-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #728 üzenetére
Igen, hogy a "helyébe" (DigitXT helyébe?) ebbe ugrana, mert ugyebár én nem
szeretem sótlan motorozást, erre mondta Mosquito, hogy akkor sokba fog fájni.Btw. lehet, hogy teljesen félreértitek?! Én ilyen mérnök manus vagyok. Akinek
önmagában az is szórakoztató, hogy különböző inputokból grafikonokat gyártok.
Mondom, hogy egyszer még dynora is fel fogom dobni a motort... Grafikon miatt.
Más kérdés, hogy varióval mit lehet lemérni? Motorkarakterisztika méréséhez az
áttételt rögzíteni kéne. Tegyük fel, hogy a motorkarakterisztika ismert. Úgy meg
sokkal többet a dyno sem mondana, mint a pontos óra alapján lemért gyorsulás,
és a pontos (már amennyire leolvasható) fordulatszámértékek + számított áttétel.Magyaránszólva lehet, hogy mégsem fogom padon leméretni. Mert ugye én nem
a motort tuningolom, hanem a váltót finomhangolom (ízlésemnek megfelelően).A másikhoz: semmi durva, csak a szokásos balfaszkodás, amit olvasni is fáj.
(Ritkán nézek be, mondjuk akkor, amikor feljön oldalt. Nem vagyok Mazo Pista!) -
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #732 üzenetére
Szerintem neked egy PC kellene. Mármint "Power Commander". Már ha az
injektortérképed akarod babrálni a motortuning (vagy a durrogás) érdekében.Szerk: vagy csak állítsd el a szelephézagot, mint az idő tette a Majával, fog az
durrogni (meg lángolni). Más kérdés, hogy jót nem tesz, szóval ez csak vicc, s
a Maján is be lesz állítva, amint odajutok, hogy olajcsere + szelephézag állítás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ugyan... Olvasni azért lehet érdekességeket, csak nincs új a nap alatt.
Azért bogyót sajnálom a kamcsis ráelőzés miatt, de minden jó, ha vége jó. -
DigitXT
félisten
Elültem a s*ggem, de összességében jól elvoltam, az idő is remek volt!
Tapasztalat: a füldugó városban halál. 70-nél érzed, hogy haladsz, minden
más iszonyat lassú tötymörgésnek tűnik olyan csöndes. Az utolsó km-en
még benyomtam rá a zenét: jól kijött a basszus, viszont reklamált a füles,
hogy nem tudja hangosabbra tenni, én még elviseltem volna. Telefonálni
is nehezebb volt így, szóval csak amolyan túrázáshoz tudnám javasolni. -
DigitXT
félisten
Vmit muszáj lesz rendelnem, mert tényleg gagyi ez a vékony kínai. Helyem van!
Ma kipróbáltam plexi nélkül a motorkát. Elképesztő! Nagyságrendekkel KISEBB
a szélzaj, s sokkal lágyabb: semmi turbulens áramlás! Szinte selymes érzés.
Mindent sokkal jobban hallok, pl. az index visszajelző csipogómat akár 60-nál is.Hátulütője (bár ez külön fun faktor volt, baromira élveztem), hogy a menetszél tol,
mellkasnál. Nem kicsit. ~90-nél picit olyan érzés, mintha még mindig gyorsulnék.
De basszus, hihetetlen, hogy mennyivel csendesebb... Hallom a motort! A zenét!
Mindent sokkal jobban lehet hallani. Szóval kisplexi lesz ebből... Valami jelképes.
(Az nem lenne jó, ha a kis plexi is pont rossz helyre terelné a menetszelet. Kéne
nézni vmi szélcsatornás képet a motorkáról, hogy mi merre hány méter, hehe.)Másik hátulütő nyilván, hogy 6 fokban instant lefagyna a felsőtestem, szóval nem
marhaság a nagy plexi sem, csak vannak negatív mellékhatásai is, valljuk be... -
DigitXT
félisten
Tudsz linkelni ilyen volt, ilyen lett képet? Szerk: annyira más így, hogy szívem szerint így hagynám, csak kicsit ronda szegényke. Ezért kéne egy jelképes* plexi.
*: ami már szépen kiadja az összképet, de mégsem rontja el a légáramlatokat...
HGabor89: ha nem tudnám, hogy sportmotor is akarsz, csodálkoznék, hogy EZT, robogóra??? Komoly cucc, na... (Szerk: ha nem vagyok indiszkrét 100K+?)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #781 üzenetére
Plexi nélkül? Kizárt. Pont az benne a jó, hogy nem dobja sehova.
Kapod telibe, turbulencia nélkül, selymesen, csöndesen.
A kisplexi ezen élmény után nekem csak dizájnelemként kellene.
Igen, a mellkasod kap elég komoly szelet, szóval ősztől inkább a
túraplexire szavazok - de melegben, jól felöltözve (az Action Shirt
beépített mellkasvédelme szerintem ez a kategória) ez nem gond. -
DigitXT
félisten
A mai tankolás alapján 4,6L volt a "túrázós" fogyim. Visegrádon a fellegvár
felé baromi jót lehetne csapatni (szerpentin), ha nem lenne szar az aszfalt.
A piliscsabai helikopteres mentést el is felejtettem megemlíteni. Ja és a túra
előtti tankolás megint 5,4-et mutatott, pedig hajtottam rendesen (0-100 stb.)
Szóval a motorka hozza, amit tavaly vártam: város ~5,5, országút ~4,5 -
DigitXT
félisten
Na jó, de neked ott van a lámpa, ahol nekünk már a plexi. Amúgy én is kibékülnék egy ilyen kis jelképes plexivel a mai napi jó tapasztalatok alapján. Aztán ha egyszer (talán pár perc múlva?) esőben kéne menni, és telibeverne a víz plexi híján, lehet, hogy meggondolnám a dolgot. Szerk: hol hurrogtuk le?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Húbazz, ezt nem láttam. Ha ide linkelted, akkor elnézést.
Mondanám, hogy jobbulást, de a dátumokat nézve azon
már évek óta túl vagy. Majd otthon elolvasom a gépről...Mosquito34: majd lerontja a Dr.Pulley. Vagy nem.
Vérszívás elkerülésére nem említettem, hogy ~Tahiban
elégett az egyik xenonom. Szobnál még jó volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #797 üzenetére
Én meg rákészültem, hogy jól megázok, de nem. Pedig közvetlenül előtte esett,
és baromi ronda felhők vannak erre-arra még most is. Mellette meg naplemente.
Tök érdekes fényviszonyokkal. Kár, hogy nem vagyok fotós, vmi profibb géppel...Ui: mondjuk nem baj, hogy nem áztam meg, mert nem vagyok biztos benne, hogy
a Madison nagyon szerette volna a plexi nélküli ázást, mivel az a vizet is elvezeti,
nélküle meg telibe kapná a műszerfal (lámpánál), az meg nem szerencsés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az nem derült ki, hogy a törést mi okozta. Oké, hogy a motorozás...
De közvetlenül mi? Nyomtál egy highside-ot, s vállra érkeztél belőle?kcsa: Én már elolvastam sajnos. A gondolatától is zsibbad a lábam
Valahogy úgy. Azért is kérdem, mi volt az előzmény, mert kerülném...
Mint fiatal, akit még visszatarthat. Na, nem a motorozástól, max. a
száguldozástól. Mostanában a térdvédőt is inkább hordom, mint nem.Egyik nap leszólított egy faszi a mélygarázsban, hogy 1) ilyen időben
motorozok? Esős nap volt... Aszondja, egy nyári zápor az autópályán
200-nál nem gond, de ez, így... 2) merre van a feljáró a recepcióra? 3)
ez milyen motor? 4) a térdvédő nagyon jó, mert a T-Max-ával egyszer
koccolt, a sípcsontja rögtön megrepedt (nem volt rajta külső térdvédő)Olyan közvetlenséggel beszélt, mintha tudnom kéne, hogy kicsoda.
Fogalmam sem volt, őszintén megmondva. Még az egyéni rendszáma
alapján sem tudtam volna megmondani. Ősz, pocakos, 50-60 éves?A rendszámot direkt nem írom be, adatvédelmi okokból... Hehe.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A nővéremnek volt egy csuklótörése (ártatlan esésből, nem motoron):
az ő "szögeit" sem bírtam nézegetni: puhány vagyok, ez van. Sokkol.Hóban amúgy nem motoroznék, bár egyszer "kapartattam" a Majával,
de többet nem. Szerencsére csak kevés jégborda volt, nem lett baj.
Szóval nem motorozok hóban, az egyszer biztos: szöges gumival se. -
DigitXT
félisten
Röhej amúgy, hogy egyik mérőn sincs hőfok felirat? Nézzük itt, hogy
középen áll-e a mutató, vagy sem, de az értékről fogalmunk sincs. -
DigitXT
félisten
Nem azért, én ezen már túl vagyok*, csak itt egymás közt (más motorok közt) hasonlítgatjátok, hogy 1/2, vagy 3/4, és melyik a jó, miközben azt nem tudjuk, hogy ez mit jelent. Lehet, hogy mindkét kollégának az ideális 90 fok körül van, de egymást zavarják szerelőhöz, mert más a skálájuk?
*: annyi van, hogy jelenleg a passzív bordát mérem, nem a vizet, mert még nincs adapterem. A gyári hőmérőt (van belőle néhány), kihajítottam. Maján amúgy nincs gyári hőmérő, de a vízhűtés csőben van egy KOSO adapter, amire tetszőleges (kompatibilis, akár PC-s) kijelző rácuppantható.
Szerk: azért nem veszem ki a Majából, mert akkor cserélni kéne a csövet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ne velem vitatkozz, én csak idéztem. Egyedül az 1/2, 3/4-ed, stb. semmitmondó összehasonlításai ellen szólaltam fel. Vízhőmérséklet pontosan? Azt kellene nézni.
Szerk: nekem a passzív borda 60 fok körül szokott lenni... Amikor beragadtam egy istentelen nagy dugóba, láttam 80 fokot is. A vízhőmérsékletem nyilván több.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #836 üzenetére
Pontosan. Ha nagy a hőmérsékletkülönbség, akkor alacsony az áramlás.
Ha gyorsan kering a víz, csak pár fok különbség van a meleg/hideg oldal
közt. Legalábbis PC-vízhűtésben ez a tapasztalat. Motor ugyanez, bár
nagyobb fűtőteljesítménye van (a menetszélnek meg hűtőteljesítménye).Ennyi erővel két hőmérővel lehetne tudni a tutit. Esetleg három, mert a
termosztát által leválasztott (amíg leválasztott) részt külön kéne mérni...
(PC vízhűtésnél mondják, hogy felesleges két hőmérő, elhanyagolható a
különbség "hideg/meleg" víz közt - kvázi állandó a vízhőmérséklet adott
egyensúlyi helyzetben. Ez viszont alacsony áramlásnál nyilván megdől.) -
DigitXT
félisten
válasz balazs1011 #873 üzenetére
Hátőőő... Ez picit messze van a robogótól, szvsz. Másra "való", na.
-
DigitXT
félisten
Na igen, nekem is karbis: nem tudom, mivel tudna beszélgetni a diagnosztika...
Max. a fedkomppal, hogy mennyi a futásteljesítmény, meg milyen adatokat mér
pillanatnyilag. De a motorvezérléshez ezeknek az ég világon semmi köze nincs.
Külső hőmérséklet*, akkufesz... Még a fordulatszám lenne érdekes, de azt meg
baromi lassan követi le, kiátlagolja az előzőleg mért értékekből... Sebesség? Az
pontos, de azt is kiírja az LCD, és álló helyzetben nem különösebben releváns...*: ez még segíthetne a hideg motorhoz belőni a szívatót, de az is manuális.
-
DigitXT
félisten
válasz balazs1011 #877 üzenetére
Hát, belenyúltál a "tutiba", ráadásul ha nem kényelmes, az pl. akkor sem
változna, ha műszakilag hibátlan lenne. Mert olyan a kialakítása, amilyen.
Most mondanám, hogy vegyél Madisont, mert az kényelmes, ÉS 100-120
tempóhoz bőven jó (talán nem is megy rosszabbul, mint a Beverly), de az
meg "kajás", szóval nem épp az a munkába begurulunk "occón" típus, na.Amúgy én nem rendelkezem ilyen illusztris tapasztalatokkal: VTR 1000
DT50/Honda 125/sok "kihagyás" - SYM VS 150/Majesty 180/Madison 400Szeretem a robogókat, mert kényelmesek: nagy motorra lusta vagyok már
felszállni is, LOL. Alapvetően munkábajárós gépeket hajtok 5 éve, ezalól a
Madison egy picit kivétel, mert ezzel már el szoktam menni délutánonként
tekeregni egyet. Semmi száguldozás (100-120 még nem számít annak), s
nagyon élvezem, egyelőre. Idővel nyilván rá fogok unni, lehet "feljebb" lépni.Aztán a fene tudja. Mindennek megvan a maga helye. Más felhasználásra
erőltetni valamit, amit nem oda találtak ki, nem biztos hogy a legjobb ötlet.
(Elvittem a Maját is túrázni egyszer: nem volt rossz, de a Madison jobb.
Mondjuk a szerpentines kanyarokban erős hátrány a kombinált hátsó fék.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz balazs1011 #957 üzenetére
És ha ez mind megvan, akkor... át kell alakítani 2T-re,
máris nem gond lesz a benzines olaj, hanem elvárás... -
DigitXT
félisten
Nem akarnám áthozni a témát, de az önjelölt rendőrködés jól még nem sült el:
elég, ha csak arra gondolsz, hogy a Kymco-val elkezdenéd "diktálni a tempót".
Hiszen te "szabályos" vagy a főúton, mit akar mögötted valaki 100 fölött, nem?Én amúgy azt vallom, hogy a közlekedés alapvetően társasjáték. Én megyek a
saját tempómban, többé-kevésbé betartva a szabályokat, néha leszarva azokat,
de ha valaki megérkezik mögém, s látom, hogy haladna, lehúzódok előle. Hadd
menjen! Ha az ő tempóját próbálom felvenni, ami esetleg nekem sok, az nekem
veszélyes. Ha a seggemben jön, mert gyorsabb, az megint nekem veszélyes.
Így összességében, úgy járok a legjobban, hogy elengedem (ha már utol ért, az
gyanús, hogy akkor gyorsabban halad, mint én), azaz én nem "keresem a bajt".
Megfordítva, ha "feltart", akkor nem lelökni próbálom az útról, hanem keresem a
lehetőséget, és megelőzőm, amint lehet... Vagy visszaveszek a tempóból, mert
esetleg oka van annak, hogy onnantól lassabban megy a forgalom. Fene tudja...
Adott esetben "szabálytalanul" is megelőzöm, ha olyan kedvem van: és? Inkább
ez, mint hogy elkezdjek mögötte idegeskedni, hogy hát ez meg mit csinál...Ui: sikerült vmire jutni a SpeedoHealer-rel a hosszú hétvégén? 20% nem viccel.
-
DigitXT
félisten
Igen, de minek. Pont azért nem akarom áthozni, mivel véleményem nekem is
van, de elég legyen belőle annyi, amennyit eddig leírtam: kár ezen összeveszni!A lényeg, hogy mindenkinek csak az a legjobb, ahogy Ő csinálja. Hiszen azért
csinálja úgy, mert azt gondolja, hogy az a legjobb. (Hogy más mit gondol róla,
az meg a más dolga.) Mikor rá akarják beszélni a másikat a saját véleményükre,
és ez általában átcsap heveny személyeskedésbe, az a "legjobb": megnevelni ill.
a saját véleményünkhöz igazítani felnőtt embereket? Nem lehet. Aki konfliktusba
belemegy, az belemegy. Az rugdoshatja a közlekedőtársakat lefelé a motorról.Most őszintén: máshogy fogsz menni, ha valaki azt mondja, hogy ne így? Nem...
Akkor meg? Jó példát mutatsz amúgy? Nem. Akkor meg? Kár a leütésért... -
DigitXT
félisten
Azért azt vágod, hogy ez messze NEM ugyanaz, mint ha vki
130-cal (ami esetleg csak 108?) seder ezerrel a belsőben,
jobbról senki, de b*szik kimenni a szélsőbe. És csodálkozik,
ha a hátulról érkező végül (szabálytalanul) jobbról leelőzi.Soha nem kell félreugrani (veszély: jobbról előzésnél pláne),
viszont ha félre lehet menni, akkor úgy illik, úgy szabályos...
Ha a másik gyorshajtó, majd a rendőr megbünteti. Te nem
vagy rendőr. Vagy, ha mégis, akkor "baszd föl a kéket".Na tessék, mégis belementem. Mobilról, keskenyen.
-
DigitXT
félisten
Az ON részét ide is írhattam volna, de ha már ott voltam ugye... Amúgy egyre
kevesebb kedvem van oda írni, pont az ilyen mentalitás miatt. A kedvencekből
is kivettem a topikot: még az itt szóltam hozzá listában látszik, visszakeresni
a régi infókat még hasznos lehet, de a friss dolgokat olvasni, ááá... Felejtős. -
DigitXT
félisten
- Mennyi?
- 30.
- Mi harminc?
- Mi mennyi?! -
DigitXT
félisten
El kéne mennem tankolni egy jót utoljára: megjött a görgő.
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1018 üzenetére
Vissza fogod még sírni a Maját a CBR-ről, amikor csak melóba akarsz begurulni.
Nyilván teljesítményben sehol nincs, de pakolhatóságban, és kényelemben...? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1017 üzenetére
Nem érzem az átütő erőt. 5500 helyett 6000-et forog. Nagy vicc!
Legalább rosszabb nem lett, de ~15K-ért (egyelőre) picit csalódás.
Jó, meg minden... Szépen, egyenletesen megy, hamar felpörög és
szépen megindul, a túrás fogyit akár még csökkentheti* is, de...
1-2 km/h különbség volt mérhető a videó alapján, az meg lófütty.
Oké, hogy most nem a plexi tereli a menetszelet, hanem "én", ami
egy picit (nagyon?) leronthatja a légellenállást. Újra kell mérni, na...
(Plexivel. Valamikor.) Lehet, hogy 15 grammosat kellett volna venni?
*: mert mintha kitolná az áttételt, csak 120-nál éri el a 7000-et...
Korábban 108-nál ott járt, ami azért nem elhanyagolható különbség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mivel nem forgattam soha a gépet 8600-ig, így nem tudom, hogy mennyi a vége.
(150-nél inkább az volt a gond, hogy nagyon kellett kapaszkodni. Nem az, hogy
mennyire elég még az +300 rpm fordulat, ami még hátra van, ahol letilt a rákba.)Szóval, a poénkodás ellenére: nem vártam végsebesség növekedést, de a görgő
speciális kialakításának okán, s a tapasztalt fordulatszám változás szerint kvázi
biztos vagyok benne, hogy azt is hoz. Gyorsulás lett volna a lényeg, abban még
nem tudtam igazolni*, hogy mekkorát domborít, úgy néz ki, az a -1 gramm olyan
sokat nem jelentett. (Nem rakja 7000-re a fordulatot, hogy aztán végig ott tartsa.)*: egyáltalán nem vicc, hogy a plexi nélküliség durván belevau a légellenállásba...
Majd holnap mérek plexivel. Lehet, hogy akkor 0,5 s helyett hoz 1,5-et? (LOL.)
Mindenesetre nem egy JCosta, amire azt írják, hogy 8-9 s-ről leviszi 4-5 s-re. Pff.
(Mondjuk ez a 400-as Maja fórumon hangzott el, s fenntartásokkal kezelem...)Ui: amit írsz, az tök rendben van, nincs baj a görgővel. Csak a teljesítmény, meg
a fogyasztás maximalizálásához (utóbbit akarja a fene, muhaha) sok a 16 gr is...Szerk: ha esetleg nem is annyira poénkodás volt, mint félreértés, akkor tisztázzuk:
"1-2 km/h különbség volt mérhető a videó alapján"
Ez nem végsebességben értendő, hanem 3 tizedmásodpercenként, mikor frissít a
digitális km órám, tehát az alapján volt pár km/h előnyöm úgy 60-70-ig, amit aztán
a megnövekedett légellenállás szépen vissza is faragott. Valahogy így...Azt már nem számoltam ki, hogy ez méterben kifejezve mennyit jelentene, ha vmi
furcsa jelenség okán magammal kezdenék versenyezni, állórajttal, a lámpától...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #1034 üzenetére
Mire gondolsz? A "variócsuszka" az már hogy a viharba ne kéne?
(Más "slider"-ről meg nem tudok...) Szerk: akkor egyről beszélünk,
a kérdés egyben válasz is. Tök más szerepe van, mint a görgőnek,
így a görgő cseréje miatt természetesen nem kell kivenni. Cserélni is
csak akkor kell ezeket (ahogy kcsa írja), ha már nagyon kopott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Így a második kör után azt mondom, alakul ez. Tuti jobban
megy, és érzésre is dinamikusabb a gép, a hangja is szebb.
Annyi van, hogy nem kéne rá fékezővitorla. Akkor szalad.
(Mindjárt megyek harmadik karikát is, most már plexivel...) -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1041 üzenetére
Vagy ki kell esztergáltatni a közepéből 1 grammot, majd próba...
15K kicsit kerekített. Szállítás nélkül "csak" 12K körül volt: drága, ja.
(Én mondtam anno, hogy Multivar kell, az be van már hangolva...)Amúgy ha nagyon "bejön az élet", akkor JCosta lesz a vége.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs