Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr.F.E.R.I.

    Topikgazda

    válasz ldave #1390 üzenetére

    Na, akkor mesélek 'kicsit'. Annyit érdemes tudni rólam, hogy bár imádom a N franchise-ait, sosem voltam nagy Zeldás. Ez a vonulata a N-nak nem igazán érintett meg úgy, mint pl a Mario-játékok (mondjuk abból sem tetszik mindegyik stílus). Legtöbbet a Link's awakening-gel játszottam még Game boy classic-on, de annak sem értem tán még a közepéig sem. Mikor jobban érdeklődni kezdtem a 3ds iránt, akkor láttam az OOT-ot a repertoárban, gondoltam is rá, hogy egyszer talán adok neki egy esélyt. Most is Mário játékot szerettem volna kezdésnek venni, de nem volt fóliás belőle. Na mindegy, gondoltam. A másik, ami még így indításnak szóba jöhetett volna, az a csimpokomon legújabb kiadása, a black version 2, de az meg semmilyen formában nem volt. Viszont ott volt az OOT is néhány (használt) példányban. Mikor érdeklődtem az eladónál, hogy a Mário Land kódját vajon felhasználták-e (nem találtuk benne a kártyát, tehát biztos), akkor mutatta, hogy a Zeldáét pl nem kaparták le. Úgy voltam vele, hogy játék nélkül haza nem megyek, úgyhogy lesz-ami-lesz, megveszem az OOT-ot. Így utólag nem volt rossz vásár szerintem, mert 7,5k-ért lett egy igazi N-s AAA címem, minden papírral, és felhasználható kóddal. Még a tokja is egészen makulátlan, épp csak a fóliát nem én szedtem le róla. Itthon beállítottam a gépen a dolgokat, laptopon felregisztráltam club-nintendóra, majd elindítottam a játékot.

    Nem tudok rá jobb szót, döbbenet, micsoda különbség van a 20 éves technika, és e között a csodamasina közt (gameboy classic volt az utolsó kézi konzolom). Én a 3d-csúszkát a minimum felett kicsivel állítottam be, de ezzel nekem teljesen olyan 3d élményt ad a gép, mintha csak egy ablakon néznék kifelé. Az erdő színei csodásak, a kis ugrabugra alakok körül szálldosó tündérek pedig szinte kirepülnek a kipernyőből. Az analóg kart meg lehet szokni, már csak azért is, mert Linket nem lehet a d-paddal irányítani. A kezdő epizód csak mikiegér-szintű bohóckodás, tippeket adnak az erdőlakók, milyen funkciókat hogy használhatok, stb. Az egyetlen zavaró dolog, hogy a program 'elfelejt' bizonyos dolgokat, pl ha egy házban széttöröd a korsókat, de később visszamész, a korsók érintetlenül ugyanúgy ott lesznek. Így elég könnyű a pénzszerzés, és az élet visszaregenerálása. Amúgy ezt az ellenségekkel is eljátssza, tehát nem ritka, hogy ugyanazokat kell többedszerre is megölnöd. A kisemberkék animálása nagyon aranyos, és fontos, hogy csak akkor mondják a mondókájukat, ha mi engedjük, így nem maradunk le semmi információról. Addig jutottam a játékban, hogy lett kardom, pajzsom, csúzlim és valami dió, ami elkábítja az ellenséget. Ha állást visszatöltesz, akkor nem a mentés helyére tesz vissza, hanem a mentett pálya kezdőpontjára, de megjegyzi a már teljesített dolgokat. Csak az zavaró ugye, hogy ilyenkor vissza kell kaptatni, ahonnan folytatni szertnéd a játékot.

    Jellemző, hogy úgy 'elszállt' közben az idő, hogy majdnem csurig merült az akksi, pedig töltöttem is egy darabig. A 3d effekt csodás, nem fájt tőle kicsit sem a fejem, de megjegyzem csendben, hogy nagyon fogékony vagyok a varázsképekre (bandzsítós képek, ki hogy hívja) is, másodpercek alatt rá szokott állni az agyam és rögtön észre veszem az elrejtett ábrákat. Mivel sokan panaszkodnak szerte a neten, azt gondolom, ez egyéni adottság kérdése is, de akiknek bejön a 3d (mint nekem), azoknak ez hatalmas pluszt tesz hozzá a játékélményhez, amit a konkurencia nem tud. És még megjegyzem azt is, hogy a Zelda 3d-jét nagyon lehúzták több tesztben is, akkor milyen lehet a Mario Landé, amit viszont agyondícsértek :F

    Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

Új hozzászólás Aktív témák