-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23364 üzenetére
Az igaz, hogy ezeknek most új a neve: flying roller és nem is dr., hanem techpulley márkavevű.
Nekem tényleg jobb lett pár km után, de persze 60 környékén közepes gyorsításnál most is jobban pörgeti.
Délután tankolok és meglátjuk. Reggel még szinte negyed tankot jelzett a cucc, pár nyélgázas gyorsítás, majd az autópálya levitte a tartalék aljára. De persze ilyenkor 8 liter épphogy belemegy a 9,1 literes tankba. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23369 üzenetére
Ja, az biztos, hogy nagypapis tempóra nem jó, mert a közepes gyorsításoknál jobban pörög, kisebb terhelésen megy a motor. Amúgy nincs nagy gáz, mert most 3,8 liter/100 km lett a fogyasztás a tankolásnál a 3,7 helyett. Igaz, hogy a techpulley előtt sose kezdődött 3,8-cal, de ez már tényleg elhanyagolható különbség. Főleg annak tükrében, hogy viszonylag sokszor gyorsítok nyélgázon és autópályán se nagyon mentem 130 alatt óra szerint, pedig korábban 120-nál meghúztam a határt (főleg a már kopott szíj miatt).
Annyi van még, hogy ugye most többet váltogat a varió, tehát fokozottabb a variótárcsák kopása, amik nálam már így is kicsit elhasználtak.
Amúgy 100 felett érezhetően visszavált, ha fix sebességen megyek, ha meg elveszem a gázt, annyira visszaejti a fordulatot, hogy utána gázra "elkapja a fonalat" (felpörög a fix sebességhez tartozó fordulatig).
Az érdekes még, hogy 19 gramm-osból csak a hagyományos dr. pulley van, a sliding roller. De persze nem akarok visszaállni a nehezebbre, kell ez![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23371 üzenetére
Ebben lehet valami, most akkor nullára koptatom a variótárcsákat!
Az a bajom, amit mondtam is, hogy most a még nagyobb plexi felett nem látok el. Esőben, sötétben így már elég tré, főleg, hogy autósok se látnak semerre és úgy állnak a dugóban, mimt az ökörhúgyozás.Neked milyen fordulatszámra vált fel? Lehet, hogy veszek egy diagnosztikai kütyüt és akkor talán telefonnal láthatom a fordulatszámot. Nem tudom milyen diagnosztika van egy ilyen gyöszön, de az alin úgyis van minden. 😃 Bár ehhez jó lett volna tudni a korábbi fordulatszámokat.
Ez a nagyobb felváltás kis gázra csak növeli a fogyasztást és emiatt inkább nagy gázzal gyorsítok, ami meg méginkább. 😃
Nem para 220km-t így is elmegy egy tankkal.Mikor mérsz gyorsulást? Ha mondjuk pénteken ráérsz egy körre, megnézném én is. És ha túl jók az értékeid, akkor kiállok a mélygarázsból a tdm-mel. 😃
Egy 4hengeres városi sportmotorral gyorsultam egyet, küzdött rajta a vezető rendesen, alig maradt le kb. 70ig, ott váltott és akkor hirtelen 20m-t vertem rá. szóval nem hiába elismert ez a doki.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23373 üzenetére
Minden nap sötétben járok vele és mostanában sokat esik is. De ha meg nem esik, akkor nem kell plexi (na jó, a szél is bánt). Szóval ez most nem volt jó vétel, kicsit veszélyes. Nagyon pipiskedni kell, hogy átlássak felette.
(#23376) Econ: Na ezaz, én is hasonló vagyok, csak kilóban kicsit kevesebb, de magasságban meg több, viszont a 307a givi van fent, ezzel valszeg nem érte volna el a 145-öt óra szerint, de a szar szíj miatt (nem volt 25mm se a szélessége, amikor lejött) 140-nél nem is tudta feljebb küzdeni magát a hajtott tárcsákon.
Amúgy a tied újabb széria, lehet, hogy kevesebbet, vagy többet csal az órája (enyém 8,5%-ot).
Én ennyi megtett út után azt mondom, hogy kellett ez a dr.pulley, nagyon megváltozik a karaktere a robogónak, feldobja. De az biztos, hogy nem javasolnám ismeretlenül bárkinek. Akkor van értelme, ha kevésnek érzi az ember nyélgázon 20 és 90 között, ezen a tartományon, a váltás idején és az araszolási képességeken javít ez a görgő, viszont gyenge gyorsításoknál is jobban pörög, nem annyira, mint nyélgázon, de jobban, mint gyári görgővel. Úgy is mondhatnám, hogy eddig kb. mindegy volt 80-ig, hogy félgázt húzok, vagy csutkát, ment nyomatékból, na most értelmet nyert a teljes gázkarhossz.(#23377) astro12: A 105 kg-t magára értette, az sh300 169 kg (legalább is az enyém és csak ez az egy robogóm van, nincs xmax 500 (olyan típus amúgy sincs sztem)).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23380 üzenetére
A mai időjárás elég különös volt, minél később mentél, annál jobban jártál (most vittem ki a kutyákat, szinte melegem volt pulcsiban). Reggel nekem amúgy még nem esett, visszafelé igen, de el nem ázom, csak a plexin nem látok át. Van kötényed, csak nincs fent? Ha nincs, akkor megéri megvenni. Én a farmer alá azért szoktam venni aláöltözőt, de így teljesen komfortos, autóban se lenne jobb.
Na jó, de akkor valami prémium autód van, a kommersz márkák órái általában 5%-ot csalnak, ez meg akkor 1,5... az már-már ijesztő.
(#23379) DigitXT: igen, köszi az ajánlást, megerősítést, esténként általában a városon keresztül jövök haza, eddig mindig megemlegettem, hogy ez nem semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23388 üzenetére
Lehet, hogy ebből a görgőből nehezebb kell, mint a sima dr.pulleyból?
7,1es fogyasztás az nagyon kemény, nem mondom, a 6 liter is, de 7,1et az africa twin nem fogyasztott (6,5 volt) úgy a városban, hogy nem sokszor váltottam kettes fölé és mentem mint a hülye.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23413 üzenetére
Akkor most mi a megfejtés? Én annyira nem látom különbözőnek a dr. és a tech formáját, ahogy azt írtad. A furat kisebb lett, de a tömeg és a befoglaló méret egyeznek hivatalosan (mondjuk az enyémnek a tömegét nem mértük le, de gondolom te megtetted a sajátoddal). És a kialakítás is nagyon hasonló, a kis fülek kivételével.
Az igaz, hogy neked a 17,8g-os gyárihoz képest a 15g-os 15%-kal könnyebb, én meg ugye 10%-nál maradtam, meg az is, hogy az sh és a madison a gyári spec szerint már könnyebb görgőkkel jön, mint ugyanazzal a motorral bíró társai: forza300 és burgmann, tehát itt már talán a 10% is túlzás. Ahogy a táblázatukból néztem, a forza300hoz a 17 és 18g-ost ajánlják.
Az biztos, hogy nekem nem csökkent a vmax-om (gyárilag, régebben, nem kopott szíjjal tudott ennyit, bár kicsit kisebb plexivel) és nekem autópályán, sebességtartásnál csendesebbnek tűnik, de fordulatszámmérő híján ez nem nagy tény... főleg, hogy 60-90 között meg hangosabbnak tűnik kis gyorsítás esetén is, azaz lehet, hogy csak azért tűnik csendesebbnek felette, mert alatta meg hangosabb (felette-alatta párhuzamot értsünk most fordulatszám növekedés, csökkenésnek ).
Többet sima görgős robogóval nem akarok hosszútávon menni, ez is fix. Akár még abba is belemegyek, hogy az sh-hoz elég a 18g-os is, de ez a finom váltás és jó reakció nagyon kellemes, városban élvezetes, a kuplungot is jobban "kezeli".
Nekem közepes tempón tűnik "idegesebbnek", kis gyorsításoknál nem vált fel, de eddig ugye a közepeseknél (meg a nagyoknál is) csak szépen dörmögött, most se forog leszabályzásra, szóval van még "tartalék":Amúgy azt nem tudom, hogy a könnyebb techpulley az fix sebességnél esetleg jobban vissza tud-e menni a nehezebbnél és így a szíj elöl - a kontrasztrugó miatt - kikerül a tárcsa külső pereméig (=alacsonyabb fordulat), vagy sem.
A görgő fizikáját is át kéne még rendesen gondolnom. Ha a szöggyorsulás nagysága (tengelyt hajtó nyomaték) hatására mennek ki nagyobb erővel a görgők a külső pályára, akkor azt gondolnám, hogy minél nehezebbek, annál jobban akarnak kimenni a centrifugális erő miatt, de itt nem ez történik, mert a könnyebb görgő tud feljebb váltani. Szóval ezért arra gondolnék, hogy a nehezebbnek nagyobb a tehetetlensége és azért nem tud kimenni.
...és akkor itt jön képbe a dr.pulley, ami meg nem is gördül, hanem csúszik, tehát teljesen más az egész, kivéve, ha ez csak a váltás reakcióidején javító tényező. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23415 üzenetére
Igen, azt akartam még írni, hogy a régebbi helyzettel összehasonlítást nálad az is nehezíti, hogy azóta kopott a szíj és változhatott a kontrasztrugó. Mivel a kuplung csak kis sebességnél szól bele a menetteljesítményekbe, így a görgő, szíj, kontrasztrugó szentháromságból nem csak a görgő változott az évek során nálad.
"A görgő fizikájánál ne feledd, hogy a "feljebb váltás" az pont az ellenkezőjét
jelenti... azaz a könnyebb görgő kevésbé zárja össze az első variót, ezért a
motor jobban fel tud pörögni, így magasabb fordulatszámon történik a váltás."
Minél jobban kimennek a görgők a külső pályára, annál jobban széttolják az első két tárcsát egymástól és így növelik meg a legjobban a fordulatszámot adott keréksebességnél (mondhatjuk legnagyobb nyomatékmódosításnak, tehát legkisebb fokozatnak). Eddig tiszta sor. Az nem kristálytiszta, hogy miért a könnyebb görgő tud kijjebb menni adott sebesség nyélgáz húzásánál (vagyis erre tippeltem azt, hogy a nehezebbnek nagyobb a tehetetlensége). Illetve az érdekelne még, hogy a könnyebb görgő fix sebességnél jobban visszamegy-e a pályája belső részébe, ezáltal összébb hozva az első tárcsákat egymáshoz (azaz nagyobb fokozatba váltva). -> nehéz megfogalmazni, nekem talán nem is megy, de az a fura, hogy a techpulley adott sebességeknél jóval nagyobb tartományban tud váltogatni. Ez tény és ok, egy könnyebb, de kerek görgő is képes ugyanerre, csak akkor kisebb gázra is nagyon visszavált és így elvész a vmax? ennyi az egész?"Pl. jó hír, hogy ez nem forgatja a hátsó kereket 2500-on (szívató) sem."
Ez nem lehet csak azért, mert kitisztítottad a variátorházat? Ha úgy vesszük, hogy a kis röppsúlyok a kuplungon nem érnek a kuplungharanghoz adott fordulaton, akkor nem mindegy, hogy milyen görgő van a meghajtott tengelyen?Dr. vs tech: én nem látok nagy különbséget a forma között a képen, maximum a fenti részen, ahol a szárnyak vannak és alul nem annyira szögletes a Dr., mint a tech.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23417 üzenetére
Ja, hülyeséget írtam, alaphelyzetben nem kitolják, hanem ott vannak a görgők és az belső pálya, a külsőt úgy akartam érteni, hogy messze van egymástól a hajtott tengelyen lévő két tárcsa és ez az az állapot. Tiszta bicikliváltó analógia, csak a fix szíjhossz miatt nincs annyi variáció, mint a biciklinél.
...és akkor tényleg csak a tehetetlenség szabja meg, hogy mennyire megy ki a görgő, a nehezebb jobban ki tud menni, nagyobb erőt kifejt a kontraszrugó ellenében, a dr. viszont a formája miatt mégis fel tud oda váltani, ahova csak egy nehezebb hengeres görgő. Nem? -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23419 üzenetére
Látszik a különbség, nem rossz. Autópályán valszeg tényleg kevesebbet forog és fogyaszt, de városban szerintem többet, meg hát ott van az is, hogy érzékenyebb a gázkar, sima görgővel szinte mindegy volt, hogy nyélgázt húztam, vagy felet 80-ig, nem váltott fel jobban. Most meg igen. Legalább lehúztuk a listáról az sh300-nál emlegetett szar varióház szellőzés problémáját, most rendesen ki lehet fújni az orrát.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23421 üzenetére
3,65 volt a legutóbbi, fix sebességnél biztosan nem forog kevesebbet nagyobb tempónál (80-90) a techpulleyval, max pályán.
Sztem inkább városban fogyaszt kevesebbet azért, mert jobban kigurul és ott fix sebességnél nem forog jelentősen többet.A korlátlan vizsgát most már mindenképpen 600+ ccm-n kell csinálni.
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23437 üzenetére
Én sem adtam pénzt, tényleg elég hosszan mentem, láttam másokat, akik fizettek (pl motorral a rutinpályán nem tudtak végigmenni, de a vizsgáztató csak mosolygott 😃).
Eddig 3szor vizsgáztam csúsztató nélkül (B, A2, A), mindenhol elsőre átmentem, a B jogsinál még meg is dicsértek, legutóbb az A-nál kaptam pár hibapontot mondvacsinált faszságokra (pl hogy nem néztem elégszer a tükörbe, miközben úgy forgott a fejem végig, mint egy lidar). -
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23458 üzenetére
Minél könnyebb a görgő, annál kisebb a hátsó tárcsák rugójánál az erejük és így nem tudnak fix sebességnél nagy (legnagyobb) fokozatra váltani, vagy a dr/tech pulley ennek ellenére is?
Fix sebességnél lehet, hogy egészen hasonló a fogyasztás most, mint a gyári görgővel, de sok a gyorsítás és lassítás, gyorsításkor pedig jobban pörög a motor, akkor is, ha erre nem lenne igény, mert tudná alacsonyabb fordulaton.
Most ezzel a tankkal nem mentem sokat vmax környékén, maradtam 120 körül óra szerint, ott fülre most tényleg kevesebbet is pörög, nem úgy, mint mondjuk 90-nél, ahol sztem most többet (bár ezt csak fülre mondom...).
A decire kútra állást csak utólag tudom megmondani. A mutatóm nekem se ér sokat, bár azért ennyi km után jól ismerem, ha lemegy a legaljára, akkor még van benne 1 liter, piros tetején meg jó 2 liter.
Szóval most pl kijött a kúton 3,8liter/100km, akkor ezzel leosztom a tank űrméretet: 9,1/3,8=2,39. Azaz 239 km-t tudtam volna elmenni, ha marad ez a 3,8-as fogyasztás a tank végéig. Tegnap 206 km-nél tankoltam, de onnan hazáig 17 km, majd reggel 12 km a kút, vagyis már 235 km-nél járnék a 239-ből, ami nagyon necc. Persze most gyári görgővel is fogyasztana 3,7 körül a hideg miatt, de a melegebb idei 3,3-3,4-es fogyival 240 km-enként kényelmesen tankolhatok.Benzintéma: A prémiumban eddig nem volt bioetanol, robogónál tényleg nem nagy az árkülönbség. Én tegnap már gondoltam rá, hogy azt tolok bele (mert télire azt fogok), de még megyek pár tanknyit, ahogy az időjárást látom.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23462 üzenetére
Az érdekelne első sorban, hogy a könnyebb dr.pulley jobban tudja zárni az első tárcsákat, mint a nehezebb, vagy itt is érvényes az, ami a hagyományos görgőnél, hogy a nehezebb jobban zár? Avagy hogy lehet az, hogy a 3,7-es fogyasztást egy nagyon könnyű görgővel érted el és nem a nehezebbel? Tuti azonos körülmények között mentél a 16-ossal is és rosszabb eredményekkel végeztél? Országúton sokkal drasztikusabban váltogat szinte semmi terhelésváltozásra ez a 17-es techpulley, mint a gyári hengeres 19-es, ami biztosan felesleges. Gyári görgővel is nagyon megy az sh, városban (mondjuk 60-70-ig) érezhetően jobban veszi a lapot, de nem feltétlenül van erre szükség. ... persze pl a tmax-ok és egyes sportosabb nagyrobogók nagyon felváltanak és üvöltenek (oké, ez a kipufogó érdeme is), most az sh-m is kicsit ilyen lett, közepes gyorsításnál is pörög, ami városban jópofa, de folyamatos ingázásnál biztosan idegesíthet egyeseket. Ha úgy hozza a sors és még olyan sokat megyek ezzel a robival, egy 18-ast veszek majd bele, ha ez már a végét járja, de addigra lesz jó 70 ezer a motorban, vagy már nem is fogom használni, ki tudja...
Nekem eddig a prémium 95 omv oszlopon nem tűnt fel az E5 matrica (pedig a simán tuti van), de lehet, hogy csak figyelmetlen voltam.
A turbós időt jövő héten el is felejthetjük, jönnek a mínuszok csapadékkal. Mintha tegnap még kedvesebb időt jósoltak volna akkorra...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23464 üzenetére
Máshogy kell vezetni? Próbáltam, kis gáznál tényleg nagyon szépen gurul "alapjáraton", de ha úgy akarok menni (gyorsulásra értem), ahogy sima görgővel, akkor jobban pörgeti, kisebb terhelés mellett, azaz kicsit bőgősebb (bár városban nem sokkal, inkább országúton). A fogyasztáskülönbség tényleg nem jelentős, az nem zavar. 19-es FR nincs, csak SR. 18-asból van FR, de most nem fogom lecserélni. Inkább egy olyan leszerelőollószerűséget szeretnék venni, hogy az első tárcsát le tudjam szedni ütvecsavarozó nélkül is.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23466 üzenetére
Ha úgy adódik lenyelezem mostanában, mert ha már felvált, menjen is, ne csak pörögjön. Utána meg próbálok fix sebességre állni és kigurulni, de hát a robogó nem teherautó, jönnek akadályok, amikeket ki kell kerülni, gyorsítok, fékezek és akkor akarva-akaratlanul adódik a felváltás. Legalább ki van kormolva.
Holnap még kap egy szett új hátsó fékpofát és fékfolyadékcserét, aztán le kell tenni. Reggel mondjuk csak 8-9 körül megyek mostanában, de este meg 10 környékén, amikor már a hideg miatt sok lesz a csúszós szakasz, főleg nedvesebb időben és az erdőben ez nem játék...szerk.: ez az, már sokat próbáltam, elvégre 800 km-t mentem ezzel a görgővel, félgázra, de még negyedgázra is jobban felvált, mint eddig. Eddig úgy gyorsult szinte félgázon, hogy majd belerekkent (alacsony fordulat ), aranyosan, öblösen.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz GasBang #23470 üzenetére
Szia!
Gps szerint mennyi ez a 110 kph? Mennyit csal az óra?
Úgy bírom, amikor a 125-ös robit eladják azzal, hogy simán viszi a 110-et, bátran lehet menni vele autópályán, közben az a 110 igazából sokszor 100 alatti sebesség is tud lenni valósan, engem meg letolnak az M1-esen a 300-ason ülve, amikor reggel mindenki siet és 150 alatt csak a kamionok mennek és én.. -
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23477 üzenetére
Nekem messze nem a gumi a határ. Tegnap a zuhogó esőben hazajönni például szar volt. Nem csúszott, de nem látok szinte semmit, muszáj nyitnom a sisakon stb. Ma napközben áztam, szerencsére este nem esett.
Jövő héten jönnek a mínuszok, csapadékkal, még holnap ok, aztán valamennyi szünet. A robogót bent hagyom a cégnél hétfőn, a motort már leraktam egy közeli telephelyen.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23479 üzenetére
Már nincs pinlock a sisakomon. De nem a párásodás miatt kellett kinyitnom. Az esőcseppek és a kinti köd tett be az erdőben.
Nem mondom, most a legtöbb kopó alkatrész ki van cserélve, így 54 ezernél, kellett rá költeni. A hátsó tárcsa még az első, az most kapta meg az uccsó fékpofáját.
Motorolaj, véghajtásolaj (bár olaj volt még korábbról), görgők, meghajtószíj, első-hátsó fékpofák, fékfolyadék, kipufogótömítések (zörgés megszüntetése) cseréje, kuplung kopóréteg felhordása, szelephézag beállítása. Nagyjából 150 ezret elköltöttem. Hiába, nem szabad ilyen sokat menni. 😃
A pirellit meg max jövő szezon végéig tudom fenthagyni. Ha ugyanennyit megyek, akkor már 27-28 ezer km lesz bennük. -
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23483 üzenetére
Ne is mondd, az első pofákat a dream-ben cseréltettem, a hátsókat egy független szervizben. Az elsők nyikorognak, eddig ilyen nem volt... na mindegy, le se tojom, majd bekopnak. Mindkét helyen 10k-s fékpofa került bele.
Tényleg nem érződik soknak az ODO, látszik, hogy lazán visszatekerhetőek ezek. Idén nem lesz már sok utam vele. Napközben még lehetne járkálni vele, de én olyat nem szoktam. Ma is elég zorall volt hazafelé az erős ködben. Több balesetet is láttam, amúgy a gumi nem csúszott, csak a cipőm, amikor teszteltem az aszfaltot, de sok volt az autó, sok volt a béna, nagyon ésszel kell menni. Mindenhol dugó, sötét, pára, köd.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23485 üzenetére
Nekem amúgy elég halkan nyikorog, nem egy sportautó - kerámiafék hangerő. De akkor ugyanabból a típusból kaptunk mindketten. Azt tudom, hogy a független szervizes ilyet rakott hátra. A dream-ben nem mondták, hogy mit raktak bele, mondjuk nem is kérdeztem...
A független szervizben megmutatják mindig, hogy mi jön le (a hátsó pofa már fémig kopott, uccsó két héten nem is használtam, amikor feltűnt a hangja...) és mondják, hogy mi megy a helyére.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23519 üzenetére
Nagyjából mindig OMV-nél (vagy aldi, de az ugyanaz) tankolok, eddig a maxxmotion nem volt E5, emlékeim szerint, ma hazafelé megtankoltam vele (kivételesen) és betoltam hátra a garázsban, letisztítva. Tegnap jó szar volt, mert este esett, ma nem volt gáz, de leteszem. Ha lesznek melegebb napok, megjáratom (persze csak hosszabban, rendesen bemelegedve, a párheti járatásnak nem vagyok a híve, de most az aksit se veszem le, tekintve, hogy szinte december közepe van már), pl.: jövő hét elejére meleget írnak!
Biatorbágyon tankoltam most, láthatóan újak voltak a jelzőmatricák, a dízelen B7, a 95-ösökön mind E5 volt, E10-et nem láttam itt.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23534 üzenetére
Milyen volt a mai karika? Az a furcsa helyzet állt elő, hogy itthon, légvonalban 15 km-re Budapesttől moat is 9 fok van, míg bent 3 (az időkép automata szerint). Most is kint vagyok a kutyákkal és olyan érzés mint nyáron késő este. 😃
Egész jó volt így a mai menet, még a tesla taxit is megelőztem. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23544 üzenetére
Nekem a prérmium omv-vel ugyanannyit fogyasztott, mint a simával. Ma viszont mivel minden 95-ös E10, de a 100-as nem, így most azt tankoltam, ahogy nézem az időjárást, egy ideig most pihenni fog a robi. Ma meghajtottam a szokásos körön (Budapest oda-vissza ), hideg volt, néhol nyirkos aszfalttal, csak azért mentem, hogy a majdnem üres tankot telerakhassam.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23590 üzenetére
Mindig rossz látni a földön fekvő motorokat, de tényleg nagyon gyorsul, az Egér elején, ha pirosat kapok, majd lenyelezem, addig a hirdetőtábláig óra szerint nem gyorsulok 120-ig az sh-val, te pedig gps szerint is eléred.
Más: november 22-én itt tankoltam maxxmotion 95-öt a tdm-be és úgy raktam el, valszeg márciusig nem használom a motort, sok volt a dolog, elfelejtettem 100-ast tenni bele, azt se néztem meg, hogy E5-ös vagy E10-es-e a nafta. Szerintetek leszívjam?
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23599 üzenetére
Jó kis videók, a vmax-nál a zene és a belassítás nagyon király.
Amúgy a gyorsulásnál sztem az nem tdm, legalább is annak a kerék mellett van a kipufogója (persze sokan alakítgatják), esetleg egy trx 850, vagy valami honda. A hangja alapjáraton elég tdm-es, szóval biztos valami elékelt sor2 (vagy v2). -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23659 üzenetére
Természetesen nekem se zörög a hajtás, az első elindulást kivéve. Olyankor hallok egy kottyanó hangot, amikor megindul a motor. Nem ránt, nem hangos a kottyanás, csak jelen van. Lehet, hogy ezeket a csúszó elemeket is cserélni kellett volna, vagy a kuplungban nem 100%-os valami, de igazából tényleg nem észrevehető a menetteljesítményben.
dodor most felrakott pár motoros videót, nagyon mehetnékem lett. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23670 üzenetére
Ne aggódj, 6tól/8tól nincs parkolási díj.
Amúgy meg rutint nem lehet bkv-zás közben szerezni, meg kellett próbálnia, hogy kiderüljön mennyivel kevesebb télen a tapadás. A mai autókkal ellentétben tök jó, hogy érezni a kormányon az aszfaltot, plusz a lábadat is könnyebben leteszed egy ellenőrzésre, mint az autóban. 😃
Napközben még oké lenne most is (mert szárazság van), de reggel/este ott van a lecsapódott sóleves trutyi. Autóval is csúszik.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #23679 üzenetére
Mibe kerül motorral egy ilyen kereszteződés előtt elvenni a gázt, visszaváltani vagy fékezni?! Utána meg lehet jóízűen gyorsítani, az úgyis nagyobb móka. Jobbról is kijöhetnek elé, szemből befordulhatnak előtte, átmehet valaki a zebrán. Ezt másodpercenként 35 métert megtéve, 70-80 méteres fékúttal, lakott területen közlekedve semmi sem indokolhatja.
Két másodperccel az ütközés előtt még 70-80 méterre volt a motoros, ha 50-nel ment volna, akkor az ütközés pillanatában még 40-50 méterre lenne a kereszteződéstől. -
Burt1793
veterán
válasz csongi #23710 üzenetére
Még egy érv a 125 mellé, hogy máshol B-vel vezethető. Én városba nem vennék nagyobbat, az biztos, meg lehet venni cégre, nettó áron, a nagyobbakkal ellentétben. A fogyasztás pedig másfélszer nagyobb pl az sh300 esetében a 125-höz képest (értem, ez tényleg nem olyan nagy különbség teljes fenntartást tekintve, de műszakilag igen).
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23712 üzenetére
Persze, de a mindennapokban nekem nincs rá szükségem (feltéve, hogy tényleg Budapesten belül járok).
December közepe óta rá se néztem az sh-ra, apám elvileg a héten ment vele egyet. Aksit nem töltöttem, le se húztam. Annyit mondott, hogy pöccre indult és hogy nagyon veszi a lapot. Igen, a techpulley-val még nem próbálta. Szóval ja, biztos hiányozna ez a könnyed gyorsulás, de ott a TDM, ahhoz képest nem olyan nagy élvezet, jobb lelkiismerettel használnék egy 125-öst mellette. Főleg úgy, hogy nekem a nagyon alacsony fogyasztás is imponálna. Csodálva nézném a 2 egésszel kezdődő fogyasztásokat folyamatos nyélgázzal (és azt hozzátéve, hogy időben nem lenne vele több a városi közlekedés). -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #23718 üzenetére
Az új sh-val is be lehet menni 3 literes fogyasztás alá. Régebben nekem a 2011essel is összejött 3,2es fogyasztás, pedig akkor se mentem lassan. Aztán 3,3-3,4 között volt az átlag, de abban nem volt autópálya. Most az autópálya miatt 3,5re felment. Techpulleyval, az ősz végi hidegben pedig 3,7-3,8 volt a plafon. De az auris nem gyorsul ilyet, főleg nem folyamatosan, a hasonló menetdinamikával pedig 6 litert megenne a hibrid technológiával is.
Astro: ez a korlátozás csak 24 év (régen 21) alatt él itthon. Külföldön nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23741 üzenetére
Nekem a "téli" 100as benzinnel 3,9es fogyasztásom volt múlt héten. Sok nyélgázzal (autópálya vmax, örültem, hogy végre újra motoron 😃). Ma tankoltam másodjára 95öst bele és most 3,7 jött ki. Ez már a szokásos hideg idei fogyasztás, minden OK. Jól bírta az állást (leghosszabban 1 hónapig állt indítás nélkül, aksit se húztam le).
Kicsit azért sajnálom a 70-100 kph közti tartományban ezt a nagymértékű váltogatást gázállás fv-ében (tök felesleges, ha elengedem a gázt felvált, de kis gázra utána nem csinál semmit, csak levált, visszapörgetve a motort), nekem a gyári görgő itt jobban tetszett, még mindig, de alatta, felette jobb a dr. (Pl 120ra szoktam óra szerint beállni autópályán és ott alacsonyabban tartja a dr. a fordulatot, mint a gyári görgők).
Gumma:
Nekem a pirelli angel scooter gumi nagyon bevált az sh-n. Most 19 ezer km van benne és ezen a hideg, nedves (általában reggel megyek és este jövök, szóval a napköbeni melegben nem használom) aszfalton is megállja a helyét még mindig. 1-1 centit nem használok kb. a két szélén, de ez általában nyáron is meg van. Szarok az utak a csücskös kanyarodáshoz, dobálják a gödrök.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi smart home / Xiaomi okos otthon
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Politika
- Bundle topik
- Építő/felújító topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- PlayStation 5
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Ukrajnai háború
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen