-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24449 üzenetére
Oké, megjegyeztem. Egyedi.
-
Burt1793
veterán
válasz Vismajor01 #24539 üzenetére
Akkor igaza volt yodának. Jobb gumi, esőben óvastosabban, holttérben ne menj és ezeket mind megúszod.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24578 üzenetére
Múltkor 20,5 litert tankoltam a tádé 20 literes tankjába, az uccsó métereken már nem vette a lapot, fülbemondós navival mentem és nem arra vitt, amerre gondoltam, így nem volt kút az úton.
Városi (rendes) menetben az sh 3,45ös átlagot hozott legutóbb, viszi a techpulley, te mennyit mentél vele, nekem 3500at futottak ezek a görgők, vírusnak hála nem kell annyit járkálni. -
Burt1793
veterán
válasz mAtech #24592 üzenetére
Ha pl egy forza 300ba raksz techpulley görgőt, akkor megy úgy, mint egy gyári 400as. Igazából a 300as egyedül menve simán elég erős, két személlyel érzem azt gyári hajtással, hogy nem tud felpörögni és alul nincs meg a névleges teljesítmény, ezen a görgőcsere javít, szinte ingyen.
-
Burt1793
veterán
válasz mAtech #24597 üzenetére
Annyi hátránya van, hogy többet forog a motor (esetleg nagyobb olajfogyasztás, kopás). Nekem az sh-ban alapból egy grammal könnyebb a gyári görgő, mint a forzában (19 vs 20), nekem most 17g-os techpulley van benne. Ilyet, vagy 18g-osat érdemes a forzába tenni.
Nagyon sokan túráznak olyan dinamikával, amit sh-val is simán tudnék tartani, az más kérdés, hogy annyira nem élvezetes a váz csavarodása (forza talán jobb), az üléspozíció vagy a nem élvezetes motorhang miatt. -
Burt1793
veterán
válasz Vismajor01 #24628 üzenetére
Valszeg ismeri a helyet, látta, hogy villog a gyalogos lámpa, azt hitte hamarabb vált az övé, csak úgy látszik gyorsabban ment, mint szokott.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24717 üzenetére
Engem is megállítottak már párszor motorral való szabálytalankodás miatt (nem piroson átmenés, hanem záróvonal, tiltott helyen menés, tiltott irányba kanyarodás - de mind elég veszélytelen volt), sose kaptam büntetést, elbeszélgettünk, aztán elváltunk. Az más kérdés, hogy ezeket (jó, záróvonal átlépést máskor is) akkor csináltam, amikor siettem, nem akartam háztömböt kerülni stb. (nem a négysávoson csináltam, hanem lakóövezeti utcácskákban) és így a beszélgetéssel jól elment az idő és elkéstem. Szóval eddig jók a tapasztalatok.
Margit szigeten a Margit hídról menet is megálltam már a járda mellett, a korlátnál. Az árpád híd felől sok helyen van 1,5 méternél szélesebb járda, csak arra vigyázz, hogy ott tolni kell a motort (a rendőrös témára visszautalva 😃).DigitXT: ja, jó volt nézni a videót, utálom ezeket, mocsok szabálytalanul mennek, azért motorral is van egy határ...
Az is menő, ahogy a második rendőr nem a járdára fordul vissza, megvannak a jó ösztönök. 😃 mondjuk kicsit nehézkesen mozognak, a tréningeket gyorsabbnak tűnnek, oké, itt nehezített a sín.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #24749 üzenetére
Csak a villanymotor tud rezgésmentes lenni. Esetleg egy négyhengeres gépre rá lehet fogni. A TDM is rendesen mocorog alattam, az sh is remeg, oké, vannak kategóriák, menet közben kicsit simább, főleg amiatt, hogy a váltó nem hagyja leesni a fordulatot. Én DigtXT madison-ján nem éreztem erősebb rezgést, mint az sh-n.
-
Burt1793
veterán
válasz Micsurin #24762 üzenetére
Vészhelyzet utánra, ha eldőlt a motor, akkor kell használni alap esetben. Bár mára szerintem nincs különbség a kulcsos és a kapcsolós leállítás között, újabb motoroknál az indítás is azon a kapcsolón van, csak a másik irányban, így tuti nem felejted a vészleállítót úgy az indítás közben.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24766 üzenetére
Most már alig járok a város belsőbb részeiben, amikor igen, akkor sem csúcsidőben, gondolkodom egy nagyobb gépen, ami nem forog ennyit. Motorra nem visz fel a lélek minden nap és a gumit se akarom középen lekoptatni ingázással... de az a nyugalom, ahogy 4500as fordulaton megy 130-cal eléggé hiányzik a robogóból, ezzel a finom váltóval pedig egyáltalán nem zavaró a váltás, oké, városban a folyamatos 1-2 szar lenne.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #24783 üzenetére
Tegnap a 811esen utolértem kocsival, a harleyval volt, szétmatricázott sisakkal és hátizsákkal (így nehéz motorozni). Neki a stílus a legfontosabb, de egy túramotor dobozzal az gáz, puff. Amúgy külsőre tényleg jó ez a malaguti forma még mindig, de ennyit nem ér, persze a japánok sem.
DigitXT: ahogy beszétlétek, nem egy műszaki figura a Winkler, nem tudom hogy mérte a gyorsulást. Nem hiszem, hogy lényegesen jobbat lép az xmax 300asánál.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24854 üzenetére
Nekem eléggé az elején feltűnt, sztem meg is írtam egyszer itt (vagy nem ), országúton zavaró tud lenni, belevált a kanyar után rögtön és alig gyorsul onnan már. Persze 120 felett eddig se volt fickós. Néha bevállalom az ingázást motorral, jó érzés, hogy nem ver szét a szar út, vagy, hogy full csend van 130nál és persze hiányzik az a rugalmasság országúton, ha kimegyek Budapestről, akkor csak a szélvédelem marad meg a robogó előnyeiből (tucanoval egyetemben).
Na, majd ha megvan a 60k km, akkor megnézhetjük, hogy mit alkotott a techpulley a varioházban. -
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #24864 üzenetére
Én 40 percet bírok az sh-n. Amúgy valszeg már nagyon kiültem az első ülést, néha átülök a hátsóra (főleg sötétben, esőben, hogy átlássak a plexin - ilyen a 2 méteres magasság ) és az tök jó kemény.
(#24867) bajnokpityu: Annyit tudok hozzátenni, hogy az sh-val csak ingázom. Ezerszer bejárt úton. Amikor néha arra megyek a tdm-mel, az állam esik le a különbségtől, mert nem akar leesni az útról, ha kicsit gyorsabban megyek a rossz utakon.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24881 üzenetére
Nálam is így működik a cucc, az a baj, hogy csak 120 körül van ez a plusz áttétel, mindenhol kéne lennie ahhoz, hogy azt mondjam jó ez a görgő... Még mindig azt mondom/érzem, hogy közepes gázra túlságosan visszavált, persze ez a robogós cvt váltók rákfenéje, igazából a "két véglet áttétel" van, vagy visszavált, vagy nem (asszem kcsa régebben már célzott erre).
Én azon aggódom még, hogy esetleg teljesítménycsúcs fölé forgatja a motort már 90-nél is. 120 felett kevésbé tűnik fickósnak, mint gyári görgőkkel, de ez lehet azért is, mert alatta jobban megy. Fordulatszám értékek nélkül persze csak tippelni lehet, de az biztos, hogy érzésre nem fenékig tejfel ez a techpulley.Amúgy meg azt nem értem, hogy a "lemállott" szárnyakkal miből jön ez a plusz áttétel.
Nekem igazából minimálisan fogyaszt többet, 3,4 helyett 3,6-ot átlagban, de közepes gyorsításoknál hangos és zavaró a motorhang. Tartott gáznál 100-zal amúgy szépen leejti a fordulatot, de ha jön egy emelkedő, rendesen felvált pl...Ui.: eszembe jutott, hogy gáz nélküli gurulásnál megtalálja még ezt a nagy áttételt, olyankor meg úgy visszaejti a fordulatot, hogy nincs motorfék. Ezzel az egész váltogatással csak az a bajom, hogy az sh300 alapból azért jó, mert nyomatékból szépen tol bárhonnan, kényelmesen, nyugodtan, na ezt ezzel a techpulley-val elveszti. Nekem fix gázzal pl emelkedőn 70-nél elkezd lassulni, aztán meg visszavált egy idő után, mintha elektronika vezérlené. Na majd benézünk a házba lassan és többet tudunk majd.
-
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #24966 üzenetére
Sose kell üresbe rakni a motort, maximum ha már állsz a pirosnál. Ha nagyon lassú a manőver, már lassítás közben visszaváltasz 2-be, vagy esetleg 1-be (piros a lámpa, gurulsz, várod a zöldet). Mivel a motornál minden kezedre és lábadra egy valami feladat jut, így azonnal tudsz reagálni, nem kell és nem is szabad üresben gurulgatni, ezt pont a robogó teszi meg 20 alatt, ez tud is zavaró lenni pl dugóban lefele (Budakeszi út reggel), mert össze-vissza ki-bekuplungol.
Lassú manővernél is egyesben kell menni, hátsó fékkel korrigálva, ha kikuplungolsz, elmegy a súlypont, elmegy az összeülés.
Robogóval sokkal könnyebbek a nem nagysebességű tréningek. Kisebb a tengelytáv és alacsony a súlypont is. Én az sh-val simán megfordulok a falusi utcában (4 méter széles), kiülök a szélére, esetleg kicsit ráfékezek, fordul szépen. A TDM-mel voltam tréningen (jó a robival is egyszer ), az sokkal melósabb, nehezebb, de nagyon sokat lehet fejldőni motorral. Én robogóval nem feltétlenül mennék el még egyszer. -
Burt1793
veterán
Tegnap megejtettük a 60 ezres szervizt DigitXT-vel (köszi a lehetőséget ) az sh300-on.
Gyertya, motorolaj, olaj és légszűrő csere volt. Előtte a 14-es kulcsot kerestük a hajtástisztításhoz , volt szíjkopadék rendesen a techpulley-k pályájánál, de jól nézett ki minden kopóalkatrész (6 ezerrel ezelőtt ment be az új szíj és a görgők).
A múlt hét óta hallható kis kattogás nem szűnt meg a hajtásban a tisztítástól, arra jutottunk, hogy vagy a görgők mocorognak kicsit a pályájukra merőleges irányban, vagy a kuplungot támasztó (dekliben lévő) csapágy röcög, ha durvul a hang, akkor majd utánamegyek.
[A gyertya színe utal arra, hogy nincs dús keverék... ]
[Görgők melletti kosz 1]
[Görgők melletti kosz 2] -
Burt1793
veterán
Tegnap megint szarrááztam este, de az kiderült, hogy a Tüskecsarnok környéke elég biztonságos. 18tól hajnal 1ig benne hagytam a kulcsot az sh gyújtáskapcsolójában az utcán és nem vitték el. Oké, a hátsó kereket lezártam, de a kulcsot se bántották.
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #25007 üzenetére
Ez is hasonló volt, pakolgattam össze-vissza és jöttek ketten éppen.
gonger: nem, a gyújtáskulcson nincs más, csak egy magyar zászlós szalag, az szétázott az esőben, amíg kint volt. 😃
Én meg amikor mentünk kifele este, kerestem a kulcsot, már aggódtam, hogy elhagytam. 😃
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #24996 üzenetére
Folytassuk még egy kicsit a távnyomozást a kattogás kapcsán.
Középsztenderen nincs hang, pedig olyankor sisak nélkül, mellette állok. Furcsa módon balra dőlve hangosabbnak hallom menetközben. Motorféken csendesebbnek.
Álló motornál a kereket megforgatva nem hallom, de sztenderen se, szóval ezen még tovább kell menni, majd valami lejtőn gurulok egyet nagyobb sebességgel, lábbal hajtva...
Ja és egy nagy esőzés után kezdte el...Tehát vagy a görgők, vagy a kerékcsapágy, vagy a kuplungpofák, vagy a kuplungot dekli felől támasztó csapágy adja ki a hangot.
Ha a görgők, akkor letojhatom?
Ha a kerékcsapágy? Ha a csapágy, akkor illene cserélni, nehogy a tengely tönkremenjen? Ha a kuplung?
Most ki van tisztítva, kézzel megmozgatva a cuccokat, semmi nem tűnt rossznak.(#25013) NYPD: Igen, több, mint 6 órát állt ott magában, mondjuk sokan sétálnak ott.
Most felraktam a tucano-t, így ha benne hagyom a kulcsot, nem látszik.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #25016 üzenetére
Simán forgott a csapágy, minimális röcögést éreztem, amikor ujjal forgattam.
Középállványon pörgetve nem jön elő...
Furcsa, hogy a nagy eső után kezdte (lehet, hogy csak véletlen).
Fülre a motor főtengely (hajtó pulley) forgásával egyezik a szaporaság, nem a hajtottal, de ezt azért nehéz kihallani, mert felbőg a motor és elnyomja, ha gázt adok, de mintha a hang is hirtelen begyorsulna (jó veszélyes ezt hallgatgatni, mert belra le kell nézni sisakban...).
Féket kipróbálom holnap, köszi.
A görgők a legesélyesebbek, hogy pályára merőlegesen kocognak.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #25018 üzenetére
Álló helyben, középállványon 100 km/hig felgyorsítottam, nincs jelen a kopogás, szóval a motort kizárhatjuk.
A görgőre vonatkozó meglátásod igaz, de én a pályára merőleges irányra tippelek, nekem ez még logikusnak tűnik, ha megnézed a feljebb linkelt képet a szerelésről, azon úgy látszik, hpgy szélesebb a görgőpálya a görgőnél. Pedig nem tűnt kopottnak a görgő (6 ezer km van benne).
Az érdekes még, hogy hidegen se hallatszik annyira, de ha az első kereszteződésbe bedobom balra, akkor igen.
Ha a kuplungos tengelyt támasztó csapágyat kizárhatjuk, akkor sztem a görgő a megfejtés. -
Burt1793
veterán
Ma mentünk egy kört meló után, mivel robogóval voltam, így azzal mentem. Nyélgáz végig... 150 km volt, szóval meg lesz a 4 literes fogasztás 100-on, az biztos.
Imbolyog, nincs motorfék, nagyon gyenge, de a tucano jó meleg (a többiek fáztak estefelé, én meg a markolatfűtést is rátoltam este a nyári kesztyűre), a kanyarokban behoztam pár egyenesben való lemaradást, de amikor a 90-nel menő autókat előzgették, akkor ott elmaradtam...
Dicsérték, hogy milyen jól megy ahhoz képest, meg, hogy viszi a 140-et (nekik is csal az órájuk ). -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #25040 üzenetére
Láttam már hasonlókat, a tdm-esek erre izgulnak. Szegény tmax-os... a motorja csúszva gyorsult.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #25058 üzenetére
Ez fura, sh-t faltól falig lehet dönteni. Szélesebb ezen a gumi? Gondolom gyári az állvány.
-
Burt1793
veterán
Lesz a 300-asnál nagyobb forza. Az lenne menő, ha olyan gondozásmentes lánccal adnák, amin a bmw is dolgozik, ha már dct-s...
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #25100 üzenetére
Vagy nem kell nézegetni, csak tankolásonként tölteni bele. 😃
Kopogás: Álló motorral legurultam egy lejtőn, bárhogy forszíroztam, nem kopogott. Most vagy az van, hogy csak a hajtás miatt adódó terhelésnél kopog a kuplungcsapágy vagy a kerékcsapágy, vagy a techpulley-k kopognak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Le Mans Ultimate
- Mesterséges intelligencia topik
- Asztrofotózás
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- bambano: Bambanő háza tája
- Óra topik
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs