-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
2 napja esik az eso, es megint kezd beazni a bal oldala a kocsinak (kezd nedvesedni a bal oldali padlorekesz). Adjatok mar otleteket, hogy honnan johet be, vagy hova vigyem a kocsit? Milyen szerviz foglakozik ilyennel? Lehet, hogy csak valami apro gond, de nagyon zavar.
-
aktív tag
válasz g.gergo #25690 üzenetére
2003-as Megane II 3 ajtos coupe.
Mar egyszer beazott amiatt, mert eldugult a levegobeomlonel levo vizelvezeto, es a szellozorendszeren keresztul jutott be.
De most csak es kizarolag a bal oldali elso ulesnel levo rekeszben van viz. Tehat a kocsi bal oldalanak a bal oldala. A kardanalagut mellet nincs. Valahonnan az ajto mellol johet, vagy a szelvedore gyanakszom, vagy valahol a tuzfalon atjon.Amikor kb 2 heten szetszedtem, akkor ugy lattam, hogy a muszerfal mogott is van a barna szigetelon viz nyoma.
Neked mi volt a megoldas?
-
aktív tag
Dehogy lesz havazas... az idokep csak par napra jelez elore a tobbit atlag alapjan szamolja. Ott is csak egy napra mutatja a havazast, nem hiszem, hogy egy nap alatt pedig 30 centi fog hullni. En iden nem szamitok hora... :S
(#25705) g.gergo: ertem, azert koszi!
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Ha mar senki nem tudja, hogy honnan azik megint a kocsi, akkor itt egy masik kerdes:
A jobb oldali hatso ules (a 2/3) tamlaja kozepen nyikorog. Sajnos multkor azon ultem, amikor beszereltem a hangszorokat hatra, lehet, hogy valami megtortem, mert a hattamla kozepe nyikorog meg picit mozog.
Van abba valami fadarab, amit el tudtam torni, vagy valami rugo akadt ki? Milyen felepitessel van ez a Megane II-ben? -
aktív tag
Mutass mar egy szep allapotu E46 318ci-t itt a kozelben, es megyek. De nem latok...
Mas kasztni nem kell. Mas motor nem kell, csak a 118LE-s valtozat, a 143-as mar nem erdekel, mert kenyes, es sokat fogyaszt.
Amugymeg imadom a kocsit (persze a valto is tok jol ment ma), annyira nem sajnalom, szerelgetem magam, amit tudok rajta. Es szerintem fogok venni Megane III-at is egy-ket ev mulva.
Na az lesz durva, BMW-bol visszaulni Renault-ba -
aktív tag
Megvan a beazas oka:
A bal (vezeto) oldali szelvedo elotti esovizelvezetonek a lefolyo csovenel valamiert a viz nagy resze atjon a kasztni es a cso talalkozasanal (pedig a gumi jo), es lefolyik a cso kulsejen, ra a kabelekre, el a tuzfal fele valamerre...
....utana pedig bent a kocsiban valahol a kuplung felett jon at. Nem talalom a pontos helyet, mert ott tobb reteg lemez van, de a kuplung mellett jon el, ez biztos.
A kuplung felett van valami ovalis alaku gumi, ami egy kabelkoteg mert egy vekony kabel jon at (sztem a motorhazteto nyito) en erre gyanakszom.Mivel a tuzfalnal nem tudom, mit kellene csinalni, igy most arra gondoltam, hogy elmegyek es veszek valami tomitoanyagot (pl amit a furdokadnal hasznalunk) es kitomitem az esoelvezeto lefolyonal, hogy a csoben follyon le a viz, ne mellette.
Ezzel persze nem szuntetem meg a fo problemat, hogy lyukas a tuzfal, de lehet, hogy a beazas megszunne.Velemeny?! Milyen tomitot vegyek? (olyat mondjatok, amit ma meg tudok venni)
-
aktív tag
(#25775) mycso Ezer hala! De mit kell vele csinalni? Azt csak ugy ki lehet huzni? Melyik iranybol kell mozgatni, utaster vagy motorter? Azt a borszeru szigetest hogy lehet levenni? Kicsit megmozgattam tegnap, meg WD40-el befujtam... talan mintha nem jonne be annyira a viz.. talan.. vagy nem esett olyan sok ma
-
-
aktív tag
válasz DonThomasino #25961 üzenetére
(#25961) DonThomasino Amikor "nem normalis" modon parasodik a szelvedom, akkor en mindig egy dologra tippelek: beazas. Es sajnos igazam szokott lenni.
Nezd meg, hogy vizes-e a karpitod. Ha Megane II-esed van, akkor pedig nyisd fel mindket oldalt a labterben levo rekeszt, es nezd meg, hogy vizes-e. Ha igen, akkor nagy valoszinuseggel beaztal a szellozo eldugulasa miatt, vagy esetleg a legkondi elvezetotalcaja dugult el. -
aktív tag
Boldog Karacsonyt Minden Forumtarsnak!
Azonban ez a szep unnep sem telhet problema nelkul:
Tegnap este piros lampanal allva elkezdett remegni a kocsi, a fordulatszammero leesett 500 korulre, majdnem lefulladt a kocsi, pedig semmit nem nyomtam. De ez csak 1-2 masodperc volt. Utana semmi.Aztan par ora mulva jottunk volna vele haza. Elkezdtem egyesben kicsit meghuzatni, mikor kettesbe atvaltottam, akkor pukkant egyet a kocsi, es lelotte a katalizator es hatso dob kozotti szakaszon a kipufogo csovet.
Mi a fenetol lehetett ez? Egy eve uj femdobos katalizatort es hatso kipufogot kapott. Mi lehet a gond? Dugulas volt valahol a rendszerben? Vagy valami berobbant a kipufogoban? Vagy csak egyszeruen szarul szereltek ossze?
-
aktív tag
Azert ez nem teljesen igaz. Nezd vissza, mikor szoltam utoljara hozza! Juniusban csinaltattam a valto+kuplung cseret, azota nem volt szerelonel. Igaz, hogy szivtam az ablakkal, de az azert volt, mert osszetortek az ajtot, es az elhajlott mechanikat tettek vissza bele.
Meg most megint kis beazas, de azt (ugy nez ki, hogy) sikerult megszuntetni.
Ez az elso eset, hogy ott hagy valahol! Lehet most is valahogy vissza lehetne tenni. Kivancsi leszek, mennyibe faj majd, meg foleg, hogy mikor lesz kesz, mert most pont kellene a kocsi. Nagyon remelem nem a tavaly ujonnan beszereltett kipuffal vagy katalizatorral lesz a baj, mert akkor morcos leszek viszont.
De sajnos hiaba vettem volna meg a BMW-t, ott is olvasok a forumon szep dolgokat... Nem hiszem, hogy ez feltetlen Roni hibaja.
Vagy hiaba vennek uj autot: Egyik baratomnak gyari sport kocsija volt, 3szor szakadt le a kipufogo, egyszer meg "elhagyta" a motort is (eltort a motortarto bak)
-
aktív tag
válasz Mágus2 #26369 üzenetére
Mágus2: Az alapjarat ingadozas kb. delutan 4 fele volt. Utana meg mentem a kocsival par kort. Es ejfel fele, tobb oras allas utan ment szet a kipufogo. Elindultam. Kicsit meghuzattam egyesbe, es amikor tettem at kettesbe, akkor szetesett. Szoval nem volt uzemi homerseklet.
-
-
aktív tag
Haliho!
Meg Penteken megoldodott a kipufogos problemam:
Ket sarokkal arebb, ahol lerobbant a kocsi volt egy karosszerialakatos. Eldocogtem oda a kocsival, aki megallapitotta, hogy szet van rohadva a kozepso dob (ugye ez nem lett kicserelve tavaly, mivel nem mondtak, hogy baj van vele), es a cso kiszakadt a dobbol. 5 perc alatt meghegesztett 1.500.- Ft-ert. Azt mondja, ezzel igy evekig elmehetek, nem lesz gond, es mashol nem talalt rohadast.Szoval gyorsan es olcson sikerult megoldani a gondot. Szerintetek csereltessem ki a dobot, vagy tenyleg jo lesz igy?
-
aktív tag
válasz hossszú #26840 üzenetére
Ahogy giigz is mondta, kb. 2.5 - 5eFt lesz az olvasas (fel ora - ora munkadij).
A gyari cuccal biztos menni fog.
Nekem amikor beazott a kocsi es Electronic fault hibat dobott, akkor elvittem a Bosch szervizbe, ahol elkertek 3.000.- Ft-ot, dobott egy csomo ismeretlen hibat, de semmi ertelmeset nem tudtak mondani, es semmit nem tudtak torolni.
Utana elvittem Kalydihoz, ott azonnal kiderult, hogy nem megy a feklampam, kicsereltek a biztositekot, toroltek a hibakodot, es mehettem utamra.
A legzsak Megane II-nel ket dologtol lehet: Az egyik a kormanyatvezeto gyuru: Ez nalunk Megane II-nel kb 25eFt-ba faj cserelni (nem Renault szervizbe persze).
A masik pedig a csatlakozo az ulesnel. Ezt altalaban eleg WD40-el befujni, es akkor par honapra elhallgat. Ki lehet cserelni a csatlakozot, vagy rosszabb esetben ossze lehet forrasztani... -
aktív tag
Mindket kartyamon (kulcs) le van torve a kis kihuzhato fizika kulcsnak a muanyag resze.
Talaltam egy ceget, aki 5eFt-ert tud adni teljes "hazat" (tehat a kartyat a kulccsal), illetve 2eFt csak a kis kulcs.
Most gondolkozom, hogy csereljem-e le az egesz kartyat, es akkor lenne egy szep uj kartyam, amin latszanak a kis jelek (nyitas-zaras-csomagtarto). Ennek viszont a hatranya, hogy szet kellene szedni a mostani kartyat ugy, hogy ne seruljon meg az elektronika benne.
Vagy csak rendeljem a kulcsot, amit masoltatni kellene? Ennek milyen osszege lehet? Barmilyen masolos le tudja masolni?
Vagy esetleg a fem kulcsot ki lehet szedni a kis muanyagbol anelkul, hogy eltorne? Mert akkor csak a femet kellene attenni a muanyagba. -
aktív tag
-
aktív tag
Ketto darab kerdesem lenne:
1. A Megane II fizikai kulcsat (amit a kartyabol kell kihuzni) lehet masoltatni mezei kulcsmasolosnal?
2. Kb. egy hete megint erzek valami nagyon-nagyon apro remegest a pedalokon. Multkor (nyaron, a kuplung-valt csere utan) sokkal erosebb volt, akkor eszrevettem, hogy a legszurohaz elmozdult, meg az elso hengernel levo csatlakozo lotyogott.
Meg ha kintrol hallgatom a kocsit, akkor a motor es kipufogo hangbol hallatszik, hogy neha nem teljesen egyeneletesen jar a motor, hanem 5-10 masodpercenkent kicsit kiesik az utembol (bar ez lehet regen is ilyen volt, csak nem figyeltem ).
Illetve azt is feltunt, hogy neha a fordulatszammero, ami a 750-es jelzesnel szokott megallni, egy hangyaf.sznyival ala esik.Van valami oteletetek, hogy ez mitol lehet? Valami csak nem jo a kipufogoval? Vagy nem jol hegesztettek?
A kocsi jol megy, hetvegen kifejezettem orom volt a valtot kapcsolgatni. -
aktív tag
Aaaaaaaaaaaaaaaa, megmarom magam! Mar megint viz van a vezeto oldali taroloban, es ugyan onnan jon: a kuplung mellett. Pedig a vezeto oldali lefolyot kiszigeteltem, csontszaraz. Tehat a tuzfalon jon at (vagy szelvedo?!)
Sehol nem talalok leirast, kepet hogy mi es hol jon at a tuzfalon. Manualban egyaltalan nem is latok leirast a tufalon, hogy hol vannak lyukak. Van valakinek errol infoja?
Angol forumon latom, hogy tanacsoljak, hogy nezze meg a tuzfalban levo pockoket. -
aktív tag
Igen, ezt mar beszeltuk, de nem tudok mit csinalni vele. Nem nagyon mozdul, kihuzni meg nem merem, mert lehet megrosszabb lesz.
Persze ha tenyleg ez szivarog, furcsa, hogy miert jon at ott ennyi viz? Honnan kerul oda? A motorter feloli oldalon ott a kerekdob van, tehat az felfogja a kerekrol felcsapodo vizet, nem?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Az elvezeto jo. Eddig annyi gond volt vele, hogy a gumicso nem jol illeszkedett, es az oldalan folyt le a viz. Ezt megoldattam ugy, hogy kiszigeteltem a gumicsovet.
Szoval vagy a gumicso lentebbi reszen van szetcsuszva (bar az szerintem meg onmagaban nem lenne ok, hogy atmenjen a viz), vagy lehet, hogy tenyleg a szelvedo?! Azt hogy lehetne ellenorizni?
-
aktív tag
Par napja erzem, hogy kicsit remegnek a pedalok, illetve alapjaraton picit rangatja a kasztnit, meg a kipufogoa hanga sem teljesen ismetlodo.
Erre most reggel elkezdett villogni a narancssarga Check Engine lampa, es 1.100.- as fordulat szam alatt folyamatosan, szabalyosan remeg a kasztni, mintha az egyik henger nem menne.
Mar ketszer vagy haromszor volt Check engine lampam, de akkor nem villogott, hanem vilagitott. A Renault-os szerelo azt mondta, hogy szetment a lambdaszonda csatlakozoja, es ossze kellene forrasztani a kabeleket.
Szerintetek is a ho most szethuzta a csatlakozot? Vagy mas hiba lehet? Nem lehet esetleg, hogy csak az egyik gyertya ment ki?
-
aktív tag
válasz rob210 #27107 üzenetére
Lehuztam egyenkent a 4 trafo kabelet: Amikor a 2-est (ha jol emlekszem) es a 4-est (ez tuti) huztam le, akkor be sem tudott indulni a motor, a masik ketto lehuzasakor pedig nem ugy jart a motor, mint amikor mind a 4 rajta van, lentebb volt az alapjarat is, a hangja is mas volt. Szoval lehet, hogy megy a 4. gyujtas is, csak mar nem teljesen jol?
Biztos, hogy gyujtotrafo, gyertya nem lehet (esetleg kormos a gyertya) ? Annak mi lenne a jele?
-
aktív tag
(#27118) gabx76 és (#27122) rob210 Köszi! Elvileg sikerült találni egy debreecni srácot, akinek van bontott gyújtótrafója és ki is cserléi nekem. Nagyon remélem, hogy ez a hiba oka...
-
aktív tag
Este meg hasznaltam egy kicsit a kocsit igy 3 hengerrel (ha a trafo a baj), ez mennyire gond?
Most egy kulfoldi forumon azt olvastam, hogy nem tanacsos igy hasznalni, mert a nem uzemelo hengerbol a benzin a katalizatorba juthat. Lehet azert jarni vele? -
aktív tag
válasz rob210 #27126 üzenetére
Elvileg par ora mulva egy uriember hoz nekem egy bontott gyujtotrafot, be is szereli. O azt mondja, hogy a kocsi ilyenkor leallitja a hibas henger befecskedezeset, igy nem jut benzin a hengerbe. Mondjuk ha ez igaz is, ezzel csak annyi baj van, nem mindig villogott a motor visszajelzo lampa, igy lehet, hogy nem mindig erzekelte a hibat, es neha adott oda is benyat... nem tudom...
1-et akkor eleg csereltetni? vagy parban kellene?
Ilyenkor kell toroltetni a hibakodot, vagy mindegy?
-
aktív tag
Mindenkinek koszonom a segitseget!
Egy srac hozott nekem bontottat bele, meg bele is tette. Eddig jonak tunik, bar picit masabb a hangja a kocsinak, mindjart teszek fel videot. De gondolom azert, meg megcserelgette a gyujtotrafokat: a zoldeket 1-4, a szurkeket pedig 2-3 tette.
Hibat eddig nem dob a kocsi, bar meg nem mentem vele, majd este lesz hasznalva. A hibakodot majd toroltetem, gondolom az nem baj, ha csak tarolja...
-
aktív tag
válasz Mágus2 #27131 üzenetére
Ebben en is remenykedek, hogy egy regi hiba nem befolyasol semmit. Hiszen ha lehuznam a kabelt, utana visszadugom, akkor maris toroltetni kellene?
Na mind1: Rob jol mondja: most megy, ez a lenyeg. Orulok neki, hogy nem paranoias voltam, hanem ezekszerint a "pedalremeges" mar elojele volt. Legkozelebb ha ilyen lesz, akkor mar megyek is a bontoba
-
aktív tag
válasz Mágus2 #27133 üzenetére
Magus: Ez igaz, de: 10 eves kocsim van. Szerintem mindent ki lehetne rajta csereltetni Nem fogok most 40 ezret aldozni azert, hogy nyugodtabban aludjak.
Tipikus pelda erre a multkori: Bo egy eve tettem fel zsir uj katalizatort, meg zsir uj hatsodobot... erre karacsonykor a kozepdobbol kiszakadt a cso... Hiaba koltottem ra 70 ezeret, megis szetment. Persze tudom, hogy a szerelo volt bena, es nem vette eszre, mert egy evvel elotte ennek mar biztos voltak elojelei.
-
aktív tag
tresh: Neked konnyu, Te magad szereled Jo tudom, hogy a trafokat en is be tudnam tenni, de kulcsom sincs hozza, amivel azt az egy vacak csavart ki tudnam szedni.
Amugy nem mondhatjatok, hogy nem koltok ra, eleg sokmindent kicsereltem mar rajta. Amit mondtak a szerelok mindent megcsinaltattam. (Vezerles, kipufogo, futomu, masik valto, kinyomo, kuplung stb stb...) Kerekekbol sem a 10 eves 1 miliset teszem fel.
Es mindezt ahhoz kepest, hogy alig hasznaljuk a kocsit...Mágus2: bnomert elmentem a munkahelyre, utana pedig azert kerdeztem meg, hogy a bontoba meg el tudok menni vele, vagy sem. Nem azert kerdeztem, hogy csapatni menjek vele (az meg szombaton megvolt )
Most is eleg eroteljesen elgondolkoztam a kocsi eladasan, de ugy vagyok vele, hogy ez (is) 'tipushiba" volt, mindenkinek elojon, 7ezerbol megusztam.
Ha meg ezt a vacak beazast megszuntetem, akkor marad addig, amig nagyobb baj nem lesz. De mar nagyon varom, hogy mikor jon elo elektronikai hiba...El kene mar fogadnom, hogy hasznalati targy, sosem lesz tokeletes. Ahhoz uj kocsit kene venni, es meg ott sem biztos. Ha meg minden patent lenne rajta, akkor ugyis osszetornem/osszetornek.
Viszont hetvegen is voltunk szankozni, ha lenne egy gyonyoru kocsim (mint amikkel most szemezgetek 3-4 eves Megane II coupe) azt meg sajnalnam ilyenre befogni, hogy szankot moge kotni, meg utana koszosan betenni a kocsiba, stb stb... meg hogy kint alljon a szabad eg alatt...
-
aktív tag
Biztos, hogy a genarator az?
En igy elso korben a "nyikorgas" es "hideg" szo hallatan a kinyomocsapagyra gondolnek... Nekem ilyen hidegben ha par oraig all a kocsi, akkor mar inditaskor csinalja (kuplunggal inditok), utana elhallgat. Aztan attol fuggoen, hogy milyen hideg van, egy par percig meg nyikorog indulas utan, amikor gazt nyomok neki.
-
aktív tag
mycso: En nyaron csereltettem bontott valtot, kuplungot, kinyomoval. Szinten bontott kuplungtarcsa kerult be, is igy nagyon furcsa volt az elso par kilometer: iszonyatosan konnyu volt a kuplung, szinte semmi ellenallasa nem volt, es nagyon lent fogott nekem is. Es ha eppencsak ratettem a labam a pedalra, akkor mar csuszott a kuplung
Utana mentunk nyaralni a kocsival, szoval volt hasznalva rendesen, igy kellett ugy ket het kb. hogy bealljon normalisan.Azota ott fog ahol regen, es kemenyen, ahogy regen. Szoval ne aggodjal, legyel turelmes... vagy vezess sokat
-
aktív tag
mycso: En pedig nagyon orultem neki, mert a regi kuplunggal akkor jottam ra eloszor, hogy vacak, amikor a hatarnal sorban alltam es fel-egy km/h-val gurulgattam a sorban, nagyon rossz volt, hogy ali par centimeteren fogott a kuplung. Tehat kb. nyit-zar volt a lehetoseg, alig lehetett csusztatni. Meg nehez is volt nyomni a pedalt.
Nekem nagyon furcsa volt beulni az uj (bontott) kuplungos kocsiba, de tetszett, hogy konnyu volt a pedal, meg hogy a teljes tartomanyban lehetett hasznalni. De mondom: par het es beallt (nekem is kb. 1000-1500km).
En szerintem semmi baja nincs.De majd kerdezd meg MMA87-et, mert anno O is ezeket mondta, nekem ezert nem ert varatlanul, amikor kicsereltek a kuplungot.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest