-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
retesz147 #23575 üzenetére
Háááát, ha nincs konkrét bajod vele, nem fúj ki (mármint nem ereszt, de ha van
kompresszorod, akkor tesztelheted levegővel, és látod, ha elereszti a nyomást),
akkor én nem cserélném: egy ilyen komplett felújítás a végén igen sokba lesz...
Mondanám, hogy annyiból már vehetnél egy másik motort. (Vagy egy donort is.)
Persze, ha öreg vasról van szó, akkor a másik se lesz hibátlan: ismerős a dolog. -
DigitXT
félisten
válasz
retesz147 #23580 üzenetére
Na jó, de a VPower nem most lett E5. Évek óta azt tankolok,
tavaly tűnt fel, hogy már nem ad semmi pluszt a felárért...
(A kopogásállóságát soha nem használtam ki, az alkoholtól
féltettem a vasat. Ehhez képest most az E10-zel barátkozik.)A csilliárdos (verseny)benzint még nem próbáltam...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Gyakorikérdések.hu!
Igazából az már nem számít, hogy sok évig mi volt.
ON: nekem akkor számítana az oktánszám, ha előre hoznám a vezérlést, és
annyira megnőne a kompót. Neked jól tudom a hengerfejsíkolás miatt kellett?Szerk: de ezt a vezérlés dolgot előbb ki kéne mérni: simán lehet, hogy elrakta
egy foggal Mr. Aranykéz (nem is feltétlenül "balfékségből"), de talán már anno,
amikor a vezérműlánc para volt, tudniillik már akkor veszettül izzott a kipufogó,
amikor elhoztam 2014-ben. Még csodálkozott is, hogy ilyen szokott lenni?Azt olvastam, hogy ha késik a vezérlés juthat a lángokból a kipuba is.
Aztán lehet, hogy tévedek. EGT szenzorom még nincs, múltkor direkt néztem,
hogy nem láttam szabad szemmel izzani (hideg volt mondjuk) a jó kis E10-zel.
Előtte viszont simán: fél perc járatás szívatón, és már izzott is, mint a fene.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23585 üzenetére
Ugyan már, az nem is durva.
Ez a durva:
Szerk: hány képet? Uszkve másodpercenként 50-et... (Kamera ment hátul.)
Kicsit csalok amúgy, mert ezek a robbanások jellemzően leállításkor* voltak.
Menet közben messze nem nyomott ekkora csóvákat, csak ilyen piciket.
Szerk2: szerinted amikor neked beledurrog a kipuba, mi történik? Ugyanez.
(Csak egy nyitott dobon ki is jön a láng, nálad a gyáriban meg csak puffan.)
Szerk3: látszik a képen, hogy nincs bent a tompító, direkt tesztelés miatt...*: motor leáll, utolsó adag elégetlen keverék a kipuba jut, berobban.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23589 üzenetére
Én amúgy hol állítottam, hogy folyamatosan durrog?
Csak tippeltem, hogy
a leömlő vörös izzásának lehet köze a vezérlés nem tökéletes beállításához.
Le is írtam, hogy a nagy robbanások jellemzően leállítás után történtek... Ha
megtalálom, feltöltöm neked a videót. Addig meg ott van az a GPS tesztelős,
ahol hallatszik, hogy mikor veszem el a gázt, mert akkor kelepel veszettül.
Én sem belezem ki a kiput, nem járok hangtompító nélkül. Az úgy kegyetlen.Ja, nem azonnal kezd kelepelni, nyilván amikor kellően szegény a keverék...
Na, amióta túl dúsra van állítva, azóta ez minimális. Fogyasztás az egekben.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #23593 üzenetére
te pedig gps szerint is eléred
Azaz elértem 2015-ben: azóta fogyatkozott a ménes.Épp azt vadászom, miért.
Egyébként akkor még nem is volt annyira tuning a hajtás, teljesen gyári volt, csak
a görgők volt benne 16 gr Dr.Pulley. Látszik is, ahogy torpan (a csíkos varió miatt).bajnokpityu: tompító nélkül mentem a 4Road-dal a linkelt videóban. Mikor durván
kelepel motorféken, az a valóságban is fájdalmas ilyenkor: fix gázon nem csinálta!
Nem tudom, hol hallod fix gázon is, de olyan sok tartott gázas rész nincs benne...
A fordulatszámmérő árulkodó: ha esik, akkor az bizony motorfék. (Persze ha nem
emelkedik, az még lehet gyorsítás, de szerintem az a dob üvöltésén hallatszik.)
Az elején egy lejtőn jövök le (Gazdagrét), kb. végig motorféken. 0:45-től van picike
kis szakasz, amikor kis gázzal megyek. Csak dörmögést hallok. Csattogást nem.astro12: a gyorsulási időket inkább hagyjuk.
Tuning görgővel megy úgy, mint
anno a gyárival ment, 8.6-os 0-100-nak a közelében se vagyok. Nem szar, viszont
zabál: anno jobban ment + kevesebbet evett. Sz*rul van beállítva a karbim, tudom!Csinálhatnál még párat. A nyári felvételek különösen jól esnek ebben a hidegben.
Akkor szemezgetek párat a nem nyilvános (de linkkel megtekinthetők közül).
Első Madison-videó, huszi vette fel telefonnal (basszus kevés). 4Road hang teszt!
Utána sajnos jött a vezérműláncpara, tartalék motor vásárlás, fél év kihagyás...
2015. március 14., még műszaki nélkül, de muszáj volt kipróbálni végre.
2 nappal előtte a tartalék motorommal majdnem legyorsult egy 50-s Liberty...
2015. április 17., már műszakival, huszi vezeti a Madisont (simán állva hagy vele).
2015. május 15., 4300K xenon, műszerek, rövid fotóválogatás a bérelt garázsból...
2015. május 22., elgyorsulás autós szemszögből. (Tudom, mindig éjszaka van.)
2015. június 2., végre nappal! Jön valami, amit TDM-nek nézek, és állva hagy.
Vhogy mindig a gyorsulás körül forog a téma, nem is értem: az "első" 0-100 teszt.
(Már-már OFF ide, amikor a nyár folyamán szembesültem a termosztát hiányával.)
Őszi végsebességteszt, beteg hőmérővel, lejtőn. És nincs meg a kiló 50, az index
belever a karterba. Azaz a szíj a deklibe: fordulatszám tartalék van, áttétel nincs...
Másnapra hőmérő javítva, hajtás megint átalakítva, hát nem szétesett kapásból?2016-ban csak év végén tettem közzé pár motoros videót, de ezek nyilvánosak.
Nénike VS. navigátor - Ne higgy a fülednek! - Last Ride of 2016 - Happy New Year
2017, szintén nyilvános a "Nagypapper gurulás" a J.Costa utolsó útja jeligére.
Aztán később kapott még egy esélyt, könnyebb kúpokkal (így volt bent 2018-ban).2018 nyár: szembesülés a (szánalmas) 10.8-s idővel, miután a közismerten lomha
J.Costa is még 11.6-ot tudott az előző napon.Azt hittem, visszatér legalább 9.x.
2019 nyár: bolondokháza a városban, nem hogy gyorsulgatni, közlekedni se lehet?
Szokott dugó lenni errefelé, de az, hogy kiesik egy-két lámpa, teljes agyhalál.
Amikor nincs dugó, akkor lehet 0-100-at tesztelni: továbbra is 10.8, nem forog ki...
Ja, közben volt egy szilent csere, mert már megint lengedezett a segge.Nagyjából ennyi. Azóta a Tech Pulley görgőkkel megint elég jól megy, de már szét
van kopva a hátsó gumim, mínuszokban járok, szóval nincs 0-100: nincs új videó... -
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23592 üzenetére
Előtúrtam a videót, konkrétan egy gázfröccsbe nyomom ki a gyújtást. Szóval az
a 20 centis lángcsóva egyáltalán nem üzemi körülmények között keletkezett.
(De annál durvábban néz ki, és a garázsok falai közt szépet visszhangzott is.)
Szerk@nyogo: mértem kompótot a nyáron, de a 9 barra azt mondtátok, hogy jó.
Főleg, hogy a vezérműtengelyen van egy automatikus dekompresszor. Mondjuk,
ha jól emlékszem 10.5 barnak kéne lennie gyárilag, és astro 10 fölött mért...Szerk2: ja, én vagyok a sügér, nem egészen azt mondtad. De sajnos a nyomás-
veszteségmérőm az idők során megsemmisült (amúgy se volt hozzá jó adapter).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
"mert ott a megdugattyú billent helyzetben lehet"
VS.
"mert ott a dugattyú megbillent helyzetben lehet" -
DigitXT
félisten
válasz
csongi #23607 üzenetére
Láncot már régen, az 2014-es sztori: most egy főtengely volt, de
már az is odébb van, 2018-ban már kész volt... Azóta gyengébb.
Mondtátok, hogy össze kell kopnia, mert meg lett gyűrűzve.
(Viszont azóta már belement 6000 km. Szóval összekophatott.)Karbit én basztam el, tudom, majd beállítom tavasszal.
Szerk: a láncba amúgy lassan 20000 km van: akár nyúlhatott is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23613 üzenetére
A nyilvános megosztással több problémám is van.
Először is, nem feltétlenül
a KRESZ összes szabályának maradéktalan betartása látható a videókon... Ez
egyrészt nem egy jó üzenet (bár ne legyünk álszentek motorosként, de na!), ill.
ennél kevesebbért is büntettek már a csendőrök videó alapján újságírókat...A másik meg, hogy a motorom nem kifejezetten gyári - mind kinézetre, mind a
műszerezettségét tekintve, így sokat nem tudhatna meg, akit a típus érdekel...Végül, de nem utolsó sorban! Bármennyire is szeretem a gépsárkányt, kicsit a
viszonyunk ilyen se veled se nélküled: nem tudnám jó szívvel ajánlani senkinek.
Túlzás nélkül milliókat költöttem rá, ami még úgy is nagyon sok, hogy nagyobb
részben ez csak hobbi, sok kísérletezés, csillió műszer, tuning, minden...Igen, sportos, jól megy, nekem kényelmes, a súlyát megszoktam, városban is
imádom terelgetni (kivéve a legnagyobb dugót, ahol esetleg elakadok), de pl. a
fogyasztása sose volt értelmezhető "munkába járós" motornak: 5.5L alatt én a
városban még tökéletes karbibeállítással se mentem... Igaz, országúton 4L kb.
megvolt, de ennyi... Nehéz megindokolni, hogyan "éri meg" ilyet venni, tartani?Ahhoz képest, hogy robogó, inkább szórakozás vele, mint normál közlekedés.
Persze, lehet vele normálisan menni, az erőtartalék mindig jól jön, de könnyen
megszokja az ember, hogy végre történik valami kövér gázra, így húzza neki...
Ha már itt tartunk, a rokona a Burgman 400 racionálisabb választás... Injektor,
nagy csomagtartó, és kb. minden sarkon áll egy: alkatrész hegyekben. Ugye,
Te is írtad, hogy kevés infó van a 400-as Madisonról, ám ez nem véletlen! Nem
egy elterjedt típus: kis szériás a blokkja, nem is gyártották nagyon sokáig stb.
És amikor kéne alkatrész, és azt mondják, hogy nincs, az azért kellemetlen...Ha visszaemlékszem, hogy Neked is komplett felújítást kellett csinálni, mire a
vas végre megbízható lett... Még úgy is meredek, hogy számoltál vele...Aki
nem ilyen felkészült, az mit fog látni? Csak a szopórollert. Ráülne, menne? De
ez nem ilyen egyszerű. Korral is jár persze: talán 2005-ös az utolsó belőle, így
nem várható el, hogy újszerű legyen, de azért na. Inkább vegyen Yamahát...Szerk: ja igen, jobb lett a szilenttel, azért csináltattam meg. A gyári nem sokat
bír, s rohadt drága, de így legalább le tudtam adni a régi párt javítani, amíg az új
benne volt, nem kellett addig se másképp megoldanom a közlekedést.
Amikor először fosta össze magát, megvettem az újat (kb. 50K!), és cseréltem.Burt1793: na igen, van egy hangulata annak videónak: érdekesség, hogy amúgy
egyáltalán nem állatkodtam. De ha már látványosan lehúzódtak, akkor megyek!
(Meglehet, nem volt bent a tompító, és ezért menekültek, már nem emlékszem.)
A TDM-et még a pillanat hevében néztem annak, elneveztem a felvételt, de aztán
később, amikor szóba került, feltűnt, hogy a kipufogója valóban nem stimmel. De
valóban, hang alapján biztos valami két hengeres batár: nagyon lazán ott hagyott
akármi is volt. Tudom én, hogy a Madison csak robogók közt erőgép, motoroknál
nem igazán rúg labdába, de ettől én még maradok ilyen robogósmotoros.
Tuningnál is mindig az érdekel, hogy magához képest nyújtson 100%-ot: az csak
mellékhatás, hogy olyankor reggelizi a Burgmanokat, de hát ilyen a variója...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
nyogo83 #23604 üzenetére
Asszem most már jobban értem: ez jó leírás?
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23618 üzenetére
Ha ezek belefértek 20000-be (főleg az index), akkor baromi jól jártál a rendeléssel!
De amúgy ez van: egy kihalt típust hajtunk, és lassan nem kapható hozzá semmi.
Amikor 60K volt a főtengely, akkor hűdemegéri cserélni: amikor nincs b*szhatod...
(Fel lehet újíttatni közel azonos összegért. Ha más nincs, persze akkor ez van.)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23622 üzenetére
Megvan a régi, anno még csereberéltem őket. Most az új lesz a régi, ha egyszer
lesz új-új. De attól még a régi-régi is megmarad, vmire még jó lehet jeligére, LOL.MÁS: megjött a téli turbó.
Lehet, mégse rossz a vezérlés? Vagy nem nagyon...
Agyon volt már merülve az akku, 12.2V alatt kezdtem, de már türelmes voltam, a
benzinnyomás felépülését megvártam, így elsőre beindult, hiába nézett be 11V-ra:
Képzelem, mennyit kellett volna nyektetni a hagyományos membrános AC-val.
Szerk: nem túl gazdaságos az indítómotor segítségével felpumpálni a benzint, ha
olyankor simán 10V alá esik az akkufeszültség. Azért egy-két "tuningomnak" így
elég jó hasznát veszem, s örülök, hogy megcsináltam, noha szívtam velük eleget.
(Újabb hibalehetőség mind, pl. a lecsúszó saru az elektromos benzincsapról...)
Persze nyilván célszerű feltölteni az akkut, de még elmaradt, a CTEK meg hülyül:
Szerk: mínuszokban hajlamos baromságot beírni az akku töltöttségre, mint pl. 0%.MÁS: jött egy új kolléga, T-Maxot hajt (de télen nem): várom a tavaszt...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23624 üzenetére
Én alapvetően ezért vettem, mert a membrános nagyon lökdösi a benzint, és ezt
nem lehetett normálisan mérni áramlásmérővel. Viszont mellényúltam, mert amit
elsőre sikerült ebayről lőni, az ugyanolyan membrános, csak vákuum helyett egy
elektromágnes rángatta a membránt. Végül csongival elcseréltem, aztán fasza is
volt! Egészen addig, amíg kapott benzint. Bekötésről tudni kell, hogy nem jó ötlet
elé nagy fojtásokat építeni, mert ha belevegősödik, akkor nem fog szállítani, leég!
(Persze nincs ideje leégni, mert előbb áll meg a motor, és veszed le a gyújtást...)Szóval tank, durva szűrő, szivattyú, s csak utána a finom szűrő a helyes bekötési
sorrend... Nem beszélve arról, hogy nálam az áramlásmérő is mekkora fojtás volt!
(Most is az, csak éppen nem működik pár hónapja. De nem értem rá szétszedni.)A benzincsapot is már a szivattyú után raktam, mert szintén nem szerencsés, ha
valami hiba miatt nem nyit ki, a szivattyú meg pörög benzin (kenés / hűtés) nélkül.Akármilyen szivattyút nem ajánlott venni, mert a karbi nem szereti, ha túl nagy a
nyomás a tűszelepen: kifejezetten karbis motorokhoz belőtt ajánlott, pl. Pierburg.Szerk: valamiért a korábban linkelt PDF nincs már meg, pedig hasznos volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23629 üzenetére
Egyik se sajna. Az első azért, mert írják, hogy EFI, a második meg... ugyanezért:
3 bar nyomás szétküldi a karbin a tűszelepet, ezek injektoros motorokhoz vannak.
Szerk: valami ilyesmit keress: Pierburg E1FKoppintott verzióban olcsóbb.
Szerk2: amúgy van egy tartalék szivattyúm, ha tényleg érdekel a dolog. Rajta van
a Pierburg típusszáma, de attól még nem vagyok meggyőződve, hogy nem hamis.
Mindenesetre működik, és 0.4 barnal többet nem nyom, azt szereti a tűszelep.Burt1793: 2018-as SX, gyári aprókavics dobbal, első tulajos, stb. Kíváncsi vagyok!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23631 üzenetére
Hát 10-12K körül még el lehet rajta gondolkodni, 170 EUR az valóban felejtős,
főleg, hogy nincs igazán szükséged rá, csak hobbi projekt, szerelgetés.Értem én, hogy hosszú állás után, de az max. tavasszal van, aztán használni
kell. Oké, nekem is befigyel így hétvége+Home Office miatt pár nap kihagyás,
és meglep, hogy várni kellett picit a nyomásra, de azért mégsem olyan sokat,
mint egy "rendes" leürült úszóház esetén, mondjuk 1 hónap állás után.Szerk: ez a kézi benzincsap szerintem felesleges (cserébe nem biztos*, hogy
működne), ha már hekkelni akarod, hát húzd le a vákuumcsövet, és szívogasd.
Úgy is fel lehet pumpálni a karbit. (Kocsiban volt az AC-n kézi pumpáló kar.)
*: gondolkodok, hogy hol lenne a feltöltőcső vége? A csomagtartóban?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem olyat nem tudsz csinálni, hogy alapjáraton alig ér hozzá, vagy ha
ilyennel próbálkozol, akkor ott garantáltan csúszni fog... én elsőként a gyári
állapotot állítanám vissza, gondosan letisztítva a variótárcsák felületét, majd
utána is inkább kesztyűt használva. A képen lehet "ideiglenes kosz" látható
ám első ránézésre úgy néz ki, hogy vmi zsíros maszat is, ami nem jó ómen.Hézagolót akkor használj, ha a gyári előírás szerint kell. Olyat, és oda, ahol
kell, akkor jónak kell lennie. Ha ez megvan, utána lehet tuningolóst játszani.
Kontroll kérdés: mikor kezdett kopogni? Vagy sosem volt jó, nemrég vetted? -
DigitXT
félisten
Előfordulhat, hajlamos idővel kilágyulni: engem inkább a kopogás zavar.
Úgy tudtam, az kifejezetten a csúszka tünete. Biztos nem hajtókaros?
Ha vmi olyan turpisság van mögötte, az kopoghat alapjáraton, csúnyán.Szerk: a varió gyáritól eltérő hézagolása bizony tuningnak számít...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Lehet, hogy én értek félre valamit, de honnan jött, hogy a nyomólapot satuba
befogod és összenyomkálod, hogy aztán szoruljanak benne a csúszkák? Az
önmagában elég nagy hiba szerintem, annak simán kell mozognia! Különben
szarul fog váltani a varió, és nagyon bután fog viselkedni a motor.A másik,
amit előttem írtak, hogy a varió csapszeg nem a legszebb, fura kopás látható.
Vagy az csak a szilikonzsír, amit említesz? Ha a kuplung sír, az megégett.Szerk: mondjuk fura, hogy még mindig gyári (9 éves), sokat állt az a motor?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23654 üzenetére
Az index reléhez biztos nem kell ekkora bontás.
Az indítórelére gondoltál?
(A képen legalábbis az van, és ahhoz passzol a leírás, hogy alulról hozzáférsz.)
Amúgy az ötlet nem rossz, szerelőablaknak hívják, jobb helyeken. Nekünk nem
jutott, cserébe legalább a lábtartóműanyagot se lehet kivenni az akkutartó miatt.
Én azt flexeltem le, és csináltam egy masszív fém akkutartót a vázba...Szerk: mielőtt megszólnál, hogy minek ekkorát, nos keresőszó: #zoldrendszam
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nekem is kiesnek a csuszkák simán, mégsem zörög a varió...
Akkor lehet,
hogy csak mázlim van vele? De alapvetően fontos, hogy simán járjon.A kuplung megégésekor nem csak a pofák égnek meg, hanem a harang is.
Azon lilás elszíneződés szokott látszani a hőterhelés hatására. Azon is csak
a csere segít, ha jól tudom, soha nem lesz igazi másképp: együtt cserélendő. -
DigitXT
félisten
erre nem esett egy csepp semmi se a 11.kerületben.
Én is 11-ből indultam, majdnem pofára estem a teraszon: kocsi ablakon is volt jég.
Más kérdés, hogy napközben tényleg nem igazán esett, DE EZ NEM motoros idő.
Még ha überfasza téligumid van, meg hatalmas rutinod, akkor, hímestojásként. De
ha egyik se, ne bánd, hogy az 1. fokú ónos eső riasztásban nem indultál neki...Én anno fagypont alatt nem is motoroztam. Évek során alakult ki annyi rutin, hogy
megkockáztatom. Nem szeretem, főleg, ha csapadék is van, de megkockáztatom. -
DigitXT
félisten
válasz
yodamastah #23667 üzenetére
De az nem is motorkerékpár.
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23669 üzenetére
és nyáron nedves időben sem
LOL!Persze, én csak ne nevetgéljek: egész más szórakozásból motorozni.
Természetesen megértelek... Én is utálom az esőt: háromszor törtem a Madisont, és mind a három alkalommal esett.
De nem engedhetem meg magamnak, hogy napelemes motoros legyek: sajnos meghűltem, ezért ma kocsival vagyok dolgozni, ill. "ügyintézni", már most több, mint 2000 Ft a parkolási költségem, s hol van még a nap vége. Arról nem beszélve, mekkora élmény volt fél órát ülni abban a dugóban, ami mellett motorral 2 perc alatt elhúzok. Szóval esetemben sajna, ha esik, ha fúj, "megéri" a motor.
Jelige: nincs más. (A BKV lenne alternatíva, de bérlet nélkül nagyon drága, és időben sem versenyképes. Kocsival igen, de a motorral nagyon nem... Kocsival is csak a dugók miatt, főleg kötöttpályás vonalon.)
Szerk: ősszel jártam rollerrel. Persze lassabb, de jópofa. Viszont mindössze egyszer áztam meg vele, nos meg is halt a komplett vezérlése.
Egy kínai fos, nulla vízvédelemmel, ami papíron IP54.
Vicc. Ja és a hegyre sem visz fel.
Ezen mondjuk dolgozok. Tavasszal lesznek itt még érdekességek...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #23671 üzenetére
Autóval is csúszik.
Hajjaj! Még a rolleres topikban is megemlékeztem róla decemberben, semmilyen
kétkerekű nem tolerálja az ilyen útviszonyokat, gyorsan fetrengés lehet a vége.Ui: nekem 20 éves autóm van, szóval ezen még érezni a kormányon aszfaltot?
De amúgy igen: ahogy elkezd kaparni, ahogy tegnap is, mert a durva emelkedőn
elkönnyül az eleje, hátul meg extra súly van, utasok, én meg csodálkozok, hogy
azért nem akkora erőgép mind a 75 pacijával, hogy fel kéne szaggatni a flasztert.ON: ha nem lennék meghűlve, ma motorral karistolok, spórolok jó 2 órát utazási
időben, és közel 3000 Ft-ot parkolásban. De hát ez van, betegnek lenni is drága.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én az AGM-re esküszöm, az a tuti... Főleg, ha sokat fetrengsz. A savas
kifolyik, megmarja a dolgokat, esetleg tönkre is megy. Motorokba nem
ajánlott. De persze gyárilag gyakran szokott az lenni bennük. Ami bele-
fér, ami zárt, ezen túl még a maximális indító áram se árt, aztán ennyi... -
DigitXT
félisten
Nekem ebben az okfejtésben azért az sántít, hogy egy motorosnál pont nem
lehet elég pontosan, könnyen felmérni, hogy milyen sebességgel közeledik...
Hiszen szemből alig látszik belőle valami, csak egyetlen fényszóró világít stb.Nyilván nem kell elé kanyarodni, de 130-cal se kell érkezni, 50-es szakaszon.
Valahogy hiányzik a konklúzióból, hogy mi lett volna ha legalább kicsit lassít? -
DigitXT
félisten
válasz
JDMKid #23689 üzenetére
de még a meghúzott állapot is odébb volt
Na, igen, ha már el volt repedve, akkor annyi. Én olajnyomásmérő adapterrel jártam így: mondom ez szivárog, húzzuk meg jobban. Még mindig szivárog... picikét még húzzuk rá: hopp a kezembe maradt. Mert nem a menet alján szivárgott, hanem a tetejénél, ahol el volt repedve. Marha nagy mázlim volt, hogy a kilógó végénél kicsi bűvészkedéssel lehetett fogást találni, így kiforgatni a beletört aljat a blokkból.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Fotelnepper, ez tetszik! Hány ilyet csináltunk itt egymást közt.
És "párszor" meg is vettük a sz*rt, majd jöhetett a kellemetlen igazság...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Grillo #23693 üzenetére
töltögetem 1-2 hetente
Ezzel én is így jártam. Feltöltöttem, mert régen használtam, aztán úgy alakult,
hogy megint nem tudok vele menni, ám elfelejtettem lekapcsolni a főkapcsolót.
Leszívta kb. 12V-ra egy hét alatt a sok mérőműszerem készenléti áramköre.
Kellemetlen. Viszont a korábban megénekelt elektromos benzinpumpának hála
fel tudott tölteni a karbi/be is tudott röffenni a ketyere az első bágyadt kísérletre:
nem tudom mennyi maradt volna benne, ha nem kapja el gyorsan, és nyektetni
kellett volna hosszú másodpercekig. Ülés nekem is szanaszét... lesz vele meló.Igazából bedughattam volna éjjelre tölteni, mert már este láttam, hogy az a 12V
kevés lesz reggelre, de lusta voltam kimenni, gondoltam, majd jól beindul így is.
Szerencsém volt.(Ha nem indul, bementem volna kocsival a megfázás után.)
-
DigitXT
félisten
válasz
gonger #23714 üzenetére
Madison 400 csak kicsivel több ccm, cserébe karbis és teniszező fogyija van:
6.2, 6.3... Persze az én hibám is, 5.5 körül "jónak" számít(ott). Ehhez képest
az SH maga a csoda a 3.7-es fogyijával, ami mellett nem is megy rosszabbul.
(Főleg, ha megkapja a "megfelelő görgőket", megy mint a mérgezett egér...)
Szerk: nekem egyszer jött ki 3.7-es fogyi a Madisonból, amikor legurultam 90
km/h-val (max. 100) a Balatonra és vissza... Semmi jaszkarizás: KRESZ túra.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23725 üzenetére
Nade nem is Budapesten használod.
Túrázni lehet vele 4L körül, de annyi...
Városon belül sajna nem a legjobb választás a maga minimum 5-6L fogyijával.Amúgy igen, a közel 3L fogyi egy 4T 50-től nagyon sok. (2L alatt kéne lennie.)
Sym Mio 50 ilyen 1.9-eket csinált, "keveset eszik, viszont nem megy" jeligére. -
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23727 üzenetére
megyek egy kört és lefagyok róla
Nekem ma délelőtt 40 km volt az a kör, s nem volt semmi gond. Fel kell öltözni.
(Mondjuk nekem a nagy truváj egy sima csősál: jobb, mint a Forcefield Balaclava.)gonger: na igen, az a Mio 50 konkrétan életveszélyes volt a bpi forgalomban.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23740 üzenetére
Ezt nem télire kellett volna felrakni? Vagy ez melyik verzió? Ha a négy
évszakos, már nem raknám fel, annyira már nincs hideg (el fog kopni).Ui: legutóbb 5.4-es fogyasztást mértem, köszönhetően a nagyobb (!!!)
tempónak. Cserébe megzabálta a gép az olajat, tiltás közelében járva.
Konkrétan már nem látszott az ablakban semmi, de nyomás még volt. -
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23746 üzenetére
Nem, még jó 1 deci rátöltésével se látszott. Kb. fél liter belement az új flakonból,
mire rendbe jött... Utána meg nem indult. De az AC sem, meg semmi: néztem a
vészleállító kapcsolót, a reléjét, mindent, végül aztán a kapcsolási rajzot is, hogy
rájöjjek a triviálisra: előtte oldalsztenderen állt, s átbillentettem a nagysztenderre,
a kicsit meg szimplán elfelejtettem felhajtani...Szűk a garázs az új helyen, de
legalább van. Kacifántos beállni, onnan jött a szokatlan, oldalsztenderen parkolás.Burt: ma tankoltam, megint 6.3. Úgy látszik nem tudom normálisan tele rakni.
(Madisonhoz sajnos nagyon szűk a gumiválaszték, kicsit fura a gumimérete...)
Nekem ezzel a Tech Pulleyval a végsebesség nagyon ergya, ilyen 120-nál már fáj
tovább hajtani, 130 körül meg benéz tiltásba. Azért az nem egészséges. (Minden
másban tetszik, jó a gyorsulás, jól vezethető, de a "végáttétel" az elég harmatos.)Szerk: ha nem félnék attól, hogy a "sima" Puli rögtön felborul, kipróbálnám megint.
Motorkímélés szempontjából meg a J.Costa is visszatérhetne. De "végre" az se jó!
Na nem mintha fontos lenne 110 helyett 130-140-et menni, kemény kettő percig.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23751 üzenetére
Ugyan, még egyszer nem követem el azt a hibát, hogy kiszerelem a blokkot.
Majd ha megadja magát, talán akkor. Lehet, hogy hülyeségnek hangzik, ám az,
hogy kevés a kompót, meg hogy eszi az olajat, nem zavar a napi használatban.
Az viszont határozottan zavarna benne, ha nincs bent a blokk a helyén.MÁS: az a piros cérna, vazze... Csak szuperzoomban látszik, de tuti 50K felár.
Szerk: rá is kerestem a logomban. Utoljára tavaly, 54805 km-nél töltöttem rá 2-3
decit, mert már ugyanígy nem látszott a szint az ablakban. Most 56424-nél picit
több kellett az egészséges szinthez, szóval fogjuk rá, hogy fél litert megevett.
Kb. 1620 km alatt: nem mondom, hogy ez kevés, de talán nem is olyan brutális.
Egyes régebbi Burgmanok ennél picit szomjasabbak, már gyárilag is (5 dl/1000).Mondjuk az is igaz, hogy olvasom, hogy motorfelújítás után javul a helyzetük..
Olyan 7-8 dl/1000 km fogyinál szoktak aggódni a tulajok, meg amikor már lassan
tankolásonként kell töltögetni. Mondjuk olyankor már tutira nyom kék füstöt is.
Az olyat szoktuk 3T-nek becézni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
nyogo83 #23754 üzenetére
Fekete kormos lett a kipu vége, akkor a kipufogó szelepen jön ki az olaj?
(Ilyesmit már máskor is láttam rajta, mondtam is a szerelőnek, hogy biztos
a dús keverék miatt kormos, szerinte meg inkább az olajfogyasztás miatt...
De most tényleg sokat hajtom tiltás közelében: hirtelen változással reagált.)Ui.: mivel kék füstöt nem nyom, nem kifejezetten 3T. Ami persze érthető is,
mert a gyűrű pl. új benne, szóval marad a szelep. (Szimering, vagy koksz?)A shop.malaguti.com-mal mi a pék van? Nem mondják, hogy már az sincs!
Tényleg lehet zörgetni azt a gyufásdobozt, hogy az isten húzná a...Arra!Szerk: oemen rákerestem a kipufogó szelepre. 42K. És ez csak egy darab.
Hengerfej 120K stb. Persze, ha "csak" fel kell újítani biztos kijön olcsóbban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Tothgera30 #23760 üzenetére
Úgy tudom, amibe GL4 való, abba nem ajánlott a GL5. Lásd: [link]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23768 üzenetére
Hát az hosszú történet... Elég az hozzá, hogy elég jó a motor
hűtése, feltéve, hogy tempót mész. Nem ilyen hűvösre lett ez
kitalálva. (A termosztát 74 fokon nyit, a venti 86 fokon indul.)Terhelés nélkül (lejtőn), vagy nagy hidegben túl van hűtve...
(A termosztát persze kompenzál, azért van: konkrétan képes
akár vissza is zárni menet közben, ha olyanok a viszonyok...)Szerk: nem tudom, a gyári mérő hova van belőve, nem sokat
használtam úgy a motort. (Ha gondolod, holnap rámérhetek,
feltéve, hogy megtalálom a padláson, meg a jeladóját is, lol.)Burt1793: a "büdösség" elvileg dúsabb keverékre utal, ami ha
hideg a motor, szvsz normális. (De lehet, hogy a szaglásod.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #23770 üzenetére
Nagyjából lineáris, de a leolvasási pontossága kritikán aluli (több sebből vérzik).
Az 5.6 városba teljesen jó egy 400-as Madisontól, túrázós karikán viszont kizárt.
(Legrosszabb túrázós fogyim 4.7 volt, rossz karbival. Összes többi sokkal jobb.)Amiből tudsz becsülni tankolás előtt, az a tartalék visszajelző lámpa: azt csak a
benzin lötyögése zavarja. De ha már nagy fékre se alszik el, akkor kb. 3L maradt.Szerk: leolvasási pontosságot durván befolyásolja, hogy levetted-e a gyújtást.
Teljesen ugyanolyan ellenállás értéknél "1L-rel" kevesebbet mutat, ha lentről jön.
Ha fél fölött van, akkor biztos van még benne 6L, sőt.Amúgy meg az egészet
totál hazavágja, hogy 1L pontossága van csak a jeladónak: a 0.5L osztásköz így
nem több illúziónál. Persze ideig-óráig át tudja verni az embert... Bővebben: linkBurt: na igen, a lejtő/emelkedő az pont +/- egy egység, csak nála ez azért nem
játszik, mert annyira le van lassítva a gyári mérő, hogy sose veszi észre.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter