Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
őstag
Az imgtecnek nem specialitása a directx, hiszen főleg mobilra fejlesztenek, ott pedig opengl ES 1.x/2/újabban 3 van. De integrálták ezt a dizájnt már Intel Atom processzorokra is, talán 1 vagy 2 generációt bírt ki velük az Intel, aztán visítva futott vissza a saját dizájnjához.
Érdekes, hogy látszólag mennyire nem tudta az imgtec kihasználni a helyzetet, és nem próbáltak tapasztalatot szerezni még akkor a directx kompatibilis meghajtók fejlesztésében - legalább olyan szinten, hogy ne legyenek stabilitási problémák 64 biten, és akármilyen teljesítmény mellett, de induljanak el a játékok és a programok.
Normál esetben biztosan nem hozna annyi profitot ez a kártya, hogy a meghajtóprogramokat megérje javítgatni olyan tempóban, hogy belátható időn belül jelentősen javuljon a minőségük, de ebben a háborús/szankciós időszakban valószínűleg meg fogják kapni hozzá állami hátterű szereplőktől a szükséges támogatást.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
-
Pikari
őstag
Deferred renderinget mai grafikus workloadok alatt csak nagyon ritkán lehet aktiválni, számos feltétele van annak, hogy egy adott tileben ezt automatikusan bekapcsold. (függ a shaderektől, a shaderben használt opkódok meglététől, textúráktól is). Már az unified shaderek korát éljük, így a mai programokban már imgtecen is csak sima tiled rendering lesz, a deferredre csak nagyon ritkán van lehetőség. Ahol lehetőség van rá, és még sebességet is hoz, ott a fejlesztők vagy megoldják manuálisan, két passból, vagy pedig 15-20 éves játékról beszélünk, ahol a driver meg tudja oldani okosba.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
Ezt mondom én is. Szóval mégegyszer, mai modern renderelés esetén nem működik a deferred rendering sehogy sem (csak elenyésző alkalommal tud erre a módszerre váltani a driver). Hiába optimizálták így a gput, nem fog így dolgozni. Hiába profilozod a játékokat, bármit csinálhatsz vele.
Másrészt a deferred rendering a leg-ideálisabb esetekben sem tud ~35-40%-nál nagyobb gyorsulást hozni, még ha találnának is olyan játékot, amire rá tudják profilozni a drivert úgy, hogy biztosan deferred renderinget használjon mindenhol, akkor sem lesz érezhető a gyorsulás. Ez a vonat már kétszeresen elment nekik.
Ettől függetlenül ez nem lesz egy rossz dizájn, csak ki kell javítani a driverek hibáit.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
Ennek a képességnek olyan opengl es 1.1-ig bezárólag volt értelme android 1.6-ig, ahol pont átdobta a sebességet 15 fpsről 20 fpsre az, hogy pár polygonra megspóroltad a tmut és a frame buffer írásokat, és arra a pár ciklusra ezeket az áramköri elemeket le tudtad kapcsolni, ami hozott pár perc extra akksi teljesítményt.
Erős a gyanúm, hogy az imgtec új dizájnai is már csak generikus végrehajtóegységekből állnak hasonlóan az összes többi gyártóhoz, a deferred rendering pusztán egy logikailag létező layerként funkcionál a driverben legacy featureként - vagy már úgy sem.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
a kínaiak sosem volt jó saját chipdizájuk, mindent úgy vettek/koppintottak, ez a gpu is brit technológia, az x86 processzoruk pedig taiwani eredetű, az arm chipjeik pedig minimálisan módosított egyen-arm chipek, amiben semmi saját eredetű dolog nincs. az x86 processzorukban már van némi saját tech is. az oroszoknál mindenesetre sokkal jobbak. ettől még persze lehet nagyon jó mindegyik a jövőben.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
válasz fatpingvin #52 üzenetére
A mipsnek már vége, az utódvállalat risc-v processzorokat dizájnol. A mips utasításkészletet még lehet licenszelni, de nem valószínű, hogy érdemben fejleszteni fogják.
"We’re taking RISC-V to new heights"
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
válasz fatpingvin #56 üzenetére
Nos, igen, pl z80 is létezik a mai napig, de új fejlesztésekhez nem sűrűn fogják azt választani a jól fejlesztett és karbantartott avr vagy pic helyett
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.