-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #5722 üzenetére
Bemásolom Samunak írt privátjaim idevágó részét, mert mint mondtam,
teljesen felesleges erről privátban beszélgetni. A véleményem attól még
nem más, vállalom publicban is. Max. itt lehet vitatkozni is rajta.
Nem tudom, hogy erről a gépről beszélgettek-e, de nem mai csirke...---
"Egyébként nagyon tetszik a Maja, de a Burgman is."
A Burginál erősen évjáratfüggő a kinézet. Az öregebbek elég suták...
És még az olajat is eszik. Nagyjából 2006 körül kezdenek kinézni
valahogy, és talán 2006/2007-es évjárattól szűnt meg az olajzabálás.Amúgy nem rossz gépek azok sem! Nagy Majából csak 2000 utánit,
digitális órásat, dupla lámpásat, nagyobb csomagtartósat vennék.
A régiek nem is néznek ki úgy, és kevésbé praktikusak. Mondjuk az
enyém egész véletlenül 2002-es, szóval ezeket mind tudja...És ahhoz képest baromi jó árban volt, mert simán árulják 350-400-ért.
(Mondta is huszi, hogy tavasszal 380 körül kéne bepróbálkoznom.)Most nézem, hogy került fel 300-ért egy ezüst: túraplexi nem tetszik,
de amúgy lehet, hogy megnézést megér... (Nem vagyok képelemző.)"mi van, ha én azt mondom, hogy nem is vonz annyira a váltogatás?"
Ezt már ezerszer átbeszéltük. Melóba járni tök felesleges váltós motor.
Az jár melóba azzal, akinek nincs másik, és amúgy imád túrázni, és a
váltót rugdosni, meg kihasználni a motoros futóművet: kvázi kényszer...
Ha csak melóba jár, akkor elég egyértelmű, hogy nem vesz sportmotort.
(Kivéve HGabor89. De neki vannak más tervei, mondjuk versenypálya.)Megszámolhatnám a (céges) mélygarázsban a motorokat, hogy mennyi
CVT, mennyi váltós: szerintem nyernének a robogók. Kényelmesebb."én túrára is el tudnék képzelni egy 400-as robogót"
Igen, egy 400-as robogó túrára is teljesen jó. Tapasztalat.
A városban sem esetlen/végülis lehet vele jókat gyorsulgatni.De mondjuk konkrétan a - karbis - Madison városban zabál...
5,5 alatt nem áll meg, az ziher. Túrán benéz 5 alá. Csak ott!
De ha csapatod neki 130-cal, akkor megint csak 5L+ a fogyi.Injektoros Burgman 400 ebben a tekintetben jobb választás:
nagypapisabb, kényelmesebb, lustább/nem sportos robogó.
Pakolni is jobban lehet, akkora csomagtartója van...Ja, és tucatmotor, szóval alkatrészt is inkább kapsz hozzá.
Olyan 600K körül már lehet is őket kapni: 2006 és fiatalabb. -
DigitXT
félisten
válasz SirKero #5725 üzenetére
Na, ez mindjárt komolyabban néz ki. Érdekes, hogy a honlapjukon nem láttam.
Amúgy ő sem lehet rossz, csak az a 2 misi lenne kicsit fájdalmas érte. Viszont
könnyen lehet, hogy soktízezer kilométerig nem kell rákölteni. Valamit valamiért.Én ezeket az AN400-akat láttam a holnapon, hahut (most) nem túrtam át.
Ui: a BMW C650-eket 3.290.000 Ft-ért ne is nézzétek. 2001-es Burgi linkje itt.
Szerk: T-max 530 2,5M. Csak végiglépegettem az aljáig: 6,8M a csúcs náluk...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Néha belefut az ember ilyen gyöngyszemekbe. ABS-es, fiatal, városba ideális:
HONDA FORZA NSS300
Csak az a fránya vételár. Lehet, egyszer kellett volna ilyet venni, nem a SOPO
cég híres-neves gyártmányaiból vásárolni, majd azokra locsolni a zsetont? -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5739 üzenetére
Ez a másik Maja, úgy.
huszi.gyb: elmegy ám a 'csába, az.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5743 üzenetére
Döntsd el te, hogy mit akarsz / ezzel a szerelővel akarod-e csináltatni:
nyugodtabb lennék, ha már ki lenne fizetve a motor. Alattam még egy
szezont bontás nélkül ment volna, az tuti. Gumit raktam volna rá én is
és szevasz. Ha a csörgés a hajtásból jön, az nem motorikus gond...
Lehet, azért rángat indulásnál, mert a kuplung szaraxik. Ki kéne nyitni.A szívatót már rég meg kellett volna csinálni. Nem jártam volna vele
úgy, hogy állandóan szívat, pörög mint a csocsóbábu, de fordítva sem.
Más kérdés, hogy a Gergő által legózott szívató nem volt tartós, 6K-ért. -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #5747 üzenetére
Ezek pont nem változóak, hanem futásteljesítményre vannak hitelesítve.
Olajcsere a Majákon 3000 km-enként, szíj 12000-ként, bár hamarabb, ha
széthajtod, vagy rosszul szereled össze. Szerelőhöz nem mennék, ezzel.Minden motorra oda kell figyelni. Ha "jelez" valamit, utánanézni. De jobb
nem megvárni, amíg jelez, hanem: szükséges karbantartásokat időben...A kopóalkatrészekre nem véletlen vannak csereperiódusok. (Elég baj az,
ha vmi 10 km múlva elszáll, te meg addig észre sem vetted...) Soha nem
hagyott cserben a Maja. Szíjszakadásnál igen, de az a legelején a tróger
kereskedők hibája volt. Akkor még szerszámom sem volt. Most már van. -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #5753 üzenetére
Azt senki nem fogja megmondani, hogy TE mit szeretnél.
(Legalábbis ameddig egyedülálló vagy ugye, nyehehe.)csongi: de azzal is legyél tisztában, hogy Budapesten napi
közlekedés céljából autóba ülni halál, olyan dugók vannak.
Persze nem gond, "megoldja" a dugódíj napi 7-800 Ft-ért.
Meg ha nincs céges parkolód, akkor parkolásra is számolj:
még van, ahol ingyen meg lehet állni. De talán nem sokáig.Kérdezzük HGabor89-et: drágább-e RR-rel melóba járni?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5759 üzenetére
Most nem ez volt a kérdés. Drágább-e az RR? Figyelembe véve
a dugulás/parkolás/fogyasztás szentháromságot. Lehet, nem is? -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5763 üzenetére
Na, ez már közelít. A kérdés az volt, hogy AUTÓHOZ KÉPEST!
Ti. csongi felvetette, hogy egy 1.3-as Suzuki olcsóbb alternatíva.
(Én meg ezt kételkedve fogadtam, Bp-en belüli melóba járásnál.) -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5771 üzenetére
Nem csak az: egyszerűen felháborítónak tartom a szerelő szövegét!
Tegyük fel, hogy 100K lesz a felújitás. Ne legyen annyi! De csak egy
pillanatra tegyük fel. Erre ő: inkább vegyél egy keveset futott donort,
és rakd át a blokkját. Hogy miakénköveslóf*sz? Kezdjük azzal, hogy
mit kapsz 100K-ért? Roncsot talán. Keveset futottat? Ugyanmár. Ha
létezik is ilyen példány, azért megkérik a 400K-t alsó hangon. Ha. És
ha létezik, és megvetted, akkor miért nem azt a keveset futott, kiváló
állapotnak örvendő donort használod? Miért raknád át a blokkját?
Noooormális, Margit? Még ha 5000 km után totálra törték s hibátlan
a blokk, akkor talán: elvégre a vázsérülés jellemzően (valóban) GTK.
Aztán találj egy ilyet. 100K-ért. Amúgy meg ha 100K, akkor annyi, de
akkor megint évekre jó a motor, ahogy eddig is voltak rajta 40-50K-s
felújítások, hát istenem... Ezzel jár: nálad van az XLS/benne minden.Ha 25K lenne az órájában, elvállalná? Elhinné egy 11 éves motorról?
Röviden és tömören, erre a hozzáállásra megírtam, amit: menjen a... -
DigitXT
félisten
Nem Cygnus lesz az? Persze, ha új blokkot építesz alkatrészenként, az halál!
De azért kíváncsi lennék, hogy a komplett blokk honnan/milyen állapotban volt.Meg aztán ÉN NEM cserélnék komplett blokkot egy olyan gépben, aminek kb.
egyetlen baja, hogy eszi az olajat (évek óta), de amúgy semmi indítási gondja,
se erőben nem panaszkodhat, se nem okádja a füstöt. Miért kéne blokkcsere?Qrva szelepszárszimeringet kéne kicserélni (ha már elmállott), aztán szevasz.
Bővebben meg csak szétszedés után - de a balf*sz szerelő látatlanban (!) azt
mondja, hogy EZ GTK. De mi? Egy motorfelújítás? Amikor még azt sem tudja,
mit kell csinálni? Továbbra is: megy melegebb éghajlatra. Szigorúan szerintem.Nézd meg ezt az írást... Több, mint 3 éves... Szerelőtől, ugyanarról a motorról!
Huszi megállapította, hogy a 10W50-es olajat, amit másik szerelő kísérletképp
rakott bele, nem nagyon komálta, mert betolta az arcába - 10W40-et meg nem.De amúgy tudom (másik topikban is sláger): fúrni kell! Nincs kompót. Stb.
-
DigitXT
félisten
Luigi feladta a vezérműláncot. Igaz, már hétfőn kifizettem,
de nézzük a jó oldalát: LESZ, és jobb később, mint soha.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5794 üzenetére
Jaja, csak ugye várjuk ki a végét, hogy az lesz-e a típus.
Nagyon OFF: biztos azt hitte, robogó, és elfér a sorok közt.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5805 üzenetére
Ha nem használsz LED izzót, megpróbálkozhatnál a gyárival...
Ha használsz, akkor az sajnos nem lesz jó: a legprimitívebb relék,
mint pl. az, amit én szereltem be 4 éve, 2 lábúak. Egyedül a rájuk
kötött táp szaggatására alkalmasak. Biztos vagy amúgy abban,
hogy a relé rossz? Relé nélkül bekötve a kapcsoló kapcsolgatása
megbízhatóan kapcsolja az indexet jobbra balra, folyamatosan? -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5807 üzenetére
Kinyitod az elejét, és szemből nézve balra. Hosszúkás téglatest.
Ha nincs meg, kövesd a ketyegést (amikor vészvillogó módban van).
Annak viszont elég sok lába van, ha rendesen be akarod kötni.
A LED-es indexet nem használokba ne légy biztos: nézd meg hátul.Szerk: földelést nézted? (Elmozoghat vmi menet közben, bezavar?)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5823 üzenetére
GPS szerinti top speed 98km/h
Annyit elcsalt. Emlékszem, amikor először találkoztunk.
Mentél végsebességen, óra 110: mondom, kényelmes ez a
100-as tempó. És akkor odahúztam a Majának a kövéret, s
megelőztelek a külső sávban. Na: az volt a valós 110.
(A 180-as motortól! A 125-ös ugyanebből max. óra 115, ami
ugye max. valós 100, de azt is végig nyélen gyilkolva: necc.)191 centis embernek kényelmes: khm. Alacsony súlypont?
Pont nem, már csak az üléspozíció is baromi magas, hehe.De mondom: részleteiben úgy igaz. Kis túlzásokkal.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5845 üzenetére
Néha érdekes légbőlkapott kijelentéseid vannak.
Elöl ha a hagyományos izzó van, az kapásból 21W.
Igen, hátul valszeg 10W-os kell, de ott LED lehet.
(1+1 csavar tartja: meg kéne nézned, hol, milyen...)Amúgy túlterhelheti a 30W-os relét a 10+21W+3W.
(De duplája garantáltan, szerencse, hogy arra ott a
gyári relé, tehát vészvillogód most is van, elvileg...) -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5849 üzenetére
Fránya leírások. Elöl ovál 21W van, ráadásul narancssárga.
Már csak azért is, mert az eredeti 180-as indexbúra "fehér".Hátul a második csavar belül, a színes búrát tartja. Kívülről
csak egy: utána érzéssel meg kell bontani a féklámpánál.
Szerk: utána az indexburát picit jobbra* kell húzni. Érzéssel.*: már a bal oldalit. A jobbosat meg balra.
Fő a középrehúzás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #5868 üzenetére
Kettő darab relé kell hozzá, meg egy kapcsoló. Utóbbi a nehezebb!
Ha igényesen akarod megcsinálni (és tudom, hogy Te úgy akarod),
akkor az egyik kormánykapcsolóba tökéletesen beépíthető cucc kell.Én éppen ezért Madisonon inkább lemondtam a PASSING funkcióról,
és azt a kapcsolót használtam fel erre a célra. (Nagy Maján a jobbos
kapcsolón van hely a régi modell gyári lámpakapcsolója miatt... Újon
már automata a lámpa, tehát oda fogom rakni.) Kapcsolási rajz. -
DigitXT
félisten
Az megvan, hogy ez több, mint 11K? 2 db autós relé meg 1K sincs?
De amúgy tök jó, hogy "talán" megoldható ezzel is, én meg a Majás
bekötést simán megcsináltam a Madisonon: azzal tuti megoldható.
Mint mondottam, a kapcsoló választása, elhelyezése a neheze.polimorf: a kész szettet is be kell kötni az elektromos rendszerbe.
A fő különbség, hogy a Majás megoldás nem villogóautómata: csak
a megfelelő vezetékeket köti össsze ideiglenesen. A gyári relé villog:
ha neadjisten az a relé nem bírja egyszerre az összes izzót, az baj.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5890 üzenetére
És a csavarokat elhagytad, annak rendje és módja szerint?
Nem véletlen kellene szvsz nyomatékra húzni őket. Nagyon nem
kívánják a megtépést a gyári csavarok sem, de lazára sem szabad
hagyni: az más kérdés, hogy a gyári csavarok elvesztek, Gergőnél.Szerk: amúgy amikor hazaértél legutóbb, s csattant/csörrent, majd
durrogni kezdett, kb. akkor veszíthetted el valamelyik csavart, nem?Szerk2: nyomatékkulcsom, és 12/13-as dugókulcsom amúgy van...
HGabor89-nek vinnék 1 db LED-et, ha gondolod fordulhatok feléd.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5892 üzenetére
Már ne haragudj, de a kiput a hegesztés után te magad raktad fel nem?
Ha nem húztad meg eléggé (tudván, hogy megtépni nem szabad), akkor...
Persze, mert Gergő lehagyta a gyárit, aminek ugye volt kis recés alátétje,
amivel meg pótoltátok Győrben, annak nem volt: nem minden fekete/fehér.a könyököt nem bántottuk
Nem emlékszem, hogy ezt együtt csináltuk. "Bántani" meg ugye muszáj
volt, mert az is el volt repedve. A gyári dob meg gyári könyökkel megy fel.Önzáró anyából szerintem simán kiolvadna a gumi. Esetleg csavarrögzítő,
de az sem biztos, hogy bírja azt a hőterhelést. (Többszáz fokos lesz a cső.)Szerk: esetleg egy rugós/recés alátét nem volna hülyeség... És utána nézni,
hogy pontosan hány Nm-re kell húzni. Madisonról 23 Nm rémlik, de nem tuti.---
Szerk: hogy jó hír is legyen, nagy Maja órája pipecül működik! Kicsit persze
csal felfelé, s szórakozott a GPS-em, szóval most nem vagyok benne biztos,
hogy mennyit. Egy picit több távolságot is mér, mint kéne, de egyrészt majd
megnézem a guminyomást, másrészt meg az pont le van ejtve. "Kis" Maja is
2-4%-kal többet mér, mint amit valójában megtesz: "szebb" a fogyasztása.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5894 üzenetére
De türelmetlen valaki. (Első a munka, utána a szórakozás...)
Szerk: 1 óra munka, 7 óra lihegés, az 8 óra szarakodás...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5915 üzenetére
Nem kicsit: az 1A az nem amper. Az a típusa.
De amúgy ezt mire vetted? Egyáltalán villogórelé?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mercedes topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen