-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
(#31598) giigz Mielott meg eladtam a Megane-t mar akkor azt mondtad, hogy 1 milla felett van a kocsi.
En azt mondom Neked, hogy jobb idoben megszabadulni tole. Be kell latni, ha rosszat vettel, nincs abban semmi szegyen.En orulok, hogy megtettem ezt a lepest es valtottam. Hetvegen is vagy 700km-t beletettem a kocsiba, es tok jo erzes, hogy ugy indulok el, hogy nem attol felek, hogy mikor all le a kocsi, kinyilik-e a csomagtarto vagy hogy eppen milyen hibauzenetet fog dobni.
Tenyleg jo volt par dolgot megtanulni a megane-on (A TI SEGITSEGETEKKEL! ), de azert nem mondom, hogy hianyzik, hogy telen a kocsi alatt fekudjek a hoban, vagy nulla fok kornyeken a vizet locsoljam a kocsira, hogy hol azik be
-
senior tag
válasz rob210 #31605 üzenetére
rob210: Szerintem tenyleg igaz a mondas a BMW-nel (meg igazabol mindegyik kocsinal): "Ha jot veszel jo lesz, ha nem, orokre elatkozod a napot"
Nyilvan vigyazni kell vele, mert sokan szethajtani veszik mar ezeket a kocsikat. En azert kerestem a legkisebb, 1.6-os motorral szerelt valtozatot, mert azt csak erre a piacra gyartottak, illetve remeltem, hogy azt nem driftelni veszik. De utolag kiderult, hogy azzal a motorral tobb gond van, mint az atlagos BMW motorokkal.Aztan meglattam a makulatlannak hirdetett 320-ast, es megvettuk. MAGISZ-nal ismeros szerelovel ellenoriztettem: tenyleg egy tulaja volt, vegig szervizkonyv, annyi volt, hogy meg 60ekm-es koraban hatulrol megkoccoltak, amugy semmi mas.
Meg nincs meg sok ideje nalam, de remelem nem lesz semmi szivas vele. Nagyon furcsa, hogy egy 14 eves kocsiban semmi sem szakad, kopott, csavarok nincsenek szethajtva. Minden ott fog, ugy nyilik, ugy kattan, ahogy kell. Nem csorog, zorog... stb stb... Minden resze mukodik.
Aztan egyszercsak elkezdett akadozni a valto egyesben, ha gyorsan tettem be (nagyon ritkan), gondoltam, hogy ez sem tokeletes kocsi, 14 eves, jon itt is a valtocsere, mint a Magene-ban. Annyira nem ijedtem meg, mert forumokon 10-15eFt-ert (igen, ennyi!) adjak a valtokat, minden olcso hozza.
De a szerelo mondta, hogy ez BMW, ennek nem megy csak ugy tonkre a valtoja.
Mult heten lecsereltunk minden olajat, szurot (motorban, valtoban, difiben) es a valto azota ugy megy, mint az olajozott villam. Mult hetvegen is 700km-t tettem a kocsiba, egyszer sem akadt meg, pedig en sem kimelem a kocsit, gyakran van, hogy a fordulatszammero tiltasban van, megsincs az az erzesed, hogy mindjart kiesik a motor.Amikor megvettuk, akkor kicsit kopogott a futomu (ennel a tipusnal gyakran kell cserelni a lengokart), megcsinaltattam aranylag gyorsan, de addig is olyan jo volt vele menni, nem erzed azt, hogy mindjart szetesik a kocsi.
tresh: 1.4m-ba volt mindennel egyutt (kocsi ara, regado, vagyonszerzesi illetek, stb stb). Azota ketszer voltam szerelonel (magisznal csak ellenoriztettem, meg atneztek), kb. 150eFt-ot koltottem: osszes olaj, szuro csere, hatsofek, kezifek, hatso lengescsillapito ( csak 26eFt volt porvedovel egyutt a par!!! Zsir uj! Meganebe a ket elso 44eFt...) meg az elso ket lengokar szilentekkel egyutt.
Viszont mivel lancos a motor megsprolotam a vezerlescseret, szoval ez az osszeg semmi.Szoval nekem egyelore nagyon megerte a valtas, remelem igy is marad.
A hetvegi szerelesek helyett inkabb neha lemosom. Van hogy 2-3 oran keresztul mosom es gyonyorkodok benne
Na meg persze masok is megnezik, volt mar egy-ket erdekes sztori... es persze at utakon is mindig tobb figyelmet kapokSzoval en azt mondom, hogy jobb, hogy eladtuk a Megane-t (bar nagyon szerettem, es jo kis kocsi volt), de szerintem hosszu tavon meg anyagilag is meg fogja erni a valtas (plane, hogy ez a BMW szerintem eleg jol tartja az arat), de ha nem is, erre legalabb szivesebben koltok, mert nagyon nagy almom volt.
Bocsanat mindenkitol az OFF-olasert, nem a BMW-t akartam sztarolni, csak az en kis story-mat leirni.
-
senior tag
válasz rob210 #31645 üzenetére
rob210: Ezert mondom, hogy meg kell nezni, mit veszel. Az enyemet ket szerelo latta, de mindketto azt mondta, hogy jo vetel volt, megeri megtartani.
Amugy az a vicces, hogy tesod kocsija is olcson kihozhato lenne: valto+dificsere, lengokar meg fek, ezt ket szerelo egy nap alatt megcsinlja 30eFt munkakoltseggel egy 100-asbol kihozhato. Szilentekbol meg mar van poliuratan, ami allitolag sokaig birja. Lengokarbol is mar nem csak preselt van, hanem van olyan, amin cserelheto a gombcsuklo.
De mondjuk az ilyen kocsit en mar nem tartanam meg. Szerintem nekem hatalmas szerencsem volt, es lehet, hogy tenyleg sikerul kifogni az idos epitesz hetvegi kocsijat. Semmi tuning nincs rajta, minden gyari, kiveve az elso loko lett nemreg egy M-es atcserelve, es ennyi.
-
senior tag
(#31647) giigz Eleinte tenyleg nem hittem, amikor mondtak, hogy az 1.6 is annyit eszik, mint a 2.0 vagy akar a 2.2-es. De tenyleg igaz, annyi megkotessel, hogyha ugyanugy mesz vele. Nyilvan a nagyobb motorral gyorsabban is lehet menni, akkor fogyaszt tobbet.
A 98Le-s 1.4-es Megane-al 8 liter volt az atlagfogyasztas, ezzel a 6 henger 2 literes 150LE-s motorral pedig most 8.7-8.9 kozott vagyok.
De ez most is ugy, hogy 150-el fel Pestre, ott meg varosban akar 80-90. Hungaria koruton is Opeles meg akarta mutatni mit tud, vagy 10 lampanal gyorsultunk, ilyenkor tiltasig huzatom.Mielott vettem a kocsit egy ismeros mondta, hogy akar 12 litert is megeszik, de neki pont ez a motor az E39-es 5-os BMW-ben van benne, kikapcsolt kiporgesgatloval, meg talan automata.
Szoval en 10l-errel szamoltam, amikor megvettem, de igy, hogy 9 korul (vagy inkabb alatta) van, teljesen elegedett vagyok. Nekem ennyit meger.
Es ha olyan tempoban kozlekednek vele, mint a Megane-al, akkor ki tudnam hozni azt a fogyasztast. BMW forumon irnak ilyen motorbol akar 6.7L-es fogyasztast... igazan, kevesen
Mar kicsit sajnalom, hogy ez a motor nem a 170LE-s valtozat, viszont ennek a 6 hengeresnek isteni hangja van, es a 150LE miatt fele annyi a teljesitmenyado, mint a 170-esnek, szoval igy annyira nem banom
-
-
senior tag
válasz sladka_pani #31668 üzenetére
sladka_pani: Igen, tudom, hogy az irasom alapjan en is a "kocsog BMW-s" kepet mutatom, de hidd el nem vagyok az. Szabalyokat betartom, es igyekszem masokkal is betartatni. Mindig hasznalok indexet is! (ha beengednek, akkor pedig elakadasjelzot)
Egyedul neha picit tullepem a sebesseghatart, de azt is csak ott, ahol ezt biztonsagosan meg lehet tenni.A parom is mindig jon ezzel, hogy gyorsan megyek, ilyenkor azt szoktam mondani neki, hogy akkor vezessen O, mert en vagy igy megyek, hogy felveszem a forgalom ritmusat, vagy sehogy.
Mert szertinem kevesbe veszelyes kicsit gyorsabban menni, dinamikusan, mint lassan, a forgalomra valo tekintet nelkul, meg hezitalva. Esetleg feltartva a forgalmat egy atsorolasnal...
En ha vezetek, csak a vezetesre figyelek, nem telefonalok, stb stb... Tehat kompenzalom a megnovekedett sebesseget megnovekedett figyelemmel!Es en is rob210-nek adok igazat: A Hungarian a fel oras dugoban allas utan sajnos mindenki sietni akar, es nyomjak neki rendesen.
A teljes kephez hozzatartozik, hogy annak ellenere, hogy en vagyok a gonosz BMW-s, aki tiltasik huzatja, nem egy kocsi volt, aki elhuzott mellettem, bevagott elem, stb stb. Es nem csak BMW-k, Mercik, hanem Suzukik, meg 20 eves rozsdakoporsok is...Arrol nem is beszelve, hogy a sok felujitasnal ki vannak teve a 20-as, 30-as tablak, es mindenki 60-70-el megy el mellettuk.
De en igy allok az elethez is: Alkalmazkodni kell!
Lassithatsz 20-ra, de akkor nagyon fajni fog, ha valaki 70-el beledmegy...Azt is birom, amikor szoktam menni foutakon, aztan ott elozgetek. Gyakran van, hogy valaki a seggembe tapad (ilyenkor neha kicsit fekezek, hogy vegye mar eszre, az O fekei nem biztos, hogy ugy fognak), megelozni persze nem tud, csak uveghangon jon mogottem, aztan majd amikor beesunk a varosban, es lelassitok, akkor onelegult fejjel elhuz mellettem a varosban...
-
senior tag
válasz golyós #31873 üzenetére
A szelvedo elott van egy muanyag darab, amibol kiallnak az ablaktorlo karok. Azoknak az oldalaban van ket-ket muanyag pantent. Azt kell kiszedni, es akkor mar fel tudod huzni annyira a muanyagot, hogy a ket lefolyot ki tudd tisztitani.
Ha teljesen szeretnel hozzaferni, akkor az ablaktorlo karokat is le kell szedni.Erdemes lenne most megcsinalni, mert ha tul sok viz nem ment be, akkor meg talan meguszhatod, hogy ki kelljen belezni az egesz kocsit, hogy ki tudd szaritani, mert most meg jo meleg van, egy-ket nap alatt kiszarad a kocsi.
Nezd meg, hogy a labterben levo rekeszekben mennyire all a viz. Ha megnyomod, es vizes leszel, akkor veheted elo a torx kulcsotA beazast erdemes megszuntetni, mert nem csak a szellozovel lesz bajod, hanem elektronikai hibakat is konnyek okozhat.
Ezen a linken lathatod kepekkel a lefolyot is, meg azt is, hogyan kell szetszedni a kocsi beljeset, hogy kiszaritsd.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz golyós #31931 üzenetére
Bocsi, mondhattad volna, hogy Scenic. Annak is van szetszedesi utmutatoja.
Vigyazz nagyon ezzel a beazassa, takaritsd rendesen. Sajnos ez eleg bene megoldas a Renaultoknal, hogy bevezeti a vizet a szellozon. Csak kesobb sok problemad lehet belole.
De orulok, hogy sikerult mindent megoldani
-
senior tag
(#32038) Pecc Most nincs idom kikeresni, de napokban volt egy totalcar-os cikk, amiben votl egy tablazat, hogy mennyi a gyari ertek meg mennyi a valos sulya a kocsiknak. Tobbszaz kilo elteresek vannak. Szoval nem vagyok benne biztos, hogy 400 kilo kulonbseg van. Hiszen elvegre a plussz alkatresz a kardan.
Szerk.: Megvan a cikk: [link] Van, ahol 160 kg-ot csalnak!
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Laraxior #32081 üzenetére
Laraxior: Bocsi, de most tenyleg nem jol gondolod. Amikor hatsokerekessel megindulsz, akkor a nagyobb terheles a hatso kereken van. Azert kapar el konnyebben az elsokerekes, mert "megemelkedik az orra". Gondold at: Te is hatrafele mozdulsz el.
Ezert mondjak sokan, hogy 200LE felett mar ertelmetlen az elso kerekes kocsi.A kanyarodas meg plane a hatsokerekesnek kezdvez, hiszen gazadasra befele tolja az orrat. Egy elsokerekesnel kanyarban meg kifele szallsz.
Majd szolj ha a forum mellett vagy, megmutatom, hogy lehet bevenni a 90 fokos kanyart anelkul, hogy nagyot tekernel a kormanyonJa, es a legjobb: a kiporgesgatlo kikapcsolhato!!!
-
senior tag
Ck. En nem azert vettem meg az E46-ot, mert hogy eros gep, vagy hatsokerekes, vagy mert BMW. Hanem mert a formaja nekem a legszebb.
En a legkisebb 1.6-os motorral akartam venni, persze mostmar nagyon orulok, hogy ezt a 6 hengerest vettem, mert isteni a hangja, nagyon jol megy. Bar, ahogy irtam a 170LE-s valtozat jobb teljesitmenyu, viszont nekem a 6 henger es kevesebb, mint fele teljesitmenyado fontosabb, mint az a plusz 20 LE.Imadom a kocsit, hogy 14 eves, megis batran ulok bele, nem rohad, nem zorog, nem felek, hogy szetesik, vagy mindjart leall alattam.
Egyetlen egy rossz erzesem van: Hogy 14 eves, en nem maradhat evekig nalam. Es par ev mulva mar odivatu lesz ez a forma. De nekem meg a Bangle sem tetszik annyira, meg az uj BMW-k foldig ero orra sem... de hatha idovel valtozik. Egyelore nem cserelnem le semmire.
Ha Te is igy erzel az Audid irant, akkor szerintem ne foglalkozz vele, hogy milyen kerekes. En nekem akkoris ez a BMW kellene, ha elso kerekes lenne. De azt nem mondom, hogy bannam, hogy hatul hajt
Szerk.: Bar a 14 evhez van egy par jo sztorim: Amikor ket hajlektalan srac a parkoloban odajott, hogy fogadtak, hogy en hany eves vagyok. 19 es 23-ra tippeltek, amikor elarultam, hogy 29 vagyok, akkor meg kellett mutatnom a szemelyimet. Aztan megkerdeztem, hogy szerintetek a kocsi mennyi ido. Mondtak, hogy 4 eves. Mondtam tegyel hozza meg egyet! Erre: 5 eves ez a kocsi? Mondom ele tegyel egy egyest: 14 evest.
Gondolom azt hittek rolam, hogy 20 eves vagyok, es apucitol kaptam egy uj BMW-t.Multkor meg a szomszedom kerdezte meg, hogy uj kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Sgt. Chris #32201 üzenetére
A Megnane II-es altalaban 3 helyrol szokott beazni:
1. Tetoablak. Mivel Neked ez nincs, kizarhatjuk
2. Eldugul a szelvedo elotti vizelvezto, es a szellozo beszivojan keresztul befolyik a viz. De ha nem allt esoben, nem mostad a kocsit, akkor ez is kizarhato.
3. Eldugult a legkondi kondenzatorviz elvezetoje. Nyomd be a kezed a kozepkonzolnal a "kardanalagut" es a muszerfal talalkozasahoz. Ha ott vizet erzel, akkor onnan jon, mivel ott van egy talca, ahova a legkondi kivezeti a kondenzvizet. A talcanak a lefolyoja a kocsi aljanal talalhato a kipufogocso hovedo boritasa mogott. Ezt kell megtakaritani, hogy el tudja vezetni a vizet.
Ha van tipped, hogy melyik hiba lehet, akkor leirast a megoldasokrol.
-
senior tag
(#32226) tresh: Legalabb mostmar tudjuk, miert gyorsul lassabban giigz kocsija: Nagyon tapad az asztfalthoz a gumi, es nem engedi porogni a kereket
Lehet, hogy en is veszek egy ilyen VredEinstein gumit, csak attol felek, hogy egy fekezesnel felgyurodik az asztfalt
(#32238) giigz: Nyugi, csak ugratlak
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
(#32251) mycso Ne vitatkozz mar vele! Tapasztalatbol mondja! O hasznalja minden nap ezt a gumit a vegsokig terhelve, 13 colos kerekeken 1.4-es 95Le-s kocsival... mar lassan fel eve. Ennyi ido alatt latja, hogy mennyit kopott.
Mar masik 20 markat/tipust kiprobalt, es ez valt be neki.Szerk: Amugy ezek a FredEinstein gumisok nagyon jo soforok lehetnek, egyik velemenyezo ezt irta: Nagyon halk,kényelmes. Nagyon erzi a kocsit, hogy mennyire kenyelmes neki a gumi Vagy lehet, hogy mashova huzta fel a gumikat ?!
A masik meg ennyit irt:
A tesztelő újra megvásárolná a gumit? semmi esetre sem[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Sgt. Chris #32276 üzenetére
(#32276) Sgt. Chris En azert mondtam ezt a 3 lehetoseget, mert az esetek 90%-ban innen azik be a kocsi.
Lehet a paraelvezeto is. Sok viz van a labterben? Mert ha viz van az also tarolo rekeszben, az szten nem csak para... -
senior tag
Bizonyos váltókat érdemes túltölteni, mert rosszul vannak a tervezve. Az én Megane II váltom is ilyen volt.
Meg barátomnak a VW Golf V váltoja: Csak a "normál" szintig volt feltöltve és így az ötödiknek nem volt jó a kenése, tönkre is ment, 80eFt volt felújítani. Alig lehet hozzá váltót találni, mert azonnal elviszik. Nem is talált hozzá jót (vagy csak 160eFt-ért), és hibásból tették át az ötödiket.Anno, amikor Xadot tettem a Renault váltójaba, megijedtem, hogy kinyitottam a betöltőt és jött az olaj kifele. Felhívtam a szerelőt, és akkor magyarázta el, hogy Ő ezért szokta kicsit túltölteni ezeket a típusú váltókat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest