-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9370 üzenetére
Ja, nem is azért mondtam, hogy vegyél Madisont, isten őrizz!
Külsőre nekem is a nagy Maja volt a zsánerem, de aztán találkoztam
volt tulajjal, aki inkább lebeszélt róla (meg hát a 250-es is úgy néz ki).Az meg van. Xciting 500 tényleg pofás, a lomhasága (ha szabad ilyet
mondani egy 500-as motorra!) a nagy tömegéből adódhat. Nehéz, na!
A Madison ahhoz képest könnyű, karcsú, majdhogynem sportos...Mindenesetre mentem Nexus 500-zal, amit túl nehézkesnek éreztem.
Ahhoz képest a Nexus tulaj szerint a Madison bicikli könnyedségével
irányítható. Tényleg könnyű döntögetni, imádom. (Amikor épp megy.)Kinézet meg olyan, amilyen: kicsit "béna béka" volt, de a projektoros
xenonnal egész komoly kis sárkány kinézete lett. (Bogyó kedvence.)
De a videóban látszik, hogy most már szemöldöke is van...kcsa: az a 20% combos, de rémlik valami ilyesmi... Szerintem az M7
bevezetőn lehetne jól kifuttatni viszonylag biztonságosan. Bp felé...
Szerk: mondjuk a francot érdekli a végseb, ha sosem használod ott...
Abban a tartományban menjen jól, ahol használod... Így lehet értelme
"kilövésre" hangolni egy motort a végseb rovására, ha tényleg a városi
teljesítménye számít, és a tulaj soha nem akar nagy tempót menni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9374 üzenetére
Biztos, hogy a Madison. A Majesty sokkal nehezebb.
Igazság szerint T-max videót is láttam, ahol gyárilag éppen
9s kellett a felgyorsuláshoz, J.Costa varióval meg valami 6,3:
jelentős különbség - cserébe jobban pörög, és többet eszik.---
De akkor 7,5-öt fogyasztott.
Na, ez még nekem is meglehet - a J.Costa varióval...
Mondjuk ilyen rekordokra nem hajtok. Csak lassan már
cserés a varió, és akkor Multivart vennék. Vagy a J.Costa.Tévedés jogát fenntartom
Nincs tévedés, így van, tudok róla. De hajlok felé. Erősen.
Viszont volt ott más baj is. Nem véletlen vennék EVO3-at.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9378 üzenetére
Eeegen, de ez ne tévesszen meg. Én is olcsón vettem: az olcsó lett a drága.
#9381: erős jóindulattal. Nagyon használatfüggő. Viszont valós adatom, mint
utólag kiderült nincs, és nem is lehet, mert mindig(!) túlhűtött motorral jártam.
Túrán 4.1-4.3, városban inkább 5.5-5.8 között alakul. (Gyorsulgatva mondjuk,
meg a túratempó is inkább 100-110, mint 90...) Kíváncsi leszek termosztáttal
milyen lesz. Amúgy a Majának is előjött valami termosztát nyűgje: 13 km-en
nem mozdul a mutató nullából, csak a legvégén éppen, 30 fokban: GYANÚS![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9384 üzenetére
Igen, anno megtaláltam, mert folyton szívták a srácok a vérem, hogy mennyi???
Meg aztán az Index fórumon is olvastam, talán pont az előző tulajtól, hogy nem
igaz, hogy hogy zabál ez a dög, nem tudja levinni 6L alá a városban... Mondjuk,
ha nem volt termosztátja már neki se (miért lett volna), akkor érthető: sajnos így
a karbit sem lehet tökéletesre belőni, és húzni kell neki jobban - durrog, ilyesmi.
Szóval igen, vélelmezhetően többet eszik ilyenkor, akár 0.5-1 literrel: meglátjuk! -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9398 üzenetére
Igazából a Madison menettulajdonságai számomra teljesen kielégítőek...
Városba nincs ellenfele. Viszont: hogy tudd, honnan lett nekem FM400
blokkos "csodagépem", ajánlom figyelmedbe ezt: Benelli Velvet 400 Dusk
Eszement mit lép. Kicsi, könnyű, erős. Végül nem vettem meg, más miatt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9400 üzenetére
Azzal speciel tényleg lehet: kicsinek látszódik, de ha kell, nagyon megindul.
Na igen, ritka, mint a fehér holló, és a blokk típushibája (vezérműlánc-para!)
annál is fennáll, meg ha felborítod, idomot találni hozzá lehetetlen. Cserélni
a vezérlést meg ott kezdődik, hogy 100K a gyári lánc/láncvezető/lánckerék.Madisonból választék lehet, "csak" ki kell fogni. Mindent megnézni, esetleg
szerelőt is magaddal vinni, mert költséges rendbetenni: egy jó szarrákopott
féktárcsa, egy elgyengült teleszkóp, egy megnyúló vezérműlánc... Okozhat
kellemetlen perceket. Napokat. Heteket. 20-50K kiadásokat... darabonként!Igaz, én olcsón vettem (340K), de nem vicc, hogy ráment (2 év alatt) +1M...
(Jelenleg nincs összerakva, de már lassan minden megérkezik, és most áll
1 269 461 Ft-on a teljes birtoklási költség, 9324 km-re termosztát nélkül.)Ui: nekem újak a gumik, féktárcsák, a hátsó felni, hátsó teleszkóp, az akku
a fesszab, holnap jön a fékfelújitó készlet, új lesz a termosztát, tök korrekt
a világításom: már csak a kuplung, szíj, varió triumvirátusra kéne költeni...
És aztán kész! Csak gurulni kell. Ha valami beszarik, persze kezdődik újra.
De talán a legköltségesebbeken már túl vagyok. Futómű legyen patika. És
a blokk ne fossa össze magát. Gondolkodok olajnyomásmérőn: épp ezért.Ha viszont mindent megcsináltam, és el akarnám adni, mennyit adnának?
Költői kérdés. Ott van sok hirdetésben, hogy most költött rá 100-200K-t.
Aztán az, hogy ez most jó, vagy rossz? Igaz, vagy sem? Megveszik-e: ehh!Kívánságlista?
[ ] J.Costa JC6349FS EVO3 - 229€ (71K)
[ ] Külső tárcsa, 21110-15F10-000 (19K)
[ ] Malossi X kevlár (6113021) szíj (32K)
[ ] Dr.Pulley HiT clutch 261301 - 265€ (82K) -
DigitXT
félisten
Ezzel egyetértek! Megállás és a kanyarodás. Én se friss jogsival ültem a
Madisonra, meg nem is azzal a hozzáállással, hogy lenyomok mindenkit.
(Az később jött. El is firkáltam.) Btw. volt aki 50-esről átpattant az 500-ra,
fejben még nem egészen felkészülve rá, aztán 3-4x elperecelt, csoda, hogy
megmaradt. De végül beletanult, és megfontoltabban megy. És ezt ő maga
írta, hogy belátta 2 év után. (Amikor csesztettük miatta, akkor még nem.)Szerk: az előző HSZ-emben nem látszik a kép, de ott a link a videóra.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #9409 üzenetére
Szeretnél díszpolgári oklevelet? Amúgy az 1,2M tényleg túlzás.
Volt benne - már megint - 80K-s kipufogó, az pl. hót felesleges.Meg mondjuk 200K+ ebből csak benya. A teljes birtoklási költség
az mindent tartalmaz. Vételár, KGFB, műszaki, adó, üzemanyag,
szerviz, tuning, minden... Kivéve, amit még nem írtam a proggiba.ludsimon: SpiderMax olyan okádék kinézetű, hogy arra nincs szó.
Nem is vagy sokkal magasabb nálam, viszont lehet hogy teljesen
másképp szeretnél ülni a robogón, mint ahogy én szoktam: ki kell
próbálni, más megoldás nincs... (Nexust én pl. soha nem vennék,
hiába jó gép, meg megy úgy, mint a Madison, ha kényelmetlen...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9412 üzenetére
Ebben is van valami, csak annyit akartam megvilágítani, hogy a Madisonok
ugyan olcsón megkaphatók, de valószínűleg ennek vmi oka van. És igen,
"bátor" voltam (vagy balfasz: nézőpont kérdése), hogy hirtelen felindulásból
megvettem az első szembejövő Madisont, ráadásul az árkategória aljából...De ahogy kcsa is írta a Kymcora: megszerettem, hajlandó vagyok rákölteni!
Néha végigpörgetem a kínálatot, hogy 300-600 ccm között, ABS, magyar...
Nem sokmindent szokott kidobni, leginkább a T-Max tetszik, ami 1,5MFt+.De írtam is már korábban szarkasztikusan, ha "időben" veszek, mára már ki
lenne fizetve az összes törlesztőrészlet. De akkor nem tanulok meg szerelni. -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9414 üzenetére
Amúgy pont ez az. A gép kíméletlen -> összeadja a dolgokat, lehet hápogni.
Viszont nem az én életem lett volna, ha nem motoroztam volna, de most lenne
2-3 MFt-om pluszban... Ha viszont így van, akkor szeretek tisztán látni: ezért jó,
hogy nyilvántartom ezeket a dolgokat, mert nincs susmus. (Ha "kell", kifizetem.)Azt nehezebb eldönteni, hogy valami "kell", tényleg... Kuplungból pl. vehetnék
most 20-25-ért "olcsót", 40-50 körül tuningosabbat, meg 80+-ért a hangolható
kilövőbajnokot. Te melyiket vennéd? Valamelyiket meg kell(!) majd vennem,
mert kopó alkatrész, már tavaly szóltak, hogy elég szarul kezd kinézni, cserés. -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9416 üzenetére
Egy világ dőlt össze bennem. Azt hittem, hogy rávágod, hogy a Dr.Pulley-t.
Amúgy én is afelé hajlok, hogy valami jó minőség, és kész - mert igazából nem
vágyom a hangolásból adódó szívásra. Aztán vagy sikerül belőni, vagy nem.De a varión még elgondolkodok. Anno a Multivar a Maján nagyon tetszett. Igaz,
valóban 40K volt, viszont az a +3LE, amit adott: mosolyfakasztó "sportfokozat".
Madisonnál az olcsó megoldás a varió csíkjainak gépmunkával való eltüntetése
lenne, drágább a csere Multivarra, a legdrágább meg a J.Costa, amivel kilő... -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9423 üzenetére
Azért majd nézd meg élőben is. Nekem régen a hátsó lámpái nem tetszettek.
Sőt, valójában az, meg az index elöl kicsit suta. De összességében sportos, s
tükörből simán sportmotornak nézik, talán azért is engednek el készségesen.
Persze szigorúan kisplexivel, mert ezzel a túrás magassal üvölt, hogy robogó.
(Ellenben ennek van olyan szélvédelme, hogy meg sem érzed a 120 km/h-t...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Pontosan. És persze át tudnám kapcsolni, de így jobban leolvasható.
Viszont már úton van egy 9K-ig mérő óra beépített hőmérővel. Az biztosan
a valós adatokat fogja mutatni, nem kell trükközni a skálázásával. Noha tény,
hogy a leolvashatósága "pontossága" annak is rosszabb lesz emiatt.ludsimon: gyári. "Csak" a 16 grammos Dr.Pulley görgő a "tuning" rajta. Az is
inkább csak arra jó, hogy nagyobb sebességnél nem pörgi szét magát - azaz
csökkenti a fogyasztást túratempóban, és az utazási komfortja is nagyobb.
Persze, valószínűleg jobb egy kicsit a gyorsulása is, de marginális. (Lásd itt.)Tudtommal ebből a Morini blokkból nincs injektoros. Alapvetően nem rossz
konstrukció, amit elméreteztek, az a vezérlés, de nekem már az újabb van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9433 üzenetére
Passz, nekem már cserélte az előző tulaj, ezért is mertem megvenni. Mégis
megnyúlt a vezérműlánc, szóval az ég tudja, hogy hány km van a gépben.És láncot nem lehet külön venni, hanem ahogy írtam szettben... A régi fajta az
hajlamos volt eltörni (már a láncvezető), esetleg elszakadni (lánc): valószínűleg
vékonyabb cucc lehetett, mert amikor rendeltem katalógus alapján(!!!) a láncot,
olyat kaptam, ami az én motoromba már nem volt jó; aztán sokára lett egy DID.Ennek a blokknak ez a mumusa: volt, aki inkább a komplett vezérlést lecserélte
egy másik motortípuséra, mert nem tudott használtan* láncvezetőt szerezni. Az
újat meg nyilván sokallta. Mert 100K nem csak a magyar fizetéshez képest sok:
túlárazott, pláne azután, hogy konstrukciós hiba, kb. mindegyiknél cserélni kell.
(Egy Suzuki Ignisbe egy ilyen "szett" megvan 7K-ból, pedig az 1300 ccm: LOL.)*: vett egy komplett blokkot, de abban is csak törött vezérlést talált szegény.
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9435 üzenetére
Hát egy Madison 400-zal munkába járni, minden, csak nem költséghatékony.
Eddig a 250-es Maja a nyerő. A teljes birtoklási költsége mindössze 360K eddig,
ami a megtett közel 3000 km-re vetítve 120Ft/km... Vételár nélkül csak 37 Ft/km.
Átírása volt 32K, szervizköltsége közel ugyanennyi, tankolás meg 46K körül.
Madisonnál az üzemeltetési költség közel 100 Ft/km. Viszont több ideje van meg,
így a teljes birtoklási költség arányaiban azért nem annyival több: csak 137 Ft/km.Ui: igen... Olcsón vettem... És ebben az esetben IS voltak gondok! De talán nem a
torka véres. A hőmérője viszont nagyon gyanús, mivel középállásnál feljebb még
nem láttam, viszont ma ment a venti, és akkor sem. Az b*szna be, ha a szerelő
úgy oldotta volna meg HGabor89 problémáját (ti. hogy magas hőfokot mutat, gáz!),
hogy beQrt egy ellenállást a mérő elé, hogy ne mutasson olyan magasat.Az, hogy 10 km-en keresztül "nem melegszik be" ebben a kánikulában? Kizárt...!
Esetleg ebben sincs benne a termosztát. De most nem szedném szét hirtelen.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9437 üzenetére
Nekem is elég volt jó 3 évig, de hogy őszinte legyek: kimotoroztam,
kellett valami erősebb. Ahogy huszi.gyb is fogalmazza: elférne belé
még egy-két paci. Úgy lenne az igazi. De ha nem akarsz mindenkit
lealázni, akkor bőven elég. Mindenkit úgyse tudsz. Közlekedni elég.Amúgy a 250-es Maja nem is igen megy jobban. Megkockáztatom,
hogy végsebességben el tudna húzni a 180-as. Ilyen az áttétele. És
picit lomhábban is indul, de úgy 30-tól már szépen húz 80-ig...Madisonból van 250-es?
Hogyne volna. Sőt, van 180-as is, tökugyanazzal a Yamaha blokkal,
viszont óvatosságra intenélek, mert nehezebb a Majánál, szóval tuti,
hogy a 180-as Maja keresztbe lenyelné a 180-as Madisont.Ui: egyébként - szerintem! - adnak élményt ezek a kisebb gépek is.
Csak ha az ember megszokja a nagyobbat, akkor nagyon furcsa.
Lenyelezed, aztán nem történik semmi: ezt a Velvetes mondta. Egy
picit furcsán néztem rá, de utólag megértem, mire értette - jól megy!
Csak ő már hozzá volt szokva a sokkal durvább LE tömeg arányhoz.
Ahhoz képeset meg unalmasnak mondhatjuk. De amúgy "mondják",
hogy nyílegyenesen gyorsulva a világ összes LE-je lehet kevés: nem
az a motoros élmény, hogy kilő a gép. Hanem a kanyarba döntés.
(Azt meg meg kell tanulni normálisan csinálni. Úgy élmény a dolog.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #9440 üzenetére
Örömmel olvasom, s egyet is értek vele. Túrázásra sosem ajánlottam:
ludsimon persze nem olvasta anno a topikot, de amikor lementem vele a
"balcsira"... na akkor tört el a kuplungom. És kevés volt a végseb is.De tök jó, hogy volt fordulatszámmérő, mert így tudtam nézni, meg ébren
tartani magam azzal, hogy kommentálom a dolgokat. Fárasztó egyedül...
Madisonnal sokkal szívesebben mentem nagyobb karikákra. Mátrában is
tök jó volt a szerpentinezés, csak hazafelé untam magam halálra. Szóval
össszességében úgy néz ki, maradok ilyen városi kocamotoros... ez van.Ui: pont ma leszólított egy srác, hogy kérdezhet-e a motorokról? Mondom,
pont ráérek, miért ne: végül "rábeszéltem" egy GS500-ra+korlátlan jogsira.
Merthogy ingázna alvófalvakból, s hosszú távon úgyis túramotort szeretne,
akkor tök felesleges B125-tel szórakozni/amúgy kényelmes robogót venni.
Nem része a "szamárlétrának", hogy előbb robogózni kell. Dehogy kell.
Észnél kell lenni! Viszont a lényeg: amikor kérdezte, hogy nem vágyom-e
nagyobb ("rendes") motorra mondtam, hogy nem. Nézzen csak rám: itt
dumálunk laza nyári utcai ruhában, a motoromban meg ott van a 200K-nyi
védőfelszerelés tokkal vonóval. Dobozolhatnám én a sportmotort, de érted:
számomra nem kéne. Túramotor se. Melóba bejárni tökéletes egy ilyen
maxirobogó. Feltéve, ha megbízhatóan működik. Lassan eljutok oda, LOL.Mindent ott jó használni, amire kitalálták: másra erősen kompromisszum.
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9444 üzenetére
Abból van ami nem lomha?
Minden relatív, de legjobb tudomásom szerint, ha szög ugyanazzal a 180-as
blokkal meghajtunk egy 130 kg körüli és egy 160 kg körüli motort, az utóbbi
fog lomhábbnak érződni, ahogy az utast is "megérzi" a motor (+60-70 kg-ot).Hogy nézhet ki egy robogó ennyire jól?
Olasz. Mondjuk nekem a csokornyakkendős verzió már pont nem tetszik.
De ahogy írtam korábban a segge ennek se jött be anno. Már megszoktam!
Nem tudom, hogy nézne ki színtelen búrával, mert azt hülye ötletnek tartom
(lásd még: olasz...), hogy a hátsó index egy piros műanyagon át világít...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9447 üzenetére
Volt ilyen 200-asa a szomszédomnak... Amikor elszakadt a vezérműlánc,
akkor "kicsit átrendezte" a blokkot a szelepbe beköszönő dugó.
De kifizette! Szerette a motorját, így kifizette... De azért mindig volt valami
elektromos/beázós nyűg is vele (lásd még, olasz), így végül kiszámolta (!),
hogy statisztikailag, ha tovább motorozik, hamarosan meghal, eladta: LOL.huszi.gyb: van ez így, amikor az emberbe' benne van a bugi. Tetszik neki.
Én is már rég láttam a "kis" Maját, de mindig nagyon bejön. (Szerintem jó
párszor elsütöttem a nem is csak poént, hogy qrvajólnézki hogyé'adod.)Vannak bizonyos formatervezési megoldások, amik bizonyos embereknek
bejönnek, másoknak meg nem. Én pl. sosem vennék retró stílusú robogót,
mert nem az én világom. Főnököm nézeget valami Habanát a gyereknek,
de mondtam neki, hogy talán őt is meg kéne kérdezni, mert ha SR-t akar...
Szerk: Aprilia, és 50 ccm, nagyjából ez a közös bennük, az életérzés...---
Csak kifogta vagy mindegyik 200-as ilyen?
Szerintem kifogta. Egy eset nem eset. Persze, karban kell tartani... de ez
az, amit az átlagfelhasználó a legkevésbé tud: vezérműlánc? Az meg mi?!
Ha nincs egy lelkiismeretes szerelője aki szól neki időben, vagy nincs egy
használati kézikönyve, s némi műszaki affinitása odafigyelni a részletekre,
az könnyen megbosszulhatja magát. Sajnos egy használt motornál semmit
nem lehet tudni, hogy mi mikor volt cserélve. Ha megbízható az eladó, és
tudja, mondja, az esetleg hihető, de kereskedőtől azt sem kell elhinni, amit
kérdez... Valszeg kevesebb baja lett volna a Madisonnak is, ha rögtön olaj-,
hűtővíz cserével indítok, tán kiderül a hiányzó termosztát, kisebb kopás stb.
Vezérműlánchoz persze bontani kell... a láncfeszítő helyzete kívülről látszik.
És ki tudja, hogy a túlzott használódás nem az olaj túlhasználása miatt volt:
huszi.gyb látta a láncot (asszem). Beállít mint a szög, tök merev volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9452 üzenetére
Tényleg szép hangja van. De amikor először indítottam be a Madison-t
a 4Road dobbal. Mondjuk annak élesebb is a hangja - kicsit "bántóbb"!
(A lényeg, hogy utána reggel nemhogy szomszédot felbaszni... óvatosan
kitolni a gépet és csak a feljárón legurulás közben beindítani. HA nincs a
szomszédoddal semmi bajod, akkor Te fogsz elnézést kérni, ha hangos!)Ui: viszont amikor a dohányos albérlő baszott fel engem... Hát megtudta,
hogy milyen reggel a hidegen visszadurrogós-kövérgázas-garázsbejáróból
elindulás. Élveztem. Viszont este hazajönni a feljárón: megint én kérek
elnézést, mert laknak ott mások* is. Szóval ez nem egyszerű dolog.*: ja és azóta ez a dohányos *** már elköltözött, hála a jó égnek.
onnan már nem zavar senkit...
Ja, persze... Barátnőm 5 percet várt rám egyszer, mert hallotta, hogy jövök,
és még csak Gazdagrét alján voltam... Vagy az esti találkozón a Madison?
Amikor már a szentendrei útról bőven hallottátok, hogy jövök, és eltévedtem
a házak közt, na az kegyetlen lehetett... Utólag csak a felvételen hallottam,
hogy már egy ideje beszéltetek hozzám, amit nem hallottam a leállás alatt,
és utána addig, amíg le nem kapcsoltam a zenét, ami versenyzett a dobbal.
A történethez hozzátartozik, hogy HGabor89 felhívott, hogy mikor jövök már:
belehúztam: neki akartam megmutatni, hogy milyen a hangja tompító nélkül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #9457 üzenetére
Nagyon sok verziója létezik a motornak:
125/150/180: 1:1-ben Yamaha Majesty
200: Piaggio (ahogy meg is találtad)
250: megint Yamaha, de lehet Piaggio!
400: Franco Morini FM400 A hajtás* Burgman 400, a motor saját tervezés.*Szerk: mert szoktak rá hivatkozni, hogy "Suzuki motoros". Hát nem pont.
De a hajtása valóban megegyezik: varió/szíj/kuplung kompatibilis. A kerék
az persze megint nem, szóval amikor kellett volna felni: nehéz ügy volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Pete55555 #9462 üzenetére
Huszi is hasonló paraméterekkel bír, aztán mégsem nagy neki...
Mondjuk "Maja" és "Maja" közt is van azért különbség rendesen.
De a Burgman az ismerten nagyon kényelmes, és hát... Nagy.
De nem gondolnád, hogy kasztniban milyen különbségek vannak
a 125/150/250/400 között, pedig mindegyiket Burgmannak hívják.HGabor89: na az fasza, most akkor bonthatom meg ezt is.
Amúgy igazad lehet: ha kipróbálja valaki a nagymotorokat és az
az életérzés fogja meg, lehet, hogy egy robogót már "csak" egy
robogónak tart, semmibe vesz. Miközben jó az: amire kitalálták!Szerk: 60K körül lehetett: ami nem hagy nyugodni, hogy ebben
a HSZ-ben következetesen kerékcsapágyat írtál, márpedig attól
pofára esni nem nagyon lehet, szerintem kormánycsapágy az...Szerk2: ha nem lenne benne, akkor nem melegedne fel rendesen.
Túlmelegedni csak akkor tud, ha van benne, és elzáródott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Pete55555 #9467 üzenetére
Viszont lehet valami műanyagból is nagyon nagy: nem feltétlenül nehezebb.
Ami sokat nyom, az a motorblokk, az sajna ccm-mel együtt jóval nehezebb.ludsimon: a csipogós index az teljesen saját. Van benne egy (meglepetés!)
kis csipogó, meg egy kondenzátor, és egy relé. Nem akartam, hogy egy
kukásautót megszégyenítő sípolással indexeljek, ezért csak egy pillanatra
kap tápot: a relé vált/a lecsengés hosszát a kondi kapacitása szabályozza.Szerk: gyárilag még az irányt se jelzi vissza... én meg már megszoktam a
Maján, hogy tökéletesen látom, hogy "merre" raktam ki az indexet. Szóval
fogtam, átkötöttem, hogy balra index esetén a világítás visszajelző villogjon.
Világítás visszajelző meg nem kell, mert úgyis mindig felkapcsolom, és ha
nem, akkor ott a visszajelzés, hogy az égbe szökik a töltőfeszültség, LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9476 üzenetére
Mondjuk az is hátba lenne vágva egy szeneslapáttal, aki betolja a márványra.
Egyébként használati tárgy minden az ezres Gixxer is, mi más lenne. Volt
egy ismerős, aki olyannal járt: nagyon szép gép! De nem tolnám a nappaliba.Szerk: lehet, hogy nem vagyok eléggé gépbuzi?
ludsimon: az ilyesmivel jó vigyázni. Aki komolyan azt vallja, hogy a robogó
nem motor, az akármekkora robogót veszel, le fog nézni. És nem is kicsit...
(Volt egy hölgyemény a Safety-n, aki nagyban fikázta a robogókat, hogy az
mennyire gáz már: a férje meg ott ült mellettem... és összenevettünk, hogy
pont robogóval jöttem. De nem sértődtem meg: nem vagyunk egyformák.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9482 üzenetére
Érdekes a véleményed: rengetegen közlekednek (!) motorkerékpárokkal.
Viszont annál kevesebben tolják be a nappaliba... Használati tárgy az is.
Ráadásul baromi sokan megveszik a sportmotort, és mennek vele A-ból
B-be, és csak nagy ritkán jutnak ki vele versenypályára - ha egyáltalán.A nagyrobogó CVT-s motorkerékpár - felfüggesztésbeli hiányoságokkal.
Hogy kell-e motoros élményt nyújtania: nem. De nyújthat...! Mindenképp
többet, mint egy nappaliban babusgatott kiállítási tárgy. Egy bálvány, lol.A robogó nem motor mondás csak úgy igaz, ha SMKP-ra értjük.
Más kontextusban minimum komolytalan. De egy SH-tulajtól röhejes is.
Ha neked nem jön be a "budinülős" póz (nekem sem), miért vettél SH-t?
Egy kényelmes robogón a kinyújtott(abb) lábadon támaszkodva sokkal
kontrolláltabban tudsz vezetni, biztonságosabban fékezni meg minden.Runner 125 is nagy robogó-guru volt, aztán most felült a VFR-re, és már
szarul is érzi magát a Runnerén. (Én meg eleve nem vettem volna meg.)Meg kell nézni, mit vesz az ember. Az a lényeg, hogy számára jó legyen:
csak azért venni egy "nagy" kerekű robogót, mert sokan arra esküsznek,
aztán utólag rájönni, hogy se csomagtartó, se "kényelem": ugyan már.Amúgy meg aki közúton akar hatalmas motoros élményt szerezve lapon
fordulni, akár "csak" túramotorral (robogóval?) túlvállalva magát = donor. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9484 üzenetére
Utóbbiban maximálisan egyetértünk. Előbbiben is lehet némi igazság, mert a
Safety azzal oktatta a robogósokat, de én köszöntem, de nem: 500-as váltós.
Amúgy az oktató pont az SH300-zal firkált egy hatalmasat. Már meséltem.Szerk: jó tudni, hogy konzisztens vagyok a 1,5 évvel ezelőtti önmagammal.
Szinte szóról-szóra ezt magyaráztam az érdeklődő palinak: ha GS500-at akar,
vegyen azt! Persze fél milla alatt nem ússza meg, fel kell öltözni, jogsi, szóval
sokára fog megtérülni benzinköltségből, hogy nem 8L-t fogyasztó autóval jár.
De a motor az motor. Gyors, kényelmes, és "nincs dugó"... Nekem BKV-val kb.
1 óra a céghez bejutni, ugyanennyi haza... Kocsival 30-40 perc lenne, parkolni
nem lehet, vagy csak rohadt drágán: motor. Ami a kényelem miatt=robogó.
Volt már nekem 150/180/400/250-es robogóm, és a következő is CVT lesz...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9486 üzenetére
Nem csak CVT-s robogó van: van kéziváltós, lábváltós, S-ECVT, félautomata.
És még biztos van egy rakás típus, amit kihagytam a példákból... Viszont:
így fogalmazok, mert több rossz emlékem van arról, hogy bizonyos emberek
fejében a "robogó" tényleg csak a segédmotoros kerékpárt jelenti... Van ami
inkább vicces emlék, van ami kicsit bántó, van ami meg a kettő elegye.Az szokott viszont kiakasztani (ezen kaptunk össze ludsimonnal!), amikor a
segédmotoros kerékpár tuningolásával egy "öszvért" kapunk, ami valóban fel
tudja venni a lépést ebben-abban a nagy(obb) robogókkal - de attól még nem
lesz "ugyanaz", valamint ha néha le is gyorsulja, az nem valószínű, hogy ezt
a "legyorsult" gépjármű vezetője úgy éli meg, hogy most jól "le lett alázva"...Ahogy nem kezdek "versenyezni" pl. GSXR600-zal sem, mert nincs értelme:
ha éppen megelőzöm (szükség volt a forgalmi helyzet miatt rá), tudom, hogy
nem kap vérszemet, hogy megmutassa a "robogósnak", hogyan kell "alázni".- főnök: mopedre sportkipufogót??? (180 ccm, 15LE, 120 km/h: moped?!)
- haver: de hát ez olyan, mint egy nagy robogó! (150 ccm, s valóban: robogó)
- oktató: a robogó NEM motor! (Sor4 600-ast akart eladni nekem kezdésnek,
és durván gyilkos szemekkel nézett, hogy én majd "robogót" szeretnék... Ja,
hát nem 50-est, hanem mondjuk 500-ast. De robogót, mert az a praktikus...)Milyen elektronika van az SH kuplungjában?
Nekem ez teljesen új.Ui: megjegyzem ugyanaz a főnök kérdezte ma, hogy az SR50 viszi a 90-et?
Mondtam neki, hogy kizárt. Esetleg nagyon megtuningolva, vagy óra szerint.
(Örült a hírnek, mert nem szeretné, ha a 14 éves kisfia 90-nel száguldozna.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9488 üzenetére
Az én SMKP életem egy gyerekkori DT50 (imádtam, persze "jogsi ohne", és
még sisakom sem volt: első fizetésemből vettem, addig fiatalság bolondság),
majd 8-10 évvel később egy 4T 50 bérlése, amivel jártam a "korlátlan jogsira".
Az kegyetlen gyenge volt, hidegen pláne, viszont 2L/100 km alatt fogyasztott.Természetesen fel sem merült bennem az SMKP végül mégis annak "látszót"
vettem, elvileg 125-ösnek gyakorlatilag meg 150-es volt: egy évig használtam.
Stresszes volt picit... még egyszer nem. De nem tudhattam, mit szeretnék...
Amíg nincs kipróbálva / megtapasztalva: "katalógusból" nem lehet választani!Beleugrottam a Majába, azt se kellett volna, de megszerettem. Beleugrottam
a Madisonba: ez is drága volt, de ezt is megszerettem... Majd a 250-es Maja
tartaléknak (milyen jól jött, most is azzal járok, pedig már terveztem hirdetni):
az is nagyon kényelmes, nagypapis motorka: már kb. tudom, mit "szeretnék"
és az biztos nem egy sportmotor, meg túramotor. Hanem egy korrekt robogó.
Lehetőleg ABS-szel és ne legyen túl nehéz, meg túl nagy: T-Max. (Talán 1x.)Addig meg Madison K400, mert szeretem, ahogy megy + kényelmes is.
Egyedül az ABS hiányzik róla. Uis nem estem volna el, ha lett volna rajta.
Persze akkor sem estem volna el, ha nem vagyok b.lf.sz, de ez más kérdés.Ui: a motorka kifejezést direkt használom, nem pejoratíve. A "Felvidéken" ez
teljesen normális kifejezés a motorkerékpárra, egyben vicces. Elsőre persze
megsértődtem rajta, de aki nem ismeri, azzal könnyű ironizálni. Belga szám.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9496 üzenetére
Ha kutyaközönséges CVT van benne (sanszos!), akkor csak a fizika dolgozik.
Persze ha valami nem kerek, akkor lehet hangolni rajta, hogy a te stílusodhoz
jobban menjen: görgő súlya, kuplungrugók erőssége, kuplung típusa, ilyesmi.
(Igen ez a finomhangolás a "tuning", ami nem feltétlen a gyorsulásról szól.)A piros lámpánál átnéző motorosok 90%-a nem akar semmit, max. köszönni.
Utána meg gyorsít, ahogy szokott. Ha nyélgázon, akkor úgy. De nem miattad:
ha mégis, akkor inkább mókázik, de nem gondolja komolyan. Aki igen: hülye!Vagy a móka része, hogy szeretne elgyorsulni a felvételen, és odapörköl.
Ez az az 10%-nyi eset szerintem. (A piros lámpa nem drag race alapjáratról.)
Amúgy biztos jól megy az SH, mert CVT, és pörög, de a Madison megenné.Ui: amikor autóval/megpakolva, padlón kormolva legyorsultál jobbról valakit,
nem csoda, hogy odapörkölt, és elhúzott, azt hihette, hogy rá fogod húzni.
Szoktam én is felvonni a szemöldököm, amikor valaki (szemmel láthatólag!)
erőlködik, amikor csak félgázon gurulok, s ha úgy látom, nagy gáz és viszlát:
nem azért, mert verseny van, hanem NE veszélyeztessen! Meg ha pl. kormol,
vagy 2T SMKP, akkor igyekszem megelőzni, mert nem bírom a szagát. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9506 üzenetére
Oké, így más: poénból is lehet gyorsulni, ha nem veszélyes a szitu.
A 3 másodpercet viszont optimistának érzem (ha a Madisonnak 4,5).Milyen az a szlalomozó robogó? Visszainteni nem kötelező, sőt.
Az integetés vagy igénye valakinek, vagy nem: sokan nem intenek.
Én is csak akkor, ha úgy érzem. 50-es, 1000-es, tökmindegy. Ha nem
adja a szitu, nem erőltetem. Néha csak biccentés lesz. Néha az sem. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9511 üzenetére
10.9-ről faragta le könnyű görgőkkel 8.7-re. Nekem is 1 grammal könnyebb
görgőim vannak a gyárinál, de ez semmit nem jelentett, nem futja ki magát.
Elméletileg annyi kg körül van a 400-as Madison, viszont 30LE... De a LE az
csak egy szám, semmit se jelent: csak a csúcsát a görbének. (Hogy milyen
úton jut el oda a gép, hol vált a varió, hol fog a kuplung - hangolás kérdése.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9518 üzenetére
Bocsi, nem akartam megmagyarázni a nyilvánvalót, ne értsd félre,
csak ha nálad 9000-et forog nyélen gyorsításkor, akkor valaki már
belepiszkált, mivel gyárilag nyomatékmaximura hangolják a variót.
Az meg inkább 6000 körül van: lehet (túl) könnyű görgőid vannak?ludsimon: nyomatékmax a takarékos, teljesítménymax a gyors.
Van azon az oldalon sokféle görbe. Össze is lehet hasonlítani. Ha
egymás után kattintasz a két linkemre, sanszos, hogy magától rá
is pakolta. (Tanulságos, hogy egy 500-as is gyenge kis fordulaton:
linkeltem anno egy GS500/Maja180 hasonlítást, de a link azt nem
tartalmazta, hogy milyen motorok vannak még rajta... Szerintem a
böngészőben tárolja, hogy miket nézegettél, aztán visszatölti, lol.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9525 üzenetére
Fülre nem lehet ezt megmondani, mérni kell... (Mi nem aggódunk,
inkább Neked kellene, mert elkezdtél a szopóroller topikba írni.)Lehet, úgy jártál, mint kcsa a Kymcoval, hogy az előző tulaj valami
Polini variót hagyott benne bazikönnyű görgőkkel, amitől "üvöltött"
meg húzott mint a mérgezett egér, csak bevert 7-8 lityit 100-on és
a végsebessége óra 130 volt, ami valós 110-et se érte el.Mindenesetre ha gyanúsan jól megy, pörög, ránéznék a hajtásra...
Maja 250-es szétforgott anno 9000-ig, és vége volt 90-nél... Ezért:
Kitakarítottam a dzsuvát, erre 8200-on viszi a 100-at. Egész más! -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9559 üzenetére
Ha nem te toltad ki a szalonból, bármi lehet... Ez itt Magyarország!
Amúgy a fogyasztása alapján nem tűnik őrült tuningosnak, de amit a
menettulajdongairól + a 60-130 üvöltő hangjáról írsz, az már gyanús!Műszakija meddig érvényes? 4 év alatt 20000 km még éppen hihető,
de ha esetleg import motor, akkor oda tekerik az órát, ahova akarják.Le kell kapni a deklit (ha még garis + szervizkönyves, akkor ne), és
minden kiderül... Vagy fel kell fogatni egy fordulatszámmérőt vhova,
aztán kihúzatni 0-100-on + végsebességig, kamerával felvenni, majd
az eredményeket kiértékelni. Ha a gyári motornál 2 mp-cel gyorsabb
nem gyári. (Legvalószínűbb egy szimpla görgőcsere. De lehet benne
éppenséggel Multivar is. AndrewTdi is meglepődött, a Nexusban azt
talált annak idején szíjcserekor, addig nem is tudott róla... Vagy pl.
huszi.gyb is Multivarral gurul. De én adtam mellé a gyári variót is.)Ui: a Multivar a Maján 6500-ról 8000 fölé vitte fordulatszámot, ezzel
kb. 3 LE-t hozott. Sokat dobott az élményen, s csak fél lityit a fogyin.
2-3 év alatt pont megfordul az ember fejében egy kis tuning.
Attól még nem lesz szopóroller, hogy (esetleg!) nem teljesen gyári...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #9565 üzenetére
A hangos az nem fordulatszám. Esetleg hangmagasság alapján lehetne vmit:
Madison 0-100 videóban a kopott varió miatti 6500-5500 ejtés hallatszik, de...Basszus, olyan szinten nem látom a videó linkjét ebben a HSZ-ben, hogy:
Ezt elcsesztem, hogy képként beszúrtam a YT "thumbnailt", aztán az nem jó.
De telefonról legalább kihozott egy kis kamu képet, rajta a linkkel, gépen meg
semmi, és úgy kellett az oldal forrásából elővadásznom a videó linkjét LOL.Szerk: volt róla szó, de a biztonság kedvéért: 6500="13000" és 5500="11000".
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
80-90 temporol 100-110
És valószínűleg az a motor fog legjobban ugrani ebben a tartományban, amelyik
a 0-100-at is gyorsabban letudja. Amúgy írta Den, hogy egy dolog a motorerő,
de nagyobb tempónál hatványozottan számít a légellenállás. Mondjuk a kisplexi
összességében rontotta a Madison légellenállását, így a végsebesség csökkent.
Mi több 130-cal repeszteni kisplexivel már felér egy kínzással. Túraplexivel: laza.
Viszont 100-ig gyakorlatilag pont ugyanazt tudja a gép 0,1 mp különbséggel...gyorsulasi mizeria, teves ut
Szerintem meg egy előzésnél pont egy jól belőtt motor csinálja meg legjobban a
visszaváltást, és éri el leghamarabb a szükséges sebességkülönbséget, ergo az
lesz a biztonságosabb is... Mivel automatáról van szó, érdemes lehet(!) hangolni.
Persze gyárilag sem "szart" adnak ki! Csak más szempontból optimalizálják: pl.
fogyasztás, élettartam. Amúgy egyetértünk: ha kevés a gép, nagyobb motor kell.
Azért egy görgőcsere annyira nem költséges. Egy Multivar, vagy egy J.Costa az.Elvagyok én a 250-essel is Bp-en (nem tudom, mennyit motoroztál itt). Ahogy a
180-assal is remekül elvoltam 3 évig, de mégis a Madison a kedvencem. Szóval
nem mondanám, hogy semmi értelme. És ezzel ki lehet menni a városból. Ha a
180-as nem szereti az országutat, akkor az nagyon kompromisszumos lesz és
menet közben nem tudod cserélni a blokkot nagyobbra. A nagyobb blokkal meg
tudsz lassan is menni: nem kell digitálisan kezelni a gázt (0-100-ra gyorsulni).Ui: nem beszélve arról, hogy nagyobb gépen általában jobb a futómű és a fék is.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #9568 üzenetére
Jók. Semmit nem költöttem rá a tankoláson, meg egy olajcserén kívül.
Annak ellenére, hogy kamu évjárattal adták és a mechanikus óra 2-n állt,
nem hiszem, hogy vadiúj volt, de 1000 km után vittem "első" olajcserére.Mindig pöcc-röff, nulla baja volt, jól ment, qrvanagy csomagtartóval.
(Egyszer kísérleteztem a HS1 izzók H4-re cserélésével, meg vettem egy
dobozt a sisaknak, ami költözött át a Majára, szóval tényleg 0 ráköltés.)ludsimon: jogsit nem is csinálhatsz rendes védőfelszerelés nélkül.
Az, hogy egy ilyen guruláson lazáznak, az az ő dolguk, nem kell követni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nekem bejön. Mindig is "ezüst" motorjaim voltak. Kivéve a Maja2,
de azt meg simán feketének nézik, ha nem fullos napfényben látják.Burt1793: sosem vennék 1 misiből 125/150-est. Utóbbit már csak
azért sem, mert "eladhatatlan", hiszen A2 jogsi kell a vezetéséhez...
Ha meg valakinek A2-je van, akkor legalább 250 ccm felé kacsintgat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #9583 üzenetére
Amúgy a PCX 125 szimpi. De bogyó sem mond hülyeséget az ABS-szel.
HGabor89: tényleg szép. Sötétben még morcos is.
Jövő héten vizsga.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #9588 üzenetére
Mondjuk ha már ennyit ad érte, akkor érdemes az újat venni, gari/minden.
Én inkább 300-600 ccm között vennék vmi ABS-est... Akciós a T-max.Szerk: ennek milyen hangja lehet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen