-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
Tök okosan be tudja importálni a spritmonitor az adatokat, csv-t kér, át is alakítottam az excelemet és így az eddig felírt 62 tankolásomat be is olvasta, áttérek erre.
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #18925 üzenetére
Én 14.165 km-nyi adatot vittem be a saját excelembe, azokat raktam át most, 63 tankolás, a maival együtt, ez a budakeszi mol kút elég sokszor van bezárva, mehettem le a lenti shell-hez... (az első tankolást az export lehagyta, pedig beállítottam, hogy első sortól, de utólag hozzátettem.
Szóval az írt táv alatt 478 liter benzin ment bele. Az kb. 180 ezer forint. Mostanában már 3000 forint felett tankolok, mert kicsit többet is megyek, szűk 8 litereket (néha többet) tankolok és drágul is a cucc. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #18929 üzenetére
Sajnos elég sokszor elfelejtettem felírni a tankolást, a 2015ös szezon óta 20 ezet km-t mentem, pl a múlt hetit se írtam fel (és utólag nem is tudom pontosan, így kihagyom), a legtöbb kihagyás 2015ben volt, mert akkor még nem is írtam. 😃 De ez a telós spritmonitor app most már segít abban, hogy ne felejtsem el. 😃
Azt nézem, hogy csak egy tizedes pontossággal importált az oldal a csvből, pedig kettővel írtam fel mindig a távot és a mennyiséget is. Most már mindegy, ennyi baj legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Most már rendesen átlépi a 3000 forintot egy tank benzin (jobban kifogyasztom a tartalmát), ráadásul a fogyasztás is nő, ez az autópályás menet óra szerint 130-140nel megteszi hatását.
Tegnap kipróbálta más a kicsikét, hidegen minimálisan füstöl, reméljük, csak gőzöl, majd ránézek az olajszintre. Lehet, hogy ez mindig is ilyen volt, nem szoktam hátulról nézegetni és persze nem 2T füstölésre kell gondolni, egy cigi több füstöt csinál egy szívás alatt.
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #18957 üzenetére
Viccelek, lefingott yamaha tdm 900-at veszek ennyiért, 40 ezer km-rel.
Az új az 1,7 milla amúgy az sh300ból. -
Burt1793
veterán
válasz vadger #18993 üzenetére
Helló!
Egy 125-ös robi tényleg jó választás lehet.
A jogsinál arra kell figyelni, hogy a B125 esetén nagyon kevés az óraszám, érdemes otthon gyakorolni, youtube videókból, leírásokból megtanulni a rutinpályákat (3 pálya van ugyanilyen bójaelrendezés mellett) és az adott környék utcáit is, ahol mész.Leállósávon elvileg nem szabad menni, én nem is szoktam, autópályán bőven elférsz a sorok között, a sávváltókra kell figyelni. (A BKV buszok a leállósávon mennek, de ettől még gondolom az nem minősül busz sávnak, ezt nem néztem meg, nincs is rá szükség.)
Rendszám nélküli motorral nem mehetsz autópályán, éves Pest megye matrica kell a 125-ösre.
Parkolásnál figyelni kell arra, hogy 1,5 méter vagy a járda fele megmaradjon, de lerakhatod, ha ezek teljesülnek. (A Vörösmarty téren nincs ezzel gond.) Fizetni nem kell érte.
Mindenre érdemes figyelni, meg lehet szokni, én azt figyeltem meg, hogy a minden nap autót vezetők nagy része nagyon figyelmes, tehát ha a reggeli csúcsban és az estiben megyek, akkor nem akarnak elütni, pedig az autó is több az úton. Hétvégén és napközben több a balfi.
-
Burt1793
veterán
válasz vadger #18997 üzenetére
Mivel a fele legalább autópálya, ahol számolhatunk 125-ös robogónál 100-as sebességgel, a városban pedig ezen a szakaszon van buszsáv, szélesek amúgy is a sávok és van párhuzamos közlekedés, így ott az 50 km/h átlagsebesség a reggeli csúcsban is meg van. Szóval ez egy 75 km/h-s átlagsebesség. 15-18 km-re: 12-15 perc lesz.
-
Burt1793
veterán
válasz dugynok #19000 üzenetére
Szerintem a nettó motorozás nem több 15 percnél, persze fel kell öltözni, el kell búcsúzni a kutyáktól, köszönni a szomszédoknak, átengedni az iskolásokat a zebrán, beállni a mélygarázsba a munkahelyen és elindítani a kávéfőzőt. Ezt kényelmesen számolva lehet fél órának venni. Azért az egér út vonalától szokott csak dugó lenni az autópályán, onnantól 50-nel sorozol, aztán van buszsáv, utána a BAH csomópontig 2 sáv között kényelmesen, át az Erzsébet hídon, le a rakpartra, fel a rakpartról és ott vagy. Elég jó útvonal, nem nagyon kell fékezni.
Nekem sokkal szarabb, az esetek nagy részében a Budakeszi úton megyek végig, kisebb a hely, sok a busz, szar az út a felezőn, nem autópálya a fele. Így érek 30 perc alatt a Budafoki úthoz.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #19003 üzenetére
Onnan, amit linkeltél a 8E busszal lehetne járni, nem tudom, hogy az áll-e valahol a dugóban, maximum lefele a Hegyalján. Én akkor se bkv-znék, ha csak a városban járnék, vennék valami 125-ös térugrót. Feledhetetlen élmény nyáron együtt izzadni egy régebbi villamoson, vagy buszon, plusz ott vannak a felújítások, most is becélozták a 4-6 következő részét, 2 hét múlva újra pótlóbuszok lesznek a Nagykörúton, stb.
Amúgy az M1-M7 kivezetőn elég sokszor van dugó délutánonként kifele baleset, lezárás miatt. Most pénteken is dugó volt az M7 miatt, autóval az nem kellemes.
Nekem meg nyáron autópályacirkáló lesz az sh-ból, persze csak Biatorbágytól az Egér útig és vissza. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19005 üzenetére
Budaörsön keresztül jársz most valami volánnal, vagy hogyan?
Városban csak annyit ér nekem ez a 300-as, hogy buzi módon kigyorsíthatok a többi robis közül, amit persze csak akkor csinálok, ha olyan a kedvem, de nincs rá szükségem. Egy karbantartásmentes 125öst vennék 600 ezerért.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19014 üzenetére
Biztos kevésbé élvezetes, plusz én imádom, ahogy tol ez a 300-as, nem pörgi szét magát, egyedül menve olyan, mint egy turbós autóval nyugodtan menni, van bőven erőtartalék városban, ami biztonságos is.
Amúgy én is azt néztem, hogy utassal 1-2 perccel több csak ez a fél óra, miközben sokkal nyugisabban megyek érzésre (valszeg a lámpák visszahúznak gyorsan menve is). Mondjuk utassal sokszor bekényszerülök más robis mögé és azt nem bírom, amikor lefelé a Budakeszi úton megállnak a sorok között, kivéve, ha busz mögött kell ezt tenni. Ha elenged a robis, akkor utána szépen tud jönni a nyomomban, mindenkinek jó. Nekem városon belül nem ér meg több pénzt a 125+ccm, az is lehet, hogy 50-essel mennék és rendes motort tartanék mellette.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19017 üzenetére
Jó régen volt 50-es yamaha jog-unk, bárhol lerakhatod, nem probléma, tudsz vele pizzafutár módjára menni.
Most este át kellett még ugranom Solymárra, a Szépjuhászné - Remeteszőlős út nagyon szuper, lehet kanyarogni és a tempó se olyan nagy, hogy elfogyjon az erő, igazi túrázásra azért alkalmatlan, mert 90 - 100 felett csak bőg és nem megy annyira jól, mint alatta. Ez a 30 - 80, 50 - 80 nyelezés nagyon fekszik most ezzel a gumival, simán rá lehet adni nagy kanyarokban is a gázt. Ez tényleg élmény.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19020 üzenetére
Ternészetesen az elsőre gondoltam. De igazad van, az kevés, kell a 125, de akkor már nagyon idegesítenének a rendszám nélküli gilera-k, amik a 300-as sh-tól alig maradnak le gyorsulásban, mégis tudnak pizzafutár módban menni.
Miért nem használod a simple alkalmazást parkolásra? Egyszerűbb és csak egyszeri 70 forint a kényelmi díj.Egyre jobban érzem, hogy kéne valami motoros cipő és térdvédő, túl sok km-t mentem baleset nélkül, simán lehet, hogy nem a motoros volt figyelmetlen, szimplán elütötték... majd nézem a posztot.
[kép][ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ugye? Nem is beszéltünk róla. Esőben is király, vészfékeztem is már vele (nem megállásig), nagyon jól fog, harap. Sajnálom is, hogy nyáron autópályán megyek vele hétköznaponként Kelenföld mellé, ott koptatom. Bár nyáron, ha nem lesz dugó Budapesten, lehet, hogy elnosztalgiázom vele Budakeszi felé néha, távban rövidebb 4 km-rel, de időben akkor is több, ha nem megyek 70 alá sehol...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz szmissz #19038 üzenetére
Az új motorban ugyanolyan alkatrészek találhatóak, mint a régebbiben és DigitXT már a legtöbb régi alkatrészt kicserélte és a Papírkutyák óta tudjuk, hogy ez vezet el a tuti kombinációig, amikor minden kiadja.
Az más kérdés, hogy van akinek az a fontos, hogy a hatezrenkénti szerviz között havonta guminyomást és pár ezrenként olajszintet kell nézni, ezen kívül pöcc-röff minden nap legyen meg. Ezzel én is így vagyok és ilyen motorom remélhetőleg mindig lesz, de kell egy olyan, amit szerelni kell/lehet.
szerk.: kismilliószor láttam már ezt a videórészletet, de mindig elsírom magam a végére. Gyönyörűen rángatja Mucsi a kormányt folyamatosan.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz sityupityu #19044 üzenetére
Nem értem ezt a 110-120-as tempót, egy 4 ütemű 125-ösnek a nagyon vége a valós 110, nem? Főleg egy nagyobb testűnek.
Persze, nagyon jó negyed gázkarállással 90-nel menni az sh300-zal, de óra szerint 150-nél leszabályoz a motor (vagy legalább is szakadozva megy), ami kb 142 valós sebesség és ezt is enyhe lejtőn tudja nagyplexivel. Valós 110 felett elkezd zavaró lenni számomra a hangja, mert sokat pörög, persze ez is viszonylagos, hogy kinek mi zavaró, reggelente sokszor kihajtom belőle a vmax-ot az erdőben, mert sietek, délután pedig az esetek többségében 100-zal megyek, nyugodtabb vagyok.
Ma a reggeli dugóban sietnem kellett kaptam is sok dudálást a Budakeszi úton, ez már túlzás, de azt egy 125-ös is tudja, egyszerűen akkor se álltam be az álló kocsik közé, amikor jött szembe kamion, vagy busz, sajnos elcsesztem a kelést és vizsga volt. Viszont van egy SH300-as Budakeszin, aki mindig így megy, az Úr védje meg.
DigitXT: ha működik majd a motorod és jársz Páty felé, akkor ott a gumiúton kipróbálhatnád, hogy mennyivel tudsz felmenni maximum, nekem óra szerint 125 fölé nem tud menni ez a gyösz.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
És a robogók sokszor jobban "ki vannak hegyezve" motorikusan gyárilag, mint egy túramotor (az sh is 100 ló/liter, az africa twin kevesebb), pedig biztosra mondható, hogy egy nagymotor igényesebben van összerakva és előállítva.
A hidegjáratásban az én sh-mnak sincs sokszor része, rövid távokon nem használom, ha beindítom, megyek vele 25-30 km-t.
Az ajtókinyitásos "baleset" óta csálén áll az alsó jobb oldali műanyag szegény robin, pedig a márkaszerviz javította, új gyári idomokkal...
Engem az egyre hangosodó véghajtás zavar még, 2 ezer km múlva rakok bele valami hangtompító olajat. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19078 üzenetére
Vagy kell egy hangosabb kipufogó, mert 40 felett mindent elnyom az a nyivákolás a két fogaskeréktől. Sajnos 10 ezer km-rel ezelőtt mentem vele egy kicsit (kb. 50 km-t) egyre fogyó olajjal, eresztett a szimering, bár amikor megláttam, hogy van egy folt a motor alatt és kihajtottam az ellenőrző csavart, jött ki belőle anyag, szóval lehet, hogy ennek semmi köze a mostani hanghoz.
-
Burt1793
veterán
Azt nem értem, hogy a 11 éves kor miért nem zavarja az embereket, álló helyzetben sok alkatrész ugyanúgy öregszik, mint normál használat mellett.
Mennyit mutat az órád? Nekem tegnap fordult át 3-ról 4-re a 10ezres helyiérték.(#19168) yodamastah: Ne reménykedj, majd esik a jövő héten. Igaz, én tegnap és ma is fáztam reggel, még párszor előfordul és felveszek valamit a kabát alá.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #19176 üzenetére
Én meg a tdm-eket nézegetem, nevetségesen alacsony km-rel jönnek be Olaszországból. Minimum 10 évesek és sokban nincs 20 ezer km, van amiben 5 se... Ismerősök a túramotorokkal évente mennek 15 ezret minimum.
(#19177) kcsa: Ja, már látom, akkor leelőztelek.
(#19179) runner 125: Nekem ez a robogó furcsán néz ki, megszokta a szemem az sh300-ast. De az biztos, hogy nagyon praktikus a kuffere.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19224 üzenetére
Azért mert nem adjuk el.
Mondjuk ezek az új eladási számok, a használt, előző cuccokat pedig szokták hozni Magyarországra. -
Burt1793
veterán
Nem értem ezt a folyamatos nem szépezést, neked az a 300-as yamaha robi jobban tetszik? Nekem egykutya, esetleg egy 300-as gts vespára tudnám azt mondani, hogy érezhetően szebb robogó a többinél a kategóriájában. A t-max, c600 pedig már motor árban vannak, amik szépek, azokat már csak azért sem kategorizálnám, vennék egy dct-s honda nc750-et, még praktikusabb is és már motor.
Budán és a nyugati agglomerációban elég sok sh300-assal találkozom, sokszor pont ugyanolyannal, mint az enyém, mindenki őrült módjára hajtja, van egy jó kétszeres szorzó a megengedett sebességhez képest. Komolyan mondom, a 2011 előtti szériából van egy budakeszi embernek egy sötét színűje, végig nyélgázzal megy, épphogy tudom követni.
(#19227) yodamastah: Az 1200GS aranyos a 7. helyen.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19237 üzenetére
Oké, megértem. 😃 Belőlem az sh300 se vált ki semmit és ez a yamaha sem. Mindkettőt örömmel használnám. Praktikusságban a nagy kerék előny, meg a kicsit kisebb test, de az ülés alá nem tudok berakni sokmindent, mondjuk van gyári doboz.
Ui.: az én szemem a dobozos, nagyplexis sh300at már nagyon megszokta, az is zavar, ha leveszem a plexit, az már úgy csúnya. 😃
-
Burt1793
veterán
Tegnap majdnem felborított egy KingLong-os (helyi volán). Pályról Bia felé a falu vége előtt van egy 90 fokos bal kanyar, utána kezdtem előzni a buszt, ami követett egy hagyományos swift-et (40-nel ment már a kanyar után az is kb.). A busz felénél tartottam, amikor hirtelen, index nélkül kivágott, hogy megelőzze. Besatuztam, lehúzódtam balra a szegélyig, a végén kicsit súroltam is, mert a tükör már a buszt érte szinte. Utána dudáltam és a következő egyenesben megelőzve mutattam neki, hogy jót cselekedett ma is.
Nem is értem, az az egyenes, ahol előzött, elég rövid egy busznak (kb. 200 méter), utána jön egy jobb kanyar, ami nem belátható, facért előz ott...
Szerencsére a tárcsa nem ért a padkához, a gumi meg szélesebb a felninél, így nem lett semmi gond a motorral, még jó, hogy fent van ez az új gumi, mert ott elég csúszós az aszfalt, a régivel nem tudtam volna ekkorát fékezni. Ha kocsival megyek itt, akkor simán szarrá töri a busz, persze az lehet, hogy feltűnik a tükörben.
Így, most, hogy vidéki utakon kicsit többet járok, már megértem azt, hogy sokan hangos kipufogót akarnak/használnak, Budapesten eddig nem éreztem ennek szükségét, inkább csak idegesíti a többi közlekedőt, de itt vidéken kell a figyelemfelkeltés.
Páty amúgy is életveszélyes, össze-vissza sétálgatnak az emberek az úton és az autókat is csak a boltig használják.
Jött mögöttem egy motor, nagyon nyomta neki, ezért én is kicsit gyorsabban mentem a megelőző 5 km-en, bár itt amúgy is előztem volna.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz zombei #19276 üzenetére
Azért ez nem igaz, de én se vagyok híve a hangos dobnak (még egyelőre), pl azt a motort is hallottam tegnap, ami jött mögöttem, mert az előzésekhez ki kell azt is forgatni. Pedig ez egy LED-es lámpás, új motor volt (minimum 500as), ilyen városi naked cucc, asszem, csak a tükörben láttam.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19280 üzenetére
Az sh jól szól nyitott akrapovic-csal, egyszer találkoztam egy ismerőssel, akinek fent volt. Nagyon drágán mérik. 😃
Én szó nélkül lehúzódom bármilyen motor elöl autóval.
Párhuzamos közlekedéses utakon nekem eddig nem volt ilyen komoly gond, amikor látom, hogy rámhúzzák a kormányt fékezek vagy nyelezek, ez a tegnapi viszont elég durva volt, ezelőtt nem volt ilyenben részem. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #19287 üzenetére
Ahogy írtam is, azt a gyári dobos, vadi új 500-as naked-et is simán hallottam, amikor jött mögöttem, a kocsikat előzgetve és hát én se lendületből előztem a 90 fokos kanyar után a 30ról gyorsító buszt és suzukit, valszeg tényleg holttérben voltam, nem hiszem, hogy direkt kirántja a kormányt, ez nem Oroszország.
Budapesten nekem ilyen nem szokott lenni, jóval gyorsabban megyek a kocsiknál, ahogy minden robogós kb.
Ennyit sajnos nem ér ez a kipufogó (150 ezer forint), inkább vennék motort erre az útra (persze nyártól megint a városon keresztül megyek a céghez is és akkor nincs autópályázás, max hazafelé.Sztem tökmindegy, hogy zenét hallgatsz-e, ha nem bömböl, behallatszik a motor még a duplafalú üvegezés ellenére is.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #19308 üzenetére
Sok boldog km-t hozzá!
-
Burt1793
veterán
Persze, még van esélyed.
Bepróbálkozzak a 12,5 km-re lévő kútra eléréssel 243 km-rel a teli tank óta, vagy menjek a közelibe, ne akarjam tolni az autópályán az aldis benzinkútig péntek 13-án?
Ha csak 8,5 liter volt a tankban, akkor nem érek odáig, de ha 8,8, akkor oda kell érnem.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz bajnokpityu #19358 üzenetére
Szíj, görgő 18 ezret, kuplung többet, de persze ez felhasználásfüggő. Az új sh-nak 12 ezres az olaj csereperiódusa már, 6 helyett.
A fék és a futómű karbantartás sem olcsó és 40 ezer környékén már kell rájuk költeni.ABS nem olyan fontos szerintem, az erőtartalék és a gyors manőverezés tudja kárpótolni. Nekem eddig nem volt szükségem az abs-re robogón, motoron, országúton gyorsan menve fontosabb (és itt tényleg nagy sebességre gondolok), ott kanyarok előtt sikerült már néha aktiválnom, illetve persze mások miatt is jókat lehet satuzni.
Nekem kb. fele-fele a benzin és a karbantartási költség adott távra nézve.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz bajnokpityu #19380 üzenetére
Nemrég tehették kötelezővé, mert az előző sh-n még nem volt széria (2011-2015), de már elég sokan úgy vették. A 2015-ös változatnál már széria az abs.
Amúgy a robogók seggnehezebbek, ezért sem olyan nagyon fontos az abs, de igen, természetesen sokkal megnyugtatóbb az abs-es robesz, olyat vegyél.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen