-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
Ez a Tucano szétszedi a térdemet. Pedig erre a típusra való. A kormánynál nem illeszkedik tökéletesen, két 3 négyzetcentis lyukon bejön a hideg. Valamit be kell varrnom oda valszeg. Tudtok adni tippeket?
Fogyasztás: Meglátszik a hideg idő, felment 3,5liter/100km-re, plusz két deci az anyját.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #15007 üzenetére
Most vettem, eddig aláöltözővel nyomtam. Most nincs rajtam aláöltöző, simán farmerban mennék, de a térdeim szétfagynak. Próbálom javítgatni, most mentem vele próbakört rövidgatyában, pont a térdemre jön valahonnan a hideg. Nem érzem pontosan, mert gomolyog a hideg, lehet, hogy hátulról? Vagy lehet, hogy azért, mert hosszú a lábam? Még varrogatom, csak azért kérdeztem, hátha valakinek van tippje. Próbáltam a "kacsaszalagot", nem vált be, a kormánynál jön be a levegő valszeg, azt meg csak nem ragaszthatom le.
Az esőtől jól véd, bár a lábam nem is nagyon szokott megázni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz lehella #15053 üzenetére
Ha túl könnyen forgatja, akkor nem az aksival vagy az indítómotorral van baj. Sokkal inkább (nincs kompresszió) gyűrűtörés, blokkrepedés, hajtókarszakadás, ha Hondáról van szó , de hát hosszú a hibák lehetőségének listája. Lehet, hogy nincs nagy gond, mindegy, lassan itt a tél.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15077 üzenetére
Felidegesítettek páran és nem bírtam.
Tarthatnának egy inaktív tagok törlése napot, ha szabad lett.volna az a nick, akkor úgy regisztráltam volna be. Bár tudom, azoknak csinálták ezt a nick változtatási lehetőséget, akik épp az aktuális életkorukat írták a név végére. 😃
kcsa: egyedi avatarod csak addig lehet, amíg jól viselkedsz. Nagy összefüggés nincs, ezzel büntetnek. Ezért most "fizettem nektek" avatarom van. 😃
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
Azért látom a note7 után mindenki komolyabban veszi a tüzet. Én is félve hagyom a garázsban az elektromos biciklit a töltőn, de az s7-esem a fejem mellett van a QI-s éjjeli szekrényen egész este, repülőmódban, remélem felkelek, mielőtt megöl.
Robogózom én helyetted is. Képzeld, ma melegedett a motor (vagyis a második, szokásos csíkról néha felment a harmadikra), pedig nem is lapos a gumi és nincs semmi furcsaság (érzésre), a tucano is egész jó ilyen melegben.
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
Nekem a térdemre jön a hideg nagy tempónál, városban még nem érzem, ha normálisan megyek. A kormány körüli részen és még ott mellette vannak kisebb rések, pedig be van kacsázva rendesen, anélkül városban is gyenge a szélvédelem. Az lenne jó, ha a tuci a térdem előtt lemenne a talpamig, így lenne tuti a.zárás, azt hitrem, hogy ez alapból ilyen zsák és nem egy alagút.
Mindegy, pár hét és vége a szezonnak.Hauptmann: nehogy már gyűrűtörés legyen, csak hülyéskedtem, próbáltam beszállni a ki tudja jobban szidni a homdát játékba.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Az olajlámpa világított volna, nem? Nekem Honda Jazz-zel volt ilyen tapasztalatom, kevés volt benne az olaj, körfogalomban kanyarodáskor kigyulladt a visszajelző, nívópálca szerint nem volt benne olaj, belement 1 liter, mire látszódott valami a pálca alján. Persze egy robogóba nem kell ennyi, ez világos.
-
Burt1793
veterán
Én megtöltöttem a kocsit, azóta sincs baja. Persze nem is állt le előtte sem, csak kevés volt benne az olaj.
Amikor előző nap leállítottad, nem tapasztaltál semmi különlegeset, ha jól emlékszem. Azért eléggé valószínűtlen szerintem, hogy olajhiány miatt pont akkor ment tönkre valami, ami miatt másnap már be se indult. Az biztos egyébként, hogy a vészleállító nem volt bekapcsolva? Ha be volt kapcsolva és ezért nem tudtad beindítani, majd ezt követően jött elő valami komolyabb hiba a próbálgatás során, azt jobban el tudom képzelni. -
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #15167 üzenetére
&(#15168) kcsa: Én a 24ezres olajcsere előtt, kb 22 ezernél megnéztem az olajszintet, töltött szintig volt akkor is (0 fogyasztás), a 24 ezres olajcsere óta egyszer sem néztem még rá, azt hittem, hogy ez egy Honda. Amúgy az emberek 99%-a nem nézi az olajszintet szerintem.
-
Burt1793
veterán
Amikor találkoztunk, már akkor is panaszkodtál kicsit a hangjára. Amúgy, amikor csak a tiéd ment, nekem nem tűnt rossznak, de utána az enyémnek tisztább hangja volt, ezt mindketten rögtön észrevettük, bár ez újabb.
Ilyen service manual-t honnan lehet szerezni? Esetleg el tudnád majd küldeni? Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Azt írja a user manual, hogy minden nap, indulás előtt meg kéne nézni az olajszintet... Ezek viccelődnek?!
Már csak az, hogy letörlöm a "pálcáról" az olajat elfogyasztja hónapok alatt.
Amúgy 10W40-es olaj van benne, ilyen hidegben a könyv 30-ast ajánl.
Éppen csak, hogy a minimum felett van nálam a szint (3-4 mm-rel az 1-es pont felett), ezt is úgy sikerült elérnem, hogy megdöntöttem a motort. Viccelek, vízszintesen van benne ennyi, viszont 3 perc lecsorgási idő után első berakásra nem látszódott a szint, csak másodikra (nem csavartam rá).
Majd töltök bele. Előző olajcsere előtt (igaz, az melegebb időben volt) nagyobb olajszintet mértem.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Nekem is garázsban van, bár nincs ott sokkal melegebb, mint mostanában kint. Ha 0 alá megy a hőmérséklet, leteszem a lantot.
Biztos/remélem csak placebo, de mintha kicsit reszelősebb hangja lenne a motornak. Plusz amikor egyszer a Nagykörúton végigmásztam a piroshullámban, ebben a hidegben (kb tizenegy-kettő fok volt) is felment a hűtővíz hőmérséklete a kettes csíkról a hármasra, ami persze nem vészes (4es a vastag vonal, ott kapcsol be a venti), de ilyenkor miért?(#15211) Grillo: Akkor korábban kell kelned.
Én se ellenőriztem soha, de azért egy ilyen mondattal, hogy ellenőrizd naponta, szépen leveszik a saját vállukról a felelősséget.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15218 üzenetére
Nem tudom, hogy mi a normális szint (bemelegedés). Alapból a második csíkig megy fel rövid időn belül a mutató, ha nem kell sokszor megállni, még nyáron is folyamatosan ott van a második csíknál (szóval gondolom ez az üzemmeleg állapot). Több piros lámpa esetén megy feljebb, most ebben a tizenpár fokban is felment harmadikra, de amint elindultam, visszament másodikra. Negyedik csíknál kapcsol be a ventilátor, 25 fok külső hőmérséklet alatt nem nagyon kapcsol be (persze ehhez hozzá kell tenni, hogy nem nagyon szoktam megállni).
Nekem ez így normálisnak tűnik, legalább is az utolsó 12 ezer km-en nem változott.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15220 üzenetére
Köszi a leírást, elolvastam, bár ezekkel tisztában vagyok. Szerintem a második csík az üzemmeleg állapot, mert télen-nyáron ott van a mutató. Tökéletes a termosztát és a hűtőrendszer is. Bízom benne, hogy sokadik nekifutásra meg tudták csinálni ezt a 2011es szériát. A fogyasztás most is konstans 3,3, pedig megyek, ahogy szoktam, óra szerint 20szal gyorsabban a megengedettnél. Rendesen gyorsítgatok, de ha lehet, akkor hagyom kifutni, erős a motorfék, lehet vele számolni. Az erdei úton már csak 120szal megyek, kímélem.
Olajat kell bele most vennem, kicsit utántölteni. 10W40, csak a márkáját nem tudom. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15223 üzenetére
Honda Dream cserélte a 24 ezres szerviz alkalmával. A munkalapon nem tudom elolvasni, amit odaírtak, a 10w40 is csak tipp, nem 100%ban kivehető.
kcsa: mennyi van a min és max szint között? Az előző olajcsere előtt is itt állt a hűtővíz mutatója. Ha mutatsz forrást ahhoz, hogy feljebb kellene mennie, szétszedem. Addig nem, nincs rá felesleges időm most.
Amúgy meg sokszor mentem vele hosszabban vmax-szal, ennyi olajfogyasztás belefér 4500 km alatt.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15227 üzenetére
Jól mondod.
Viccen kívül, nem fog senki rosszul járni ezzel a motorral, nem szeretném mindenbe a hibát belelátni, ennyi erővel mindent szét kéne szednem, mert noha eddig olyan a működés, mint korábban, ennyit simán bírnia is kell mindennek, de azért szkeptikus vagyok.
Veszti az értékét folyamatosan, a többi 30 ezerre visszatekert importmotor biztos sokkal jobb vétel lenne. Attól függetlenül, hogy 5-10km-eket megyek vele 130 körül, ezen kívül a városban gurulgatok 70nel. Nem méregetek gyorsulásokat 0-100 között, az legalább olyan "káros". Üzemmeleg motor csak bírja azt a kb. 8ezres fordulatot naponta kétszer pár percig, nem hiszem, hogy más jobban "kíméli" az öt éves sh-ját. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15234 üzenetére
12 ezer km-t mentél már a cicergő vízpumpával?
Remélem érzed azt, hogy a hidegben és melegben egyaránt gyorsan, kettes csíkig felmenő hűtővíz hőmérséklet nem ad okot arra, hogy hibát feltételezzen az ember.
Olaj: 2,5 deci simán belement, most kicsivel a maximum alatt van a szint, majd holnap este megnézem, hogy tetszett-e a motornak az itatás, vagy, kell-e még egy kicsi.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15236 üzenetére
Hiába puffogtatsz ilyen igazságokat, ezeket mindenki tudja. Nem mondtam, hogy baj ez az olajfogyasztás. Természetesen hidegben kicsivel lassabban melegszik be a kettes csíkig (mobillal írtam a fenti hsz-eket, örülj neki, hogy nincs tele elírással...). A hajtás problémát kcsa nyár elején megoldotta. Nincs vele semmi gond, örülök, hogy jól szórakozol.
Igen, minden amortizálódik, egyszer csak tönkremegy. Nektek ez nem különleges, nekem se, bár ritkábban van valami tényleges gond. Azt se néztem meg, hogy olajcserénél maxig töltötték-e az olajat, lehet, hogy nem és akkor nem evett 4500 km alatt 2,5 deci olajat sem.Ui.: ez a Hondagyűlölet jót tesz neked. Ti definiáltátok ezt a Honda örök fogalmat. Lehet, hogy nem a marketingeseket kéne komolyan venni. stb-stb. Használati tárgy, tönkremegy, mint minden más.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15242 üzenetére
Látom a gyűlöletet. Nem én hoztam ebbe a topikba a Honda istenítést. Nem is mondtam, hogy más ugyanilyen korú motor rosszabb lenne, hiszen nem ismerem a többit. Egy motort se hasonlítottam a másikhoz szándékosan (lehet, hogy félreérthető voltam). KCSA motorjáról se mondtam rosszat, ő mondta, hogy hibázott, kifogyott az olaj, ebben nincs több. Én azt, hogy az én motorom újabb és ezért nem megy tönkre sűrűn, nem dicsekedésként mondtam, csak azért, hogy mindent a helyén lehessen kezelni.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15247 üzenetére
Ezt a részt:
"a többi 30 ezerre visszatekert importmotor biztos sokkal jobb vétel"
Khm... Ki is vett mostanában 30000-re visszatekert importot, ami meg is hótt?...egyáltalán nem kcsa motorjára mondtam, hanem arra, hogy amikor majd az enyémben is több km lesz, akkor ilyen használattal nem lesz szarabb vétel, mint egy importmotor. Kicsit azért kiforgatod a szavaimat, te "gonoszkodtál" rögtön ezzel.
#15248) Hauptmann: Azért ezekből érződik az irónia és csak miattatok írtam (ti mondogatjátok sokszor). Tudjátok, hogy nem rég kezdtem ezt az egészet, más márkát, de még típust se nagyon ismerek, éppen ezért komolyan semmit se ítéltem el.
Más motoros fórumokat nem olvasok.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #15258 üzenetére
Nem izzadtam reggel, az biztos -2 fok körül volt, viszont sokan szabit vettek ki a hétre, így könnyen beértem. 26 perc volt ez a 25 km, ez reggel 8 előtt inkább 33-35 perc szokott lenni. Tízkor már megvan a 25 perces szintidő.
Nem éreztem csúszkálást, Tucano ilyenkor egész jó, nem rosszabb, mint 10 fokban. Este 8 után megyek haza, remélem nem lesz fagyos az út. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15273 üzenetére
Ilyen a műszerfal, a második vékony csíknál áll menet közben a vízhőfok. Szerinted hol van az üzemi tartomány? Olyan képet mutass, amin üzemmelegen látható a műszerfal. 😃 Egyáltalán nem gondolok semmit a ti motorjaitokról, nem is tudom, hogy importgépek-e, nem büszke vagyok a sajátra, csak azért mondom, hogy mikori stb, hogy el tudjátok helyezni, amikor ítéletet mondotok róla valamiben.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Egy ilyen 3 millióba fog kerülni... vagy többe, bár nagyrészt van rá ok.
Tömege sok, még nagymotorhoz képest is.
Egy Africa Twin automata váltóval tényleg tudja azt, amit ennél ígérnek (jó, kicsit drágább, de erősebb, felszereltségben ugyanúgy tudja a LED világítást például).
A motorral viszont lehet rendesen motorozni, persze ezt nem próbáltam, csak az Africa Twin-t, de biztos nem tudja azt a stabilitást és terep képességet egyszerre egy ilyen szörny. Mellesleg hogy néz ki?(#15307) kcsa: Igen, és a bal markolat előtt (mutatóujjnál) van a plusz gomb valszeg, úgy mint az Africa Twin-en vagy a többi DCT-s Hondán.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15309 üzenetére
Pontosan, ezért szörny.
A felszállás tényleg könnyebb egy ilyenre, de a 70 éves GS1200Adventure tulajok is megülik a lovukat, szóval nem elsődleges szempont ez egy normál magasságú embernél (nekem meg aztán mindegy, az Africa Twin-re is fel tudok ugrani hátulról, ha nincs rajta doboz). -
Burt1793
veterán
Nem, csak nem a semmiért meggazdagult BMWseket látom/ismerem itt a környékünkön, hanem a 2, 3 diplomás értelmes embereket. Tudom, hogy a Nagykörúton nem ők állnak meg egy sávot elfoglalva egy órára, stb.
Szegények ezért vesznek rossz szájízzel BMW-t, ami ettől függetlenül jó autókat gyárt.
Azt tudod, hogy mennyit megyek, motorral bő 10ezret évente (most idén lassan abbahagyom), autóval is kb. ennyit.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #15368 üzenetére
Aki így elmenekül, az vagy nem normális (megijedt feleslegesen stb...) vagy komoly sara van, viszont az ilyen kis szerencsétleneket általában elkapják előbb-utóbb. Ahhoz, hogy működjön a "csalás", nagyban kell nyomni, azt hiszem.
-
Burt1793
veterán
Jó, elolvasom, bár nem volt hozzá kedvem (megnyitottam, de látva ezt a honlapot és címet, rögtön be is zártam), csak a mosquito által linkelt cikket és videót néztem meg.
Aha, az út tud 90 km/h-t... nem kell ahhoz bmw (elég egy újabb 2 literes dízel passat vagy bármi hasonló), hogy úgy lássa az ember, a többiek lassan mennek, miközben egy kisebb autóban a 90 is veszélyesnek érződik kanyargósabb úton.
Van itthon elektromos bicikli, Bosch elektronikával, motorral. Tényleg lazán lehet vele menni, hozzáad annyit, hogy ne izzadjon az ember és van hozzá rendes olajos tárcsafék, súlypontja lent van, tud akkorát fékezni, mint egy 50es robogó (lehet, hogy olyat is, mint egy 125-ös, nem tudom).
Amúgy fekvőbiciklizem mostanában, persze nem Budapesten (túrázás), elég jól bírom, vízszintes úton nem esik nehezemre egyhuzamban 20-30km-t 40km/h-val tekerni. Rövidebb ideig az 50-et is tudom tartani, de az fárasztó, kisgyerek korom óta nem estem el biciklivel. Városban természetesen 20-25 km/h-nál nem illik gyorsabban menni, de már ez a sebesség is elég jó átlagot tud, a belváros közelében gyorsabb az autónál, bkv-nál. Belső égésű motoros autókat tényleg ki kéne szorítani a belvárosból szerintem, nincs helye a biciklinek, de így majd lesz. Látva, hogy mennyit fogyaszt egy autó rövid távon, dugóban araszolva (nem beszélve a káros gázokról, amit a városban sokkal többen belélegeznek), ezt minden ember beláthatná, a villanyautó (ami lassan általános lesz) más téma.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Igen, azt láttam, gondolom már megtalálták.
Szerintem felesleges fennakadnod azon, hogy nála a robogó a segédmotoros kerékpár, amivel negyvennel lehet menni. Biztos ismeri a nagyrobogókat (gondolom így hívja őket), amik 125 ccm és ennél nagyobb köbcentisek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest