el a lítium elemek, utána meghal, ha még nem is merült le.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen